►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Pentru testare, desigur. Avionul a zburat timp de 78 de minute în jurul aeroportului Shanghai, fără a urca peste 10.000 de picioare și fără a depăși 400 km/h. Am urmărit transmisiunea live cu decolarea avionului, cele două minute până când a dispărut în smogul gros de deasupra orașului, dar n-a fost ceva palpitant.
C919 este comparabil cu Airbus A320 și Boeing 737-800, fiind un model cu un singur culoar pe mijloc și între 150 și 170 de scaune, funcție de echipare. Probabil că va fi lansat oficial după 2020, iar Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) are deja peste 550 de precomenzi pentru acest avion. Avionul va fi cel mai probabil un succes deoarece piața chineză este foarte mare și probabil va crește constant, dacă nu exponențial, în următorii ani. În plus, China ar putea vinde acest avion și în zona Asiei de Sud-Est, unde transportul aerian este în floare.
În paralel și rușii dezvoltă propriul avion comparabil, Irkut MC-21, al cărui prim zbor ar urma să aibă loc anul acesta. Nu știu cât succes va avea pe piață; chinezii au cui să-l impună, rușii nu prea.
În perioada recentă mai multe avioane interesante au zburat pentru testare înainte de lansarea oficială: 737 MAX 9 în aprilie, 787-10 Dreamliner, cel mai mare din clasă, în martie, iar în decembrie primul Bombardier CS300 (comparabil cu Airbus A319) a fost livrat unei companii aeriene. Anul acesta ar trebui să vedem primul zbor și pentru Airbus A330neo, iar în 2018 poate pentru Boeing 777X.
Citește și:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
10/05/2017 la 3:05 PM
‘tf is this? :D http://i.imgur.com/ZKFimzU.png
add(Citează)
10/05/2017 la 3:35 PM
Reclamă mascată :D
ionică(Citează)
11/05/2017 la 1:32 AM
WordPress în acțiune, ei încă n-au aflat că în anul 2017 există și rezoluții bune.
nwradu(Citează)
10/05/2017 la 3:39 PM
Ne facem griji de fumul produs de masini dar cel produs de avioane oare nu ne afecteaza cu nimic?
gearbest(Citează)
10/05/2017 la 3:46 PM
Nu poti compara numarul de masini cu numarul de avioane?
Aviatia “contribuie” cu doar 8% la efectele asupra mediului inconjurator pe cand transportul terestru (excluzand trenuri, autobuze etc) reprezinta 59%.
In plus, comparand cat CO2 este emis la un avion vs masina, intotdeauna vei iesi mai bine cu avionul deoarece se imparte la numarul de persoane transportate pe km/mila.
M Andrei D(Citează)
10/05/2017 la 5:02 PM
Chemtrails se știe !!!1!
nea_caisă(Citează)
10/05/2017 la 5:07 PM
Citandu-l pe Elon Musk: exceptand rachetele cosmice, toate restul activitatilor pot migra de la motoare ICE spre motoare electrice. Dupa ce rezolva cu masinile, poate isi face companie si de avioane. Si siemens a facut ceva prototipuri de avioane electrice, insa piata de avioane se misca mult mai incet decat piata auto.
Radu(Citează)
10/05/2017 la 5:29 PM
Nici aviatia nu mai e ce a fost
Sebastian-Radu.ro(Citează)
10/05/2017 la 5:55 PM
Tehnic e mult mai greu să aduci tehnologia electrică la avioane decît la mașini.
alias(Citează)
11/05/2017 la 1:33 AM
De ce? Eu zic că în viitor vor apărea și avioane electrice, dar întâi e nevoie de o tehnologie ceva mai stabilă pentru baterii și încărcarea lor în mod rapid. Avioanele cer un turnaround cât mai mic, nu pot sta 6 ore la priză.
nwradu(Citează)
10/05/2017 la 7:47 PM
Oare e făcut pe vapor?
Nico(Citează)
10/05/2017 la 8:24 PM
Aeroflot zboară din România cu niste Suhoiuri absolut superbe la interior.
eu din EU(Citează)
12/05/2017 la 10:43 AM
Asa e, dar nu e obligatoriu. Daca te uiti la short-medium haul, majoritatea avioanelor au perioade de ”odihna” in aeroportul de ”bastina” de seara (sa zicem ora 23-24) pana la primul zbor de dimineata pe la 6-7… Nu se aplica pentru long-haul gen transatlantice, dar sunt mult mai multe zboruri din prima categorie…
Arthur(Citează)