►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Încă un subiect ce-ar trebui bine discutat și analizat, dar lipsesc oamenii competenți
Reflexul Semmelweis încă este des întâlnit în societatea actuală »
Consiliul General al Primăriei Capitalei a aprobat astăzi proiectul anti UBER și Taxify, dar este atât de ciudat încât cred că nici ei nu știu exact ce-au aprobat și ce efecte va avea.
Nu-i nimic, se pot face noi proiecte oricând pentru a corecta problemele acestuia nou, nu e o operațiune complicată. De exemplu, deși cel de astăzi a fost pus pe ordinea de zi cu doar câteva minute înainte de vot, reprezentanții transportatorilor știau ca prin magie că va apărea în discuție și erau prezenți.
Textul întreg îl găsiți pe Hotnews. E un haos atât de mare încât viceprimarul capitalei a comparat UBER cu consumul de droguri, iar primarul Firea a declarat “Pentru siguranta clientului se instituie obligativitatea ca activitatea de taximetrie sa se desfasoare exclusiv printr-un dispecerat autorizat. Fie ca sunt sau nu licentiati.” Este definiția administrării din încheietură, cum s-ar zice.
Proiectul în sine este deosebit de amuzant din alte motive. Se introduce oficial în el obligativitatea ca taximetriștii să nu înjure, să nu fumeze în mașină, să fie îmbrăcați normal (nu șlapi), să nu refuze să transporte persoane cu mobilitate redusă, să dea muzica mai încet dacă le cere clientul șamd. Vă dați seama, e nevoie de ceva cu caracter de lege ca să nu mai înjure.
Observ că în lista de pe Hotnews nu a apărut și ceea ce primarul Firea spunea într-o declarație, adică: “Va fi interzisă refuzarea unei curse sub diferite pretexte şi vor fi sancţiuni. Vor fi interzise bonusurile.” Astfel de practici erau interzise și până acum, doar că nu se puteau controla, așa că dacă scrie încă o dată în lege că nu ai voie să ceri bani mai mulți cu japca sau să înșeli turiștii străini nu înseamnă că se va și modifica ceva.
Cine o să supravegheze aplicarea hotărârii, Căpitanul Planet? Că la UBER/Taxify e simplu: dai o stea șoferului, ăla nu mai prinde curse în viitor, pe tine te sună serviciul clienți și-ți dă banii înapoi, poate și două curse gratuite. E un mecanism de control foarte simplu și eficient, care pune pe primul loc satisfacția clientului.
În caz că vă întrebați și cum exact se blochează UBER și Taxify prin noua hotărâre, nu e foarte clar, dar sunt acolo niște prevederi care spun că orice serviciu de taximetrie trebuie să se desfășoare printr-un dispecerat autorizat. Asta deși, în alt moment, primarul declara “Toţi taximetriştii vor fi obligaţi să poată oferi posibilitatea să plătească cu cardul şi toţi vor trebui să aibă aplicaţii, pentru ca orice client să poată solicita taximetrul şi online“.
Deci cum este, trebuie dispecerat telefonic sau merge și online?
Treaba asta cu dispeceratul telefonic este foarte anacronică. Ăștia sunt genul de oameni care ar fi interzis emailul pentru că face concurență Poștei Române și mașinile pe benzină pentru că fac concurență birjarilor.
Oricum, o altă frază cheie este asta:
Nerespectarea obligatiilor, asa cum au fost stabilite la art. 21 alin. (3) , aplicabile tuturor activitatilor asimilate indiferent de modul si mediul prin care se realizeaza si au ca rezultat mijlocirea intre un conducator neautorizat sau a unui transportator autorizat taxi, a transportarii unei persoane sau grup de persoane pe teritoriul Municipiului Bucuresti, se sanctioneaza cu amenda de la 4.500 la 5.000 lei.
Răspunsul UBER a venit scurt și laconic:
“La o primă vedere, modificările aduse azi în Consiliul Primăriei nu afectează serviciile ca Uber. Analizăm și vom reveni cu puncte de vedere sau propuneri în perioada următoare, pentru a evita posibile interpretări abuzive. Vrem să fim partenerii Primăriei București”, au declarat oficialii UBER
Cum ar fi, poate pe viitor se vor lupta la tribunal să demonstreze dacă UBER/Taxify reprezintă sau nu taximetrie și li se aplică legea.
Clever Taxi a trimis un răspuns lung cât caracterizarea personajului Moromete, îl pun și pe acesta mai jos:
Suntem profund dezamăgiți de propunerea și modalitatea în care a fost luată această decizie cu privire la transportul în regim taxi. Nu putem fi de acord cu acest regres tehnologic impus. Se propune involuția acestei piețe cu cel puțin 20 de ani. Pare că se dorește întoarcerea la chemarea unui taxi prin frecvență radio.
Nu este clar cui servește această decizie. Am realizat recent o cercetare cu privire la gradul de satisfacție al pasagerilor și șoferilor care folosesc aplicația Clever Taxi. 99.2% din șoferi găsesc această aplicație foarte utilă. Consideră că a îmbunătățit masiv industria și, până la urmă, ziua de lucru.
Pentru cei care spun “să se interzică de tot UBER, că nu respectă legea” în loc să spună un mult mai logic “să se adapteze legea pentru a face 100% legal un serviciu modern și mult mai plăcut”, nu uitați că atunci când apărați taximetriștii apărați un sistem mafiot de amploare precum puteți vedea mai jos:
« Încă un subiect ce-ar trebui bine discutat și analizat, dar lipsesc oamenii competenți
Reflexul Semmelweis încă este des întâlnit în societatea actuală »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
19/12/2017 la 8:11 PM
Cred că mă pun să deschid un site cu oferte, testimoniale și informații de emigrare pentru inginerii români să plece în alte țări, că ca la noi nu găsim în altă parte.
sebid2k3(Citează)
19/12/2017 la 8:12 PM
sebid2k3(Citează)
19/12/2017 la 8:21 PM
cum zice sebi mai sus, cred ca a venit timpul sa ne caram de aici. sa lasam toti cumunistii si asistatii care-i voteaza sa se manance intre ei.
zup(Citează)
19/12/2017 la 9:08 PM
Si totusi sub ce cadru legal functioneaza uber asta?
De ce ii intereseaza deciziile luate de primarie?
Sunt curios rau. Placa cu ride sharing nu tine prea mult ca vorbim de un job full time si nu de ceva ocazional. Or fi si doi rataciti care chiar folosesc uber fix pt ride sharing, dar restul de 99% fac asta toata ziua.
Am ras la decizia aia misto cu toata gura. Auzi la ea, sa nu mai refuze taximetristii cursele. Lol!
Stit ca in NY taximetristii nu au voie sa parcheze in asteptarea clientilor? Ei trrbuie sa fie in miscare mereu. Sunt foarte putine locuri unde pot opri doar sa astepte. Asa zisele statii de taxi. Gen o gara si cam atat. In rest doar in miscare.
Stiu, sunt un trist. Nu e nevoie sa va obositi scriind ceva de genul .
Jules(Citează)
19/12/2017 la 9:20 PM
Nu ma obosesc, am chiar destul de multa energie. Trebuie sa o consum cumva.
ESTI TRIST RAU.
GabrielG(Citează)
19/12/2017 la 10:42 PM
@Jules,
Dacă ai auzit de la un prieten care știe un prieten, asta nu înseamnă că e adevărat. Aia cu taximetriștii în NY e trasă de par grav
Pluto(Citează)
19/12/2017 la 11:27 PM
“La o primă vedere, modificările aduse azi în Consiliul Primăriei nu afectează serviciile ca Uber” dar e vre-o lege care sa afecteze uber la noi in tara? pana si cea de transport persoane nu ii afecteaza (doar uneori cand mai opreste politia cativa soferi uber).
Greuceanu(Citează)
19/12/2017 la 11:44 PM
Cred ca o sa am un nou hobby: trecutul strazii cu taxiul, fara bacsis si platit cu cardul.
etk(Citează)
20/12/2017 la 12:38 AM
Cică la Cluuuuuj instanța a decis în vară că Uber e doar o platformă … electronica…
Ce naiba, îi rejectase din matrix direct în Ardeal?
theSame(Citează)
20/12/2017 la 1:03 AM
Dă comunicatul de la uber în care repetă cuvintele magice ride sharing de 10 ori.
Ride sharing am zis!
Mihai(Citează)
20/12/2017 la 3:35 AM
Mda, o hotărâre penibilă. Mai bine ar obliga partenerii Uber să intre în legalitate conform legislației curente și atât, nu trebuie scandal și hotărâri de fațadă. Scopul nu ar trebui să fie desființarea Uber sau taxify sau clever, ci obligarea tuturor celor care fac ride sharing sau taxi să respecte aceleași reguli, e atât de simplu. Serviciul prestat către utilizator e același, transport persoane contracost, nu contează cine e dispecerul.
FlorinM(Citează)
20/12/2017 la 8:00 AM
Aceleasi reguli ca Pelican si restul din Ilfov?
Vlad(Citează)
20/12/2017 la 11:57 AM
Virtual toti taximetristii care activeaza in Bucuresti au licenta de taxi (care, apropo, sunt limitate ceea ce creeaza un monopol). Cu ce te ajuta asta pe tine? Taxiurile nu sunt in mare majoritate niste rable infecte care iau ITP pe spaga? Soferii nu sunt niste dubiosi?
nashu_mare(Citează)
20/12/2017 la 6:26 PM
Pai sa se faca des controale stricte si pe taxi si pe uber si poate avem o sansa sa se imbunatateasca ambele servicii, adica taxiurile sa nu mai fie jegoase si cu tepari, iar uberistii sa aiba asigurari suplimentare si licente de transport. Cat timp cele 2 parti pornesc de pe pozitii diferite desi presteaza acelasi serviciu vor fi in continuare certuri si circ, ambele avand o oarecare dreptate. Controleaza-i la sange pe absolut toti in baza legilor curente si in timp se vor rezolva mare parte din probleme, nu e nevoie de alte hotarari penibile.
FlorinM(Citează)
20/12/2017 la 10:29 AM
mi se pare incredibil ca se legifereaza ce are si ce nu are voie sa discute taximetristul dar despre obligativitatea ca toate masinile de taxi sa aiba centuri functionale si in spate (peste 90% nu au) nu se zice nici pas.
unfuckinbelievable
Robo(Citează)
20/12/2017 la 11:20 AM
Ce nu inteleg baietii astia este ca diferenta o face calitatea serviciilor nu existenta sau nu a unui dispecerat.
Probabil ca UBER o sa isi faca dispecerat doar de forma dar la final ramane calitatea net superioara a serviciilor si alegerea clientilor, ce vor face atunci taximetristii?
Dani(Citează)
20/12/2017 la 5:26 PM
De la CJUE: http://adevarul.ro/news/eveniment/cjue-uber-reglementata-companie-taximetre-1_5a3a27675ab6550cb8646b78/index.html
Michael Westen(Citează)