►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« SSD cadou la achiziția de componente pentru PC
Pentru a strânge mai mulți bani la buget, Guvernul distruge firmele persoanelor cu handicap »
În România, cel puțin pe Facebook, se discută mai puțin despre tenis și mai mult despre dacă ai voie sau nu să discuți despre tenis.
Mulți zic că nu ai voie să o critici pe Halep când joacă prost. Este o presiune tot mai mare în social media de a-i stigmatiza cumva pe cei care care-și spun părerea după o înfrângere. Dar ce, i-ai dat bani pentru pregătire? Dar nu mai bine ești mândru că avem o româncă în top? N-ai ținut o rachetă în mână și acum îți dai cu părerea?! Ai tu habar câtă presiune este pe jucătoare, cât de mult s-a antrenat, câte sacrificii a făcut în viață? Nu ai, așa că taci din gură și nu o critica!
Totul se schimbă dacă Halep câștigă. Atunci ești stigmatizat dacă nu spui ceva despre asta. Prostule, câștigă un român la tenis și tu nu zici nimic, că-ți pasă doar de fotbal! Țăranule!
Știți cu ce seamănă asta? Cu atitudinea comunistă de a lăuda tot ce se producea aici, toate “realizările” socialiste, în timp ce orice nereușită era ascunsă, că nu dădea bine în rapoarte. Totul era bine, viața era perfectă, suntem cei mai tari. Imaginea completă, cu bune și rele, cu victorii și înfrângeri, n-ar trebui spusă!
Eu vă îndemn să spuneți de fiecare dată opinia voastră. Asta înseamnă dreptul la liberă exprimare. Dacă un meci vi se pare că a fost slab (cum a fost finala pierdută împotriva lui Muguruza, că de acolo a pornit ideea acestui articol, nu de la înfrângerea împotriva Sharapovei), spuneți asta cu fruntea sus, că e dreptul vostru și opinia voastră. Câtă vreme o faceți pe un ton civilizat, nimeni nu ar trebui să vă interzică asta.
E doar un meci, sportul este o formă de entertainment și e normal să spui dacă-ți place sau nu ce-ai văzut. Nu trebuie să fi jucat tenis, nu trebuie să te pricepi la asta, nu trebuie să știi fazele lunii și ecuațiile lui Maxwell, ci doar să spui dacă show-ul a fost bun sau nu. Asta este sportul actual, un show, că de asta se și plătește atât de bine.
Și apropo, ați observat că doar la tenis apare această problemă? Nimeni nu se revoltă când critici echipa de fotbal a României. Pe ăia dă-i în mă-sa, normal că au pierdut!
« SSD cadou la achiziția de componente pentru PC
Pentru a strânge mai mulți bani la buget, Guvernul distruge firmele persoanelor cu handicap »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
33 comentarii
29/08/2017 la 1:50 PM
Nu zice nimeni că nu le-a plăcut, toți zică că cine a pierdut e varză, că trebuia să stea acasă și că n-ar ce căuta acolo, de parcă ar putea ieși 2 câștigători într-o finală, ceea ce e puțin cam de ciobani.
Teniescu(Citează)
29/08/2017 la 2:30 PM
Eu n-am problemă cu cei ce zic asta. Problema mea este cu cei ce zic “huo, n-ai voie să-ți zici părerea, ba chiar ar trebui să lauzi și când nu e nevoie”
nwradu(Citează)
29/08/2017 la 3:39 PM
Mulți aruncă cu căcat și atât, alea nu sunt păreri.
Teniescu(Citează)
29/08/2017 la 2:38 PM
Da, e o problema.
Practic o gramada de oameni chiar si in Vest merge pe ideea 2: Propaganda. Unii o fac chiar inconstient, nu isi dau seama ce fac, dar de fapt asta este. Propaganda = nu ai voie sa spui altceva, vrem sa impunem lumii aceste idei, e in scopul progresist, sau in interesul tarii .
De ex la americanii progresisti, care practica cea mai drastica propaganda (fac tot ce pot sa te dea afara din job daca o contrazici public).
Din pacate asa dispare libera exprimare, care s-a dovedit mai puternica decat propaganda comunista.
mac gregor(Citează)
29/08/2017 la 3:08 PM
Daca e mai puternica, de ce dispare?
Also, cum te dau aia afara din job?
Giani Mucea(Citează)
29/08/2017 la 3:23 PM
dispare pentru ca exista o patura de oameni puternic ideologizata, care considera ca idealurile lor sunt mai importante.
Exact ce s-a intamplat si in Rusia sovietica sau Germania nazista.
mac gregor(Citează)
29/08/2017 la 3:42 PM
Dar daca e un concept superior si mai stabil, ar trebui sa fie mai multi oameni in favoarea lui decat impotriva. Ceea ce inseamna ca ar trebui sa supravietuiasca, chiar daca exista si perioade mai dificile.
Comparatia cu dictaturile nu prea se potriveste. Una e inabusirea libertatii de exprimare de catre stat, alta e conflictul intre oameni care isi exercita libertatea de exprimare.
Giani Mucea(Citează)
29/08/2017 la 4:04 PM
diferenta asta exista doar pana ce una din parti ajunge la puterea politica si incepe sa o foloseasca impotriva celorlalti. Si nazistii s-au bucurat de beneficiile libertatii de exprimare, dar cand au ajuns la putere au interzis-o celorlalti. Puterea politica exista pentru a face chestii concrete, nu pentru a inabusi libertatea de exprimare.
Si pe planul ei, e excelenta. Dar ce preferi, o Germanie care conduce militar tot continentul? Libertate de exprimare? Sau sa nu iei un pumn in fata?
Varianta progresista: vrei sa spui cum gandesti? Sau preferi sa iti pastrezi jobul?
mac gregor(Citează)
29/08/2017 la 5:09 PM
Aia e o situatie ipotetica. Presupui ca se poate ajunge acolo in ciuda rezistentei majoritatii. Eu nu cred ca se poate intampla asta, cel putin nu in US.
Libertatea de exprimare e fata de stat, nu fata de libertatea de exprimare a altor oameni. Atata timp cat ramane asa, e ok.
Nu inteleg paralela cu germania, imi pare rau.
Giani Mucea(Citează)
29/08/2017 la 6:01 PM
Nici nazistii nu s-au nascut dictatori. Au inceput ca oameni care aveau niste idealuri si credeau ca e ok sa le inchizi gura celor care nu erau de acord cu ei.
mac gregor(Citează)
29/08/2017 la 10:16 PM
Si daca extremistii de oricare parte vor tranzitiona catre dictatura, restul populatiei se va impotrivi, ajutata de legislatia actuala si restul sistemelor democratice. Sa nu uitam ca in US libertatea de exprimare este articolul 1. Pana atunci, nu facem decat sa prezentam o activitate normala (protestul/boicotul) ca argument ca ar putea avea loc o activitate anormala.
Giani Mucea(Citează)
29/08/2017 la 3:39 PM
Multe culturi vad participarea in sine la o competitie ca o performanta.
Noi, romanii, de altfel o tara foarte dezvoltata nu ne multumim decat cu victoria :)
Referitor la halep, parerea mea e ca la fizicul ei si-a depasit demult conditia in tenis.
Franckie18(Citează)
29/08/2017 la 4:19 PM
Problema cu Simona Halep nu este ca joaca prost ci ca dupa meciul cu Muguruza e banuita (inclusiv de CTP!) ca joaca intentionat prost !
Cota pentru meciul ala pierdut cu 6-1 6-0 era de 1:500 deci puneai 10 dolar si luai 500, daca puneai 1000 atunci luai mai mult decat toti din concurs la un loc !
Ideea se confirma, ieri cota ca sa castige Sarapova era de 5 la 1, am pariat pe ea si am castigat de 5 ori miza !
JeanValjean(Citează)
29/08/2017 la 5:43 PM
Alții zic că Halep merită Nobelul pentru pace. Nu bate pe nimeni. Dar astea sunt răutăți. Pentru ea, totul e un business, iar noi ne dăm cu părerea, ba chiar unii mai pun și suflet.
motanes(Citează)
29/08/2017 la 6:29 PM
Din fericire inca n-am ajuns la nivelul acela de political correctness din state in care daca esti impotriva curentului general de opinie devi automat un paria.
In momentul in care ajungi persoana publica trebuie sa stii ca automat vei avea de infruntat opinia publica , buna sau rea oricare ar fi ea.
Ca a casitgat sau a pierdut e mai putin important , e un job , ai zis mai bune si mai proaste , conteaza ca a castigat bani din asta.
Personal de asta nu ma uit la tenisul feminin , mi se pare plictisitor iar icnetele Sarapovei nu pot sa le suport.
Silvanus(Citează)
29/08/2017 la 7:13 PM
“Mulți zic că nu ai voie să o critici pe Halep când joacă prost.”
Problema nu e ca o critica cineva ca joaca prost, problema e ca niste indivizi pe care nu i-a intrebat nimeni o fac de rahat cand pierde. E o diferenta.
Poti sa critici daca critica ta il ajuta pe cel criticat. Dar cand tot ce faci e sa-ti versi tu frustrarea ca nu a castigat, de parca ti-e datoare tie personal sa castige, nu se mai cheama critica, se cheama mizerie.
Si bine-nteles, ni se putea sa nu mentioneze cineva aici political correctness-ul. Sigur, PC-ul n-are nici o legatura cu Halep, ca nu din cauza lui li se cere unora sa taca, ci pentru ca sunt lipsiti de cel mai elementar bun simt, dar asa ne place noua sa sarim in caruta anti-PC ca sa ne justificam misoginismul, rasismul si grobianismul care ne caracterizeaza fundamental pe noi, romanii.
Robo(Citează)
29/08/2017 la 8:31 PM
as trage linia intre a spune “reactia ta fata de halep/altceva e o mizerie nu ma asociez deloc si eu decid sa ma comport asa” si “sa i se inchida gura pt ca are acest punct de vedere”.
mac gregor(Citează)
29/08/2017 la 8:57 PM
Aberezi. Nu i s-a inchis gura nimanui pentru simplul fapt ca nici macar nu e posibil sa i se inchida gura cuiva, pe internet, in Romania. Adica, cum anume li s-a inchis gura, mai precis? A venit cineva si le-a pus mana la gura sau cum?
Vad ca ne place libertatea de exprimare, dar numai cand ne exprimam “noi”. Cand se exprima altii, vai, ne inchid gura, suntem oprimati, doamne fereste sa ne spuna cineva ce parere are despre noi si nu ne convina. Doar “noi” putem sa improscam cu rahat in numele libertatii de exprimare – cand vorbesc altii e propaganda.
Robo(Citează)
29/08/2017 la 9:24 PM
nu am zis ca in Romania s-a facut asta, ma refeream la SUA.
mac gregor(Citează)
29/08/2017 la 10:27 PM
Da, in SUA li se inchide gura, de aia defileaza cu faclii pe strazi strigand “jews will not replace us” – ca li se inchide gura.
Robo(Citează)
29/08/2017 la 10:29 PM
Dar nici in SUA nu i s-a inchis gura nimanui. In absolut nici un caz nu a venit guvernul sa oblige pe cineva sa nu vorbeasca, sub amenintarea violentei sau a inchisorii (national security issues excluded).
A, au existat proteste? Ok. Au primit raspunsuri pe twitter sau facebook? Ok, care e problema, TOATA lumea are libertate de exprimare. Firma la care lucreaza a decis sa ii concedieze, neincalcand legislatia muncii din US? So what, e libertate de exprimare nu imunitate fata de consecinte.
Giani Mucea(Citează)
30/08/2017 la 11:50 AM
@robo- critic cam cand vrea pelicanul meu cu gusa, comprende la tine?
Critic din postura de spectator care contribuie din greu la bugetul Simonei, ca fara noi, premiile ar fi cam de 3000 de ori mai mici.
Tu esti atat de stupid sa crezi ca Simona sau alta “vedeta” de carton asculta parerile altcuiva exprimate pe net?
Critic, nu considerandu-ma roman, ci spectator neutru ca si la un Barca-Real, si zic asa: cine-i mai bun sa castige!
O face Muguruza muci? Cum puii mei te duci in finala de mare turneu si-o furi cu 1-6,0-6? Tu fiind nr. 2 mondial? Machidoanca nejucand nimic.
Pai atuci, huo!
Te bate nr. 146 WTA, in primul tur la FM? Huo, atunci.
Vrei number one mondial jucand ca o anonima venita din calificari?
Lasa ca-i repereaza onoarea banii aia multi(prea multi pt. asa prestatii) pe care-i castiga doar ca se prezinta la vreun turneu!
Apropo, pt. participarea in primul tur acum a incasat 50.000 usd!
Adica leafa unui inginer din Romania pe vreo 50 de luni.
Sabin(Citează)
30/08/2017 la 11:53 AM
@Giani
deja intram in chichite.
Io sunt un om simplu, ma uit la rezultate. De cand s-au apucat sa faca ce zici tu, america a intrat in fierbere si nu se mai intelege om cu persoana.
Prefer cum era inainte, cand nu erai concediat pentru pareri politice diferite de ale sefului.
Daca ei vor sa continue pe drumul asta, nu-i stress, Trump, oricate gafe ar comite, mai poate castiga un mandat numai pe ura provocata de aceste politici.
mac gregor(Citează)
30/08/2017 la 4:53 PM
Iti inteleg punctul de vedere. Sunt multe de spus aici – ca aia cu adevarat SJW sunt o minoritate si merita ignorati, ca de cele mai multe ori political correctness inseamna bun simt dar cativa retarzi o duc la extrem si ii dau un nume rau. Ca unele cazuri sunt mediatizate exagerat dar in rest, in viata de zi cu zi, nu e nici o schimbare. Dar nu are sens. Tu ai o perceptie ca lucrurile s-au schimbat si eu nu am cum sa argumentez impotriva acestei perceptii.
Parerea mea este: extremistii de stanga sunt mult mai prosti decat extremistii de dreapta. Fiecare are in mintea lui o lume perfecta si scopul pentru care militeaza e sa transforme lumea aia in realitate. Dar, pe cand extremistul de dreapta se face frate cu Trump ca sa isi inainteze ideologia un milimetru (stiind ca Trump nu e nazist, dar nu are o problema cu nazistii si ii ajuta), extremistul de stanga vrea ca toata lumea sa fie de acord in totalitate si ACUM cu idealul lui. Nu accepta compromisuri si respinge chiar si o miscare mica in directia corecta, pentru ca nu e suficient (vezi Criticatac – o colectie mai mare de intelectuali retardati nu am vazut).
Anyway, political correctness nu o sa dispara si nu ar trebui sa dispara. Sigur, trebuie sa existe niste limite si o progresie ceva mai lenta, dar atat. Va continua si, de acord, va fi munitie pentru Trump si baietii care au o problema cu evreii. Si pana la urma poate se sparge buba.
Giani Mucea(Citează)
29/08/2017 la 8:32 PM
Când vezi cinspe mii de de opinii cretine gen “Halep ie supraevluata, hahahaha, bine ca piedut” te cam obisnuiesti să îi desconsideri pe ăia care le emit.
E ca atunci când eu îi consider pe ăia care folosesc în texte “Rromânia” sau “Românica” (nu neapărat cu diacritice sau majuscule) niște cretini frustrați a căror opinie nu contează. E inducție matematică.
nashu_mare(Citează)
29/08/2017 la 8:42 PM
Si pe Robo.
nashu_mare(Citează)
29/08/2017 la 9:04 PM
Plictisitor. Zi drept, tu nu vii aici pentru vanatoare, este?
Daca ti-e dor sa-ti reamintesc ca esti tantalau, macar zi si tu ceva de care sa pot sa ma leg, ca ce ai scris mai sus n-are nici cap nici coada.
Robo(Citează)
29/08/2017 la 9:17 PM
Am si eu o intrebare pentru cei care se uita la sporturi.Eu, de exemplu ,nu am rabdare si ca atare nu ma uit plus ca am descoperit ca nici nu ma ma intereseaza.
Ce castigati voi din treaba asta? Asa ca idee. Nationalismul prostesc cand tu ca popor sau individ nu castigi nimic mi se pare de o imbecilitate extrema. Voi credeti ca Halep joaca pentru Romania sau pentru ea acolo? Banii intra in bugetul tarii sau contul ei?
Brava , e romanca. Sporuri multe. Eventual te uiti asa ca divertisment si aici se si termina “give a fook-ul”. Dar sa se ajunga la rastigniri publice cand aia nu da 2 lei …e hilar.
Intotdeauna m-au fascinat sarantocii care urla si ei acolo la meci , isi pun prosoape si fulare in cap sau la gat , se vopsesc pe fata in tricolor sau mai stiu eu ce… si altii invart milioane de euro. Prostul cu incurajarile , desteptul cu banii. Inca uneori mai si cred , ca si fanii aia de la steaua parca, ca sunt actionari ai clubului. Amuzant.
Halep a facut milioane de euro , o doare undeva de critica , opinii , vrajeli. La un asemenea nivel credeti ca inca ii mai pasa de nationalism? Credeti ca se gandeste la Romania sau la ea cand loveste cu racheta?
Nu mai fiti naivi.
Romanul(Citează)
29/08/2017 la 9:19 PM
Adica, ce nu-ti place tie e “cacvat”. Atat te duce mintea…
NJK(Citează)
29/08/2017 la 9:55 PM
Halep are mintea slaba si pierde meciurile din cauze psihologice mai mult decat din motive obiective. Le lasa pe alealalte sa o alerge pe tot terenul pana isi da duhul si nu mai poate.
Daca e o chestie pentru care sunt cunoscut e ca nu ma ascund cu parerile mele. Daca ceva e prost, e prost, nu exista alta descriere.
Gaelex(Citează)
29/08/2017 la 10:46 PM
Bravo, boss, marile spirite gândește la fel. Tu și sebi bârgău…
Mache(Citează)
30/08/2017 la 1:18 PM
Tristetea care apare atunci cand pierde oricine, in orice sport, este de fapt, cred eu, frustrarea ca nu ne-am bucurat. Practic, injuraturile la adresa Simonei sunt ceva de genul: “Huo Simona, nu m-ai facut sa ma simt bine, esti nesimtita! Daca bateai, ma bucuram si eu cateva minute. Esti o fraiera!”
Parerea mea e ca sportul este o sursa continua de speranta ca echipa preferata va castiga si automat iti vei extrage cateva bucurii vremelnice. Atata timp cat nu esti un sustinator neutru al sportului in general, ca sa te bucuri de spectacol si atat, mi se pare normal sa apara reactii de nemultumire cand pierde preferatul tau. Pana la urma nu avem nimic de impartit cu FCSB, Halep, sau Real Madrid, singura relatie pe care o avem este daca ne fac sau nu bucurosi prin victorii, pentru ca am ales sa tinem cu ei.
Ar mai fi si iluzia ca Halep este din Romania, dar, sincer, atunci cand castiga Nadal sau Federer nu ma gandesc ca a castigat Spania sau Elvetia. Mi se pare ca doar ne agatam de aceasta iluzie ca sa sporim bucuria. Si chiar daca ar deveni, Simona, o romanca, nr.1 mondial, now what? Ma bucur o zi-doua, cand imi mai amintesc, dar tot stau 3 ore prin traficul din Bucuresti :)
Totul se reduce la fiecare persoana in parte, la sine. Halep nu joaca pentru fani, cum nici Radu nu posteaza pentru cititori, cum nici eu nu muncesc pentru clienti. Pe hartie asa suna, dar deep down, fiecare face totul pentru el.
E doar o parere, si mai degraba o discutie de cateva carafe de vin :)
AlinC(Citează)
30/08/2017 la 4:32 PM
E clar ca impotriva rusoaicelor Halep nu prea are sanse. Ori se dopeaza alea ori pur si simplu sunt mai bune decat a noastra. Ma refer aici la sharapova, svitolina, ostapenko – jucatoare care lovesc cu toata forta fiecare minge.
Beb(Citează)