►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am condus un weekend noul Volvo XC60, un SUV din clasa medie care începe de la 45.930 euro și costă, în echiparea condusă de mine, 75.069 euro cu TVA. Mașina arată bine, este foarte confortabilă la drum și vine și cu tot felul de tehnologii ce fac șofatul și mai confortabil.
Mi-a plăcut suspensia pneumatică pe care computerul mașinii o poate controla independent pentru fiecare roată. Este o dotare opțională ce transformă mașina într-un vehicul SF ce inclusiv se lasă automat în jos atunci când oprești motorul și se ridică atunci când îl pornești. Mai mult, mi-a făcut plăcere să declanșez aceleași acțiuni în trafic, folosind butonul ce schimba modul de mers de pe Dynamic pe Off-road, unde mașina se ridică în același mod.
Sistemul pneumaticc merge până la a avea în portbagaj butoane ce coboară sau ridică suspensia spate. Amplitudinea este de câțiva centimetri, dar probabil ajută în situațiile când vrei să încarci ceva în portbagaj.
Un alt element high-tech pe care l-am folosit în premieră pentru mine a fost iluminatul automat inteligent, care-i foarte util în afara localităților, mai ales prin bezna caracteristică drumurilor și satelor noastre. Simpla comutare pe acest mod declanșează o mulțime de elemente și acțiuni, precum:
Sistemul face o mulțime de acțiuni în mod constant și este foarte util pentru conducătorul auto deoarece pe total vezi mult, mult mai bine șoseaua și împrejurimile. Abia după ce vezi un astfel de sistem în acțiune îți dai seama cât de limitată este o mașină ce are doar clasica fază scurtă cu comutare manuală pe lungă.
Pilotul automat adaptiv include tot ce este la modă acum în privința condusului “aproape-autonom”. Nu doar că folosește radare pentru a adapta viteza la cea a mașinii din față, dar XC60 cotește automat în curbele ușoare de pe autostradă, câtă vreme detectează corect benzile de circulație. Trebuie să ții mâna pe volan (ține de legislație), dar întreg sistemul face călătoriile mult mai relaxante pentru că nu mai trebuie să fii atât de încordat pe situația din teren. Nu zic că poți să te joci pe Facebook în acest timp, în nici un caz, dar poți fi mai atent la muzică, la conversația din mașină șamd.
La acest pilot automat se adaugă și funcția de menținere a benzii, care te avertizează discret prin vibrația volanului dacă mașina iese de pe banda ei, o altă funcție de ajutor în acele momente de eventuală neatenție. Dacă tragi ușor de volan fără să-ți dai seama de asta, volanul chiar se împotrivește mișcării când vede că ai putea ieși de pe bandă; semnalizează intenția de a schimba direcția și acesta își schimbă imediat comportamentul, lăsându-te să faci ce manevră vrei tu.
În oraș, mașina poate reduce viteza până la zero și poate pleca ulterior de pe loc, adaptând viteza la traficul din fața ta. Funcția este foarte bună în aglomerație, unde din nou șofatul devine mult mai relaxant. Există și un City Safety care frânează automat pentru a evita coliziunile, dacă tu nu ești atent (sau măcar pentru a le diminua), folosind camerele și radarele pentru a detecta mașini și pietoni ce-ți pot sări în față.
Problemele acestui sistem sunt aceleași pe care le-am întâlnit și la restul mașinilor testate de mine ce includeau această dotare: frânarea și accelerarea în funcție de traficul din față sunt cam bruște pentru gustul meu. Dacă tu mergi cu 135 km/h și ajungi în spatele unuia ce are 120 km/h, mașina pune frână ca să ajungă rapid la aceeași viteză, în timp ce eu, de exemplu, poate doar aș lua piciorul de pe accelerație. Când schimbi banda, mașina accelerează serios pentru a ajunge din nou la 135 km/h; eu aș fi făcut-o în ritm mai confortabil pentru pasageri. Nu-i o problemă specifică lui XC60, ci am întâlnit-o la toate modelele de până acum.
Sistemul audio merită lăudat și el la acest capitol. Mașina avea unul premium de la Bowers & Wilkins ce oferă un sunet clar și puternic, plăcut urechii indiferent de muzica pe care o preferați. Controlul se face dintr-un touchscreen color de mari dimensiuni, iar conectivitatea include și Apple CarPlay și Android Auto. Tehnic vorbind, sistemul include un amplificator pe 12 canale, 15 difuzoare în mașină, un total de 1100 W și un tweeter montat în centrul bordului ce are, zic ei, rolul de a minimiza reflexia sunetului în parbriz.
Și scaunele sunt destul de high-tech, ca la o mașină de acest preț. Cele din față erau ventilate și încălzite, cu reglaje electrice și câteva memorii pentru diverși pasageri. Mi-a plăcut că șezutul poate fi alungit electric și tot așa poate fi reglată și zona lombară și susținerea laterală. Nu are, însă, o opțiune de masaj.
Mai sunt o mulțime de tehnologii pe care le menționez rapid:
Vă spun mai multe în continuare.
Siguranța pasagerilor este, desigur, cea cu care marca Volvo ne-a obișnuit de-a lungul timpului. Pe lângă tehnologiile de asistență la șofat, XC60 include ranforsări din oțel foarte rezistent, o mulțime de airbag-uri, protecții speciale pentru impact lateral, elemente deformabile pentru absorbirea energiei unui impact, frânare automată în cazul unui impact din spate atunci când mașina stă pe loc șamd.
Noul XC60 este disponibil în 5 motorizări, din care două diesel și trei pe benzină. Cele două dieseluri au aceeași capacitate cilindrică, 2 litri, și puteri de 190 și 235 CP cu cupluri de 400 și respectiv 480 Nm. Pe acesta din urmă l-am condus eu, modelul numit D5 AWD automat. Cele trei pe benzină au toate capacitatea cilindrică de 2 litri, iar puterile sunt de 254, 320 și respectiv 320+87 CP pentru varianta T8, care-i un motor hibrid.
Transmisia automată are 8 rapoarte. Modul de rulare poate fi schimbat între Eco, Confort, Dynamic (când schimbă vitezele vizibil mai sus și motorul turbo reacționează cu un lag mult mai mic), iar pentru modelul condus de mine, diesel de 235 CP, accelerația 0-100 km/h se face în 7,2 secunde, iar consumul oficial mixt este de 5,5 litri/100 km.
Comparat cu generația anterioară, noul XC60 arată mult mai bine, ca o mașină modernă, cu un aer “cool” suplimentar. Design-ul este același ca și la SUV-ul mare XC90 și la limuzina S90, cu farurile cu acel T luminos (ei îi spun ciocanul lui Thor) și grila frontală mai mare și mai arătoasă. Este un pas mare de tot în față și design-ul acesta îi dă mașinii un aer modern de care are nevoie marca Volvo, întregit de bara și spoilerul cu diverse unghiuri și ornamente.
Spatele este și el modern, dar păstrează stopurile verticale caracteristice seriei, acum frumos conturate cu tehnologii LED. Din lateral, mașina prezintă un profil cu o capotă alungită și unghiuri sportive, cu aripi bine conturate și praguri argintii. V-am spus, s-a dus aspectul “safe” de la generația anterioară, noul XC90 sugerează mai bine forță, aventură.
Ca dimensiuni, mașina are 4,688 metri lungime, 1,658 metri înălțime și o lățime de 1,902 metri fără oglinzi. Poate sunt eu prea obișnuit să văd pe stradă modele precum Audi Q5 sau BMW X3, care nu mă mai fac să întorc privirea după ele, în timp ce un Volvo XC60 cu siguranță ar fi imediat observat.
Iată și XC60 lângă marele XC90. Nu credeam că diferența va fi atât de sesizabilă, dar se pare că XC90 este un SUV mult mai voluminos:
Aici XC60 vine cu eleganța pe care o aștepți de la brandul Volvo. Scaunele sunt dintr-o piele numită Agnes Napa și vă spuneam că sunt încălzite și ventilate în față, doar încălzite în spate. Pachetul interior vine și cu covorașe textile de aceeași culoare foarte deschisă, ceea ce nu vă sfătuiesc totuși să alegeți pentru că le veți spăla zilnic.
Scaunele sunt foarte confortabile și moi, cu reglaje electrice pe toate direcțiile, inclusiv cu șezut extensibil pentru cele din față, suport lombar reglabil și susținere laterală reglabilă. Adunat cu diversele tehnologii ce fac condusul mai ușor și poziția ridicată de la volan, XC60 este printre acele puține mașini din care mă dădeam jos odihnit și relaxat chiar și după câteva ore de condus, fără nici măcar să simt nevoia să mă întind pentru dezmorțire.
Bordul este acoperit cu piele și lemn și conturat cu aluminiu într-o îmbinare continuă de materiale de calitate. Mi-a plăcut că până și zona de depozitare de lângă schimbătorul de viteze era acoperită cu lemn, un capac segmentat. Alte elemente precum comutatorul Start/Stop sau butonul de moduri de condus au design-ul lor special pentru a încânta cumpărătorul cu fiecare element, iar un mic steag al Suediei este cusut în scaun, ca să-ți spună discret că mașina este fabricată acolo (la Torslanda).
Cum ar fi, fiecare element interior este bine ales și de calitate bună, excepție făcând un plastic banal aflat de-o parte și de alta a zonei centrale, care pare nelalocul său într-o astfel de mașină, însă nu-i genul de element care să deranjeze pe cineva.
Mi-a plăcut și plafonul de sticlă. Întâi se retractează un material textil, apoi plafonul de sticlă este format din două jumătăți, prima putând fi complet deschisă.
Avem volanul multifuncțional clasic și un bord electronic, cu diverse informații afișate în centrul său, în funcție de situație. Aspectul ceasurilor poate fi ușor configurat de prin setări, dar pe total lipsesc micile animații pe care le-am văzut de exemplu pe BMW 540 sau schimbarea aspectului lor odată cu schimbarea modului de rulare, să zicem.
Consola centrală are guri verticale de ventilație, iar între ele un ecran color tactil, așezat în modul portrait, asemănător la interfață cu o tabletă iPad. Este foarte simplu de utilizat, are un buton fizic sub el ce te readuce în meniul principal, unde ai la dispoziție clasicele opțiuni de navigație, multimedia, conectivitate telefon, iar swipe-uri spre stânga sau dreapta te duc la diversele opțiuni funcționale ale mașinii, precum activarea/dezactivarea elementelor de asistență.
Acest sistem de bord are momentele sale plăcute. Ecranul stil portrait este un avantaj în navigație, că încape mai mult din drum pe ecran, iar butoanele și opțiunile sunt mai mari, mai ușor de apăsat din viteză. Mi-a plăcut și că pot configura nivelul sonor al fiecărui tip de alertă sau diverse alte opțiuni în detaliu.
Pe de altă parte, la această interfață cred că se putea lucra mai mult. Este simplu de utilizat, își face treaba, dar pare rudimentar desenată și nu i-ar fi stricat mai multe culori. Teoretic treaba aceasta ar putea fi rezolvată cu un update viitor, că așa sunt mașinile actuale. Un alt element ce-ar mai trebui lucrat este vederea 360 de grade, care nu are totuși unghiurile de pe alte mașini și este destul de complicat de utilizat, dai vreo 3-4 clickuri pe ecran ca să schimbi camerele între ele.
Sub marele ecran se mai află doar câteva butoane pentru funcțiile foarte uzuale precum dezaburirea lunetei, avaria și cele de control muzică. Între scaune avem schimbătorul de viteze, comutatorul start-stop și butonul de moduri de rulare. Cotiera moale ascunde două porturi USB, din care unul pentru conectarea la Android Auto/Apple CarPlay.
Dacă luați varianta cu motor hibrid veți avea un schimbător de viteze făcut din cristal de către artizanii tradiționali suedezi de la Orrefors.
Pasagerii din spate beneficiază nu doar de scaune încălzite, ci și de ventilație prin gurile din cotieră și prin cele din stâlpii centrali ai mașinii. În plus, au la dispoziție o consolă tactilă pentru a-și regla ventilația și încălzirea.
Portbagajul este foarte generos ca spațiu. Pe total, noul XC60 este genul de mașină în care călătoresc confortabil 4 persoane și toate bagajele lor.
Volvo XC60 este una dintre cele mai plăcute mașini de condus din experiența mea de până acum. Poziția mai înaltă la volan, confortul de înaltă clasă, toate tehnologiile și funcțiile de asistență, sunetul de calitate, ținuta de drum foarte relaxantă – totul se adună pentru o călătorie foarte plăcută. Este una dintre puținele mașini din care am coborât de fiecare dată fără a mă simți obosit.
Deși diesel în varianta condusă de mine, XC60 este foarte bine antifonat, fiind o mașină silențioasă în oraș și în afara lui. Față de Suzuki Vitara, de exemplu, unde pe autostradă trebuia să ridic vocea pentru a fi auzit, în Volvo conversația se desfășoară absolut normal, zgomotul motorului și zgomotul de vânt fiind foarte bine reduse.
Modul Confort nu se numește degeaba așa – călătoria chiar este confortabilă! Micile denivelări abia se simt grație suspensiei performante, mașina este stabilă, direcția precisă, sunetele deranjante mult atenuate.
Accelerația răspunde bine: are un ușor lag atunci când apeși pedala, normal pentru motoarele turbo, lag diminuat când comuți pe modul Dynamic, echivalentul Sport al altor mașini. Pe acest Dynamic și treptele de viteză se schimbă la turații mai mari.
Mașina se simte rapidă, în general. Cei 235 cai putere și cuplul mare al motorului diesel te ajută în orice situație în oraș, iar pe autostradă o accelerație de la 130 la 180 km/h are loc rapid. Mi-a plăcut mult și reglajul servodirecției adaptabilă automat la viteza de rulare, care-i foarte precisă indiferent că faci manevre de finețe în parcare sau iei curbe la drum.
N-am mers în off-road, dar am ieșit pe drumuri neasfaltate prin dealurile de lângă Mizil și XC60 păstrează un confort remarcabil chiar și în astfel de situații. Călătoria a fost lină pentru toți pasagerii, deși rulam cu 50-60 km/h pe drumuri pietruite, cu gropile, bălțile și denivelările specifice lor. Practic, mi-a adus aminte de ce inclusiv eu caut un SUV; posibilitatea de a merge confortabil și cu o viteză rezonabilă pe astfel de drumuri deschide o nouă dimensiune plăcerii de a călători, mai ales prin țara noastră.
Modul Off-Road oficial este gândit pentru situații mai complexe, dezactivându-se automat la viteze mai mari de 40 km/h. Intră în funcțiune un reductor, se aplică automat asistența la rampă și menținerea vitezei în pantă – cu alte cuvinte nu poate fi folosit (ușor) pe drumuri accidentate, fiind potrivit mai degrabă pentru situații apropiate de off-road-ul adevărat sau drumuri cu mult noroi sau zăpadă.
Vizibilitatea este excelentă, apropo. Nu doar că ai o poziție înaltă în mașină, dar scaunul poate fi suplimentar înălțat electric, oglinda retrovizoare este de mari dimensiuni, parbrizul și luneta asigură vizibilitate foarte bună.
Totul este, în general, ușor de controlat. HUD-ul din parbriz oferă informații despre viteză, volanul multifuncțional te ajută să configurezi rapid funcții precum pilotul adaptiv sau simpla menținere de bandă sau să controlezi sistemul multimedia, plus că există și un buton de comenzi vocale.
Restul comenzilor necesită uneori să iei ochii de la drum pentru a umbla la ele. Climatizarea se controlează din ecranul tactil central, dar măcar acolo rezolvi rapid configurarea. Dacă vrei însă să activezi și să dezactivezi apoi încălzirea în scaune, ai de apăsat de vreo 6 ori pe ecran. După cum spuneam, interfața ar mai trebui un pic optimizată în câteva locuri, dar să nu credeți că acesta ar fi un minus important al mașinii. În condițiile în care tehnologiile sunt tot mai multe și interfețele în continuă simplificare de dragul design-ului interior, majoritatea trec spre ecran tactil și tot ce presupune acesta.
Tot ca șofer, am apreciat micile detalii ce te fac să exclami “ce idee bună!”. De exemplu, haionul are două butoane, unul de închidere electrică, precum multe alte mașini, și altul de închidere urmată de încuierea automată a mașinii. Cum de obicei ușa portbagajului este ultima la care umbli atunci când ajungi acasă, când iei de acolo cumpărăturile și pleci de la mașină, posibilitatea de a o încuia din acel unic buton este foarte plăcută. Ca o curiozitate, mașina nu pleacă de pe loc dacă nu ai centura pusă.
În cazul în care vă bazați pe navigația integrată în mașină, aceasta pare bine făcută pentru România, având inclusiv clădiri 3D în București. Ce-i drept, personal aș vrea să știu ce zic studiile producătorilor despre utilizarea navigației on-board versus soluții de tipul Google Maps sau Waze, în lumea largă.
CE MI-A PLĂCUT |
CE NU MI-A PLĂCUT |
|
|
Față de vechiul XC60, pe care l-am văzut în parcarea dealerului, noua generație Volvo XC60 reprezintă un mare salt în față din punct de vedere ale aspectului interior și exterior. E cu totul altă mașină, una care arată modern și impunător, iar în interior oferă luxul așteptat pentru nivelul ei de preț. Cel mai bine vândut Volvo a primit un upgrade foarte bun.
Volvo avea nevoie de această transformare într-o mașină modernă, cu un aspect ce atrage privirile, având în vedere că XC60 concurează pe piață inclusiv cu modele ce întorc des privirile, precum Range Rover Evoque sau chiar Porsche Macan, nu doar cu ceva mai uzualele Audi Q5, BMW X3 sau Mercedes GLC. Eu zic că transformarea a fost reușită, iar XC60 este o variantă de luat în considerare în segmentul ei de preț, fiind un SUV elegant și foarte plăcut de condus.
Aflați mai multe informații pe site-ul românesc Volvo și în detaliu despre tehnologii pe cel internațional.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
30 comentarii
09/10/2017 la 7:12 AM
O corectie la titlu este necesara xc 60 in loc de xc 90.
Sfx(Citează)
09/10/2017 la 8:24 AM
Am schimbat, mersi.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 7:28 AM
Căutai masina…ai gasit
bughy(Citează)
09/10/2017 la 8:22 AM
Acum trebuie să caute banii necesari achizitiei
FaraMura(Citează)
09/10/2017 la 8:24 AM
Da, acum mai trebuie și diferența de bani să o găsesc.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 8:22 AM
Și când te găsești că majoritatea celor care își pornit o astfel de mașină aleg BMW sau Audi… Să nu fiu înțeles greșit: și alea sunt mașini excelente, dar daca tot dau 75k euro parca as vrea altceva, că BMW și Logan vezi peste tot, doar că pe aia cu Logan ii înțeleg, aia își permit :)
Cătălin Tănase(Citează)
09/10/2017 la 8:25 AM
Să știi că mulți gândesc exact așa – vor ceva diferit cu care să se diferențieze. De asta au crescut mult de-a lungul timpului modelele Range Rover și Jaguar, de exemplu. Cu noul design, cred că este și rândul lui Volvo. În fond, pe XC90 îl văd destul de des prin oraș.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 8:37 AM
Sa nu uitam, in termeni economici xc60 este vaca de muls a volvo. Face legea in segment. De ce? Nu e cea mai buna masina, dar datorita unor cumuli de factori se vinde in draci.
bughy(Citează)
09/10/2017 la 8:43 AM
După ce că șofezi ca un pensionar, acum ți-ai găsit și mașina potrivita.
Și cică te smucește când accelerează. :D
nashu_mare(Citează)
09/10/2017 la 11:52 AM
Păi de la pilotul automat aștept un comportament mai lin, da.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 2:02 PM
Te ia doar pe tine prin surpindere, ca sofer, ca accelereaza fara sa apesi tu acceleratia, cum te-ai astepta. Senzatia este indiferent de putere.
nashu_mare(Citează)
09/10/2017 la 8:45 AM
Nu are keyless go? Sa poti uita cheia in geanta, sa nu ai nevoie de ea? Cat de bune sunt stergatoarele incalzite(nu are parbriz incalzit?)?
Alin(Citează)
09/10/2017 la 12:00 PM
Ba da, are o cheie pe care nu trebuie să o scoți din buzunar decât ca să o încarci, din când în când, prin încărcare wireless în mașină. Are parbriz încălzit, iar ștergătoarele încălzite previn înghețarea lichidului de parbriz pe traseul său.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 8:50 AM
Vechiul xc60 este cel mai vandut suv in segmentul lui din Europa ( sper ca e buna statistica). Acum e si mai bun, ar trebui sa se vanda. Multi romani aleg marcile germane vazand doar asta pe strazi si fiindu-le frica de valoarea de revanzare/ disponibilitatea service-urilor in tara.
Stie cineva reviziile sunt ca la Mercedes/ BMW/ Audi ca pret?
Bobo(Citează)
18/10/2017 la 2:50 PM
din ce citeam cand ma uitam de masina sunt acolo sau mai scumpe. problema e ca nu gasesti mecanici competenti si ateliere specializate.
add(Citează)
09/10/2017 la 10:07 AM
am avut si eu ocazia sa ma urc in XC60-ul asta nou (si sa conduc vreo ora).
este excelenta masina, nu se pune problema, dar la banii astia m-au deranja 2 lucruri: interfata, care mie unuia mi s-a parut nu numai nepolishata (am avut probleme cu conectarea telefonului la bluetooth, apoi am vrut sa folosesc navigatia dar nu gasea destinatia asa ca am trecut la telefon) ci si destul de inceata.
si unele butoane din interior ma asteptam sa fie mai de calitate la banii astia.
in rest e intr-adevar plina de tehnologie… HUD-ul mi-a placut foarte mult, dar cel mai mult m-a impresionat un buton din portbagaj pe care daca-l apesi se lasa masina in jos ca sa poti incarca mai usor chestii grele (probabil) – asta a fost ceva nou pentru mine.
Robo(Citează)
09/10/2017 la 11:52 AM
Butoanele de deschis geamurile și mie mi s-au părut parcă luate de la un alt model, mai ieftin, dar doar alea.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 10:48 AM
Alta masina pentru cei 1%…
Nu poti sa iei la teste si una pe care ti-ai permite-o? Nu de alta, dar nici cititorii tai nu si-o permit.
Emil C(Citează)
09/10/2017 la 11:56 AM
Nu, am renunțat la ideea de a testa mașinile uzuale și chiar am refuzat câteva astfel de oferte.
Prefer să testez mașini la care am ce vorbi despre tehnologie și unde putem vedea ce poți cumpăra cu bani mulți. Alea ieftine sunt bine prezentate în presa auto, n-am cum să fac eu ceva mai bun decât oamenii cu experiență în domeniu. Similar testez și majoritar flagship-uri la telefoane și laptopuri, nu cele ieftine.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 4:36 PM
E si asta un punct de vedere, clar. Dar mie de exemplu nu imi place nici un review facut de asa-zisii “oameni cu experienta”, care sint in general niste copii aroganti si nu acopera exact lucrurile importante pentru un potential posesor de masina “de volum”. Asa ceva caut de la un review, iar de la tine, care esti un tip cu mintea foarte bine organizata (fiind inginer si nu absolvent de “jurnalism” pe la diverse “sorbone”) ma astept la ceva bine detaliat si cu simt de observatie.
Acum on topic, niciodata n-as zice ca Volvo asta e elegant, cam nici un suv nu e.
Emil C(Citează)
09/10/2017 la 1:35 PM
Merci si eu ptr un review cuprinzator. Volvo este masina favorita inca din copilarie. Si crede-ma copilaria a ramas mult in urma.
sfx(Citează)
09/10/2017 la 6:14 PM
Păi primele mașini străine apărute prin România au fost Volvo, alea pătrățoase cred că pe la câteva ministere. Bălea lumea după ele.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 3:03 PM
Doar ca telefoane flagship ne permitem chiar daca nu sunt ieftine dar masini la 50 000 – 70 000 Euro, mai greu. :)
CSM(Citează)
09/10/2017 la 4:24 PM
Da, sunt de acord, dar eu vreau să scriu despre lucruri pe care le vezi mai rar, nu despre Megane. SImilar și pe la restaurante, scriu de alea mai scumpe sau speciale, în general, pentru că eun subiect mai bun.
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 5:18 PM
Cred că dacă ai face un sondaj majoritatea cititorilor ar prefera review-uri la maşini/telefoane/routere/laptop-uri pe care şi le permit şi pe care le-ar cumpăra.
Andrei(Citează)
09/10/2017 la 6:18 PM
M-am gândit la asta, dar sunt două probleme:
– sunt deja multe site-uri care fac asta. Pe mașini, în primul rând, e presa auto care face toată ziua testdrive-uri și sunt invitați direct în străinătate să le vadă.
– n-aș avea multe de zis. “e mediocru” ar fi laitmotivul unui review.
Mie-mi place tehnologie, vreau să văd ce forme capătă ea, chiar dacă este scumpă. La telefoane și laptopuri de obicei refuz astfel de teste, iar la mașini nu refuz, dar nici nu le caut în mod activ. În special la modelele ieftine trebuie să ai multă experiență în domeniu ca să le poți compara bine.
Mie mi se pare că mai mulți ar fi interesați să afle cum arată și ce oferă un BMW 750 sau o Tesla S decât noul Polo:
https://www.nwradu.ro/2016/11/testdrive-bmw-750ld-xdrive-limuzina-high-tech-fara-cusur/
https://www.nwradu.ro/2015/04/am-condus-o-tesla-suta-in-31-secunde-si-alte-detalii/
nwradu(Citează)
09/10/2017 la 9:24 PM
Foarte pasională evaluarea mașinii, dar îți recomand una pentru servicii post – vânzare și acoperire geografică a unități de service, să compenseze entuziasmul inițial.
Andrei STANCIU(Citează)
09/10/2017 la 10:48 PM
masina arata bine si are multe technologii noi dar in 2-3 ani vor aparea altele si masina asta va fi pe la 25K. Volvo a venit cu design nou la toate modelele in 2017-2018 banuiesc ca le vor tine pe piata 3-5 ani.
wd(Citează)
10/10/2017 la 9:47 AM
Generația veche se vinde acum, la ofertă, cu 39k, deci nu cred că se va ajunge vreodată la prețuri mai mici.
nwradu(Citează)
10/10/2017 la 11:42 AM
La XC 90 au avut aceeași abordare de tip decadă.
Andrei STANCIU(Citează)