un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

O soluție pentru descongestionarea traficului pe Aviatorilor

3 Oct 2017  ·

AUTO  ·

38 comentarii

Am o idee pentru traficul bucureștean. Aș spune o sugestie, dar știu că nu ascultă nimeni așa ceva.

Pe Bulevardul Aviatorilor se îngreunează foarte des traficul pe sensul spre Herăstrău, cele trei benzi fiind insuficiente în majoritatea momentelor zilei. Situația este atât de rea încât Waze recomandă de multe ori trasee alternative ciudate.

În sens opus traficul este mult mai scăzut deoarece pe sensul Arcul de Triumf – Piața Victoriei se circulă pe Kiseleff.

Și uitați sugestia mea. Aviatorilor are 3+3 benzi, o situație simetrică inutilă în acest moment. Ar trebui modificat în 4+2 benzi, dacă nu chiar 5+1 benzi. Același lucru ar trebui făcut și între piața Charles de Gaulle și Ambasada Chinei, dar în sensul invers. Uitați o situația uzuală din prezent: spre nord se stă bară la bară, spre sud abia dacă e trafic. Nu că ar merge mai bine un 4+2?

Iar cele două benzi laterale, de dincolo de spațiul verde, ar trebui deschise oficial traficului și bine marcate, că momentan cine o ia pe acolo e considerat un fel de șmecheraș care încalcă legea. Am văzut trafic prin astfel de benzi laterale în multe orașe europene. Nu-i interzis să o iei pe acolo, dar ar trebui făcute niște indicatoare clare în acest sens și ieșiri în intersecție, că nu toate au așa ceva.

E ceva complicat din ce-am zis până acum? Ceva ce nu s-ar putea face într-o oră de retrasat benzi și cu un indicator nou pus în zonă, ca să te avertizeze de schimbare?

asus s5507

    38 comentarii

  1. Da-i tag lui madam Firea, poate citeste si isi asuma meritele :p insa da, ar finevoie de astfel de modificari si de mai multe sensuri unice unde situatia o permite (strazi oarecum paralele)

      (Citează)

  2. Traficul din 3 sau din 5 benzi tot în același sens giratoriu se varsă. Și mai apoi tot în aceleași străzi aglomerate.

      (Citează)

    • exact :)

        (Citează)

    • Nu, nu-i adevărat. Sensul giratoriu e suficient de mare încât să poți vărsa în el 4 benzi, nu trei.

      Iar acolo traficul se risipește, că unii o iau spre Arcul de Triumf, alții spre ambasada Chinei. Tronsonul spre Arcul de Triumf nu este niciodată la fel de aglomerat ca cel de la Aviatorilor.

        (Citează)

  3. nici macar nu ar fi nevoie de trasat benzi, s-ar putea regla in timp real, in functie de nevoi:
    https://www.youtube.com/watch?v=hMkLcAstxgA

    a…bine, la noi niciodata.

      (Citează)

  4. Cine să facă? N-ai auzit că iluștrii conducători nici nu au carnet, nici nu conduc, nici nu alimentează? Iar la nevoie se rezolva totul cu o cursă de elicopter… din fonduri personale de bugetar amărât.

      (Citează)

  5. ești ca un bătrân plictisit care vine el cu idei din inteligenta acumulata într-o viata întreaga, fără sa fie întrebat ceva sau sa aibă un rol decizional.
    Doar asa, ca ai prea mult timp liber de toate prostiile.

      (Citează)

    • Asa e Radu – daca nu ai rol decizional, nu e cazul sa ai idei! Ideile sunt prerogativa liderilor! #sestie

        (Citează)

    • Ce atitudine comunistă. Ți se pare că ăștia de la putere sunt foarte capabili și n-au nevoie de ideile altora, nu?

      Am mai văzut atitudinea asta de mai multe ori. Unora pur și simplu li se pare greu de crezut că altora le merge creierul mai repede, că se pot gândi la mai multe lucruri, că se pricep la mai multe lucruri decât ei.

        (Citează)

    • in fond de unde stii tu atatea, care doar faci zilnic traseul asta? Marturiseste tot!

        (Citează)

  6. Problema este data de numărul mare de clădiri de birouri dezvoltate în zona Pipera. Dimineața se merge bara la bara pe sensul spre ambasada Chinei iar seara spre Charles de Gaulle. Singura soluție în momentul de fata ar introducerea unei taxe pentru folosirea mașinii în oraș.

      (Citează)

    • sau microbuze cu remorca…

        (Citează)

    • Și banii să îi dea la biserici, nu?
      Păi dacă le dă voie să își înscrie mașina pe București, de exemplu, ghici ce va face omul cu mașina. Surpriză, o să mai meargă cu ea prin oraș, eventual la lucru, că impozitul pe mașină trebuie platit că stă în parcare sau că merge non stop.

        (Citează)

    • Propuneți metode de tipul last resort. Hai întâi să le folosim pe cele simple și să vedem ce se întâmplă.

        (Citează)

    • @Giovani

      pentru bucuresti s-ar putea decongestiona traficul cu o linie de carute care sa transporte fostii proprietari de automobile la destinatie. In plus, acestea ar putea transporta si marfa, gen pepeni sau ce mai e nevoie.

        (Citează)

  7. Drumurile alea paralele au alt rol: acela de a ușura traficul local. Să nu ieși din curte sau dintr-o străduță lăturalnică direct în ditamai bulevardul. În România ar trebui mai multe din alea, nu mai puține.

    Vezi „frontage road” pe Wikipedia.

      (Citează)

    • si oricum pe sensul ala nu ajung in giratoriul de la aviatorilor ca ai obligatoriu dreapta.

        (Citează)

    • add:
      si oricum pe sensul ala nu ajung in giratoriul de la aviatorilor ca ai obligatoriu dreapta.

      Aiurea, merg pe contrasens pe bretea fără probleme și tot în rond ajung. Sau în cel mai rău caz întorc pe Dorobanți și revin în rond.

        (Citează)

  8. La Belgrad am vazut pe unele bulevarde cu numar de benzi stabilit dinamic de sistemul lor de control trafic (poza de mai jos e de pe un alt site, dar ideea e aceeasi). Pentru orele de varf se suplimenta cu o banda de pe contrasens, in afara orelor redevenea banda normala.
    https://at.govt.nz/media/1973842/afternoon-peak-lanes.jpg

    Oricum la noi s-a inventat demult banda suplimentara de pe contrasens, se numeste banda de smecher.

      (Citează)

    • Știu sistemul, dar mi se pare că la noi doar ar genera accidente. Românii nu prea vor să respecte codul rutier, că n-au murit la revoluție ca să le spună legea cum să conducă.

        (Citează)

  9. Iar altii au inventat masinarii speciale pentru asta
    https://youtu.be/dl0Q2bDnBUc
    sau
    https://youtu.be/mCAPKvZ_5m4

      (Citează)

  10. cred ca problema traficului de la charles de gaulle s-ar rezolva cu un pasaj subteran dinspre ambasada chinei spre aviatorilor

      (Citează)

    • Nu cred, acolo traficul major este apoi din rond spre Arcul de Triumf. Ar ajuta un pasaj, da, dar tot s-ar face coadă în rond pentru că trebuie să-i lași cumva și pe cei de pe Dorobanți și Primăverii și Prezan să pătrundă pe rând.

      Nu-i aceeași situație ca la Piața Presei, unde traficul spre Mărășești și Expoziției este mult mai redus.

      Plus că sub Charles de Gaulle ai metrou, e imposibil de făcut pasaj subteran acolo.

        (Citează)

  11. Esti sigur ca un drum drept, fara intersectii, cu cateva benzi pe sens, intre doua sensuri giratorii, e bottleneck-ul in situatia asta?

      (Citează)

    • Da, mie așa mi se pare. Mai este un bottleneck pe la ambasada chinezi, unde de la 3 benzi drumul se îngustează la 2 benzi și se cunoaște. Acolo ar fi trebuit lărgit și s-ar fi creat un nou culoar de a ajunge de la Aviatorilor în Băneasa.

      Pe Prezan am circulat mereu rezonabil.

      Se poate vedea că rondul este bottleneck-ul și analizând celălalt sens, de la ambasada chinei spre Charles de Gaulle. Acolo e mereu aglomerat, iar în rond traficul se împarte spre Dorobanți, Kiselef, Cașin și Piața Victoriei încât devine rezonabil.

        (Citează)

  12. problema e la arcul de triumf (sau mai sus la piata presei), ala blocheaza si giratoriul la aviatorilor si bulevardul dupa aia.

      (Citează)

    • Nu, dovadă că pe Aviatorilor stai câte 2-3 semafoare, iar apoi pe Prezan se merge rapid. Nu țin minte să fi văzut vreodată complet plin acel tronson.

      La Charles de Gaulle mulți o iau spre alte direcții. Trebuie doar să-i faci să ajungă mai repede în acel rond.

        (Citează)

    • nop, se umple soseaua pana la arcul de triumf si se blocheaza rondul de la aviatorilor de abia poti sa mergi pe primaverii, nici spre ambasada chinei nu o poti lua daca nu lasa vreunu loc.

        (Citează)

    • ca dupa aia, prezan se goleste mai repede (tine semaforul mai mult la arc probabil) ok. Dar nu poate prelua tot aviatorilor (ambele sensuri) intre 2 semafoare.

        (Citează)

  13. Teniescu:
    Și banii să îi dea la biserici, nu?
    Păi dacă le dă voie să își înscrie mașina pe București, de exemplu, ghici ce va face omul cu mașina. Surpriză, o să mai meargă cu ea prin oraș, eventual la lucru, că impozitul pe mașină trebuie platit că stă în parcare sau că merge non stop.

    Poti sa le multumesti votantilor PSD ca au focut posibile astfel de prioritati la buget.

      (Citează)

  14. nwradu:
    Nu, nu-i adevărat. Sensul giratoriu e suficient de mare încât să poți vărsa în el 4 benzi, nu trei.

    Iar acolo traficul se risipește, că unii o iau spre Arcul de Triumf, alții spre ambasada Chinei. Tronsonul spre Arcul de Triumf nu este niciodată la fel de aglomerat ca cel de la Aviatorilor.

    In ultima vreme si Maresal Constantin Prezan este blocata chiar de la Charles de Gaulle pana la Arcul de Triumf

      (Citează)

  15. nwradu:
    Ok, am stat 4 semafoare pe Aviatorilor și pe Prezan a fost apoi liber.

    Aseara coada era dupa ora 18:00

      (Citează)

  16. mac gregor:
    in fond de unde stii tu atatea, care doar faci zilnic traseul asta? Marturiseste tot!

    pritene, ca mergi o data pe zi intr-o direct si dupa 8 ore o iei inapoi pe o ruta nu te face expert in trafic

      (Citează)

    • Să crezi că trebuie să fii expert în ceva ca să dai o sugestie sau să ai o idee bună este o greșeală fundamentală. În România se întâmplă des, uneori pentru că oamenii sunt limitați și cred că toți ceilalți sunt deci la fel, nu doar ei, apoi pentru că era comunistă i-a învățat să tacă și să spună “să se facă”. Cine să facă? Eh, experții…

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus