►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Skoda Karoq (i-am auzit pronunțând caroc, eu îi ziceam caruc) a ajuns în România. Am senzația că este un model foarte așteptat și că se va vinde foarte bine inclusiv la noi.
Este vorba despre SUV-ul lor compact, un Kodiaq mai mic, un înlocuitor pentru Yeti. Acesta din urmă avea un design mai ciudățel, care nu era pe gustul tuturor, în timp ce Karoq arată a mașină normală, frumoasă, mergându-se pe ideea de succes “Octavia făcută SUV”. Mai mult, interiorul arată și se simte foarte bine în echiparea de top.
Prețul de pornire este de 19.600 euro. Site-ul românesc Skoda are configurator pe care puteți vedea la cât ajunge mașina exact cu dotările dorite de voi. Aici eu personal m-am dezumflat un pic: tracțiunea 4×4 e disponibilă doar pe diesel, nu și pe benzină, iar o benzină-automată-4×2 ajunge cam la același preț cu un Tiguan benzină-automat-4×4, deși recunosc că n-am analizat chiar la sânge dacă dotările sunt aceleași.
Personal mă așteptam ca Skoda să fie ușor mai ieftină; strategia grupului VAG rămâne misterioasă.
Mașina arată bine. Mi se pare frumoasă din față, frumoasă din spate, are o formă plăcută din lateral. Interiorul arată și el plăcut ochiului și bine organizat. În centru am găsit un ecran widescreen pe care încape multă informație (de exemplu, pe lângă harta navigației mai încap și diverse alte pictograme).
Interfața, color și cu pictograme, asemănătoare cu o tabletă, poate fi controlată și din gesturi făcute cu mâna în fața ei, deși n-am investigat dacă este un sistem asemănător cu cel de pe BMW seria 7 sau altceva. Interiorul este din plastic, dar mi s-a părut unul gros, bine îmbinat. Zona dintre cele două scaune, unde se află schimbătorul de viteze și câteva butoane pentru funcții ale mașinii, plus o cotieră îmbrăcată în piele sau imitație de ~, are un aspect premium.
Versiunea expusă la lansare avea și scaune cu aspect sport. Păreau confortabile și cu susținere laterală plăcută, iar reglajul lor este electric și cu memorie. Mi-a plăcut și volanul aplatizat în partea de jos, materialul acestuia, manetele de după el. Mașina avea și un sistem de difuzoare Canton, dar nu le-am auzit cântând, plus plafon panoramic. Avea și guri de ventilație pentru locurile din spate, plus încălzire în scaunele din spate, plus că scaunul din mijloc putea deveni o măsuță chiar eficientă, cu suport pentru apă, sau, după caz, shaorma xl.
Fotografiile de mai jos sunt ale mele. Au ieșit cum au ieșit, că a fost lansare de noapte. Dacă doriți mai multe detalii, le găsiți pe pagina oficială, în configurator, iar mai jos am pus un clip din emisiunea La Volan, unde la minutul 10:20 Bogdan Mirică prezintă noua Karoq, iar după aceea am pus un alt clip de pe YouTube, un review de 50 de minute de la un tip care face astfel de clipuri super-detaliate despre mașini.
90+ comentarii la articolul de ieri despre termeni de livrare! Citiți și alte articole despre SUV-uri.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
43 comentarii
15/11/2017 la 2:12 PM
Degeaba îi faci reclamă că nu or să ți-o dea de pomană.
Alex(Citează)
15/11/2017 la 10:26 PM
Doar pentru că tu vrei să primești lucruri de pomană, nu presupune că și alții sunt la fel.
nwradu(Citează)
16/11/2017 la 1:05 AM
subevaluezi potentialul :D
pew(Citează)
15/11/2017 la 2:27 PM
Fain review de la băiatul ăla Thomas
Dorin(Citează)
15/11/2017 la 10:27 PM
Da, e un stil de review-uri de YouTube: foarte lungi. Nu le-ar urmări pasionații de mașini, dar cei ce vor să o cumpere da.
nwradu(Citează)
17/11/2017 la 2:25 PM
Thomas si carwow all the way.
SW(Citează)
15/11/2017 la 3:08 PM
Fain ca-ti pormovezi articolul cu termenul de livrare, sunt chestii interesante acolo dar pune si tu scriptul ala de-l au A-listerii care arata comentariile noi. E foarte util si m-ar determina sa mai studiez acolo. Asa e moartea pasiunii :))
Albert(Citează)
15/11/2017 la 4:14 PM
Dreapta “comentarii recente”. Cu placere :)
Ciprian(Citează)
15/11/2017 la 4:52 PM
Stai că poate nu am înțeles bine, la ce fel de script te referi?
nwradu(Citează)
16/11/2017 la 1:06 AM
apare un rahatel de “new” in stanga/dreapta fiecarui comentariu.
pew(Citează)
15/11/2017 la 3:09 PM
sincer Seat Arona mi se pare mai reusit, are un design mai ok. Nu imi plac de la Skoda noul Octavia si noile SUV-uri, e genul de design care fie iti place enorm fie il urasti.
Andrei Monenciu(Citează)
15/11/2017 la 4:07 PM
intreaba la Ford, in Oradea am vazut ca au noul Kuga la 19.500 euro cu TVA (diesel, geamurile electrice, ecran 8 inchi, jante 17 inch), nu cred ca e 4×4, dar in bugetul de 25k sigur gasesti si cu 4×4
Andrei Monenciu(Citează)
15/11/2017 la 4:47 PM
Nu vrea diesel.
GabrielG(Citează)
15/11/2017 la 10:28 PM
benzină 4×4 automat titanium 180 cp e vreo 27.000, plus câteva opționale te duc pe la 29.000. Cu discount, probabil ar putea ieși la 25.000, da.
nwradu(Citează)
16/11/2017 la 12:59 PM
Cu mentiunea ca de la Skoda n-ai sa vezi discount… cel putin nu la modelul asta. De la Ford – posibil sa-ti dea…
geretus(Citează)
15/11/2017 la 4:09 PM
Lansare de noapte că atunci le-a sosit tirul cu mașini… Ori un isteț a zis că spargem gura târgului, să vezi șefu ce idee genială am….
mircea 2(Citează)
15/11/2017 la 10:29 PM
Nu, că doar invitația a sosit din timp.
Treaba a stat cam așa: presa auto a condus mașina în străinătate, la evenimente oficiale, sau la noi când a sosit. Bloggerii nu contează :)
Iar acum seara a fost cu muzică și bere, dar eu m-am dus ca să văd mașina.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 4:21 PM
Design VAG, iei o cutie, niste patrate si triunghiuri si rezulta hidosenia. Arata ca dracu’. Interiorul e mai ok, un progres fata de interioarele clasice Skoda “moartea pasiunii”.
Zetanu(Citează)
15/11/2017 la 10:31 PM
“ca dracu”. Arată ca o Skoda. Dacă veneau cu un design complet nou (cum a fost Yeti) mai ziceam, dar așa nu este ceva surprinzător.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 4:28 PM
tot mai fain un Volvo XC40
Radu(Citează)
15/11/2017 la 10:32 PM
Da, și cu 15.000 de euro mai scump.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 4:38 PM
Radule, recunoaste ca te-a lovit middle ages crisis !!!
speedy.gonzales(Citează)
15/11/2017 la 4:48 PM
Niciun barbat nu va recunoaste asta niciodata.
GabrielG(Citează)
15/11/2017 la 10:32 PM
Cu un SUV? De ce?
nwradu(Citează)
16/11/2017 la 1:08 AM
unii incearca sa compenseze cu o masina mare ce au mai mic in dotare
pew(Citează)
15/11/2017 la 4:58 PM
am urmarit materialul lui Mirică (?!) fix 2 minute pana a zis ca-l deranjeaza ca masina nu are suport pentru ochelari… ca sa adauge ca e din cauza ca are acoperis panoramic sau whatevar, asa ca trebuie sa intreb: Mirica asta e idiot?
Robo(Citează)
15/11/2017 la 10:33 PM
Cred că te poți exprima și frumos. Și mie mi se pare important suportul de ochelari, nu văd o problemă în a-i regreta lipsa.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 5:00 PM
daca postul ala cu termenul de livrare de 10 luni era despre Karoq, eu cred ca fie lucrurile o sa se schimbe in urmatoarea perioada, fie trebuie sa intrebi alt dealer.
Skoda stie ca vinde extrem de bine in Romania, nu are cum sa dureze atat livrarea la ei.
Robo(Citează)
15/11/2017 la 10:33 PM
La Karoq am înțeles că ar fi cam 3-4 luni acum la început. La Kodiaq, din ce zic alții, e mult mai lung termenul.
Nu m-am interesat de Karoq pentru că-i lipsește 4×4 pe benzină.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 5:22 PM
scaunele cu tetiera nereglabila… why?
add(Citează)
15/11/2017 la 10:36 PM
Sunt scaune sport, probabil că cele normale nu vor fi așa.
Măcar sunt reglabile. Scaunele sport de obicei nu sunt reglabile. Cele Recaro, de exemplu, nu pot fi înclinate, cel puțin nu pe mașinile conduse de mine.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 5:57 PM
Cand revii la un articol si te uiti la comentarii, cele aparute dupa vizita anterioara sunt semnalizate cu “nou”. Try it la zoso sau cetin.
Albert(Citează)
15/11/2017 la 10:34 PM
Aha, ok.
nwradu(Citează)
15/11/2017 la 6:04 PM
Arata okayish pana am ajuns la poza 15 care efectiv e moartea pasiunii, o Octavia pe piciroange …
Daca nu tii neaparat la 4×4 ( desi vad ca ai de gand sa pleci la offroad saptamanal) poti sa te uiti si la WW T-Roc sau Peugeot 3008
Silvanus(Citează)
15/11/2017 la 10:07 PM
Peugeot 3008 nu e disponibil cu 4×4. In nicio motorizare. Pur si simplu nu exista. E un SUV cu FWD
Vlad(Citează)
15/11/2017 la 10:35 PM
@Vlad: păi asta zicea și el.
Peugeot și Citroen au și motoare mici, de asemenea. Plus că, dacă iau SUV, măcar să fie și 4×4.
nwradu(Citează)
16/11/2017 la 8:34 AM
++ La Bachete din spate ajustabile. Nu cred ca vreau sa mai cumpar vreo masina fara asa ceva.
Catalinx(Citează)
16/11/2017 la 8:39 AM
Adică rabatabile sau care se pot înclina precum scaunele din față?
nwradu(Citează)
16/11/2017 la 9:57 AM
Hai sa-ti zic o parere despre nevoia de 4×4, pana acum.
Am tot vrut eu SUV automat si 4×4 dar dupa faza cu Suzuki mi-am dat seama ca in bugetul nostru nu exista asa ceva (~22000 Euro) pentru o masina noua. Asa ca am scos 4×4 din ecuatie si am pastrat cutia automata. Am mers pe Nissan Qashqai.
Acum vreo doua saptamani am fost la munte. Am mers pe niste drumuri forestiere destul de nasoale, cu gropi multe, cu denivelari mari, cu poduri peste rau destul de inalte. Drumuri pe care nu prea le puteai face cu un sedan normal, sau iti era foarte incomod. A contat mult ca e inalta.
Mai departe, am urcat niste pante destul de abrupte si am mers pe niste sleauri facute de masinile de lemne. Pe alocuri noroiul era destul de mare iar in alte locuri curgea pur si simplu un parau pe drum. Din nou, n-am simtit nevoia de 4×4. Nu a pierdut niciodata aderenta. Aici au contat foarte mult anvelopele Nokian castigate la Vali pe blog. :)
Ramane de vazut cum se comporta si pe zapada si, daca e tot asa, eu ma declar mega-multumit.
Probabil 4×4 poate face diferenta pe gheata sau zapada foarte mare dar cu siguranta nu voi prinde prea multe astfel de ocazii. In rest, daca ramai suspendat pe zapada sau noroi nu te ajuta cu nimic nici 4×4.
Darius(Citează)
16/11/2017 la 8:14 PM
Haios foc Mr.Darius :))
Laj(Citează)
22/03/2018 la 11:17 PM
Salut. Explica-ne si noua te rugam cum ajunge un benzinar dsg 4×2 de la skoda la pret de tiguan benzinar 4×4 dsg. Cel mai ieftin tiguan in configuratia mentionata costa peste 29000 pe cand karoq benzinar echivalent ca putere 4×2 costa 25700.
Bogdan(Citează)
23/03/2018 la 11:32 AM
Păi și este la același preț? Că din cele spuse de tine pare a fi o diferență.
nwradu(Citează)
23/03/2018 la 11:34 AM
Tu spui in articol ca cele doua mașini ajung la acelasi pret. Eu vad o diferenta de 4000 euro intre ele.
Bogdan(Citează)