►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu știu dacă ați văzut topul vânzărilor auto în Europa, dar modelele Dacia stau după cum urmează în primul trimestru din 2017:
Ca să vă faceți o idee despre proporții, pe primul loc este VW Golf cu peste 115.000 de unități vândute în trimestrul anterior. Totuși, Sandero depășește Fabia, Peugeot 308 și Renault Megane, iar Duster depășește BMW X1 (care totuși costă dublu, probabil).
Dar altceva voiam să zic. Loganul este praf la vânzări È™i luaÈ›i în considerare că acea cifră include cel mai probabil È™i modelul MCV. Știu că în România Loganul este pe toate drumurile, dar vesticii iubesc forma de Sandero când e vorba de maÈ™ini compacte, nu cea de berlină. Nu È™tiu care-i explicaÈ›ia. Știu că mulÈ›i fac miÈ™to că românii vor “să aibă portbagaj, dom’le”, dar inclusiv mie nu-mi plac modelele hatchback tocmai din acest motiv. De câte ori am condus una, auzeam È™i cel mai mic zgomot făcut de ceva prin portbagaj, ceea ce mă deranja.
Cum ar fi, când le vorbiți străinilor despre mașinile românești, spuneți de Sandero și Duster. De Logan abia au auzit sau este mașina aia pe care nu o cumpără nimeni.
Vestea nu este deloc bună pentru Dacia, despre care putem spune că practic are doar două modele de succes pe piaÈ›a europeană. Sandero este fabricat în principal în Maroc, unde recent a început È™i producÈ›ia de MCV, fabrica de la Mioveni “specializându-se” pe Duster.
Mai exact, în 2016 la Mioveni au fost produse:
Dintre acestea, în România s-au vândut în întreg anul 2016 circa 15.200 de Loganuri, 3.300 de MCV-uri, Duster 7.300 și Sandero 7.100 de unități. Cum ar fi, România absoarbe o treime din producția de Logan și doar o optime din cea de Sandero, iar la MCV nici nu mai zic. Ce fac cu restul de Loganuri? Probabil le exportă pe alte continente, că europenii nu le vor.
Dacă totuși trendul continuă, cei de la Mioveni s-ar putea trezi cu producția de Logan diminuată și cu niște locuri de muncă tăiate.
Tot în Europa s-au vândut peste 25.000 de mașini electrice în primul trimestru și sper că cei de la Dacia se gândesc și la un Sandero electric, că sigur ar merge bine. Nu cred că are rost să lase doar Renault Zoe sau Nissan Leaf să domine categoria compactelor electrice.
surse: Automarket și DCnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
08/05/2017 la 8:16 AM
Hatchback-urile sunt mai practice. Deschiderea mai mare la încărcare e preferabilă volumului mai mare. În cazul sedanurilor, nu poți beneficia de întregul volum decât dacă rabatezi bancheta. Parcă la Logan nu se putea rabata bancheta.
aurel(Citează)
08/05/2017 la 8:54 AM
115k de vw golf, doar in romania, doar intr-un trimestru? esti sigur?
deplictis(Citează)
08/05/2017 la 8:54 AM
vrea să spună europa, dar e inginer, nu știe să se exprime :)
vali(Citează)
08/05/2017 la 8:56 AM
Heh, da, am îmbătrânit. Europa!
nwradu(Citează)
09/05/2017 la 4:58 PM
Hm… cind vine un “specialist” ca zoso p-aici e tare amuzant. Nimeni nu se pricepe ca el la masini…
Terminind cu ironia, oameni care habar n-au de masini, asa ca el, am mai vazut, dar nu scriau pe blog dindu-se rotunzi.
Emil C(Citează)
08/05/2017 la 9:05 AM
Nu suna rau un sandero electric.
add(Citează)
08/05/2017 la 9:21 AM
Repartiția în segmente este diferită în Europa de vest. În Romania segmentul berlinelor este cel mai mare.
Mihai(Citează)
08/05/2017 la 9:26 AM
Schimbarea structurii producției de la Mioveni este logică. De când a început producția de Logan, în România salariile au crescut de trei ori, deci nu mai este rentabilă producția low-cost cu marjă mică. Probabil că se va ajunge să se producă doar Duster și nu este exclus ca, în cazul în care în Turcia lucrurile evoluează îngrijorător, producția destinată exportului în Europa de Est să fie mutată în România.
Cristian Banu(Citează)
08/05/2017 la 10:46 AM
Sandero este cumparata in Europa de Vest ca a doua masina, nicidecum masina principala, de familie. De aceea forma de hatch e preferata.
Dusterul este inainte de toate masina de familie pentru europeni si abia apoi un SUV. De aici si vanzarile.
Ca trend general, sedan-ul este in continua scadere la nivel mondial, cu mici exceptii.
Dar da, uzina din Tanger devine din ce in ce mai competitiva si cat de curand va egala Pitestiul. Daca mai adunam la asta si concentrarea psd-ului pe podul de 500 de catralioane de la braila si autostrada pitesti-sibiu nexam, prevad o restrangere a activitatii la Pitesti si specializare pe o singura platforma, eventual si niste subansamble (motoare, etc).
Costica Mecanicu’(Citează)
08/05/2017 la 11:23 AM
cat costa un sandero acum si cat ar costa un sandero electric?
D4n(Citează)
08/05/2017 la 1:18 PM
sandero electric nu exista dar incearca loganul: http://www.primemotors.eu
Ionut P(Citează)
08/05/2017 la 2:38 PM
Interesant modelul, văd că are și încărcare rapidă.
Interesant și la preț, cu câteva dotări optionale, dar necesare, ajunge la 25.000 euro, chiar mai mult.
nwradu(Citează)
08/05/2017 la 11:26 AM
La care tari din Europa te referi ? In UK, de exemplu, se vand doar Duster si Sandero. Probabil o fi la fel si in altele. De aici si cifrele mai mari pentru cele 2.
GabrielG(Citează)
08/05/2017 la 11:34 AM
Luând segment cu segment, eu cred că dacia se vinde bine. e clar că nu e prima, dar înregistrează o cotă stabilă și o creștere de marcă matură. Să ne gândim cât a investit KIA în ultimii 20 de ani și rezultatele pe care le înregistrează.
bughy(Citează)
08/05/2017 la 8:20 PM
Culmea, săptămâna asta am văzut multe Dacii, preponderent Duster și Logan MCV pe drumurile din Luxemburg, Belgia.
Raul(Citează)
08/05/2017 la 8:28 PM
Luxemburg? De ce, se rătăciseră?
nwradu(Citează)
09/05/2017 la 1:03 PM
Ca persoana care a locuit cateva saptamani in Luxembourg iti spun ca vezi si pe acolo destule dacii, in special sandero si duster. Dustere gasesti si in gara ca taxi :) . Am cunoscut si persoane care aveau sandero(pentru naveta sotiei la munca)
Alin(Citează)
08/05/2017 la 8:45 PM
Culmea, săptămâna asta am văzut multe Dacii, preponderent Duster și Logan MCV pe drumurile din Luxemburg, Belgia.
Aveau număr local.
Raul(Citează)
09/05/2017 la 12:01 AM
Dacă se adevereÈ™te faza cu reducerea de 10k EUR, pentru maÈ™ini electrice, ar fi chiar viabile…
manu144x(Citează)
09/05/2017 la 3:31 AM
În UK se vând și Stepway și MCV.
Cristian(Citează)