►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 24 noiembrie 2017
Unii oameni au o viață palpitantă și o filmează cum trebuie »
Peste câteva zile va fi lansat oficial un serviciu de car sharing cu mașini electrice în București, un mare pas high-tech în față pentru capitală. Mie mi se pare primul semn de modernizare văzut de ceva vreme încoace în oraș.
Serviciul se numește eGO și este lansat de BCR, care a cumpărat 20 de autovehicule electrice BMW i3 și le pune la dispoziția clienților băncii. Mașina se va rezerva în aplicația dedicată de mobil, costă 12 lei/30 minute și este nevoie de un card BCR contactless pentru a o descuia și încuia și implicit conduce. Banii sunt debitați apoi de pe card.
Singura veste rea este că serviciul este disponibil doar clienților BCR, dar cum banca a cumpărat mașinile, mi se pare normal să fie așa.
BMW i3 este un monovolum cu un design exterior și interior ușor de recunoscut, iar cele eGO vor fi și mai ușor de recunoscut, fiind vopsite precum vedeți mai jos. Am condus unul din flotă la lansare și mă bucur să văd că sunt modele din “generația 2”, cele cu autonomie crescută, în jur de 200 km cu o încărcare. Sunt mașini spațioase, silețioase, confortabile, cu accelerația surprinzătoare a unei electrice și loc suficient pentru 4-5 persoane și ceva în portbagaj.
Dacă vreți să vedeți mașina, pe 24 noiembrie între 8:30 și 18:00 și pe 25 noiembrie între 10:00 și 18:00 va fi prezentă pe Calea Victoriei 15, la sediul lor, unde proiectul va putea fi văzut de oricine trece prin zonă.
Cu alte cuvinte, cei ce au carduri contactless BCR pot conduce, începând cu 4 decembrie (data lansării oficiale), o mașină electrică. Merită încercat, vă asigur. Eu am condus mai multe electrice la viața mea, dar bănuiesc că nu toată lumea are acces la una, iar aici aveți cea mai simplă metodă de a ajunge într-una.
Costul de 12 lei per 30 de minute vine din tariful de 40 de bani per minut, dar tarifarea se face la 30 de minute. Cum s-a zis la conferință, luând în considerare viteza medie din București, este echivalentul a 1,6 lei/km, ceea ce mi se pare rezonabil pentru un BMW electric cu un preț de listă mărișor.
Accesul în mașină se face lipind cardul contactless BCR de partea stângă sus a parbrizului, unde este un cititor de carduri. Ușile se descuie și poți pleca. În bord veți găsi un mic ecran pe care sunt câteva date despre călătorie. Mașina se încuie tot cu cardul contactless, iar dacă vreți să terminați călătoria trebuie să selectați asta pe micul ecran despre care vă spuneam că e adăugat în interior.
Car sharing-ul este un serviciu popular în multe mari capitale, fiind gândit pentru cei ce au nevoie de o mașină doar ocazional, de exemplu ca să cumpere ceva voluminos sau să aștepte o rudă și bagajele ei la gară sau la aeroport. Sau poate că te uiți în aplicație, e una în zona ta, o rezervi, o conduci până la un restaurant unde te întâlnești cu prietenii, o lași pe acolo s-o rezerve altul și pleci acasă cu taxiul.
Detalii tehnice:
Noi am încercat să-i încuiem la conferința de presă pe cei de la BCR cu întrebări despre scenarii complicate, dar răspunsurile au fost mereu simple:
Altfel spus, răspunsul la orice scenariu din acesta negativ poate fi rezumat la “există niște reguli, iar dacă nu le respecți poți fi dat afară din sistem”, “respecți codul rutier” și, în caz că vă gândiți la scenarii tip The Punisher, mașinile sunt asigurate la Omniasig. Mi s-a părut o simplitate care aș vrea să caracterizeze mai multe servicii.
Din 4 decembrie le veți vedea pe stradă, iar dacă merge bine, numărul lor va crește. Este prima oară când îmi pare rău că nu sunt client BCR; aș fi utilizat cu plăcere serviciul.
« Știri despre tehnologie – 24 noiembrie 2017
Unii oameni au o viață palpitantă și o filmează cum trebuie »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
54 comentarii
24/11/2017 la 10:25 AM
Intre timp la Iasi – http://www.caby.ro/
alex(Citează)
24/11/2017 la 10:31 AM
Da, știu. Păcat că nu fac primăriile pași în această direcție, ci mereu privații.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 11:30 AM
@nwradu Pai hai sa le nationalizam.
alin(Citează)
24/11/2017 la 12:46 PM
nu-I da idei lu twodose
marian(Citează)
24/11/2017 la 10:29 AM
si la cluj exista pony cu masini electrice.
dar e misto sa fie bucuresti primul la ceva.
si ghici ce – nici nu esti legat de o banca, pt motivul ca “ei au cumparat masinile”. vorbesti serios??
john(Citează)
24/11/2017 la 10:32 AM
Păi… dacă nu exista unul în București până acum… nu e primul?
N-am înțeles cum ești legat de o bancă.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 10:33 AM
In Iasi cand a fost lansat serviciul asemanator s-a mentionat Pony din Cluj, dar na bancile trebuie sa fie primele la orice. Probabil daca ar putea, ar pune un comision daca te uiti la masinile lor pe strada.
alex(Citează)
24/11/2017 la 10:35 AM
Din pacate la Iasi e pe ora. Nici in Bucuresti nu mi se pare ok, as fi preferat ca in alte parti, cu taxare la minut. Salut in schimb initiativele :)
andrei(Citează)
25/11/2017 la 9:50 PM
Tarifarea la minut este pentru piețe mature. Gândește-te la telefonia mobilă, întâi era tarifare la minut, apoi s-a trecut la secundă, acum e nelimitat…
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 10:39 AM
unu n-ar pune in plm o harta cu “unde cacat sunt masinile astea si unde le poti lasa”
plus ca “card BCR”, presupun ca “credit”… asigura pe toata lumea ca proiectul o sa moara trist.
fix cea mai de cacat banca s-a gandit ca asta i-ar aduce clienti in plus. jesus christ.
add(Citează)
24/11/2017 la 1:45 PM
pe siteul BCR zice asa :
– Să dispună de un cont BCR
– Sa dețină un card de debit sau credit contactless BCR
– Să instaleze aplicația BCR eGo, disponibilă atât utilizatorilor de Android, cât și de iOS
deci, nu neaparat credit, din cate inteleg eu. Oricum serviciul nu-i functional inca. Am instalat aplicatia si mi-am facut cont dar nu accepta niciun card. Eu am sa astept pana pe 4 decembrie, ca-s curios sa merg cu un titirobil de-asta. :)
cata_nv(Citează)
25/11/2017 la 9:53 PM
Ți-aș fi răspuns și eu, dar nu mi se pare că un dialog poate porni de la o exprimare precum a ta.
Doar pentru că o facem prin intermediul unui monitor nu înseamnă că trebuie să uiți de bune maniere.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 10:40 AM
“serviciul este disponibil doar clienților BCR”
tu ai zis.
eu nu sunt client bcr, daca vreau sa folosesc o masina trebuie sa am cont la banca x mai nou?
john(Citează)
25/11/2017 la 10:00 PM
Și permis de conducere și card contactless, da :P
Mașina lor, condițiile lor.
Eu, de exemplu, nu am card BCR și nu voi folosi aceste mașini, dar nici nu m-am indignat din cauza asta. Admir inițiativa și consider că e un start bun pentru chestii mai complexe, nu o înjur.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 10:42 AM
de fapt acum m-am uitat pe pony si i3 e doar pe bucuresti, pe cluj au ramas in urma cu modelele.
si ghici ce, nici nu trebuie sa fi client bcr!!
john(Citează)
24/11/2017 la 10:44 AM
as fi in stare sa-mi deschid cont la BCR doar pentru asta, insa eu as vrea sa o folosesc in fiecare zi, asa ca e f important sa fiu sigur ca gasesc masina in fiecare dimineata.
ceea ce desigur este imposibil.
dar inceputul e bun, sper sa prinda chestia asta la noi si in cativa ani sa fie mai multe masini.
Robo(Citează)
25/11/2017 la 10:00 PM
Car sharing-ul nu e ceva de folosit zilnic, te-ar costa prea mult. E rentabil doar ocazional.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 10:56 AM
Vezi ca la aia 12 lei pe jumate de ora ai uitat si 10 lei pornirea :)
Apoi drop-off ul e iar “problematic”. “există totuși recomandarea de a fi parcate într-o zona predefinită (zona centrală și de nord a Bucureștiului). ”
Locuiesti in Pantelimon, Berceni, etc… E total anapoda sa iei masina (sa zicem sa te duci la aeroport. 1 Cauti o masina (probabil o vei gasi la unirii sau mai rau in Nord. Ia taxi/metrou etc pana la masina. Mergi la aeroport, ridica ruda, du-o acasa (ca are bagaje, apoi fugi si lasa masina la Unirii si apoi ia-o cu metrou acasa.
Costuri totale: destul de mari :)
Momentan nu e decat un gimmick de marketing, nicidecum un business for real. Poate il incerci odata, (asta daca ai card la bcr sau un prieten care are) gen hai sa fac un test drive cu o electrica, cand ai jumate de zi libera si nu ai ce face.
gabi(Citează)
25/11/2017 la 10:02 PM
Da, să zicem că inițial nu se adresează celor ce locuiesc în Pantelimon sau Berceni. Nici livrarea de mâncare n-a pornit direct în întreg orașul. În funcție de cum merge, probabil vor extinde arealul acesta.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 11:04 AM
oricum displayul ala pus de ei e de toata mirarea – masina electrica, digital tot si pui o mizerie de ecran, are si tetris pe el oare?
john(Citează)
25/11/2017 la 10:03 PM
Păi tu crezi că BMW îți permite să te integrezi cu sistemele lor fără ani de studii și certificări? Industria auto nu merge așa, normal că au pus ecran propriu.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 11:09 AM
Poate primul serviciu de car sharing DOAR cu mașini electrice din București. Asa cum a mai specificat lumea pe aici Pony car sharing e deja in București si poți sa te plimbi cu BMW i3, cu Mini one sau cu Mercedes S-Class. Prețul e mai mic dar limitarea cu cardul nu-mi place.
Alin Ghitu(Citează)
25/11/2017 la 10:04 PM
Da, primul din bucurești, nu din țară.
Aia cu cardul nu e mare problemă. Așa zicea lumea și de UBER, huo, card obligatoriu… și merge. Faptul că e necesar doar card BCR va fi piedica mare în calea doritorilor, dar e o metodă și de a atrage clienți, așa cum fac și operatorii de cablu când iau drepturile pentru campionatul Spaniei și-l difuzează doar ei, să zicem.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 11:18 AM
“Primul serviciu de car sharing cu mașini electrice va fi lansat în București”
Pai… la cum ai scris titlul, nu e asa! Corect este: Primul serviciu de car sharing din Bucuresti …
Marian S.(Citează)
25/11/2017 la 10:06 PM
Eu nu înțelegeam deloc de ce se înțelege altfel titlul meu, dar mi-a explicat Matilda la ceva timp după ce l-am publicat :))
E cum zici tu, eu voiam să zic că primul din București cu mașini electrice, dar am inversat cuvintele ca să zic întâi de mașini electrice și a ieșit altceva până la urmă.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 11:20 AM
nu e boss nici un prim serviciu de car sharing, exista cel putin deja 1 serviciu similar
john(Citează)
24/11/2017 la 11:28 AM
http://lmgtfy.com/?q=getpony+bucuresti
root(Citează)
24/11/2017 la 11:31 AM
Pai nu e si Pony in Bucuresti cu i3 deja?
https://getpony.ro/en/tarife/
Plus ca mi se pare aiurea ca o banca sa isi faca serviciu de car sharing. Mai normal ar fi ca banca sa finanteze un proiect de car sharing, pentru ca asta e rolul bancii in economie: sa finanteze business-uri si nu sa isi faca ea singura.
Puteau sa acorde o limita catre Pony, sau orice alta companie, ca sa isi extinda flota, aria unde lasi masina sau orice alta dezvoltare a business-ului. Faceau un pic de branding pe masini si aia era. Asa mi s-ar fi parut normal.
Gaboantza(Citează)
25/11/2017 la 10:09 PM
Mie mi se pare aiurea că fac privații astfel de servicii, nu primăriile, ca-n alte capitale.
Odată trecut de asta, de ce mai contează cine face serviciul? Ba chiar, făcându-l banca, iese mai ieftin, că au bani de investit și nu trebuie să plătească dobândă.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 11:40 AM
hai ba. BCR crede ca lumea se apuca sa-si faca conturi si carduri la ei ca sa poata folosi serviciul (care de unu singur n-are cum sa fie profitabil, ca na). Scriu aceste randuri de la coada de la BCR, e ca la aifon.
add(Citează)
24/11/2017 la 11:58 AM
Am incercat sa imi fac cont si nu am reusit. Am cont la bcr si acelasi tip de card cum are Buhnici in clipul de prezentare si totusi la pasul final nu accepta cardul.
O pagina web sau o metoda de contact suport nu am gasit. Poate in zilele urmatoare sa apara ceva.
razorsbk(Citează)
24/11/2017 la 1:06 PM
credit?
add(Citează)
24/11/2017 la 4:04 PM
debit, dar nu am vazut specificat pe undeva ca trebuie exclusiv de credit.
razorsbk(Citează)
25/11/2017 la 10:09 PM
După 4 decembrie, când se lansează oficial.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 12:06 PM
Oare cand o sa trecem si noi peste frustrarile astea de provinciali ardeleni si sa nu mai sarem de cur in sus la orice omitere a Marelui Cloooj. Ati ajuns mult mai rau decat timisorenii si fruncile lor.
zetanu(Citează)
24/11/2017 la 12:08 PM
Nu o da la intors. Ai zis “primul serviciu va fi lansat IN Bucuresti”. Nu ai zis primul DIN Bucuresti. Daca nu ma crezi, baga un articol in care sa intrebi lumea.
GabrielG(Citează)
24/11/2017 la 12:08 PM
”
e de cacat!!
cum, doar bcr ?! dar ce, imi fac un cont acolo, dar de ce nu pot si din alta parte, dar …
deja exista de ani de zile, exista in alta parte, altii sunt mai smecheri
”
Asta e inceputul, poate apar mai multe firme/banci care vor face asta, va fi din ce in ce mai ieftin, accesibil. Dar hai sa ne ofuscam!
mario(Citează)
25/11/2017 la 10:11 PM
Asta e situația clasică de la noi. Lumea înjură orice nu este exact pe ideea lor despre cum ar trebui făcut acel lucru, în loc să zică “măcar e un început”.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 12:34 PM
Intre timp Kaufland a lansat anul trecut prima reţea publică de staţii de încarcare, in Moldova au montat doar in Iași.
Pe harta de pe http://masinaelectrica.ro/harta-statii-incarcare/ am văzut ca si Romstal a instalat asa ceva prin țara, bravo lor.
Oare când vom vedea asa ceva montate in fata primăriilor ?
george(Citează)
25/11/2017 la 10:13 PM
Primăriile din București nu sunt în stare să facă o budincă.
O stație poți vedea, că nu-i mare lucru de făcut. Apoi o vei vedea blocată de alte mașini și după un an nefuncțională, că n-au făcut și contract de mentenanță.
Ai șanse mai mari ca primăriile să facă un loc de adăpare a cailor de la căruțe.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 1:43 PM
A mai zis careva de pony?:) Trecand peste asta, eu vreau sa stiu daca in acel T&C pe care il accept fara sa il citesc (si la ei si la pony) exista clauze prin care sa vina sa imi ceara despagubiri daca se intampla ceva cu masina din (dar mai ales nu din) vina mea.
Boris(Citează)
24/11/2017 la 3:59 PM
Abia aștept să merg cu o mașinuță din asta.
Adrian(Citează)
24/11/2017 la 4:46 PM
La cardul meu BCR contactless nu merge mereu functia de contactless.
Cred ca mai dau cu portofelul si se “strica” cumva. Remedii?
Deci e un fel de uber la care tu te duci la masina s-o iei, tu esti soferul, si tot tu o duci inapoi.
In 2-3 ani cand ies din sistem stiu unde ajung masinile la preturi mici.
Fiind in romania, ma intreb daca peste 1 an nu sr mai “pierd” din masini.
Ionutb(Citează)
24/11/2017 la 4:55 PM
*mai dau cu portofelul la accesul in cladirea unde lucrez
Ionutb(Citează)
25/11/2017 la 10:14 PM
Nu cred că-i de la card. E un modul miniaturizat, nu prea are ce să meargă doar uneori în el. Ori merge, ori nu.
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 4:58 PM
Marketing din partea BCR.
Or sa mearga masinile astea pe strazi cum mergi si biclele alea din centru, adica mai deloc.
Da, stiu sunt hater, dar cred ca am dreptate.
In Dublin, un oras cam cat un sector din Bucuresti exista 2 astfel de sisteme de car shering, cel mai mare si chiar folosit este https://www.gocar.ie/ si este un sistem gandit sa mearga, nu doar sa ne laudam ce il avem.
Bat pariu ca cei ce o sa le foloseasca sunt chiar angajati BCR top management :))
L!nuX(Citează)
25/11/2017 la 10:14 PM
Și alea din Dublin ce au în plus de merg și acestea nu?
nwradu(Citează)
24/11/2017 la 5:59 PM
BMW i3 cu farurile de ceata rotunde sunt prima generatie cu bateria de 60 Ah. Varianta cu bateria de 94 Ah (autonomie de 200km) ce abia s-a lansat are aplicat si un facelift ce inlocuieste farurile rotunde cu Daytime running lamp https://www.bmw.ro/ro/all-models/bmw-i/i3/2017/dintr-o-privire.html
Bogdan(Citează)
25/11/2017 la 11:09 PM
E ceva mai complicat.
Prima generație s-a lansat cu 60 Ah și în 2016 a început producția unui model cu 94 Ah, dar cu aspect identic. Așa sunt mașinile din București.
https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0261792RO/o-nou%C4%83-versiune-de-bmw-i3-cu-autonomie-de-p%C3%A2n%C4%83-la-300-km-acum-disponibil%C4%83-pe-pia%C5%A3a-din-rom%C3%A2nia
Cel de care zici tu, cu proiectoarele acelea lunguiețe, este BMW i3 cu facelift, încă nelansat, doar prezentat la Frankfurt. Vine cu același pachet de baterii de 94 Ah.
https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0273946RO/noile-bmw-i3-%C5%9Fi-bmw-i3s
nwradu(Citează)
26/11/2017 la 1:44 PM
Multumesc pentru clarificari. Am crezut ca modelul cu facelift e cel cu autonomia extinsa, nu stiam ca au imbunatatit si versiunea veche.
Bogdan(Citează)
24/11/2017 la 7:17 PM
Initiativa buna, serviciile de car-sharing ajuta la decongestionarea oraselor si poti trai fara masina. Bineinteles, asta in orasele civilizate unde ai si transport in comun si piste de biciclete. Rant over.
Voi si eu roman si o sa zic ca vad 3 probleme la asta:
– nu se spune aria de acoperire, poate fi prea mica sau poate nu acopera si lasatul masinii la aeroport;
– ca trebuie sa fii client BCR;
– ca sunt doar 20 de masini. Folosesc un serviciu din asta in Berlin si au peste 800 de masini, cateodata e greu sa gasesc o masina in zona.
alex_b(Citează)
25/11/2017 la 10:17 PM
Ei ziceau că o vei putea lăsa la aeroport.
nwradu(Citează)
26/11/2017 la 2:18 PM
La cati ti-au zis ca titlul este incorect, trebuie sa ai soriciul extrem de gros sa-l pastrezi in continuare.
Uite aici niste variante corecte:
“Un nou serviciu de car sharing in Bucuresti”
“Primul serviciu de car sharing cu masini exclusiv electrice in Bucuresti”.
rumbu(Citează)
27/11/2017 la 11:23 AM
merge si duminica? o harta totusi cu zona de actiune unde poti lasa masina at fi folositoare, poate de pe 4 decembrie incolo :)
marian(Citează)