un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Avem, în sfârșit, toate detaliile despre Tesla 3

2 Aug 2017  ·

AUTO  ·

45 comentarii

O jumătate de milion de oameni au rezervat o Tesla 3 fără să știe aproape nici un detaliu despre această mașină electrică dincolo de prețul ei de 35.000 de dolari. Asta spune ceva despre entuziasmul legat de acest brand, nu?

Un an mai târziu, primele 30 de mașini au fost livrate clienților și producția accelerează, așa că avem, în sfârșit, și detaliile dorite despre mașină, dotările și performanțele ei. Cred cu tărie că aceasta este mașina ce va aduce vehiculele electrice în mainstream, generând o piață uriașă pentru acestea. Are prețul, performanța, dotările, aspectul și factorul cool necesar pentru așa ceva.

Prețul este excelent chiar și pentru România. Gândiți-vă că statul român dă un bonus de 10.000 de euro la achiziția unei mașini electrice, deci ai putea lua o Tesla Model 3 cu 25.000 de dolari plus taxe (prețurile pentru Europa nu au fost anunțate, dar… pe acolo). Cum în România sunt deja peste 32 de Tesla S și Tesla X, cred că vom vedea multe Model 3 atunci când producția va intra în normal.

Iată cum arată pe afară, ceea ce știam deja:


Modelul 3 are o lungime de 4,69 metri, față de Modelul S, care are 4,97 metri și costă cam de 2,5x mai mult.

Interiorul este foarte simplu, având un singur ecran tactil de 15 inchi în consola centrală:


Plafonul de sticlă este opțional, apropo. Modelul 3 are și tot felul de mici “ciudățenii” incorporate, de exemplu nu mai are cheie. Mașina se descuie din telefon, prin bluetooth, iar dacă nu ai telefon poți folosi un card de plastic ce comunică prin NFC cu mașina, asemănător cu o cartelă de acces în companiile moderne.

O altă ciudățenie este că ecranul tactil controlează chiar toate funcțiile mașinii, uneori cu un pic de ajutor de la butoanele de pe volan. Inclusiv direcționarea fluxului de aer condiționat ce iese din gurile de ventilație se face de pe ecranul tactil, indicându-i acolo direcția, fără clasicele clapete și rotițe de control manual ce apar inclusiv pe mașinile de sute de mii de euro.

Sunt surprins că n-au pus măcar un HUD pentru a afișa viteza și poate instrucțiunile de navigare. Pentru orice informație, trebuie să te uiți pe ecranul tactil din centru, ceea ce nu-i chiar comod.

Performanțele principale în echiparea standard sunt următoarele:

  • accelerație la 100 km/h în 5,6 secunde. Este foarte rapidă, chiar dacă un Model S scoate suta în mai puțin de trei secunde. Să nu uităm că alte mașini electrice de pe piață, din aceeași gamă de preț, sunt chiar și de două ori mai lente.
  • autonomie 220 mile, adică 350 km, din nou o cifră foarte bună și mare în comparație cu alte modele electrice de pe piață.
  • încărcare standard la 32 Amperi: 50 km autonomie per oră de încărcare; încărcare rapidă: 200 km autonomie după 30 de minute de încărcare, adică încărcare totală în mai puțin de o oră la o stație Supercharger.
  • 4 ani garanție pentru mașină, 8 ani garanție pentru baterii

DOTĂRI STANDARD – 35.000 dolari

  • autonomie 350 km
  • climatizare cu două zone
  • scaune textile
  • conectivitate wifi și LTE, navigație
  • keyless entry, controlul climatizării de la distanță
  • control vocal
  • cameră marșarier
  • lumini LED
  • 8 camere video, un radar, 12 senzori ultrasunete pentru detectare trafic și siguranță

PACHET OPȚIONAL AUTONOMIE – încă 9000 dolari

  • autonomie 500 km, încărcare ușor mai rapidă
  • accelerație la sută în 5,1 secunde

Cum ar fi, mașina cu autonomie mare costă 44.000 de dolari.

PACHET OPȚIONAL DOTĂRI – încă 5000 de dolari

  • scaune încălzite, decorațiuni din lemn
  • scaune din piele ajustabile electric pe 12 direcții
  • sistem audio premium
  • plafon de sticlă cu protecție ultraviolete și infraroșu
  • oglinzi laterale încălzite și retractabile automat
  • consolă centrală ușor îmbunătățită

ASISTENȚĂ LA CONDUS – încă 5000 dolari

  • mașina va adapta singură viteza, păstrează banda, schimbă banda la comandă, trece singură de pe o autostradă pe alta, parchează singură.

Cum ar fi, ceva automatizări pentru condusul pe autostradă

CONDUS AUTONOM – încă 3000 dolari

Mașina conduce singură oriunde, dar sistemul încă nu-i pus la punct. Practic cumperi dreptul de a primi upgrade-ul de software pentru așa ceva, atunci când va fi gata și legea va permite.

În viitor vor apărea și versiuni mai bune, cum este obiceiul Tesla. Versiunea cu tracțiune integrală este programată pentru 2018, atunci când vor începe și livrările în afara SUA. Probabil că, dacă veți comanda un Model 3 acum, îl veți primi în 2019, moment când probabil le vom vedea și pe aici, dacă nu ajunge mai repede unul SH.

Citiți drivetest-ul cu Model 3 de la Motor Trend sau citiți despre cum am condus eu un Model S.

asus s5507

    45 comentarii

  1. I still love the M power, there is nothing to add more.

      (Citează)

  2. Modulul condus autonom stie sa parcheze masina in intersectie pe avarii?

      (Citează)

  3. Faptul ca au ales sa puna acel ecran, singurul, in zona centrala mi se pare a avea un factor de risc foarte mare. Orice vei face in mers, inteleg ca inclusiv deschisul geamurilor, va fi o distragere a atentiei de la drum.

      (Citează)

  4. Tichetul acela de 10k e doar pentru electrice cumparate din RO (programul Rabla Plus). Nu cred ca Tesla s-ar incadra, chiar daca intra pe piata EU.

      (Citează)

    • In Spania de ex se oferă 5k la masinile electrice sub 30k. Deci nu se încadrează. Anul trecut erau subvenționate masinile sub 40k. Poate la anul când ajung in Europa, o sa fie eliminat acest prag.

      In România nu știu cum e situația.

        (Citează)

    • Bineinteles ca nu e valabila asta cu 10.000 in Romania! Multi o arunca fara sa se informeze! E doar pentru importatorii romani care sunt inscrisi in peogram. Este si Tesla acolo? Nu.Adica daca iti cumperi o masina electrica din Germania sa spunem, nu inseamna ca vii in Romania si iti da cineva 10.000 de euro.Indiferent de model! Dar ce mai conteaza o stire neverificata si aruncata dupa ureche?

        (Citează)

    • Bineînțeles că doar pentru cele din România. Zic că achiziția de mașini electrice va fi avantajată de acest bonus foarte mare. Un BMW i3 ajunge la un preț foarte bun, de exemplu.

      O apărea cândva și un distribuitor Tesla pe aici, de ce nu.

        (Citează)

  5. Mie mi se pare incredibil cum o masina atat de asteptata si promovata, vazuta ca un mesia al masinilor electrice, nu are nici un videoclip real de prezentare pe youtube (nu marketing). Chiar si dupa lansarea oficiala…

    WTF

      (Citează)

  6. Modelul 3 arata ce poate face tehnologia folosita corect, masina electrica ce are 350km autonomie se poate duce lejer la mare sau la munte si ajunga la destinatie pe o singura incarcare. Iar varianta upgradata se poate duce si intoarce pe aceasi incarcare la priza.

    Adauga incarcarea gratis in parcarile Kaufland si din economia la benzina iti platesti rata la masina electica.

      (Citează)

    • Hai să nu exagerăm cu economia aia așa mare. Cam ce rată poți să ai la o mașină de 40k+ ca să te coste mai multe combustibilul?

        (Citează)

    • ai uitat de LiDL.

        (Citează)

    • Gaelex:
      Modelul 3 arata ce poate face tehnologia folosita corect, masina electrica ce are 350km autonomie se poate duce lejer la mare sau la munte si ajunga la destinatie pe o singura incarcare. Iar varianta upgradata se poate duce si intoarce pe aceasi incarcare la priza.

      Adauga incarcarea gratis in parcarile Kaufland si din economia la benzina iti platesti rata la masina electica.

      Hai sa fim seriosi. Eu bag 800 lei benzina pe luna, la un consum de 14L/100km, circa 15k km pe an. Intretinere mica in rest (2.0 benzina motorul, generatie mai veche, grupul VAG), masina de tranta cum s-ar spune. RCA + impozit sunt cam 800 lei pe an, iar investitii in piese sunt cam 1500-2000 lei/an.
      Rezulta cam ~1050 lei pe luna. 240 euro. Asa, din avion, o rata pe 5 ani la 35k euro imi iese pe la 730 euro cu tot cu dobanda. Asta fara sa luam in calcul alte cheltuieli (casco, rca, impozit?, intretinere, curent, etc)
      Sincer iti zic ca abia astept ca masinile electrice sa devina the shit, dar pentru Romania inca este prea devreme, iar comparatia facuta de tine este foarte trasa de par.

        (Citează)

    • Masina face 350km in conditii optime de temperatura, cand bagi in masina bagajele, nevasta si 1-2 copii, pornesti aerul conditionat, mai adaugi putin trafic, vreo 30 de grade afara, viteza de 130km/h pe autostrada, autonomia poate pe la 200km.
      Pana una alta masinile electrice sunt foarte bune pentru oras unde viteza e 30-60km/h, iar la acele viteze consumul e foarte mic ( la jumate comparat cu o viteza de 130km/h).

        (Citează)

    • Sunt tot mai multe încărcătoare electrice, inclusiv Rompetrol are unul în Chitila.

      Nu-i asta problema. Cine-și ia electrică nu o ia pentru economia de carburant, ci pentru performanțe și liniște și tehnologie.

      Orice discuție legată de economia de benzină este inutilă. Credeți că Model S, la minim 80.000 de dolari, s-a vândut oamenilor care nu aveau bani de benzină?

        (Citează)

    • WD, poți sa o lași toată noaptea pornita și nu îți consuma nici 7 mile. Uita-te la cei care au început un trend (prostesc) de a folosi mașina pe post de cort. :)

      Nu bagajele și alte lucruri îți consuma bateria. Găsești pe net un model x care duce un model x și tot reușește sa depășească nu știu ce mașina de curse performanta.

      Nici caldura. Indiferent de câte grade sunt afara. Au protecție uv și caldura in jur de 80%.

      Singurul lucru care consuma semnificativ bateria e când mergi. Și chiar și acolo dacă o iei la vale, bateria se reîncărca.

      Apoi chiar dacă nu ai superchargere, sunt destinații pt încărcare. Adică: orice business vrea sa le ofere, cere la Tesla și primește 2 free. Apoi apar pe harta lor.

      Paul, consumi ceva. :) oricum poți face bani cu mașina, nu doar salva. Vezi Tesla Network. O sa mai dureze probabil vreo 3 ani dar se întâmpla.

      Cred ca mulți nu iau in calcul ce înseamnă sa pleci cu mașina full de acasă. Fără sa te opresti la benzinării. Timpul salvat. Banii salvați pe întreținere (numai anul asta am dat vreo 2k EUR pe diverse fixuri la tractorul meu de mașina :P).

      Colac peste pupăza – nu e un pret accesibil. Ar fi fost ideal sa fie undeva in jur de 25k EUR. Însă ce primesti de banii aia valorează cât costa. Important e sa ai și voința și puterea sa dai banii aia pe-o mașina.

        (Citează)

    • 10.000 de euro avans, raman 25.000 pentru 60 de luni, adica ~500 Euro pe luna.
      Socoteala e cam din avion, dar sigur te ajuta sa nu platesti 200 de euro si pe benzina lunar.

        (Citează)

  7. Paul: Hai sa fim seriosi. Eu bag 800 lei benzina pe luna, la un consum de 14L/100km, circa 15k km pe an. Intretinere mica in rest (2.0 benzina motorul, generatie mai veche, grupul VAG), masina de tranta cum s-ar spune. RCA + impozit sunt cam 800 lei pe an, iar investitii in piese sunt cam 1500-2000 lei/an.
    Rezulta cam ~1050 lei pe luna.240 euro. Asa, din avion, o rata pe 5 ani la 35k euro imi iese pe la 730 euro cu tot cu dobanda. Asta fara sa luam in calcul alte cheltuieli (casco, rca, impozit?, intretinere, curent, etc)
    Sincer iti zic ca abia astept ca masinile electrice sa devina the shit, dar pentru Romania inca este prea devreme, iar comparatia facuta de tine este foarte trasa de par.

    Pere cu avioane. Dar rata la WAG nu ai pus-o? Ia adaug-o la 240 EUR si vezi daca se apropie sau depaseste rata la Tesla.

      (Citează)

  8. Paul: Hai sa fim seriosi. Eu bag 800 lei benzina pe luna, la un consum de 14L/100km, circa 15k km pe an. Intretinere mica in rest (2.0 benzina motorul, generatie mai veche, grupul VAG), masina de tranta cum s-ar spune. RCA + impozit sunt cam 800 lei pe an, iar investitii in piese sunt cam 1500-2000 lei/an.
    Rezulta cam ~1050 lei pe luna.240 euro. Asa, din avion, o rata pe 5 ani la 35k euro imi iese pe la 730 euro cu tot cu dobanda. Asta fara sa luam in calcul alte cheltuieli (casco, rca, impozit?, intretinere, curent, etc)
    Sincer iti zic ca abia astept ca masinile electrice sa devina the shit, dar pentru Romania inca este prea devreme, iar comparatia facuta de tine este foarte trasa de par.

    Bo$$ compari iPhone/smartphone cu telefonul cu disc.

    Câte părți necesita întreținere într-o mașină electrica?

    Infrastructura în România lasă și va lăsa de dorit, nu cred ca se adresează unei piețe din Evul Mediu, infrastructural vorbind.

      (Citează)

  9. nwradu:
    Sunt tot mai multe încărcătoare electrice, inclusiv Rompetrol are unul în Chitila.

    Nu-i asta problema. Cine-și ia electrică nu o ia pentru economia de carburant, ci pentru performanțe și liniște și tehnologie.

    Orice discuție legată de economia de benzină este inutilă. Credeți că Model S, la minim 80.000 de dolari, s-a vândut oamenilor care nu aveau bani de benzină?

    Conform clipului asta ,cei care au modelul 3 vor plati incarcarea https://www.youtube.com/watch?v=ji_GmYbD_M4

      (Citează)

  10. Treaba e ca in Romania probabil nu o s-o poti cumpara sub 50-55.000 de euro.

    Altfel la 35,000 cu bonusul de la stat (teoretic) ajungi la 25,000 euro.
    Doar lipsa statiilor de incarcare ar impiedica pe cineva cu un venit decent sa o cumpere in Romania.

    Oricum, e masina care incepe sa sape serios la falimentul firmelor auto clasice. Multe s-au trezit destul de tarziu.

    In 10 de ani cele mai multe din companiile actuale nu vor mai exista. In opinia mea masina asta o sa schimbe lumea nu doar industria.

      (Citează)

    • Sunt de acord, problema cea mai mare este ca nu încep de la 0. Adică au infrastructura in care au investit enorm in ultimele decenii, angajați care au făcut cu totul alte lucruri (multi probabil vor fi disponibilizați), au inventar care concurează in mod direct cu masinile electrice, de care trebuie sa scape in timp ce zic la clienți ca nu ăla e viitorul, nu au rețea de superchargere, nu au fabrica de baterii, nu au expertiza celor de la Tesla care sunt deja la a 4-a mașina, au distribuție prin parteneriate cu dealeri fără interes sa comercializeze electrice (căci pierd și mentenanța, și inventarul existent), nu au founder ca CEO și mai ales au un competitor care a făcut totul bine.

      E greu, dacă nu dificil, sa concurezi cu asta. Părerea mea.

        (Citează)

    • Da, toate chestiile enumerate de tine sunt probleme, dar producatorii auto au doua avantaje foaaarte importante, care anuleaza practic majoritatea acestor dezavantaje:

      1, Au bani. Incepand din 2010 Tesla a strans cam 6 mld din investitii. Incet-incet, investind banii in superchargere, in dezvoltare, in fabrici etc. Bugetul de R&D al GM in 2010 a fost de 7mld. Al Toyota de 8 mld iar al VW de 9. Doar in 2010. Oricare din marii producatori auto ar avea bani doar INTR-UN AN cat a primit Tesla in 7. VW a cheltuit 60mld sa dezvolte MQB, o platforma care nu e adaptata pentru masini electrice. Imagineaza-ti ce putea sa faca cu banii aia.
      2. Au experienta in dezvoltarea de masini. Tesla a luat-o de la zero pe cand producatorii auto aveau oamenii deja angajati si pregatiti, echipele deja facute, experienta acolo. Cand desenau o piesa, nu deschideau un fisier nou si creau geometria de la zero. Aveau template-uri pentru documentatie si baze de date pline de informatii acumulate in decurs de zeci de ani. Aveau procesele functionale. Aveau tot ce le trebuia sa o ia inainte, chiar daca porneau in acelasi timp cu aceiasi bani.

      Unde e problema atunci? Founder-ul ca CEO e singura chestie. CEOii producatorilor auto au aversiune la risc, datorita modului in care sunt recompensati. Prefera sa ignore beneficii substantiale pe termen lung doar ca cifrele pe quarterul actual sau urmator sa fie in linie cu asteptarile Wall Street. Asa isi iau bani. In contrast, Elon don’t give a fuck.

        (Citează)

    • Firmele auto care exista deja cheltuie banii pe facut un motor cu explozie mai bun, dar nu foarte, ca sa nu isi omoare singuri vanzarea propriilor modele. De asta investesc mai nimic in masinile electrice, pentru ca s-a impusca singuri.

      Oricare dintre ele se poate duce la Elon Musk sa ii puna 1 miliard de $ pe masa ca sa le dea si lor voie sa ii foloseasca patentele. Dar nu fac asta, ca sa nu isi traga singuri presul de sub picioare.

      Iar faptul ca Tesla a fost proiectata de la 0 este un lucru bun, a permis incorporarea a multor inovatii si multor tehnologii noi si asta in acelasi timp cu eliminarea unor gandiri vechi sau chiar gresite.

        (Citează)

    • Corect, proiectarea de la zero elimina gandiri gresite. Dar aici nu e vorba de a lua o masina de la zero (am dat eu un exemplu gresit cu geometria) ci e vorba de a lua o intreaga companie auto de la zero.
      Cand faci o masina, proiectarea componentelor e doar o rotita in sistem. Pentru fiecare piesa trebuie sa proiectezi si sa planifici productia. Cum faci asta cand nu ai nimic in spate de care sa te legi? De unde stii cum sa ambutisezi aluminiul ala in cel mai eficient mod? Cum faci un D/PFMEA fara o baza de date de failure modes de la care sa incepi? Cat timp iti ia sa construiesti baza aia de date?
      Faptul ca au luat-o de la zero se vede azi. Au comenzi dar nu pot sa le onoreze. Daca un producator auto incepea acelasi exercitiu, productia era ultima lor problema.

      Evitarea canibalizarii, pe langa faptul ca e o strategie stupida, nici macar nu ar fi fost relevanta in cazul de fata. Modele noi sunt lansate mereu, fara sa se planga nimeni ca nu se vor mai vinde modelele vechi. In plus, masinile electrice au o crestere destul de mica a vanzarilor raportat la vanzarile totale, timp suficient sa se vanda stocurile.
      Iar strategia e stupida pentru ca exista concurenta. Daca nu iti canibalizezi tu produsele, ti le “canibalizeaza” altul. Exista exemple de companii care au ajuns si se mentin lideri de piata tocmai pentru ca si-au atacat singure produsele cu produse mai bune, luand-o inainte concurentei.

        (Citează)

  11. Oare autonomia aia e ca bateria la telefoane sau ca si consumul de carburant la automobilele actuale?

      (Citează)

  12. Imi place si mie s-o am ca a doua sau a treia masina. Nu inteleg de ce nimeni nu scrie despre ea ca nu o poti avea ca masina principala, ci o masina de plimbat pe langa casa. Nici macar X sau S-ul, nu mai stiu care poate rula 500km aprox.
    Vineri trebuie sa plec din Belgia spre Romania. Am aproximativ 2250km. Pai ma duc la statia de alimentare, dureaza, atentie, nici 5 minute sa fac plinul cu diesel la Insignia, si fac 1000km cu un plin. Masina plina cu bagaje, copil mic si o sotie. Dupa aproximativ 1000km, fac alt plin, in nici 5 minute, si continui drumul.
    Tesla?

      (Citează)

    • Dar tu conduci câte 10 ore într-un foc fără sa te pisi?

        (Citează)

    • in descrierea clipului asta https://www.youtube.com/watch?v=44QUBLaBFJY o sa vezi ce traseu “pe langa casa” poti face cu o tesla. Una care nici macar nu are cea mai mare autonomie posibila. Se incarca 80% in jumatate de ora.
      Poti merge in cele mai bune conditii cu o tesla in tot ce inseamna europa civilizata –
      https://supercharge.info/

        (Citează)

    • Nu o poti avea TU ca masina principala. Ce procent din populatie crezi ca reprezinti? Cati oameni crezi ca au nevoie in mod regulat sa faca drumuri de 2000km? Din acest grup, cati crezi ca fac drumul asta doar cu pauze de buda de 5 minute? Daca stai si faci un calcul, crezi ca iti rezulta mai mult de 1% din populatie?
      Am facut si eu un drum de genul asta, dar nu chiar asa. M-am oprit sa dorm dupa 1000km. La fiecare 500, maxim, o pauza de masa. Cafea din cand in cand. Alea sunt opriri de 30min sau o ora, suficient sa mai adaugi cateva sute de km la range.

        (Citează)

    • Cui îi pasă de partea filosofică? Fiecare își ia mașină după nevoile sale, nu s-au eliminat toate din piață și a rămas doar Model 3 ca să vă plângeți atât.

        (Citează)

  13. Paul: Hai sa fim seriosi. Eu bag 800 lei benzina pe luna, la un consum de 14L/100km, circa 15k km pe an. Intretinere mica in rest (2.0 benzina motorul, generatie mai veche, grupul VAG), masina de tranta cum s-ar spune. RCA + impozit sunt cam 800 lei pe an, iar investitii in piese sunt cam 1500-2000 lei/an.
    Rezulta cam ~1050 lei pe luna.240 euro. Asa, din avion, o rata pe 5 ani la 35k euro imi iese pe la 730 euro cu tot cu dobanda. Asta fara sa luam in calcul alte cheltuieli (casco, rca, impozit?, intretinere, curent, etc)
    Sincer iti zic ca abia astept ca masinile electrice sa devina the shit, dar pentru Romania inca este prea devreme, iar comparatia facuta de tine este foarte trasa de par.

    Nici comparatia ta nu este mai buna: la tesla pui doar pret la achiziție, la cea personală pui totul mai puțin prețul de achiziție…

      (Citează)

  14. Andu Potorac:
    Dar tu conduci câte 10 ore într-un foc fără sa te pisi?

    Depinde cat rezist si cata apa beau. 10 ore sigur nu, dar in orica caz, daca opresc sa-mi fac nevoile, sunt gata in cateva minute. Stiu ce vrei sa zici, dar Tesla nu se poate incarca in acele minute. Cel mai mult am condus 710 km fara pauza.

      (Citează)

  15. stoica silviu

    03/08/2017 la 2:03 PM

    Te chinui sa iei un 4*4 sh pe benzina? Si faci reclama la una electrica? Devii to mai de cacat..

      (Citează)

  16. Gaelex:
    Oricare dintre ele se poate duce la Elon Musk sa ii puna 1 miliard de $ pe masa ca sa le dea si lor voie sa ii foloseasca patentele. Dar nu fac asta, ca sa nu isi traga singuri presul de sub picioare.

    https://www.tesla.com/blog/all-our-patent-are-belong-you
    Just sayin’…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus