►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Mereu am zis că BMW seria 5 este una dintre acele mașini perfecte pentru că se află la intersecția dintre aspect plăcut, serios, performanță ridicată și confort pentru pasageri, o limuzină combinată foarte bine cu o mașină sport. Nu-i de mirare că în această clasă se află una dintre cele mai bune mașini din lume, modelul M5.
Eu n-am condus un M5, care în actuala generație încă nu a fost lansat, ci un 540i xDrive cu pachet M Sport și M Aerodinamic cu o putere totală de 340 de cai-putere și un preț de 90.106 euro cu dotările opționale pe care le avea integrate. Bun și așa.
Poate că ar trebui adăugat un al patrulea element în trio-ul pe care l-am spus în primul paragraf: tehnologia. BMW a investit și crescut foarte mult în această zonă, planul lor pe termen lung fiind o viziune aproape science-fiction a automobilului, iar primele elemente sunt deja implementate pe mașini precum cea testată de mine, ca să nu mai zic de BMW 750Ld testat acum câteva luni.
Tehnologia aceasta îmbracă diverse forme, dar parcă mai mult ca niciodată am văzut aici partea de conectivitate și birou mobil. Știți cum se zice că telefonul este un asistent personal? Același lucru se poate spune și despre acest BMW.
De exemplu, mașina se poate conecta la servere Microsoft Exchange (pun pariu că nu vă așteptați să auziți asta despre un automobil!) pentru a sincroniza emailurile, contactele și calendarul. Are și pregătire pentru Apple Carplay, astfel încât, dacă aveți iPhone, vei putea interacționa cu acesta, cu datele din ele sau cu Siri folosind ecranul mașinii și comenzile vocale.
Faptul că mașina este deja conectată la Internet și poate prelua de acolo informații meteo sau știri (inclusiv românești) deja pare o funcție de bază, la fel și navigarea cu informații despre densitatea traficului.
Un pas în plus a fost făcut cu sistemul de parcare inteligentă. Folosind informațiile din cloud, astfel de mașini inteligente fiind deja conectate pentru a-și transmite între ele informații despre drum, pericole și, acum, parcare, BMW 540i îți spune pe ce stradă din jurul destinației tale sunt cele mai mari șanse să găsești un loc de parcare. Folosește pentru asta informațiile de la alte mașini care poate au eliberat un loc de parcare și informații despre mișcarea generală a automobilelor prin oraș, Waze-style. La o adică, ar putea folosi chiar senzorii proprii pentru a detecta locuri de parcare goale atunci când treci pe lângă ele, raportându-le cloud-ului pentru beneficiul altora.
BMW are acum integrare cu serviciul ParkNow. Acest serviciu transmite informații despre locuri de parcare disponibile în parcări înrolate în ParkNow, iar mașina poate rezerva un loc pentru momentul când vei ajunge acolo. Mai mult, unde este posibil, mașina va achita singură parcarea, în funcție de timpul de staționare, folosind probabil cardul tău bancar.
(Spun probabil pentru că astfel de funcții, împreună cu altele de asistență la condus automatizat, nu sunt disponibile în România.)
Vă spuneam de mașini conectate între ele. Sistemul se numește CarToCar Communication și BMW seria 5 poate informa alte modele similare privind potențiale pericole de pe șosea, fiind capabil să recunoască singur o groapă, poleiul, ploaia puternică șamd. Un fel de raportare ca-n Waze, dar complet automată, iar tu, ca șofer beneficiar al acestor informații aflate de alții, vei fi sfătuit de mașină să conduci mai încet sau să alegi o altă rută pentru a evita un ambuteiaj.
Alte tehnologii de automatizare sunt ceva mai banale, dacă pot spune așa. De exemplu, poți configura mașina să activeze singură încălzirea în scaune sau în volan atunci când temperatura exterioară este sub o anumită valoare, nemaifiind nevoie să pornești și să oprești tu astfel de funcții.
Tot pe partea de confort și condus mai plăcut, sistemul de comenzi vocale a fost dezvoltat suplimentar, putând recunoaște numele stațiilor de radio. Pronunți în engleză, dar “I want to listen to Europa FM” are efectul scontat. Mașina are deja frecvențele scanate și știe pe cât este respectivul post de radio.
Gesturile din mână sunt în continuare prezente, ca și pe seria 7. Bazându-se pe senzori din plafonul mașinii, poți modifica volumul unității multimedia rotind cu degetul în aer sau poți opri complet sonorul orientând două degete deschise spre ecranul principal.
Ce mi-a plăcut cel mai mult este orientarea spre customizare. Cei de la BMW și-au dat seama că multe funcții ale mașinii sunt configurate din software și atunci au decis să lase șoferul să configureze diverse elemente, meniul Settings al mașinii fiind un fel de Control Panel din Windows.
De exemplu, poți decide de câte ori semnalizează automobilul la o apăsare scurtă pe maneta semnalizatorului, implicit fiind de trei ori. Poți schimba nuanța iluminatului interior, poți aranja meniurile în ce ordine vrei tu pe ecranul tactil central, poți alege cu câți kilometri peste limita de viteză să se regleze cruise controlul (de exemplu, mergi pe pilot automat cu 50 km/h; mașina detectează din semnele rutiere că ai intrat într-o zonă de 80 km/h, dar îți propune să crești la 85 km/h, dacă ai reglat tu un +5 peste cea limită în meniu).
Mai mult, BMW seria 5 are deja clasicele moduri de rulare Eco, Confort și Sport, plus unul Adaptive, când le schimbă singură în funcție de stilul de condus, trafic și traseul. Dacă vrei, însă, poți regla individual modurile dacă, de exemplu, vrei suspensii ca la Sport, dar reacția volanului ca la Confort. Până la urmă, astfel de lucruri sunt controlate de un software, acum ai și tu acces la el.
Apoi putem vorbi de tehnologie invizibilă șoferului, dar care îi asigură siguranța sau confortul în situații speciale la drum. Roțile din spate virează și ele, tehnologie numită Active Steering. La sub 60 km/h, virează în sens opus celor din față pentru a micșora raza de întoarcere, ajutând în parcare sau situații din trafic aglomerat. La peste 60 km/h, virează în paralel cu roțile din față, asigurând o stabilitate crescută a mașinii în viraje.
Apoi există Adaptive Drive. Un sistem automat de reglare a rigidității mașinii în funcție de stilul de condus și de drum, oferind o stabilitate și un confort crescut mai ales în curbe, controlând dinamic inclusiv amortizoarele. Urmează Adaptive Cruise Control, unde mașina ține distanța față de cea din față, încetinind până la oprire totală dacă așa face cel din fața ta. Adăugați aici detecția benzii și faptul că mașina cotește singură pentru a urma micile viraje ale drumului și obțineți un condus aproape-autonom, numite Driving Assistant Plus.
Spun aproape-autonom pentru că mașina nu oprește singură la semafor și nici nu parcurge singură un traseu (deși are tot ce-i nevoie pentru asta), însă te ajută mult. Pe autostradă aproape că se conduce singură, urmărind fără probleme virajele ei și adaptând viteza la cei din față. În România nu-i disponibilă opțiunea, dar în străinătate este suficient să semnalizezi și mașina schimbă singură banda de circulație, câtă vreme detectează că manevra se poate efectua.
Încă o dată revenim la configurabilitate. Poți regla cu cât timp înainte să frâneze singură în caz de pericol, cât de tare să vibreze volanul pentru a te avertiza de ceva neprevăzut, dacă să încerce sau nu să detecteze eventualii pietoni sau traficul perpendicular șamd.
540i are 4 camere video pentru asistență la parcare (acel sistem de vizualizare 360 de grade în jurul mașinii, foarte util), 2 camere video pentru identificarea traficului, 5 radare, din care 3 în față cu care acoperă 180 de metri în față și 12 senzori cu ultrasunete pentru diverse funcții. Sunt mai mulți senzori decât într-o casă inteligentă.
Închei partea de tehnologie cu o cifră care mie mi s-a părut uimitoare: față de generația anterioară, masa a fost redusă cu 100 de kilograme! Mult aluminiu și diverse inovații au dus la această cifră. De exemplu, fuzeta, adică piesa rotundă cu prezoane pe care se montează roata, nu mai este rotundă, ci a fost decupată într-o formă de trifoi cu patru foi (patrufoi?), în jurul prezoanelor, ceea ce i-a redus masa.
BMW 540i reușește să arate a limuzină și a mașină sport în același timp. Este ajutată în partea sport de liniile capotei, grila de mari dimensiuni și de bara caracteristică liniei M Sport, în mijlocul căreia vedeți un mare senzor radar. Imaginea sport continuă cu anvelopele 245/40 R19 și frânele M Sport vopsite în albastru, plus o evacuare laterală de aer sub o micuță siglă M pe aripă.
Farurile LED vin cu noua formă de angel eyes, oglinzile laterale sunt de mari dimensiuni, iar stopurile LED conturează foarte frumos partea din spate în noapte. Mașina are o formă plăcută, cu o capotă lungă ce-mi amintește de un pony car american.
În ciuda dimensiunilor sale, coeficientul aerodinamic obținut este 0,22 Cd, o cifră foarte bună, ajutată și de grila radiatorului ce se închide și deschide automat după situație.
Cu o lungime totală de 4.936 mm (lățime 1.968 mm fără oglinzi), mașina este impunătoare și ușor de recunoscut, dar design-ul o ajută să pară în același timp aerodinamică precum un model sport.
Modelul condus de mine avea interiorul acoperit în mare parte de piele albastră, una groasă, plăcută la atingere, dar desigur că sunt disponibile o mulțime de alte opțiuni.
Mașina are, în stilul german de limuzină, o combinație de multe butoane și ecrane tactile, plus clasicul sistem iDrive. Volanul are nu mai puțin de 11 butoane și două comutatoare sus-jos de reglaj, aici aflându-se toate funcții legate de cruise control.
Bordul este electronic și se schimbă în funcție de modul de condus, afișând alte informații și culori. Pe Eco primești tot felul de indicatoare legate de viteza optimă și consumul de combustibil, pe Confort ai ceasurile clasice, iar pe Sport te interesează viteza de rulare și treapta de viteză, așa că acestea sunt afișate mare de tot. Desigur, tot felul de animații micuțe, de variații de culoare și mici artificii grafice sunt utilizate pentru a face și mai plăcute aceste trei tipuri de bord, plus că există posibilitatea de a le configura.
În zona centrală, consola are un ecran tactil de mari dimensiuni, foarte rapid și precis în răspunsul la apăsări, funcționând exact ca o tabletă. Meniurile sunt ceva mai bine gândite, cu mai multe informații afișate simultan pe ecran.
Multe funcții au diverse moduri de a le configura, de exemplu poți căuta prin meniuri opțiunea dorită sau o poți cere printr-o comandă vocală. Poți introduce textul pe ecranul tactil sau rotind de rotița iDrive pentru a alege pe rând literele sau scriind literele cu degetul tău pe aceeași rotiță, care este și un senzor tactil.
Ceva mai jos, sub gurile aerului condițional, se află comenzile sistemului audio, deși ar trebui să zic ale radioului. Sistemul audio este mult mai bine controlat din ecranul tactil, că deja vorbim de foldere și conectare la telefon. Pentru radio, mi-a plăcut că butoanele de memorie sunt capacitive și dacă le atingi ușor ți se spune ce post de radio este memorat pe ele, iar la o atingere fermă are loc schimbarea de frecvență.
Sistemul de aer condiționat, reglabil automat pe două zone, include posibilitatea de ionizare a aerului și odorizante integrate în bord.
Sub consola centrală se află un mic spațiu de încărcare ce acționează și ca încărcător wireless. Cheia mașinii este din cea inteligentă, cu ecran și posibilitate de control a mașinii, și trebuie încărcată acolo periodic. Am încărcat și telefonul meu acolo, tot wireless.
Între scaune se află schimbătorul de viteze și rotița iDrive. Un spațiu de depozitare din cotieră include și priza de 12 V, nu tocmai fericit pusă acolo pentru că nu permite încărcătoare prea mari sau splittere de curent.
Poziția de condus este confortabilă, iar spațiul pentru pasagerii din spate este foarte generos, BMW seria 5 asigurând o călătorie confortabilă indiferent de distanță. Nu mă așteptam la altceva.
Când urci la volan și pornești motorul, volanul coboară automat în poziția sa standard. Când oprești motorul, volanul se ridică pentru a fi mai ușor să te dai jos.
BMW 540i s-a dovedit neașteptat de silențios. Mă așteptam ca motorul de 3 litri cu turbocharger să fie ceva mai zgomotos, dar mașina este atât de bine antifonată încât sunetul motorului nu este deranjant în oraș și nici pe autostradă la viteze legale, moment când călătoria a fost neașteptat de confortabilă.
Mașina este foarte stabilă și foarte precisă în direcție indiferent de modul de rulare folosit. N-am mers cu viteză pe curbe, dar pe drumuri ceva mai normale n-am văzut o mare diferență între Confort și Sport în ceea ce privește ținuta de drum. Diferența sesizabilă este la accelerație, pe Confort mașina având un lag destul de mare până dezvoltă și transmite roților puterea de maxim 340 CP. Uneori mă simțeam ăla care pleacă mai lent de la semafor.
Totul se schimbă pe Sport, unde motorul probabil că are turbina mereu “amorsată” și, odată pedala apăsată, mașina țâșnește ca din tun. Suta la oră se prinde în 4,8 secunde pe varianta xDrive, iar cutia de viteze automată cu 8 trepte se comportă minunat. Viteza este limitată electronic la 250 km/h; eu n-am depășit 200 km/h, dar după accelerația pe care o are și timpul scurt în care prinde această viteză, nu mă îndoiesc că poate ajunge ușor și la respectiva limită.
Mașina este foarte ușor de condus prin oraș, neavând un gabarit ieșit din comun (cel puțin nu pentru mine, fiind cu 13 cm mai lungă decât mașina mea și cu 6 cm mai lată). La seria 7 am fost nevoit să fiu ceva mai atent în locuri strâmte, dar cu acest seria 5 nu, l-am condus ca pe o mașină normală.
Nu este dificilă nici de parcat. Lăsând la o parte posibilitatea de parcare automată, BMW seria 5 are atâția senzori încât parcarea devine un fleac atunci când cei cu ultrasunete te avertizează că te-ai apropiat prea mult de un eventual obstacol, iar camerele video 360 de grade nu doar că-ți arată mașina pe fiecare parte, dar și o imagine văzută de sus, ca din satelit, unde îți poți da seama imediat cât de aproape ești de orice stâlp sau perete.
La drum lung BMW seria 5 strălucește. Este sigură pe șosea, confortabilă, silențioasă, dar când apeși pedala depășești rapid orice vrei tu. Mai mult de atât, Driving Assistant Plus se comportă excelent cu toate acele radare și camere video, detectând mașinile din față și încetinind imediat ce și ele fac asta. L-am folosit în trafic plictisitor pentru a face mașina să se miște singură în coloană, dar pe autostradă este o funcție cu adevărat utilă.
În teorie, mașina se și conduce singură pe autostradă. Dacă detectează marcajul benzilor, poate menține traiectoria în virajele largi ale autostrăzii, așa că intervenția șoferului este minimă. Partea bună este că poți fi ceva mai atent și la alte aspecte, de exemplu frumusețea peisajului (unde e cazul, desigur), având încredere că mașina urmează banda.
Nu putem vorbi încă de condus autonom. Mașina doar ține banda și adaptează viteza, plus câteva intervenții în situații de urgență. Îți cere însă să ții mâinile pe volan cel puțin din când în când, că altfel începe să dea alerte și chiar să dezactiveze acest condus semi-autonom, iar uneori diversele tehnologii chiar se luptă cu tine (dacă schimba banda fără să semnalizezi, mașina crede că nu ești atent și volanul ți se opune un pic, de trebuie să tragi mai tare de el). Mai mult, mi s-a părut că interfața pentru aceste tipuri de asistență la condus ar mai trebui îmbunătățită, momentan fiind nevoie să te uiți cu atenție în bord ca să vezi ce funcții ai activat, iar dacă acestea se dezactivează trebuie să le activezi pe rând pe toate.
Dincolo de asta, sunetul este foarte plăcut urechii, în noapte toate luminile interioare și cele de pe ecrane fac mașina să semene cu o navă spațială, oglinzile laterale sunt mari și oferă o vizibilitate foarte bună, senzorii de lumină și ploaie funcționează excelent (inclusiv variind viteza ștergătoarelor în secunda în care se întețește ploaia), iar dacă vrei să cari ceva, portbagajul este suficient de mare încât să și dormi în el.
Cum spuneam, o mașină perfectă aproape în orice aspect. Dacă trebuie musai să mă plâng de ceva, mi s-a părut că stâlpul central, montantul B cum se numește, este cam prea gros, de uneori mă uitam pe după el ca să văd dacă vine ceva din lateral.
Prețul de bază pentru 540i este 61.761 euro cu TVA (există și variante mai ieftine, precum 520d la 49.088 euro și 530i la 53.788 euro). Varianta testată de mine avea diverse opționale ce-i ridicau prețul la 90.106 euro, printre care:
Găsiți aici o broșură cu prețurile de listă și toate dotările standard și opționale. Puteți adăuga și altele, precum vedere pe timp de noapte sau masaj în scaune, monitoare TV cu Blu-Ray pentru locurile din spate sau sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond.
Nu este nici modelul BMW seria 5 de top, fiind introdus mai recent un model M550i cu motor de 4,4 litri V8 twin turbo și 462 CP. Începe de la 85.000 euro cu TVA.
CE E BINE |
CE E RĂU |
|
|
În opinia mea, BMW seria 5 este una dintre acele mașini bune în orice situație, fiind performantă, confortabilă și cu un design ce atrage privirile. Noua generație nu se dezice de acest renume, introduce tehnologii noi și duce cu mândrie mai departe cu succes această serie.
Găsiți mai multe informații, imagini și filme pe site-ul oficial BMW România.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
29/05/2017 la 8:19 AM
Concluzia mi se pare destul de nefericita…masina buna in orice situatie? Pai nu are destul spatiu ca sa zici ca mai incap pasageri in pus sau ceva mai multe bagaje si nu e buna decat pe sosea. Poate despre un G Klasse sau Range Rover sa zici ca sunt bune in orice situatie, ca BMW oricum nu stie sa faca masini offroad…
Giovani(Citează)
29/05/2017 la 9:05 AM
Cred că se înțelegea că off-road-ul este exceptat de la “orice situație”, fiind mai degrabă o nișă. E o mașină bună și dacă vrei să mergi singur în lux mare (seria 7 mi se pare gândită pentru a avea șofer), dar și dacă ai trei copii și bagaje pentru toți.
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 9:21 AM
Vezi…iar iti dai cu parerea unde nu ai experienta…eu am fost in vacanta cu sotia si un singur copil si nu mai puteai sa arunci un ac in portbagaj :)
Giovani(Citează)
29/05/2017 la 9:47 AM
Pentru că nu ai seria 5…
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 9:58 AM
Am Matiz…cu remorca.
Giovani(Citează)
29/05/2017 la 9:10 PM
Ceea ce mi se pare inacceptabil este ca, in ciuda tehnologiei de ultima ora,masina nu se poate conecta si la telefoane cu Android!!! Doar la Apple. De neimaginat!
Adi(Citează)
29/05/2017 la 10:11 PM
Not really, mașinile de lux au fost mereu mai apropiate de Apple pentru că iPhone are un alt tip de cumpărători.
Dar mașina se poate conecta fără probleme la Android. Pe seria 7 făceam și screen mirroring pe ecranul ei.
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 9:20 AM
superbă fără să fiu fan bmw. tehnologie și putere.
Active Steering este 4control de la renault, nu?
bughy(Citează)
29/05/2017 la 9:28 AM
Se duce sulea in offroad… va trebuie SUV-uri pentru Bucuresti sa duca doamna copiii la scoala si sa blocheze o banda intreaga in fata scolii.
Revenind la test, iata opinia mea: sint pasionat de masini de dinainte sa te nasti tu, dar de vreo 10 ani incoace nu mai pot sa citesc un review despre masini de aceasta categorie. FOARTE scumpe (am dubii ca si-o permit mai mult de 1% din cititorii acestui blog si din populatie in general. De asemenea, pentru mine o masina care are 1800 de kile e deja mult prea grea, nu poate sa mai ofere nici o placere la condus. Gadgeturile pe care le are le poate avea si o masina mai mica, mai usoara si mai ieftina. Nu stiu cui ii trebuie toate “gimiick”-urile cu gesturi, etc.
In concluzie, prefer teste cu masini accesibile si de bun simt, sau macar cu alea electrice, care se anunta ca viitorul transporturilor. Din-astea cu magaoaie de neam-prost sint TL;DR.
Emil C(Citează)
29/05/2017 la 10:11 AM
da, masina de masina, ce sa zic.
mi-a placut faza cu rotile din spate care pot vira si ele, de mic m-am intrebat de ce nu exista chestia asta la masini.
intre timp am aflat ca motivul e ca masina ar fi extrem de instabila la viraje, dar welcome to the age of computer. In situatii de parcare la viteze mici, este un avantaj mare, iar la viteza mare se poate dezactiva.
Robo(Citează)
29/05/2017 la 10:18 AM
Plus costul crescut pentru că ai nevoie de sisteme mult mai complexe pe puntea spate.
Oricum, virarea este de câteva grade, poate insesizabil pentru ochi.
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 9:45 PM
Este, la Honda Legend de prin 2000
Andrei STANCIU(Citează)
29/05/2017 la 10:28 AM
BMW mi-a parut intotdeauna ca foloseste cele mai slabe materiale, au cele mai slabe imbinari, se uzeaza cel mai repede in clasa premium. Nu m-am suit totusi in 7th gen dar banuiesc ca urmeaza acelasi tipar.
alexEAT(Citează)
29/05/2017 la 11:05 AM
Mai sunt cateva masini vechi din anii 80 care au puntea spate viratoare Bmw 850csi si Honda Prelude. Probabil si altele… Renault, parca pe platforma de Laguna prezentau acelasi sistem la un salon auto, dar nu stiu daca au ajuns la productie de serie.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Vehicles_with_four-wheel_steering
Radu(Citează)
29/05/2017 la 11:08 AM
asta am spus mai sus. la renault se numește 4control
bughy(Citează)
29/05/2017 la 11:11 AM
Ba da, Laguna Sport avea așa ceva.
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 9:31 PM
Ca fapt divers, prima mașină care a avut direcție integrală a fost roverul lunar.
Partea tehnică din spate e foarte complexă, pentru că e controlată electronic și balansează direcția, tracțiunea și ESP automat, pentru stabilizare, nu e un control mecanic. Și generația veche avea un sistem similar, dar nu putea fi combinată cu tracțiunea integrală. Acum se poate, pentru prima oară. Doar Porsche cred că mai are un sistem similar.
Soluțiile vechi erau doar mecanice, legate direct la volan.
Alex Șeremet (BMW)(Citează)
29/05/2017 la 11:54 AM
De ce am comentariul inca in moderare?…
Emil C(Citează)
29/05/2017 la 10:13 PM
Poate ai folosit vreun cuvânt dubios.
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 12:47 PM
Nasol, n-are unde sa bagi stația bo$$
Nico(Citează)
29/05/2017 la 2:53 PM
Pentru siguranta mi se pare o prostie tendinta asta cu ecrane touch, care nu sunt “pipaibile” ca un buton fizic. La fel si toate luminitele alea colorate care noaptea te distrag de la condus. Raposatul Saab avea un night mode, in care se stingeau toate luminile de pe bord, mai putin vitezometrol si turometrul (si in secolul asta HUD-ul), ca la avioane.
Mi se pare haios cum se radea de Citroen pe vremea lui BX ca are multe butoane pe bord, spre deosebire de confratii lui pragmatici si nemti. Ha.
ipo(Citează)
29/05/2017 la 3:48 PM
si bmw are dimming la luminile din interior, display-ul se poate stinge. Nu stiu cum e la astea noi, dar pe cele mai vechi nu e nici pe departe la fel de obositor ca la Audi, de exemplu.
add(Citează)
29/05/2017 la 8:43 PM
Audi e experienta mea foarte trista pe ce ar fi trebuit sa insemne premium pe germane, A3 si Q5 generatie 2012-2013. La banii respectivi luai VW mai dotat si mai frumos, sa nu spun de displayurile alea despre care povestesti, bleah.
ipo(Citează)
29/05/2017 la 9:36 PM
Ai dreptat cu ecranele. Nu poți apăsa un buton pe ecran fără să nu te uiți la el. Ecranul cu touch vine și cu un controler “clasic”, pe care îl poți opera tactil, fără să te uiți la el, pentru că e profilat 3D.
Audi, Mercedes și BMW au fost reticienți în a introduce ecrane tactile din motive de siguranță, cum bine ai spus.
Cât despre iluminatul decorativ – poate fi oprit de tot sau reglată intensitatea. Cred însă că amplifică percepția volumelor la interior.
Alex Șeremet (BMW)(Citează)
29/05/2017 la 10:15 PM
Mie mi s-a părut mai bine noaptea cu iluminat interior, ce-i drept reglat cam la 35-40% din maxim. Mi se pare că scoate în evidență habitaclul, îi înțelegi mai bine spațiul, nu ești doar tu și noaptea de afară.
Plus, ca și la tehnologia Ambilight de la televizoare, se obișnuiește ochiul cu mai multe lumini, nu doar cu farurile altora ca puncte unice de contrast.
Dar dacă chiar nu vrei, oprești iluminarea și gata.
nwradu(Citează)
29/05/2017 la 9:41 PM
Se contectează cu toate telefoanele. Nu are Android Auto și, în România, nici Google Car Play, asta așa e. Dar BMW a fost primul care a dezvoltat o soluție de integrare a apps-urilor din smartphone în interfața mașinii și funcțiunează mai bine ca orice. E integrată mult mai bine și suportă mai multe aplicații. Și comunică acum direct prin bluetooth, nu e nevoie de cablu usb, ca la alții.
Alex Șeremet (BMW)(Citează)