►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 14 septembrie 2017
Sphero lansează mai mulți roboței mobili Star Wars: R2-D2 și BB-9E »
Eu nu înțeleg obiceiul Poștei Române de a ține doar 10 zile un colet extern adresat ție și, dacă nu vii să-l ridici, ei îl trimit înapoi la expeditor.
De ce? Cerea mâncare coletul meu, aruncat acolo într-un dulap? De ce 10 zile și nu 30 de zile?! De ce nu 10 zile gratuit și maxim 30 de zile cu o taxă suplimentară de magazie?!
Nu mai zic de cum funcționează sistemul. Primești un aviz în cutia poștală ce-ți cere să te duci la un Oficiu Poștal. Dacă ai noroc, nu e scris cu picioarele. Dacă ai noroc, coletul este deja acolo; mi s-a întâmplat să mă duc chiar în ziua în care am primit avizul de ridicare și să mi se spună “ah, v-am trimis avizul, dar încă n-a venit coletul de la centrul de sortare… reveniți peste două zile!”
Dar asta cu 10 zile e ridicolă. Dacă pleci în concediu, e foarte posibil să nu mai găsești coletul la Poștă, că au trecut cele 10 zile și a plecat înapoi, peste mări și țări. Te înțelegi cu cu expeditorul, în trei luni ți-l trimite din nou, iar între timp ai banii blocați. În această situație sunt acum. Coletul meu a plecat înapoi pe 11 august. Expeditorul său abia astăzi mi l-a pus din nou la drum, o lună mai târziu după câteva emailuri și tichete.
Am fost din nou la Oficiul 53, ăla din zona Budapesta. L-au renovat. Au dispărut ghișeele protejate cu sticlă, sunt lumini mai bune, s-a dat o văruială pe acolo. A dispărut aparatul de cafea.
Blana se schimbă, dar năravul ba. Cât eram acolo, o singură angajată lucra cu publicul, alte două studiau niște documente într-un colț. A început să sune un telefon fix și nici una nu s-a dus să răspundă. A sunat vreo 10 minute în continuu. Sper că n-a fost ceva important. Mai e mult până departe.
Măcar s-a renovat. La alt Oficiu Poștal, lucrul cu publicul se face prin gaura de 20 x 20 cm din ușa de mai jos, aflată cam la înălțimea șoldului:
« Știri despre tehnologie – 14 septembrie 2017
Sphero lansează mai mulți roboței mobili Star Wars: R2-D2 și BB-9E »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
14/09/2017 la 11:47 AM
In Sibiu exista un singur oficiu postal de la care poti ridica coletele externe. Am stat 4 luni dupa un colet, pana am primit avizul in posta.
La ridicare am intrebat la ghiseu de ce data de intrare a coletului in tara era stantata ca fiind “acum 3 luni” si mi s-a spus ca au peste 4000 de colete primite si nu au apucat sa le proceseze. Trist e faptul ca in acel oficiu postal lucreaza doar 2-3 persoane.
Cristian(Citează)
14/09/2017 la 3:36 PM
De ceva vreme coletele externe sub 10 dolari vin si la oficiile din cartier. Am ridicat destul de multe de la Oficiul 7 din Hipodrom.
La oficiul din Strand, cel “clasic” de externe, pe langa ca sunt doar 2 angajate + vamesul mai e deschis si numai 2 zile pe saptamana, si nici atunci 8 ore.
alunelu(Citează)
14/09/2017 la 11:42 PM
Ah da, am uitat că, oricât de dubioasă ar fi Poșta în București, în țară este prăpăd. Cred că cei ce nu locuiesc în reședința de județ nici nu comandă din afară, e mai simplu să-și construiască ei de la zero ceva.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 11:50 AM
Asta cu telefonul care suna o vad in corporatii, mai ales la cei care lucreaza in domeniul financiar. Nu suna telefonul lor, nu raspund. Sunetul ala indelulg este cel mai ciudat, de parca se asteapta sa vina cineva de peste mari si sa tari sa raspunda si ei trebuie sa-i acorde mai mult timp.
Oare coletele pot fi livrate catre casute postale din posta? Cele cu cheita din sediile lor? Mai exista?
KMean(Citează)
14/09/2017 la 11:43 PM
Da, acolo sunt alte reguli nescrise. Te gândești că, nerăspunzând, mesajul este “nu e la birou, încearcă pe mobil. N-aveți mobilul lui? Ghinion, poate un email…”
Dar la Poștă?
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 11:51 AM
De fapt depozitarea produselor chiar costa, de aia nu-l tin. La Fan Courier ti-l depoziteaza 7 zile, deci Posta este mai competitiva la acest aspect!
IonutIFR(Citează)
14/09/2017 la 1:03 PM
Fan Curier ti-l si aduce la usa, si in cazul in care nu esti presupun ca ti-l tin 7 zile.
Mor cu chestia asta, am un plic amarat de primit, imi aduce un aviz. Ma duc in aceeasi zi, ah nu e aici, vino maine. Pai fmm.
Adi(Citează)
14/09/2017 la 11:44 PM
Fan Courier me sună întâi, iar dacă nu sunt acasă mă întreabă dacă nu am vreun vecin sau magazin de încredere în zonă, să-l lase acolo, și cum n-am nici asta, mă întreabă dacă sunt prin oraș ca să ne vedem pe traseu pe undeva.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 11:59 AM
Un sfat: la Posta, nu va asezati niciodata la coada in spatele unei femei cu fundul mare. Astea sunt ţaţe sau casnice si au obiseiul sa se certe cu angajatele, sa vocifereze, sa ceara nush ce informatii inutile, nu mai pleaca….am patit-o eu de vreo 3 ori pana acum. De atunci evit cat poit astfel de specimene.
NJK(Citează)
14/09/2017 la 11:46 PM
Interesantă procedura.
Pe mine mă sperie orice coadă de la Poștă alături de pensionari deoarece vor să se bage în față. Mă uitam într-o zi la două babe din spatele meu care, pe măsură ce avansam, tot treceau mai în laterala mea, până ce una aproape mă depășise. După 10 minute, nici nu se mai știa cine era în față de fapt, eu sau ea.
Noroc că ghișeul era pe partea mea, baba încerca să depășească pe exterior.
Culmea este că, dacă m-ar fi rugat să o las în față, o lăsam fără probleme.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 12:10 PM
O alta chestie misto e ca atunci cand primesc o recomandata postasul ar trebui sa mi-o aduca la usa. Cu toate astea, de fiecare data gasesc un aviz in cutia postala pe care scrie ca “destinatarul nu a fost gasit la adresa”. Oare ar trebui sa anunt Posta Romana ca eu lucrez de acasa si prin urmare exista o probabilitate de 99,9% sa fiu gasit la destinatie? Oare in aces caz postasul ar face macar un minim efort sa sune la interfon pentru a-mi da scrisoarea cu pricina si de a ma scuti sa pierd cateva ore din viata cu drumurile la oficiul postal si asteptatul la rand?
gigi(Citează)
14/09/2017 la 4:32 PM
Recomandata care sta maxim 10 zile la posta dupa care e trimisa inapoi. Cand te duci sa o ridici, daca a plecat nu iti spune nici macar cine ti-a trimis-o sa stii cui sa te adresezi.
Z(Citează)
14/09/2017 la 12:24 PM
Sa nu mai spunem de situatiile cand cutiile postale nu sunt in cea mai buna forma, deci adio informatie. Telefon, email – nu exista pentru ei.
Marina(Citează)
14/09/2017 la 12:40 PM
A doua poza e de la oficiul 6 unde e vama. Ce amintiri.
eddie(Citează)
14/09/2017 la 11:48 PM
Ceva pe Calea Văcărești, da.
Ultima oară am primit acolo niște tricouri. Doamna de la Oficiu îmi spune să rețin că data viitoare va trebui să plătesc TVA, că așa ar fi normal. Eu venisem oricum pregătit să plătesc TVA, dar n-am insistat, că nu țin musai să dau bani dacă ei nu vor să-i ia.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 1:24 PM
Nu faceam referire la serviciul cu livrare acasa ci la cel catre PayPoint Colet Expres.
IonutIFR(Citează)
14/09/2017 la 1:31 PM
Am patit fix acelasi lucru, primesc aviz ca din data de [insert date] am un colet la oficiul XYZ. In dupa-amiaza zilei de [insert date] ma prezint ca o oaie docila la coada. Imi zic ca nu dureaza mult, eram al 3lea. A durat 30 de minute. Imi vine randul, dau avizul si duduia nici nu se uita la mine sau in vreun catastif (calculatorul e pentru alte chestii), si imi arunca un “nu e aici, veniti maine”. Numai ca nu te pui cu nebunul. Am intrebat-o de ce mi-au zis ca pot veni din ziua respectiva, daca nu e coletul acolo, si de unde stie ca nu e coletul. “Pai nu s-a intors postasul de pe traseu, si e la el”. Am intrebat-o de cand postasul chiar aduce coletele, ca de cati ani comand eu pe afara, nu s-a intamplat niciodata. Ba, mai mult, e foarte logic sa aiba coletul, dar sa nu vina sa il predea, ci sa il care dupa el ca sa imi lase doar un aviz. In fine, a mai durat vreo 4-5 minute balciul, dupa care amabila a binevoit a se ridica, s-a dus “in spate” si a venit cu marea cutiue de aprox 200 grame. Nu am putut sa nu o taxez “pai vedeti doamna ca era aici, da’ va era sila sa va ridicati”? Na, asta e, acum imi dau seama ca de-aia i-a mai luat inca 10 minute sa gaseasca in caiet (nu mint, au trecute intr-un caiet toate coletele, cu tracking number cu tot) si sa ma puna sa semnez ca l-am ridicat!
vali(Citează)
14/09/2017 la 10:25 PM
Pățită la fel. Sâmbăta descopăr un aviz cum ca m-a căutat poștașul vineri si nu m-a găsit.
Am stat si m-am gândit daca nu cumva sufăr de Alzheimer, ca nu strigase nimeni. Bun, zic. O fi deschis sâmbăta la Posta? Hai sa vedem.
Ajung acolo, coletul nu e. Că câr, că mâr. Telefoane peste telefoane, pagini ale caietului răsfoită în nestire, verificări ale tracking number-ului etc. Dispărut fără urma. O fi la poștaș? Nu, ca nu le tine el. O fi la sortare. Nimeni din acel oficiu nu știa nimic. Zic sa dam o fuga pana la cei de la primiri internaționale sau cum se numește biroul ăla. Intre timp am dat sfoara-n mailul expeditorului ca nu imi găsesc coletul. Panica si la el. Panica si la mine. Eram pe drum spre biroul ăla, când suna cucoana de la oficiu ca al meu colet era la ei, dar s-a produs o eroare… Un, sa-mi fie cu iertare, dar nu pot altfel, tâmpit de la posta care o ținea langa ca el nu știe, nu l-a văzut, nu e la el, il pusese sub fund si nu il deranja deloc.
Bineînțeles ca am desfăcut coletul, sa nu ma trezesc cu cine știe ce cutie goală.
Când a văzut tanti aia ce așteptam cu nerăbdare de ma înroșisem de atâția nervi, s-a albit instant la fata. Erau verighetele noastre.
“Erau si plătite”, ii zic.
Mai sa leșine…
Sa zicem ca tanti asta a avut bunăvoința, dar cu cine?! Cu aia cărora le e lene sa se ridice de pe scaun sa se duca măcar la toaleta?!
Andreea(Citează)
14/09/2017 la 11:50 PM
Aia cu avizul e de la ei. Trimit avizele, dar coletele ajung acolo oricând în următoarele două zile, așa că nu se știe dacă-l găsești sau nu când te duci. Uneori nu este nici a doua zi de la data avizului.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 11:59 PM
Vorba lui Vali, ai riscat ceva. Se fură în draci din coletele de pe la Poștă.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 1:42 PM
Am o intrebare referitoare la produsele comandate din China care ajung in Romania prin Posta Romana : locuiesc de ceva vreme in Franta si aici tot ce comand imi vine pur si simplu in cutia postala fara nicio problema; am auzit in schimb de la prieteni din Romania ca trebuie sa mergi doar intr-un anumit oficiu postal care aplica si vama produselor (asta in Bacau) . True? Not true? Si de ce e asa?
kllaus(Citează)
14/09/2017 la 1:44 PM
da, e asa, pentru ca nu toate oficiile postale au si birou vamal. de regula, produsele sub 50$ (parca) nu au nevoie de vama, tot ce e peste valoarea asta merge la biroul vamal. poate citeste cineva cu acces la informatii din “interior” si ne lumineaza pe toti.
vali(Citează)
14/09/2017 la 6:38 PM
Se aplica si vama si TVA.
nashu_mare(Citează)
14/09/2017 la 11:54 PM
Scrie pe site-ul Vămii la punctul B https://www.customs.ro/calatori/bunuri-expediate-prin-colete
sub 10 euro – nu plătești nimic
10-150 euro – plătești doar TVA
peste 150 euro – plătești TVA și taxe vamale
Practic TVA-ul te arde, că taxele vamale sunt mici, considerând că nu cumperi de mii de euro. Dacă iei tricouri de 200 de euro, îți mai ia Vama 38 euro TVA și vreo 8 euro taxe vamale.
La cutia poștală vin alea sub 10 euro și care încap și în cutie. Dacă nu încap, vine un aviz care-ți spune să te duci tu după colet.
Dacă e și cu potențial de plată, te duci tu după colet, dar poți împuternici Poșta pentru a face formalitățile vamale. Eu am primit întâi un plic ce-mi zicea să trimit prin email o împuternicire și factura produselor, să confirme valoarea. Le-am trimis, mi-au răspuns imediat prin email că vor trece la treabă. Apoi am primit aviz că să mă duc după acele tricouri.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 2:05 PM
Raspunsul cred ca e spatiul fizic. Daca tot vin acolo colete timp de 30 de zile si le pastreaza… o sa dea pe dinafara
Mofo(Citează)
14/09/2017 la 11:55 PM
Nu știu la alții cum e, dar toate Oficiile din jurul meu au loc berechet. Vezi în poză cât spațiu pierdut e acolo pentru așteptare, iar depozitul e încă atât de mare.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 3:18 PM
da probabil e din cauza ca nu e loc
dar ar trebui sa fie mai mare perioada, pentru ca avizul se primeste oricum cu 2-3 zile intarziere, deci mai raman vreo 7 si da, daca esti plecat in concediu salut, am patit-o si eu
ar trebui sa faca o analiza sa determine care e nr optim de zile de tinut un colet pana la returnare, da e vorba de Posta, deci vise.
in loc ca la fiecare 10 zile sa proceseze toate coletele neridicate (ceea ce costa timp), ar putea probabil sa le tina un pic mai mult si nr coletelor de returnat sa scada dramatic, ceea ce ar insemna economie de timp
Robo(Citează)
14/09/2017 la 11:56 PM
Ar însemna să noteze cineva că m-am dus după colet și nu mai era acolo și câte zile au trecut în plus, dar n-a făcut nimeni asta pentru a se putea analiza apoi datele.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 4:19 PM
La Sibiu le tin 30 de zile, cel putin asa mi-a zis doamna de acolo. Asa imi permit sa las mai multe avize sa se cumuleze si sa fac un singur drum daca am mai multe colete.
Nu stiu cata lume stie de serviciul Track & Trace de la Posta Romana, dupa ce numarul de tracking apare in sistem te poti abona sa fii alertat prin e-mail la orice schimbare de status al expeditiei.
https://www.posta-romana.ro/track-trace.html
Trackingul merge doar pentru codurile de forma RX123456789XX (R+litera+9 cifre + codul tarii).
alunelu(Citează)
14/09/2017 la 11:56 PM
Dar ce primești așa des la Poștă?
nwradu(Citează)
15/09/2017 la 2:42 PM
Am avut pe drum simultan si 5-6 comenzi de pe Aliexpress. Maruntisuri, de obicei. De pe ultima pagina de comenzi: “Retractable Pull Key Ring” (la noi e 10 lei, am luat 4 buc. din China, de banii astia), husa de telefon (model mai vechi, la noi nu mai gasesti sau sunt scumpe), desfacator de bere de prins in perete, sosete din fibra de bambus, ceas de dama, cabluri micro USB, borseta, husa pentru Kindle touch 8th gen., USB charger pt. 4 cabluri. In trecut am mai luat becuri LED, jucarii, diverse chestii de imbracat, huse, folii, suporturi de telefon.
alunelu(Citează)
14/09/2017 la 4:35 PM
Posta Romana este capusata, totul se face intentionat ca sa te duci la curieri.
De exemplu majoritatea oficiilor au program 9-16 desi inainte aveau 7-19.
Practic daca ai servici trebuie sa te invoiesti sa ridici o trimitere de la ei. I-am intrebat cea au gandit si mi-au zis ca au facut o statistica si in acel interval au mai multe trimiteri. Le-am spus sa-l restranga intre 9-12 ca in mod sigur pensionarii vizeaza acel interval, ulterior pot sa inchida linistiti ca toti vor merge catre curieri.
JeanValjean(Citează)
14/09/2017 la 7:11 PM
Nu as merge chiar atat de departe cu criticile la adresa Postei Romane. Am trimis destule pachete cu Posta si nu am avut niciodata “surprize” iar preturile sunt foarte bune. Ultima colet trimis dimineata a ajuns la destinatie a doua zi, chiar am fost uimit de acest aspect. Intr-adevar lmai trebuie umblat la calitatea angajatilor si la birocratie.
Doru(Citează)
14/09/2017 la 11:57 PM
La primiri externe este procedura asta greoaie și cu limite ciudate.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 7:19 PM
Poți să chemi coletele la post restant. Plătești o taxă de aproape 2 lei pt asta, dar îți țin coletul 30 de zile. Partea proasta e că nu îți trimite nimeni aviz acasă atunci când e gata de ridicat, trebuie să te duci tu să întrebi dacă a ajuns. Dar dacă aici cod de tracking, mai ales formatul care poate fi verificat pe site-ul postei romane, scapi și de problema avizului
Claudiu(Citează)
14/09/2017 la 11:58 PM
Eu nu le chem nicicum. Sunt unii străini care le trimit prin curieri ce le predau poștei când intră în România. Am pățit de câteva ori asta. Dacă aș putea, aș alege alt curier.
nwradu(Citează)
14/09/2017 la 10:31 PM
Pe bune?! Verighetele, cu posta romana??? Asta da ruleta ruseasca…
vali(Citează)
17/09/2017 la 9:59 AM
Am fost atât de nepăsătoare, încât nu am întrebat vânzătorul cu cine anume colaborează la expediere. Mi-a spus doar de “curier” pe care eu l-am corelat cu o oarecare firma de curierat.
Ulterior am aflat ca ei mi-au trimis coletul prin Posta Italiana care posta colaborează cu cea Română si…aia a fost. Recunosc ca am intrat puțin in panica in momentul in care am facut descoperirea, dar na… Faptul era consumat, iar eu trebuia sa imi recuperez produsele.
Si asta s-a întâmplat doar pentru ca o firma din România care comercializa modelul respectiv de verighete nu a fost in stare sa il comande pentru noi, găsind motive cum ca nu mai lucrează cu producatorul, ca nu mai răspunde la mail… Minciuni, ca mie mi-au răspuns imediat si am mai si fost in alt magazin partener din Italia sa le probăm si comandam, ca la 2 saptamâni după ce le văzusem la noi, au dispărut din vitrina, nu le mai aveau deloc. ? Dar asta e alta poveste.
Andreea(Citează)
14/09/2017 la 10:47 PM
Vin doar coletele non UE la oficiul 9. Si sunt tinute 30 zile. Celelalte sunt trimise oficiului postal de care apartii si intr adevar stau 10 zile.
alexcd(Citează)
15/09/2017 la 12:47 AM
Eu ii doresc Postei sa dea faliment cat mai repede. M-am dus la acel oficu postal inainte de renovare ca sa platesc o taxa pt cazier si am stat aproape o ora la coada si a fost nevoie sa completez un formular foarte ciudat.
Problema 1. Nu aveau pixuri nici de imprumut, nici de vanzare si eu nu plecasem pregatit sa dau extemporal si nici macar autografe. Am facut rost de un pix de la cineva din coada
Problema 2. Cand ajung la ghiseu imi spune acritura aia ca trebuie sa mai scriu si nu stiu ce dracu pe verso. Ii cer pixul ei sa trec in 5 secund informatiile
Problema 3. Pai nu se poate cu alt pix, trebuie sa fie pixul initial (care plecase deja din incinta). Ii mai cer un formular gol sa il completez cap coada cu un singur pix tot de la cineva de la coada
Mai stau inca 20 de minute sa astept pt ca tocmai ce ajunsese la ghiseu babuta din spatele meu care avea vreo 3 colete de trimis si a fost nevoie de un milion de formulare cu care ea era familiarizata
Aberatia 4. Functionara ia cartonasul meu si introduce datele in calculator in vreo doua locuri si apoi imi listeaza pe o imprimanta matriceala tot ce scrisesem eu pe cartonas si ma pune sa semnez. Pe semne ca aceea este dovada operatiunii derulate dar le place sa adune cartonase cu informatii inutile. A durat 10 minute toata operatiunea de plata a unei taxe pt cazier plus o ora de stat la coada.
Patania 2 (in care mai intervin si institutii ale statului. Am uitat sa verific daca am rovigneta si mi-am adus aminte in ziua urmatoare celei in care defilasem prin fata camerelor de supraveghere, asa ca ma asteptam la o amenda dar nu stiam cand o sa ajunga.
Nici nu imi inchipuiam ca nu voi putea plati jumatate in 48 de ore dar…
Pe plic scria 31.07 momentul plecarii lui din cluj de unde probabil le printeaza ei. 02 august data postei din popesti-leordeni, ilfov (unde am eu domiciliu). Am gasit o notificare in cutiuta postala intr-o seara dar a doua zi plecam in concediu si nu aveam cum sa ajung sa iau plicul. La intoarcere am uitat de chestia asta si m-am trezit la intoarcer dupa vreo 3 saptamani cu un plic in cutia postala si atasat lui un proces verbal de afisare la domiciliu a respectivei corespondente si trecuse si termenul de 15 zile in care puteam contesta amenda. Dar sa revenim, pe 02.08 a ajuns la posta din popesti si sa zicem ca am primit notificarea tot atunci, desi toata lumea din cartier se plange ca postasul nu duce corespondenta la adresa. Cu cele 5 zile lucratoare cat trebuia sa stea la posta pana cand il trimiteau inapoi, cel mai devreme pe 08.08 il puteau trimite catre o casuta postala din bucuresti, unde era adresa de retur. Pe 10.08, un functionar de la CNAIR deja zice ca a venit la mine la o adresa care nu e deloc usor de gasit, cu un proces verbal personalizat cu numele meu si datele de pe plic (scrise la calculator, nu de mana) si mi-a afisat respectivul plic la domiciliu, astfel procedura a fost indeplinita si incepea sa curga termenul de plata redusa de 48 ore si cel de contestare de 15 zile. Sunt aproape sigur ca data de 10.08 trecuta de functionarul CNAIR pe procesul ala verbal de afisare la domiciliu nu este corecta si ca martorul mentionat acolo nu locuieste in blocul meu, dar tot sunt bun de plata integral. Mentionez ca am cont si pe ghiseul.ro si pe spatiul privat virtual de la finante si tot degeaba, informatia cu amenda o primesti dupa ce a trecut termenul de 48 de ore si o gasesti doar daca iti verifici contul din proprie initiativa, ca ei nu trimit notificari pe email.
Marius(Citează)
15/09/2017 la 3:27 PM
Tare povestea, mulțumesc pentru comentariu!
nwradu(Citează)
15/09/2017 la 1:57 PM
mie dupa niste reclamatii la posta, toate coletele externe cu valori mici , care nu au nevoie de vama imi vin la usa acasa ( e cineva acasa permanent ce-i drept)
buc – s3
teo(Citează)
15/09/2017 la 2:44 PM
N-are legatura cu reclamatiile, asa vine la toata lumea, mai nou, la valori sub 10 EUR.
alunelu(Citează)
24/09/2017 la 7:35 PM
Am primit azi mail de la Posta:
“Stimate client,
Intrucat in ultima perioada au existat intarzieri in prelucrarea trimiterilor postale extracomunitare intrate in tara inainte de 1 septembrie, iar in spatiul public au circulat informatii contradictorii despre modalitatea de distribuire a trimiterilor simple din aceasta categorie, dorim sa va facem cunoscute urmatoarele:
– urmare adresei Directiei Generale a Vamilor din data de 11.08.2017, toate trimiterile postale extracomunitare au trebuit indrumate catre oficiile cu asistenta vamala, in lipsa posibilitatii Postei Romane de a furniza in format electronic datele solicitate de autoritatile vamale, cu scopul efectuarii analizei de risc si controlului in vederea acordarii liberului de vama la nivelul BSI Bucuresti.
– in consecinta, Posta Romana a luat masurile necesare, astfel incat incepand cu data de 24.08.2017 toate trimiterile postale extracomunitare simple (cele care nu au cod AWB standard de forma XY123456789ZW si care nu pot fi urmarite in Track&Trace), avand valoare sub pragul care impune taxarea (10 Euro), ai caror destinatari sunt persoane fizice cu domiciliul in intreaga tara sunt inregistrate electronic la nivelul Biroului de Schimb International intr-o aplicatie dedicata a Postei Romane, borderoul fiind emis electronic si putand fi prezentat autoritatii vamale zilnic. Borderourile cuprind toate informatiile solicitate de catre autoritatea vamala, astfel incat reprezentantii acesteia sa poata acorda liberul de vama la nivelul BSI, trimiterile ce primesc liber de vama putand fi indrumate apoi catre oficiile postale ce apartin adresei de destinatie
– prin urmare, incepand cu data de 01.09.2017 trimiterile postale extracomunitare simple avand valoare sub pragul care impune taxarea (10 Euro) sunt indrumate pentru distribuire prin oficiile din cartier, dupa ce in prelabil au primit liber de vama.
Totusi, masura de directionare a tuturor trimiterilor extracomunitare catre oficiile cu asistenta vamala a generat solduri mari care s-au acumulat in perioada 11-31.08.2017, fapt ce a cauzat aglomeratii in oficii, ingreunarea si intarzierea prelucrarii si livrarii trimiterilor.
Limitarile la nivel de personal au putut fi depasite partial prin suplimentarea cu salariati postali in oficiile cu asistenta vamala, insa, in ciuda eforturilor considerabile depuse, viteza de prelucrare si livrarea soldurilor de trimiteri extracomunitare nu s-a putut realiza in ritmul dorit de clienti si de personalul din oficii.
Va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile cauzate si va asiguram ca depunem toate eforturile pentru lichidarea stocurilor de trimiteri extracomunitare la nivel de oficii cu asistenta vamala, in cel mai scurt timp cu putinta, pentru a reveni la normal.
Totodata, precizam ca in etapa imediat urmatoare Posta Romana va dezvolta o aplicatie informatica dedicata ce va permite ca si trimiterile extracomunitare inregistrate (cele care au cod AWB standard si pot fi urmarite in track&trace) sa urmeze acelasi proces de prelucrare in vederea acordarii liberului de vama la nivel de BSI, si sa poata fi directionate catre oficiile care deservesc adresa destinatarilor, si nu la oficiile cu asistenta vamala.
Va multumim pentru intelegere.”
alunelu(Citează)