►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« nVidia anunță programele Battlebox și Max-Q pentru PC-uri și laptopuri de gaming
Asus lansează ultrabook-ul de gaming cu GTX 1080 (și alte noutăți de la Computex 2017) »
Sameday Courier este specializat pe livrări rapid (utilizează și o mulțime de scutere) și, dacă nu mă înșel, ei sunt cei care operează livrarea în 2 ore pentru eMAG.
eMAG are acum 80% din acțiunile Sameday, cumpărându-le de la unul dintre primii acționari. Restul de 20% sunt deținuți de Lucian Baltaru, CEO-ul companiei. Tranzacția vine cu promisiunea de a extinde serviciile de livrare în 2 ore și în alte orașe și de a opera în acest sistem rapid și pentru alte domenii.
Sameday Courier își va continua evoluția ca brand independent și va continua dezvoltarea de servicii premium de curierat cum sunt: livrarea în 2 ore în mai multe orașe din țară, livrarea și preluarea produselor în intervale orare, livrarea și instalarea produselor voluminoase, livrarea seara și în week-end.
Cum ar fi, cei de la Sameday au sesizat un domeniu în care pot crește și, în loc să facă această creștere cu împrumut de la bancă sau alte metode de a atrage fondurile necesare, i-au luat pe cei de la eMAG ca investitori. Nimic greșit aici.
În opinia mea, serviciile de curierat din România se apropie de o limită maximă peste care nu se poate trece doar prin efortul firmelor private, limita fiind generată de infrastructura existentă. Pe actualele șosele nu poate circula marfă cu viteza necesară comerțului online satisfăcător pentru client, iar în București, cel puțin, curierii nu se pot deplasa mai rapid având în vedere limitările impuse de traficul de la orele de vârf și apoi de străduțele aglomerate în segmentul last-mile.
Cred că livrarea “a doua zi” a trecut de mult, cel puțin pentru volumul eMAG de livrări și pentru București. Acum aproape fix un an, de altfel, arătau un grafic despre cum timpul mediu de livrare este de 2 zile în lunile normale și de 4 zile în perioadele de Black Friday-Crăciun.
Era vorba de media pe țară. Cele două zile de livrare le-am observat de mult și în București, iar mai nou am o comandă dată de mine pe 25 mai și încă nelivrată. Știu, am comandat la final de Stock Busters, împreună cu un batalion de alți oameni, așa că mă așteptam la livrare în 4 zile, dar estimarea oficială este 31 mai – 1 iunie, deci 6-7 zile calendaristice.
Asta în condițiile în care curierii chiar nu stau. Cel de la Fan Courier din zona mea e ca argintul viu, într-o zi a coborât pe scări pentru că n-a vrut să mai aștepte liftul, câștigând astfel câteva secunde. Lucrează inclusiv sâmbăta, chiar sâmbăta trecută mi-a predat o comandă de la alt magazin.
Probabil că în curând piața se va separa pe două direcții: vrei livrare normală, aștepți 2-4 zile; vrei livrare rapidă, iei cu opțiunea de 2 ore și plătești extra. Restul magazinelor online încă livrează uneori a doua zi, dar asta pentru că n-au ajuns la volumul eMAG.
« nVidia anunță programele Battlebox și Max-Q pentru PC-uri și laptopuri de gaming
Asus lansează ultrabook-ul de gaming cu GTX 1080 (și alte noutăți de la Computex 2017) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
30/05/2017 la 2:59 PM
La emag in ultima vreme am observat ca daca comand mai multe item-uri in aceeasi comanda, comanda e livrata pe bucatele. Ar putea imbunatati acest proces punand o bifa la momentul comenzii “vrei sa astepti sa ti le livreze pe toate o data sau le vrei asap?”. Ex:nu prea ai ce face cu un cpu nou, daca placa sau coolerul nu au venit si ele. Asa ar avea un numar mai redus de livrari(drumuri) si probabil ar iesi si ceva mai ieftin daca nu ar reduce neaparat zilele de asteptare
mslliviu(Citează)
30/05/2017 la 3:05 PM
Daca nu este emag furnizorul produsului e normal sa ti se livreze pe bucatele.
Daca ai 5 produse de la emag ti se vor livra toate de catre emag.
Binenteles ca se poate livra pe bucatele daca produsul e vandut de emag dar nu e in stoc si trebuie luat de la furnizor. Probabil deasta ti se livreaza pe bucati.
me(Citează)
30/05/2017 la 3:06 PM
vin de la 3rd parties (de cele mai multe ori) deci ca sa agreghezi pachetele o sa fie tot acelasi numar de transporturi si o sa dureze mai mult. Singurul avantaj ar fii ca nu trebuie sa astepti curierul de N ori.
Ion(Citează)
30/05/2017 la 4:11 PM
Nu, nu, @mslliviu are dreptate, și eMAG face livrări parțiale și știu de ce.
Povestea e întortocheată, dar la Black Friday 2015 au apărut întârzieri mari pentru că oamenii comandaseră mai multe produse, iar curierii le livrau doar când ajungeau toate coletele aferente comenzii în sediul lor. Asta pentru că multe erau cu plata ramburs și nu puteau face livrări și încasări parțiale de bani, că pe AWB e scrisă suma totală și atât. Clientii nu voiau să plătească toată suma dacă nu primeau toate produsele.
Așa că după aceea fiecare produs (sau, dacă se poate, mai multe produse ce încap într-o cutie) a început să primească propriul AWB și propria valoare ramburs. Curierul vine pe rând cu ce-i ajunge în mâini.
Scrie pe pachete acum 1/4, 2/4 etc. Uneori scrie 1/X, 2/X, asta însemnând că nu se știu câte sunt în total de venit, dar dacă curierul livrează ceva cu 1/X și cu 3/X, își dă seama ca mai lipsește măcar unul.
Sistemul e mai bun. De câte ori primiți livrări parțiale trebuie să vă gândiți că anterior n-ar fi venit produsul în acel moment, ci după ce se strângeau toate.
Dacă se cumpără din Marketplace, se fac din nou livrări din diverse direcții, da, dar asta e clar semnalizat când dai comanda.
nwradu(Citează)
30/05/2017 la 5:12 PM
@nwradu
Tocmai d-asta mi se pare buna o bifa, ‘vrei toate produsele livrate simultan?’.
In felul asta pleaca din depozitul emag strict cand este gata de livrare comanda, daca ei livrau/livreaza catre curier ce le pica la mana, sunt bani consumati (si chiar timp) din toate directiile, inclusiv din partea clientului.
Am auzit un caz in care cineva a comandat ulei de masina care avea cadou un odorizant. A ajuns un colet cu odorizantul a doua zi si uleiul in vreo saptamana. Not OK.
alexEAT(Citează)
30/05/2017 la 7:26 PM
Nu-i rea ideea de a alege, dar e greu să explici clientului ce anume bifează acolo, iar apoi se va plânge că nu-i vin produsele.
Cred că sistemul actual e mai bun. eMAG măsoară satisfacția clienților după comandă prin diverse sondaje și, dacă aceasta e mai mare după introducerea acestui sistem, probabil îl vor menține.
nwradu(Citează)
30/05/2017 la 4:06 PM
Coincidență sau nu, ultima comanda pe care am făcut-o la eMAG a fost livrată de către Sameday Courier. Faptul că Sameday Courier “este specializat pe livrări rapid”e nu i-a împiedicat să-mi livreze comanda după 6 zile.
Eu totuși sunt optimist și sper ca o data cu aceasta achiziție eMAG să-și îmbunătățească timpul de livrare. Nu spun ca este dezastros, însă în ultima perioada au fost ceva scăpări.
Valisann(Citează)
30/05/2017 la 4:17 PM
In 6 zile? Pai a venit prea repede, trebuia sa ma astepte o zi ca sa fie same day…
Giovani(Citează)
30/05/2017 la 4:26 PM
De obicei faci glume bune, dar asta a fost genială.
nwradu(Citează)
30/05/2017 la 4:11 PM
Sper ca emag sa faca treaba buna cu sameday.
CarsOnTheWeb(Citează)
30/05/2017 la 4:28 PM
Mă îndoiesc că vor face ceva concret. Le vor da bani să se dezvolte și îi vor utiliza mai mult, dar mai mult nu se bagă.
Tot FAN rămâne baza pentru ei, sunt singurii ce pot asigura logistica specifică eMAG.
nwradu(Citează)
30/05/2017 la 4:24 PM
pei atunci se trasfoma in same week… :)
Valisann(Citează)
30/05/2017 la 4:41 PM
Noi lucram cu Fan. Nu trimitem multe colete. 30-40 pe luna. 90+% sunt livrate a doua zi oriunde in tara.
Insa au mari probleme la Cluj Napoca. A durat si 9 zile o livrare.
Cipper(Citează)
30/05/2017 la 4:42 PM
Posibil ca problema sa fie și la depozitul eMAG, până iese marfa.
nwradu(Citează)
30/05/2017 la 5:22 PM
Scrieti si voi bilingv pe colete si o sa vezi surpriza! ;)
Alex(Citează)
30/05/2017 la 7:02 PM
Nu o sa schimbe nimic, ci doar carca rupta la angajati. :)
Cosmin(Citează)
30/05/2017 la 7:37 PM
Am făcut un calcul. 36 de lei pe oră x 8 ore x 22 de zile înseamnă 6336 lei pe lună. De trei ori cât salariul mediu din România.
nwradu(Citează)
30/05/2017 la 11:17 PM
Amazon are exact bifa asta. Nu e chiar așa de complicat.
Em(Citează)
30/05/2017 la 11:40 PM
Folosesti amazon sper, right?
Ai nene buton de cum sa vina – ori separate ca vin mai repede unele, ori toate la un loc.
Ce e asa greu bo$$, teoria butonului lui peste.
Exista, functioneaza, job done.
micu(Citează)
31/05/2017 la 10:12 AM
Ce-o fi așa greu de înțeles că nu merită bătaia de cap, că magazinele sunt businessuri de volum și deciziile se iau statistic?
nwradu(Citează)
31/05/2017 la 8:35 AM
Eu nu inteleg prea bine cine a sarit cu banul? Naspers? Sau stanciu cu banii africanilor dupa ce a acoperit pierderile emag?
Boris(Citează)
31/05/2017 la 11:00 AM
eMAG a cumpărat actiunile, banii au fost dați de proprietarii eMAG, faci singur calculele.
Nu știu la ce pierderi te referi. Dacă la cele operaționale, acelea sunt normale, având în vedere că eMAG se tot întinde. Nu văd de ce ar face profit în loc să-l investească pe tot, iar cum profitul nu e suficient pentru viteza cu care vor să se dezvolte, evident că Naspers aduce bani și deci oficial compania e pe pierdere, că a avut cheltuieli mai mari decât venituri, cheltuieli finanțate de acționari.
Nu văd de ce pierderile par a fi ceva rău. Probabil și Sameday va avea acum pierderi în următorii ani, având în vedere că vor primi bani din afara firmei.
nwradu(Citează)
31/05/2017 la 4:51 PM
@nwradu. Personal ideea de a exista posibilitatea de a primi tot ce ai comandat intr-un singur pachet mi se pare f buna. Îmi amintesc ca a venit curierul special pt o carte de copii in valoare de 5 lei. Înainte de asta a venit cu grosul comenzii. A trebuit să îmi aman ce aveam de facut pt a astepta curierul. Daca stiam de “deranj” nu o mai puneam in cos :))
Bogdan(Citează)
31/05/2017 la 4:54 PM
Te cred. Acum închipuie-ți că pachetele tale stau 2 săptămâni la hubul curierului pentru că 5 au venit, al șaselea nu, iar ei nu ți le pot aduce până nu se strâng toate.
Și tu chiar le vrei, că e Crăciunul în 2 zile și ai acolo cadouri. Sau cartușe de imprimantă sau cuptorul cu microunde nou.
Majoritatea oamenilor preferă varianta doi.
nwradu(Citează)