un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Noua Skoda Karoq a ajuns în România

15 Nov 2017  ·

AUTO  ·

43 comentarii

Skoda Karoq (i-am auzit pronunțând caroc, eu îi ziceam caruc) a ajuns în România. Am senzația că este un model foarte așteptat și că se va vinde foarte bine inclusiv la noi.

Este vorba despre SUV-ul lor compact, un Kodiaq mai mic, un înlocuitor pentru Yeti. Acesta din urmă avea un design mai ciudățel, care nu era pe gustul tuturor, în timp ce Karoq arată a mașină normală, frumoasă, mergându-se pe ideea de succes “Octavia făcută SUV”. Mai mult, interiorul arată și se simte foarte bine în echiparea de top.

Prețul de pornire este de 19.600 euro. Site-ul românesc Skoda are configurator pe care puteți vedea la cât ajunge mașina exact cu dotările dorite de voi. Aici eu personal m-am dezumflat un pic: tracțiunea 4×4 e disponibilă doar pe diesel, nu și pe benzină, iar o benzină-automată-4×2 ajunge cam la același preț cu un Tiguan benzină-automat-4×4, deși recunosc că n-am analizat chiar la sânge dacă dotările sunt aceleași.

Personal mă așteptam ca Skoda să fie ușor mai ieftină; strategia grupului VAG rămâne misterioasă.

Mașina arată bine. Mi se pare frumoasă din față, frumoasă din spate, are o formă plăcută din lateral. Interiorul arată și el plăcut ochiului și bine organizat. În centru am găsit un ecran widescreen pe care încape multă informație (de exemplu, pe lângă harta navigației mai încap și diverse alte pictograme).

Interfața, color și cu pictograme, asemănătoare cu o tabletă, poate fi controlată și din gesturi făcute cu mâna în fața ei, deși n-am investigat dacă este un sistem asemănător cu cel de pe BMW seria 7 sau altceva. Interiorul este din plastic, dar mi s-a părut unul gros, bine îmbinat. Zona dintre cele două scaune, unde se află schimbătorul de viteze și câteva butoane pentru funcții ale mașinii, plus o cotieră îmbrăcată în piele sau imitație de ~, are un aspect premium.

Versiunea expusă la lansare avea și scaune cu aspect sport. Păreau confortabile și cu susținere laterală plăcută, iar reglajul lor este electric și cu memorie. Mi-a plăcut și volanul aplatizat în partea de jos, materialul acestuia, manetele de după el. Mașina avea și un sistem de difuzoare Canton, dar nu le-am auzit cântând, plus plafon panoramic. Avea și guri de ventilație pentru locurile din spate, plus încălzire în scaunele din spate, plus că scaunul din mijloc putea deveni o măsuță chiar eficientă, cu suport pentru apă, sau, după caz, shaorma xl.

Fotografiile de mai jos sunt ale mele. Au ieșit cum au ieșit, că a fost lansare de noapte. Dacă doriți mai multe detalii, le găsiți pe pagina oficială, în configurator, iar mai jos am pus un clip din emisiunea La Volan, unde la minutul 10:20 Bogdan Mirică prezintă noua Karoq, iar după aceea am pus un alt clip de pe YouTube, un review de 50 de minute de la un tip care face astfel de clipuri super-detaliate despre mașini.

90+ comentarii la articolul de ieri despre termeni de livrare! Citiți și alte articole despre SUV-uri.

asus s5507

    43 comentarii

  1. Degeaba îi faci reclamă că nu or să ți-o dea de pomană.

      (Citează)

  2. Fain review de la băiatul ăla Thomas

      (Citează)

  3. Fain ca-ti pormovezi articolul cu termenul de livrare, sunt chestii interesante acolo dar pune si tu scriptul ala de-l au A-listerii care arata comentariile noi. E foarte util si m-ar determina sa mai studiez acolo. Asa e moartea pasiunii :))

      (Citează)

  4. Andrei Monenciu

    15/11/2017 la 3:09 PM

    sincer Seat Arona mi se pare mai reusit, are un design mai ok. Nu imi plac de la Skoda noul Octavia si noile SUV-uri, e genul de design care fie iti place enorm fie il urasti.

      (Citează)

  5. Andrei Monenciu

    15/11/2017 la 4:07 PM

    intreaba la Ford, in Oradea am vazut ca au noul Kuga la 19.500 euro cu TVA (diesel, geamurile electrice, ecran 8 inchi, jante 17 inch), nu cred ca e 4×4, dar in bugetul de 25k sigur gasesti si cu 4×4

      (Citează)

  6. Lansare de noapte că atunci le-a sosit tirul cu mașini… Ori un isteț a zis că spargem gura târgului, să vezi șefu ce idee genială am….

      (Citează)

    • Nu, că doar invitația a sosit din timp.

      Treaba a stat cam așa: presa auto a condus mașina în străinătate, la evenimente oficiale, sau la noi când a sosit. Bloggerii nu contează :)

      Iar acum seara a fost cu muzică și bere, dar eu m-am dus ca să văd mașina.

        (Citează)

  7. Design VAG, iei o cutie, niste patrate si triunghiuri si rezulta hidosenia. Arata ca dracu’. Interiorul e mai ok, un progres fata de interioarele clasice Skoda “moartea pasiunii”.

      (Citează)

    • “ca dracu”. Arată ca o Skoda. Dacă veneau cu un design complet nou (cum a fost Yeti) mai ziceam, dar așa nu este ceva surprinzător.

        (Citează)

  8. tot mai fain un Volvo XC40

      (Citează)

  9. speedy.gonzales

    15/11/2017 la 4:38 PM

    Radule, recunoaste ca te-a lovit middle ages crisis !!!

      (Citează)

  10. am urmarit materialul lui Mirică (?!) fix 2 minute pana a zis ca-l deranjeaza ca masina nu are suport pentru ochelari… ca sa adauge ca e din cauza ca are acoperis panoramic sau whatevar, asa ca trebuie sa intreb: Mirica asta e idiot?

      (Citează)

  11. daca postul ala cu termenul de livrare de 10 luni era despre Karoq, eu cred ca fie lucrurile o sa se schimbe in urmatoarea perioada, fie trebuie sa intrebi alt dealer.
    Skoda stie ca vinde extrem de bine in Romania, nu are cum sa dureze atat livrarea la ei.

      (Citează)

    • La Karoq am înțeles că ar fi cam 3-4 luni acum la început. La Kodiaq, din ce zic alții, e mult mai lung termenul.
      Nu m-am interesat de Karoq pentru că-i lipsește 4×4 pe benzină.

        (Citează)

  12. scaunele cu tetiera nereglabila… why?

      (Citează)

    • Sunt scaune sport, probabil că cele normale nu vor fi așa.

      Măcar sunt reglabile. Scaunele sport de obicei nu sunt reglabile. Cele Recaro, de exemplu, nu pot fi înclinate, cel puțin nu pe mașinile conduse de mine.

        (Citează)

  13. la ce fel de script te referi?

    Cand revii la un articol si te uiti la comentarii, cele aparute dupa vizita anterioara sunt semnalizate cu “nou”. Try it la zoso sau cetin.

      (Citează)

  14. Arata okayish pana am ajuns la poza 15 care efectiv e moartea pasiunii, o Octavia pe piciroange …

    Daca nu tii neaparat la 4×4 ( desi vad ca ai de gand sa pleci la offroad saptamanal) poti sa te uiti si la WW T-Roc sau Peugeot 3008

      (Citează)

  15. ++ La Bachete din spate ajustabile. Nu cred ca vreau sa mai cumpar vreo masina fara asa ceva.

      (Citează)

  16. Hai sa-ti zic o parere despre nevoia de 4×4, pana acum.

    Am tot vrut eu SUV automat si 4×4 dar dupa faza cu Suzuki mi-am dat seama ca in bugetul nostru nu exista asa ceva (~22000 Euro) pentru o masina noua. Asa ca am scos 4×4 din ecuatie si am pastrat cutia automata. Am mers pe Nissan Qashqai.

    Acum vreo doua saptamani am fost la munte. Am mers pe niste drumuri forestiere destul de nasoale, cu gropi multe, cu denivelari mari, cu poduri peste rau destul de inalte. Drumuri pe care nu prea le puteai face cu un sedan normal, sau iti era foarte incomod. A contat mult ca e inalta.

    Mai departe, am urcat niste pante destul de abrupte si am mers pe niste sleauri facute de masinile de lemne. Pe alocuri noroiul era destul de mare iar in alte locuri curgea pur si simplu un parau pe drum. Din nou, n-am simtit nevoia de 4×4. Nu a pierdut niciodata aderenta. Aici au contat foarte mult anvelopele Nokian castigate la Vali pe blog. :)

    Ramane de vazut cum se comporta si pe zapada si, daca e tot asa, eu ma declar mega-multumit.

    Probabil 4×4 poate face diferenta pe gheata sau zapada foarte mare dar cu siguranta nu voi prinde prea multe astfel de ocazii. In rest, daca ramai suspendat pe zapada sau noroi nu te ajuta cu nimic nici 4×4.

      (Citează)

  17. Salut. Explica-ne si noua te rugam cum ajunge un benzinar dsg 4×2 de la skoda la pret de tiguan benzinar 4×4 dsg. Cel mai ieftin tiguan in configuratia mentionata costa peste 29000 pe cand karoq benzinar echivalent ca putere 4×2 costa 25700.

      (Citează)

  18. Tu spui in articol ca cele doua mașini ajung la acelasi pret. Eu vad o diferenta de 4000 euro intre ele.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus