►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
Un nou Star Trek. Nu m-am mai simțit de mult așa entuziasmat, probabil pentru că Star Trek a devenit în timp o parte din copilăria mea, momentul de duminică în care, după un scurt discurs marca Mironov, vedeam un episod din TNG sau DS9.
Discovery este un nou serial Star Trek ce are loc cu vreo câțiva ani înainte de epoca lui Kirk și probabil va înfățișa un prim conflict major cu klingonienii. Este produs de CBS, momentan un singur sezon de 13 episoade ce vor fi difuzate în următoarele luni (cu ceva pauză între noiembrie și februarie, am înțeles), iar în România poate fi văzut pe Netflix, cu tot cu subtitrare în română pentru cei ce vor așa ceva. Vedeți că nu-i disponibil pentru binge-watching; Netflix îl difuzează în același ritm cu CBS, iar momentan are doar primele două episoade.
Le-am văzut de câte două ori. Discovery nu-i perfect, dar e suficient de bun încât să-l urmăresc cu plăcere în continuare, mai ales dacă va avea (după cum se pare) o poveste unitară în întreg sezonul, nu episoade separate despre cât de perfectă e Federația și pățanii clasice tip Star Trek.
Urmează mici spoilere.
Mi-a plăcut faptul că serialul pare modern, făcut după principiile televiziunii actuale. Personajele sunt mai umane decât în alte Star Trek-uri, iar dialogurile dintre ele par mai naturale și nu se rezumă doar la ordine și “strictul necesar”, cum ar fi. Mi-a plăcut și că au renunțat la uniformele roșii, galbene și albastre care nu aveau mult sens – acum toți au uniforme albastre elegante, individualizate cu argintiu sau auriu probabil în funcție de grad.
Personajele sunt și ele plăcute. Michelle Yeoh în rolul căpitanului navei se potrivește bine, fiind o actriță experimentată. Culmea, personajul ei se numește Philippa Georgiou, nume… grecesc? Personajul principal este secundul ei, jucat de Sonequa Martin-Green, personajul ei numindu-se Michael, fără vreo explicație privind numele bărbătesc. Poate e metoda serialului de a spune că în viitor o asiatică este din Grecia, iar ofițerul secund trecuse printr-o operație de schimbare.
Mai există încă un personaj, ofițerul științific Saru. Acestea sunt toate personajele. Restul celor de pe punte nu contează și nici nu au nume, iar alte personaje ale navei Shenzou n-au fost prezentate.
Cred că știu de ce: serialul, în prezentarea oficială, vorbește despre aventurile navei USS Discovery, pe când momentan, în primele două episoade, totul se întâmplă pe nava USS Shenzou. Bănuiesc că așteptăm episodul următor pentru a vedea cum se ajunge acolo? Trebuie să apară cumva și Jason Isaacs.
Ce-l trage în jos? Scenariul primelor două episoade este tâmpit. Un beacon luminos este văzut instantaneu în jumătate de galaxie. Navele klingonienilor ajung acolo în câteva ore. Lupta se termină și părțile se uită una la alta. Căpitanul și secundul nostru au o idee inexplicabil de proastă la finalul episodului doi, deși cu câteva minute înainte tocmai conveniseră că încercând să-l omoare pe klingonialul rău vor sfârși în a-l transforma în martir. Klingonienii, apropo, nu arată deloc precum Worf, ci altfel. N-am înțeles necesitatea acestei schimbări, nu-mi place cum arată acum.
Ce-i drept, Star Trek n-a fost niciodată perfect, ci a repetat diverse clișee sub diverse forme de-a lungul episoadelor sale. Discovery are șansa să fie mai bun și-l vor urmări în continuare, că-s fan Star Trek. Am însă impresia că pe cei ce nu sunt fani Star Trek nu-i va convinge să devină.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
26/09/2017 la 7:06 AM
M-am uitat si eu aseara. Mai politically correct nu puteau sa-l faca – asta apropo de numele celor 2, dar si de klingonianul alb si preocuparile privind eficienta energetica a teleportarii.
Probabil ca puteau scuti 5 minute din serial daca klingonul rau at fi fost mai fluent la limba materna. Ceilalti parca vorbeau mai rapid, el era impiedicat rau.
Costumele nu-mi plac, nici ale Federatiei si nici ale klingonienilor. Zici ca cele din alte serii nu aveau logica, dar puteai identifica un ofiter din 100 de figuranti, acum…
Scenariul slabut, filmare enervanta. Anyway, ma mai uit si la restul.
alunelu(Citează)
26/09/2017 la 8:08 AM
Identifici și acum ofițerul, e ăla care și vorbește.
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 11:40 AM
Chestia asta imi cam confirma faptul ca aversiunea fata de political correctness e aversiune fata de schimbare. Majoritatea chestiilor care ti se par PC sunt normale in contextul unei civilizatii precum cea din Star Trek.
Giani Mucea(Citează)
26/09/2017 la 7:13 PM
Da, sefu, e chiar de asteptat ca pe chinezoaice sa le cheme Phi-Li-Pa Georgiou peste 200 de ani, iar Michael sa fie nume de fata. Cate persoane trans nu isi schimba si numele ca sa reflecte schimbarea de sex? Plus ca imaginile din copilarie o aratau tot ca fata, nu cred ca in sec. 23 se vor face operatii de schimbare de sex copiilor.
alunelu(Citează)
27/09/2017 la 1:38 AM
Moa, cum nu mi-am dat seama! Normal ca numele trebuie sa reflecte neaparat cetatenia, pai ce, nu existam in triburi care nu se amesteca intre ele? De-aia Cabral Ibacka e un nume de dac adevarat. Iar Schwarzenegger se trage din familia Schwarzenegger, care au venit pe Mayflower. Plm.
Iar peste cateva sute de ani, cand nu ar exista granite si tari, normal ca aia stau acolo unde au stat si strabunicii lor, pai ce, sunt prosti sa se mute? Ce dracu sa caute in Grecia, e naspa acolo.
Da boss, cultura PC e peste tot si va oprima pe voi. Daca sunteti cuminti poate va salveaza Trump.
Giani Mucea(Citează)
27/09/2017 la 2:47 PM
Sunt sigur că inclusiv acum sunt asiatice cu nume nume grec sau ce-i ăla. Dacă vrei îți arăt chiar eu un copil cu trăsături asiatice și pe care-l cheamă Ioan, am fost și la botezul său.
Cât despre schimbarea de sex, eu glumeam.
O explicație mai bună găsești aici:
“”We’ve worked on a number of Bryan Fuller shows… ‘Wonderfalls,’ ‘Pushing Daisies.’ Many of his female protagonists have typically what you would call male names. Chuck was one. Jaye was another,” Harberts said. “When we all sat down, of course, the idea was going to be that she was going to have a male name, or typically male name.”
So what made it Michael? Harberts said he pitched the name after thinking of female columnist Michael Sneed, who writes for the Chicago Sun-Times, and The Bangles’ bassist Michael Steele.”
https://www.cnet.com/news/star-trek-discovery-why-sonequa-martin-green-character-name-is-michael/
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 7:28 AM
Un serial care promite: http://m.imdb.com/title/tt5691552/
“The Orville”, are un felling de Star Trek TNG combinat cu umor gen South Park.
MihaiTM(Citează)
27/09/2017 la 3:02 PM
Și unde îl văd?
nwradu(Citează)
27/09/2017 la 3:38 PM
Promite, dar nu livreaza. Pacat de Macfarlane, serialul e un esec cum rar poti vedea. Nici la comedie nu straluceste, nici la povesti nu se ridica la nivelul star trek. Cred ca nu apuca sa difuzeze tot sezonul…
Discovery… mi-a placut. Actori foarte bine alesi, personaje bine conturate (ca nu s-au concentrat decit pe 2-3). De urmarit.
mircea 2(Citează)
26/09/2017 la 8:08 AM
Exista o explicatie pentru felul cum arata klingonienii, a existat undeva intre Star Trek Enterprise si Star Trek TOS o boala care i-a facut sa arate cam ca romulanii.
Actiunea in Discovery se intampla cam cu 100 de ani inainte de Star Trek Enterprise.
Gaelex(Citează)
26/09/2017 la 8:11 AM
Lasă, că nu arată nici ca-n Enterprise sau TOS sau TNG. Au luat-o de la zero, fără motiv clar.
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 11:14 AM
Seamana intrucatva. Worf era cel mai tare oricum.
Gaelex(Citează)
26/09/2017 la 9:24 AM
In sfarsit!!! Dupa o lunga asteptare si amanare a aparut, peste asteptari.
In sfarsit un serial Star Trek unde efectele vizuale si designul sunt in viitor. De remarcat scutul cand bucati de nava sunt distruse (in serialele vechi nu s-a vazut niciodata). In sfarsit mod de comunicare prin holograma. In sfarsit un design al navei modern. In sfarsit (cum ai zis si tu) interactiuniile sunt mai umane.
Parti negative sunt dar putine si nu ma deranjaza. Ca multe altele seriale inceputul e mai greu si se imbunatateste pe parcurs. Designul Klingonienilor e din punctul meu de vedere bun. In sfarsit arata ca o rasa razboinica si mai fioroasa. As fi renuntat la protezele si limbajul original. Un pic cam prea”dark”, adica puteau sa lumineze mai bine puntea si exteriorul.
BauBau(Citează)
26/09/2017 la 10:50 AM
Cloakingul cerea multă energie, făceau economie la becuri.
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 9:57 AM
Hai ca m-au facut curios, mai prin decembrie asa imi creez si eu in sfarsit un cont de trial pe netflixsa vad tot sezonul. Daca au noroc si mai mai agata cu ceva poate platesc si abonament cateva luni :)
Sorin(Citează)
26/09/2017 la 10:51 AM
Star Trek prin februarie va fi disponibil complet. Oricum pe Netflix sunt o grămadă de văzut, eu de când îl am mă uit zilnic la câte ceva.
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 1:54 PM
Neaparat, sa te uiti la Rick and Morty.
Sol(Citează)
26/09/2017 la 11:25 AM
AI dreptate. Nu sunt fan ST, iar acest nou serial nu ma atrage deloc. Mai degraba ma atrage Orville. Doar pentru ca sunt fan Family Guy.
GabrielG(Citează)
26/09/2017 la 11:33 AM
Salut Radu! Am citit pana la partea cu mici spoilere, nu ma risc mai departe :D . Pe scurt: merita sau nu? L-ai recomanda cuiva care nu este neaparat star trek dar este fan al genului SF? Sau e tras de par? Mersi
sorin(Citează)
26/09/2017 la 11:57 AM
Merita.
Giani Mucea(Citează)
26/09/2017 la 11:52 AM
“Un beacon luminos este văzut instantaneu în jumătate de galaxie” – ziceau aia ca emite si prin subspatiu.
“Navele klingonienilor ajung acolo în câteva ore” – nu toate navele klingonienilor, doar cateva. Nu e improbabil ca niste nave sa fie prin apropiere, mai ales cand raspunsul la chemarea beacon-ului ala era o chestie importanta din cultura lor.
“Lupta se termină și părțile se uită una la alta” – klingonianul le explica de ce nu le-a dat un laser sa ii linisteasca de tot.
“Căpitanul și secundul nostru au o idee inexplicabil de proastă la finalul episodului doi, deși cu câteva minute înainte tocmai conveniseră că încercând să-l omoare pe klingonialul rău vor sfârși în a-l transforma în martir” – asta mi s-a parut si mie dubios, dar pot sa presupun ca stiau cat damage face o bomba, pe unde o sa intre in nava si cat de departe era de nenea ala. Restul e risc calculat.
Klingonienii au aratat diferit de la star trek la star trek TNG. Worf a fost un personaj stupid (se presupunea ca e luptator, dar si-o lua in freza de la oricine, inclusiv un mos chel care ar trebui sa fie in scaun cu rotile). Nu ma deranjeaza schimbarea asta.
Giani Mucea(Citează)
27/09/2017 la 2:51 PM
Eu am înțeles că au ajuns navele amiral ale fiecăruia din cele 24 de triburi. Cum erau 24, probabil că fiecare avea teritoriul său, nu erau “în zonă”.
Mie mi s-a părut că scenariul a fost lungit prea tare cu klingonienii. Un atac făcut de ăla rău și o luptă cu Federația i-ar fi convins mai repede pe ceilalți klingonieni să se unească împotriva unui dușman comun.
El, în schimb, i-a chemat pe toți, ăia au venit imediat, și apoi le-a zis “hai să ne unim ca să nu luăm de Federație”.
nwradu(Citează)
27/09/2017 la 3:46 PM
Nu am prins partea in care navele erau nave amiral. Dar ideea ramane ca, in cultura lor, daca te chema beacon-ul ala trebuia sa vii. Cat despre timpul de deplasare nu am explicatie, dar aia care au calculat cat de repede a alergat Gendry pana la zid si apoi cat de repede a zburat dragonul pana la Jon Snow, ar putea sa calculeze in cati parseci (star wars time measurement unit) ajung navele la beacon. Nu o consider o greseala flagranta si/sau rara.
Giani Mucea(Citează)
26/09/2017 la 11:58 AM
Nu vad sa castige multi fani (mai ales noi), probabil nici macar cat The Expanse.
The Orville in 3 episoade e cu mult mai interesant, bine facut, si mai ales cu scenariu bun
Marius(Citează)
26/09/2017 la 12:05 PM
The Orville e boring. Ma asteptam la mai mult, desi stiam ca Seth McFarlane nu poate sa faca altceva decat Family Guy. Oricum, sunt 2 chestii diferite: unul e star trek, altul e parodie dupa star trek.
In loc de The Orville, as fi vazut o ecranizare dupa Redshirts. That would have been fun.
Giani Mucea(Citează)
27/09/2017 la 3:46 PM
Parodie dupa Star trek? Cam mult spus. Ai vazut Hot shots – apropo de “parodie”?
mircea 2(Citează)
26/09/2017 la 3:51 PM
Am asteptat cu interes. Netflix produce seriale bunute. Cam dezamagitor primele 2 episoade… poate se dezmorteste mai tarziu.
Este greu sa ma pronunt acum… dar prima impresie e cam meh…
Expanse mi se pare mult mai bun.
droid04(Citează)
27/09/2017 la 2:52 PM
E produs de CBS, Netflix doar îl difuzează în afara SUA, unde CBS nu are difuzare.
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 5:45 PM
Worf inspira putere si respect. Klingonienii din noul serial inspira mai mult oroare si dezgust ca si Ferengii.
JeanValjean(Citează)
27/09/2017 la 2:53 PM
Exact! Bine zis!
Ăștia de acum nu par luptători feroci, ci doar niște reptile în costume foarte strălucitoare.
nwradu(Citează)
26/09/2017 la 6:06 PM
Efectele dragute, dar filmul mai ales pe final e idiotic.
Deci 2 femei, una pe la 55 de ani, se duc singure pe o nava plina de razboinici klingoniei sa il rapeasca pe seful lor.
Desi nava aia e probabil cat orasul Urziceni sunt teleportate la 2 minute de el si nu e mai nimeni pe acolo.
O femeie asiatica pe la 50kg cand e uda reuseste sa opresca niste lovituri directe de la un animal pe la 120 kg numai muschi.
O sa ma uit la el, sper sa nu fie plin de astfel de scene, chiar daca e serial SF
L!nuX(Citează)
27/09/2017 la 9:51 AM
N-ai inteles ce zice Giani? Peste 200 de ani asa va fi corect! Cine suntem noi sa judecam ca 50 de kg nu se pot pune cu 120? Faci presupuneri bazate pe prejudecati umano-centriste, de unde stii tu ce proportie au muschii intr-un klingonian de 120 kg?
Vezi ca nu ai voie sa zici ca-i asiatica, te bazezi pe aparente, ce naiba? Nici femeie nu ai voie sa zici, de fapt, e pur si simplu PERSOANA, da?
alunelu(Citează)
27/09/2017 la 9:59 AM
Chestia asta cu duduile luptandu-se cot la cot cu klingonienii mi s-a parut si mie stupida. Da, nu pot sa imi imaginez o explicatie. Dar, daca o accept la filmele lui Joss Whedon, nu o sa ma agit cand vine vorba de Star Trek.
In alta ordine de idei, e foarte tare cand oamenii, in loc sa argumenteze bazandu-se pe ce am spus, argumenteaza bazandu-se pe ce presupun ei ca as zice.
Giani Mucea(Citează)
27/09/2017 la 1:45 PM
Am mers pur si simplu pe acelasi fir logic. Si tu ai dedus – de unde, nu stiu – ca am aversiune la schimbare bla bla. Eu am remarcat, pe ton neutru, ca e o gramada de exemple de PC inghesuite pe 2 punti de nava spatiala.
Ca sa ne intelegem, nu am nimic cu numele grecesti la chinezi, masculine la femei, cu culoarea plielii, you name it. Problema mea e ca, statistic vorbind, sansele ca 3 personaje din 5-6 care au deschis gura in acest film sunt iesite din tipare in modurile descrise mai sus sunt aproape nule. Pe scurt, e o exagerare a celor care au facut serialul, o fortare de dragul… dunno, cum sa-i zicem? PC pare cuvant murdar dupa unii.
alunelu(Citează)
27/09/2017 la 2:39 PM
Nu e acelasi lucru. Eu nu am presupus ca spui tu ceva, doar am tras o concluzie privind un mod de gandire. Ideea e ca vad aversiunea asta fata de PC peste tot si chiar incerc sa o inteleg.
Asta e un serial despre cum va fi lumea in viitor, cand nu exista bani, granite, razboaie (pe Pamant) si guverne. Cand practic religia nu mai are influenta asupra modului in care e condusa lumea si oamenii iau decizii nu neaparat in functie de traditii sau obiceiuri. Intr-o astfel de lume, nu mi s-ar parea ciudat ca una sa locuiasca intr-un loc si sa aiba un nume care sa indice alt loc. Iar numele masculine la femei (si invers) exista si acum, doar ca ele sunt normale intr-un loc si anormale in altul. De ce consideri tu ca Michael nu ar fi unul din aceste nume peste 300 de ani?
De ce consideri ca o societate atat de schimbata din punct de vedere economic, social si politic, ar trebui sa ramana fix la fel ca in momentul asta in alte privinte? Nu ai stat niciodata sa te intrebi daca problema cu PC e la tine si nu la scenaristi? Pentru ca observ oamenii cum arata cu degetul PC in situatii in care chiar nu e vorba de asta.
Giani Mucea(Citează)
27/09/2017 la 1:21 AM
Ok, l-am vazut si eu ca sa ma pronunt corect si in cunostiinta de cauza.
Am vazut 2 persoane de sex feminin care creeaza un mediu toxic in jurul lor. Oricine face ceva util si deosebit pe puntea aia ia un sut imediat. Ele in schimb sunt laudate pentru ca spun chestii evidente. Probabil ca asta inseamna femei puternice.
Klingonii sunt mai nou lasi. Deci toti au limbajul corporal a unor fricosi – cum domle sa atacam, ne dam demisia. Dintr-o sala plina de klingoni, numai unul are curaj, restul da din colt in colt. LOL. Pe langa ca arata ca niste monstri, se si comporta ca niste gaini. A, si credeati ca klingonii se centreaza pe razboi? Nu stiti nimic, klingonii isi petrec viata cantand imnuri religioase.
Mai rau, nu exista nimic amuzant sau optimist in filmul asta. Fiind un film 100% PC, absolut toata lumea de pe nava e deprimata, oprimata si nefericita. Asa cum ar si fi lumea intr-un univers PC – deci da, trebuie sa acord o stea in plus pentru realism, partea asta e 100% corecta.
Nu e totul dezastru – sunt si cateva scene cu efecte speciale excelente la bataile dintre nave. M-am trezit dorindu-mi ca cineva sa le taie si sa le puna intr-un film cu alti actori, e pacat de munca serioasa celor de la efecte speciale sa se piarda.
In rest asta nu e Star Trek, e o tristete fara cap si coada.
mac gregor(Citează)
27/09/2017 la 2:55 PM
Toate Star Trek-urile au fost tristețe, doar că pentru vremea lor erau ceva nou și interesant. Enterprise, de exemplu, a fost prost primit pentru că deja venise vremea modernă când aveai și alte seriale la dispoziție și cereai mai mult.
Femeile probabil erau plătite mai puțin decât bărbații și de asta :P
nwradu(Citează)
27/09/2017 la 4:10 PM
prin tristete ma refer la faptul ca nu creeaza o imagine optimista a viitorului, ci invers.
Ai fi vrut sa lucrezi in mediul din oricare serial star trek clasic? O, da. Exista o degajare, un stil prietenos generalizat. Stia Rodenberry sa picteze un viitor fain.
Ai vrea sa lucrezi in mediul prezentat in noul serial? Nah, sunt bine unde sunt.
mac gregor(Citează)
28/09/2017 la 1:16 PM
Florin Matei(Citează)
28/09/2017 la 1:24 PM
Florin Matei(Citează)
28/09/2017 la 2:59 PM
Unde e umorul oameni buni? In afara de ala cu oul care sta incruntat, si ideea ca e capitan dar nu e perfect, nu mai retin fazale de umor. Spune-mi-le poate mi-au scapat mie. Sau poate am asteptari prea mari de la MacFarlane.
Plu a pornit de la o premis agresita: copii idea de la star trek ca sa faci o parodie, dar nu bagi umor ci incerci sa bagi povestioare gen star trek?? Macar daca incercau sa fie originali daca tot nu le-a iesit partea cu parodia.
mircea 2(Citează)
01/10/2017 la 9:48 AM
Dezamăgitor, Discovery nu prea pare a fi un serial despre universul Star Trek. Cunoașterea și explorarea de noi lumi a fost înlocuită cu provocarea, confruntarea și războiul. Avem un fel de struțocamilă, Star Wars cu personaje și caractere din Star Trek.
Daniela(Citează)
01/10/2017 la 1:39 PM
@ mac gregor are dreptate
pe mine m-a dezamagit enorm inceputul asta de sezon. am vazut toata seria de mai multe ori o parte din ele (cu exceptia DS9 care nu m-a prins, am vazut doar la tvr1..si atat).
cel mai frumos si echilibrat film a fost Enterprise, poate a prins bine si tineretea cu Pro TV-ul si Scott Bakula (capcana timpului pentru astia nascuti in 70-80)
chiar daca e dezamagitor, sper sa se trezeasca pe parcurs, si e un lucru bun ca revine Star Trek. am facut si mentiunea asta pentru ca la un alt serial tare Stargate … in momentul in care “universe” nu a fost pe placul fanilor care au inceput sa-l critice peste tot si sa-l boicoteze … firma mama a oprit serialul, si seria ….
Rott Weiller(Citează)
03/10/2017 la 9:40 AM
Iata ca odata cu episodul 3 serialul incepe sa devina interesant dupa aproape un episod de grohaiala klingoniana. Nu sunt misogin insa acest lucru a coincis odata cu aparitia in prim plan a unui barbat uman alb, capitanul Lorca. ;)
JeanValjean(Citează)