►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 15 decembrie 2017
Orange lansează o cameră 360 de grade sub brand propriu (în plus: două oferte bune la alte camere) »
Vreau să văd rezultatele unei anchete serioase privind reacția poliției la crima din metrou de zilele trecute.
Momentan indiciile sunt sumbre. Deși între raportarea primei tentative de crimă la Costin Georgian și crima efectivă de la Dristor 1 au trecut aproape două ore și jumătate, se pare că Poliția s-a mișcat în ritmul clasic de melc pensionar, blocându-se în birocrație și declarații, deși aveau indicii clare că o persoană periculoasă umblă prin metrou. Două ore și jumătate!
Mai țineți minte avionul medical picat în Apuseni? Sau elicopterul SMURD picat într-un lac la Constanța? Intervențiile haotice de la Colectiv? Aceeași încetineală pare să caracterizeze orice intervenție ce-ar trebui să fie rapidă sau foarte rapidă a autorităților competente. Ce facem la un cutremur? Sau la un incident terorist?
Firul evenimentelor a arătat cam așa:
Ceea ce numesc Poliția Metrou ține de fapt de Brigada de Poliția pentru Transport Public, parte din Poliția Română, adică ține de Ministerul Afacerilor Interne. Știu că MAI este condus de o incompetentă ce pare constant depășită de rolul pe care ar trebui să-l aibă (probabil doamna ministru aștepta informare prin SMS de la SRI), dar pentru astfel de situații de urgență ar trebui să fie proceduri clare și reacții imediate.
Altfel, într-o zi cineva o să raporteze că în metrou este un individ cu o sabie într-o mână, un pistol în alta și o bombă în spate, iar Poliția va spune “stai așa, ia de aici declarația asta și completeaz-o, pune și o copie xerox după buletin și scrie mai jos conform cu originalul, cu numele în clar și semnătură” și apoi caută să ia măsuri. Sunt curios în cât timp de la un apel de urgență cineva competent va decide evacuarea stației, oprirea traficului, trimiterea unor forțe de intervenție șamd.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a transmis joi că a sesizat Parchetul Militar în vederea efectuării cercetărilor ce se impun privind eventualele încălcări ale legii de către operatoarea 112 care a procesat cazul primului atac de la metrou, în stația Costin Georgian.
Zice Ziarul Financiar. O cercetare a împrejurărilor, nu o acuzație clară. Și nu cred că e vina operatoarei 112, ci a lipsei de proceduri și de exerciții.
În rest, articolul din ZF spune cum au stat lucrurile pe acolo. Prima victimă a fost atentă și s-a împotrivit agresoarei, care a împins-o când trenul era la 10 metri distanță. Nebuna țipa că i-ar fi furat banii.
Camerele o arată apoi umblând liberă prin stație, ba probabil luând metroul spre Dristor 1, unde vreo trei ore mai târziu vede o altă femeie ce seamănă cu cine considera ea că i-ar fi furat banii și o ucide.
« Știri despre tehnologie – 15 decembrie 2017
Orange lansează o cameră 360 de grade sub brand propriu (în plus: două oferte bune la alte camere) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
32 comentarii
15/12/2017 la 11:48 AM
Da, dar Metrorex a raspuns “prompt” cu limba de lemn si fizica de maidan ca nu poate reduce viteza trenurilor la iesirea din tunel:
“Precizam ca distanta de franare este direct proportionala cu masa inertiala a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implica o distanta de franare mai mare”
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22178201-metrorex-dupa-incidentele-metrou-reducerea-vitezei-intrarea-statie-trenurilor-creeaza-intervale-mai-mari-timp-intre-trenuri-care-pot-duce-supraaglomerare.htm
JeanValjean(Citează)
18/12/2017 la 7:09 PM
Eu nu cred asta. Ce lungime are peronul, vreo 120 de metri? Și pe acea distanță frânează aproape în totalitate. Eh, să o lungească cu 120 de metri și aia e.
Ar crește timpul între trenuri, da, dar acesta este un subiect ce se poate dezbate și “tuna”.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 11:49 AM
Din pacate, vor constata ca procedurile “in principiu” au fost urmate si a fost cazul doar de un incident rar, circumstante ciudate, in care nu a fost de fapt vina nimanui.
Institutiile statului au acest dar suprem de a pasa responsabilitatile in plasa altuia, “nu e treaba mea”, “mergeti la politia metroului”, “s-a alintat” si asa mai departe, din pacate.
Dincolo de criza de personal cu care se confrunta Politia Romana (un singur politist care era deja ocupat cu alta plangere), martorii de la primul incident ar fi trebuit sa reactioneze intr-un fel. Chiar daca ea a urlat ca i s-au furat banii, vi se pare normal sa impingi la moarte pe faptas? Cum poti privi impasibil cum cineva e bruscat in fata metroului?
Desigur, acum la rece, putem aduce critici multora, insa pana nu devenim si noi mai constienti de ce se intampla in jurul nostru si incetam sa mai asistam pasiv la tot raul din jurul nostru, putine se vor schimba.
Proctologul(Citează)
15/12/2017 la 12:31 PM
Au prins-o la Ctin Georgian, dar i-au dat drumul cand a venit metroul. Asadar nu a fost vorba de pasivitate.
KMean(Citează)
18/12/2017 la 7:10 PM
Da, dar ce să faci? Un pumn în figură? În lipsa autorităților, cei din jur nu au ce să facă decât, mă rog, să o împingă mai mulți ca să nu pună pe altcineva în pericol.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 11:55 AM
in administratia romana se fac mereu lucruri retroactiv …zeci de proceduri de pe vremea raposatului care zac neactualizate peste tot ,national , local, companii de stat.
Nu vreau sa ma gandesc la o calamitate naturala in miez de iarna …numarul victimelor post eveniment cred ca ar fi imens.
Degeaba Romania e pe locul x la viteza internetului in lume, digitalizarea administratie cred ca e la nivelul unor tari africane , fara baze de date interconectate , fara proceduri simplificate cu interactiune umana minima.
Astept de 20 ani niste discutii serioase pentru o reforma a apartului administrativ, sanatate , transport , regionalizarea Romaniei si cate si mai cate in schimb pe ordinea de zi mereu sunt alte subiecte vitale.
Ce e mai trist e ca s-ar putea face …insa nimeni nu vrea
Silvanus(Citează)
16/12/2017 la 12:30 AM
Dormi linistit, P$D vegheaza pentru tine.
Cristi D(Citează)
18/12/2017 la 7:12 PM
https://www.nwradu.ro/2017/02/e-viscol-cum-ar-fi-sa-vina-acum-cutremurul-cel-mare/
Dar și la altceva. Cade un avion. Vom auzi iar știri despre cum autoritățile au intervenit lent, n-au putut ajunge, n-au știut ce să facă.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 12:19 PM
Nu-mi vine sa cred totusi ce imagini de inceputuri VGA au dat ….
Ma gandesc ca ar trebui umblat si la aspectul asta. Mama masii sa faca niste achizitii de echipamente profesionale (chiar si supra mega evaluate luate de la catre cine trebuie) chiar avem tehnica pentru asa ceva
ionel(Citează)
18/12/2017 la 7:20 PM
Camerele alea au fost montate prin 2005 sau 2006, dacă țin bine minte. La vremea aceea erau foarte performante, parcă modelul JVC TK-935, dar sunt analogice, semnal PAL SD.
Astfel de sisteme nu se pot actualiza prea des, iar unul megapixel ar fi scump. Pentru polițiști este suficientă acea imagine, după cum s-a văzut.
Văd că în aeroport vor acum să facă un upgrade. Acolo sunt sisteme și mai vechi, Tyco sau Pelco, am uitat de care.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 12:36 PM
Parca capata alt sens sunatul degeaba la 112 si amenintarea cu bomba in statia de metrou.
Ar putea fi un exercitiu pentru autoritati. Repetat la intervale regulate, poate s-ar mai dezmorti
C(Citează)
15/12/2017 la 1:37 PM
Nu cred că ajută nici procentul ridicat de apeluri false la 112 – când peste jumătate din cei care sună la nr de urgență ar fi putut să nu sune, sunt afectați și ăia care sună fiindcă au într-adevăr nevoie. Fie nu sunt luați în serios, fie este risipită energie investigând apelurile false etc. (chiar, s-a mai întâmplat ceva cu legea cartelelor pre-pay vândute doar cu buletinul, de care discutau de vreo 5 ani?)
Pyuric(Citează)
18/12/2017 la 7:20 PM
Nu, că n-a fost considerată o idee bună. După ce se va întâmpla ceva rău, va deveni o idee bună.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 1:45 PM
hai ca sa iti spun eu ce fac marile patrule de ordine publica din capitala, in timpul programului…se duc frumusel intr-un loc mai retras, nu la vreun birt, ca ii filmeaza cineva cu telefonul, dar de regula acasa la unul dintre ei si baga un film/un joc/o alea-alea ca sa ma treaca timpul si sa mai scada nivelul de stres…deci suntem pe maini bune.
Giovani(Citează)
15/12/2017 la 1:52 PM
Și neapărat în dosar cu șină.
‘Tu-i mama mă-sii de viață în țara asta!
Adrian(Citează)
15/12/2017 la 1:55 PM
Ei lasa, ca o sa castige acum UTI inca un contract baban si o sa umple de zeci de camere video in fiecare statie, plus panourile alea de protectie.
Sa nu mai ziceam apoi ca statul nu incurajeaza companiile private… oh, wait!
Corny(Citează)
18/12/2017 la 7:21 PM
UTI le-a pus și pe cele din prezent, iar la vremea aceea erau foarte performante.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 2:01 PM
Ai dreptate, eu zic sa circule trenurile de metrou cu maximum 10km/h de acum inainte pentru a preintampina asemenea evenimente.
Bogdan(Citează)
15/12/2017 la 2:44 PM
“Operatorul i-a îndemnat pe oameni să meargă la Poliția Metrou, care are sediul în stația Piața Unirii 2, și să facă acolo o plângere. Apelul nu a ajuns niciodată la altcineva, cei de la 112 oprindu-se aici cu implicarea lor.” – de aici reiese că dacă cineva nu era prea lejer ar fi putut trimite pe cineva acolo și poate nebuna nu mai ajungea departe.
Mi se pare 100% vina ălora de la 112. Ce căcat credeau? Că un criminal hotărât se lasă după prima tentativă? Că rămâne fără idei? De ce căcat să nu trimiți URGENT poliția acolo?
Teniescu(Citează)
15/12/2017 la 2:59 PM
ce sa anunte bai?!? tu nu auzi ca la metrou e plin de agenti 007 in civil? sunt cam doi la un calator, dar se ascund bine…poate prea bine.
Giovani(Citează)
15/12/2017 la 2:51 PM
Vina 112 este indubitabila, dar mecanicul trenului de la prima tentativa ca e facut? A anuntat prin statie incidentul, sau s-a prefacut ca nu a vazut nimic? Poate chiar nu a vazut nimic ca noile metrouri se conduc singure si el se uita in telefon. In mod normal trebuia sa ramana cel putin o perioada cu trenul in statie pana se lamurea mai bine despre ce a fost vorba acolo, nu sa plece ca si cum nu s-a intamplat nimic.
Marius M(Citează)
18/12/2017 la 7:22 PM
Cred că mecanicii se uită cu atenție la intrarea în stație, că se feresc de sinucigași. Dar cine știe ce-a văzut sau n-a văzut, poate două persoane țipând sau îmbrâncindu-se. Poate vede zeci de cazuri din astea pe zi.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 3:02 PM
Zilele trecute mergeam pe strada si-am vazut un om intins pe jos. M-am apropiat, am vazut ca respira, dar nu reactiona deloc, era inconstient. Nu stiu daca era beat sau nu, nu mirosea, asa ca am pus mana pe telefon si-am sunat la ambulanta. Am povestit ce s-a intamplat, iar doamna de acolo stii ce mi-a raspuns? “Doamna, vedeti daca vrea sa vina sa-l ia ambulanta, incercati sa vorbiti cu el si sa-l intrebati…ca sa nu facem drumul degeaba.” Poftim raspuns!
Evident, omul nu si-a revenit, a sosit pana la urma salvarea si l-a luat, insa a durat ceva si a trebuit sa duc munca de lamurire pentru a-i spune idioatei ca barbatul respectiv nu reactioneaza si ca nu-l pot intreba asta …
Amy(Citează)
15/12/2017 la 3:24 PM
probabil l-au aruncat din ambulanta dupa prima curba.
Giovani(Citează)
15/12/2017 la 3:26 PM
Eu zic sa nu mai arunci cu “idioti” in stanga si in dreapta. Intrebarea operatorului a fost legitima si foarte intemeiata. Eu mi-am luat-o in barba fix pe un caz asemanator:
Era un frig de crapau pietrele si un viscol cumplit si fix in fata la COCOR cersea o batrana vai de mama ei, desculta, imbracata subtire, tremura din toate incheieturile. Am purces spre a-i cumpara un ceai cald si ceva de mancare, m-am intors si am zis sa sun la salvare sa o duca undeva sa aiba grija de ea. Am sunat, am vorbit initial cu operatorul, acesta a trimis salvare iar in timp ce vorbeam cu echipajul de pe salvare pentru a da indicatii, ce crezi??? M-a auzit sarmana batrana care s-a ridicat rapid, mi-a comunicat ca ea are casa si ca a iesit doar la cersit si…a plecat. Explica acum si echipajului de pe salvarea care probabil ar fi putut fi in alta parte, la alt caz!
De atunci nu mai sun la salvare pentru asta(doar daca e accident sau se vede ca e grav) sau dupa ce am instiintat omul ca o sa sun. Ah…si nu mai ajut cersetorii decat cu maxim o paine sau un covrig
Alex(Citează)
15/12/2017 la 6:13 PM
@Alex e aberant ce spui. Pai si daca omul era intr-o stare grava iar ambulanta refuza sa vina sau pierde prea mult timp cu detaliile la telefon, nu i se ia din start sansa la viata? Te-ai gandit vreodata ca ti s-ar putea intampla tie lucrul asta si nimeni n-ar vrea sa te ia la spital pentru a-ti acorda ingrijiri medicale? Fereasca Sfantul de oameni ca tine!
Amy(Citează)
15/12/2017 la 5:46 PM
Sistemul nostru birocratic este bidirectional, ca in Kafka, adica te loveste indiferent de care parte a baricadei esti !
De asta sunt tematori cei de la 112, ca daca trimit echipaj degeaba imediat “STS va sesiza Parchetul Militar” ca s-au irosit resurse importante de interventie.
JeanValjean(Citează)
18/12/2017 la 7:23 PM
La câte apeluri false sunt ziua, nu cred că dă cineva vina pe ei în acest mod.
nwradu(Citează)
15/12/2017 la 8:33 PM
Pai sa te fereasca sfantul de oameni ca mine!(de parca m-ai cunoaste si stii ce fel de om sunt)
Se presupune ca stii sa evaluezi o situatie simpla si poti sa raspunzi la ceea ce te intreaba operatorul despre cel care este/pare bolnav. Nu cred ca a refuzat operatorul sa trimita salvarea ci doar ti-a pus intrebari pentru a evalua corect situatia si implicit pentru a afla ce fel de salvare poate trimite(ce fel de dotari) lucru pe care tu l-ai perceput aiurea si te-ai enervat. De treaba cu acordul pacientului nu mai zic…
Repet, daca nu voia sa trimita salvare, nu trimitea deloc. Oamenii aia nu sunt impresionati de faptul ca ridici tu vocea la ei sau te rogi de ei. Evalueaza situatia la rece si actioneaza conform procedurilor. Se intampla sa mai greseasca si ei…dar mai rar.
Alex(Citează)
15/12/2017 la 9:44 PM
Saptamanile trecute ramasese o pisica blocata in geamul deschis batant, adica inclinat. Miau miau, auzeam, dar a trecut ceva timp pana am vazut unde e.
Sunat pe la presidente asociatie de locatari, administatori de bloc etc. nimeni nu stia cine naiba sta in apartamentul ala. Nu se agita nimeni ca un sufletel era in pericol, la modul sa dea macar niste telefoane sa afle cine-s stapanii, nu sa faca pe Spiderman pana la etajul 1 sau 2.
Am sunat la 112, care ne-au trimis la pompieri, ei au fost destul de intelegatori. Din fericire a aparut stapana habauca a pisicii si a scos-o din geam. Sunat din nou la pompieri, sa nu mai vina – aici nu mai stiu cum au reactionat.
Situatii din astea sunt bune de exercitiu, de aratat spiritul civic si de profitat de ocazie sa faci o interventie cand riscul pentru vieti umane nu este mare.
Gaelex(Citează)
16/12/2017 la 12:40 AM
Cred ca prima intrebare pe care orice lucrator din M.A.I trebuie sa si-o puna este daca toate procedurile acelea au un rol bine definit in a ajuta cetateanul si a merge spre prevenire, mai ales ca timp a fost si totul s-ar fi putut preveni. A doua problema care ramane este ca lumea a constientizat ca ar fi cam multi oameni cu probleme mentale un pic liberi, ce facem? Incet, incet simt ca e deja vu descoperim lucruri noi pe care nu le stiam asemanator cu ce descopeream la colectiv. Eu spun cu mana pe inima ca orice sistem din tara asta merge in inertie iar orice eveniment neprevazut ne va ingenunchea.
Asdad2005(Citează)
18/12/2017 la 7:25 PM
Da, dar e ca în piramida nevoilor. Lucrătorii din MAI au întâi alte întrebări pe care și le pun legate de salariu, uniforme, securitatea proprie, protecția lor în fața legilor. Dorința de a îmbunătăți comunitatea nu e între priorități.
nwradu(Citează)