►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Miracol la Șincai! Poliția a dat amenzi pentru parcare neregulamentară
Ce SUV-uri am păstrat pe lista scurtă după vizita la Salonul Auto »
Eu, știind cum funcționează magazinele online mari, am bănuit mereu că marfa nu vine mai repede dacă ceri plata cash la livrare față de plată online la lansarea comenzii. Indiferent de sumă, am preferat să plătesc online tocmai pentru a nu sta cu bani potriviți în portofel așteptând curierul. În plus, o comandă deja plătită poate fi primită și de recepționera clădirii, pe când la una ramburs trebuie să fiu personal acolo.
Bine, dar cum stă în realitate situația? Ce preferă magazinele, plată cash ramburs sau card online? Cum variază livrarea în funcție de alegerea clientului?
I-am întrebat pe cei de la eMAG la o întrevedere recentă.
Așa arată graficul livrărilor în funcție de metoda de plată, în București:
Adică nici o diferență practică. Acele 1,7-1,8 zile trebuie de fapt privite ca ore de la lansarea comenzii, adică unii au primit, în medie, comanda în 40,8 ore și alții în 43,2 ore, avantaj card online. Practic, eventualele probleme cu comenzile (întârzieri, procesare târzie, curieri amatori) nu au legătură cu metoda de plată, ci mai degrabă de cum ți-e norocul. Nu e un complot în spate, nu e o strategie gândită special pentru a livra rapid comenzile cu plata ramburs, în timp ce celelalte sunt ignorate.
I-am întrebat și cum preferă ei, ca magazin, să fie plătiți. În ce situație le rămân mai mulți bani în cont? Răspunsul m-a surprins un pic:
Plata cu cardul:
Plata cash la livrare:
Dar partea care contează este următoarea: clienții care comandă și plătesc online nu fac aproape niciodată retur la marfă, procentul fiind aproape 0. Cum ar fi, știu cu siguranță că vor acel produs și siguranța aceasta se vede și în faptul că dau banii înainte. La plata ramburs, procentul de retururi este de aproximativ 2-3%.
Returul este un cost mare pentru magazin. Trebuie plătit curierul care-l aduce înapoi, cineva verifică produsul, cineva face transferul de bani retur spre client, magazinul rămâne cu un produs deschis ce poate va fi vândut ca resigilat sau poate că va sta un an de zile listat acolo și de fapt reprezintă bani pierduți.
Așa că, per total, magazinele preferă clienții care plătesc cu cardul. Pierd mai puțini bani așa.
În opinia mea, lucrurile pot sta diferit la magazinele mici, cele care poate au 10-20 comenzi pe zi și unde ar putea deci accelera manual livrarea pentru plăți ramburs. Magazinele mari, însă, gândesc ca mai sus.
S-au mai arătat și alte grafice interesante la prezentarea eMAG:
Iată și câteva căutări amuzante:
S-a vorbit și despre review-urile din site. Eu aș vrea să accepte review-uri doar de la cei cu achiziții verificate, că altfel iar vezi review-uri de o stea la produse încă nelansate, cu comentarii de genul “costă cât o mașină”. Ei cred că vor multe review-uri, că ajută în decizia de achiziție. Poate vor introduce un filtru de genul “doar de la cumpărători”.
În rest, Black Friday pe 17 noiembrie, unde estimează că vor livra 200.000 de produse per zi. Vor face comasarea produselor, pe cât posibil, într-un singur colet, așa că nu vor mai veni separat ca înainte. Zilele acestea sper să văd și eu depozitul lor, că articolul vechi este despre depozitul mic, acum au unul mult mai mare și mai modern din care pleacă majoritatea produselor. Dacă ajung acolo și de BF vă voi putea arăta și ce înseamnă să procesezi sute de mii de comenzi pe zi și ce analytics-uri au pentru asta.
« Miracol la Șincai! Poliția a dat amenzi pentru parcare neregulamentară
Ce SUV-uri am păstrat pe lista scurtă după vizita la Salonul Auto »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
93 comentarii
06/11/2017 la 2:44 PM
A, e nasol când le ajung banii târziu, nu? Dar nu e nasol și când plătești în avans și ajunge marfa greu? :)
Eu prefer asta cu cash la livrare. Dacă mă sucesc din cauza întârzierilor nu e vina mea, nu eu aleg cu cine livrează marfa și cât de serioși sunt ăia.
Am mai plătit cu cardul și mi-am dat seama că am pus o adresă diferită de care îmi trebuia la comanda respectivă. Îi sun, explic etc, da, sigur, am schimbat, zic ei. A ajuns tot la adresa inițială. Da, merci, mult efort și din partea lor. :)
Teniescu(Citează)
06/11/2017 la 2:52 PM
Iti dai seama ca Radu le tine partea, nu? A tinut sa demonstreze ca nu e cum spun 90% dintre cititori cu un articol dedicat.
GabrielG(Citează)
06/11/2017 la 3:52 PM
Asa este, desi ar trebui sa aiba prioritate comenzile platite deja se intampla exact invers, inatarzie o zi, doua ca si-a vazut deja sacii in car.
JeanValjean(Citează)
06/11/2017 la 4:30 PM
In teorie toate arata bine si frumos, doar ca practica ii cam omoara.
Perfect de acord cu tine @Teniescu
ionică(Citează)
06/11/2017 la 4:49 PM
E graficul în articol, se vede că nu întârzie o zi sau două.
Acum dacă voi vreți să rămâneți la impresia voastră sau să aveți încredere în cifre concrete, e alegerea fiecăruia.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:57 PM
Să-i mulțumiți lui Andy, că mi-a dat ideea dimineața https://www.nwradu.ro/2017/11/stiri-despre-tehnologie-6-noiembrie-2017/#comment-902594
Eu voiam să scriu doar ce arată graficele, nu și aceste detalii, dar apoi mi-am dat seama că așa ar fi un articol diferit de ce vor pune toți ceilalți ce-au ajuns la prezentare.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 6:14 PM
Experiența fiecăruia e mai importantă decât cifrele.
Nu mă poate convinge ușor pe mine cum că treaba merge bine când am stat și 4 zile lucrătoare după un produs care era în stoc și nici măcar nu plecase spre mine. De fapt nici nu era procesată comanda sau ceva. Am luat și am făcut altă comandă, că era unul în showroom, la 1 km de mine.
Asta intră la vreo categorie din statisticile lor?
Teniescu(Citează)
06/11/2017 la 6:43 PM
Normal că intră, doar că au mii sau zeci de mii de comenzi pe zi pe baza cărora se calculează media.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 2:45 PM
Observ in prima imagine o scadere a graficului platilor cu cardul. E fix cand a zis PM ca ia banii in mana? :)
ionub(Citează)
06/11/2017 la 2:48 PM
“Cum e mai bine să comenzi: cu plată online sau plată la livrare?”
*Comanzi
deplictis(Citează)
06/11/2017 la 2:48 PM
daca comanzi cu ramburs si nu mai vine marfa, iaca te mai razgandesti si anulezi.
daca ai platit cu cardul, iti trebuie alti bani ca sa te sucesti, asa ca taci si-nghiti
uite si misterul diferentelor de anulari de comenzi.
o fi conincidenta dracului ca se intampla numai cand platesti cu cardul.
add(Citează)
06/11/2017 la 4:50 PM
Returul banilor la plata cu cardul se face cam în două zile. În plus, cei care plătesc cu cardul de obicei au bani pe acesta, pot achita o nouă comandă până primesc banii de pe cealaltă, e card de credit etc.
Eu, de exemplu, am comandat de la un alt doilea magazin zilele trecute înainte să vină retur banii de la prima comandă, că știam că-i o chestiune de câteva zile.
nwradu(Citează)
07/11/2017 la 8:42 AM
Să vezi ce amuzant e când coletul e în limbo, că nu e nici la ei în depozit dar nici curierul nu l-a luat. Iar când vrei să anulezi comanda trebuie să aștepți să găsească ei coletul.
Ionuț Staicu(Citează)
07/11/2017 la 11:05 AM
La chestia cu returul sunt curios si ce procent sunt outliers de-astia ca mine, unde dupa 2 saptamani de cand “returul a fost aprobat” nu am primit banii pentru ca un departament de pe acolo a uitat sa faca ceva.
Similar si pentru “livrarea in 2 ore”, cam in 50% din cazuri ajunge in 2-3 zile. Din nou, outlier, sunt curios de procent.
paul(Citează)
06/11/2017 la 3:25 PM
Stanciu inca o da cu vrajeala.
Carebear(Citează)
06/11/2017 la 3:37 PM
Stii cum e asta? Ca in bancul cu tipul care vine acasa si o gaseste pe nevasta-sa cu unu in pat…Ea-i zice ca nu-i nimeni in pat…
– Cum fa nu nimeni tu nu-l vezi pe asta gol langa tine?
-Maaaah – tu crezi ce vezi sau ce-ti spun eu?
geretus(Citează)
06/11/2017 la 3:38 PM
” În plus, o comandă deja plătită poate fi primită și de recepționera clădirii, pe când la una ramburs trebuie să fiu personal acolo.” – eu platesc exclusiv ramburs, la adresa de la birou in business hours si las banii la receptie, a functionat mereu perfect. Nu am chef sa stau eu cu banii blocati asteptand curierul.
ipo(Citează)
06/11/2017 la 3:38 PM
Cel mai bine (pentru brasov) : comand cu livrare in showroom si am plata cu card. in plus pot sa verific pachetul cat am chef, nu cat vrea curierul.
user(Citează)
06/11/2017 la 4:44 PM
Asa fac si eu, doar ca in Bucuresti, in showroom-ul din Crangasi. Nu mai stau dupa curieri plus ca pot verifica produsul pe toate partile iar daca nu-mi place sau daca are un defect il returnez tot acolo in doi pasi.
gigi(Citează)
06/11/2017 la 4:55 PM
Apropo. Firmele de curierat sunt tot mai praf. De dimineata ma chinui sa trimit un colet in tara. Unii nu raspund la telefon, altii zic ca vin si nu mai ajung.. Cred ca pana la urma o sa-l expediez prin Posta Romana.
gigi(Citează)
06/11/2017 la 6:43 PM
Vezi că după ce începe BF și până în ianuarie probabil va fi imposibil să mai chemi curier pe PF. Majoritatea încep să spună că nu mai iau comenzi decât pe contracte existente.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 3:44 PM
“Dar partea care contează este următoarea: clienții care comandă și plătesc online nu fac aproape niciodată retur la marfă, procentul fiind aproape 0. Cum ar fi, știu cu siguranță că vor acel produs și siguranța aceasta se vede și în faptul că dau banii înainte. La plata ramburs, procentul de retururi este de aproximativ 2-3%”
sorry, dar explicatia asta nu sta in picioare.
imi vine greu sa inteleg cum ar cumpara cineva ceva nestiind daca vrea sau nu produsul.
principalul motiv pentru care oamenii returneaza este acela ca de-abia atunci cand au produsul in mana isi dau seama ca nu e ce vor – adica fie nu stiau lucruri despre produs, fie nu stiau lucruri despre ei.
ori chestia asta de mai sus i se poate intampla oricui, adica nu exista o anumita categorie de oameni care au ceva special care ii face sa nu se insele niciodata.
cel mai probabil explicatia pentru care ratele de retur sunt mai mici la plata cu cardul (daca e intr-adevar asa) este aceea ca cei care platesc cu cardul nu reprezinta un esantion reprezentativ dpdv statistic pentru toti cumparatorii emag – asta deoarece sunt foarte putini. Adica o intamplare.
ce nu e probabil o intamplare e faptul ca in articol nu se spune cat la suta din total comenzi sunt platite cu cardul.
probabil procentul e infim.
si e infim nu pentru ca platesc cu cardul doar cei care sunt siguri ca vor produsul (lol, eu sunt in top 10 cumparatori de la emag, platesc doar ramburs si am returnat vreo 3 produse in 10 ani), ci pentru ca oamenii vad plata cu cardul ca pe ceva ce te expune in mod inutil riscurilor sa iti intarzie nejustificat sau sa-ti primesti banii mult mai greu in caz de retur.
adica eu de exemplu nu platesc cu cardul din dorinta de a evita probleme (daca nu vine comanda ai de lucru cu serviciul clienti) dupa ce m-am ars rau o data.
Robo(Citează)
06/11/2017 la 3:50 PM
Corectie: sunt in top 10%, nu in top 10 (stiu asta de la ei, ca-mi tot dau vouchere de fidelitate)
Si trebuia sa fi scris “Or, chestia asta de mai sus […]”
Robo(Citează)
06/11/2017 la 4:55 PM
30% e ponderea plăților cu cardul.
Nu chiar. Eu, de exemplu, sunt foarte conștient că pot returna la fel de bine un obiect plătit cu cardul ca și unul plătit ramburs. Dar na, eu am scris și un articol despre ordonanța 34 și știu clar ce drepturi am.
Datele duc la concluzia asta: cei care plătesc ramburs fac și retur mai des. De asta unele lucruri pot fi studiate doar statistic pentru a descoperi astfel de conexiuni, nu pe baza comentariile de Facebook.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 6:13 PM
acu’ o luna am comandat si ridicat din showroom-ul emag un laptop, pe care l-am platit cu cardul la casieria showroom-ului.
plata asta a mea se contorizeaza in cei 30%, nu?
Robo(Citează)
06/11/2017 la 6:22 PM
Si acel 30% e ca valoare sau ca numar?
Ca e normal ca comenzile de valoare mai mare sa fie platite cu cardul.
Insa relevant pentru noi ar fi procent din numarul de comenzi, nu din valoarea lor.
Robo(Citează)
06/11/2017 la 6:45 PM
Ca număr.
Greu de zis. Ție așa ți se pare normal. Ce faci dacă apare însă cineva care va spune “plătesc cu cardul la 120 de lei, dar la 2600 de lei prefer ramburs, ca să văd produsul înainte să dau atâția bani”?
De asta analiza se face pe seturi mari de date.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 9:35 PM
Da, Radu, dar foarte des e pentru ca nu mai au bani disponibili pentru inca un produs.
Exemplu. Eu am comandat un electrocasnic mare. De la altii, nu de la ei. Vreo 2500 de lei. Nu stiu ce m-a gasit sa platesc cu cardul in avans, chiar nu imi mai aduc aminte ce-am avut in cap atunci. Si au intarziat un pic. M-am gandit sa anulez, ca plm , eram nervos de ce intarzie, banii mei, d-astea. Dupa care mi-am dat seama ca nu vreau sa mai dau inca 2700-3000 pe un produs similar de la altii , nici nu stiu sigur cum si in cat timp decurge anularea cu astia, ca pot sa ajung si la protectia consumatorului, in functie de vanzator, etc. Asa ca am mai asteptat 2 zile. N-am murit. Nici nu imi pare rau. Dar nici nu am mai platit cu cardul in avans la vreun comerciant roman de atunci. Ca pentru mine e clar. Nu ai livrat la timp – pa si la revedere. Cu cardul, mna, mai astepti ca ce sa faci. In plus, daca-i un produs DOA sau busit de curier, sau…, la plata cu cardul am asa un fior de nesiguranta, ca banii mei sunt la ei, pana cand vad eu produsul in mana.
Cumva, cand cumpar de la straini nu am retinerea asta.
Catalinx(Citează)
06/11/2017 la 3:50 PM
De cand asteptam articolul :).
Mai Radu, acum, fara mistouri, tu chiar crezi tot ce spune emagul? Cum au aratat in comentarii ceilalti colegi, nu ai si tu momente in care sa zici, asta e cam bullshit?
Pew(Citează)
06/11/2017 la 5:01 PM
Nu, am mare încredere în datele prezentate mai sus. Analiza datelor de obicei nu minte, mai ales bazată pe cele mai mari eșantioane din România.
Analiza de tipul “iată impresia mea din ce comentarii citesc pe net” are erori mult mai mari.
De asta toate marile companii investesc în cât mai multe metode de tracking și analiză a fiecărei părți a business-ului lor, că vor date pe baza cărora să ia decizii informate.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 6:17 PM
Cand emag practica politica pret umflat apoi pret redus cu 35-50% (in realitate reducerea fiind de ~5%), mie unul, is cam sceptic la datele prezentate de ei ca fiind “curate”. Una sunt date “in casa”, altele pot fii prezentate publicului.
Sa revin la preturile practicate de emag cu privire la reduceri, parca anul trecut de bf, emag si pcgarage au vandut ceva trotinete electrice (acelasi model, culori) la emag pretul de baza mai ridicat cu cateva sute de lei decat la pcgarage, pretul dupa reducere aproximativ identic -> o reducere fictiva mai mare la emag.
Pew(Citează)
06/11/2017 la 6:50 PM
Ăsta e alt subiect.
Sunt sigur că și anul acesta se vor putea găsi exemple. Totuși, dacă au 3000 de produse la vânzare și 10 dintre acestea vor avea astfel de probleme cu prețuri anterioare, e semn de complot sau de eroare?
Altfel spus, după vânzări de 250 de milioane de euro în România sau cât a avut eMAG, crezi că și-au propus să dea și o țeapă cu o trotinetă electrică?
În ce zici tu, pare o modalitate de raportare diferită. PC Garage se raportează la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile, eMAG la cel de listă. Sau poate și eMAG la cel din ultimele 30 de zile, doar că la ei trotineta aia nu fusese anterior la un preț mai bun.
În fiecare an aud de manevre făcute de BF. Aproape mereu lipsesc dovezile, ba chiar se întâmplă ca anul trecut, când unul le făcuse în Photoshop ca să fie vedetă de Facebook din share-uri. Dacă ar avea cineva chef să demonstreze asta cu subiect și predicat, ar pune 200 de produse într-un wishlist la eMAG, le-ar face screenshot în fiecare zi, ar compara prețurile pe ultimele 60 de zile și la BF. Dar na, e de muncă…
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 9:05 PM
Bun, pai eu imi aduc aminte de produsul ala de anul trecut. Cu toate astea, imi aduc aminte ca au mai fost si altii care au gasit si alte produse cu reduceri umflate…
Vedem de bf asta cu ce oferta se prezinta si daca au “scapari” din nou.
pew(Citează)
06/11/2017 la 11:51 PM
Oare uneori datele prezentate publicului nu sunt usor “cosmetizate” pentru a conduce la rezutatul dorit de noi? Nu stiu, dar eu am anumite …
Dorinta de a “trage spuza pe turta lui” este un reflex uman si putini oameni red a rezita sa nu o faca.
Eu incerc sa-l invat pe Andrei, baiatul meu de 9 ani printre altele si urmatoarele:
Banii nu cresc in copaci.
Cine detine banii, detine puterea. In momentul in care dai banul din mana ta, celalalt are avantajul.
Poate gresesc.
Si sa revenim la “oile noastre”, desi platesc uneori cu cardul (in general doar la eMAG), prefer plata ramburs.
Fărcaş Gelu Dănuţ(Citează)
06/11/2017 la 3:58 PM
“eventualele probleme cu comenzile (întârzieri, procesare târzie, curieri amatori) nu au legătură cu metoda de plată”
Emag si PC Garage pot sa o suga. Anul acesta cel putin, de fiecare data cand am comandat cu plata ramburs produsele au venit a 2-a sau a 3-a zi, exact cum era specificat la finalul comenzii. Am avut o comanda platita cu cardul la care a durat o luna si jumatate si vreo 10 telefoane ca sa imi trimita intreaga cantitate de produse, cu amanari de genul “pana marti, pana joi, pana miercurea viitoare”.
Cum iti dai seama ca se apropie BF? Au inceput articolele inaltatoare, au inceput rahaturile legate de preturi la emag…
Adrian(Citează)
06/11/2017 la 4:11 PM
Obisnuiam sa platesc cu cardul, dar avand in vedere toate problemele avute in ultimele luni prefer sa platesc ramburs acum.
Gabi(Citează)
06/11/2017 la 4:27 PM
N-am observat diferenta la timpii de livrare (cash vs card), dar se misca extraordinar de greu la returnatul banilor pe card.
Ultima oara am anulat o comanda platita cu cardul si dupa vreo 4 telefoane si aproape 3 saptamani mi-au returnat banii.
George(Citează)
06/11/2017 la 5:15 PM
Am anulat pe 26, am primit banii pe 31. Asta la un partener marketplace.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 4:37 PM
Din 2009 lucrez în lumea asta a ecommerceului, iar de aprox. 3 ani am propria firmă. Unde lucram înainte, aveam implementat plata cu cardul. Da, se făceau plăți cu cardul, însă erau nesemnificative față de cele ramburs.
La magazinul meu nu am implementat plata cu cardul. Și nu am avut, deocamdată, de pierdut. Din toți clienții pe care i-am avut până acum(majoritatea fiind din București, Cluj, Timișoara) nici unul nu s-a plâns că nu are opțiunea de plată cu cardul.
Deocamdată nici nu mă gândesc să adaug și opțiunea de plată cu card. Comisioanele sunt exagerate, dacă nu chiar nesimțite. La noi în țară ramburs este și va fi în continuare regele. Indiferent de ce ar spune unii și alții.
cotos(Citează)
06/11/2017 la 4:38 PM
tu ai receptionera in cladire? e am majordom in frac si cu joben.
Giovani(Citează)
06/11/2017 la 5:24 PM
Ehh, nu e chiar majordom e gardian, nu e chiar frac e uniforma…dar imi place ca vezi partea plina a paharului.
alex(Citează)
06/11/2017 la 4:42 PM
N-am cumparat niciodata altfel decat cu cardul de la emag. Si am luat de-a lungul timpului o gramada de chestii de la laptopuri la mancare pt caine. Cumparaturi facute si pe firma si pe persoana fizica. Am niste reguli simple, iau numai chestii vandute de ei si numai lucruri care sunt pe stoc. O singura data am avut probleme, relativ de curand, cand nu mi-au livrat un produs ca nu se mai afla pe stocul distribuitorului. E drept insa ca a fost si singura data cand am luat un produs la care scria ca e ultimul din stoc.
Varianta pe care o prefer pentru livrare este cea cu ridicare din showroom, net superioara sincronizarii cu curierul.
Pe de alta parte la unul din produsele luate de foarte curand deja cand am fost sa-l ridic (vreo 2 zile mai tarziu) pretul era cu 10-15% mai mare. Asta apropos de discutiile cu reducerile de BF.
vlad(Citează)
06/11/2017 la 4:50 PM
Comand la emag o masina de spalat si cer in mod expres livrare sambata. Vineri dimineata ma suna curierul ca unde sunt sa iau masina. Ii spun sa o livreze cum am cerut, sambata. Astept sambata pana la 12, nimic. Sun la firma de curierat, nu stim unde e masina. Ok, pa, ma uit pe altex, pret tot pe acolo, cer ridicare din magazin, ma duc dupa masa si iau masina de spalat cu masina mea. Nu a incaput si m.am chinuit nitel. Daca plateam online cu cardul stateam la mana curierului, iar daca renuntam, returnarea banilor dura 20-30 de zile.
Nu poti ridica de la showroom-ul emag electrocasnice mari. Emag poate face showroom-uri cu depozite mai mari.
Emag poate alege curieri la care se poate face plata ramburs cu cardul, exista POS-uri mobile, pe GSM. Asa banii ajung mai repede la emag.
Concluzie: dl Radu tine cu ursul.
Lichu(Citează)
06/11/2017 la 5:25 PM
Dar ce te face să crezi că ar dura 20-30 de zile returul banilor? E un grafic în articol, returul se face în medie în 2,4 zile acum.
Logic vorbind, de ce crezi că magazinul are vreun interes să-ți dea lent înapoi banii, nu foarte rapid ca tu să cumperi deci altceva?
Mai mult, trecând de la anulare la retur, unele magazine din SUA îți dau banii înapoi pe loc, chiar dacă tu încă ai în mână produsul pe care vrei să-l returnezi. De ce? Că vor să ai bani ca să cumperi altceva, nu riscă să-ți treacă cheful. Apoi tu ai X zile să returnezi produsul inițial și, dacă nu o faci, vorbesc ei la bancă și-ți iau din nou banii de pe card.
Chestiuni normale în ecommerce, cum ar fi.
Sigur, curieri cu POS probabil vor crește rata de plăți cu cardul la livrare, dar probabil le convine și asta, că tot primesc banii mai rapid în cont decât cu cash la livrare.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 6:07 PM
@Radu “Mai mult, trecând de la anulare la retur, unele magazine din SUA îți dau banii înapoi pe loc”
Si unde traim noi? Romanistan sau SUA?
Pew(Citează)
07/11/2017 la 11:31 AM
Vorbesc din experienta.
Sa zicem ca faceam retur la masina de spalat. Dura sa vina curierul sa ridice masina 1-2 zile. Dura 1-2zile pana ajungea la depozitul de retururi al emag. Apoi dura pana se uita cineva la ea daca functioneaza, daca nu am demontat vreo piesa de pe ea. Apoi, cred ca scrie in conditiile de retur, ca returneaza banii in maxim 30 de zile. Daca o fac in 4-5 zile, cat dureaza o operatiune bancara, esti fericit.
Nu stiu de unde a scos emagul 2,4 zile, probabil de cand primesc ei marfa in depozitul de retururi.
Lichu(Citează)
07/11/2017 la 1:09 PM
Si eu am avut 19 zile de asteptat pana mi-au returnat 320 lei de la un retur. Cu sunat la ei, cu operatori care ziceau ca gata, au bifat, au rezolvat, si acum imi voi primi banii imediat. Aiurea, sunam dupa cateva zile si trebuia sa reiau discutia de la zero, ca operatorul dinainte nu facuse nimic, de fapt.
Una(Citează)
06/11/2017 la 4:52 PM
si totusi nimic despre produsele surpriza de bf?
ahahaha(Citează)
06/11/2017 la 5:30 PM
Nici n-am întrebat. Experiența mă face să cred că n-ar fi spus nici ora de start și nici astfel de detalii.
Au confirmat că vor mai fi mașini.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:11 PM
Procentul ala care tinde catre 0 e din cei care cumpara cu cardul. nu din total retururi
Cătălin Tănase(Citează)
06/11/2017 la 6:07 PM
da, am inteles asta, what’s your point?
eu ziceam ca pentru ca esantionul e foarte mic, faptul ca rata de retur e mai mica decat la plata ramburs se datoreaza unei intamplari, adica nu e relevanta statistic.
in esantioanele mici, deci nereprezentative, pot sa apara sau sa nu apara tot felul de lucruri.
de exemplu, daca iei 10 oameni de pe strada si-i intrebi cu cine voteaza, e posibil sa nimeresti 5 care spun ca voteaza USR – deci 50%
daca insa intrebi 1000 de oameni, procentul ala nu o sa mai fie 50%.
bine, acum Radu zice ca procentul celor care platesc cu cardul este 30%, ceea ce invalideaza argumentul meu.
daca cifra e reala, bineinteles.
Robo(Citează)
06/11/2017 la 5:11 PM
Problema in Romania, indiferent de magazin e ca daca dintr-un motiv sau altu iti intarzie comanda sau apar ceva probleme o poti refuza fara sa iti bati capul cu recuperarea banilor platiti in avans, unde la unele magazine ori ii vezi extrem de greu ori nu ii mai vezi deloc.
L!nuX(Citează)
06/11/2017 la 5:28 PM
Nu înțeleg de unde s-a ivit legenda asta. La card tocmai că poți suna oricând la bancă să zici “anulați tranzacția aia”, în caz că nu te înțelegi cu magazinul.
Apoi, magazinul nu are cum să-ți refuze returul banilor.
Să zicem că marfa e în tranzit, dar cu întârziere. Tu ce crezi că vrea magazinul? Să anuleze comanda iar curierul să le returneze coletul nedesfăcut și să-l vândă altuia sau ca acesta să ajungă la tine și apoi înapoi la ei după alte zile, conform legilor?
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:31 PM
Serios, ai văzut vreun caz unde a fost anulată comanda și clientul a rămas și fără bani?
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:13 PM
Si eu prefer plata online cu cardul, la comanda, dar dintr-un motiv cat se poate de practic: automatul ala de facturi din showroom! Evident ca prefer sa le ridic din showroom, ca ai mei stau in Crangasi, iar cand trec pe la ei fac o vizita si pe la emag
Cătălin Tănase(Citează)
06/11/2017 la 5:30 PM
Personal sunt uimit de câți oameni nu-și cunosc drepturile (de exemplu cele legate de plățile cu cardul și cum le pot anula), iar când le arăți cifre concrete zic “nu, știu eu mai bine cum stau lucrurile”.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:49 PM
Ești uimit ca nu ești pățit, la mine a durat 6 săptămâni să-mi văd banii înapoi pe card. Nu stăteam în ei, am remarcat așa târziu tocmai pentru ca nu mi-am pus problema.
După ce am sunat mi-a spus vreo 2 basme și i-au virat a doua zi.
Te încăpățânezi aiurea cu legi și drepturi, practica difera.
Sau toți comentatorii sunt nebuni.
Cătălin(Citează)
06/11/2017 la 6:08 PM
Salut.
Degeaba dau ei grafice si analize daca eu, client, sun dupa curieri de ț ori cand platesc on-line iar cand platesc ramburs ma suna ei in draci. In ambele cazuri la primul telefon de la curier stabilesem ora de ridicare a produsului.
Nu toti ne permitem sa asteptam dupa gigel cat timp niste bani sunt blocati.
Odata patit nu mai platesc cu cardul niciodata la magazinele romanesti. Banii mei, timpul meu le organizez cum vreau. Ce-ti spunem noi aici sunt fapte reale, tu batman-batman cu excelu’ lu’ emag.
Poate emag ar trebui sa prezinte si niste situatii vis-a-vis de serviciile de curierat. Poate asa vad ca ce se vede din graficul dragut de la biroi n-are legatura cu ce se intampla in dubă.
Albert(Citează)
06/11/2017 la 8:02 PM
Fapte reale, dar de la atâția oameni cât comandă acolo într-un minut. Tu poți să crezi că ce-ai pățit tu este ceva generalizat sau poți să crezi datele care-ți spun altceva. E alegerea ta.
Cât despre problemele cu curierii, acesta este curieratul în România. Lucrează cu 20 de firme diferite și tot nu-i suficient. Nu sunt oameni, nu e infrastructură, lucrurile se dezvoltă greu.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 6:16 PM
Pe cand un articol despte cat de “usor” e sa anulezi o plata facuta cu cardul, de debit si de credit, eventual per banci?
dan(Citează)
06/11/2017 la 6:55 PM
Am mai zis, comandă anulată joi, banii în cont marți.
Nu ar fi relevant, e din nou genul de chestie ce trebuie privită statistic.
Eu comand ce-i în stoc și de la magazine de încredere. N-am anulat multe comenzi, dar când am făcut-o, am apăsat butonul Anulează și totul a fost automat.
Când nu am încredere, cum a fost la instant-gaming, am plătit prin PayPal, nu cu cardul pe site-ul lor. Acolo aveam încredere în PayPal.
Matilda a anulat o comandă de la un magazin după ce i-au spus că de fapt produsele nu sunt în stoc și vor veni târziu. A primit banii în cont destul de prompt.
Depinde de fiecare magazin ce sistem folosește. Unele au automatizat asta, altele au un om care intră manual în internet banking și-ți trimite banii înapoi.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:30 PM
In 9/10 cazuri plătesc cu cardul online, dar nici nu ma grăbesc sa îmi fie livrat a 2a zi. Cand se întâmplă să am nevoie urgent de produs și costa mai mult de ~100 de lei, comand cu plata ramburs și, dacă nu se livrează a 2a zi, anulez și dau o fuga într-un magazin fizic. Am pățit sa îmi fie blocați niște bani, destul de mulți, 2 săptămâni la un retur la Altex și de atunci prefer sa răman cu banii în cont.
Costin(Citează)
06/11/2017 la 5:33 PM
Singurul lucru pe care-l plătesc cash la livrare este cafeaua de la Guido. Și chiar și acolo mă bate un gând să încep să fac plățile prin transfer bancar (că n-au cu cardul online), dar asta ar adăuga o zi comenzii și de obicei comand cafeaua când nu mai am deloc, deci am nevoie rapid de ea.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:54 PM
Cat timp partenerul de la care cumperi este unul de incredere, nu vad o problema in a plati tot timpul online. Doar ca, din cate pare din comentariile de mai sus, multi nu au incredere nici in magazinele mari si isi inchipuie teorii ale conspiratiei chiar si acolo unde nu este cazul :) Daca ar alege plata ramburs din pragmatism (sa nu ramana cu banii blocati) as intelege, dar plata asta este preferata pentru ca ajunge produsul mai repede.
costin(Citează)
06/11/2017 la 7:01 PM
Asta mă uimește și pe mine. Adică în viitor, la magazine cu care am avut experiențe nasoale și eu aș vrea să plătesc ramburs.
Dar cu siguranță n-aș face-o pentru că astfel cred că marfa vine mai repede. Nu vine. Eram sigur de asta înainte să văd statisticile, că am văzut în alți ani și cum lucrează curierii, cum se tipărește un AWB șamd.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 5:47 PM
Ar trebui sa fie o chestie reciproca, eu trimit banii repede dar ei trimit comenzile greu, dabia astept sa vedem daca anul asta vor mai avea probleme la livrare de black friday.
adrian(Citează)
06/11/2017 la 5:54 PM
unde sunt butoanele de “vote up”?
john2381(Citează)
06/11/2017 la 6:41 PM
Eu nu inteleg de ce incercati (voi, commentatorii) sa explicati cu argumente solide si palpabile (intamplari reale) aceste lucruri bloggerilor. Lor nu li s-a intamplat niciodata nimic cu marile magazine.
Am comandat acum 1 saptamana 2 chestii de pc-garbage, una platita cu cardul, una ramburs, le-am returnat pe ambele (site-ul avea descrieri gresite pt produse, casti over-hear care de fapt erau on-ear).
Pe langa faptul ca e jecmaneala pe fata sa comanzi de 2000ron si sa ti se ia TAXA DE RAMBURS in 2017, comanda platita cu bani cash mi-a fost returnata pe loc, iar cea platita cu cardul nici acum…
Cel mai misto cand platesti cu cardul este atunci cand nu vine curierul si apoi vezi online ca e scris ca nu era nimeni acasa desi special lucram de acasa in ziua aia.
Sau cand de fiecare data specific “livrarea dupa orele 11, indiferent de zi” si in 90% din cazuri la 8.30 deja ma suna ca a ajuns in fata firmei.
Desi sunt super-fan plata cu cardul, platesc unde prind cu el, la cumparaturile online din Romania…nu mersi.
Tano(Citează)
06/11/2017 la 7:05 PM
Fă-ți și tu un blog și scapi de astfel de probleme :P
Sunt sigur că, între miile de comenzi zilnice, când comandă un blogger se dă rapid alarma în depozit și totul merge ca pe roate…
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 7:02 PM
Te cred, dar dupa cum vezi… unii am mai avut si experiente negative. :)
M-am uitat acum in extrasul de cont si plata a fost facuta pe 8, iar banii s-au intors la mine-n cont pe 26. Probabil ca asta s-a intamplat si din cauza faptului ca mi-au livrat comanda desi am anulat-o, apoi le-a trebuit 2-3 saptamani ca sa faca returul produselor de la curier la ei. Oricare ar fi cauza, banii au ramas blocati o perioada de timp considerabila.
Noroc ca nu se intampla des sa anulez comenzi.
George(Citează)
06/11/2017 la 7:40 PM
citind comentariile de mai sus imi dau iarasi seama ca mai e mult pana sa ajunga romanul sa priveasca plata cu cardul ca pe o normalitate. E mult mai usor sa credem in conspiratii, chiar si cand ne da cineva cu faptele/cifrele/graficele in cap: ce imi arati tu mie astea, ba?
Ce sa ii explici omului despre statistici, despre cum aia care comenteaza pe net si sunt nemultumiti reprezinta infima parte din big picture. NU! Mai bine mergem pe logica “mi s-a intamplat mie, deci li se intampla tuturor”.
cristi gr(Citează)
06/11/2017 la 8:28 PM
Trebuie sa fiu cretin sa il cred pe unul care imi zice ce bine si frumos e cand eu imi iau tesle in coiae! DA pe baza experientei mele imi voi alege viitoarele optiuni nu in baza unui grafic sau a recomandarilor altora!
Doru Vlad(Citează)
06/11/2017 la 8:03 PM
Saptamanile trecute am testat livrarea lor in 2 ore, nu mai rabdam sa astept monitorul nou. A venit cam intr-o ora si jumatate, deci sunt multumit.
Nu inseamna ca uit ce-au facut in trecut si cum au ratat livrari.
Gaelex(Citează)
06/11/2017 la 8:06 PM
Situatie patita de mine PJ -> PJ, ING -> Banca Transilvania.
Plata facuta de X azi, primit pdf-ul de confirmare de la respectivul din online banking. Dupa 3 zile, banii nu au intrat, am cerut mai multe detalii de la respectivul, mi-a trimis extras de cont, si tot ce a avut el.
Mai departe am mers si la ING si la BT.
ING -> Banii s-au trimis
BT -> Banii nu s-au primit
Ambii -> Nu avem ce sa facem.
Solutie? Banii nu i-am vazut nici astazi.
Deci decat sa am de a face cu bancile …mai bine lasa. Am stat cu bani blocati peste 30 de zile la mai mult de 10 tranzactii… nu mai imi trebuie neam.
Jimmy(Citează)
06/11/2017 la 8:20 PM
Doru Vlad(Citează)
06/11/2017 la 8:21 PM
Bai ce hate din partea comentatorilor pe emag și celelalte magazinele mari.
Zici ca ii forteaza cineva sa cumpere de acolo. E o piata libera, du-te la altul daca nu-ti convine. Du-te la Altex in magazinele fizice.
Ai pus cifrele pe masa. Sa zicem ca sunt umflate. Dar cat? 15%? 20%? Daca ar fi sa ma iau dupa comentarii, pai nu as mai comanda online in viata mea. Nu iti vin produsele, ramaii cu banii blocati 30 de zile, cresc preturile! Atentie, creste un magazin pretu’! Aruncati cu pietre in el! Cum isi permite?!
În procesul de cumpărare a unui produs online intervin mai mulți factori ce pot da fail. Nu e ca la piata. Vrei pret mai mic, varietate, disponibilate de comanda 24/7, livrare la usa, posibilitate de returnare in 14 zile, etc. ? Asumati ca se mai pot intampla si erori. A.. si informeaza-te ce drepturi ai ca si consumator!
*comentariu sponsorizat de emag cu 1 sac de cartofi
Big T(Citează)
06/11/2017 la 10:16 PM
E alt element la mijloc. Oamenii comentează când au ceva nemulțumiri. De asta pe pagina oricărei companii, fie ea ecommerce, curierat, telecom, bancă, hipermarket sau ce mai vrei, vei vedea numai comentarii negative. Oamenii mulțumiți de experiență nu se gândesc prea mult la asta și nu vin să comenteze și ei cu un “felicitări pentru activitate, mie-mi place de voi”. Sau vin 2-3, nu 300.
Asta e ceva normal. Personal de asta am preferat să nu povestesc prea mult dintre experiențele nefericite cu magazine sau restaurante sau autorități pentru că prefer să fac ceea ce se numește “blogging optimist”. Povestește ce chestie nasoală ai pățit și strângi rapid o mulțime de oameni în jurul tău, ba chiar tuturor li se va părea că ești de-al lor, că experiența similară te face frate de-al lor cumva. Lucruri de bază de psihologie, le găsești în orice ghid sau analiză social media.
Pe mine mă dezamăgește faptul că statistica este greșit înțeleasă, deși e o știință exactă. Mă doare în fund de câți comandă cu cardul sau nu; asta e o chestiune pe care o discutăm azi și mâine deja e alt subiect, plus că nu-i afacerea mea. Chestia cu statistica în sine, ca știință, apare însă peste tot în viață, indiferent că vorbim de economie, finanțe, accidente rutiere șamd.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 8:29 PM
Fiiix la fel am patit si eu acum 7 zile cand am comandat un aragaz (un produs nu tocmai mic). In comanda am specificat adresa de livrare undeva aproape de Vatra Dornei, dupa aproximativ 1h a trebuit sa schimb adresa de livrare, zis si facut: sun, astept vreo 3 minute, de doua ori, pana sunt preluat de o domnisoara care imi modifica datele de livrare in ‘Ilfov’. Dupa 2 zile, sun la ei spunandu-le ca nu mi-a ajuns comanda asa cum scria pe site(1-2 zile) si cum mi-a fost confirmat la telefon cand am modificat adresa de livrare. Tipa imi spune ca e la curier in depozit si ca urmeaza a 3-a zi livrarea. Apoi primesc telefon de la curier sa imi spuna ca mi-a ajuns comanda, cine o preia?; paaai nu e cineva la adresa?; paaai produsul este la Vatra Dornei. WTF?!
+ am sunat din nou pentru cateva lamuriri, tipul care mi-a raspuns a spus ca nu stie ce s-a intamplat, verifica si revine cu telefon… n-am mai auzit de emag de atunci(acum 5 zile).
George(Citează)
06/11/2017 la 8:31 PM
Eu cred ce mi s-a intamplat mie. Nu e vorba de conspiratii sau alte avioane. Am reactionat doar la felul in care tu incerci sa ma convingi ca e ok cu cardul la emag. Nu, nu e ok indiferent ce campanii fac ei si ce exceluri prezinta.
Asta nu ma face inapoiat, prost sau ignorant cand vine vorba de drepturile mele. Eu sunt unul din cei 0,000001%(lol) pe care emag i-a convins sa plateasca ramburs indiferent de suma. Prin calitate, normal. Si nu sunt singurii, multii altii le copiaza stilul dar asta e alta discutie.
Albert(Citează)
06/11/2017 la 10:21 PM
Vezi că nu eu încerc să te conving de ceva pe baza experienței proprii, ci doar am interpretat datele din grafic și cum se traduc comisioanele în business. E alegerea ta dacă nici datele concrete nu te conving.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 8:44 PM
Asta cu reducerile fictive este la ordinea zilei. Anul asta am avut cheltuieli mari si nu am cumparat prea multe lucruri ce mi le doream. Asa ca le-am pus pe toate in Wishlist si le urmaresc preturile de luni bune.
Am un televizor redus de la 600 la 400-450 lei cam tot anul 2017. Nu a fost in aceasta perioada deloc la pretul intreg. (Televizor LED Star-Light, 55 cm, 22DM3500, Full HD).
Un generator Senci care a fost tot timpul redus la 1200-1230 de la 1387 (Generator de curent Senci SC-2500).
Expressor de cafea redus de la 700 la 350-400 (Espressor manual DeLonghi EC221.B). Uita-te la toate produsele astea in comentarii sa vezi la ce preturi au cumparat oamenii.
Prajitor paine 200 in loc de 290 (Prajitor de paine LDK, Putere 1800 W, 4 felii). Asta e din marketplace, dar s-a aliniat la politica de reduceri fictive a emag-ului. Pe site-ul propriu al vanzatorului e la pretul de 200 lei fara reducere (pret standard).
Mai sunt o gramada de produse in aceeasi situatie. Asta nu inseamna ca nu le voi cumpara. Preturile sunt ok si produsele sunt ceea ce-mi trebuie. Dar reducerea fata de un pret fictiv de lista mi se pare o inselatorie. Daca produsul costa 350 lei tot anul 2017, atunci ala e pretul de lista, nu un pret care l-a pus din pix cineva, pentru a suna mai bine ofertele.
Pentru a incheia intr-o nota mai pozitiva, am verificat si comenzile mele de anul asta si majoritatea produselor sunt mai scumpe acum decat erau cand le-am cumparat. Poate sa fie din cauza apropierii de black friday sau chiar erau reduceri serioase la produsele respective.
Empire(Citează)
06/11/2017 la 10:22 PM
:P
Radu, eu sunt convins că ai o iconita cu stea acolo la ei in sistem :)
Tano(Citează)
06/11/2017 la 10:24 PM
Soluția cea mai simplă este să nu cumperi pentru că reducerea pare impresionantă, ci dacă ai nevoie de acel produs și a ajuns la un preț ce intră în bugetul tău.
Eu, de exemplu, cred ca majoritatea produselor au cel mai mic preț din an de Black Friday, așa că voi cumpăra atunci ce am nevoie (de exemplu un blender în acest an). Chiar nu-mi pasă dacă-i redus cu 30, 80 sau 400 de lei față de săptămâna trecută sau față de luna iulie, ci doar că îl iau la un preț bun.
nwradu(Citează)
06/11/2017 la 11:10 PM
conversatie de saptamana trecuta, joi parca. trecusera 6 zile de la comanda si inca nu ii venise/plecase. platita. ce conteaza experienta unuia, statistica e rege.
[10:50, 11/2/2017] el: pc garage sunt seriosi in general??
[10:52, 11/2/2017] el: apropo m-am reapucat de utopia :)
[10:55, 11/2/2017] eu: :))0
[10:55, 11/2/2017] eu: de ce rahat ?
[10:55, 11/2/2017] eu: ce vrei sa iei ?
[11:01, 11/2/2017] el: placa de retea wireless
[11:02, 11/2/2017] el: da de aia care se baga in placa de baza nu cum am eu pe usb
[11:02, 11/2/2017] el: pai am dar comanda de vineri
[11:02, 11/2/2017] el: platit online
[11:02, 11/2/2017] eu: ahem
[11:02, 11/2/2017] el: si am confirmarea ca au receptionat comanda
[11:02, 11/2/2017] eu: de ce nu iei de la emag ? :P
[11:02, 11/2/2017] el: da nu ma suna nimeni pentru livrare
user(Citează)
07/11/2017 la 12:01 AM
Cifre concrete? De ce ar crede cineva aceste statistici? Eu n-am avut probleme cu eMag, dar am constatat ca la plata cu cardul, livrarea dureaza mai mult decat cu plata ramburs care vine a doua zi si locuiesc la unul din capetele tarii. Am testat chiar si cu Posta Romana cand eram in concediu, produsele (testat cu 2 comenzi) au ajuns in timpul estimat in localitatea/statiune in care ma aflam. Dar nu pot crede statistici/grafice neverificabile (pentru ca, marketing)… e ca si cum ai crede politicienii. Daca doresc sa ajunga produsul a doua zi, prefer ramburs, daca vreau sa primeasca produsul oricine altcineva sau n-am dispozitie sa numar prea multe bancnote platesc cu cardul.
Anonim(Citează)
07/11/2017 la 12:14 AM
Oricum ai da-o, din cauza faptului ca emag, are o gramada de clienti, intotdeauna vor exista oameni nemultumiti de servicii lor sau serviciile aferente, asta sa stabilim de la bun inceput. Problema, care exista si pe care o observam cu totii, este faptul ca indiferent de legi si alte chestiuni, tuturor ne este frica ca vom fi furati, indiferent de comanda pe care o vom da. Si pentru o masura de siguranta in plus, vom prefera plata ramburs, iar aici intram intr-un cerc vicios, pe care nimeni nu-l recunoaste sau daca il recunoaste il spune cu jumatate de gura, iar situatia e cam asa:
1.Treaba aia cu card de cumparaturi, este in regula cat timp, ai un istoric bancar bun, din moment ce esti client problematic, lucrurile dureaza un pic mai mult si orice tranzactie e privita cu o mai mare rezerva, recomand citirea unui contract de credit. Singurul beneficiu, este ca nu ai tu banii blocati, in acel moment, alaturi de altele care tin de banca.
2.Platile online cu cardu sunt procesate, de catre Payu, iar aici e o problema si mai mare ce nu tine de emag ci de sistemul de plati cu cardul care exista in Romania. Payu, este doar intermediarul care face rutele de transfer, in functie de cardul posesorului, multe banci, avand in sfarsit transferul instantaneu intre 2 conturi ale aceluiasi banci. Cu toate acestea, o buna parte din bancile prefera sa efectueze transferul inter-bancar, manual, in sensul ca fiecare tranzactie este evaluata de catre un nene, la o banca. Credit card fraud detection in sistemele lor, sa spunem ca nu le-a venit vremea si momentan este mai sigur sa se faca verificarea manual.
3.Vesnica problema care a existat de la explozia ecommerce-ului din Romania, au fost curierii, iar asta poate o va rezolva anul acesta, insa fiecare are o poveste de spus cu un serviciu de curierat, asa ca nu mai detaliez
4.Consumatorul roman, este o specie aparte, el da banul, vrea respect, vrea servicii delux si eventual la pret de nimic. Se plange, cand e scump, iar cand e prea ieftin, parca l-ar lua, dar mai asteapta sa scada pretul, iar cand creste injura din nou. Niciodata, nu intelege diferenta intre o chinezarie si un produs premium si e amator de chilipiruri.
Avand in vedere acesti factori, este suficient sa spunem, ca pana cand emag, nu va pune plata online, pentru o comanda mai mare de 1000 de ron cu livrare, plata ramburs va detine in continuare suprematia. Stiu o sa-mi spuneti, ca e posibil sa fiti furati, insa, stiti ca platile in numerar in Romania erau undeva limitate la 5000 de ron, daca iti iei un iphone X care era acum cateva zile 5000 de ron il vei plati ramburs?!
Asdad2005(Citează)
07/11/2017 la 7:49 AM
In teorie! Am avut niste experiente ( vreo 3), in care am asteptat in medie 2.5 saptamani / comanda pentru a-mi recupera banii. Si nu erau sume mici. Recordul absolut a fost 5 saptamani, pentru ~1500 lei, pentru simplul fapt ca lor le plecase din depozit produsul, dar ceva s-a intamplat pe drum si nu a mai ajuns la mine. Am sunat de mai multe ori la ei, am anulat comanda, dar ei nu pot face plata pana nu au produsul in depozit. De atunci, platile se fac cash. Ca sa evit nervii platiti pe banii mei. Nu e neaparat comod, da’ e mai comod sa nu alerg dupa bani.
vali(Citează)
07/11/2017 la 9:01 AM
De ce nu implementeaza plata cu cardul la livrare? POS-urile mobile sunt deja o chestie normala, si curierii ar putea fi usor echipati cu ele.
Em(Citează)
07/11/2017 la 9:52 AM
Valid point! Cel putin, din postura clientului. Mai nasol e pt emag, din cel putin 2 motive:
1. din articol reiese ca ei nu sunt neaparat bucurosi de plata cu cardul, ca incaseaza mai putini bani
2. nu au control asupra echiparilor curierilor, pt ca ei lucreaza cu TOTI curierii, si atunci nu prea ai cum sa le impui sa aiba POS.
vali(Citează)
07/11/2017 la 1:34 PM
Sa vezi ce misto este cand achiti un produs online cu cardul , banii ajung la ei inainte sa îti livreze produsul, iar cand le ceri factura iti zic ca nu au.
Iti ofera doar proforma, care nu are valoare fiscala.
Conform legii sunt obligati sa iti ofere factura fiscala pentru banii încasati.
Vorbesc de emag, nu stiu cum este la ceilalti.
Cristi(Citează)
07/11/2017 la 7:35 PM
Nu poți factura “blind” un produs pe care nu îl ai în stoc (defapt poți dacă până te prind și faci pârnaie), și NU SUNT OBILGAȚI să îți factureze dacă tu le-ai dat niște bani, dacă trece luna eventual poți scoate o factură de avans. Proforma este perfect legată.
ionică(Citează)
08/11/2017 la 11:39 AM
Eu incerc sa platesc cat mai mult in avans pentru ca mi se pare contraproductiva plata la livrare.
Malin(Citează)
08/11/2017 la 3:30 PM
Da Radu, nu vrem sa credem pt ca vorbim din experienta nu dintr-un PPS. Dar nu uita ca cifrele se pot schimba usor pe principiul “Cat vrei sa faca?” pt a creste increderea cumparatorului. Stiu multe cazuri de clienti emag care se plang ca orice comanda achitata cu cardul se livreaza mai greu decat cele platite ramburs. Si chiar sunt curios in cat timp intra in contul emag banii in ambele cazuri, am senzatia ca totul este o inginerie financiara pt a mai castiga 0.000x% finantare care la un rulaj ca al emagului inseamna ceva la nivel de an.
Florin(Citează)