►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Trofic: local pentru brunch făcut de echipa Origo
Care vor fi viitoarele standarde wifi, plus câteva cuvinte despre routerele tip mesh »
Pasajul subteran de la Piața Sudului a fost inaugurat oficial. Este funcțional, dar nu complet finalizat, că mai sunt finisaje de făcut și chestiuni minore de rezolvat, dar măcar se termină cu acel șantier și blocajul rutier pe care l-a cauzat începând cu 2014. Ah, iar tramvaiul încă nu-i gata, mai durează.
Uitați cum se face politica: “Am realizat și o economie de 1,2 milioane de euro, astfel încât proiectul costă în final 18,3 milioane euro.“, a declarat Firea la inaugurare. Cum ar fi, a costat și mai puțin decât era inițial prevăzut, ce victorie pentru bugetul orașului.
Atâta doar că pasajul trebuia finanțat în majoritate din fonduri europene. Cum termenul de finalizare inițial, decembrie 2015, nu a fost respectat, fondurile respective au fost pierdute. Din 83 de milioane de lei fonduri europene, doar 18 milioane lei au sosit de fapt pe această filieră.
În concluzie, pasajul trebuia să coste 19,5 milioane de euro, din care primăria București trebuia să dea doar vreo 2 milioane euro, restul fiind bani europeni. Pasajul a costat în final 18,3 milioane euro, dar cu toți banii dați din bugetul local. Nu sunt sigur că asta e o victorie pentru cineva.
Să recapitulăm:
Lucrare românească, vorba aia. Nu dau vina pe Firea pentru această situație, că așa l-a preluat de la Oprescu și s-a descurcat cum a putut, dar să nu uităm că Oprescu tot cu susținerea PSD a câștigat mandatul, deși se dădea independent.
Pasajul, apropo, are 360 de metri cu tot cu rampele de acces. În subteran lungimea este cam cât ai putea arunca o piatră. Trei ani și 18,3 milioane de euro mai târziu, asta avem:
Vești bune: în curând încep lărgirile pe șoseaua Berceni, Luica și Turnu Măgurele. N-au vrut să-i șocheze pe locuitorii din Berceni prin absența bruscă a oricărui șantier; retragerea de pe un astfel de drog puternic trebuie făcută treptat, cu șantiere mai mici întinse pe vreo 10 ani.
Zeci de persoane care asistau de pe margine au aclamat-o pe Gabriela Firea si i-au scandat numele. (Hotnews)
« Trofic: local pentru brunch făcut de echipa Origo
Care vor fi viitoarele standarde wifi, plus câteva cuvinte despre routerele tip mesh »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
35 comentarii
24/07/2017 la 4:15 PM
În loc să arunce cu roșii în ei la ceremonie i-au sărutat mâna bravului conducător. Cred că țara asta este făcută să fie condusă de un dictator, îl așteaptă în continuare să revină și au o speranță că mustăciosiul ar putea fi următorul.
Mihai(Citează)
24/07/2017 la 5:55 PM
Hitler a avut mustata, Stalin a avut mustata.
Acum poporul pesedist se uita cu speranta la Dragnea. Ca si el are mustata. Poate-poate…
mac gregor(Citează)
24/07/2017 la 4:39 PM
acu drept sa spun faptul ca au deviat linia 11 si m-au ajutat sa evit aglomerarile incredibile din tramvaie dimineata, conteaza mai mai mult decat pasajul :)
daniel.c(Citează)
24/07/2017 la 4:44 PM
Sunt mult prea mari costurile si durata constructiei la pasajul asta.
Uite un contra-exemplu: https://www.google.es/maps/@40.4747546,-3.3990033,146a,35y,66.37h,64.9t/data=!3m1!1e3
– lungime totala 460 de metri;
– durata constructiei a fost de 7 luni;
– costul total a fost de 2.8 milioane de Euro;
– pe langa tunel au modernizat si tot giratoriul de deasupra.
E drept, e doar cu o singura banda pe sens, dar cu siguranta o a doua banda nu i-ar fi costat 15M Euro si 2 ani jumate in plus.
Alin(Citează)
25/07/2017 la 4:28 PM
Podul Golden Gate a fost făcut în 4 ani în anii 1933-1937 https://www.nwradu.ro/2017/06/un-alt-proiect-de-infrastructura-terminat-in-timp-record/
nwradu(Citează)
24/07/2017 la 4:49 PM
Nu am fost inca prin acest pasaj comparabil cu cele elvetiene insa observ in imagini ca asfaltul ala e turnat aiurea rau(poate ma insel)
Alex(Citează)
24/07/2017 la 4:50 PM
Pasajele pieteonale ori inca nu sunt gata ori sunt gandite de niste idioti. Exista pasaj Big – shaormeria Dristor si Mega Image – Agip. Aceste pasaje NU sunt legate intre ele ca la Universitatii gen, ori mai au de lucrat ori asa e proiectul si sunt dusi cu pluta. Ar fi o aberatie aceste accese pietonale in forma actuala deoarece trebuie sa traversezi partial si pe sus.
Alex(Citează)
25/07/2017 la 8:18 AM
Nu va fi vreo trecere prin subteran de la Big spre Mega image sau de la Dristor spre benzinaria Mol. Galeria de metrou este destul de sus si nu incapea inca un nivel de pasaj in afara de cel rutier.
Cristi(Citează)
25/07/2017 la 12:47 PM
N-au cum să le lege altfel pentru că în subteran au deja pasajul rutier și metroul. Au făcut pasaje pietonale pe aceeași direcție ca și cel rutier tocmai pentru a nu bloca traficul perpendicular la treceri de pietoni.
nwradu(Citează)
24/07/2017 la 5:16 PM
Ala cu taxiul e facea.. Nevoi fiziologice? Statea la racoare? A ramas fara gaz?
me(Citează)
25/07/2017 la 12:08 PM
A se observa și mașina oprită pe avarii la final de videoclip.
Claudiu(Citează)
25/07/2017 la 12:52 PM
Este botezul românesc. Cineva oprește acolo inutil. Altcineva vine și desenează ceva grafiti pe perete, altcineva dă o flegmă șamd.
nwradu(Citează)
24/07/2017 la 5:26 PM
Cred ca socru-mio cu un tarnacop si niste ciment facea pasajul asta mai repede.
Pluto(Citează)
24/07/2017 la 5:30 PM
Ala oprit acolo la ieșirea din pasaj pe banda celor care vin de deasupra e de o inteligență maximă. Nu stiu daca putea sa găsească un loc mai prost pt a opri.
alex_b(Citează)
24/07/2017 la 6:28 PM
Hai sa va arat niste chestii “asemanatoare” facute in Praga – tot in spatele cortinei de fier :
1. Nusle – construit in comunism – in 6 ani – https://en.wikipedia.org/wiki/Nusle_Bridge care are sub autostrada si metroul pe viaduct si care trece la 45M peste un cartier mare http://www.expats.cz/content_files/185/nusle_2.jpg
2. https://en.wikipedia.org/wiki/Blanka_tunnel_complex – construit in 8 ani – cel mai mare tunel urban din Europa- are aproape 6 km cu iesire/intrare in vreo 4 cartiere
http://ttnz.cz/mo/wordpress/wp-content/uploads/2007/05/situace.jpg
http://1gr.cz/fotky/idnes/14/094/vidw/SHA5641b8_blankafinis.jpg
Andrei(Citează)
25/07/2017 la 4:29 PM
Pasajul rutier de la Unirii a fost construit în 34 de zile https://ro.wikipedia.org/wiki/Pasajul_Unirii
nwradu(Citează)
24/07/2017 la 6:39 PM
Mândrii*
Sorry nu m-am putut abține…
Proctologul(Citează)
25/07/2017 la 12:48 PM
Păi nu-i articulat ca să fie cu doi de i.
nwradu(Citează)
24/07/2017 la 6:54 PM
Asa lucrare… trebuie facuta o editie speciala de timbre
Bogdan(Citează)
25/07/2017 la 12:49 PM
Da, bună asta :)
nwradu(Citează)
24/07/2017 la 7:35 PM
“Este un proces pe rol, este vorba de sume pe care constructorul consideră că le-a cheltuit, dar ele nefiind introduse în contractul inițial Primăria Capitalei nu putea să le deconteze și atunci am luat decizia de comun acord ca totuși să finalizăm obiectivul de investiții și, în paralel, să așteptăm decizia instanței pentru că era o lipsă de respect față de cetățenii din București să așteptăm decizia instanței, poate să dureze doi, trei, patru ani, și abia, ulterior, să se finalizeze obiectivul de investiții. (…) Știu că este vorba de 59.60% din valoarea inițială a contractului de 19,5 milioane de euro”, a menționat Firea.
Economie :)
Cata(Citează)
25/07/2017 la 9:23 AM
Lungimea în subteran este de 57 de metri.
GG(Citează)
25/07/2017 la 12:49 PM
E mult, e puțin?
nwradu(Citează)
25/07/2017 la 1:14 PM
e mult pentru aruncat piatra :D
animaloo(Citează)
25/07/2017 la 1:18 PM
Eu aș fi inclus și două bretele de întoarcere la fiecare capăt pentru varianta în care sensurile ar fi despărțite și s-ar renunța la semaforul pt Sunplaza de pe Calea Văcărești.
GG(Citează)
25/07/2017 la 1:22 PM
Încă o chestie care se putea face cu bani relativ puțini și prelungirea pasajului cu 20-30 de metri ar fi fost crearea unor zone de buffer pt traficul de pe bretelele care intră în sensul de la suprafață. Adică să ai 3 benzi care să acumuleze temporar mașinile care așteaptă, astfel încât coada să nu blocheze zona de preselecție sau străzile adiacente.
GG(Citează)
25/07/2017 la 1:34 PM
si banii aia care s-au intors in europa nu ii recuperam de la nimeni pe persoana fizica?
Ovidiu(Citează)
25/07/2017 la 4:31 PM
Nu, e trecută problema. Vina e pe la primărie pentru că după începerea săpăturilor au fost descoperite utilități publice ce erau trase pe sub șosea, nu unde figurau în plan, așa că au trebuit întâi mutate.
Apoi, PMB a început și gestionat lent lucrările și deconturile. Fiecare o să dea vina pe alt primar și aia e.
nwradu(Citează)
25/07/2017 la 4:22 PM
Noi suntem mândrii posesori ai pasajului, este o alta construcție a frazei comparativ de exemplu cu “mândri că suntem români”.
Dacă fraza era “suntem mândri că putem utiliza acest nou pasaj”, atunci da, nu era articulat.
Proctologul(Citează)
25/07/2017 la 4:32 PM
O fi, dar în mintea mea este nearticulat.
Dacă era la singular, aș fi zis “sunt mândru posesor al acestui minuscul pasaj”, nu “sunt mândrul posesor”.
nwradu(Citează)
25/07/2017 la 4:38 PM
Da dar dacă doreai sa îl folosești pe post de adjectiv, ai fi spus suntem posesorii mândri ai pasajului. În fraza ta, i-ul pierdut din posesorii se muta la finalul lui “mândri”.
Se poate sa greșesc și eu, eram mai sigur pe mine când am dat comment ul inițial și nu prea am găsit pe net ceva care sa ma lămurească.
Proctologul(Citează)
25/07/2017 la 4:41 PM
Da, nici eu nu-s foarte lămurit cum e corect acum. Pe viitor pot evita totul punând doi de i, probabil că majoritatea oricum citesc articulat cuvântul în mintea lor.
nwradu(Citează)
25/07/2017 la 4:53 PM
trebuie articulat, mi se pare destul de clar.
i-ul de la posesori se muta la mandri.
Robo(Citează)
04/08/2017 la 7:13 PM
Imbracamintea aia de alucobond MASCHEAZA un beton NECONFORM!!!
Ion 1907(Citează)
04/08/2017 la 7:32 PM
Ce te face să zici asta?
nwradu(Citează)