►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
5 Oct 2017 ·
GÂNDURI ·
Criminalul din Las Vegas cărase aproximativ 10 valize, probabil cu arme și muniție, în camera de hotel în zilele anterioare masacrului.
Avea 47 de arme. 23 la el, în hotel, alte 19 găsite la casa acestuia, restul în altă parte. Printre ele un AK-47, un M4, trei Sig Sauer FN-15, un Colt AR-15 . Libertatea armelor ca libertatea armelor, dar nimănui nu i s-a părut dubios că cineva simte nevoie să dețină 47 de arme de foc?! Din care majoritatea cu aspect precum cea de mai jos?
Câteva arme, a zis un reporter CNN, au fost convertite din semiautomate în automate prin metoda bump stock, în mod legal. Ca idee, semiautomate înseamnă că, după o apăsare de trăgaci, următorul glonț este încărcat automat pe țeavă, dar nu și tras. Trebuie să apeși din nou trăgaciul pentru a trage un nou foc. E ca modul single-fire din jocuri. Complet automate înseamnă că arma trage în continuu câtă vreme ții apăsat trăgaciul.
Armele complet automate sunt aproape interzise în SUA în mediul civil. Cele din Las Vegas au fost modificate cu un dispozitiv simplu, numit bump stock: patul armei se înlocuiește cu unul cu arc mai puternic, iar acesta face arma să culiseze față-spate, ceea ce face ca trăgaciul să se apese singur în mod repetat și rapid de degetul trăgătorului. E un fel de “pilot automat” pentru trăgaci, efectul fiind practic același, arma trage în regim automat.
Precizia scade, desigur, dar armele automate oricum nu-s precise. Criminalul din Las Vegas trăgea la întâmplare asupra unei mulțimi de oameni, de la distanță mare. În plus, unele arme aveau bipod pentru stabilizare și lunetă.
De ce armele automate sunt interzise prin lege, dar dispozitive precum bump stock-ul sunt legale? Nu știu, întrebați NRA-ul.
Nivelul de premeditare este uimitor. 10 valize cu arme aduse în cameră. Baricadase camera și montase camere de supraveghere pentru a-și securiza poziția, pentru a câștiga momente atunci când poliția urma să vină, inevitabil, peste el. Poliția i-a spart ușa la 72 de minute după primul apel telefonic la 911, deci timp a avut berechet.
Conform declarațiilor fratelui, criminalul era multi-milionar și cu o pasiune pentru poker pe bani mulți. Cum ajungi ca toți acești bani să nu-ți mai ofere satisfacție în viață și să-ți dorești să omori oameni pentru o senzație mai tare? Nu știu, dar de asta se numește nebunie și din astfel de motive arme de asemenea putere (am tras cu AR-15 la poligon, este scary) nu ar trebui să fie disponibile publicului. Cu un pistol nu făcea atâtea victime.
Foto via Daily Mail:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
05/10/2017 la 6:52 AM
Cred că pasiunea pentru arme este similară cu aceea a proprietarului de mașină care vrea ca următoarea să fie mai puternică, cu mai multe accesorii, cu o culoare mai frumoasă…
Andrei STANCIU(Citează)
05/10/2017 la 7:58 AM
Da, dar de obicei o vinde pe cea veche. Sau nu are trei la fel, cum avea ăsta, trei FN-15.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 7:08 AM
Nivelul de premeditare a fost mai mare. In septembrie a vrut sa ocupe camere in alt hotel aflat langa alt festival dar erau deja rezervate si planul s’a amanat.
Cand cumperi asemenea arsenal e clar ca nu il iei pentru colectie, la un moment dat vrei sa tragi in tinte umane, nu tot la poligon sau sa stea sa’si admire mitralierele in beci. Omul era atras de senzatii tari din moment ce si paria la cazinouri pe sume mari. La modul complet psihopat, ce senzatie mai tare sa fie decat sa iei viata altora? Probabil asta e singura explicatie. Un alt nebun care a distrus vieti si familii.
Maddy(Citează)
05/10/2017 la 7:59 AM
Da, e posibil să fie și acest lucru în ecuație. Ai acces la o mulțime de arme și tragi când vrei tu cu ele. După un timp e de așteptat ca traseul la o țintă de carton sau în bidoane să nu mai fie suficient.
Pentru mine este, că mă duc de două ori pe an la poligon, dar când te poți duce săptămânal, te saturi.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 1:47 PM
Zic să urmărim pe la ce hotelui se cazează Dan Bilzerian în viitor.
http://bit.ly/2z0vUmz
Sean(Citează)
05/10/2017 la 8:15 PM
Vrei să alergi și tu cu el? https://www.youtube.com/watch?v=7Y4JFeIx_BM
nea_caisă(Citează)
05/10/2017 la 7:39 AM
Poate întâmplarea asta va da de gândit americanilor cât să schimbe legea. Nu neapărat în sensul interzicerii armelor, dar a limitării numărului și a posibilității achiziționării de arme de asalt.
Ce să facă un civil cu atâtea arme și cu pistoale mitralieră?! Cum de nu pare ciudat să poți avea un asemenea arsenal?! Dacă se strâng 50 de tâmpiți d’astia pot să intre și peste Trump… Da, ca în filmul ăla, Cod Roșu ls Casa Albă.
Motanes(Citează)
05/10/2017 la 7:58 AM
Nu cred. A zis-o bine unul acum câțiva ani. Dacă după Sandy Hook, unde au murit 20 de copii de 6 și 7 ani, nu s-a modificat legea, înseamnă că au acceptat că interesul pentru arme este mai mare decât cel pentru siguranță.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 8:20 AM
Pot sa inteleg ca avea omul un hobby si colectiona arme cum adun eu tancuri in World of Tanks.
Pot sa inteleg si ca ti se pare ca sunt prea multi oameni si sa vrei sa mai cureti din ei. De fiecare data cand ma plimb in parc ma gandesc ca n-ar strica o epidemie din aia care curata 90% din oameni si se propaga prin maini murdare.
Dar nivelul de desenzibilizare ca sa pui mana pe arma si sa omori la intamplare mi se pare foarte mare. Lipsa de empatie exista, o inteleg pentru imi lipseste si mie, dar dupa ce vezi de cateva ori sange si durere cauzata altor fiinte te opresti.
Sa continui si sa persisti mi se pare ciudat, e prea mult. E genul de nepasare pentru ceilalti care il vezi la camerele de garda in spitale, pacientii care vin acolo sunt ignorati si nebagati in seama pentru ca nu conteaza.
Gaelex(Citează)
05/10/2017 la 8:50 AM
Păi pe genul acesta de asasin îl excită sângele și durerea, nu-l fac să se oprească. E dincolo de nepăsare.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 9:22 AM
Da, era un labar frustrat, chiar nu vad satisfactia in a ucide tineri fara aparare.
Ok, inteleg te-ai saturat de viata si vrei sa mori “eroic” ? Pai atunci ataca pe cei ce se pot apara sa le arati ca sunt slabi, i-ati camera vizavi de o sectie de politie si arata ce stii, ca in Rambo.
JeanValjean(Citează)
05/10/2017 la 11:19 AM
Da-n Siria tragand in ISIS ce-are? Pai ori suntem jmekeri ori nu mai suntem…
geretus(Citează)
05/10/2017 la 8:37 AM
Si daca erau armele interzise, pun pariu ca le cumpara de pe piata neagra si tot acolo se ajungea. Iti dai seama si ca bump stock-ul e foarte simplu de facut, ca e interzis degeaba. Cei din state nu isi iau arme sa se apere de stat, le iau pentru protectia personala, ai idee cate vieti au salvat, in mod indirect armele, cate jafuri au oprit ? Am rude acolo, prieteni datorita jobului, nu vorbesc din link-uri de pe internet. Daca vorbim in cifre seci, mult mai multe persoane au fost omorate de persoane care au consumat alcool, indiferent ca vorbim de accidente auto, ca vorbim de clasicul topor in cap etc. Daca vrei sa faci rau, mereu o sa gasesti o solutie.
Alin(Citează)
05/10/2017 la 8:49 AM
Începând cu 1966 încoace, mai mulți americani au murit în atacuri armate decât în războaie. Așa că zi-mi în continuare câți au fost salvați de arme.
Vorbim de parcă în restul statelor oamenii ar muri pe capete și doar în SUA nu se întâmplă asta pentru că au arme cu care să se apere de atacatori.
Also, bump stock-ul nu este interzis, scrie în articol. De asemenea, de pe piața neagră e cam greu să cumperi 47 de arme, zic eu.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 9:08 AM
Asa e. Si in Europa, Australia si alte tari din astea unde armele de foc sunt interzise se intampla cate un incident din asta la fiecare cateva saptamani.
Andrei(Citează)
05/10/2017 la 10:16 AM
Daca armele sunt interzise (cu exceptia celor de autoaparare si vanatoare), exista doar pe piata neagra. Implicit, costul creste foarte mult. Riscul creste foarte mult. Accesul fiind mai greu, o mare parte din situatii ar fi inlaturate.
In alta ordine de idei, nu trebuie neaparat sa le interzici. Este suficient sa le monitorizezi. Cumperi o arma? Semneaza aici. Cumperi 2? Ok, mai pune o semnatura, nici o problema boss. Cumperi 47? Sunteti invitat la o intalnire cu psihologul nostru.
Dar nu, pentru ca (am impresia din ce in ce mai mult in ultimii ani) sunt un popor de idioti. Cum sa faci o lista nene, sa stie guvernul ca am eu arme acasa? Pai ce e asta, daca vine revolutia, de ce sa stie astia ca sunt inarmat? Iti dai seama ce pot face cu informatia asta? Bine, nu pot face nimic, dar asta e. Tot motivul cu “am arme ca sa ma apar de un guvern tiran” e cea mai mare prostie pe care am auzit-o vreodata. Iar celelalte 2 motive – autoaparare si vanatoare – pot fi satisfacute cu arme care au un potential mult mai mic de a omora zeci de oameni in cateva minute.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2017 la 10:24 AM
hai totusi sa nu fim asa snobi, incearca numai sa compari cati mor in atacuri cu cati mor din cauza fumatului sau sedentarismului; libertatea de ati apara viata si familia in fata unor criminali (si nu sa stai pasiv si eventual sa suni ca boul la 112) are un pret….
razeshu(Citează)
05/10/2017 la 10:27 AM
Nici nu pot fi comparate. În atacuri mor unii nevinovați, pe când de la sedentarism moare doar ăla de-i sedentar, cu niște copii de 6 ani sau niște oameni la un concert.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 11:29 AM
Poti sa-ti aperi familia si cu un pistol. Poti sa-ti aperi familia si daca guvernul stie ca tu ai o arma.
Argumentul e stupid pentru ca nu adreseaza problema.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2017 la 12:23 PM
Alt idiot…
Emil C(Citează)
05/10/2017 la 8:56 AM
Cred ca glumesti nu?
In ultimii 2 ani au fost 20 de mass shootings in SUA. Comparabil cu Australia unde din 1996 de cand au interzis armele in masa au fost 0.
Ce legatura are alcoolul la volan cu armele? Daca ai 100 de victime pe luna din cauza alcoolului si 100 de victime din cauza politicii armelor, ce spui tu e ca nu merita sa le oprim pe cele cauzate de arme daca nu o facem si pe cele cauzate de alcool? Deci mai bine sa ramanem cu 200 de morti dar cu arme decat cu 100 de morti si fara arme? Esti intr-o ureche!
Si apararea ta… de cate ori au fost civilii inarmati eroi sa opreasca mass shootings? Ia cauta niste exemple. Sau si mai bine statistici. O sa fii surprins sa aflii ca in majoritatea cazurilor civilii au inrautatit situatia cu victime colaterale, etc. Daca nu are nimeni arme, nu o sa aiba nici criminalii arme. Simplu.
Da, o sa fie o perioada de tranzitie unde criminalii o sa poata sa le procure pe piata neagra, dar ca si exemplu din nou in Australia ca sa iti cumperi un AR 15 pe piata neagra te costa 37.000 $. Asta fata de cam 1500$ in SUA. Nu stiu cati criminali isi permit sa sparga 37.000 $ pe o arma care cel mai probabil o sa le fie confiscata de cum o folosesc prima data.
Adrian(Citează)
05/10/2017 la 9:58 AM
Dar nu-i vorba doar de preț. În Australia nu doar plătești mult mai mult pe piața neagră pentru o armă, dar riști închisoare dacă ești prins cu ea.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 9:41 AM
Asta cu “și mașinile omoară oameni, și zahărul omoară oameni, hai să le interzicem pe toate” este raționament tipic de om ce nu poate vedea imaginea de ansamblu.
Transportul este necesar, că altfel am muri de foame fără ca tirurile să care marfa sau mașinile să ne ducă la muncă. Mai au loc și accidente, dar de asta este bine reglementat. Nu perfect, dar cât se poate pentru a fi un compromis rezonabil.
Zahărul n-a ucis niciodată la distanță. N-a tras nimeni cu zahăr de la etajul 32. Dacă bagi zahăr în tine cu tona, mori doar tu, nu alți 58 de oameni din jur.
Armele de foc în mâinile civililor nu au însă nici un scop. Aproape toate celelalte țări dovedesc asta cu brio, având câte un incident armat la 2-3 ani, în timp ce în SUA la 2-3 săptămâni.
Ăla din Las Vegas cumpărase 33 de arme în ultimul an și nimeni n-a considerat acest lucru anormal sau n-a ridicat un semnal de alertă.
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 10:27 AM
“Armele de foc în mâinile civililor nu au însă nici un scop.”
tu te auzi ce debitezi?
razeshu(Citează)
05/10/2017 la 10:45 AM
Adevărul?
nwradu(Citează)
05/10/2017 la 10:17 AM
Eh, sa nu sarim calul.
Sol(Citează)
05/10/2017 la 10:27 AM
Treaba cu armele este o chestie, sensibila cel putin in state si asta nu pentru ca nu ar putea fi reglementate, ci detinerea unei arme, este in stilul american de viata. Si aici este foarte greu sa schimbi acest lucru oricat de mult ai incerca sa-l faci. Dincolo de treaba asta, exista o gramada de de descreierati, care atunci cand vor sa moara si sa faca cat mai mult rau celor din jur o vor face. In Europa intri cu masina in multime de zici ca esti in GTA, in SUA descarci niste arme automate in multime si asta e. Indiferent de ce se va intampla dupa acest eveniment si altele ce vor urma, reglementarea anumitor chestii va ramane exact cum este acum motivata odata de interese financiare, dar si de un anumit stil de viata. Ca ceva serios sa se intample, un baiat sau o fata din asta, trebuie sa faca niste daune foarte grele, care sa marcheze atat de mult poporul american incat ceva sa se schimbe, ceva in 11 septembrie, numai ca in loc de avioane sa foloseasca niste arme si lucrurile se vor schimba.
Asdad2005(Citează)
05/10/2017 la 10:48 AM
pot sa-ti spun cum nu a observat nimeni armele: domnu de la camera 56 e milionar, nu-l deranjati.
mac gregor(Citează)
05/10/2017 la 12:28 PM
Toată partea bună din povestea asta e că tipul habar n-avea să tragă, în ciuda pasiunii sale pentru arme. Cineva cu ceva antrenament ar fi făcut o scenă de Tarantino in real life…
Mihai(Citează)
05/10/2017 la 5:03 PM
Da, sa stii ca ai dreptate, labarul se pare ca era si prost tragator. Analizand la rece “randamentul” lui de 59 morti in 72 minute din 20.000 stransi gramada este foarte slab.
JeanValjean(Citează)
05/10/2017 la 12:52 PM
Nu mai târziu de săptămâna trecută un civil a oprit un shooter. Caută pe google “Nashville church shooting”.
Eu vad posesia armelor că semn al libertății, altfel doar răufăcătorii vor avea arme. Armele sunt niste scule ce pot fi folosite de care oameni de bună credință dar și de criminali. Vezi că în Londra a rescut alarmant numărul atacurilor cu acid, acum vor să scoată produsele ce conțin acid de pe piata. Ar trebui sa scoatem și noi de pe piata produsele ce folosesc soda pentru că unii le pot folosi că arme?
În privința atacurilor eu vad o paralela cu centralele nucleare. Sunt curate, oferă f multe avantaje, dar pot avea efecte devastatoare în cazul în care sunt folosite necorespunzător. Atunci când bubuie toată lumea discuta riscurile, dar când își fac treabă totul este luat că firesc.
Valentin(Citează)
05/10/2017 la 12:57 PM
Boss, centralele nucleare sunt curate, sigure si isi fac treaba pentru ca sunt puternic reglementate si controlate.
Intre “complet liber” si “interzis”, e o foaaarte mare zona in care shit gets done, in care majoritatea populatiei neamericane opereaza.
Giani Mucea(Citează)
05/10/2017 la 3:57 PM
Am cautat si fii atent ce am descoperit: un tip cu 2 arme intra intr-o biserica si impusca 7 persoane. Un tip neinarmat sare asupra lui si in timpul luptei agresorul se impusca singur. Tipul care a sarit pe el se duce pana la masina proprie, ia pistolul de acolo si se intoarce sa-l pazeasca pe ala pana la sosirea politiei.
Mai zi-mi o data ce s-ar fi intamplat daca asta nu avea pistolul in masina.
alunelu(Citează)
05/10/2017 la 1:52 PM
Nu neaparat.
Tiriac nu a vandut masinile vechi cand si-a cumparat altele noi… Asa si-a deschis muzeu.
Camitri(Citează)
06/10/2017 la 10:42 PM
Pai si care e problema daca asta este pasiunea unora ? (ma refer la masini)
pheonix(Citează)
05/10/2017 la 4:39 PM
IF nu_ai_pistolul_in_masina THEN continua_sa_lovesti_agresorul(FUNC in_cap_cat timp_e_pe_jos) WHILE lesina AND vine_militia_nino_nino
OR ia_arma_lui AND indreapt_o_spre_dobitoc
OR leaga_l cu patrafirul_preotului
Florin(Citează)
05/10/2017 la 4:42 PM
Tu daca te chinui putin, ii gasesti scuze si lu’ Iliescu.
Florin(Citează)
05/10/2017 la 6:28 PM
Eu cred ca pana nu are loc o tragedie in care o sa moara minim 500 sau chiar 1000 de americani impuscati/aruncati in aer de un dereglat mintal sau nu mor mai multe rude ale senatorilor/deputatilor americani nu se va intampla absolutamente nimic.
Dupa ce a avut loc 9/11 au putut sa implementeze noi masuri de securitate in avioane? Au putut.
La fel pot face si pentru controlul armelor.
Australia a facut-o acum 20 de ani. Soc si Groaza! N-au mai avut mass shootings de atunci.
Marea Britanie a facut-o la fel, acum 20 de ani. Soc si Groaza! N-au mai avut mass shootings de atunci.
“The reforms were a success. In the 18 years prior to the Port Arthur Massacre, 104 victims were killed in 13 different mass shootings. Since the National Firearms Agreement, there have been precisely zero mass shootings. Gun homicide rates have also declined.”
Trebuie desen ca toti cei care iau apararea armelor la liber sa inteleaga faptul ca un control mai bun => oportunitati mai putine de crime?
Tudor(Citează)
05/10/2017 la 7:07 PM
Nu intelegi. Ei sunt liberi.
Giani Mucea(Citează)
06/10/2017 la 9:15 AM
diferenta e ca 9/11 e clasificat ca un atac terorist din exterior (nu ma bag la teoria conspiratiei) si au luat masuri de securitate.
aparent americanii nu sunt curiosi daca unul din ei se trezeste sa`i omoare, practic totul e ok cat timp se omoara ei intre ei. freedom!
maddy(Citează)