►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
« Black Friday 2017: rezultatele magazinelor, ce-a fost bine, ce nu
Black Friday pe la străini: Amazon Germania, Steam, Origin, Playstation și altele »
Întrebare.
Să zicem că e o zi de marți.
La viitoarele zile de sâmbătă-duminică vă referiți într-o discuție ca la “weekendul acesta” sau “weekendul următor”?
Că pentru mine e “weekendul următor”, dar dacă-mi spune cineva “weekendul acesta”, tot la aceleași zile înțeleg că se referă. Sunt sinonime, cum ar fi, chiar și în exprimarea mea.
Pentru Matilda este “acesta”, iar cel “următor” e cel de peste vreo 11 zile.
Dar dacă e o zi de vineri și aveți aceeași discuție?
« Black Friday 2017: rezultatele magazinelor, ce-a fost bine, ce nu
Black Friday pe la străini: Amazon Germania, Steam, Origin, Playstation și altele »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
22/11/2017 la 11:26 AM
weekendul asta -> cel care urmeaza
weekendul urmator -> celalalt. oricum, cand folosesc “urmator” specific la care ma gandesc, ca nici dupa 10 ani de convietuire nu e sigur sensul.
user(Citează)
22/11/2017 la 7:03 PM
Eu înțeleg că weekendul următor Dragnea va scăpa. De tot.
Tapalagă(Citează)
22/11/2017 la 11:27 AM
E clar ca “weekend-ul acesta” e acela care va fi in maxim 5 zile (depinde in ce zi te afli), iar “weekend-ul viitor” e acela de dupa “weekend-ul acesta”.
Iar daca e vineri, e deja weekend. Saptamana (de lucru) a ajuns la sfarsit. Week end, get it ?
GabrielG(Citează)
22/11/2017 la 11:30 AM
Aoleu. Aşa aprigă a fost discuţia dacă s-a ajuns la întrebat pe blog?
hoinaru(Citează)
22/11/2017 la 11:44 AM
A zis ca nu il lasa sa foloseasca tigaia luata de BF, daca nu afla raspunsul corect cat mai repede.
GabrielG(Citează)
22/11/2017 la 12:03 PM
a călcat pe bec … grav
geo(Citează)
22/11/2017 la 4:18 PM
Am dezbătut-o de vreo 5-6 ori de-a lungul timpului, da. Acum nu putem decide cine se exprimă greșit, ergo sondajul acesta.
Din ce văd, pierd pe propriul blog!
nwradu(Citează)
22/11/2017 la 11:32 AM
Pentru mine, “weekendul urmator” e chiar weekendul URMATOR, adica ala care e URMATORUL sa vina, ca de aia se numeste URMATOR :)
Cătălin Tănase(Citează)
22/11/2017 la 11:36 AM
logica mea : urmator -> care urmeaza dupa ceva. avand in vedere ca te referi la weekend -> care urmeaza dupa alt weekend.
ce sens are sa zici luni “ce facem in weekendul urmator” cand poti sa zici “ce facem in weekend”
ar avea sens daca intrebi asta sambata/duminica, cand e deja weekend.
user(Citează)
22/11/2017 la 11:37 AM
Vezi tu Radu, asta e un exemplu clasic din care trebuie sa intelegi ca intr-un cuplu nu conteaza daca ai dreptate sau nu. Trebuie doar sa va puneti de acord intr-o situatie care are ca rezolvare pura interpretare si sa continuati fericiti pana la adanci batraneti.
(Inginerii astia…)
Iona(Citează)
22/11/2017 la 4:19 PM
Ai dreptate, dar astea sunt ticuri verbale de care nu pot scăpa.
– Ce vrei să facem weekendul următor?
– Păi mergem la paradă, apoi la Therme, apoi ne jucăm rocket league și profităm de timp!
– Ehm, weekendul următor nu e 1 decembrie, ci abia în celălalt!
nwradu(Citează)
22/11/2017 la 5:23 PM
N-o fi închis la Therme de 1 decembrie? Sau stai, cănd ziceai că vă duceți? :)))
Iona(Citează)
22/11/2017 la 12:14 PM
Acesta si urmator.
ionică(Citează)
22/11/2017 la 12:33 PM
e cum zice Matilda.
PKL(Citează)
22/11/2017 la 12:36 PM
Weekendul asta = weekendul saptamanii in curs
Weekendul urmator = weekendul saptamanii urmatoare
Gaelex(Citează)
22/11/2017 la 9:58 PM
Corect si clar.
Anonim(Citează)
22/11/2017 la 12:39 PM
daca azi e luni-mari-miercuri si spun weekend-ul urmator, nu ma gandesc la cel care urmeaza si la al doilea weekend. Stiu, logic ar fi sa fie cel care chiar urmeaza, dar in capul meu cel care chiar urmeaza ar fi weeekndul asta, iar urmator ar fi cel care urmeaza dupa acesta.
Andrei Monenciu(Citează)
22/11/2017 la 1:16 PM
Nimeni nu stie ce inseamna “weekend-ul urmator” :-)) si de aia e foarte periculos sa-l folosesti in conversatie ca se pot intampla confuzii majore. Eu specific data calendaristica.
O alta expresie despre care nimeni nu stie ce sens are este “ba bine ca nu!” – de exemplu:
– “ti-e foame?”
– “ba bine ca nu!”.
Robo(Citează)
22/11/2017 la 4:52 PM
Aici cred că e folosită impropriu.
Probabil este gândită să exprime un fel de “nu” la superlativ.
nwradu(Citează)
23/11/2017 la 9:36 AM
de fapt, s-ar putea sa fie exact invers, un DA la superlativ :)))
http://dex.anidescoala.ro/expresie/Ba%20bine%20ca%20nu
dupa cum ziceam, nimeni nu stie (nici eu) :))
Robo(Citează)
22/11/2017 la 1:25 PM
Depinde…daca ma cauta camatarii sambata viitoare, le zic ca de fapt ma referisem la weekenul asta. Si viceversa.
Giovani(Citează)
22/11/2017 la 1:26 PM
Folosesc expresia asta doar in weekend, gen “ne vedem si weekendul urmator”.
In timpul saptamanii e “in weekend” sau “peste 2 saptamani”.
mac gregor(Citează)
22/11/2017 la 1:27 PM
Un cuplu de batrani casatoriti de 50 de ani sunt intrebati:
-Cum reusiti ca la varsta asta sa fiti un cuplu atat de perfect si va intelegeti atat de bine?
El:
– Pai sa vedeti, secretul unei casnicii nu e iubirea ci regulile. Noi avem reguli peste tot, reguli pe care le respectam de o viata. De exemplu la baie, folosim intotdeauna aceleasi prosoape impreuna dar avem unul pe care scrie C de la cap si altul pe care scrie F de la fund.
Ea:
– Ceeeeee?!!!!! Intotdeauna am crezut ca C vine de la cur si F de la fata!
CristiX(Citează)
22/11/2017 la 4:52 PM
:))
nwradu(Citează)
22/11/2017 la 1:52 PM
Varianta corecta: …trebuie sa intelegi ca intr-un cuplu nu conteaza daca ai dreptate sau nu. Trebuie doar sa spui “Da draga, asa e” si sa continuati fericiti pana la adanci batraneti. :)
bogdan(Citează)
22/11/2017 la 3:28 PM
Vezi ca “da draga, asa e” poate sa spuna si ea. Sper ca la asta te-ai referit.
GabrielG(Citează)
22/11/2017 la 1:54 PM
Nu folosesc “weekendul viitor”, pentru ca e mult prea vag. Avem weekendul asta si weekendul alalaltu’.
Alex(Citează)
22/11/2017 la 1:57 PM
Daca nici pana acum nu te-ai prins ca Matilda are dreptate, ce rost sa fii sigur ca soarele rasare de la est ?! Te inteleg ca ai vrut sa dezbati pe blog in incercarea de a-ti construi o aparare. Nu te impotrivi sistemului.
Serban Marius(Citează)
22/11/2017 la 4:53 PM
Da, n-am avut succesul scontat.
nwradu(Citează)
22/11/2017 la 2:17 PM
Femeia este egala barbatului, doar ca e putin mai egala! Deci ea are dreptate! :))
Cătălin Tănase(Citează)
22/11/2017 la 2:37 PM
e interpretabil, cel mai bine e sa lamuresti la ce weekend te referi cand zici weekendul urmator, dar se cam intelege primul weekend care vine prin weekendul urmator
Franckie18(Citează)
22/11/2017 la 4:01 PM
Daca e luni sau marti mi se pare ca inca te poti referi la weekendu ce a trecut ca fiind “weekendu asta”. Ca e aproape. Poti spune luni “weekendu asta am fost la mare”. Daca e trecut de miercuri deja esti mai aproape de weekendul ce urmeaza, deci el devine “weekendul asta” – weekendu asta o sa merg la mare. Si “weekendul urmator” e cel care vine dupa weekendul asta.
John(Citează)
22/11/2017 la 4:03 PM
radu, imi plac articolele tale (de cele mai multe ori), dar jumatatea feminina are intotdeauna dreptate :)
in alta ordine de idei..
hai sa traducem weekend = sfarsit de saptamana, pe scurt.. = sfarsit.
si acum sa formulam:
sfarsitul de saptamana urmator.. orice..
sfarsitul urmator.. orice..
sfarsitul urmator de saptamana = sfarsitul saptamanii urmatoare?
pe acelasi principiu..
daca te uiti la un sezon dintr-un serial si te gandesti la finalul urmartor.. e finalul sezonului in curs (pt ca nu e acolo inca, de e urmator) sau la finalul sezonului care vine dupa asta (adica al sezonului urmator).
da, uneori topica schimba sensul.. ca si perspectiva de altfel..
privim finalul ca parte integranta din itemul curent si chiar daca n-am ajuns inca la final il asimilam itemului si il numim “acesta” si urmator e abia dupa acesta?
sau privim finalul ca un item independent (pentru ca in respectiva propozitia doar finalul e de interes) si atunci nu exista “acesta” pentru ca nu suntem inca acolo, iar “urmatorul” e primul care vine, deci al acestui item?
uite si un exemplu invers:
pe autostrada.. ne referim cu urmatoarea borna kilometrica la prima care ne iese in cale (zic eu fara dubiu aici – pentru ca bornele sunt itemi individuali).
dar daca in loc de borna formulam propozitia cu finalul kilometrului? care e urmatorul? :))
john2381(Citează)
22/11/2017 la 4:54 PM
Nu știu man. Pentru mine, următor înseamnă din viitor. Weekendul următor este primul care urmează să vină, nu al doilea.
Dacă zici “sper să câștig la extragerea următoare la loto”, te referi la asta de duminică, nu de peste încă o săptămână.
nwradu(Citează)
22/11/2017 la 6:08 PM
pai tocmai, sfarsitul (saptamanii) curente esta “acesta”, cel prezent, al saptamanii prezente.
urmatorul, cel viitor.. este al saptamanii urmatoare / viitoare.
nu incerc sa te conving de nimic, e oarecum o chestie de semantica pe care eu o consider minora.. cel putin atata vreme cat cel cu care comunici a inteles corect mesajul (poti sa ii spui si weekendul negru sau albastru.. daca cel din fata ta intelege acelasi lucru ca si tine), dar daca tot ai intrebat.. :)
john2381(Citează)
22/11/2017 la 6:12 PM
si daca tot suntem la capitolul weekend..
cand incepe weekendul (sfarsitul saptamanii)?
duminica? samabta? vineri? vineri la ora 15? la ora 12? la ora 0?
daca eu lucrez doar luni si marti.. weekendul incepe miercuri?
desi e miercuri… am gasit postarea ta ca fiind asa.. mai de weekend :)
john2381(Citează)
22/11/2017 la 6:32 PM
Weekendul ZZ/LL si ai rezolvat problema. Intotdeauna fac asta. Unii si asa sunt mai greu de cap, nu e nevoie sa-i mai lasi cu nelamuriri din astea.
Pluto(Citează)
22/11/2017 la 7:51 PM
Și pentru mine înseamnă același lucru :)
Liviu(Citează)
22/11/2017 la 10:31 PM
Următor înseamnă care urmează, deci e totuna viitor, următor sau “ăsta” (pt că “ăsta” nu are sens marți, este evident ca e în viitor)
Diferența ar fi doar dacă cineva zice sîmbătă, “weekendul următor stăm acasă, weekendul ăsta mergem la terme”.
alias(Citează)
22/11/2017 la 11:16 PM
nwradu: Aici cred că e folosită impropriu.
Probabil este gândită să exprime un fel de “nu” la superlativ.
E tocmai pe dos: exprima un “da” cat se poate de evident.
De asta zicea colegu’ ca n-are noima…
brokoly(Citează)
22/11/2017 la 11:30 PM
brokoly(Citează)
23/11/2017 la 10:49 AM
Nu, atunci aș spune “weekendul ăsta”.
nwradu(Citează)
23/11/2017 la 5:31 AM
nu prea mai e propriu. e bun comun acum :)
vali(Citează)
23/11/2017 la 10:48 AM
Nu, că-l am de dinainte,plus că am parolele. :p
nwradu(Citează)
23/11/2017 la 7:05 AM
Si pentru mine weekendul asta = sâmbătă si duminica de acum si weekendul viitor este cel de după weekendul ăsta. Niciodata weekendul viitor nu este cel mare tocmai urmează :) cel putin am văzut logica asta la multe femei.
Dianora(Citează)
23/11/2017 la 7:55 AM
Dupa ani de convietuire nu ai inteles ca doamna are totdeauna dreptate?
Daca nu vrei sa dormi pe pres, intra pe Floria.ro (ca te stiu baiat finut, de online) si comanda cel mai mare si mai scump buchet de flori, Asta fara sa micsorezi sumele de bani cu care vii acasa, ca e groasa treaba! :)
Fărcaş Gelu Dănuţ(Citează)
23/11/2017 la 8:01 AM
Weekendul urmator nu e primul, e al doilea. Matilda 1 – 0 Râlă
Marko(Citează)
23/11/2017 la 9:09 AM
Matilda wins. Conjugarea este: weekendul trecut, weekendul acesta, weekendul viitor :)
Mircea(Citează)
23/11/2017 la 10:33 AM
Urmator …care urmeaza dupa altceva.Dar oricum ar fi spus Matilda avea dreptate.Punct.
Andrei(Citează)
23/11/2017 la 10:45 AM
Raluca(Citează)
23/11/2017 la 10:55 AM
Bine zis!
nwradu(Citează)
23/11/2017 la 11:29 AM
weekendul acesta=sfarsitul saptamanii in curs la momentul vorbirii, indiferent daca e luni sau vineri. adica in 3 nov vorbim de weendul acesta, inteleg perioada 4-5 nov.
weekendul urmator=sfarsitul de saptamana care urmeaza dupa “weekendul acesta”+5 zile luratoare. adica in 3 nov vorbim de weekendul urmator, inteleg perioada 11-12 nov.
maddy(Citează)
23/11/2017 la 12:14 PM
Tu vrei sa ai liniste sau vrei sa ai dreptate?
Apollo(Citează)
23/11/2017 la 12:44 PM
Vin si eu cu o explicatie inginereasca :)
Cand te referi la week-end este vorba despre o parte a saptamanii sau, altfel spus, despre o perioada de timp. Plecand de la conceptul “perioada de timp”, e incorect sa spui “week-end-ul acesta” atat timp cat nu esti situat in acea perioada (in acel week-end).
S-a spus mai devreme ca week-end-ul urmator e cel care urmeaza, deci primul raportat la o alta zi din saptamana respectiva. Eu as zice ca perioadele de timp se raporteaza la alte perioade de acelasi tip, week-end-ul urmator este acela care urmeaza dupa cel care a trecut si, drept urmare, daca joi(sau alta zi din saptamana) zici “week-end-ul urmator” atunci te referi la primul week-end dupa joi.
Asa ca, dupa mine i-as da dreptate partial lui Radu:
– e incorect sa spui “week-end-ul acesta” daca nu esti deja in perioada corespunzatoare (sambata-duminica la noi)
– week-end-ul urmator e cel care urmeaza zilei curente, nu conteaza in ce zi a saptamanii esti (esti intre luni si vineri week-end-ul urmator = sambata si duminica din aceeasi saptamana, esti sambata sau duminica weekend-ul urmator = sambata si duminica din saptamana ce urmeaza)
Bineinteles, e cumva gresit sa aplici logica pe concepte lingvistice, acele concepte au fost inventate in multe cazuri pentru simplificarea limbajului si nu au neaparat vreo logica.
Pana si conceptul de week-end e oarecum neclar, daca nu ma insel la americani, canadieni si australieni prima zi din saptamana e duminica, la ei week-end (care ar fi definit prin sfarsit de saptamana) nu ar avea cum sa fie la fel ca cel din Europa (unde se considera week-end = sambata + duminica).
In cele din urma, in familie puteti face o conventie (accepti varianta Matildei ca sa scapi de daruit flori, florile i le poti darui cu alta ocazie “mai” romantica), iar in discutiile cu terti cel mai bine ar fi, asa cum au mai spus si altii, sa specifici mai clar la ce week-end te referi, pana la urma este vorba de CONTEXT si de faptul ca fiind la confluenta dintre logica si reguli nescrise e aproape imposibil sa gasesti consens general.
Catalin(Citează)
23/11/2017 la 7:21 PM
Nu week-end-ul ăsta, week-end-ul urmator
Cri(Citează)
24/11/2017 la 12:30 PM
+1 vot pentru Matilda. Ca sa evitati confuziile, inlocuiti “urmator” cu “alalalt” :)
paul(Citează)
24/11/2017 la 7:52 PM
Daca e luni -spre exemplu- weekendul urmator , e primul weekend. Pt ca e urmatorul de care ma lovesc
Bogdan(Citează)
25/11/2017 la 2:23 AM
inca o intrebare: daca e luni si spui “miercurea urmatoare”.. la care din zile te referi: la cea de peste 2 zile sau la cea de peste 9 zile?
john2381(Citează)