un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Suntem mândri posesori ai acestui minuscul nou pasaj

24 Jul 2017  ·

AUTO  ·

35 comentarii

Pasajul subteran de la Piața Sudului a fost inaugurat oficial. Este funcțional, dar nu complet finalizat, că mai sunt finisaje de făcut și chestiuni minore de rezolvat, dar măcar se termină cu acel șantier și blocajul rutier pe care l-a cauzat începând cu 2014. Ah, iar tramvaiul încă nu-i gata, mai durează.

Uitați cum se face politica: “Am realizat și o economie de 1,2 milioane de euro, astfel încât proiectul costă în final 18,3 milioane euro.“, a declarat Firea la inaugurare. Cum ar fi, a costat și mai puțin decât era inițial prevăzut, ce victorie pentru bugetul orașului.

Atâta doar că pasajul trebuia finanțat în majoritate din fonduri europene. Cum termenul de finalizare inițial, decembrie 2015, nu a fost respectat, fondurile respective au fost pierdute. Din 83 de milioane de lei fonduri europene, doar 18 milioane lei au sosit de fapt pe această filieră.

În concluzie, pasajul trebuia să coste 19,5 milioane de euro, din care primăria București trebuia să dea doar vreo 2 milioane euro, restul fiind bani europeni. Pasajul a costat în final 18,3 milioane euro, dar cu toți banii dați din bugetul local. Nu sunt sigur că asta e o victorie pentru cineva.

Să recapitulăm:

  • “a fost finalizat” – da, cu doi ani întârziere și încă nu-i gata, mai trebuie făcută linia de tramvai, trotuare pe la suprafață și unul dintre pasajele de acces. Exprimarea mai corectă ar fi că a fost dat în folosință, dar mai e de lucru.
  • “a costat mai puțin” – nu, că a suportat bugetul toate costurile, ba chiar constructorul este în litigiu cu PMB și cere 60% mai mulți bani.

Lucrare românească, vorba aia. Nu dau vina pe Firea pentru această situație, că așa l-a preluat de la Oprescu și s-a descurcat cum a putut, dar să nu uităm că Oprescu tot cu susținerea PSD a câștigat mandatul, deși se dădea independent.

Pasajul, apropo, are 360 de metri cu tot cu rampele de acces. În subteran lungimea este cam cât ai putea arunca o piatră. Trei ani și 18,3 milioane de euro mai târziu, asta avem:

Vești bune: în curând încep lărgirile pe șoseaua Berceni, Luica și Turnu Măgurele. N-au vrut să-i șocheze pe locuitorii din Berceni prin absența bruscă a oricărui șantier; retragerea de pe un astfel de drog puternic trebuie făcută treptat, cu șantiere mai mici întinse pe vreo 10 ani.

Zeci de persoane care asistau de pe margine au aclamat-o pe Gabriela Firea si i-au scandat numele. (Hotnews)

asus s5507

    35 comentarii

  1. În loc să arunce cu roșii în ei la ceremonie i-au sărutat mâna bravului conducător. Cred că țara asta este făcută să fie condusă de un dictator, îl așteaptă în continuare să revină și au o speranță că mustăciosiul ar putea fi următorul.

      (Citează)

    • Hitler a avut mustata, Stalin a avut mustata.

      Acum poporul pesedist se uita cu speranta la Dragnea. Ca si el are mustata. Poate-poate…

        (Citează)

  2. acu drept sa spun faptul ca au deviat linia 11 si m-au ajutat sa evit aglomerarile incredibile din tramvaie dimineata, conteaza mai mai mult decat pasajul :)

      (Citează)

  3. Sunt mult prea mari costurile si durata constructiei la pasajul asta.

    Uite un contra-exemplu: https://www.google.es/maps/@40.4747546,-3.3990033,146a,35y,66.37h,64.9t/data=!3m1!1e3
    – lungime totala 460 de metri;
    – durata constructiei a fost de 7 luni;
    – costul total a fost de 2.8 milioane de Euro;
    – pe langa tunel au modernizat si tot giratoriul de deasupra.

    E drept, e doar cu o singura banda pe sens, dar cu siguranta o a doua banda nu i-ar fi costat 15M Euro si 2 ani jumate in plus.

      (Citează)

  4. Nu am fost inca prin acest pasaj comparabil cu cele elvetiene insa observ in imagini ca asfaltul ala e turnat aiurea rau(poate ma insel)

      (Citează)

  5. Pasajele pieteonale ori inca nu sunt gata ori sunt gandite de niste idioti. Exista pasaj Big – shaormeria Dristor si Mega Image – Agip. Aceste pasaje NU sunt legate intre ele ca la Universitatii gen, ori mai au de lucrat ori asa e proiectul si sunt dusi cu pluta. Ar fi o aberatie aceste accese pietonale in forma actuala deoarece trebuie sa traversezi partial si pe sus.

      (Citează)

    • Nu va fi vreo trecere prin subteran de la Big spre Mega image sau de la Dristor spre benzinaria Mol. Galeria de metrou este destul de sus si nu incapea inca un nivel de pasaj in afara de cel rutier.

        (Citează)

    • Alex:
      Pasajele pieteonale ori inca nu sunt gata ori sunt gandite de niste idioti. Exista pasaj Big –shaormeria Dristor si Mega Image – Agip. Aceste pasaje NU sunt legate intre ele ca la Universitatii gen, ori mai au de lucrat ori asa e proiectul si sunt dusi cu pluta. Ar fi o aberatie aceste accese pietonale in forma actuala deoarece trebuie sa traversezi partial si pe sus.

      N-au cum să le lege altfel pentru că în subteran au deja pasajul rutier și metroul. Au făcut pasaje pietonale pe aceeași direcție ca și cel rutier tocmai pentru a nu bloca traficul perpendicular la treceri de pietoni.

        (Citează)

  6. Ala cu taxiul e facea.. Nevoi fiziologice? Statea la racoare? A ramas fara gaz?

      (Citează)

  7. Cred ca socru-mio cu un tarnacop si niste ciment facea pasajul asta mai repede.

      (Citează)

  8. Ala oprit acolo la ieșirea din pasaj pe banda celor care vin de deasupra e de o inteligență maximă. Nu stiu daca putea sa găsească un loc mai prost pt a opri.

      (Citează)

  9. Hai sa va arat niste chestii “asemanatoare” facute in Praga – tot in spatele cortinei de fier :

    1. Nusle – construit in comunism – in 6 ani – https://en.wikipedia.org/wiki/Nusle_Bridge care are sub autostrada si metroul pe viaduct si care trece la 45M peste un cartier mare http://www.expats.cz/content_files/185/nusle_2.jpg

    2. https://en.wikipedia.org/wiki/Blanka_tunnel_complex – construit in 8 ani – cel mai mare tunel urban din Europa- are aproape 6 km cu iesire/intrare in vreo 4 cartiere
    http://ttnz.cz/mo/wordpress/wp-content/uploads/2007/05/situace.jpg
    http://1gr.cz/fotky/idnes/14/094/vidw/SHA5641b8_blankafinis.jpg

      (Citează)

  10. Mândrii*

    Sorry nu m-am putut abține…

      (Citează)

  11. Asa lucrare… trebuie facuta o editie speciala de timbre

      (Citează)

  12. “Este un proces pe rol, este vorba de sume pe care constructorul consideră că le-a cheltuit, dar ele nefiind introduse în contractul inițial Primăria Capitalei nu putea să le deconteze și atunci am luat decizia de comun acord ca totuși să finalizăm obiectivul de investiții și, în paralel, să așteptăm decizia instanței pentru că era o lipsă de respect față de cetățenii din București să așteptăm decizia instanței, poate să dureze doi, trei, patru ani, și abia, ulterior, să se finalizeze obiectivul de investiții. (…) Știu că este vorba de 59.60% din valoarea inițială a contractului de 19,5 milioane de euro”, a menționat Firea.

    Economie :)

      (Citează)

  13. Lungimea în subteran este de 57 de metri.

      (Citează)

    • E mult, e puțin?

        (Citează)

    • e mult pentru aruncat piatra :D

        (Citează)

    • Eu aș fi inclus și două bretele de întoarcere la fiecare capăt pentru varianta în care sensurile ar fi despărțite și s-ar renunța la semaforul pt Sunplaza de pe Calea Văcărești.

        (Citează)

    • Încă o chestie care se putea face cu bani relativ puțini și prelungirea pasajului cu 20-30 de metri ar fi fost crearea unor zone de buffer pt traficul de pe bretelele care intră în sensul de la suprafață. Adică să ai 3 benzi care să acumuleze temporar mașinile care așteaptă, astfel încât coada să nu blocheze zona de preselecție sau străzile adiacente.

        (Citează)

  14. si banii aia care s-au intors in europa nu ii recuperam de la nimeni pe persoana fizica?

      (Citează)

    • Nu, e trecută problema. Vina e pe la primărie pentru că după începerea săpăturilor au fost descoperite utilități publice ce erau trase pe sub șosea, nu unde figurau în plan, așa că au trebuit întâi mutate.

      Apoi, PMB a început și gestionat lent lucrările și deconturile. Fiecare o să dea vina pe alt primar și aia e.

        (Citează)

  15. nwradu:
    Păi nu-i articulat ca să fie cu doi de i.

    Noi suntem mândrii posesori ai pasajului, este o alta construcție a frazei comparativ de exemplu cu “mândri că suntem români”.
    Dacă fraza era “suntem mândri că putem utiliza acest nou pasaj”, atunci da, nu era articulat.

      (Citează)

    • O fi, dar în mintea mea este nearticulat.

      Dacă era la singular, aș fi zis “sunt mândru posesor al acestui minuscul pasaj”, nu “sunt mândrul posesor”.

        (Citează)

    • Da dar dacă doreai sa îl folosești pe post de adjectiv, ai fi spus suntem posesorii mândri ai pasajului. În fraza ta, i-ul pierdut din posesorii se muta la finalul lui “mândri”.

      Se poate sa greșesc și eu, eram mai sigur pe mine când am dat comment ul inițial și nu prea am găsit pe net ceva care sa ma lămurească.

        (Citează)

    • Da, nici eu nu-s foarte lămurit cum e corect acum. Pe viitor pot evita totul punând doi de i, probabil că majoritatea oricum citesc articulat cuvântul în mintea lor.

        (Citează)

    • trebuie articulat, mi se pare destul de clar.
      i-ul de la posesori se muta la mandri.

        (Citează)

  16. Imbracamintea aia de alucobond MASCHEAZA un beton NECONFORM!!!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus