►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vești proaste pentru șoferi: Poliția Rutieră cumpără încă 50 de radare cu laser, echipamente de mici dimensiuni, ce pot fi folosite din mână și deci agenții respectivi vor fi foarte dificil de văzut în trafic.
Firma de la care le cumpără a fost unicul ofertant la o licitație, probabil pentru că este unicul distribuitor al radarelor cerute. Bănuiesc că este vorba tot de modelul LTI 20/20 TruCam, cum mai au deja în dotare.
Personal sunt pentru utilizarea radarelor și amendarea celor ce depășesc viteza legală, dar nu-mi place modul în care Poliția Română în particular folosește radarele: acolo unde le este lor ușor, la pândă, nu acolo unde ar fi nevoie pentru creșterea siguranței în trafic.
De exemplu, la fântâna Miorița s-a introdus de ceva vreme o limitare la 40 km/h pe o porțiune mică ce vine după un tronson lung, lat de 3-4 benzi, cu vizibilitate bună. Limitarea s-a introdus pentru că după ocolirea fântânii urmează o trecere de pietoni unde mai au loc accidente, iar acum poliția stă și cu radarul acolo pentru a-i amenda pe cei ce aveau impresia că limita este tot de 60 km/h.
Un administrator deștept de drum ar fi pus, la recomandarea Poliției, un semafor pentru pietoni. Semaforul este o tehnologie simplă și ieftină, un pom de Crăciun cu trei becuri, cum zice un prieten de-al meu. Cel de la Miorița nici măcar n-ar trebui corelat cu vreun sistem inteligent de trafic, ci doar dotat cu un buton pe care pietonii (trec vreo 2-3 pe oră) să-l apese când e nevoie, iar mașinile să oprească la lumina roșie. O investiție minimă ar fi rezolvat perfect o problemă complicată.
Un alt loc preferat de radare, mai ales de unele laser, este la liceul francez din afara orașului, unde din nou este o limitare la 40 km/h. Limitarea e stupidă, că liceul este oricum protejat de garduri înalte cu acces controlat și nu e ca și cum elevii de acolo traversează DN1 în pădurea de vizavi. În plus, limitarea rămâne valabilă și pe perioada vacanței de vară, când din nou este inutilă. Nu contează, radar să fie!
Mai multe radare vor da câteva amenzi în plus. România, țara cu cei mai mulți morți în accidente rutiere, ca să nu mai zic de miile de cazuri de paralizie și alte răni grave, are nevoie de alt gen de măsuri:
Apropo de radare, am înțeles că unele radare normale au fost mutate de pe mașinile Logan MCV pe care se aflau instalate pe mașini nemarcate. Nu a fost vreun plan special, ci pur și simplu câteva MCV-uri s-au defectat sau distrus în accidente, iar radarele au fost ulterior mutate pe alte mașini. Concluzia este că acum orice mașină oprită pe marginea drumului poate fi un radar.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
39 comentarii
11/08/2017 la 6:47 AM
trebuie sustinute maririle de salarii si deficitul acoperit din amenzi usor de incasat.
Mihai(Citează)
11/08/2017 la 10:37 AM
N-am o problemă cu asta, amenzi se pot da cu sutele în România zilnic. Dar să le dea astfel încât cei amendați să și învețe ceva din asta.
nwradu(Citează)
11/08/2017 la 6:54 AM
M-am chinuit jumătate de an sa ii fac sa pună semafor cu buton la fântâna Miorița și degeaba.
Poliția este de acord sa fi instalat acolo semafor cu buton, însă direcția tehnica de circulație din primăria capitalei sau cum ii spune nu aproba deoarece ar fi intrare in oraș si trebuie fluidizată circulația.
Nu au vrut da înțeleagă ca fluidizează mai bine un semafor cu buton și temporizator dar nu se poate înțelege cu ei. Și nici faptul ca la 500 de metri mai in colo, la piața presei este alt semafor nu a contat.
lp(Citează)
11/08/2017 la 8:02 AM
detector de radar + statie = LOVE
FKT(Citează)
11/08/2017 la 8:16 AM
Sau egal incalcat legea zi de zi, pus viata ta si a altora in pericol fara macar a-ti asuma riscul unei amenzi.
Pe ideaa, altii sai fie civilizati si sa respecte legea, eu pot sa o ciupesc un pic…
OAlex(Citează)
11/08/2017 la 9:35 AM
Mers regulamentar si respect in trafic = LOVE!
ionica(Citează)
11/08/2017 la 8:15 AM
Masinile din poza au POLITIA pe capota scris invers? Asta e o greseala sau chiar asa le-au vrut pe dos? Intelegeam sa fie una gresita dar nu imi amintesc sa fi vazut pe vreo masina de politie scris de la stanga la dreapta pe capota(cum ar trebui). Stie cineva care e povestea cu asta?
Cosmin(Citează)
11/08/2017 la 8:17 AM
Sa poti sa citesti ‘politia’ cand te uiti in oglinda…
OAlex(Citează)
11/08/2017 la 8:45 AM
Aceeasi intrebare aveam si eu la 10 ani.
ionut(Citează)
11/08/2017 la 10:08 AM
Eu am avut-o pe la 15 :-))
Robo(Citează)
11/08/2017 la 10:38 AM
Aitilop!
Poza e făcuta de mine, apropo, la predarea MCV-urilor către Poliție. Cred că am condus în total vreo jumătate dintre ele.
nwradu(Citează)
11/08/2017 la 2:07 PM
Cosmina, ai castigat un premiu.
ipo(Citează)
11/08/2017 la 5:05 PM
da, se stie ca doar femeile pot fi ignorante.
cand un barbat e ignorant, e de fapt ca o femeie.
hai sa le zicem “p*zde proaste”, de fapt, ce ne mai chinuim cu “femei”
Robo(Citează)
12/08/2017 la 3:20 PM
“Scrie aetilop si face nino nino? Pai tu aia ai furat-o ma?” Crapu si menumorut, 1999, Mamaia.
Empire(Citează)
11/08/2017 la 8:27 AM
Între timp într-un univers paralalel :
https://twitter.com/SurreyRoadCops/status/893502513248428032
Nico(Citează)
11/08/2017 la 8:50 AM
Situatia de facto in Bucuresti e cam urmatoarea si putem extinde cam la orice sector de drum aglomerat, fie ca vorbim de A2 fie de viitoarea A1 ori de E85:
1.Volum mare de trafic in orele de varf indiferent de locatie.
2.Blocaj indiscutabil la iesirile din oras.
3.Zone foarte putine unde sa-i poti da viteza ca sa ma exprim asa. Stiu o sa-mi spuneti ca pe la iesiri e limita de 60 de km si mai sunt niste bulevarde tot cu aceasta limita, dar volumul de trafic face ca aceasta limitare sa fie utila in foarte putine situatii.
Acum, pentru toate astea nu ai nevoie de vreun radar sofisticat, pur si simplu ai camerele din intersectii/camerele de rovinieta, care pot surprinde multe chestii, vrei sa faci un pic de ordine, le poti folosi, sau poti incepe sa mai amendezi si din alte chestii decat viteza. Si apropo, stiti de ce se pune accent pe amenzile de viteza? Pentru ca sunt cele mai simple de dat, a vedea daca vreunu a depasit coloana pe linia tramvai, sau mers pe interzis e un pic mai complicat, dar viteza este ceva foarte simplu care il poti prinde pe orice participant la trafic.
Dincolo, de radar, de amenzi situatia descrisa de tine raportata la numarul de morti, este una cat se poate de reala si nu poate fi rezolvata cu actualele masuri, trebuie ajustata odata infrastructura rutiera, instalarea de camere in zonele cu adevarat periculoase si inceperea folosirii lor. Unul din motivele pentru care la ora actuala o buna parte din masuri nu se iau, este si ca daca s-ar respecta legea la sange, in Bucuresti cel putin ar fi un blocaj continuu, pentru ca drumurile nu duc la cate masini sunt in aceasta minunata capitala.
Asdad2005(Citează)
11/08/2017 la 9:00 AM
E normal sa fie scris asa..pentru ca soferii să poată citi ce este scris pe maşină când aceasta le apare în oglinda retrovizoare.
George(Citează)
11/08/2017 la 9:02 AM
Limit de 50-60 km/h in localități e de mai bine de 30 de ani. Intre timp masinile au evoluat. Nu mai au frane pe tambur fata ba chiar sunt din ce in ce mai putine care mai au pe spate. Au inceput sa apara sisteme autimate de frânare și noi tot cu limita de 50-60 stam. Ar fi ok si limita asta daca nu ar exsita enervarea oamenilor care sunt intarziati de: cei care forteaza semaforul si trec pe rosu, de cei care merg pe linia de tramvai si apoi se baga in fata, de cei care se opresc pe banda 1 si o blocheaza, de lipsa semafoarelor inteligente, de cei ce vorbesc la telefon fara bluetooth si nu stiu ce vor sa faca nu semnalizeaza, de femeile care se machiaza in timp ce merg la munca si uita sa mai plece de la semafor. De multe ori condusul cu viteza este o consecinta a celor de mai sus.
Mihai(Citează)
11/08/2017 la 10:40 AM
Străinii trec la limite de 35 km/h pentru ca nu le place zgomotul în localitate.
În ciuda frânelor mai bune, lumea tot moare pe capete, dovadă că asta nu are nici o legătură. Accidentele au loc din alte motive.
nwradu(Citează)
11/08/2017 la 9:12 AM
Limita de la Miorita de 40km/h e acoo din 2 motive, prima intradevar este trecerea de pietoni dar in afara de asta mai sunt si cei care folosesc intersectia de acolo pentru a intoarce sau a face stanga spre Gara Baneasa sau Clubul Diplomatic. Cele mai multe accidente acolo au implicat masini care ajungeau in fantana.
Limita de la Liceul Francez a fost eliminata acum cateva luni, probabil si-au dat si ei seama ca era o aberatie.
O masura foarte buna ar fi modificarea legislatiei astfel incat sa se poata emite procese verbale fara sa mai fie nevoie de semnatura unui agent de politie, astfel ar putea fi folosite camerele de supraveghere din intersectii. Cu putin soft tunning ar putea amenda automat pe cei care trec pe rosu plus multe alte cazuri in care decizia de amendare s-ar putea face manual dar pe baza acelorasi camere.
Cristi(Citează)
11/08/2017 la 10:57 AM
Apropo de Miorița, fântâna ar trebui transformată într-un sens giratoriu și gata. Loc e destul pentru a-l face mare încât să se reducă viteza, plus că ar putea modifica benzile astfel încât cei ce întorc să aibă una a lor.
Asta cu amendarea din camerele video implică modificări legislative ce nu sunt foarte complexe, dar te lovești apoi de alte probleme: cine stă să se uite la atâtea imagini, să scoată cadrele, să caute proprietarii, să trimită amenda prin poștă șamd. Toți ar face apoi contestație pentru că au auzit ei că dacă hârtia nu e îndoită în partea de sus sau semnată cu verde, sigur e motiv de anulare a amenzii!
E nevoie de o reformă pe toate planurile, nu doar la video.
nwradu(Citează)
11/08/2017 la 9:27 AM
Cum au mai scris persoane pe aici avem nevoie de camere video. Sa puna camere video peste tot si sa iti trimita amenda acasa in plic. (fara posibilitate de a contesta amenda) .Simplu si eficient.
Alin(Citează)
11/08/2017 la 9:38 AM
Te astept in Timisoara. Sistemul a costat 13 milioane de euro si nu poate da amenzi pentru ca “Politia nu poate da amenzi fara un agent constatator”
Fucking 2017! E ca si chestia cu camera video pe masina, nu e omologata!
ionica(Citează)
11/08/2017 la 9:57 AM
De cateva luni nu mai exista limitare de viteza la Liceul Francez si nici cu radarul nu prea mai stau pe acolo, cel putin nu seara.
Tot legat de DN1, sa vezi de interesant o sa fie la toamna pentru cei care vin de pe centura si vor sa intre in Bucuresti prin Baneasa pentru ca acum nu se mai poate face stanga pe sub pod; trebuie sa mergi pe strada paralela din dreapta care are o singura banda si apoi sa faci dreapta pentru a ajunge in DN1 inspre Bucuresti. Deja se fac cozi acolo si inca nu este aglomerat.
etk(Citează)
11/08/2017 la 10:59 AM
Știu, am greșit chiar zilele trecute drumul. Am văzut panoul indicator, dar nu m-am prins că în acel rond mic trebuie să o iau pe ceea ce pare a fi o alee pe lângă pod.
Mai este o soluție: treci pe sub centură și la vreo 200 de metri distanță faci dreapta peste calea ferată, mergi 200 de metri pe o străduță și ieși în DN1 înainte de pod. Caută pe Google strada Odăii, pe acolo.
nwradu(Citează)
11/08/2017 la 9:58 AM
Trebuie modificata legea atunci(Desi ma gandesc ca amenzile pentru rovinieta sunt date de o camera, nu de un agent..dar poate imi scapa mie ceva aici). Camera ta video de pe masina nu trebuie sa fie omologata. E acceptata in instanta, e acceptata de politie. Sunt n cazuri pe internet, iar intr-un caz am fost si eu de fata, cand politia a venit si erau de acord sa se uite pe filmare daca era necesar. https://www.youtube.com/watch?v=odVnoBeTkAQ
Alin(Citează)
11/08/2017 la 10:45 AM
La Miorița s-ar rezolva problemele cu un rond. Loc e destul, limitarea vitezei va fi respectată de toți șoferii. Plus semafor pe comandă pentru pietoni, cum spunea cineva mai sus.
Dan Pandrea(Citează)
11/08/2017 la 11:00 AM
Eu spuneam!
nwradu(Citează)
11/08/2017 la 12:31 PM
Politia rutiera prefera interventiile personale in care il opresc pe unu si o taraganesc cu el vre-o 20 de minute. Sunt atatea oportunitati de amenzi in masa fara nicio unealta hi-tech insa acestia clar nu sunt interesati de ele. Ma intreb de ce oare?
Greuceanu(Citează)
11/08/2017 la 2:50 PM
Pai vezi ca PSD-ul de la conducerea statului trebuie injurat, sau ti se pare prea Greucean de inteles?
.
.
.
Asta a fost asa, ca sa-mi iau “vre-o” cinci kile de nerv de pe suflet si sa le pasez la un postac.
ipo(Citează)
11/08/2017 la 12:35 PM
Nu e adevarat! Vezi ca au fost castigate procese in instanta pe baza filmarii de pe camera video din masina! Sunt luate in considerare, atat de instantele de judecata cat si de agentii de politie cand se doreste stabilirea vinovatului!
George(Citează)
11/08/2017 la 12:42 PM
doar ca in romania nu e legala faza cu camerele si amenda. Cred ca suntem singura tara care mai are aberatia asta. In nemtia am impuscat 4 :D
animaloo(Citează)
11/08/2017 la 2:10 PM
B-BV legal 2.5 h. BV-B ilegal [peste 90kmh in orice localitate] 2.2h. Castig?!
ipo(Citează)
11/08/2017 la 3:03 PM
Mă enervează statul la pândă în zone unde oricum nu se întâmplă mai nimic de obicei, doar viteză mare și atât, cât să facă planul de amenzi. În schimb la orice drum prin oraș sau în afară văd măcar câteva cazuri de suspendat carnet, și cazuri nasoale care pot duce la tragedii, nu depășirea vitezei cu 15 km, aia e degeaba. În străinătate au mașini neinscriptionate ce se plimbă prin oraș, prin afară și asta caută, nebuni ce trebuie lăsați pietoni, ăia sunt problema. Statul la pândă la limitări fără rost nu e deloc prevenție, e doar stoarcere de bani și atât.
FlorinM(Citează)
11/08/2017 la 6:04 PM
Am făcut un typo, ho, ce sari așa de fund ca proasta?!
ipo(Citează)
11/08/2017 la 7:14 PM
Da, ai tastat din greseala imediat dupa N, care e in dreapta tastaturii, un A, care e fix in partea stanga.
Si-acum arati cat de mici iti sunt c_oaiele.
Robo(Citează)
12/08/2017 la 10:36 AM
La liceul ala de pe DN1 ar trebui lasata limitarea doar pe prima banda.
Imi inchipui ca acolo se incetinea pentru virajul la dreapta, iar soferii din spate claxonau ca disperatii. Si cum cei claxonati sunt probabil oameni cu bani, si functii, s-a facut o limitare cu dedicatie, pentru ca dupa cum bine stim, legea nu se aplica la fel cetatenilor, ci in functie de cata influenta are fiecare.
La Miorita era bun un pasaj. Si apropo de pasaje, pe DN1 lumea nu le foloseste pentru ca sunt foarte dificile, mai ales pentru varstnici. Ar trebui sa se faca din alea ca la Mamaia.
Leo(Citează)
12/08/2017 la 3:35 PM
“Scrie aetilop si face nino nino? Pai tu aia ai furat-o ma?” Crapu si menumorut, 1999, Mamaia.
Empire(Citează)
13/08/2017 la 10:35 AM
Mai este legal în România detectorul de radar? Am un vechi Cobra pe care chiar as vrea să-l utilizez când ajung prin tara.
Kllaus(Citează)