►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Orice ființă vie de pe planeta asta moare la un moment dat. Oamenii nu fac excepție, iar moartea aia la bătrânețe, după o viață lungă, nu mă sperie așa tare. Bineînțeles că vreau să o amân cât de mult pot, dar știu că rămâne inevitabilă.
Mă sperie, în schimb, moartea asta stupidă în niște împrejurări atât de ireale încât le vezi apoi la știri și te gândești “băi, cât ghinion să ai?!”
Zilele trecute, la furtuna din Timișoara, la momentul t un panou stradal a fost doborât de vânt și a căzut peste o zonă de vreo 2 metri lungime din drumul de sub el. În același moment t și în aceiași doi metri se afla o mașină condusă de un tânăr de 24 de ani, care a decedat.
Mașina arată ca mai jos. Ca să fie și mai oribil totul, a murit ucis de un panou pe care scrie “Timișoara, oraș martir” (după reabilitate, imaginea de mai jos este mai veche via Street View).
Poți auzi despre astfel de lucruri din când în când la știri. Unii au murit când șoferul unei basculante a mers pe DN1 cu bena ridicată și a dărâmat o pasarelă pietonală peste o altă mașină. O secundă mai târziu și ar fi supraviețuit. Alții au murit când le-a căzut un țurțure în cap. Un metru mai înainte sau înapoi și ar fi supraviețuit doar cu o sperietură de povestit familiei. Un șofer omoară 5 oameni ce așteptau autobuzul într-o stație din Brăila. Anvelopa reșapată a unui TIR explodează, șoferul pierde controlul camionului, intră pe contrasens, lovește o mașină și omoară o familie întreagă. Vă dați seama că ăia, dacă plecau de acasă cu trei secunde mai repede, ajungeau la destinație nevătămați?
Asta e partea oribilă. Crezi că ai toată viața în față. Ai trecut prin 17 ani de școală și vrei să faci ceva cu asta. Muncești și te gândești ce vei face la anul și visezi la ce-ar putea fi peste trei ani. Visezi la un salariu dublu, dar te îngrijorează și zvonurile despre o nouă criză. Ai firmă și te consumi cu mizeria aia de split TVA, dar visezi și în secret la cât de departe ai putea ajunge. Iubești pe cineva și cea mai plăcută senzație din lume este când te trezești dimineața și o vezi lângă tine în pat, dormind liniștită; speri că așa vor fi lucrurile încă 70 de ani. Cel puțin! La anul ai nuntă, te gândești la cum vor arăta copiii tăi. Ai deja copii, te gândești că peste doi ani încep școala, te întrebi oare ce vor ajunge în viață, ce meserie le va plăcea și cum va arăta țara pe vremea lor. Ești divorțat, te gândești la ce-ar fi putut fi diferit și te gândești că au trecut doi ani și tot n-ai cunoscut pe altcineva potrivit. Te îngrijorezi despre plata ratelor sau poate că visezi la Londra și te întrebi dacă la anul vei putea ajunge acolo sau mai bine ții bani pentru a renova casa. Vrei să înveți cândva să schiezi, te gândești să mănânci mai multe salate, visezi la o nouă cucerire, te stresezi cu șefii, te relaxezi cu familia, aștepți următorul Game of Thrones. Petreci ani lucrând, pas cu pas, zi de zi, spre diverse țeluri pe nenumărate planuri ale vieții.
Și mori.
Cu mult înainte să ai motive să te gândești la asta. Mori brusc, stupid și inutil. Nici nu apuci să-ți dai seama ce ți se întâmplă. Într-o clipă ești, în alta nu mai ești. Îți iei la revedere de la familie ca în orice altă zi când pleci la muncă și data viitoare te văd sau îi vezi la morgă.
Tot ce ai visat să faci, toate planurile și visurile, toți anii petrecuți construind educația, cariera, familia și ce mai vreți voi s-au dus. Nici un dosar penal pentru vinovați nu o să compenseze dispariția unei Vieți cu toate relațiile și efectele și influențele ei asupra celor din jur. Din acest motiv astfel de tragedii ne uimesc și din același motiv tragedii de amploare de acest tip, precum cele provocate de terorism sau războaie, sunt atât de distrugătoare și pentru psihicul celor din jur.
Nu există vreo metodă să previi asta. Cred că singurul lucru ce trebuie făcut este să nu ai doar planuri pe care poate că nu apuci să le pui în practică, ci să îmbini cumva făcutul cu visatul, în ce raport vrea fiecare. Yolo!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
55 comentarii
19/09/2017 la 6:52 AM
Cel ucis de panou nu se afla in miscare. Era oprit acolo si astepta sa treaca furtuna.
G(Citează)
19/09/2017 la 8:56 AM
Exact, ar fi putut opri mai la distanta de panou, dar nu si-a dat seama ca va cadea. Similar cu filmele Final Destination, daca te uiti cu atentie fiecare moarte ar fi putut evitata cu masuri minime de precautie.
JeanValjean(Citează)
19/09/2017 la 10:01 AM
Păi da, putea opri un metru mai departe și scăpa.
Doar privind în retrospectivă, că în rest nu merg pe stradă speriat și prăpăstios la orice. Tu pe trotuar te uiți în fiecare secundă în toate părțile după mașini, să nu scape vreunul controlul?
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 12:11 PM
Nu mergi “speriat si prapastios” ci prudent. De exemplu vezi o masina de gunoi sau un camion care descarca marfa, eviti sa treci pe langa el, minimizezi riscul.
Si desigur toata lumea stie “sa nu conduci in spatele unei masini cu lemne” :)
https://www.youtube.com/watch?v=HZvvVMeSWcI
JeanValjean(Citează)
19/09/2017 la 1:51 PM
Prudența nu te poate feri de lucrurile la care mă refeream eu. Poți fi cât de prudent vrei tu, dacă vecinul nu și-a cuplat bine aragazul și explodează 3 apartamente, degeaba.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 7:04 AM
N-am putut sa citesc tot postul; dupa primele 3 paragrafe m-am oprit ca n-am mai avut stomac. Un mosulica la 80+ mi-a spus: “Traieste-ti fiecare zi ca si cum ar fi ultima si, la sfarsitul zilei, fara regrete!” .
Hai, sanatate, bucurii si noroc!
Radu-Mihai(Citează)
19/09/2017 la 7:21 AM
O să înveți să înoți?
nashu_mare(Citează)
19/09/2017 la 9:43 AM
asta ii prelungeste viata doar daca intra in apa.
add(Citează)
19/09/2017 la 10:01 AM
Știu să înot. Să calc apa nu.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 7:28 AM
In Romania nu e pretuita viata, incepand de la condusul agresiv. Cum e posibil cladiri cu risc seismic ridicat sa fie locuite? apoi securitatea alimentara, prea multe restaurante/magazine care vand mancare expirata, spitale din care iesi cu mai multe boli decat la intrare. Apoi glume proaste la locul de munca/scoala prin nerespectarea normelor de siguranta la locul de munca.
wd(Citează)
19/09/2017 la 9:04 AM
+1
Nico(Citează)
19/09/2017 la 1:52 PM
Bănuiala mea este că marea majoritatea ar oamenilor vor să fure cumva. La mâncare expirată, la taxe, la parcat chiar și unde nu-i voie, la viteză șamd. De asta trebuie date amenzi și verificate lucrurile.
Cum e posibil…? Nu se fac verificări, așa e posibil.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 7:39 AM
panoul ala la partea de sus avea niste degajari, tocmai sa nu fie afectat de vant. la reabilitare, au tapetat peste tot cu tabla gri marind forta vantului aplicata structurii.
http://radiotimisoara.ro/2017/09/17/foto-furtuna-violenta-panou-prabusit-peste-o-masina-in-mers-la-timisoara-copaci-rupti-acoperisuri-smulse/
ionut(Citează)
19/09/2017 la 7:56 AM
te apuci serios de baut?
Giovani(Citează)
19/09/2017 la 10:02 AM
Dacă mă iau după recomandarea engleză de a nu depăși 14 unități pe săptămână, deja beau serios.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 10:13 AM
Sa fim seriosi, englezii nu se iau dupa recomandarea engleza.
Giani Mucea(Citează)
19/09/2017 la 1:53 PM
Faptul că și altora le moare ficatul nu mă încălzește prea tare :)
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 8:34 AM
Nu e aia cea mai plăcută senzație, dar la partea a doua ai dreptate; sper că așa vor fi lucrurile încă 70 de ani. Probabil cu ceva medicamente.
Catalinx(Citează)
19/09/2017 la 11:50 AM
ok, inlocuieste “o” cu “il” in cazul tau. Si “linistita” cu “linistit”.
GabrielG(Citează)
19/09/2017 la 1:54 PM
Falcon punch!
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 9:46 AM
treaba e ca multe din exemplele tale pot fi prevenite cu o infrastructura ok, cu atentie din partea autoritatilor.
si la radacina tuturor mizeriilor sta coruptia.
si lipsa responsabilitatii.
add(Citează)
19/09/2017 la 1:55 PM
Nu cred că doar cu atât. Autoritățile nu pot supraveghea și repara totul, ci trebuie ca fiecare om sa vrea să trăiască mai bine și să nu i se mai rupă de ce-i în jurul lui.
Autoritățile, apoi, verifică și amendează doar pe cei încăpățânați.
Am chiar un articol în draft pe tema asta, voi detalia.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 10:19 AM
Cu alte cuvinte, aia care au murit au murit pt ca erau prosti, nu dr altceva.
De fiecare data, dar absolut de fiecare data cand cineva moare si Radu scrie pe blog despre asta, se gaseste cel putin un cretin ca asta de mai sus sa spuna ca cine a murit a murit pentru ca era prost.
Este probabil felul imbecililor de a evita anxietatea care te cuprinde cand intelegi ca viata ta nu e de fapt in controlul tau, deci pe undeva pot sa inteleg acest mecanism de aparare psihologica specific unei inteligente inferioare, dar este in mod clar si o lipsa completa, inumana aproape, de empatie pentru celalalt.
Robo(Citează)
19/09/2017 la 10:26 AM
sa-ti povestesc ceva, bai jeanvaljean.
saptamana trecuta eram in parc cu copiii si am vazut cu ochii mei cum a cazut o creanga din copac la nici un metru distanta de un copil de 1-2 ani care era cu tatal lui in parc, la 5 metri de mine.
nu batea vantul, nu nimic; un metru mai incolo daca era copilul, ii cadea creanga in cap si cine stie, poate scapa cu viata poate nu.
desigur, tie nu ar putea sa ti se intample asa ceva, pentru ca tu esti foarte destept si se stie ca numai prostilor li se intampla asa ceva.
iar aia care ingrijesc parcurile nu au nici o vina, ca nu e treaba lor sa curete copacii de crengi uscate, dupa capul tau vina e a parintelui care sta ca prostul cu copilul sub copac.
Robo(Citează)
19/09/2017 la 11:06 AM
Eu săptămâna trecută mi-am luat un ferăstrău din Kaufland, e vreo 12 Ron, are mâner pliabil, numai ușor de transportat. De ce l-am cumpărat ? Pentru că pe o porțiune in drumul spre munca trebuie să merg cu capul plecat din cauza crengilor. Cum primăria nu a făcut nimic am intervenit eu și am tăiat câteva ramuri.
Probabil creanga care a picat era uscată, sigur au observat-o mulți dar nu a intervenit nimeni.
In Franța primeam anual în poșta un pliant magnetic de pus pe frigider pe care erau trecute numerele de telefon pentru intervenții publice în caz de avarie apă, administrația domeniului public, poliția rutieră, sanepid etc.
E ușor să dai vina pe Primărie dar cetățenii ar trebui să facă sesizări și dacă nu se rezolvă trebuie să intervină, doar așa îți protejezi familia.
Mi-am notat o lista de nr. de telefon și adrese de email la care sa fac sesizări, în ultimele 6 luni am vreo 30… 90% fiind rezolvate.
george(Citează)
19/09/2017 la 11:48 AM
I-adevarat si ce spui tu, de exemplu eu am facut sesizare in legatura cu un copac uscat de pe strada mea, in vreo 3 luni au venit, l-au taiat si au si plantat un puiet in loc, chiat m-am mirat. Apoi am mai facut o sesizare si in legatura cu faptul ca bulevardul reparat nu fusese marcat.
Totusi, intr-un parc nu poti sa faci sesizare. Odata pentru ca e un parc si te astepti ca e ingrijit in mod special, ca de aia e parc – asta in general vorbind. In al doilea rand, creanga asta de care zic eu nu era vizibila asa usor, la prima vedere cand m-am uitat nici nu intelegeam de unde a cazut, copacul fiind verde. Era si foarte sus. Chiar e prea mult sa cerem unui parinte care merge cu copilul in parc sa se uite la toti copacii si sa scaneze dupa crengi uscate.
Asta e treaba celor care ingrijesc parcul, sesizarea de la cetateni e optionala.
Am mai zis asta: este rezonabil sa te astepti ca intr-un oras din sec 21 sa nu fie capcane, ca de aia platesc taxe. Ma astept sa nu fie pericole la tot pasul ca in jungla. Or, la noi in orase esti pe cont propriu de multe ori, si asta pentru ca administratia orasului nu-si face treaba.
Robo(Citează)
19/09/2017 la 11:59 AM
Robo tu esti idiot sau semidoct ? Zic semidoct ca am vazut ca ai ingaimat o fraza, din pacate ninteligibila despre psihologie si empatie.
N-am spus ca baiatul ala din Timisoara a fost prost, numai el stie prin ce panica a trecut, insa daca avea inspiratie sa mute masina mai in fata cativa metrii fata de panoul ala care se zgaltaia poate scapa.
Si in final iti doresc sa mergi cu plozii in continuare in parcu ala cu crengi uscate si daca-ti crapa vreunul sa spui calm ca “asta-i viata, n-am control asupra ei”.
JeanValjean(Citează)
19/09/2017 la 12:06 PM
da, da, “fiecare moarte ar fi putut evitata cu masuri minime de precautie”.
absolut fiecare moarte ar fi putut fi evitata, nu asa, doar unele – e absolut 100% sigura treaba.
si cu masuri minime de precautie, nu cine stie ce masuri complexe de precautie.
minime.
gen sa nu traversezi strada cu ochii inchisi – asta e o masura minima de precautie.
iar aia care au murit nici macar lucruri de genul asta nu au facut… pentru ca erau prosti, altfel de ce dracu’ nu ti-ai lua niste masuri minime de precautie?!
Robo(Citează)
19/09/2017 la 1:57 PM
Vezi că aia e de amendă, din câte știu eu.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 11:08 AM
nu e recomandare britanica, este recomandarea OMS (organizatia mondiala a sanatatii). Doua unitati pe zi pentru barbati, o unitate pe zi pentru femei, o zi pe saptamana pauza. Nu mai mult de 5 unitati la o ocazie speciala. O unitate inseamna fie o bere mica la 330 ml, fie un pahar de vin 125 ml , fie un shot de tarie de 40 ml.
Un barbat adult sanatos (cu un ficat sanatos), de constitutie medie, proceseaza o unitate de alcool pe ora. O femeie adult sanantoasa, de constitutie medie, proceseaza o unitate de alcool in doua ore. Asta din cauza ca femeile secreta o cantitate mai mica din enzima care proceseaza alcoolul ( ADH – alcool dehidrogenaza)
boglous(Citează)
19/09/2017 la 5:28 PM
Nu găsesc ceva pe site-ul WHO, dar mă refeream la astea https://en.wikipedia.org/wiki/Unit_of_alcohol
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 1:56 PM
Paradoxal, cu cat o arzi pe carpe diem mai mult, cu atat iti cresc sansele sa sfarsesti prematur.
Sol(Citează)
19/09/2017 la 1:59 PM
Nu mă refer să mergi la bungee jumping și alpinism, ci doar să nu ai doar planuri de durată, ci să mai și implementezi din ele.
Bunicul meu a strâns 10 ani bani pentru o mașină și s-a bucurat vreo 2 ani de ea. Mai bine făcea credit, se bucura de ea 12 ani și, ce-i drept, plătea ceva mai mult pentru asta.
Sau, la scară mai mică, din când în când mai mergi și la un restaurant bun, nu pune chiar orice ban deoparte pentru avansul la casă.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 2:03 PM
Fii linistit, nimeni nu te crede in stare sa mergi la bungee jumping sau alpinism.
nashu_mare(Citează)
19/09/2017 la 3:38 PM
Nici nu văd de ce-ar avea cineva impresia asta. Nu intenționez să merg la așa ceva vreodată.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 2:56 PM
Bune sfaturi, bun articol. Si eu si, cu siguranta, si altii ca mine, ne-am gandit la lucrurile pe care le spui tu aici.
Vezi la TV, deseori, niste intamplari de-ti sta mintea in loc, pe care unii le pun pe seama ghinionului sau a sortii (si nu i-ai putea contrazice, mai ales cand iti mai vin si cu alte exemple concrete), altii vor spune ca sunt imprejurari pe care nu le poti prevedea ori controla.
In rest, sunt si momente unde un pic de prudenta este chiar indicata, pentru ca asta poate face diferenta, uneori, intre viata si moarte. Nu poti sa-ti fortezi norocul de prea multe ori.
In general, sa stii sa te bucuri de viata, sa iei cate o zi pe rand, dar si sa visezi in tacere, cum zici, la ceva mai bun, sa faci pasi pentru a-ti apropia indeplinirea acelor dorinte.
Asta-ti ramane de facut, dupa mine, fiindca nu poti sa stii ce-ti aduce viitorul!
Danny(Citează)
19/09/2017 la 4:37 PM
ma asteptam sa vad la sfarsit un link de afiliere spre ceva asigurare de viata :)
alex(Citează)
19/09/2017 la 4:51 PM
Alea ar fi cele mai bune campanii. În loc să scrii direct despre un produs, scrii ce idee vrei tu, iar la final spui că-i sponsorizat de X. Prea rar se fac din astea.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 5:02 PM
In accidentul pe care îl menționezi, vina aparține lucrătorilor care au făcut treaba de mântuială. Știi, așa cum se face peste tot in România. Și nu ma refer neaparat la mâna de lucru.
Este un reportaj scurt pe ProTV care arata cât de prost, cât de nesimțit, cât de ucigaș s-a lucrat. Acei oameni, pornind cu dirigintele de șantier care a semnat recepția lucrării, cu cei care au alocat bugetul după lucrare și alții implicați, ar trebui ridicați pe sus si pusi sub acuzare.
Un topic general ar trebui discutat totuși, ca ne gândim cât ghinion a avut victima – fără a declina sub nici o clipa vinovăția nemernicilor care au pus tânărul in mormânt. Și anume, inabilitatea unora de a conștientiza, de a intui mai bine zis, ce s-ar putea întâmpla rău intr-o situație oarecare, când nu ești pus in pericol in mod evident.
De ex: e vânt. Vine din fata. Panoul probabil se mișcă tare. Intuiești – dacă pică, chiar și o litera, imi bușește mașina. Actionezi.
Alt exemplu: dacă pun supa fierbinte lângă copil, pe care îl tin in brațe, o poate trage pe noi.
Dacă pun cuțitul in raft la marginea sertarului, copilul poate întinde mâna sa îl ia.
Dacă las paharul de apa/vaza cu flori la marginea mesei, copilul poate încerca sa o ia, sau poate da peste ea cu altceva.
Dacă las copilul sa fuga înainte cu bicicleta, poate sa ii iasă o mașina in cale dintr-un garaj lateral (aici blocurile au garaje interioare).
Și sute, dacă nu mii, de astfel de decizii minore luate intr-o singura zi, sunt ceva standard (pentru mine, nu și pentru nevasta..). Și ma întreb cum poți determina un om sa gândească și sa acționeze nu mai prudent, ci mai intuitiv asupra relelor care se pot întâmpla? Eu nici cu nevasta nu am reușit sa ajung in punctul in care sa fie mai responsabila (așa numesc eu lipsa asta de intuiție asupra pericolului care pândește la orice pas). :-)
Andu(Citează)
19/09/2017 la 5:48 PM
exista o teorie a perceptiei riscului, da o cautare pe google.
ideea e ca oamenii in general sunt foarte slabi la a evalua corect un risc (adica la a evalua probabilitati), din cauza mai multor bias-uri cognitive si a tot felul de euristici care sunt hard-wired in creierul uman.
de exemplu evenimentele cu care nu esti familiar (ex accident aviatic) te sperie mai tare decat evenimentele cu care esti familiar (ex accident de masina) si uite asa ajung oamenii sa se sperie de avion si sa nu poarte centura in masina, pentru ca nu inteleag ca probabilitatea sa ai un accident de masina este mult mai mare decat sa ai un accident de avion.
faza cu pusul canii cu ceai fierbinte sau a farfuriei cu supa fierbinte pe marginea mesei in timp ce copilul mic misuna prin jur este clasica, si totusi se intampla zilnic, am asistat si eu la ea, si la mine in casa si la altii, si cred ca sunt foarte putini parinti care inteleg ca oamenii pe care i-au vazut vreodata arsi pe fata cel mai probabil asta au patit cand erau mici.
e greu cu evaluarea riscului, iti trebuie antrenament.
Robo(Citează)
19/09/2017 la 6:05 PM
Când ești mort, nu mai contează a cui e vina.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 6:06 PM
Apropo, afirmatia “da’ nu si-a dat si ala seama ca poate sa-i cada panoul in cap, de ce a stat acolo” este un exemplu de hindsight bias – lucrurile incerte apar ca fiind mult mai probabile dupa ce s-au intamplat.
Robo(Citează)
19/09/2017 la 7:23 PM
Mie mama-mi spune ca vad totul in negru si ca pun raul in fata. Dar asa am fost toata viata. Chiar copil fiind ma caracteriza prudenta.
Am auzit odata un psiholog vorbind despre o teorie a autoprofetiilor indeplinite. O chestie fascinanta. Era vorba de superstitii ( ex : daca vezi o pisica neagra ai ghinion in ziua aceea). Lucrul dovedit de psihologi era faptul ca putem schimba realitatea cu puterea gandului( minim e adevarat). Cei care credeau in chestia exemplificata chiar aveau ghinion. De asta e bine sa gandesti pozitiv . Asta pe deoparte.
Pe de alta parte, povestea cu drobul de sare este data ca exemplu gresit peste tot. Toata lumea se leaga numai de inceput dar povestea continua cu plecarea barbatului de acasa si cu intalnirile pe care le are pe drum. In final ajunge la concluzia ca exista o posibilitate ca acel drob sa cada si ca nevasta-sa nu era tampita.
Ideea dupa care ma ghidez este pregateste-te pentru ce-i mai rau dar spera la ce-i mai bine( cand faci o excursie, cand iei un taxi, cand te urci in lift etc)
Ca sa traiesti clipa trebuie sa fii mai hedonist. Asta ii caracterizeaza pe millennials nu pe cei din generatia X ( ca sa nu mai vorbim de batranii baby boomer care si-au folosit resursele numai pt familie) Faza cu ” sa ma simt bine ca numai o viata am si nu se stie cand se termina” in mod realist grabeste sfarsitul unor oameni.
Mad(Citează)
19/09/2017 la 7:33 PM
Si eu sunt mai prudent de felul meu si fac parte din generatia X dar nu cred ca e o trasatura de generatie pt ca cei mai multi oameni de varsta mea pe care-i cunosc sunt mult mai relaxati decat mine (mai ales de cand am copii :-)))
Si intr-adevar, povestea cu drobul de sare pare a fi foarte putin cunoscuta :-)
Bine, acolo prostia femeii vine din faptul ca desi e constienta de pericol nu face nimic, or, exemplul e folosit pentru a sugera o situatie in care pericolul este exagerat, deci e povestea e si prost inteleasa, pe langa ca e si necitita :-))
Robo(Citează)
19/09/2017 la 8:17 PM
Hai ca asta e cel mai simplu, chiar mai simplu decat inotul. Se invata in fix doua minute, chiar mai putin. Dar sa stii ca a calca apa tot inot e.
Ion P(Citează)
19/09/2017 la 8:19 PM
Crezi că e prima oară când aud despre cât de simplu este? :)) Sau că nu am încercat niciodată? Tot la fund mă duc. O să mai încerc, nu-i bai, că vreau să învâț asta, plus schiatul.
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 8:21 PM
@nwradu, atunci chiar nu pot pricepe, e unul din cele mai simple lucururi….
Ion P(Citează)
19/09/2017 la 8:23 PM
Nici eu!
nwradu(Citează)
19/09/2017 la 8:27 PM
Ia cateva ore la un instructor de inot la bazin la Dinamo, sigur inveti. Undeva probabil gresesti. Sunt si tutoriale pe YouTube despre ;-)) ….
Ion P(Citează)
19/09/2017 la 8:33 PM
Eforturi au fost depuse. E lipsit de balans și grațios ca un bolovan.
nashu_mare(Citează)
19/09/2017 la 9:43 PM
Eu am învățat pe la 28 de ani sa innot. Primul pas a fost să învăț să fac pluta pe spate și cu mâinile întinse ca pe cruce, așa am prins mai mult curaj. Apoi trebuie sa îți găsești unghiul in care trebuie să pornești astfel încât să plutești pe burtă. Cel mai bine e să mergi in mare până îți ajunge apa până la barbie apoi întinzi mâinile și un picior, un fel de cumpăna ca la ora de sport. Ții aer în piept și îți faci vânt în față.
Daca stai într-un anumit unghi și plămânii sunt plini de aer atunci apa te ridica automat.
george(Citează)
20/09/2017 la 9:59 AM
Te cam pun pe ganduri evenimente de genul asta, nu ? la fel, ma-sa lui columbeanca de i-a cazut piatra in cap pe la nu stiu ce pestera, manastire cand era in pelerinaj.
Parca incepi sa privesti altfel teoriile karmei si altor chestii ezoterice
oreste(Citează)
20/09/2017 la 10:49 AM
Eu nu le privesc altfel, ca eu stiu ca sunt evenimente aleatoare, necorelate si necontrolabile. :-))
Dar ce ai spus tu intareste ce am spus mai sus, anume ca oamenii sunt f slabi la a evalua pribabilitati si multi dintre noi nu intelegem conceptul de “eveniment aleator” sau “sansa” in sens englezesc.
Creierul uman nu prea suporta incertitudinea, de aia are nevoie sa creeze explicatii. Vezi si “gambler’s fallacy”.
Robo(Citează)
20/09/2017 la 11:56 AM
Eu n-am incertitudini in sensul asta, de pilda am convingerea ca principiul actiunii si reactiunii functioneaza si la nivel spiritual, dar e mai simplu sa spui ca exista o sansa la n-spe milioane sa-ti cada o piatra sau un stalp in cap
oreste(Citează)
20/09/2017 la 4:19 PM
da, da, principiul actiuni si reactiunii functioneaza si la nivel spiritual, desigur.
si principiul inertiei functioneaza si la nivel spiritual si-n general toate principiile mecanicii, fie ea newtoniana sau cuantica, se aplica si la nivel spiritual.
pacat ca nu e clar ce e nivelul asta spiritual, e un fel de dumnezeu?
Robo(Citează)