►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mercedes-Benz a prezentat oficial pe 18 iulie noul clasa X, un pick-up clasic, primul astfel de model de la un producător premium, după cum spun chiar ei. Pare ciudat să zici că vrei o camionetă pentru muncă, dar una luxoasă, însă mă bucur că cineva experimentează și cu acest segment. În fond, mulți au râs când Porsche a anunțat un SUV sport, iar acum este cea mai vândută gamă a lor.
Noul Mercedes clasa X vine, în opinia mea, ca o completare la clasa G decât ca ceva suplimentar în gama de dube È™i maÈ™ini “de muncă”. Cred că piaÈ›a pentru noul X va fi formată din oameni ce au de tractat câte o barcă sau o casă mobilă scumpă, cei care au nevoie de maÈ™ini bune la off-road, amatori de sporturi extreme cu bani È™amd. Pare a fi È™i maÈ™ina potrivită pentru cei din X-Men.
Rămâne de văzut în timp cum va evolua pe piață mașina. Prețurile vor începe de la 37.000 de euro. O variantă cu doar două uși și benă mai mare nu pare să existe.
X are o lungime de 5340 mm și o benă de 1587 mm cu 1560 mm lățime, cu o capacitate maximă de încărcare de o tonă. Motorul diesel poate genera 163 sau 190 CP, iar cel pe benzină 165 CP, deși s-ar putea ca acesta din urmă să nu fie disponibil decât pentru mașinile cu tracțiune pe spate. Un motor V6 de 253 CP va fi introdus în 2018. Garda la sol este de 202 mm.
În ce privește dotările, este un Mercedes, așa că vorbim de ecrane color, camere 360 de grade, piele de calitate, un batalion de airbag-uri, sisteme de asistență la condus, inclusiv pentru stabilitatea remorcii, conectivitate la Internet, climatizare automată cu două zone și alte elemente.
Mașina va fi construită la fabrica Renault-Nissan din Barcelona pentru piața europeană și la o fabrică Renault din Argentina începând cu 2019. În America de Nord nu se va vinde, se pare că Mercedes nu vrea să concureze cu modelele cu tradiție de acolo.
Între timp, Mercedes a anunțat și un update în clasa S. Modelul S63 are acum motor de 4 litri biturbo ce generează 612 CP și accelerează la sută în 3,5 secunde, iar modelul S65 long wheelbase are un motor de 6 litri biturbo de 630 CP, dar tracțiune doar pe spate și este un pic mai lent, doar 4,3 secunde. Meh.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
20/07/2017 la 3:17 PM
Mercedes X-class e un Nissan Navara. Așa cum Citan este un Renault Kangoo.
RazvanS(Citează)
20/07/2017 la 4:15 PM
Foarte bine, Navara e o mașină bună în clasa ei, iar dacă Mercedes folosește aceeași platformă pentru a crea o mașină superioară, care-i problema?
nwradu(Citează)
20/07/2017 la 3:23 PM
Ciudat cum de nu lanseaza si in America de Nord. Prima mea idee era ca acolo o sa se vanda de o sa zbarnaie.
Pluto(Citează)
20/07/2017 la 4:16 PM
Cred că au concurență puternică acolo. Mai degrabă încearcă să impună acest segment și în alte țări.
nwradu(Citează)
20/07/2017 la 3:34 PM
E un navara la suprapret, produs de Renault.
Nu stiu cat tine treaba asta la clienti. Cand ai bani sa cumperi un mercedes, cumperi prestigiu, eleganta, lux, comfort, tehcologie. Nu un Nissan rebranduit si cu niste zorzoane.
Andrei(Citează)
20/07/2017 la 4:09 PM
Și volanul (sau poate altceva, nu mai știu) de Ferrari e făcut în România. Asta înseamnă că e țeapă și de fapt e o Dacie rebranduită? Ia vezi cine face G Class-ul sau dacă îl face Mercedes.
Teniescu(Citează)
20/07/2017 la 4:17 PM
Sună de parcă ar fi identică cu Navara, dar cu altă siglă în bord. Doar pentru că se folosește aceeași platformă la origine nu înseamnă că Mercedes nu face motoarele, interiorul și restul elementelor.
nwradu(Citează)
20/07/2017 la 3:35 PM
Ce ticalosi pot sa fie astia frate! Sa plagieze ei Dacia Papuc ;|
Malin(Citează)
20/07/2017 la 3:59 PM
“n ce priveÈ™te dotările, este un Mercedes, aÈ™a că vorbim de ecrane color…”
Bre, tu nu ai auzit de Sprinter?
nashu_mare(Citează)
20/07/2017 la 4:17 PM
N-au mers spre Sprinter, ci mai degrabă spre clasa C pe platformă truck.
nwradu(Citează)
20/07/2017 la 4:36 PM
Urat cu spume, plastic ieftin la interior, pret mare pt. gama lui. Bag seama ca vor sa-l vanda in special pe baza de badge. As fi surpris sa prinda in Europa, dar cine stie…
Claudiu(Citează)
20/07/2017 la 5:33 PM
Platforma de Navara sau Renault Alaskan, primeste discuri ventilate in standard.
Motorul 2,3 dci este de provenienta Renault-Nissan
Cutia de viteze optionala este Mercedes.
Puntea spate a primit niste modificari (imbunatatiri) fata de Nissan, daca am citit corect.
Interior discutabil ca si calitate pentru ~40000 Euro
Nu stiu in ce masura se justifica diferenta de pret. O vor spune vanzarile.
America de Nord este o palarie prea mare pentru acest mid-size si concurenta puternica de acolo . Ford, GM au modele cu traditie si vanzari foarte mari. Daca ii vor incuraja vanzarile de pe alte continente probabil vor incerca ceva, dar nu foarte curand.
Lucian(Citează)
20/07/2017 la 8:18 PM
sunt curios cine cunoaste mai bine piata. Lucian sau Mercedes? cum votati?
Teniescu(Citează)
20/07/2017 la 8:51 PM
“nevoie de maÈ™ini bune la off-road” Mercedes va fi de fapt mall crawler, eventual sa treaca peste bordurile din parcare.
wd(Citează)
20/07/2017 la 11:23 PM
Mercedes G Wagen 6×6 nu e primul lor pick up skipper?
Nico(Citează)
20/07/2017 la 11:27 PM
Lucian CFO for Truck Magazine North America and Europe
Nico(Citează)
20/07/2017 la 11:57 PM
simplitatea aia din bord imi place mult de tot..
eBogdan(Citează)
21/07/2017 la 1:12 AM
S-a dezbatut destul de mult asta aici, piata de trucks din State e foarte competitiva, Ford F-150 este cea mai vanduta masina la nivel national si asta spune multe, concluzia a fost ca americanii sunt dispusi sa plateasca bani seriosi pe ele, dar doar pe modelele de traditie care si-au dovedita fiabilitatea, a mai incercat si Cadillac cu Escalade EXT dar nu au facut mare branza.
Ionut(Citează)
21/07/2017 la 9:42 AM
Multumesc pentru votul de incredere. Nu isi au rostul ironiile aici. Mi-am expus o parere bazata pe statisticile de vanzari din America de Nord. Daca acest x class va avea success, bravo lor. Personal, nu vad tot timpul cu ochi buni acest tip de imprumut de tehnologie de la un brand pozitionat inferior, mai ales cand este vorba despre componente importante: sasiu, motor, impachetate estetic si vandute la pret de premium. Consumatorul final are de pierdut. Vorbim de o afacere aici care trebuie sa scoata bani iar Mercedes face ceea ce trebuie sa faca pentru a produce bani. Sunt sigur (sper) ca s-au investit bani multi in marketing pentru a afla daca acest model merita dezvoltat si vandut.
1. Ca si business Mercedes face o miscare desteapta si dezvolta un model nou cu bani putini si cu piese imprumutate si de pe alte platforme. Costuri reduse, riscuri mai mici, asamblare facuta la alta fabrica decat cea mercedes, potential de profit foarte mare, nu risca sa isi rupa gatul direct si in America de Nord ci testeaza piata.
2. Clientul potential primeste o masina asamblata la o fabrica non mercedes, cu motorizare de baza non mercedes, sasiu non mercedes si cine stie cate alte piese non mercedes. Cosmetizata bine si cu imbunatatiri de efect pe ici pe colo cu piese pe care le au deja ( navigatia, cutia de viteze optionala, samd) care ar trebui sa justifice diferenta de pret pentru sigla lor si toate imbunatatirile tehnologice aduse. La nivel de echipare de baza vad un nissan face-lift cu alta sigla si pret sensibil mai mare.
Cine considera ca merita cumparata o va cumpara.
Lucian(Citează)