►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu știu cine a pornit moda, dar cred că cei de la eMAG au popularizat-o cu acele mici pop-up-uri ce apar în colțul ecranului. Pun pariu că vi se par mai degrabă deranjante decât utile. Pe mine m-a urmărit vreo două luni de zile un pop-up care-mi cerea să fac review la un făcăleț cumpărat anterior, ceea ce n-am făcut pentru că mi se părea ridicol. În fond, l-am cumpărat pentru Matilda, să facă ea review!
Probabil că respectivul sistem are utilitatea lui. Posibilitatea de a arăta oferte specifice categoriei în care navighează un client este un bonus foarte mare pentru un magazin, la fel și de a sugera clipuri video de genul “cum să alegi un făcăleț bun”. Dacă aș avea magazin, aș implementa așa ceva pentru oferte din fiecare categorie sau sugestii de accesorii pentru ele și în paralel aș scrie ghiduri de achiziție pe blogul/site-ul magazinului, că nu-i musai nevoie de clipuri video cu producție profesională pentru asta, cum își permite eMAG să facă.
(Apropo de eMAG, mai nou văd că l-au cooptat pe Viorel Copolovici să facă rețete pentru ei. Un exemplu ca la carte de content marketing și nu primul, de altfel, că au și clipuri video de genul “cum să-ți faci corect bagajul”. Pentru câți bani bagă în producția video, mă mir că nu investesc și în popularizarea canalului – 7.800 de abonați și câteva sute de vizualizări per clip per lună pare foarte puțin.)
Înapoi la pop-up-uri, acum ceva vreme mi-a și scris un email cineva de la o firmă, spunându-mi că ei sunt cei care au realizat pentru eMAG acel sistem de notificări/recomandări bazat pe istoricul clientului și promoțiile actuale și că poate vreau să scriu despre asta, că-i o tehnologie remarcabilă. I-am răspuns că pare genul de chestie despre care ar trebui să scrie cei de la eMAG, o soluție de prezentat la conferințele pentru magazine online, că oferă beneficii doar pentru vânzători.
Văd mai nou că și alte magazine încep să integreze sisteme de notificări personalizate, dar mă întreb cât de reale sunt informațiile prezentate.
Primul pe care l-am văzut a fost pe Lensa, magazin de ochelari și lentile. M-am uitat la două perechi de ochelari de soare și scria, pentru unii, că 9 clienți au acest produs în coș, pentru altă pereche că 13 clienți au acel produs în coș. Asta sună ciudat pentru că o altă linie a notificării spune că au fost 6 produse vândute în ultimele 30 de zile, ceea ce duce la un raport destul de mic.
Poate că informațiile sunt inventate pentru a crea clientului o senzație de urgență pentru a da comanda înainte de a se termina stocul. Am dat refresh, am intrat anonim, datele au rămas aceleași. Asta nu exclude că sunt inventate, ci doar că nu se dă cu random de fiecare dată.
Dacă sunt reale (și consider că este și aici o posibilitate destul de mare), atunci notificarea respectivă semnalează mai degrabă două probleme:
Unu: magazinul declară astfel public câte produse vinde pe lună, ceea ce nu vrei să faci decât dacă ești lider de piață (și nici atunci). De ce-ai vrea să faci atât de ușor pentru concurență să afle câte produse dintr-un best-seller de-al tău ai vândut în ultimele 30 de zile?
De exemplu, intru pe Lensa, aleg ochelari de soare Ray-Ban și sortez după top vânzări, iar pentru cel mai bine vândut model acel pop-up îmi spune că ultima comandă a fost acum 3 săptămâni. Același pop-up îmi spune că, pentru cel mai bine vândut model Aviator din listă, au fost înregistrate două comenzi în ultimele 30 de zile.
Doi: pentru screenshoturile mele, cu produse alese la întâmplare din site, 13 bucăți în coș și respectiv 9 bucăți în coșul clienților arată mai degrabă o problemă cu fluxul de comandă și finalizarea ei. Poate că un sistem cum are PC Garage, care te anunță prin email că ai pus produse în coș, dar n-ai finalizat comanda, ar fi de dorit. Pe mine m-a salvat astfel o dată, că uitasem să lansez comanda, întrerupt fiind de altceva, deși aveam nevoie urgentă de produs. Sunt sigur că li se întâmplă multora, poate că bagă produsele în coș de pe telefon, în metrou, și apoi ajung la destinație și n-au timp să finalizeze comanda; poate că intră șeful în birou și-i ia la o ședință.
Cel mai tare este, însă, la QuickMobile. Acolo aș spune că mai mult ca sigur datele sunt generate aleator doar pentru a da impresia clientului că alege un produs potrivit, bine vândut. Intrați de mai multe ori pe același produs și notați informațiile primite, folosind pentru asta ferestre incognito pe care să le închideți complet după aceea (nu doar tab-ul, ci toată fereastra, ca să șteargă cookie-urile).
Folosind această metodă, pentru un LG G6 site-ul mi-a spus pe rând, în decurs de două minute, că cea mai recentă precomandă a fost înregistrată acum 12 ore, 11 ore, 7 ore, 2 zile, 8 ore.
Așa că am deschis trei browsere diferite și am intrat cu ele pe același produs, în același timp. Rezultatele au fost la fel de hilare, de exemplu un kit de lentile fusese comandat cel mai recent acum 5 ore sau acum o oră sau acum 3 zile, în funcție de ce browser alegi să crezi.
Un alt model de telefon, ceva scump și care probabil nu se vinde foarte des, a fost comandat acum 7 ore / acum 9 ore / acum 6 ore. Analytics de top!
Treaba asta cu notificările push scapă ușor de sub control. Mă uit că aproape toate site-urile de știri vor să-ți trimită așa ceva, deși eu n-aș avea încredere în ele, având în vedere câte titluri înșelătoare se plimbă. Mă gândeam să implementez ceva simplu și pentru blog, o notificare că a fost publicat un articol nou, dar caseta aceea din Chrome care te întreabă dacă vrei să primești notificări a ajuns un fel de spam agasant pe orice site, de mi-e și rușine să mai vin și eu acum cu această soluție.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
11/04/2017 la 7:20 AM
Nu, te rog :) Fara push-ul ala penibil, ca la alti publisheri.
Ala cu “ce parere ai” de la Emag m-a disperat cu atat mai mult cu cat marfa nu sosise dupa o luna de la comanda (BF) si cand a sosit am cerut retur (inca cateva saptamani) pentru ca a sosit indoit. Pana la urma m-am indurat si am dat review… chiar la pop-up, normal ca nu l-au publicat, nici nu era ala scopul.
alunelu(Citează)
11/04/2017 la 8:18 AM
Eu nu vreau să te întreb ce părere ai, ci să te anunț de noi articole. Ar fi trei mesaje pe zi.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 11:28 AM
Intru prima data intr-o zi, citesc cele 2-3 articole noi, comentez ceva. Mai intru mai tarziu sa citesc comentariile si eventual sa raspund, e suficient. Cam ca acum :)
alunelu(Citează)
11/04/2017 la 11:31 AM
Plus ca scrii 99% zilnic, nu tre’ sa-mi aduca nimeni aminte sa intru.
As vrea asa ceva de la cei care nu scriu zilnic – de ex. Dorin Lazar.
alunelu(Citează)
11/04/2017 la 11:33 AM
Da, n-ar strica așa ceva la Dorin. Totuși, la el e mai greu, are nevoie de site HTTPS și trebuie să te pricepi un pic la IT :P
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 7:29 PM
Eu sunt curios doar dacă popup-ul ăla îți aduce trafic relevant, sau vreun avantaj, ție ca publisher.
Eu, de exemplu, cu siguranță nu am bifat niciunul d-ăsta, că nu vreau notificări pe calculator. Nici de la Facebook :).
Imaginează-ți cum e să muncești și “pac, articol la Radu”, “pac, articol pe Mediafax”, “pac…”
În fine, poate altora le place altfel, de aia sunt puțin curios dacă chestia asta aduce mai multe vizite, articole citite decât fără ea.
Că altfel, mă gândesc că nu ai vreun avantaj dacă cei X cititori pe care îi ai îți citesc articolele la 5 minute după piblicare, sau intr-un span de 24h, sau cum își aduce fiecare aminte. Ma înșel?
Catalinx(Citează)
11/04/2017 la 8:43 PM
Nu se adresează cititorilor care oricum intră des, ci celor care uită să intre, așa că le reamintesc eu.
De exemplu, ai putea intra în Biziday din când în când, dar bănuiesc ca-ți place când primești câte o notificare și citești știrea pe loc. Nu-i nimic urgent, nu-i ceva de aflat acum și nu poți afla peste o oră, dar sunt utile, nu?
Sunt sigur că au o rată de conversie bună. De exemplu, pentru magazinele online, newsletterurile încă au o rată de conversie mare, deci când te anunță ei de ceva nou.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 7:48 AM
Le-am spus-o si celor de la emag si o repet: daca imi place sau nu un produs si simt nevoia sa fac un review…ok, il fac ca asa vreau eu, dar nu ma asasina cu jde mii de mesaje si notificari, fara sa imi dau un minim bonus de bun simt…sa zicem macar o reducere de 5% la viitoarea comanda.
Giovani(Citează)
11/04/2017 la 9:14 AM
Da, nu cred că oamenii lasă review-uri așa, din proprie inițiativă. Eu, de exemplu, n-am lăsat niciodată unul. Notificările alea probabil au crescut foarte mult rata de conversie în acest domeniu.
Aia cu bonusul ar fi o idee bună. 5% nu-ți dă nimeni, nici marja lor nu-i atât la multe produse. Dar 20 de lei, cât să beneficiezi de un transport gratuit, ar fi o sumă bună.
Review-urile alea contează, inclusiv eu le citesc pentru acele produse unde caut mici detalii sau nu știu ce să aleg între 100 de produse similare.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 7:32 PM
Ba recompensarea reviewurilor ar fi o idee foarte proastă. N-aș mai citi vreunul, sau n-aș mai lua în considerare vreunul, că să fiu mai exact, dacă aș ști că sunt remunerate.
Eu mai fac review la unele chestii și fără să îmi ceară cineva ( sanchi, că acum îți cer toți în secunda doi) , uneori după 1 lună, două de utilizare.
Catalinx(Citează)
11/04/2017 la 8:08 PM
Multe site-uri dau un voucher minor sau ceva așa celor ce lasă review-uri după achiziție. Faptul că ai cumpărat se poate verifica ușor. Nu văd de ce nu le-ai mai crede.
Acum ce te face să ai încredere în ele? Pot să fie oamenii distribuitorului lăsând review-uri. Vezi cazul almanahului TNR http://www.emag.ro/almanahul-times-new-roman-tnr01emag/pd/D7KCQ2BBM/
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 8:55 AM
primul site pe care am vazut ceva asemanator a fost booking.
exemplu :
2 persoane se uită în acest moment
Rezervat de 2 ori în ultimele 12 ore
Cea mai recentă rezervare: acum 9 ore
user(Citează)
11/04/2017 la 9:01 AM
Așa este. Sunt curios dacă acolo sunt reale. Având în vedere traficul lor și faptul că mă uit la destinații populare, probabil că da.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 9:08 AM
Stii bancul ala cu “nu sunati, ies eu din cand in cand”? Asa sunt si eu. Prefer sa intru de 3 ori pe zi pe fiecare blog pe care il citesc sa vad daca a mai aparut ceva decat sa permit mizeriei alea din chrome sa imi trimita notificari.
Dragos(Citează)
11/04/2017 la 9:11 AM
De ce? Adică înțeleg că te deranjează notificările ca idee, că dacă-s prea multe încep să te agaseze.
Punctual aici vorbind, nu-i mai simplu să te anunț eu când a apărut un articol nou decât să intri tu de nu știu câte ori?
Dacă accepți notificări de la un site nu înseamnă că accepți de la toate site-urile din lume și nu mai poți controla fenomenul. Plus că le poți dezactiva cu un singur click.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 9:13 AM
Si pe tine si pe ceilalti de care sunt interesat va urmaresc si pe facebook si twitter. Imi ajunge nivelul asta de notificare pentru articolele noi. Orice altceva este mult prea invaziv.
Dragos(Citează)
11/04/2017 la 9:15 AM
Da, problema este că Twitter e cam mort, iar Facebook afișează ce mesaje vrea el, după algoritmi misterioși.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 9:30 AM
eu te citesc in rss (inoreader). daca vreau sa comentez, incarc site-ul.
daca vrei trafic pe site poate e mai bine sa servesti un preview la articol, nu tot :P.
user(Citează)
11/04/2017 la 9:34 AM
Cred că o să încep să fac asta pentru că numărul cititorilor de feed este foarte mic, în schimb feedul e tot mai folosit pentru a fura și republica articolele pe diverse site-uri.
Important este să citească lumea ce scriu, nu unde fac asta. De asta mai important este să-i anunț de un nou articol.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 2:34 PM
@radu
Iti raspund eu de ce de exemplu refuz acele notificari push. 90% din munca mea de zi cu zi se petrece in browser. Asa ca incerc sa-l tin cat mai neaglomerat si cu cat mai putine chestii care mi-ar putea distrage atentia. Asa daca ar fi push peste tot, probabil pierd 50% din timp citind tot felul de articole.
Asa intru doar cand fac pauza si gata.
Pluto(Citează)
11/04/2017 la 2:38 PM
Te cred, dar eu nu ziceam că ar trebui să accepți toate notificările push, ci doar pe ale mele.
De exemplu, mulți sunt informați prin email că apar noi articole sau comentarii, deși ar putea și ei să intre din când în când ca să vadă ce-i nou.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 9:25 AM
Eu nu, dar stiu niste tipe care puteau face un review cu doua capete la făcăleț de ramanea emag-ul masca…
Coco Moll(Citează)
11/04/2017 la 9:30 AM
Îmi place cum gândești :P
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 9:26 AM
Un site azi permis, maine altul si uite asa ajungi la 10 cu 20 de notificari zilnice. Chiar si 2 notificari ar fi agasante. Prostiile astea de notificari sunt cum erau toolbar-urile in IE demult, tot dai accept pana nu mai ai loc.
Plus, exista inca RSS-ul care nu e deloc mort asa cum spunea Google ca va fi, acum ceva timp.
Iar ca dorinta de review… sa fim seriosi. O gramada de oameni lasau review-uri si inainte sa existe notificarile, o gramada vor lasa si de acum inainte, fiindca asa simt nevoia, fiindca vor, fiindca le place.
Red(Citează)
11/04/2017 la 9:29 AM
Da, dar un magazin vrea mai multe review-uri, nu doar pe cele lăsate de cei ce fac uzual asta.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 9:27 AM
Emag s-o suga ! De cate ori pun un review de orice fel , daca are pic de negativism in el sau realitatea de fapt a produsului vandut, review-ul este refuzat si sters de operatori . Deci pana la urma sa scrie – acceptam doar review-uri pozitive !
Politica de magazin comunist . De atunci ii evit
Liviu(Citează)
11/04/2017 la 9:38 AM
Si nu crezi ca e o politica gresita de abordare a clientului? Faptul ca il stresezi, ca il bati la cap, ca ii iei aerul?
Ofera servicii de calitate si lumea va veni la tine sa te caute, fara sa faci mare lucru. Mai ales in ziua de azi cand afli totul stand pe scaun. Dar streseaza-ma, ia-mi spatiul si te voi ignora.
Inteleg disperarea dupa profit, dar daca altii o fac, nu inseamna ca trebuie sa o faca toti. Deja nu mai ma refer doar la notificari.
Red(Citează)
11/04/2017 la 9:44 AM
@nwradu: eu NU doresc să mă notifice blogul tău cînd a apărut un articol nou, pt că NU este un eveniment care să trebuiască comunicat în timp real, nu este o urgență.
– În timp real primesc notificări (telefoane, sms-uri, e-mailuri, etc) privind probleme, chestiuni care TREBUIE să le rezolv, tipic chestiuni care intră la categoria “TREBURI” (pot fi profesionale dar și casnice, de gen sms cu “cumpără pîine !”)
– Blogul în citesc ca o formă de relaxare, atunci cînd am chef să fac o pauză, deci NU intră la categoria TREBURI
Deci, chiar NU vreau notificări de la bloguri sau alte site-uri pe care le citesc, ba mai mult, e o chestie de percepție, să NU mă piseze la cap, să nu le asociez cu “încă o chestie de făcut”.
alias(Citează)
11/04/2017 la 10:29 AM
Nu am acceptat nici un fel de notificari si nu intentionez sa fac asta.
Pentru Emag mai scriu cate un review , in care „strecor„ pretul achizitiei produsului. Pentru ca de ceva timp nu mai exista „istoricul pretului„ , care mi se parea util deoarece ne ferea de falsele promotii, am ales sa transform acest review in info istoric pret. Am vazut si la alte persoane acest bun obicei, e primul lucru pe care il caut in review-uri-le Emag. O zi frumoasa !
Mihaela Grigoras(Citează)
11/04/2017 la 10:30 AM
Mișto ideea asta.
nwradu(Citează)
12/04/2017 la 10:22 AM
E o extensie de chrome, Pricy, care iti oferea un grafic cu istoricul pretului unui produs de pe emag.
Dragos(Citează)
11/04/2017 la 10:55 AM
emag vrea multe, pagina mea de emag cu filtre in ublock origin este asa de frumoasa, doar produse, si nimic mai multe
recomandarile alea dintre produse ma scoteau din sarite, zona de sus …cu recomandarile saptamanii sau cum se numeau -iarasi au zburat
nu reusesc o singura chestie — > sa scap de filtrul cu “cele mai cumparate” eu prefer pret crescator …
@nwradu la munca citesc pe site, dar acasa in outlook am rss-urile si uneori mai recuperez dupa o saptamana ce am pierdut rasfoind acele pagini. sugestia mea e sa lasi rss-uri cu articole complete pentru citit offline ;)
Darius(Citează)
11/04/2017 la 11:27 AM
“Poate că informațiile sunt inventate pentru a crea clientului o senzație de urgență pentru a da comanda înainte de a se termina stocul.”
Si companiile aeriene low-cost fac la fel. De fiecare data cand caut sa cumpar bilete pentru o destintatie anume, pe site-ul lor imi apare mesajul cum ca ar fi ultimele bilete la pretul ala. Doar, doar sa te grabeasca sa le cumperi.
gigi(Citează)
11/04/2017 la 11:31 AM
Acolo s-ar putea să fie ultimele. Sistemul aerian crește treptat prețul la bilete, în mod automat, pe măsură ce se dau sau te apropii de ziua plecării.
Așa că au 5 bilete la 100 dolari, 10 bilete la 110 șamd. Dacă s-au dat 3 la 100 de dolari, tu vei vedea mesaj că sunt ultimele bilete la acel preț, că mai sunt doar două. Nu înseamnă că sunt și ultimele din acel avion.
nwradu(Citează)
11/04/2017 la 7:38 PM
Călătoresc săptămânal cu “low-costul”.
Chiar sunt pe bune. Într-o ora am pierdut de mai multe ori 50-100 de lei la o rezervare amânată.
Catalinx(Citează)
11/04/2017 la 5:29 PM
Notificări peste notificări. Prefer ca site-urile preferate să le pun în Feedly.
Ajung notificării de mail :)
Dan Andrei(Citează)
11/04/2017 la 9:13 PM
Quickmobile ramane o firma usor penibila cand e vorba de preturi, promotii, garantii si relatii clienti.
Gaelex(Citează)
13/04/2017 la 4:25 AM
Radule, daca absolut toti comentatorii iti spun ca nu doresc push-notifications, de ce insisti ca stii tu mai bine? Fa-i si un poll daca vrei sa ai un raspuns clar de la un numar si mai mare de persoane. Dar cea mai mare greseala mi se pare sa nu-ti asculti cititorii, la fel cum un magazin nu ar tine cont de parerile clientilor.
corny(Citează)
13/04/2017 la 7:44 AM
Pentru că oamenii nu par să înțeleagă principiul notificărilor, inclusiv dacă mă iau după comentariul tău.
De exemplu, sună de parcă te-aș forța la notificări push. Nu te forțează nimeni. Nu le vrei, nu le accepți și gata. Te întreabă o dată, zici Nu, asta e tot.
Apoi, comentariile push nu se adresează celor care comentează pe acest subiect, adică oameni care intră singuri aici. S-ar adresa celor care nu intră des și care nu-și spun părerea oricât i-aș întreba și celor care vin din alte surse de trafic pe blog, nu direct.
Trei, ca să citez din Henry Ford, “dacă întrebam oamenii ce vor, ar fi zis un cal mai rapid”
nwradu(Citează)
16/04/2017 la 10:34 AM
Cu diferenta ca oamenii nu auzisera de masina, pe cand multi dintre noi stim ce inseamna notificarile. Primim notificari (dorite sau nu) de la magazinele online, de la furnizorii de servicii etc. De ce as mai primi notificari si de la bloguri? Vad ca si siteurile de stiri au implementat moda asta. Ce e prea mult strica.
Tu intrebi asta din perspectiva blogului tau si nu intelegi de ce oamenii nu sunt de acord, tu fiind doar unul, oferind posibilitatea de dezabonare si asa mai departe. Insa user-ul nu are de-a face doar cu tine, ci cu 100 de altii asemenea. De aici si refuzul categoric.
Razvan(Citează)