►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
« Doar mie mi s-a părut plictisitor Turul Franței 2017?
Îmi puteți recomanda cărți bune despre nutriție și cum procesează corpul diversele alimente? »
Noul Audi A8 pare a fi ca vechiul Audi A8, dar cu o mască frontală mai mare. În curând probabil vor elimina și farurile și vor face grila mare cât toată partea frontală.
Partea din spate are stopurile unite, iar sistemul de iluminare include faruri laser și OLED în spate. Lungimea totală este de 5,17 metri (și mai mare pe A8 L), comparabil cu seria 7 de la BMW și probabil clasa S de la Mercedes. Interiorul are, ca și la BMW-ul testat de mine, posibilitatea de a transforma locul din spate aproape într-un pat, dar cu tot cu masaj pentru picioare. Consola centrală elimină din butoane și folosește mai multe ecrane tactile.
Majoritatea articolelor citite de mine insistă pe tehnologiile de conducere autonomă integrate în noul A8, dar asta e cumva normal. Mie-mi place mai mult cum au integrat tehnologii hibride în propulsie și în alte sisteme ale mașinii, precum suspensia activă.
Sistemul se numește “ușor hibrid” (Mild Hybrid Electric Vehicle – MHEV) și folosește un sistem cu tensiune de 48 de volți pentru a ajuta mașina la pornirea de pe loc (bănuiesc că face acest lucru mai silențios), la mers constant și atunci când vrei să oprești. Mașina înțelege intenția de a opri și oprește din timp motorul de combustie, ajutându-se de sistemul electric, iar un alternator bine gândit pornește în ritm ceva mai silențios motorul atunci când senzorii detectează că mașinile din jurul tău s-au pus în mișcare și e foarte posibil să o faci și tu.
În plus, același sistem controlează motoare ce acționează individual suspensia de pe fiecare roată, inclusiv cu posibilitatea de a ridica mașina atunci când senzorii detectează un impact iminent pentru ca forța impactului să fie preluată în podea.
O versiune normală plug-in hybrid va fi introdusă ulterior, așa că acest sistem MHEV este doar ceva de început, un sistem utilitar, nu de propulsie.
În ce privește condusul autonom, noul A8 include combinația uzuală de camere video 360, senzori ultrasonici și radare, dar acum lor li se adaugă și un radar laser, un LIDAR care probabil aduce rezoluția necesară trecerii la nivelul 3 de condus autonom. Cred că este prima mașină de serie ce integrează un LIDAR.
Numit AI Traffic Jam Pilot, sistemul funcționează până la viteze de 60 km/h și doar pe autostrăzi sau drumuri express cu separator de sens, adică în situații de aglomerație pe drumuri simple. Acolo AI-ul mașinii face singur totul, deși în ce privește virajele doar menține banda curentă, dar nu o schimbă pentru a ocoli mașini parcate. La viteze mai mari de 60 km/h sistemul îți cere să preiei controlul și, dacă nu o faci, mașina se oprește singură.
Drumul spre mașini complet autonome este lung și se face cu pași mici, nu?
« Doar mie mi s-a părut plictisitor Turul Franței 2017?
Îmi puteți recomanda cărți bune despre nutriție și cum procesează corpul diversele alimente? »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
16/08/2017 la 3:33 PM
Te rog permite-mi sa zic ‘ha-ha’ despre aia 60kmh pe autostrada (adica aglomeratii la intrare in orase) si cu opritul masinii in loc sa mearga tot cu 60 (ca sa intre direct unul in tine cu 100 cand esti oprit).
Apoi cu LIDAR, abia astept masinile cu caroserie stealth, sa te poti strecura fara sa fi detectat de radare :) nu stiu de ce ai face asta, dar gasesc ei un motiv
cris(Citează)
16/08/2017 la 6:14 PM
Opritul ăla are un sens, să știi. În momentul în care tu activezi pilotul automat adaptiv, poți lua mâinile de pe volan. Legislația în vigoare oricum nu permite încă luatul mâinilor de volan, așa că oricum îți va cere să intervii periodic. Dacă nu o faci, e normal să presupună că ești incapacitat, deci să oprească mașina cu avariile pornite. Acum, tu, soferul care vine din spate, dacă nu reușesti să vezi că mașina încetinește, are avarii etc, și lovești din spate cu 100km/h, tu ești cel cu problema, nu mașina.
Stefan(Citează)
21/08/2017 la 9:19 PM
Chestiile astea sunt cerute prin lege și, oricum, cele mai enervante momente sunt cele de mers bară la bară.
nwradu(Citează)
16/08/2017 la 3:43 PM
Cine are A8 oricum nu prea isi conduce singur masina.
Sol(Citează)
16/08/2017 la 4:46 PM
Asta asa ar trebui sa fie, nu neaparat in Romania.
Oricum aceste functii ofera o siguranta mai mare celui aflat in spate, chiar si un sofer profesionist oboseste intr-un ambuteiaj.
alex(Citează)
21/08/2017 la 9:20 PM
Nu chiar, multe astfel de mașini sunt conduse de proprietari. Mulți oameni au bani și vor o mașină mare, dar nu sunt directori de companii ca să aibă și șofer.
nwradu(Citează)
16/08/2017 la 8:33 PM
Citez pe Radu (mii de dotari). Contra oferta mea: pietricelele de pe drumurile noastre. Sa vedem cum se pupa cu grila aia mare si senzorii montati pe fata
eu din EU(Citează)
16/08/2017 la 10:20 PM
Deci nu mai luăm mașini cu senzori în fața bo$$… pentru ca pietricele.
Nico(Citează)
16/08/2017 la 11:31 PM
Seamana cu Prologue la interior deci…avem un interior de 2014 :))
DAVKO(Citează)
17/08/2017 la 1:29 AM
Are fund de Talisman. Exact ce nu mi-a plăcut…
Patrik(Citează)
17/08/2017 la 8:02 AM
A8, s clasa si seria 7 trebuie sa fie urmărire deoarece ele dictează trandul.
Mie unul îmi place. Eate adevarat ca seamănă cu a4 dar si la bmw si mercedes se aplica aceeasi linie de design la toata gama
bughy(Citează)
17/08/2017 la 8:59 AM
Din punct de vedere ergonomie e un pas inapoi: display-ul central a fost coborat mai jos si nu mai e in raza vizuala cand conduci. Mi se pare incredibil de gresit acest pas.
Valentin(Citează)
17/08/2017 la 9:45 AM
My friend..mare parte din informatia necesara s-a mutat in instrument cluster si se numeste digital cockpit. Nu trebuie sa te mai uiti la ecranul ala cum te uitai acum 5 ani.
alalalt(Citează)
21/08/2017 la 9:22 PM
Da, și eu zic că acum primești în bord informațiile necesare.
nwradu(Citează)
17/08/2017 la 11:39 AM
Luam Bosulica, luam. Trimit o factura sa vezi cate lacrimi a varsat colegu’?
eu din EU(Citează)
17/08/2017 la 12:52 PM
Daca nu mai e nevoie de el nu-l mai pui deloc. Daca e nevoie, atunci il pui unde trebuie. Calea asta de mijloc e o solutie gresita dpmdv.
Valentin(Citează)
17/08/2017 la 4:52 PM
e nevoie, ca sa poti baga mana, sa apesi, pe touch screen, ca e la moda.
prin volan nu poti sa bagi mana sa apesi pe touch, corect?
alalalt(Citează)