►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Câteva articole bune de citit astăzi – 11 iunie 2017
Review de router: Synology RT2600ac, un model extraordinar »
Acum ceva vreme vă arătam cu englezii au construit, în doar trei ani, o linie de metrou rapid de 120 de kilometri lungime, săpând inclusiv pe sub Londra, unde sunt deja zeci de alte tuneluri. Trei ani. Cam cât ne ia nouă să facem două stații în Bucureștii Noi.
Să vă arăt și un alt proiect major de infrastructură: podul Golden Gate din San Francisco, unul dintre simbolurile Statelor Unite, a fost construit în doar 4 ani.
By Rich Niewiroski Jr. – http://www.projectrich.com/gallery, CC BY 2.5, Link
Și nu oricare patru ani, ci între 1933 și 1937, o vreme când cred că putem spune că tehnologia nu era nici pe departe la nivelul celei de astăzi. Cu toate acestea, în patru ani au construit un pod de 1900 de metri în total (cam cât de la Unirii la Romană), din care 1300 de metri deasupra apei (cam cât de la Universitate la Romană), cu două turnuri înalte de 230 de metri, pe vremea aceea cele mai înalte construcții din San Francisco.
Patru ani! Și, apropo, l-au terminat puțin mai repede și sub bugetul estimat inițial. Are 6 benzi și trotuare, 130.000 de kilometri de cabluri de susținere și cântărește 800.000 de tone.
By Roulex 45 – Own work, CC BY-SA 3.0, Link
By Don Ramey Logan – Own work, CC BY 4.0, Link
În București, lucrările la un pasaj suprateran de 100 de metri peste cei 8 metri ai Dâmboviței au deja o întârziere de 4 ani. Cum ar fi, în timpul pierdut pe șantierul nostru, americanii mai făceau un Golden Gate.
Este uimitor cum oamenii, ca ființe biologice luate individual, sunt aproximativ egali de la natură. Ca grup, însă, ca mulțime ce are diverse interese și principii, diferențele pot fi imense.
« Câteva articole bune de citit astăzi – 11 iunie 2017
Review de router: Synology RT2600ac, un model extraordinar »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
12/06/2017 la 8:16 AM
Era bine daca faceai comparatie intre podul construit de chinezi, prin mare, de vreo 42 si ceva de kilometri si cel terminat de Oprescu la Basarab.
Amandoua au durat vreo 4 ani sa le faca si au costat peste 1 miliard de euro. Doar ca unul este prin mare si de cel putin 10x mai lung.
Cred ca asta e cel din China:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/8608279/China-opens-worlds-longest-sea-bridge.html
Gaelex(Citează)
12/06/2017 la 10:00 AM
Pasajul Basarab – 200 mil euro. http://romanialibera.ro/economie/finante-banci/de-ce-a-costat-200-milioane-de-euro-pasajul-basarab–realizat-in-11-ani-228824
alunelu(Citează)
12/06/2017 la 8:07 PM
Aparent este cel putin 255 de milioane de euro, dar tin minte un articol care spunea ceva de 1.2 miliarde. Este posibil sa fi fost de lei si articolul sau eu sa fi inteles euro.
Cert este ca s-a putut construi in China un pod de 20x mai mare de 3x mai repede si la un cost de 4x mai mic.
Gaelex(Citează)
12/06/2017 la 9:05 PM
Din articolul la care ai dat link – “£1.42 billion” sigur nu inseamna de 4 ori mai mic. Eventual de 10x mai mult.
De 3x mai repede – cu 10000 de muncitori, da… Nu ai atati muncitori in constructii in Bucuresti si pe o raza de 2 judete de jur imprejur. Nici nu ai unde sa-i pui sa lucreze.
Nu zic ca al nostru nu putea fi facut mai repede si mai ieftin, dar sa facem comparatii corecte.
alunelu(Citează)
12/06/2017 la 9:08 PM
Da, e bună comparația și cu cel chinezesc, chiar dacă sumele nu sunt aceleași.
nwradu(Citează)
12/06/2017 la 9:39 PM
Daca e sa fim corecti, pasajul a costat cam 100 de milioane de euro. Restul a fost costul expropierilor, iar terenul in Bucuresti nu este tocmai ieftin. Plus ca intr-o zona urbana nu poti compara costurile de constructie cu campul sau marea, mai trebuie sa tragi niste cabluri si conducte, niste linii de tramvai, trebuie sa protejezi cu panouri de beton toata zona ca se plang vecinii de zgomot, etc…
rumbu(Citează)
13/06/2017 la 8:07 AM
Si daca impartim costul ala total la cati kilometri lungime are podul, obtinem costul pe kilometru construit. Care este de vreo 4x mai mic.
Dar nah, se stie ca e usor sa construiesti in mare, sa pui pilonii aia in apa si sa prinda de fundul marii si sa reziste la furtuni si valuri si vreme buna sau vreme proasta. Si sa faci asta pe vreo 40 de kilometri, in apa cu adancime variabila.
Gaelex(Citează)
12/06/2017 la 10:15 AM
Tot în câțiva ani a fost construit și Podul Oresund (Danemarca-Suedia), proiect ce e de zeci de ori mai complex decât orice ar contrui românii noștri prin București. Mai jos link-ul cu documentarul de pe National Geographic:
https://www.youtube.com/watch?v=sufr9mMxPW8
Stefan(Citează)
12/06/2017 la 10:48 AM
Da dar eu sînt mîndru că-s român și proiectele țării mele se fac prin SEAP – sistemul electronice de achizitii publice – oare podul Golden Gate așa s-a făcut ? nu ? atunci, nu e bun !
alias(Citează)
12/06/2017 la 11:35 AM
@alias Bine zis. Noi nu ne vindem tara strainilor! O dam gratis unor ticalosi co-nationali…
Z(Citează)
12/06/2017 la 11:06 AM
Stiu ce te interesează subiectului, baga un gugal translate pe http://wysokienapiecie.pl/oze/2337-70-farm-wiatrowych-przyniosla-straty
Titlul e aproximativ : 70% of Polish wind farms generated loses – 0.72 Billion Euro in a year.
user(Citează)
12/06/2017 la 9:09 PM
Nu văd legătura cu nimic din ce-am zis recent.
nwradu(Citează)
12/06/2017 la 1:50 PM
nu toate. De exemplu catedrala Notre Dame, a fost construita in 100 de ani.
Noi in schimb vom termina centura Bucurestiului in 75 de ani.
mac gregor(Citează)
12/06/2017 la 4:08 PM
Aici trebuia sa compari Notre Dame cu catedrala mantuirii neamului prost. Sau Sagrada Familia cu aceeasi catedrala a prostului gust. Ca sa iesim si noi bine, ca o facem mai repede.
cris(Citează)
12/06/2017 la 2:32 PM
Mi-ai stricat ziua. Azi m-am trezit bine-dispus, dar tu ai tinut sa-mi reamintesti unde traiesc.
EGO(Citează)
12/06/2017 la 8:52 PM
Te înțeleg pe deplin.
nwradu(Citează)
12/06/2017 la 3:18 PM
Hai ma, uite in Barcelona nici acum nu au terminat Sagrada Famiglia.
L!nuX(Citează)
12/06/2017 la 8:58 PM
Da, dar e de admirat proiectul. Acela va fi terminat în întregime din donații și vânzare de bilete la turiști, fără nici un ban de la bugetul local.
Și, vorba aia, acolo aș fi înțeles pe deplin dacă primăria dădea bani ca să o finalizeze rapid, că doar atrage milioane de turiști.
nwradu(Citează)
13/06/2017 la 6:47 AM
Ne miscam si noi destul de repede candva: podul de la Cernavoda a fost terminat in 4 ani si era cel mai mare, de acest gen, din Europa, la vremea lui. Apoi, au trecut peste noi 100 de ani, 2 razboaie mondiale si ceva rusi si hoti la putere si ne-am inmuiat.
cartus(Citează)
13/06/2017 la 11:09 AM
Nu recent dar tin minte ca te implicasei pasional intr-o discutie lunga despre green energy acu vreun an. Parca.
user(Citează)
13/06/2017 la 11:12 AM
Ah, ok. Nu mă aștept ca astfel de sisteme să fie profitabile imediat. În domeniul energetic, profitul apare în timp, poate pe 20-25 de ani, că e cu bătaie lungă.
Profitul pentru cetâțeni apare însă imediat.
nwradu(Citează)