►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« 10 proiecte românești cu impact social
Trei declarații buclucașe din care ies, totuși, idei bune pentru dezvoltarea țării »
Fază amuzantă, dar totuși tristă, ieri în afiliere: un afiliat a descoperit că magazinul Answear plătește comisioane mai mici decât ar trebui deoarece calculează greșit valoarea fără TVA a produselor vândute.
Mai exact, ei fac greșeala clasică de amatori: calculează 81% din prețul cu TVA și zic că aceea este valoarea fără TVA, cea din care apoi se calculează comisionul afiliatului. În practică, prețul fără TVA se calculează împărțind la 1,19.
În caz că nu s-a înțeles, să zicem că prețul fără TVA este 100 de lei și deci cel cu TVA este 119 lei. OK, dar pornind de la 119 lei, cum aflăm valoarea fără TVA?
Answear folosește a doua formulă, am verificat cu mâna mea. Am dat o comandă test de niște cizme UGG de 1.299 lei cu TVA și în interfața de afiliere mi-a apărut că am vândut de 1.052,19 lei fără TVA, nu de 1.091,59 lei fără TVA, cum ar fi fost corect. Comisionul este de 10% din această sumă, deci afiliatul și rețeaua încasează cu câțiva lei mai puțin decât ar trebui.
“Câțiva lei” nu pare mult, dar Answear este al treilea magazin în 2Performant în clasamentul general. Probabil au plătit de-a lungul vremii mii sau zeci de mii de comisioane diferite afiliaților. Ei bine, au plătit mai puțin decât ar fi trebuit, iar acum ar trebui să mai scoată din conturi încă aproximativ 3,7% din valoarea plătită până acum.
Eroare vine, probabil, de la un programator. Am mai întâlnit programatori care pot înțelege concepte relativ complexe precum bucle, proceduri, tot felul de funcții logice și pointeri și alocări de memorie, dar nu sunt în stare să pună cratime și i-uri corect într-un text. Totuși, să vezi asta la o firmă ce uzual lucrează cu prețuri, TVA, marje, procente șamd este dezamăgitor.
Și mai dezamăgitoare este lipsa de transparență. Answear nu te informează ce ai vândut prin afiliere, ci doar suma, așa că nu e ușor de verificat corespondența între comision și prețul produsului. Practic, ar putea acum să spună că acest calcul greșit se face de ieri, nu de la începuturile timpului, și n-ai putea demonstra contrariul.
« 10 proiecte românești cu impact social
Trei declarații buclucașe din care ies, totuși, idei bune pentru dezvoltarea țării »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
29/11/2017 la 2:53 PM
te ineseli amarnic domnu inginer.
regula de 3 simpla.
100 ron ………….19 ron
119 ron …………..X ron
X = 19×119/100= 22.61
Dupa logica ta,..daca da 100 e corect? De ce, ca e cifra rotunda?
19ron e 19% din 100 nu din 119.
alalalt(Citează)
29/11/2017 la 3:02 PM
l-am gasit pe programator ;))))))
nimeni(Citează)
29/11/2017 la 3:11 PM
Ca să fie clar și pentru alții, în raționamente din acestea cu regula de trei simplă e important ca valorile din stânga să fie de același timp.
nwradu(Citează)
29/11/2017 la 3:50 PM
Totuși, recitind primul comentariu, nu reușesc să înțeleg la ce te-ai gândit când l-ai scris. Nu văd ce voiai să demonstrezi cu el.
nwradu(Citează)
30/11/2017 la 9:21 AM
Deci în stânga avem ce? Suma fără TVA și suma fără TVA calculată de Tăriceanu?
Sau ăsta e modul subtil de a anunţa că PSD mărește TVA-ul la 22%?
hoinaru(Citează)
29/11/2017 la 2:57 PM
Corectare: Nu te inseli, 19% se calculeaza din pretul fara tva si se adauga peste.
Poti sterge, scuze.
alalalt(Citează)
29/11/2017 la 3:02 PM
E ok, prefer să le las :P
nwradu(Citează)
29/11/2017 la 4:49 PM
Right to be forgotten. ;)
VOC(Citează)
29/11/2017 la 3:15 PM
Lucrand in validarea software pentru astfel de scenarii ai anumite referinte de la care nu poti devia in testele pe care le faci inainte/dupa un update de software.
Astfel, prinzi si deviatiile logice, nu numai bugurile legate de cod. Imi miroase ca ei nu prea fac validarea softului cand astfel de eroare de calcul se strecoara in productie.
sebid2k3(Citează)
29/11/2017 la 3:51 PM
Poate raportau și la stat un TVA greșit :))
nwradu(Citează)
29/11/2017 la 4:48 PM
Sau plătesc și ei testerii cu salariul minim, cum face EA, Ubisoft, Gameloft, de unde și surprizele. Numa zic.
Teniescu(Citează)
29/11/2017 la 5:25 PM
Eh lasa, ca si tu ai mai gresit. Cand gresesti nici macar nu raspunzi la comentarii, iar cand greseste altu’ nu te mai opresti din comentat.
GabrielG(Citează)
29/11/2017 la 6:48 PM
Apropo de marketing afiliat.
După ultimul update wordpress, eu nu mai pot pot pune bannere de la profitshare. Îmi zice că scriptul are o eroare si nu mă lasă să-l postez în sidebar. Am scris la suport profitshare acum 6 zile, mi-au răspuns imediat că analizează… și nimic. Le-am scris ieri (după 5 zile), mi-au dat un reply fără text în el și… nimic. Le-am scris și pe Facebook… și nimic.
Știe careva ceva?
motanes(Citează)
30/11/2017 la 11:44 AM
Vezi că ultimul update pare să rezolve problema. Dacă persistă, să nu fie cumva de la temă.
Postolachi Dumitru(Citează)
30/11/2017 la 11:01 PM
Dumitru, mulțumesc pentru răspuns. Am făcut update la wordpress 4.9.1. Dar tot nu merge scriptul de profitshare. Am încercat cu mai multe teme, dar tot nu funcționează. Uite cum imi apare: https://imgur.com/a/UnIWj
motanes(Citează)
29/11/2017 la 7:22 PM
A calculat tva-ul ca pe discount. Prin multe firme se da discount gresit, se imparte cu 1.05 in loc sa scada 5%.
Gaelex(Citează)
29/11/2017 la 8:13 PM
In mod normal, primesti de la reteaua de afiliere si detalii precum : ce a comandat gigel, respectiv numele lui gigel – incat sa poti ajunge la asocieri de genul asta ?
Sau doar sume si comisionul tau?
Ma intereseaza mai mult la modul “radu stie tot ce cumpara cititorii lui si de unde”, decat calculul TVA.
Relativ la problema de fata, ca programator cu experienta pot sa iti confirm ca, da, au fost MAI MULTE cazuri cand am pus TVA-ul gresit in calcule, desi stiu cum se calculeaza de pe la 14 ani cred. Pe facturile pe care le emit eu n-am gresit vreodata :). Da’ asa merge. Primesti o foaie cu cerinte si te-apuci si scrii cod dupe ea. Uneori cerintele-s proaste, alte ori cerul e innorat si plusul se vede minus, termenii pe dos, plm, programatori :).
De aia exista QA si consultanti de business, numiti si consultanti functionali, ca programatorii-s disfunctionali, aia e clar.
E cam cum ai scrie tu un text fara proofreading externalizat. Mai scapa un i, o cratima :)
catalinx(Citează)
29/11/2017 la 9:20 PM
Unele site-uri nu au implementat si numele produselor prin platforma de afiliere tocmai sa nu ajute afiliatii in niciun fel, desi ar fi fost mult mai bine sa ai mai multe date despre cei care cumpara (ca sa maresti conversia).
CeeCee(Citează)