un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Filmele de groază sunt reale și se întâmplă chiar acum, la 1500 km depărtare

7 Apr 2017  ·

GÂNDURI  ·

33 comentarii

Nu trebuie să vă uitați la documentare despre lagărele naziste sau să citiți despre războaie din trecut pentru a vedea ororile unui conflict. Se întâmplă chiar acum, la doar 1.500 de km în linie dreaptă de noi. Mă mir că nu vedem și live streaming de acolo.

Poate că mai țineți minte un alt atac chimic masiv în Siria, la Ghouta, cu câteva sute de morți. Scandal mare și atunci, dădea reprezentanta SUA cu pumnul în masă la ONU, iar Obama a anunțat că nu se poate așa ceva, că SUA este gata să intervină militar… dacă și Congresul aprobă asta. Și Congresul n-a aprobat, motivând că nu-i treaba lor să facă pe poliția mondială, ci cel mult a ONU.

Știți când se întâmplau toate acestea?

În 2013!

Siria a răspuns rapid atunci, spunând că vor distruge toate armele chimice pe care le au, sub supravegherea inspectorilor ONU și se vede azi cât de bine au făcut asta, nu?

Patru ani mai târziu, un alt atac chimic de amploare. În imaginile filmate de localnici și puse pe rețele sociale (ce înseamnă Internetul acum, nu mai poți minți așa ușor că nu s-a întâmplat nimic!) se văd copii morți sau pe moarte, chinuindu-se să respire, un om cu spume la gură, oameni spălați cu furtunul în speranță că vor îndepărta substanțe toxice. Copiii sunt purtați ca niște cârpe, unii poate încă în viață, aruncați într-o mașină pentru a fi duși la spital. Nu vă uitați la el dacă nu aveți stomacul tare.

Un sirian își ține copiii, gemeni, la piept; amândoi sunt morți. Într-un interviu ulterior, omul enumeră o listă lungă de rude moarte în acel atac, inclusiv frați, cumnați,  unchi șamd. În alt reportaj, un băiat de 13 ani este singurul supraviețuitor al familiei sale. 19 rude i-au murit în acel atac. Zeci, poate sute de oameni, au murit doar pentru că erau pe strada aceea la ora respectivă.

Conflictul de acolo a început în 2011. Șase ani mai târziu, guvernul lui Al-Assad are 35% din teritoriu, ISIS are 33%, diverse alte organizații rebele cealaltă treime. Nu pare a se termina prea curând, având în vedere acestea. Acum îi bombardează și americanii, dar uitați un detaliu interesant: deși americanii i-au avertizat pe ruși că vor bombarda baza Shayrat, rușii nu au părăsit-o. Probabil că, dacă în atac mureau și soldați ruși, ar fi fost un motiv de escaladare a scandalului internațional dintre cele două țări.

În septembrie 2016, aviația rusă a bombardat Aleppo folosind bombe cu fosfor alb. Fosforul este o substanță foarte perversă: în contact cu aerul, se auto-aprinde și arde cu temperatură și lumină intensă până se consumă în întregime. În contact cu apa, generează acid fosforic, iar după ce se usucă, bucățile de fosfor rămase se autoaprind din nou.

Dacă ajung pe case, ard până trec prin ele, incendiindu-le. Dacă ajung pe piele, topesc țesuturile ca-n filmele de groază. Singura metodă de a scăpa de fosfor este să-l acoperi cu ceva și să-l neutralizezi sau să-l transporți de acolo, dar asta necesită o acțiune mai complexă.

Să sperăm că, în 2021, nu ne vom auzi din nou spunând “mai țineți minte când toate țările s-au indignat, dar apoi nu s-a întâmplat nimic și ONU s-a dovedit din nou o organizație inutilă? Știți când se întâmpla asta? În 2017!”.

asus s5507

    33 comentarii

  1. Eu unul as vrea interventia americanilor si a NATO. Assad si ISIS trebuie distrusi cat mai repede. Orice altceva, discutii, etc. sunt pierdere de timp.

      (Citează)

    • Culmea e ca si rusii se bucura, desi nu pot sa spuna oficial…deja pretul petrolului a inceput sa urce.

        (Citează)

    • @Claudius Și ce lași în locul lui Assad ISIS? Nu vezi că în regiune aia democrațiile nu funcționează? Peste 1-2 ani vom auzi pe unii care spun că americanii nu trebuie să se implice în destabilizarea middle east-ului. Aici nu exista bine sau rău. Cred că ei trebuie să găsească calea către pace.

        (Citează)

  2. te-ai gandit ca sunt interese de ordin strategic in zona? precum transportul de petrol? cum ar fi sa intre rusii la noi si sa ne faca teroristi daca vrei sa iti aperi pozitia? e bataia pe resurse si logistica nu pt oamenii asupriti de regimuri sau drepturile omului etc.
    asta cu asa zice religia lor e bias, cum ar fi sa vina niste unii (americani, rusi, chinezi etc.) sa te bombardeze, sa iti omoare mama si copii, sa vedem ce vei face cand nu mai ai nimic de pierdut? probabil vei intoarce si celalalt obraz si vei spune ca asa a vost voia Domnului, sau poate ca NU… si iti faci dreptate singur eventual in compania altor indivizi uniti de acelasi scop, asa se crreaza masa critica si dusmani creati, vezi cazul Cecenia, Crimeea.
    Americanii nu au castigat nici un razboi pana acum iar tot ce au facut a fost pt bunastarea rezervoarelor truck-urilor lor, ca sa ne fie clar.

      (Citează)

    • Și eu cred că este o greșeală implicarea Vestului. Binele cu forța nu se poate.
      Trebuie apreciat că americanii au anunțat atacul, și că au atacat baze militare. Intențiile par nobile, dar rezultatele pot fi neprevăzute. Cam așa a apărut ISIS.

        (Citează)

  3. Dar oare de ce ar bombarda Assad cu arme chimice proprii oameni chiar acum cand aste aproape sa castige razboiul contra ISIS stiind foarte bine ca o sa intre SUA in lupta? Ce ar avea de castigat? NIMIC. Asta este un motiv perfect pentru SUA ca sa intre in razboi (creat de ei prin crearea isis – nu stiau ei atunci cat de tare se va extinde). Este aceeasi poveste care se petrece de ani de zile. Nu le place conducerea->Finanteaza rebeli->Atac chimic->Razboi->Haos->Repeat in alta tara.
    Acum o sa intervina frumos contra Assad, si Isis va mai recastiga putin teren ca asa-i frumos. Nu se poate ca razboiul sa se termine asa rapid, nu iese profitul daca se termina razboiul.

      (Citează)

    • Chiar pusesem pariu cu cineva ca vor apărea astfel de comentarii.

      De ce? Ca să bage spaima în ei. I-a mai bombardat de vreo 10 ori fără repercusiuni. Dacă acum a întrecut măsura, e problema lui, dar ma îndoiesc ca va fi înlăturat pentru asta, ci doar vom vedea mai mult scandal.

        (Citează)

  4. Assad+Rusia+Hezbollah castigau pe toate fronturile in ultima perioada.
    Ce s-a intamplat ieri e practic… http://68.media.tumblr.com/43f31c1a4bca9fa46c015fe4464585fe/tumblr_oo0t0grnzS1qbsnbjo1_1280.jpg

      (Citează)

  5. nwradu:
    Chiar pusesem pariu cu cineva ca vor apărea astfel de comentarii.

    De ce? Ca să bage spaima în ei. I-a mai bombardat de vreo 10 ori fără repercusiuni. Dacă acum a întrecut măsura, e problema lui, dar ma îndoiesc ca va fi înlăturat pentru asta, ci doar vom vedea mai mult scandal.

    S-ar putea sa fi fost el sau nu. Nu s-au facut cercetari deloc. Aici nu sa mai aplicat prezumtia de nevinovatie pt ca e mai comod asa. La ce nebunie e acolo, atacul putea veni si de la rebeli pt ca pe ei ii doare fix in… De vietile oamenilor, lucru demonstrat de isis de nenumarate ori. Fara informatii concrete si corecte totul este can can. Astept cu nerabdare stirile despre cum a recastigat isis teren, arunci se mai pote discuta daca ce a facur Sua e corect sau nu. Bashar trebuie sa plece dar isis e o prioritate mult mai mare decat orice altceva.

      (Citează)

    • Cred ca nu intelegi ce inseamna prezumtia de nevinovatie si in ce context se foloseste.

        (Citează)

    • Dude, ce spui tu acolo sunt niste tampenii cat tine de mari. Stii ca exista dovezi ca avioane ruse au produs atacul ,nu ?

        (Citează)

  6. http://m.washingtontimes.com/news/2013/may/6/syrian-rebels-used-sarin-nerve-gas-not-assads-regi/

    Doar ca data trecuta se pare ca nu Assad ar di folosit armele.

      (Citează)

  7. Adrian-Gabriel Baciu

    07/04/2017 la 1:54 PM

    Dar ce mai conteaza, si irakienii aveam WMD, nu ?

    ElZorab:
    http://m.washingtontimes.com/news/2013/may/6/syrian-rebels-used-sarin-nerve-gas-not-assads-regi/

    Doar ca data trecuta se pare ca nu Assad ar di folosit armele.

      (Citează)

  8. americanii au minrir cu vietnam, cu afghanistan, cu iraq sau cu libia…. si tu crezi ca spun adevarul cu siria? lol

      (Citează)

  9. De acord cu tine radu, videclipurile date sunt reale, si sunt de groaza.

    Dar tine minte o chestie elementara: razboi fara victime civile nu se poate.

    Ne-am deformat imaginea despre razboi vazand atatia lunetisti si rachete inteligente si drone si jucand Counterstrike si alte chestii in care vezi perfect dusmanul.

    Dar alea intr-o lupta reala sunt exceptii.

      (Citează)

    • in sa zicem 99% din cazuri, ca sa nimicesti inamicul se trage aproximativ in zona in care acesta se afla/se afla acum 5 minute. Mortiere, obuze, salve de mitraliera, toate astea nu au precizie.

      Si in cazul de lupta urbana, cum sunt cam toate in OM, ca acum se bat IN orasul Mosul, in mod garantat sunt ucisi sute de civili.

      Cand americanii au atacat nazistii si au debarcat in Franta, o divizie germana se baricadase intr-un oras. Lupta ar fi durat minim 2 saptamani, si americanii se grabeau, ca altfel Stalin cucerea prea mult din Europa.

      Asa ca au bombardat orasul direct. Jumatate din cladiri demolate, 30% din populatia civila moarta sub daramaturi.

      Daca s-ar fi batut 2 saptamani rezultatul final putea fi si mai prost.

        (Citează)

  10. Întotdeauna am crezut că ce arată în presă este doar vârful iceberg-ului, partea emoțională sau emoționantă. Adevărata luptă și cea care ucide lent sunt purtate subtil prin introducerea diverselor substanțe (E-uri) în mâncăruri sau prin intermediul tehnologiei (internet) sau alte mijloace specifice…

      (Citează)

    • mai lasa legalele, ia si tu o iarba buna, ca de la iarba buna nu-ti vine sa delirezi pe net, doar te simti bine.

        (Citează)

  11. Pentru improspatarea memoriei unora, sa ne aducem aminte ca in 2013, dupa atacurile cu arme chimice, Rusia si dl. Putin s-au oferit sa rezolve problema armelor chimice ale regimului Al-Assad. Toata lumea a fost de acord inclusiv SUA si presedintele Obama. La 4 ani distanta vedem cat de bine si-au facut treaba “porumbei pacii” din Piata Rosie. Dar despre asta propaganda Kremlinului nu ne spune nimic!

      (Citează)

  12. mac gregor:
    De acord cu tine radu, videclipurile date sunt reale, si sunt de groaza.

    Dar tine minte o chestie elementara: razboi fara victime civile nu se poate.

    astea nu-s victime de razboi (asa numitele “colaterale”), astia sunt oameni macelariti in mod barbar.

    daca nu intelegi diferenta, produci CO2 degeaba.

      (Citează)

    • poate nu ai citit prima propozitie din postarea mea.

        (Citează)

    • Care? Aia in care scrii “sunt un frecator de net irelevant care habar n-are pe ce lume traieste dar se crede atat de important si destept incat se simte indreptatit sa-si dea cu parerea despre cum e sa-ti moara copilul in brate, gazat de un dictator dement, spunand “da, coa’, ie naspa, dar asa e la razboi” in timp ce ia o pauza de la scobit in nas”?

      Am citit-o.

        (Citează)

  13. citeste un articol al unui tip istet, imi mentin parerea ca unii oameni sunt pertinenti doar pe zona unde se pricep, tu esti pe tech/vanzari, omul de mai jos insa stie mai bine cum merge geopolitica asta mondiala

    https://www.facebook.com/radu.ghelmez/posts/1801159073243872

      (Citează)

  14. As putea sa te insult ca esti prost, dar prefer sa te insult zicand ca te-ai aprins in asa hal ca indiferent ce scriu tu nu vezi decat filmul tau.

      (Citează)

    • Bre ce insulta-i asta? Mai bine alegeai prima varianta. Ti-am zis ca habar n-ai pe ce lume traiesti, ai cumva 5 ani si nu te poti hotari daca vrei sa insulti sau nu?

      Nu e vorba despre nici un film, prietene, in afara de ala pe care zici ca l-ai vazut si tu. Nu am nici un fel de parti pris-uri in legatura cu Siria, nici macar nu inteleg bine ce se intampla acolo pt ca lucrurile sunt atat de complicate incat sunt extrem de putini cei care le inteleg.

      Dar cinicsmul asta cretin de care dai tu dovada spunand “asa e la razboi” mi se pare inuman. Probabil nici tu nu iti dai seama cat e de inuman, probabil e o forma de aparare a psihicului tau infantil care nu e capabil sa gestioneze ce vad ochii si-atunci confectioneaza explicatii simple pentru a pastra o coerenta interna.

      Oameni mor tot timpul, in fiecare zi, din milioane de motive. Nu putem sa ne gandim la ele si sa simtim ce simt cei implicati, pentru ca am inebuni.

      Dar putem sa tacem dracului din gura, sa scuipam in san si sa multumim prietenului imaginar sau norocului (dupa preferinte) ca nu ni se intampla noua, in loc sa debitam fara robinet rahaturile pe care ni le serveste mintea noastra in incercarea ei patetica de a ne pastra integritatea mintala.

      Ca daca unui apropiat de-ai tai ii moare un copil de cancer, nu te duci la el sa-l bati pe umar si sa-i spui “da frate, e naspa, dar copii mor tot timpul, uite de ex. in Siria au fost gazati vreo 40”.

        (Citează)

  15. prietene esti prost. Daca zici ca asa preferi. Eu eram politicos din respect pentru radu.

    In prima propozitie am zis clar ca sunt de acord cu tot ce a zis el in articol, si apoi am vorbit despre cu totul altceva. Daca tu nu poti intelege asta nici din a 3a incercare, eu nu insist.

    “Dar cinicsmul asta cretin de care dai tu dovada spunand “asa e la razboi” ”
    bine boss, ca sa salvgardam psihicul tau fragil sa ne facem ca nu exista razboaie sau sa nu le tratam asa cum merita.

    “Ca daca unui apropiat de-ai tai ii moare un copil de cancer, nu te duci la el sa-l bati pe umar”

    io nu am impresia ca exista cineva pe aici implicat in Siria, ca sa nu putem discuta liber. E un site romanesc public. Dar tu te porti de parca ai fi implicat. Esti implicat? ca altfel sunt nevoit sa te intreb daca esti bine, te-ai lovit la cap recent sau ceva?

      (Citează)

  16. io nu am impresia ca exista cineva pe aici implicat in Siria, ca sa nu putem discuta liber. E un site romanesc public. Dar tu te porti de parca ai fi implicat. Esti implicat? ca altfel sunt nevoit sa te intreb daca esti bine, te-ai lovit la cap recent sau ceva?

    vrei sa spui ca daca era cineva implicat in Siria, nu mai spuneai ca “asa-i la razboi, mor copii”?

    da, si eu cred la fel: ca daca distanta fata de conflict era mai mica, nu erai atat de cinic.

    exact asta este esenta idioteniei tale: iti permiti sa te dai destept pentru ca e departe, nu te afecteaza cu nimic, iei o pauza de la scobit in nas, scrii o tampenie, reiei scobitul in nas.

    esti prea imbecil ca sa-ti dai seama de urmatorul lucru elementar: daca opinia ta asupra victimelor unui razboi variaza in functie de cat de departe sau aproape este acel razboi, atunci inseamna ca opinia ta nu valoreaza nici 2 bani.

    Pentru ca daca ai fi mai aproape de acel razboi ai avea o opinie diferita, iar distanta fata de el este o chestie pur intamplatoare.

    inseamna de asemenea ca esti un imbecil care e in stare sa se induioseze de un caine flamand pe care-l vede in fata blocului, dar pe care niste copii gazati nu il fac decat sa ridice din umeri, pentru simplul fapt ca sunt mult mai departe decat cainele.

      (Citează)

    • ia o pauza. esti atat de ocupat sa plangi cu muci ca nici nu mai intelegi ce scrie.

      Eu n-am zis ca as trata razboiul altfel, am zis ca nu as discuta liber intr-o anumita situatie.

      Si citez, inca odata, ca asa e nevoie cu oameni carora nu le mai functioneaza creierul:

      “ca sa nu putem discuta liber”

      Nu iti mai raspund de acum, tu ai probleme emotionale serioase, si nu din cauza razboiului din Siria LOL. Rezolva-ti-le, si dupa aia poate o sa fii in stare sa porti o discutie.

        (Citează)

    • Bine ma mcdonalds, cum zici tu.
      Ce-i drept nu m-am gandit ca daca ar fi cineva implicat in Siria pe aici nu ai putea discuta liber… pentru ca este aberant, eu de ex. as spune in continuare ce cred chiar si daca ar citi Assad pe-aici.

      Cer scuze deci ca am crezut ca esti prost, cand tu de fapt esti foarte prost.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus