►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Concurs: câștigați seturi cadou Gillette
Întrebare pentru posesorii de Suzuki Vitara: cum este mașina? »
Oribilă treaba asta cu clădirea ce-a ars în Londra. E genul de chestie de care nu te poți feri pentru că, oricând de atent ai fi tu în propriul apartament, ai 50 de alți vecini în clădire despre care nu poți ști ce fac în casa lor.
Am văzut destule reacții negative atunci când inspectori au venit să vadă dacă aragazul este conectat prin furtun flexibil sau nu, iar de obligativitatea de a pune senzor de gaze nici nu mai zic. Puțini oameni înțeleg că există un cost pentru a fi în siguranță și puțini înțeleg că, dacă ceva rău nu s-a întâmplat până acum, nu este nici o garanție că nu se va întâmpla în viitor.
Zvonurile spun că incendiul de acum a pornit de la un frigider. Martorii spun că focul s-a întins rapid la toată clădirea pentru că aceasta fusese recent izolată sau placată cu alt material aplicat peste betonul inițial, material care a ars imediat.
Uitați fotografii de pe Daily Mail. Priveliște rară un astfel de incendiu. Sunt curios dacă pompierii români fac exerciții pentru acțiuni de asemenea amploare.
« Concurs: câștigați seturi cadou Gillette
Întrebare pentru posesorii de Suzuki Vitara: cum este mașina? »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
30 comentarii
14/06/2017 la 4:39 PM
Nasol, incerc sa ma gandesc la o alta varianta de a stinge o cladire de genul care este in flacari si nu-mi pot imagina, decat niste elicoptere care trag cu tunuri de apa, dar de unde atata apa si daca ar fi sa o ridici in aer, care elicopter o tine?
Cu furtunele de jos si chiar si ridicate pe o scara nu cred ca au eficienta mare.
Din cate stiu focul se ataca la baza, dar ce te faci cand ai 20 de baze si foc in centrul cladirii? Cum ajungi la toate astea?
Shack(Citează)
14/06/2017 la 5:21 PM
http://www.imdb.com/title/tt0072308/
marius(Citează)
14/06/2017 la 5:59 PM
Da, e o situație foarte nasoală, probabil cea mai proastă din ce poate exista, dincolo de o platformă petrolieră în flăcări.
A mai fost un incendiu similar, dar mult mai mic, anul trecut în Dubai https://www.nwradu.ro/2016/01/privelistea-rara-a-unei-cladiri-in-flacari/
nwradu(Citează)
15/06/2017 la 12:49 PM
Avem si noi romanesti :
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cuibul_salamandrelor
https://ro.wikipedia.org/wiki/Explozia_(film)
eddie(Citează)
14/06/2017 la 4:57 PM
asta cu care nu te poti feri e partial adevarat. te poti feri, se numeste preventie, de o mie de ori mai eficienta decat pompierii.
sunt multi oameni implicati in chestia asta, de la arhitecti ( ca idee, meseria mea ) si ingineri, pina la utilizatorul final, trecand prin firma de contructii care a realizat lucrarea, firmele care au fabricat materialele, controlul technic, cel de securitate incendiu, etc.; ganditi-va putin la Colectiv, practic in cazul acela mai toti acesti actori si-au ratat total misiunea.
apoi, din ce vad in imaginile astea , si din ce am inteles citind pe BBC, focul s-a dus foarte repede pe fatada. o sa vedem investigatia, dar poat fi orice, de la un izolant prea flamabil (exista clase de rezistenta la foc) pina la absenta unor bariere de foc in golul de aer dintre izolant si fatada.
eu unul de abia astept sa vad ce se intampla cand o sa fie un incendiu prin fantasticele izolari de blocuri din Bucuresti, polistirenul ala de pe fatade a fost ales oricum, numai dupa normative nu.
stefan(Citează)
14/06/2017 la 6:00 PM
De acord, dar ziceam că nu mă pot feri eu de faptul că vecinii nu iau măsuri de prevenție.
Erau pe aici niște reclame educative cu unii care repară un aragaz pe principiul “lasă că merge și așa” și apoi iau foc. Ar trebui rulate mai des.
nwradu(Citează)
15/06/2017 la 12:27 AM
Se va întâmpla că la Mureș, acum câțiva ani: https://goo.gl/images/S9ayq1
Incendiu pornit de la baza care a cuprins instant întreaga fațada. Polistirenul probabil că a fost ignifug in proiect, la fel că și banda de vată minerală de la fiecare nivel. Nu au mai făcut tranziția și în execuție.
Radu(Citează)
14/06/2017 la 4:59 PM
imaginile sunt incredibile.
daca va uitati cu atentie, o sa vedeti ca este arsa toata fatada cladirii, ceea ce inseamna ca a ars izolatia termica – asta este motivul pentru care focul a cuprins toata cladirea, altfel focul nu avea cum sa se propage in asa hal prin interiorul cladirii.
tot polistirenul asta expandat pus pe blocuri la noi cu ocazia reabilitarii termice din ultimii ani arde in acelasi fel.
spre deosebire de polistirenul expandat, cel extrudat este ignifug.
dar costa ceva mai mult, desigur.
Robo(Citează)
14/06/2017 la 5:17 PM
dap, dar chiar si cand izolantul nu e (foarte) flamabil, se pun niste bariere (profile de otel) in golul de aer intre casetele de fatada si izolant, incetineste transmitarea focului.
cu polistirenizarile din Bucuresti o sa fie tragic in caz de incendiu.
stefan(Citează)
14/06/2017 la 5:19 PM
Polistirenul expandat sau extrudat arde la fel dacă nu are aditivi de ignifugare pentru că … polistiren.
nea_caisă(Citează)
14/06/2017 la 5:19 PM
Inca o data se ridica problema izolatiei termice cu polistiren, pe langa problemele cu igrasia mai sunt si propagatoare de foc …
In ceea ce priveste traiul in “cutiutele” din blocuri, usa de acces in scara blocului meu este partial blocata de niste mobilier care urmeaza sa fie mutat (dar cand? ca sta acolo de peste o luna) . Putem trece doar in sir indian, si mereu ma gandesc ca un eveniment de forta majora ne-ar lipsi in aceasta situatie.
Marina(Citează)
14/06/2017 la 6:01 PM
Și încă o dată se ridică problema românilor habarniști care confundă efectele izolării pereților cu efectele ferestrelor termopan, nu cunosc conceptul de umiditate și care cred că apa din rufe, transpirație și respirație dispare ca prin magie fără să aerisești corespunzător.
nea_caisă(Citează)
14/06/2017 la 8:47 PM
@nea_caisă: noi, “romanii habarnisti”, stim cata apa este in case sub forma de vapori, de aceea alegem sa nu ne imbracam casa in plastic (cum nici corpul nu-l imbracam in plastic) . Daca intrebati oameni avizati veti descoperi cat de nociva este aceasta practica de invelire cu polistiren.
Marina(Citează)
14/06/2017 la 6:08 PM
cica locuitorii din cladire s-ar fi plans in repetate randuri ca izolarea exterioara se face cu materiale foarte inflamabile dar nu au fost ascultati.
mac gregor(Citează)
14/06/2017 la 6:11 PM
Partea ciudată este că Marea Britanie este o țară foarte strictă dpdv al protecției la incendiu.
nwradu(Citează)
14/06/2017 la 6:34 PM
Ca pompier, îți spun sincer că în afara de șefii noștri slabuti ne împiedicăm si de refuzul celor care administrează cladirile. Iar din experiența îți mai zic ca aceste exerciții sunt apa de ploaie când vine ceva real. Stăm prost la echipare iar la clădiri înalte facem ce fac și alții, încerci pe cât posibil să îl localizezi la clădirea respectivă sau etajele respective. Nu vorbim de filme cu pompieri unde e unul care roteste un robinet si gata, a salvat ziua.
E greu.
Coffeeman(Citează)
14/06/2017 la 11:01 PM
Nu zic că exercițiile fac să fie totul bine, dar scot la iveală diverse probleme.
Mie mi s-a părut mereu că repetițiile sau simulările, indiferent de tipul lor, arată cât de mare e diferența între teorie (“faci asta”) și practică (unde te lovești de diverse chestii, nu merge ceva, depinzi de altul șamd).
nwradu(Citează)
14/06/2017 la 7:09 PM
O cladire de genul asta ar trebui sa aiba “fire alarm system” conectat automat la pompieri, si “sprinkler system” prin care sa curga apa in caz de incendiu.
wd(Citează)
14/06/2017 la 7:53 PM
Se pare ca aveau deja de anul trecut niste reclamatii despre probleme cu curentul electric. Deci niste fire faceau urat pe acolo de ceva timp.
Gaelex(Citează)
14/06/2017 la 9:27 PM
Te muti la parter sau la etaju1. In caz de ceva hop pe geam.
L!nuX(Citează)
15/06/2017 la 12:02 AM
Doar sa nu dormi, ca atunci degeaba esti la parter ca arzi ca sobolanul..
Pyro(Citează)
15/06/2017 la 12:50 AM
Sau pui detectoare de fum pe scara blocului, cum facut eu la mine la bloc. 35 de lei bucata.
In casa am d-alea smart.
Robo(Citează)
15/06/2017 la 12:51 AM
A, si bineinteles neaparat extinctor in casa si pe scara blocului.
In felul asta cresc sansele sa stingi incendiul inainte sa se raspandeasca.
Robo(Citează)
15/06/2017 la 10:54 AM
Uite o soluție car ni se pare interesantă.
https://www.youtube.com/watch?v=RgYLDuLaY7c
Andrei M.(Citează)
15/06/2017 la 12:28 PM
foarte tare.
eu stau la un etaj inferior si o sa-mi pun si eu o ancora din aia sa o folosesc cu o franghie obisnuita si un opritor din ala de alpinism.
Robo(Citează)
15/06/2017 la 2:02 PM
Asa se intampla cand construiesti ghetouri. Si la noi se construiesc din ce in ce mai multi biscuiti inalti fara sa tina cont de spatiul din jur. Cred ca un bloc de 4, maxim 7, etaje e suficient daca vrei sa traiesti ca oamenii. E adevarat ca privelistea e frumoasa, dar apar probleme noi.
Mike(Citează)
15/06/2017 la 5:36 PM
Multe dintre victime ar fi scapat daca ar fi fost alertate !
Cineva care a scapat a spus ca a avut noroc ca vecinii care fugeau i-au batut puternic in usa, ca el dormea si n-a simtit nimic pana atunci.
O sonerie de alarma sau in interfoane ar fi foarte utila in aceste cazuri !
JeanValjean(Citează)
15/06/2017 la 5:53 PM
Au încercat foarte mult sa atraga atenția autorităților ca nu erau in regula precauțiile in caz de incendiu, ca tb sa ai sprinklere, alarme si “fire doors” menite sa izoleze focul pe secțiuni asa încât de ex sa nu se extindă pe iesirile de incendiu. Nu a făcut nimeni nimic. Oare nenumăratele izolații la blocurile românești cum se comporta??
Luana(Citează)
15/06/2017 la 9:05 PM
Ca toate cladirile asemenea din Bucuresti. Dap. Ar trebui sa ia lectii englejii astia medievali.
Catalinx(Citează)
16/06/2017 la 10:29 AM
Analizand situatia din acel bloc, fara sa fiu un expert in domeniu, tind sa cred ca problemele au fost urmatoarele:
– a izbucnit un incendiu intr-un apartament la nivelurile inferioare.
– focul a ajuns rapid la izolatia exterioara la acel apartament
– toata izolatia a luat foc, cu propagare rapida pe verticala.
– s-au spart geamurile, focul a patruns in interior, alte apartamente au luat foc.
– apartamente “open space”, geamuri sparte, oxigen mult, focul se extinde rapid.
– daca peretii interiori nu erau de beton iar usile nu au fost metalice, focul a ajuns pe hol, scari, lifturi si totul a luat foc blocand caile de acces.
Ce am vazut prin multe blocuri in occident, este faptul ca au mochete sau podele acoperite cu lemn pe holuri. Deh, e ceva frumos. Dar ard atat de repede!
Si la noi pot lua foc blocurile izolate termic, vor arde la fel pe exterior. Dar macar blocurile comuniste au peretii de beton iar majoritatea oamenilor si-au montat usi metalice. Nu mai vorbesc ca holurile sunt urate, beton simplu. Nu se raspandeste focul atat de repede.
Danyzus(Citează)