►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
12 Oct 2017 ·
AUTO, TEHNOLOGIE ·
Vă spuneam că se instalează camere video prin Pasajul Unirii, un loc unde se merge chiar și cu peste 100 km/h și au loc des accidente.
Încep să cred că aceste camere video ar putea fi utilizate pentru a măsura viteza mașinilor și a le trimite amenzi acasă. Uitați de ce.
La intrarea în pasaj au apărut mult mai multe semne ce anunță o limită de viteză de 40 km/h. Nu știu dacă așa era și înaintea lor, dar limitarea pare ușor ridicolă. Este totuși un pasaj, cu sensurile bine separate, și cred că se putea păstra clasicul 50 km/h. Fotografiile sunt de pe ambele sensuri, că le-am făcut pe rând.
Tot acolo sunt montate și camere video ce filmează din spate traficul.
O altă cameră este pusă cam la jumătatea rampei împreună cu un aparat al cărui scop nu l-am deslușit.
L-am fotografiat și cu telefonul, dar din viteza mașinii tot nu mi-am dat seama ce rol are. Ar putea fi un numărător de mașini, pentru scopuri legate de gestionarea traficului, dar ar putea la fel de bine să comande înregistrarea din camerele video pentru ca acestea să-ți surprindă numărul de înmatriculare.
La ieșirea din pasaj sunt alte camere, orientate tot în sensul traficului, filmând mașinile din spate.
Cum ar putea fi un astfel de sistem folosit pentru a da amenzi de viteză, deși nu pare să integreze și un radar clasic? Simplu, prin recunoașterea automată a numărului mașinii la intrarea și la ieșirea din pasaj, apoi împarte distanța dintre cele două puncte la timpul dintre recunoașteri și așa determină viteza medie pe care ai avut-o prin pasaj. Dacă-i mai mare de 40 km/h, iei amendă.
Nu contează prea mult dacă ai avut un vârf de viteză de 68 km/h sau de 128 km/h. Media de peste 40 le spune că ai călcat-o peste limita legală.
Este foarte posibil ca sistemul să fie doar pentru supravegherea traficului, dar când montezi o cameră pe fiecare bandă înseamnă că te interesează ceva mai mult decât simple imagini; vrei și o analiză a lor. Iluminatorul IR îmi spune că se vor imagini bune, deci probabil nu o simplă numărătoare, ci chiar identificarea mașinii, ca la amenzile pentru rovignetă.
Am căutat prin SEAP, dar n-am găsit nimic despre vreo licitație privind Pasajul Unirii. Asta nu înseamnă mare lucru, că SEAP are un site criptic și e greu de găsit ceva folosind termeni generici. Dacă știe cineva mai multe detalii, dați-mi de veste.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
12/10/2017 la 7:17 AM
Incet, incet va transformati si voi. In Timisoara camere peste tot, amenzi in plic acasa :)
Mergi linistit nu ai treaba, te grabesti, platesti.
ionică(Citează)
12/10/2017 la 10:30 AM
Voi timisorenii se stie ca sunteti capu la tara. :D
alexEAT(Citează)
12/10/2017 la 2:27 PM
Am fost recent în Iași, se circulă mai bine ca aici, mai ordonat, se parchează regulamentar șamd.
nwradu(Citează)
12/10/2017 la 8:17 AM
Cei de la primarie sunt si un pic idioti, cand vii de la budapesta, inainte cu 40 m de aceste indicatoare vechi (au multe leduri arse si eu le stiu acolo de nici nu imi amintesc cand) sunt puse alte panouri luminoase puternice care te anunta ca pasajul unirii este deschis si ai un semn de limitare a vitezei la 60 km/h. Am trecut intr-o seara pe acolo si acestea cu 60 km/h sunt mult mai luminoase decat celelalte si este posibil sa nu le mai vezi si pe cele amplasate chiar la intrarea in pasaj care te anunta ca de fapt limita este 40 km/h. Este bine sa fie camere peste tot, dar ar fi bine ca politistii sa-i amendeze (si sa le ridice permisul) nesimtitilor care ocolesc coloana de masini pe linia de tramvai si apoi se baga cu forta in coloana sau tin tramvaiul pe loc. Parca zicea Firea ceva ca introduce banda unica in vacanta, macar liniile de tramvai sa le curete de nesimtiti.
ion(Citează)
12/10/2017 la 2:29 PM
Acum și la întrarea în pasaj sunt luminoase și foarte vizibile.
Aia cu 60 nu o înțeleg nici eu. Teoretic ar putea fi pentru limitarea treptată la 60 și apoi 40, dar oricum vii de la 60 pe Cantemir.
nwradu(Citează)
12/10/2017 la 8:22 AM
Trebuie și este necesar sa existe cât mai multe camere ca acestea. Cu amenda la plic sunt de acord. Ar fi bine sa fie și la trecerile de pietoni ca sa nu se mai forțeze trecerea pe galben și roșu. La fel și pe liniile de tramvai. O educare cu sisteme inteligente. Daca ești grăbit plătești. Daca ai fost grăbit învață sa îți planifici timpul. Ar fi util și un sit in care sa existe statistici la amenzi și viteze pe anumite tronsoane. Poate unii se potolesc.
Me(Citează)
12/10/2017 la 8:52 AM
In Uk au introdus in ultimii 3-4 ani niste camere “spaima soferilor” : http://www.edp24.co.uk/motoring/a12-speed-camera-in-top-5-for-earning-most-in-fines-in-the-uk-1-5009597
ai si link, sunt average cameras masoara viteza medie intre camere. Bine la noi e si lege ca toate camerele/radar sa fie galbene. Au avut chiar si un caz cu camere de culoare gri Care au impartit amenzi Care au trebuit returnate in the end pentru ca nu erau vopsite Galben :)))
Cristi(Citează)
12/10/2017 la 9:01 AM
Radu, in Romania nu se pot da amenzi rutiere cu radare de genu asta. Nu permite legea care specifica foarte clar ca trebuie un agent constatator. Deci nu ai cum sa primesti amenda acasa, doar daca nu cumva au schimbat legea intre timp. A fost o intreaga disputa acu ceva timp. Erau niste camere de genu asta spre Ploiesti pe DN1 dar le-au scos sau nu le mai folosesc pentru amenzi.
Rami(Citează)
12/10/2017 la 9:07 AM
Au schimbat legea intre timp. Nu mai e nevoie ca un agent sa fie de fata sa iti dea amenda. Poate fi data amenda si in urma constatarii contraventiei de pe o filmare. Tot ce trebuie sa faca, e sa fie un agent care semneaza procesele verbale.
Webber(Citează)
12/10/2017 la 9:08 AM
Si ce ii opreste sa tina un agent la monitoare si sa constate el???
Arthur(Citează)
12/10/2017 la 11:45 AM
Au schimbat legea intre timp…intre care timp? Ai vreun link ceva?
animaloo(Citează)
12/10/2017 la 2:30 PM
Secondez nevoia unui link.
nwradu(Citează)
12/10/2017 la 9:04 AM
Tind sa cred ca este pentru masurarea traficului si semaforizare mai buna. Azi noapte se lucra la intersectia de la Batistei cu NIcolae Balcescu si la Demetru Dobrescu cu Nicolae Balcescu. Erau cateva masini de la UTI si cred ca trageau cablarea si sensorii la nivelul asfaltului.
ZuLu(Citează)
12/10/2017 la 2:31 PM
Nu cred, pentru trafic ajung buclele din asfalt, masori cu ele numărul de mașini. Când pui camere pe fiecare banda, de câte două ori, fie faci ceva special, fie ai dat un tun cu un sistem inutil de complex.
nwradu(Citează)
12/10/2017 la 10:16 AM
La cat de prost e iluminat pasajul, 40km/h este o limita OK.
Tind insa sa cred ca nu este vreun sistem de verificare a vitezei. S-ar fi laudat cu asta până acum.
nashu_mare(Citează)
12/10/2017 la 10:58 AM
un posibil accident in pasaj e mai grav decat deasupra, de aici si limitarea mai mica a vitezei, tocmai pentru preventie.
ionut(Citează)
12/10/2017 la 2:32 PM
Da, corect. Dar puteau lăsa 50 și gata.
nwradu(Citează)
13/10/2017 la 1:49 PM
Sau 80, ca oricum nu merg cu mai putin de 100 prin pasajul ala.
Catalinx(Citează)
12/10/2017 la 12:03 PM
La cum arata sunt sigur, camere de masurat viteza, insa probabil vor fi folosite ca un fel de camere de trafic pentru a sincroniza semafoarele. Cu toate acestea benefica si luminarea mai buna a pasajului, respectiv niste indicatoare mai bune, la intrari si ceva de genu, camere se monitorizeaza si numarul accidentelor ar trebui sa scada. Cu toate acestea, am o intrebare, oarecum existentiala, sa presupunem ca toata lumea in Bucuresti, ar merge regulamentar,ca, la carte, traficul ar fi mai aglomerat sau nu?
Asdad2005(Citează)
12/10/2017 la 2:34 PM
Care semafoare? Că la Budapesta e din ăla în 4 timpi, nu ai ce sincroniza așa tare că depinzi de multe direcții. La Colțea este cam la fel.
Plus că pentru sincronizare se folosește detecția cu buclă inductivă în asfalt,nu e nevoie de ceva așa de complex.
nwradu(Citează)
12/10/2017 la 11:32 PM
Ordonantei Guvernului nr. 15/2002
“autoritatile pot sanctiona contraventional cu ajutorul unor camere video fixe/mobile special amplasate in acest scop” .
Nu ma deranjeaza ca au pus camere , ma deranjeaza limitarea infecta ! La 40kmh se va gatui si mai tare traficul asta de rahat . “Madam” ne-a paralizat total ! Metroul e full, autobuzele la fel . Ce sa circuli in Bucuresti , RATB are autobuze la 30 minute interval (385 de exemplu) si atunci vin 3 …. ca parca m-ar interesa pe mine ca ajung 3 odata, dar tarziu. Metroul dimineata nu poate fi folosit din cauza PopestiLeordenilor + IMGBistilor + Berceni in lung si-n lat , cata frunza-cata iarba . Iti mai ramane masina personala pe care incerci sa o iei mica , de oras , citadina (nu gip RADULE :)) glumesc) , dar chiar si asa, daca se sta … nimic nu mai conteaza .
Mi-am luat si bicicleta si trotineta , insa la sub 10 grade sunt enervant de folosit, iar peste 10 grade ajungi transpirat si e penibil daca esti imbracat decent (nu trening) , iar pistele inexistente sau nerespectate de nimeni sunt inutile.
Liviu Tanase(Citează)
13/10/2017 la 10:05 PM
Vreau GIP mic, nu balenă!
nwradu(Citează)
14/10/2017 la 9:32 AM
Da, da @alexEAT la noi este ca si in Viena, curat, frumos si multe semafoare cu camere :)))
ionică(Citează)