►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am fost în weekend la Salonul Auto din București, la Romexpo. Dacă tot căutăm un SUV, am zis să le vedem pe toate la un loc, ceea ce am și făcut. Lipsea, în principal, doar grupul Volkswagen.
Înainte de a trece la alea din bugetul meu (25k), mi-am clătit ochii cu noul Volvo XC40. Este un SUV ceva mai mic decât XC60 testat de mine, adus în București pentru salonul auto. Vânzările încep pe la finalul lui februarie, dar cei interesați îl pot vedea până pe 12 noiembrie în cadrul SAB.
Mașina păstrează design-ul frontal general al celorlalte SUV-uri Volvo mai mari, modificări fiind pe la materiale și finisaje. De exemplu, XC60 are masca radiatorului argintie, XC60 o are neagră. În spate, haionul pare mai golaș pentru că plăcuța de înmatriculare a fost mutată pe bară. Și interiorul este în mare măsură similar ca formă, diferența fiind făcută de materiale: mai mult plastic, mai puțină piele, n-am mai văzut lemn șamd.
Chiar și așa, XC40 tot are un aspect premium, că totuși este o mașină ce începe de la 41.000 euro. Interiorul este finisat cu un model discret de-a lungul bordului, gurile de ventilație sunt spectaculoase, portbagajul este mare, bancheta din spate oferă spațiu generos. Versiunea R-Design expusă avea caroseria în două nuanțe și interiorul la fel, cu material roșu în portiere și pe jos. Versiunea Momentum avea caroseria într-un roșu “pasiune” și interiorul ceva mai discret.
Găsiți pe site-ul oficial toate detaliile. Citeam astăzi că Volvo XC60 este din nou între cele mai bine vândute SUV-uri în Europa, probabil că și XC40 va intra acolo pentru că sunt mulți cei ce-și doresc o mașină diferită de cele germane ce pot fi văzute des pe stradă.
Am înghițit în sec și am trecut la cele pe care mi le permit eu.
Mi-a plăcut noul Jeep Compass. Arată a Jeep, are un interior modern, pare ok. Problema este că-i mai scump decât celelalte, iar motorizarea de top (benzină 170 CP) este disponibilă doar împreună cu echiparea de top, ceea ce duce prețul de listă la 33.400. Adaugi cameră video și senzori mai buni, plus scaune încălzite și cruise control adaptiv și ai ajuns la 37.000 euro, că-s toate scumpe, așa că nu. Vrei altă culoare decât alb? Încă 700 euro!
Kia Sportage nou are un preț atrăgător, în jur de 25.000 cu toate dotările și motor de 177 CP. Nu mi-a plăcut în interior că e plină de butoane de zici că e avion, dar aș putea trece peste asta; exteriorul este… așa și așa, depinde și de culoare. O să văd cum pot face un drivetest cu ea, că sunt curios cum se simte la drum.
Hyundai Tucson nu prea mi-a plăcut în interior, cam mult plastic și cam vechi design-ul.
Ford Kuga m-a dezamăgit un pic. Interiorul are mult plastic, cu o consolă centrală masivă, cu foarte multe “streșini” și ieșituri. Prin comparație, noul Ecosport are un design fluid, un bord ce curge natural în consola centrală și cu acea “tabletă” amplasată acolo. Probabil noua generație se va inspira mai mult din Edge.
Toyota RAV4 arată bine pe afară și în interior, cu un design diferit de al celorlalte mașini, cu un bord stil “poliță” plăcut ca aspect. Și RAV4 este peste bugetul meu, dar rămâne de văzut ce oferte poate face un dealer, că prețul de listă este de multe ori înșelător.
Seat Ateca mi-a mai plăcut mult. Nu prea i-am dat șanse inițial pentru că nu mi se pare că Seat are experiență în SUV-uri. Mașina arată bine în exterior și în interior și m-am jucat de multe ori cu configuratorul ei ca să știu că e vreo 28.000 cu dotările dorite de mine.
Mai am de văzut pe undeva VW Tiguan, care tot pe la acel nivel de preț se învârte.
Cam acestea îmi sunt opțiunile.
În rest, la SAB, puteți vedea mașini rulate de la Auto Țiriac, un DeLorean, un Rolls Royce din 1930, un Mercedes McLaren AMG ediția Stirling Moss, ce s-a făcut în doar 75 de exemplare. Țiriac are o colecție frumoasă. Afară este și un Aston Martin Vanquish de vânzare, 572 CP, 110.000 euro.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
54 comentarii
07/11/2017 la 7:14 AM
din pozele puse de tine Rav4 mi se pare cu cel mai nasol interior, maneta de frana si schimbatorul sunt ca acum 15 ani.
mormaila(Citează)
07/11/2017 la 7:32 AM
Mișto Ateca. Găsești să faci ceva test drive cu el?
Catalinx(Citează)
07/11/2017 la 7:37 AM
Mazda CX5 nu te-a interesat?
Claudiu(Citează)
07/11/2017 la 11:37 PM
O sa il intereseze cand va intelege ca NU are ce sa cumpere in zona asta cu 20.000 de euro!! Ori mai pune ceva, ori uita de SUV!! Poate, poate doar un Vitara chel.Si eu tot nu inteleg de ce se cramponeaza la SUV! Cu 20.000 chiar gasesti un sedan acceptabil.
Adi(Citează)
07/11/2017 la 7:43 AM
41.000 euro cel mai chel model de Volvo XC40? wow!
Ai un typo la Volvo la “masca radiatorului”.
Mihai(Citează)
07/11/2017 la 7:51 AM
Skoda Kodiaq?
biaggio(Citează)
07/11/2017 la 10:50 AM
Poate Karoq… ia arunca un ochi pe preturi la Kodiaq, in plus are niste plastice ieftine la interior, chiar penibil la ce bani cer pe el. (ca sa nu zici ca sunt hater aiurea, am o Skoda Rapid)
Ciprian(Citează)
07/11/2017 la 8:02 AM
Honda CRV?
Teo(Citează)
07/11/2017 la 8:07 AM
Mx5 cel nou arata bine dar e peste buget. Ce zici de Honda CRV? Avea un preț bun la Sab.
Madalin(Citează)
07/11/2017 la 8:13 AM
Si la Good wine n-ai fost? Era langa…
Am fost eu sambata. Pe la 5 era criza de pahare – nu avea nimeni, toti stateau la rand la spalat pahare. Nu mi-a venit sa cred…Am gasit pana la urma la unii si am plecat cu el ca sa am din ce degusta…
Organizatorii de la Good Wine isi dau cu stangul in dreptul de fiecare data…
geretus(Citează)
07/11/2017 la 2:11 PM
Nu am mai fost la Good Wine, chiar daca era si pe lista noastra, tocmai pentru ca tineam minte proasta organizare din alti ani. Si deja sunt atatea locuri in Bucuresti unde poti incerca vinuri romanesti, incat nu merita efortul si imbulzeala.
Matilda(Citează)
07/11/2017 la 9:22 PM
Nu pentru alea romanesti m-am dus… Le stiu cam pe toate. Au fost si moldovenesti, italiene, frantuzesti si spaniole. Am gasit cateva misto de tot ( le-am cumparat deja pe unele la targ – altele azi ).
Geretus(Citează)
07/11/2017 la 8:25 AM
Eu nu inteleg cum poti sa ai un buget limitat si sa spui aproape la fiecare model ba ca nu-ti place designul, ba ca e cam mult plastic in interior. Adica, seriously?
Robo(Citează)
07/11/2017 la 10:01 PM
Pentru ca nu-i asa, omul sa inghita ce ii dau constructorii si gata!!! Ce atatea fitze, saracule???
Arthur(Citează)
08/11/2017 la 10:24 AM
Pai nu, om bun, dar ar trebui sa fie evident ca daca vrei un SUV pana in 25K, trebuie sa accepti compromisuri – iar compromisurile in ceea ce priveste designul sau calitatea interiorului sunt cel mai simplu de acceptat.
E nerealist sa vrei si aia si aia cu buget limitat, asta-i tot ce spun.
Robo(Citează)
07/11/2017 la 8:29 AM
Seat Ateca pare o varianta interesanta.Experienta au din plin sunt doar parte a VW grup.Suspensia s-ar putea sa fie o idee cam ferma.Asa ca…. drive test, sa vezi cum se comporta.
Andrei(Citează)
07/11/2017 la 8:35 AM
La Pegeout ai fost? Par interesante suv’urile 2008 / 3008.
Emilian(Citează)
07/11/2017 la 8:37 AM
Peugeot*
Emilian(Citează)
07/11/2017 la 10:39 AM
Alea sunt SUV-uri in aceeasi masura ca si Golf Sportsvan (ex Golf Plus) sau Sandero Stepway…
aMishu(Citează)
07/11/2017 la 11:36 AM
cam tot pe acolo se învârt și celelalte: Sportage, Tiguan, Ateca, Kuga, Compass
Emilian(Citează)
07/11/2017 la 12:28 PM
Subscriu pentru Peugeot 3008.
Amishu, care e chestia care le definește ca și suv? 4×4? Abilitățile off road?
mircea 2(Citează)
07/11/2017 la 8:49 AM
Eu am cumparat o Kia Sportage 1.6 T-Gdi GtLine acum 1 an de zile si ma declar foarte multumit de alegere. Daca ai nevoie de informatii suplimentare sau chiar de un drive-test, as fi bucuros sa te pot ajuta in alegerea ta, Radu.
Bogdan Tufa(Citează)
07/11/2017 la 9:15 AM
Dacă plătești cu banii jos o să beneficiezi și de o reducere bună. La Ford poți obține sigur o reducere de 4-5000 de euro. Ținând cont de faptul că ai un blog de succes și ești citit de multă lume, de ce nu încerci și un barter? Poate nu pe toată suma, dar mai scazi ceva :). Eu am Kuga din 2016, diesel, 180 HP. Mașina se conduce foarte frumos și este și destul de sprintenă. Ai dreptate cu plasticele, uneori când este foarte cald sau foarte frig și mergi pe piatră cubică sau drum denivelat, cam trosnesc.
Bogdan(Citează)
07/11/2017 la 9:26 AM
Dintre cele enumerate as merge pe Rav 4 clar, chiar daca interiorul nu e cine stie ce. Sunt toate la locul lor tho. Depinde cat e peste buget.
add(Citează)
07/11/2017 la 9:55 AM
Si eu as merge pe RAV4. E cea mai solida si super sigura. Plus ca vine cu 7 ani garantie.
Acum detin un Rav , dar e din 2005 si l-as schimba doar cu un alt RAV nou.
Daca primesti o oferta ok de la un dealer te rog sa ne prezinti si noua.
Venind la munca am vazut acum peugeot 5008. Din pacate vine fara 4×4. La fel si 3008.
Andrei(Citează)
07/11/2017 la 11:55 AM
Rav 4 ar cam fi alegerea cea mai buna. Apoi Kia Sportage. Jeep – niciodata, Ford Kuga s-ar putea sa fie peste buget, Seat Ateca e plictisitor tare, trebuie ceva optionale ca sa il faci sa arate decent, plus ca e la prima generatie, CX-5 e mult peste buget, la fel si Tiguan. Eu unul in vad pe Radu intr-un Sportage :)
GabrielG(Citează)
07/11/2017 la 9:55 AM
VW T-Roc , acceptabil si ca pret si ca design . Daca il alegi dai o bere :) .
Au(Citează)
07/11/2017 la 9:59 AM
Si eu ma ofer la un test drive cu CRV daca e nevoie.
Desi KIA GT Line suna mai decent.
Chiar daca ti se pare ca sunt multe butoane, crede-ma, e mai decent decat sa le cauti prin meniuri.
jules(Citează)
07/11/2017 la 10:51 AM
“Lipsea, în principal, doar grupul Volkswagen.”
Si BMW si marcile frantuzesti si Mitsubishi. :P
alexEAT(Citează)
07/11/2017 la 11:22 AM
Am trecut prin aceeași dilemă acum un an de zile și cam tot opțiunile astea erau și atunci. După săptămâni de Google și drive tests, am ales Mazda CX-5. Nu am regretat nicio clipă și sunt încântat de mașină de fiecare dată când o conduc.
OK, încă aștept CarPlay, dar nu e chiar așa de important până la urmă…
Menetz(Citează)
07/11/2017 la 11:40 AM
Exista promisiunea de la producator ca va implementa CarPlay pe masina ta de acum? Sa va veni cu modelele urmatoare? Ca si pe mine ma bate gandul sa-mi iau un CX-5.
Btw, cum se comporta masina iarna, pe drumuri de munte cu zapada?
zetu(Citează)
07/11/2017 la 11:47 AM
Da, există promisiune de update Carplay/Android Auto, de vreo 6 luni anunțată oficial. Încă nu știau atunci dacă va fi necesar un mic dongle hardware sau nu, pentru ce modele șamd.
Iarna se comportă superb, dar poate e normal pentru un 4×4, eu înainte am avut doar mașini joase, cu care nici borduri nu urcam… Sunt pe Youtube destule clipuri cu comparații între CX-5 și alte mașini din aceeași gamă (ăsta era la mine salvat în folderul de research de exemplu: https://www.youtube.com/watch?v=PUXCKaR9ZUo)
Menetz(Citează)
07/11/2017 la 11:56 AM
Tu ai varianta cu facelift 2015?
Intreb cum se comporta pe drumurile de munte cu ceva zapada, pentru ca merg destul de des la ski, asta fiind si unul dintre motivele pentru care ma gandesc la CX-5, asta si faptul ca arata foarte bine.
Btw, cum stai cu consumul real?
zetu(Citează)
07/11/2017 la 12:06 PM
Nu mai știu versiunea… e luată în noiembrie 2016, între timp a mai apărut un facelift, nimic spectaculos tehnic, doar arată mult mai bine blocul optic față.
Nu pot să-ți spun cum se comportă pe munte pe zăpadă, nu am apucat decât București cu nămeți, iar la munte multe drumuri forestiere vara asta. Unde s-a comportant excelent.
Consumul real nu îl știu, sorry, nu merg atât de mult încât să mă intereseze :) Pe bord afișează ceva pe la 6-7, acum cu cauciucuri de iarnă și mai mult oraș a ajuns la 8.0.
Menetz(Citează)
07/11/2017 la 12:11 PM
Ok, thanks. :)
Și cam care ar fi cheltuielile de întreținere? Cât costă schimbul de ulei, plus filtre aer și filtru de motorină? Schimbul se face la 15k sau 30k km?
zetu(Citează)
07/11/2017 la 12:16 PM
Acum 3 zile am făcut revizia de 1 an – 1070lei (schimb ulei, filtru ulei, filtru polen).
Următoarea revizie e peste un an sau peste 20mii km.
Menetz(Citează)
07/11/2017 la 12:24 PM
Distribuția e pe lanț? Că parcă așa citisem pe undeva.
zetu(Citează)
07/11/2017 la 12:32 PM
La a mea e pe lanț, nu știu de modele pe benzină (eu am 2.2D)
Menetz(Citează)
07/11/2017 la 11:50 AM
A spune ca Peugeot 3008 e similar cu Golf Plus e ca si cum a spune ca Mercedes A-Class e monovolum. Afirmatia ta era adevarata acum ceva ani buni. Intre timp 3008 a devenit SUV.
GabrielG(Citează)
07/11/2017 la 12:32 PM
Nu cred ca la asta se referea amishu, cred ca stie noua transformare si la ea se refera, evident gresit.
mircea 2(Citează)
07/11/2017 la 12:36 PM
Salut, am luat acum o saptamana o Suzuki Vitara cu cutie automata, foarte multumit de ea. In urma articolului tau de asta-vara am fost si-am facut mai multe test-drive-uri cu Captur, Vitara, SX4, CrosslandX si am ramas la Vitara. Multumesc.
Dan(Citează)
07/11/2017 la 1:14 PM
Daca te gandesti la VW ca o varianta, nu e o problema ca e primul suv de la Seat, platforma fiind de VW.
alex(Citează)
07/11/2017 la 1:22 PM
Jeep Renegade de ce nu ar fi bun?
danyzus(Citează)
07/11/2017 la 8:52 PM
Cu el votez si eu daca vrei sa faci si iesiri luna de luna pe poteci.
Dragos(Citează)
07/11/2017 la 5:53 PM
De 25k EUR iti iei gustarica, ciorba plus un fel doi. De ce ai da atatia bani pe o masina?:)
Boris(Citează)
07/11/2017 la 7:47 PM
Hyndai Kona cum ti s-a parut ?
me(Citează)
07/11/2017 la 8:37 PM
Opel GRANDLAND X ! http://www.opel.ro/autovehicule/showroom/autoturisme/grandland-x/modele.html
Pepi(Citează)
08/11/2017 la 1:30 AM
La Nissan qashqai nu te-ai gândit? Pana la urma este mașina ce a deschis clasa suv
Radu(Citează)
08/11/2017 la 1:24 PM
Eu ti-as zice sa urci intr-un Hyundai Tucson, ca pret e undeva in zona de 25-27k cu optiunionale. E similara platforma (poate chiar acceasi) cu Kia Sportage. Plus ca au garantii 5-7 ani.
Hyundai au frecvent discounturi la dealeri, unde mai poti “economisi” un pachet optional de 2-3000eur.
Cristian(Citează)
08/11/2017 la 3:29 PM
Vezi ca poti configura si Karoq. Pare ca e mai scumpa decat credeai
dan(Citează)
09/11/2017 la 3:39 AM
Daca tot dai banii astia, i-ati un suv premium. ML 250 sh e o optiune foarte buna.
Aurelian(Citează)
09/11/2017 la 8:34 PM
Poate merita sa pui siguranta pe primul loc, cand alegi o masina. Sunt teste detaliate care arata ca la un impact frontal dintre un SUV si un turism, ambele cu calificative maxime de siguranta, soferul din turism are sanse de 7 ori mai mari sa moara decat cel din SUV.
Sol(Citează)
09/11/2017 la 8:42 PM
Sportage sau Tucson sunt alegeri excelente. Kia/Hyundai sunt pe locuri fruntase in testele recente de fiabilitate (JD Power), altfel nu si-ar permite sa ofere acele perioade de garantie (7 ani/150K KM la Kia sau 5 ani fara limita de KM la Hyundai).
Singurul dezavantaj, demn de mentionat, e ca motorul acela de 177 CP (1.6 T-GDI) are un consum foarte mare, mai ales in oras.
Ma mir ca nu ai mentionat nimic de Quasqai/Kadjar.
Sol(Citează)
10/11/2017 la 3:05 PM
Zi-ne te rog si noua niste locuri din astea in Bucuresti.
Mihai(Citează)