►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
În matematică, punctul de inflexiune este acela unde graficul unei funcții schimbă direcția. Un exemplu poate fi că o ia în jos după ce o vreme a mers în sus (sau invers). Este vârful unui deal de unde, odată urcat, începi să o iei la vale.
Guvernul actual a început să o ia la vale în mod vizibil.
Nu știu dacă ați sesizat acest lucru, dar luna de miere s-a terminat oficial, acum trebuie spălate cratițele și începe scandalul în familie, că s-au terminat banii.
Poate mai țineți minte vremurile de început. Mărim salariile! Creștem pensiile! Multe înlesniri pentru antreprenori! Micșorăm impozitul pe venit și-l eliminăm pe cel de dividende. TVA zero pentru vânzarea de locuințe! Vom pune personal câte un covrig cald în coada fiecărui câine!
Apoi au venit vremurile de mijloc. O listă lungă de proiecte proaste, ce-ar fi stricat mai multe lucruri decât ar fi reparat. Mă refer la desființarea pilonului II, impozitarea venitului, taxa de solidaritate aplicată salariilor mari și altele care, odată scoase din gura vreunui ministru, au generat atâtea reacții negative încât cei de la guvernare au declarat că suntem niște proști care n-au înțeles despre ce era vorba, dar că le anulează oricum, că na… nu plăceau la toată lumea.
Și acum mierea s-a terminat, au rămas doar murăturile. Impozitul pe dividende nu se mai scoate. Taxa pentru neangajarea persoanelor cu handicap se dublează și banii merg obligatoriu la buget. TVA-ul la locuințe nu s-a micșorat. Pilonul II este în pericol. Se vorbește despre o taxă pe apa plată, că cineva și-a dat seama că pe aia încă nu puseseră biruri. Nu se vor mai da facilități fiscale pentru cei ce cultivă terenurile agricole din proprietate. Se introduce o taxă pe activele bancare, motiv pentru care valoarea băncilor s-a depreciat la bursă. Știu, băncile sunt diavolul în spatele unui birou, dar tot ele angajează zeci de mii de oameni și țin creditele pentru milioane de români, așa că acolo e nevoie de stabilitate.
Combustibilul se scumpește cu o supraacciză, dar stați liniștiți! Premierul Tudose a vorbit personal cu toți benzinarii și a primit asigurări că prețurile la pompă nu vor crește. Omul care-și ia salariul în plic pentru că nu are încredere într-un mecanism bancar simplu vrea ca noi să-l credem că i-a convins el pe combustibilieni. Da, poate că nu vor crește direct prețul cu 40 de bani, dar cine va observa dacă o fac cu 10 bani pe lună timp de 4 luni?
Ăștia ar pune o acciză și pe mersul cu bicicleta, dar noroc că nu avem piste pentru așa ceva. Cine știe, poate de asta dau vouchere.
În acest timp, 80% din bugetul statului se duce pe pensii, salariile bugetarilor și achiziții de bunuri pentru guvernare, zice Economica.
Pe scurt, salariile bugetarilor au ajuns să ocupe 27% din bugetul naţional, pensiile sunt 30% (asistenţa socială cu totul este 35,5%), iar cheltuielile cu bunuri şi servicii au ajuns la 14,5% din buget. Avem aşadar 80% din buget consumat de aceste trei capitole.
În România sunt 5,2 milioane de pensionari, cu o pensie medie puțin peste 1.000 de lei pe lună. Dintre aceştia, ceva mai mult de un milion primesc pensia minimă de 520 de lei pe lună.
Există însă 163.000 de beneficiari de pensii speciale, majoritatea foști militari sau polițiști, care primesc venituri de la stat cât ceilalţi patru milioane de pensionari.
Pe lângă cheltuielile mai mari, au scăzut încasările la buget, zice Profit.ro. Deficitul bugetar a ajuns la 5,1 miliarde lei de la 1,7 miliarde lei cât era în urmă cu un an.
În același timp, se vorbește tot mai mult despre o viitoare criză economică. Nu musai generată de PSD și situația din România, ci una care poate veni din extern și ne poate afecta mult mai rău decât în 2008. Ca și atunci, economia României a crescut artificial, prin consum, nu prin producție industrială sau de servicii de top. S-a reluat creditarea, iar datoriile dintre firme au crescut și el, prăbușirea uneia ducând la un efect de domino în furnizorii și beneficiarii acesteia.
Asta nu înseamnă că se va schimba ceva. Dacă mâine ar avea loc alegeri, PSD ar câștiga din nou. De ce? Pentru că țin 5 milioane de pensionari la limita subzistenței, încât pentru o creștere de 100 de lei a pensiei aceștia votează imediat cu PSD. Și pentru că țin 2 milioane de bugetari în șantaj, oferindu-le câte o creștere salarială în ani electorali și refuzând orice încercare de modernizare a statului și de eliminare a birocrației (care ar duce și la micșorarea numărului de bugetari), câștigând astfel și votul lor.
Cine pierde? Toată lumea, pe total. Doar să trăiești la limită, având în fiecare lună teama că nu vei avea bani de medicamente, de mâncare sau de rată la bancă, nu este o viață; nu când statele vestice arată că există altă cale. A zis-o și Macron la București, printre rânduri: după 27 de ani de la comunism, nu v-ați săturat să trăiți tot la limita inferioară a existenței?
Anul acesta încă vreo 200.000 de români au emigrat din România. Rămân aici două categorii de oameni: cei care nu pot pleca din diverse motive, că poate speră să le meargă o afacere sau au părinți de îngrijit sau pur și simplu le e teamă de alte țări; și a doua categorie, a asistaților care trăiesc de pe urma lor, avantajați de o pătură de câteva sute de corupți și incompetenți aflați la putere, care iau cu japca de la prima categorie pentru a o ajuta cumva pe a doua, în timp ce fură și ei cât de mult pot.
Era o vreme când credeam că România va crește, treptat, spre mai bine. Că o să ne revenim, că ne vine mintea la cap, că tragem niște învățăminte văzând cât de bine trăiesc alții. Nu, recent am avut și eu un punct de inflexiune. Sunt convins că mergem din rău în mai rău și că sistemul nu poate fi modificat tocmai pentru că democrația, voința majorității, este în acea rară situație când face mai mult rău decât bine. Aici se va alege praful de întreaga țară.
Peste 170 de zilieri culeg strugurii de peste cele 400 de hectare ale staţiunii viticole din Târgu Bujor. Dintre aceştia, doar 20 sunt localnici, în ciuda faptului că zona e săracă, iar numărul şomerilor din oraş trece de 300.
Zilierii pot câştiga de la 50 de lei la 100 de lei pe zi.
„De exemplu, eu, anul trecut, am prins de 21 de zile şi jumătate şi am scos 22 de milioane şi un pic”, spune unul dintre cei care lucrează în vie.Prea puţini dintre localnici sunt însă dispuşi să muncească pentru asemenea sume.
„Este foarte puţin, cum să munceşti cu 50 de lei? Numai ţigările sunt 16 lei, nu se merită.”
„Nu sunt de acord, sunt bani foarte puţini. Dacă îmi dă 50 de euro de la la ora 7.00 până la ora 14.00, atât iau în Italia. Pentru nimic în lume şi niciodată în viaţă.” (Digi24)
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
39 comentarii
01/09/2017 la 7:22 AM
ai sesizat corect punctul de inflexiune al pensiilor si bugetarilor, care au decolat pur si simplu fata de restul bugetului.
Cauza este foarte simpla – cine voteaza conteaza. Daca fermierii dintr-o tara decid votul, ei vor primi subventii masive de la stat, indiferent de nevoile natiunii. In tarile in care fermierii nu voteaza, ei nu primesc subventii. Grupurile care nu voteaza nu ii intereseaza pe politicieni, decat cand isi amintesc ca, hei, cineva trebuie sa plateasca subventiile pentru cei care voteaza.
Aici e ca-n biblie, ala care nu voteaza ca n-are nevoie, i se va lua si ce are.
mac gregor(Citează)
01/09/2017 la 8:02 AM
sunt curios care e punctul de inflexiune a oamenilor. adica momentul ala cand care ultima sansa a psd-ului ca sa nu dispara intr-o baie de sange o sa fie armata. atunci chiar nu mai conteaza cine voteaza si cate pomeni se dau.
desi am fost peste 4 luni la plimbare in piata brasov cu ceva colegi corporatisti, nu mai ies pana nu se ajunge acolo. ca nu are sens.
user(Citează)
01/09/2017 la 9:36 AM
#rezist trebuie inlocuit cu #revolutie
Razvan(Citează)
01/09/2017 la 1:17 PM
Dacă revoluţiile ar funcţiona nu ne-am găsi în același căcat.
nea_caisă(Citează)
01/09/2017 la 1:41 PM
Nu mai există un astfel de punct. Sunt mai mulți oameni care preferă acest sistem și cărora nu le pasă că alții fură și distrug viitorul copiilor lor, câtă vreme li se dau niște bani lunar ca pensie, ajutor social sau salariu la stat.
E o formă de complicitate la furtul celor de la putere. Sunt mai mulți complici la furt decât oameni care cer stoparea furturilor.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 8:14 PM
nu sunt de acord.
uita-te la numarul protestatarilor precedenti vs ceilalti.
asa cum poti sa faci oarecari estimari pe un segment mic de oameni pentru o tara intreaga cu eroare de 1%, asa pot sa iti zic si eu ca o parte suficient de mare din multimea aia de protestatari o sa vrea sange la un moment dat direct, fara proteste pasnice, ca tot sunt inutile.
user(Citează)
01/09/2017 la 8:38 AM
Vedem în fiecare zi câte o mizerie făcută de guvern. Ne agităm, după care ne potolim iar. Abia când le vezi pe toate adunate în același loc, cum a făcut Radu aici, îți dai seama de gravitatea situației
Bogdan(Citează)
01/09/2017 la 8:42 AM
Radu, de multe ori scrii si prostii cu care nu sunt de acord. Dar de si mai multe ori scrii niste bijuterii de articole, ca asta, articole in care se vede munca de documentare de multe ore, care ma fac sa revin zilnic. Bravo :)
Si eu mi-am pierdut orice speranta aici, lucrez in IT, am 40 si ceva maruntis, la anul ne-am hotarat si rupem usa in vacanta de vara, ca sa nu intrerupem anul de scoala al baiatului. La noi nu e vorba de probleme financiare, avem zero datorii si salarii maricele, problema care ne innebuneste e lipsa viitorului si dezastrul permanent din jur. Nu ai cum sa fii bogat intr-o tara saraca, poti doar sa fii extrem de bogat intr-o tara saraca ca sa iti permiti securitate puternica, ori noi nu suntem asa. Si in Venezuela probabil ca erau oameni in clasa medie, oameni care au ajuns pastrama pentru aia morti de foame din jur. La scaderi puternice ale standardului general de viata urmeaza cresteri puternice ale tuturor formelor de infractionalitate, prabusiri complete ale domniei legii, ale sanatatii etc. Si noi, Romania, suntem intr-un BMW ursulet care se indreapta cu acceleratia blana spre un zid.
Radu(Citează)
01/09/2017 la 1:42 PM
Mulțumesc.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 8:45 AM
N-ai cum sa scoti bani dintr-o tara de pensionari si asistati sociali in care pedepsesti performanta economica prin impozite si taxe,facand tot posibilul pentru a incuraja evaziunea fiscala.
Nu ne putem auto-sustine din productia agricola locala. Nu avem independenta energetica. Nu avem cai ferate, autostrazi si rauri amenajate pentru transport rapid si ieftin.
PSD-ul vrea sa dea pomeni in toate formele, dar fara sa aiba vreo urma de performanta economica, de eficienta financiara in spate.
Gaelex(Citează)
01/09/2017 la 1:44 PM
Problema nu este că nu avem producție locală și astea. E normal să nu avem, că am ieșit din comunism și companiile mari au sărit pe noi.
Șansa noastră este să folosim aceste avantaje cât mai bine, să folosim banii lor pentru a construit infrastructură, spitale bune, școli bune șamd. Pe termen lung, să creștem nivelul producției de aici, să devenim tot mai specializați, nu să facem tot munca de jos.
Astea nu se pot face câtă vreme unii fură miliarde cu orice ocazie.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 9:11 AM
E incredibil cum găsești o scuza la bănci doar ca sa dai vina pe PSD. Și sa facă ceva bine sunteți orbiți de ura asta aiurea și ati ieși în strada ca vitele.
Micu(Citează)
01/09/2017 la 9:40 AM
Băncile sunt necesare în lumea de astăzi, chiar dacă te taxează pentru activitatea lor. Știu că nu pot dispărea la fel cum nu pot dispărea nici taxele și impozitele cerute de stat, așa că-mi sunt indiferente.
Când vezi însă că, fără un motiv clar definit, guvernul vrea să complice activitatea tuturor cerând, de exemplu, split TVA, n-aș putea spune că sunt orbit de ură, ci doar dezamăgit de incompetență.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 10:06 AM
Mie incredibil mi se pare ca inca exista oameni care scriu corect gramatical (uite, ai scris bine “ati iesi” in loc de “a-ti iesi” ca orice PSDist sadea) dar care, in ciuda muntilor si oceanelor de evidenta a incompetentei ridicate la nivel de standard de selectare a cadrelor, a hotiei endemice la orice nivel si in orice institutie in care PSDul are majoritatea, sustin inca PSDul. CE VA FACE DE VA SPALA PE CREIER IN ASEMENEA MASURA???! Cred ca daca acest mister ar putea fi deslusit de un consortiu de psihiatri/psihologi, pe langa ca ar lua Nobelul, ar putea vinde tehnologia catre marile corporatii pe bani grei, cred ca s-ar plati sume uriase pe secretul prin care poti tampi un grup de oameni si prin care i-ai fideliza in asemenea hal.
Radu(Citează)
01/09/2017 la 9:54 AM
Exact, uita-te la bvd dimitrie pompeiu si bvd fabrica de glucoza.
Sunt rupte in 14, nu asigura fluiditatea traficului absolut deloc, o banda pe sens si aia plina de gropi, trotuarele sunt praf si pulbere.
Cei din IT au salariile mari deci platesc taxe mari, fara cei 16% dar tot platesc mult comparativ cu cei care lucreaza la negru sau au minimul pe economie.Le face cineva infrastructura acolo? Nu, ca ei nu voteaza cu PSD.
alalalt(Citează)
01/09/2017 la 10:19 AM
Prietene, nu am zis ca tin cu psd.
sunt satul doar de spiritul asta de turma public in care orice actiune e vazuta ca “inca o mizerie psd” chiar daca treaba aia privita poate altfel ar fi ok.
gandeste-te daca venea sfantul ciolos atat de laudat si zicea bancile sunt de rahat – care era opinia publica?
micu(Citează)
01/09/2017 la 10:54 AM
Sa inteleg ca nu consideri actiunea respectiva o mizerie PSD? De ce, din punctul tau de vedere, este o masura buna?
Giani Mucea(Citează)
01/09/2017 la 11:01 AM
Aceeasi reactie ar fi fost. E “sfant”, cum zici tu, tocmai pentru ca nu zice aberații din astea.
nashu_mare(Citează)
01/09/2017 la 10:34 AM
Problema e ca intr-o tara cu politicieni care au 0 respect pentru populatie, chiar si investitorii vin sa faca la fel.
Uitati-va la “cartierele rezidentiale” din bucuresti, niste mizerii infecte construite cu un singur gand in cap: profitul. Doua exemple pe care le cunosc mai bine: Militari Residence si Chitila, absolut mizerabile.
Fara trotuare (ca sa ajungi din Militari Residence in Iuliu Maniu trebuie sa mergi printer masini, pe un drum fara trotuare, spart si neiluminat), fara parcuri, fara asphalt si drumuri largi, blocurile construite unul langa altul astfel incat sa-i poti pasa vecinului de balcon bricheta.
Deci pe acelasi tipar.
Nu vezi semen de progres nicaieri. Nici in comportamentul oamenilor, nici in infrastructura, nicaieri. Lasam munti de gunoaie in natura si aruncam mucul de tigara din masina pe strada, suntem niste grobieni in marea noastra majoritate iar acum suntem condusi de exact genul ala de roman mizerabil. De ce? pentru ca daca mergeti prin comunele Romaniei sa vedeti cine face politica o sa vedeti niste serpi, fosti interlopi, tigani, toti analfabetii tari in clanta.
Tot timpul am spus ca cei care vad un viitor in Romania fie nu sunt informatii si traiesc in bula lor sociala din care se vor trezi cand ii vor sparge unii casa sau o sa cada blocul construit prost pe ei, fie pe fond sunt din acelasi aluat ca cei mai mizerabili dintre politicieni.
Wake up, people! nu exista un viitor in Romania iar astia de aveti copiii, cu fiecare an pe care il petreceti in tara minimizati sansele copiiilor vostri la o viata decenta. Think!
Costica(Citează)
01/09/2017 la 10:57 AM
@#%@ autospelling!
Costica(Citează)
01/09/2017 la 1:26 PM
Cum am mai zis și mai demult, ţările alea care merg bine, unde vor toţi să emigreze sunt așa datorită oamenilor care au rămas și au luptat nu ălora care au plecat. Reversul e probabil la fel de valid, ăia care nu vroiau să lupte ci doar să profite au plecat (ca mine, dar măcar eu recunosc).
nea_caisă(Citează)
01/09/2017 la 1:47 PM
Foarte bine zis.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 2:49 PM
@nea_caisa: corect, dar viata e prea scurta sa te lupti cu idioti
Giani Mucea(Citează)
01/09/2017 la 4:18 PM
nea caisa, total de acord cu tine, evident. asa ca bagati mare cu schimbarea. eu am bagat fro 3 decenii dar mi-am recunoscut infrangerea.
desi m-am implicat si am incercat, n-am reusit sa fac nimic. la ultimele alegeri 90% din colegii de munca, prietenii, familia au zis ca nu se duc la vot si ca nu-i intereseaza in ciuda explicatiilor mele si exemplelor mele ca civismul poate schimba multe (scris la autoritati, facut sesizari care…s-au rezolvat).
poate voi, cei cu ceva minte care ramaneti in tara puteti face mai multe, eu n-am putut. succes!
Costica(Citează)
01/09/2017 la 10:48 AM
legat de premier : http://www.stelianmuscalu.ro/premierul-ilegal/
Ionut(Citează)
01/09/2017 la 1:53 PM
Foarte tare articolul, chiar mi se părea că există o astfel de lege.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 11:24 AM
Split TVA adoptata ieri este si mai grava ! Va produce blocaj financiar si incetinirea operatiunilor bancare, in conditiile in care si asa este lipsa de personal.
JeanValjean(Citează)
01/09/2017 la 1:47 PM
Da, am uitat să o mentionez. E o mare prostie, doar crește cheltuielile firmelor corecte.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 12:14 PM
Sper ca va pricepeti la economie mai bine decat la matematica, pentru ati inteles gresit ce inseamna punct de inflexiune :)
xeeexes(Citează)
01/09/2017 la 1:38 PM
Ce-mi plac mie comentariile care-ți spun că ai greșit, dar nu și cum. E simplu să te dai deștept, mai greu cu demonstratul, nu?
nwradu(Citează)
02/09/2017 la 4:04 PM
xeexes are dreptate – nwradu vorbeste de fapt despre un punct de maxim local (functia a crescut pana acum, dupa care a scazut).
Matematic, un punct de inflexiune nu modifica tendinta functiei – ea continua sa creasca sau sa scada (prima derivata ramane cu acelasi semn). Singurul lucru care se schimba este concavitatea functiei (a doua derivata isi schimba semnul). Deci din nou, aici vorbim de un maxim local, nu de un punct de inflexiune. Nu suna la fel de bine, dar e mai corect matematic.
Dar nwradu nu e matematician, si articolul nu e despre matematica. Importanta este partea non-matematica a articolului, care este (din pacate) corecta…
Bogd(Citează)
01/09/2017 la 12:43 PM
ai dreptate, pare ca se duce totul dracului.
dar din cate imi mintesc eu, punctul de inflexiune e altceva – e un punct in care functia schimba concavitatea, nu directia.
adica derivata de ordinul 2 trece prin zero. :)))
Robo(Citează)
01/09/2017 la 1:49 PM
Înainte de a publica am verificat din mai multe surse ce e cu punctul de inflexiune. Corect ar fi fost să spun “punctul de maxim”, dar nu se potrivea metaforic în context.
Un punct de inflexiune poate fi și în sensul zis de mine, însă. Poți trece din convex în concav și cu un grafic de forma unui deal.
Din acest motiv am nuanțat exprimarea folosind “Un exemplu poate fi că o ia în jos”, că pot fi și alte exemple.
nwradu(Citează)
01/09/2017 la 1:55 PM
da, pai cred ca toate punctele de extrem sunt si puncte de inflexiune :)
Robo(Citează)
01/09/2017 la 1:34 PM
Meriti o bere pentru acest comment.
Mofo(Citează)
01/09/2017 la 2:59 PM
Creşterea salariilor minime a fost o măsură foarte bună şi trebuie continuată. Productivitatea noastră este la jumatea celor din Germania dar salariile sunt de ~5-6 ori mai mici. Numai aşa putem opri plecarea oamenilor din ţară, chiar dacă pe termen scurt pot apărea anumite dezechilibre. Vezi şi: http://www.zf.ro/opinii/cresterea-salariului-minim-cea-buna-decizie-economica-luata-ultimii-5-ani-teza-conform-careia-companiile-vor-rezista-iar-afacerile-vor-avea-suferit-vede-grafice-salariul-minim-s-dublat-economia-16402401
Andrei(Citează)
01/09/2017 la 5:14 PM
aoleu, marele specialist Hostiuc.
nu da absolut nici un argument pentru care spune “Dublarea salariului minim în 5 ani a revigorat piaţa muncii şi a dus la creşterea economică de care se bucură România în acest moment.”
ultimii 5 ani sunt aia de dupa criza, oare sa fi fost si alte motive pentru care avem crestere economica? gen ca dupa contractia din 2008 urma oricum o crestere?
sau e strict efectul cresterii salariului minim?
ca daca salariul minim e explicatia, atunci am rezolvat problema cresterii economice perpetue: crestem pur si simplu salariul minim in continuu.
nu e nici un argument in articolul ala, doar afirmatii, ceea ce ma face sa cred ca e scris la comanda.
chestia cu salariul minim e complicata pentru ca depinde de multe lucruri – n-are treaba hostiuc.
Robo(Citează)
02/09/2017 la 1:07 AM
https://www.reddit.com/r/Romania/comments/6xdnb5/eli5serios_cum_vor_fi_afectate_salariile_net_si/dmf3lcn/
Sunt curios ce parere au postacii de servici PSD dupa ce se uita la calculele de mai sus. Cu ce mai pot apara o putere politica ce ajunge sa taie salariile chiar mai rau decat au facut-o altii in 2010? [tot ca urmare a unor pomeni date fara numar in 2007-2008]. Acuma nici nu se termina anul si deja vine scadenta la pomeni, scadenta nasoala. Hai sa va aud cum o mai aparati pe asta? :D
Tudor(Citează)
02/09/2017 la 9:17 AM
de obicei, in inflexiune schimbi viteza de crestere sau de scadere, nu cresterea / scaderea in sine
john2381(Citează)