►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Deschid știrile de astăzi. Printre ele, următoarele:
Legile Justitiei, asumate in Parlament in regim de urgenta de Iordache, Nicolicea, Serban Nicolae si Robert Cazanciuc. (Hotnews)
Adică fix ăia mai fervenți în discursul anti-justiție la începutul acestui an, fix ăia care doreau înlesnirea furtului generalizat din bani publici, fix ăia în care n-aș avea încredere să păzească nici măcar un coș de gunoi – ăia fac legile justiției. Ce nimereală!
Iordache spune că un prag de 19.000 de lei pentru abuzul în serviciu ar fi ceva modic, nesemnificativ. Petreanu explică bine de ce orice prag, chiar și 1 leu, de fapt scoate din sfera urmăririi penale o mulțime de abuzuri în serviciu cu implicații de milioane de euro.
Tot senatorul Șerban Nicolae, cel care recent admira comunismul și în februarie înjura manifestanții din Piața Victoriei, a depus un proiect de lege ce prevede
“scutiri de taxe și TVA pentru cazinouri, hoteluri, restaurante, cluburi sau magazine, amplasate pe insule și suprafețe rezultate din modificări naturale ale teritoriului ori amenajări hidrotehnice”. (Profit)
Ce nimereală, nu? Se terminaseră chestiile de propus pentru a îmbunătăți România, așa că Nicolae s-a gândit că, dacă cineva are o insulă sau amenajează teritoriu unde înainte era apă, hai să-l scutim de taxe și de TVA!
Miile de români ce au insule sau pământ pe o zonă unde înainte trecea un râu aplaudă această inițiativă. Am zis mii de români? Voiam să zic Dragnea, că are insula Belina, luată încălcând legile statului. Nu că ar merge acolo, pe malul Dunării, un paradis fiscal cu hoteluri și cazinouri pentru care să nu plătești nimic statului român?
Mi se face silă când citesc astfel de știri. Silă pentru că au trecut aproape 28 de ani de la Revoluție și în continuare clasa conducătoare se plasează deasupra legii și ține țara în sărăcie și paragină pentru propriul câștig. Silă pentru că lucrurile acestea nu se pot schimba decât foarte, foarte greu.
Sistemul democratic eșuează într-o societatea precum cea creată în România, una unde majoritatea permite furtul, unde majoritatea nu-și dorește o țară mai bună, o viață mai bună, ci doar un ajutor social sau un salariu minim la căldura căruia să tragă de o bere proastă și o țigară luată fără timbru.
Luna februarie este de obicei cea fără activitate, așa că lumea a ieșit la proteste la început de 2017. Acum cred că s-au șmecherit cei de la putere, vor încerca să fure de Crăciun, când oamenii sunt preocupați de brad și cozi la magazine și colinde.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
01/11/2017 la 3:44 PM
“Sistemul democratic eșuează într-o societatea precum cea creată în România […]”.
Ma gandeam ca nu o sa cazi si tu in capcana “daca lucrurile merg prost in democratie, atunci inseamna ca democratia e proasta”.
Rationamentul asta este fals, dar mai important decat asta e ca e periculos.
Lucrurile nu au mers niciodata bine in Romania, de cand exista Romania si indiferent sub ce fel de regim a fost.
Robo(Citează)
02/11/2017 la 8:08 AM
De asta am nuanțat clar că e proastă în sistemul românesc.
nwradu(Citează)
02/11/2017 la 10:26 AM
bine mai Robo…ai analizat tu toate perioadele prin care a trecut Romania in toata istoria ei de la 1859?
V.(Citează)
01/11/2017 la 6:45 PM
Păi nu reușim să depășim comunismul pentru că suntem în continuare conduși de ei:
PCR->FSN->PDSR->PSD
Practic, ei nu prea au plecat…
Cătălin Tănase(Citează)
01/11/2017 la 7:26 PM
Cred ca daca luam fiecare lege in parte si ne spui ce nu-ti convine la ea vom scoatem la iveala comunistul din tine. Legile astea sunt in concordata cu deciziile curtii constitutionale si cele alea curtii de la Venetia, care e problema? Ca le elimina pe cele ale procuroarei comuniste Macovei?
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 12:49 PM
Nu, nu sunt in concordanta cu Comisia de la Venetia. Daca ar fi, nu ar fi nicio problema sa ceara opinia Comisiei. Dar se opun. Oare de ce?
nashu_mare(Citează)
02/11/2017 la 3:30 PM
“Legile astea sunt in concordata cu deciziile curtii constitutionale si cele alea curtii de la Venetia, care e problema?”
Un link, ceva prin care CCR sau Curtea de la Venetia cere o directie speciala care sa se ocupe numai si numai cu investigarea a magistratilor?
Nope, nu exista.
Oricat se chinuie CCR-ul condus de Dorneanu sa produca aberatii, tot nu poate sa acopere tot ce ar vor sa bage in lege Iordache, Nicolicea si compania.
“Pe bune? In ce tara traiesti ca nu e saptamana in care sa nu iasa la suprafata o magarie facuta de procurori?”
Sunt atat de multe scandaluri incat o tot dai inainte cu procurorul Portocala. Au iesit acele conversatii in februarie 2017, acum aproape 10 luni. Procurorul general (numit zdreanta ordinara de Negulescu) a sesizat CSM, si Negulescu ala a fost suspendat imediat.
Mai ai si alte exemple? Ca televiziunile lui Voiculescu si Ghita lucreaza din greu, doar, doar pot sa gaseasca ceva. De altfel, discutam de niste oameni absolut credibili, Voiculescu si Ghita, merita sa le tratezi televiziunile ca pe niste surse demne de toata increderea. Ei vor doar sa triumfe libertatea in Romania, sa nu mai chinuie procurorii DNA poporul.
Sunt niste martiri baietii astia doi, Voiculescu si Ghita.
silicon_v(Citează)
02/11/2017 la 9:54 PM
Cautati pe google Liivik v. Estonia, 25 iunie 2009 si veti vedea motivarea Curtii de la Venetia si comparati cu legea noastra actuala facuta de Macovei. Veti observa o diferenta uriasa, nu este pus niciun prag, se lasa totul la latitudinea procurorului:
“Comisia de la Veneția considera prevederile penale naționale cu privire la abuzul în serviciu, excesul de autoritate și expresii similare trebuie interpretate în sens îngust și aplicate cu un prag înalt, astfel încât să poată fi invocate numai în cazuri în care fapta este de natură gravă, cum ar fi spre exemplu: infracțiuni grave împotriva proceselor democratice naționale, încălcarea drepturilor fundamentale, subminarea imparțialității administrației publice, șamd.“
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 10:04 PM
Am cautat pe google. Ai citat de pe Cotidianul ro.
nashu_mare(Citează)
01/11/2017 la 7:52 PM
Mai iesi un pic din bula ta de antene:
http://adevarul.ro/news/politica/comisia-venetia-In-niciun-caz-nu-e-vorba-pragfinanciar-abuzul-serviciu-1_59c7b6035ab6550cb87c4d6d/index.html
thundermar(Citează)
02/11/2017 la 8:39 AM
Cred ca iti da cu rest asta:
“Mai mult, acest prag se aplică desigur doar normelor cu caracter general din legea penală privind abuzul în serviciu, dar nu şi la alte infracţiuni precum corupţia, spălarea banilor sau abuz de încredere”.
Ala explica ca nu la toate infractiunile de abuz in serviciu dauna este una cuantificabila financiar, gen iti trage o palma caserita de la ghiseu, insa evz traduce ca nu este vorba de niciun prag in general, desi din text ala vorbeste clar de un prag. Vezi decizia curtii de la Venetia intrun caz care imi scapa acum numele, Lituania vs x-ulescu in care Lituania pierde procesul ca nu are prag specificat la abuzul in serviciu.
Greuceanu(Citează)
01/11/2017 la 8:18 PM
Cand am vazut titlul eram sigur ca apari prin comentarii. Daca zic ca esti obositor in jegosenia ta, iti fac un compliment?
Cipper(Citează)
01/11/2017 la 8:19 PM
@Greuceanu, ca poate nu se prinde..
Cipper(Citează)
01/11/2017 la 8:59 PM
Fi tu interesant cu argumente, ce zici? Ai citit care sunt modificarile legilor? Eu nu vad nicio modificare negativa, insa cateva sunt foarte foarte bune, cum ar fi raspunderea magistratilor care sper eu ca va pune capat abuzurilor.
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 8:10 AM
Da, dar asta nu ne miră, că nu ai văzut niciodată ceva negativ.
Înțeleg să fii fan PSD, dar nu înțeleg de ce vrei să permiți furturi din acest motiv.
nwradu(Citează)
02/11/2017 la 9:06 AM
Nu sunt deloc fac PSD, dimpotriva, insa se pare ca spalarea pe creier are efectele ei, e atat de minunat URS-ul incat daca spui ceca nasol de ei nu poti fi decat un PSD-ist jegos.
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 2:30 PM
Vine un moment in care nici macar un numar infinit de palme peste frunte nu pot compensa comentariile unui postac PSD.
Ce-ti explica Radu si ceilalti comentatori tie, Greuceanu?
Esti in autobuz, un hot iti baga mana in haine si iti ia portofelul. Politia il surprinde in flagrant, il duce la sectie. Acest hot insa are putere legislativa si in 2 timpi si 3 miscari redefineste furtul in asa fel incat daca ti-a luat portofelul cu tot cu bani si acte nu mai e nici contraventie nici infractiune. Tu ramai cu buza umflata, fara bani, fara acte. Hotul scapa cu un mare NUP si cazier curat.
Te rog explica-mi cum ai putea sa accepti ca fiind OK scenariul de mai sus?
Te rog explica-mi cum anume de la articol, raspunsuri si analogii legate de cum politicienii vor sa te fure si sa scape basma curata tu recurgi la afirmatii de tipul: “e atat de minunat USR-ul incat daca spui ceva nasol de ei nu poti fi decat un PSD-ist jegos.”
Unde ai vazut tu vreo referinta la USR in articol si comentarii? Nicaieri, asa ca evident ca atunci cand esti incoltit si ramai fara munitie sa aperi mizeriile PSD-iste, recurgi la a deraia discutia.
Tudor(Citează)
02/11/2017 la 9:44 PM
Unu la mana nu sunt psd-ist, in ultimul timp pds-ul este un partid securit la fel ca usr-ul. Doi la mana, cine ti-a bagat aberatiile alea in cap? Furtul calificat este furt calificat, nu are legatura cu abuzul in serviciu.
Greuceanu(Citează)
01/11/2017 la 8:33 PM
Nu ti se face sila cand vezi abuzurile din justitie?
Totusi eu zic sa o aducem inapoi pe Macovei sa faca niste legi cum trebuie….
razvan(Citează)
02/11/2017 la 8:08 AM
La ce abuzuri te referi?
nwradu(Citează)
02/11/2017 la 8:44 AM
Pe bune? In ce tara traiesti ca nu e saptamana in care sa nu iasa la suprafata o magarie facuta de procurori? Da un search pe google dupa procurolul Portocala ca sa vezi cum baga ala oamenii nevinovati la parnaie dupa bunul plac, inventa probe si asa mai departe. Te sfatuiesc sa mai schimbi canalul din cand in cand ca pe sri24 nu ai sa auzi nimic.
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 3:57 PM
În curând o să-mi spui și că unii merg cu viteză mai mare decât limita legală.
Ce legătură are cu problemele pe care le semnalez eu? Ce legătură are un procuror cu probleme cu faptul că se modifică niște legi pentru a înlesni furtul în rândul clasei conducătoare?
Te-am mai întrebat și la discuțiile din februarie-martie același lucru. De ce ești de acord cu aceste legi ce vor permite furtul? De ce le consideri bune? Nu mi-ai răspuns nici atunci, nici acum, punctual pe ele, ci doar mi-ai indicat tot felul de probleme fără legătură cu asta.
nwradu(Citează)
02/11/2017 la 5:02 PM
Boss, vezi ca procurorii nu baga pe nimeni la parnaie, doar instrumenteaza cazurile. Judecatorii sunt cei care-i baga. Mai usor cu pianu’ pe scari!
Cătălin Tănase(Citează)
02/11/2017 la 8:47 AM
Greucene, de cap probabil… Uite ce zicea nea Tudorel prin primavara.
„Nu voi stabili niciun prag, nici maxim, nici minim pentru că, sigur, eram judecător la Curte, sunt membru în Comisia de la Veneția, dar legiuitorul național trebuie să respecte Legea fundamentală. Legea fundamentală spune: constituie abuz fapta funcționarului și acolo nu se referă la un prag, ne referim la dispozitiv, știu bine și considerentele”
Si asta e doar un exemplu.
Cipper(Citează)
02/11/2017 la 9:53 AM
Da link ca sa vedem contextul, asa e pura propaganda ce faci. Eu sunt sigur ca Tudorel a spus mereu ca deciziile curtii constitutionale trebuiesc respectate si ca trebuie pus prag. Am vazut la televizor cand explica de ce trebuie setat acel prag si cred ca orice om cu ceva discernamant a putut ca sa priceapa.
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 10:10 AM
Uite, de la idolii tai
https://www.antena3.ro/actualitate/justitie/ministrul-tudorel-toader-scoate-pragul-de-la-abuzul-in-serviciu-judecatorul-are-libertatea-de-406720.html
Recunosti ca esti un propagandist de 2 bani?
Cipper(Citează)
02/11/2017 la 11:44 AM
Greuceanu asta are aceasi retorica ca la Antena 3 :)
Alesii fac modificari legislative prin care practic legalizeaza furtul, iar argumentul lui e ca unii procurori fac abuzuri (adevarat de altfel, dar fara nici o legatura)
Mircica, tu esti? :)
Cătălin Tănase(Citează)
02/11/2017 la 12:52 PM
Asa sunt punctajele de la partid.
nashu_mare(Citează)
02/11/2017 la 12:13 PM
Stai linistit, nu are sens :), chiar nu are.
zetanu(Citează)
02/11/2017 la 12:23 PM
Ce mult ma induioseaza cei ca “Greuceanu” care incearca sa ne explice cum stau de fapt treburile in tara asta si ca noi, majoritatea, suntem niste prosti care ne lasam manipulati. De fapt asta e principala arma de aparare: Hotii striga hotii. In ultimii ani am analizat publicul format din sustinatorii actualei puteri, a.k.a PSD si restul. Problema cea mare pentru cei ca Greuceanu si acolitii sai, este ca face parte dintr-un public format in majoritate din: 1. Pensionari, 2. Asistati sociali, 3. Persoane dubioase. FIX in ordinea asta. Aceste informatii le-am extras din imagini la manifestatii publice pro si contra si din profilele de pe facebook care este tot un spatiu public. Si da, am pierdut destul de mult timp analizand profile de facebook al sustinatorilor PSD si in afara de: 1. Conturi FALSE (fara istoric, fara poze, fara nimic) 2. “Liberi Profesionisti”, adica multe multe conturi cu status “Lucrez la mama si la tata”, “lucrez unde vreau eu”, “Scoala vietii” etc.etc. 3. Pensionari, pensionari, pensionari… nu gasesti altceva. Asa ca greucene, lasa-ne si tu si prietenul tau mircica.
Cristian(Citează)
02/11/2017 la 3:47 PM
Pana in acest moment Dragnea nu are nicio implicatie in acest dosar, conform DNA – http://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=8375
Ce as vrea sa aflu este de ce oamenii nu au iesit deloc in strada cand au iesit toti puscariasii in urma cu 2 saptamani.
Nu conteaza ca au iesit violatori, pedofili, pe noi ne intereseaza sa nu iasa coruptii (care si ei beneficiaza de ordonanta prin care se li se reduc zilele de executare)
Andrei(Citează)
02/11/2017 la 4:01 PM
Pentru că subiectul e dificil.
Scopul teoretic al pușcăriilor nu este să “stocheze” acolo infractorii ca să nu ne mai deranjeze. Privarea de libertate trebuie pusă la pachet cu șansa de a se schimba cumva, de a învăța o meserie, de a putea să nu se întoarcă la infracțiuni atunci când ies din pușcărie.
Pușcăriile noastre sunt însă doar un loc de stocare pe diverse perioade de timp. Să stai 2-3 într-un pat, în diverse forme de mizerie, nu e ok. Nu e principiul pentru care s-a făcut pușcăria.
Așa că schimbarea trebuie să înceapă prin construirea de mai multe pușcării și găsirea unor metode de a-i schimba pe acești oameni.
Cred că majoritatea au înțeles problemele sistemului de închisori din România și de asta n-au fost proteste.
nwradu(Citează)
02/11/2017 la 4:06 PM
Pentru că abia e prima etapă a dosarului. Acei oameni au trecut ilegal un teren din proprietatea statului în cea a CJ Teleorman. Conform legii, nu se poate face asta pentru acel tip de teren.
Abia ulterior CJ Teleorman, unde Dragnea a fost șef atâta vreme, a dat terenul la Tel Drum, unde Dragnea are alte legături.
Apoi, mai e și alt aspect. Să zicem că mâine vine o companie și-i dă fratelui meu un milion de dolari ca să le spele mașina. Ar costa 50 de lei toată treaba, dar așa se înțeleg ei, la un milion de dolari.
A treia zi, eu pe blog încep să laud acea companie. Mult noroc să dovedești o încălcare a legii în acest caz sau să arăți că de fapt acel milion îmi era destinat mie.
Exemplu concret a fost cu Elena Băsescu. Nu știa să numere până la zece, doar o angajase Luxten pe salariu mare. Întâmplător, ta-su era primarul orașului unde Luxten câștiga contracte bănoase. Doar întâmplător, sunt sigur că merita acel salariu mare, deși pe la muncă nu trecea.
Pe scurt, unele legături nu vor putea fi niciodată dovedite prin acte, ci eventual doar prin martori care să spună “da, de fapt planul a fost mereu acesta pe care l-a ghicit toată lumea”.
nwradu(Citează)
02/11/2017 la 4:07 PM
Ba e destul de simplu. Unii nu inteleg ca un om cu functie de conducere poate face mai mult rau decat un hot dupa care poti trimite, generic spus, politia. S-a iesit in strada iarna trecuta pentru ca unii isi votau legi in interesul lor si pentru ca au vrut sa se situeze deaspra legii, nu pentru ca nu i-ar fi putut prinde “politia”.
nashu_mare(Citează)
02/11/2017 la 10:01 PM
Daca nu ar exista moderarea as injura psd-ul ca sa le inchid gura celor care numai asta stiu sa spuna in lipsa de argumente. Poate spune cineva concret care sunt legile nasoale adoptate, ca asta vreau ca sa aud. Raspunderea nagistratilor e ceva rau? Asta cu hotii isi dau legi nu o inghit, am cativa neuroni totusi ca sa pot judeca si singur.
Greuceanu(Citează)
02/11/2017 la 10:06 PM
Ah, ești primul aldist pe care îl cunosc. E mare cotizația? Mai mare ca în PC?
nashu_mare(Citează)
02/11/2017 la 11:12 PM
@nwradu: nu ai copii, esti calificat pe o meserie care e bine platita si afara, de ce nu pleci? E ultimul tren, seszez din ton.
Subiect de blog post.
ipo(Citează)