►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Festival de tehnologie pentru dezvoltatori: 7 aprilie, #INGlovesIT, înregistrare gratuită (p)
Test de router: D-Link DIR-880L, un model AC1900 din gama medie »
14 Mar 2017 ·
Dacă doreați încă o dovadă că cei din Metrorex fac planurile la întâmplare, fără nici o legătură concretă cu ce se întâmplă în lumea de deasupra tunelurilor, iat-o în continuare: vor închide simultan stațiile Pipera și Aurel Vlaicu pentru schimbarea turnicheților.
Altfel spus, a apărut calendarul de închidere completă a stațiilor cu un singur acces. Cei de la Profit, care-l anunță în exclusivitate, l-au făcut compunere, așa că-l scriu eu cu liniuță:
Cât despre intervalul 22 iunie – 20 iulie, înțelegeți voi ce vreți din paragraful:
Din 22 iunie și până în 20 iulie vor urma stațiile Constantin Brâncoveanu (M2), Pantelimon (M1), Costin Georgian (M1), Dimitrie Leonida (M2) și Basarab (M4), care vor fi renovate, câte două, la distanță de o săptămână, cu excepția unei săptămâni din acest interval în care va fi închisă o singură stație.
4 săptămâni, 5 stații, fiecare închisă câte o săptămână, dar n-am înțeles exact când.
De ce zic că planurile sunt făcute cu picioarele? Pentru că așa cum ziceam și inițial, Metrorex ar fi putut permite accesul netaxat măcar la Aurel Vlaicu și Pipera, unde în fiecare dimineață și seară trec sute de mii de bucureșteni, majoritatea având oricum abonament. Aurel Vlaicu, de exemplu, are o singură cale de acces cu taxare, dar turnicheții sunt pe două rânduri; s-ar fi putut lucra deci pe o parte și lăsa accesul liber pe cealaltă parte.
Chiar și închizând stațiile, închiderea lor simultană este o greșeală. Vor apărea blocaje în trafic, probleme cu parcările, suprataxe UBER și batalioane de taxiuri nu într-o singură zonă, ci în două zone adiacente. De ce să ai o problemă mai mică de două ori, dacă poți avea două probleme simultan, în aceeași zonă?
Nu știu dacă v-am mai spus, dar acum mulți ani, în Paris, iau metroul lor ușor spre aeroport. Și la respectiva șină de tren se făceau niște lucrări, motivul pentru care trenul ne-a dus până la o anumită stație, iar de acolo ni s-a asigurat gratuit o linie de autobuze ce ne-au transportat pe restul drumului spre aeroport, ba chiar la îmbarcarea în autobuz ne-au dat gratuit și niște biscuiți și câte o apă plată, să avem ce ronțăi.
Altfel spus, dacă erau deștepți (sau măcar normali, că nu trebuie să fii Einstein ca să faci ce urmează să spun), cei de la Metrorex ar fi putut închide doar stația Pipera și vorbeau cu RATB să asigure vreo 5-6 autobuze care să facă naveta Aurel Vlaicu – Pipera la fiecare 3 minute, asigurând astfel legătura pentru a micșora problemele călătorilor. Simplu? Da, foarte simplu.
Apoi, după o săptămână, redeschideau Pipera modernizată, închideau Aurel Vlaicu, călătorii coborau la Pipera și foloseau aceeași linie temporară de autobuze pentru a ajunge în zona Aurel Vlaicu. Două săptămâni, 10 autobuze. Distanța este de 1,5 kilometri. Unde-i reacția primarului București la planurile Metrorex?!
Este posibil ca noile porți de acces să arate precum cea de mai jos, cea mică din stânga (via Claudiu):
Noii turnicheți sunt deja montați la stația Republica, unde au funcționat în regim de test. Dacă trece cineva pe acolo și face fotografii, le public cu plăcere.
« Festival de tehnologie pentru dezvoltatori: 7 aprilie, #INGlovesIT, înregistrare gratuită (p)
Test de router: D-Link DIR-880L, un model AC1900 din gama medie »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
14/03/2017 la 11:21 AM
Aia 1,5 km dintre statii este posibila sa se faca cu masina/autobuzul in mai mult timp decat ar dura mersul pe jos. Dar da, ar fi fost un semn de inteligenta.
nashu_mare(Citează)
14/03/2017 la 12:07 PM
Nu, că-i un deal de urcat. Plus că trotuarele sunt înguste. Acum se face îmbulzează mare la traversat pe la semafor, darămite cu de două sau trei ori mai mulți oameni.
Bașca faptul că pe Dimitrie Pompei sau cum îl cheamă cam lipsesc trotuarele.
nwradu(Citează)
14/03/2017 la 11:22 AM
Astfel de turnicheti sunt montati si la Jiului si Parc Bazilescu, nu doar la Republica.
Mihai(Citează)
14/03/2017 la 11:23 AM
1. hahaha, care autobuze, ca astia de-abia au destule sa tina toate liniile deschise.
2. La cati ani lumina suntem noi de Paris?
marian(Citează)
14/03/2017 la 11:28 AM
E adevarat ca majoritatea au abonament, dar (!) daca afla romanul ca e intrare moca la metrou va lua metroul in ziua sau saptamana aia, logic. Si sa vezi aglomerari dupa aia de mai bine iti vei fi dorit sa mergi pe jos.
GabrielG(Citează)
14/03/2017 la 12:07 PM
Și ce se întâmpla, dădea faliment Metrorex? Era o pierdere asumată.
nwradu(Citează)
14/03/2017 la 11:35 AM
Totusi, in saptamana aceea e perioada de concedii. Probabil ca au considerat ca e mai usor sa inchida totul dintr-o data si se descurca fiecare cum poate.
Depind de metrou ptr ca stau chiar in fata statiei de metrou aurel vlaicu.
Problema pe care o anticiez e ca daca sunt turnicheti in care care trebuie sa bagi cartela o sa se stea mult si bine la rand pana nimeresti fanta pentru cartela. Un turnichet nou e deja instalat la aurel vlaicu si gardienii prefera la lase la liber accesul prin acea poarta
Catutzi(Citează)
14/03/2017 la 12:05 PM
Pai nu ziceau ei ca o sa se faca accesul mai rapid cu ajutorul noilor turnicheti ?! :))
Marean(Citează)
14/03/2017 la 12:09 PM
Asta e. Problema pare a fi că există o singură fantă pentru cartelă, o bagi acolo și tot pe acolo o scoți. În alte țări cartela intră în turnichet și iese undeva mai în față, exact cât faci tu acel pas. Când tu iei cartela, deja următorul călător o introduce pe a lui în fanta de intrare.
Nu văd nici o metodă de intrare contactless pe cele din fotografie. Alea pentru persoane cu handicap au așa ceva, dar cel mic din fotografie văd că nu are. Poate cele finale or fi altfel echipate.
nwradu(Citează)
14/03/2017 la 11:39 AM
Nu stiu daca se poate tehnic dar pur si simplu pot fi schimbati unul cate unul si in acest mod este mereu doar un turnichet nefunctional pana la finalizarea lucrarilor. Ma uit ca atunci cand se strica un turnichet nu se strica toti odata. In acest mod pot fi schimbati unul cate unul fara sa inchizi toata statia…E de speriat cu “mesterii” nostri..
Marian Calinescu(Citează)
14/03/2017 la 12:21 PM
Probabil că nu. Trebuie să scoată podeaua ca să tragă cablurile între turnicheți, să le testeze, să le fixeze șamd. De ce durează o săptămână, însă, chiar nu-mi pot imagina. Pare treabă de două zile, cu tot cu refacerea finisajelor.
nwradu(Citează)
14/03/2017 la 12:12 PM
Aaaaa, turnicheţi din ăia unde din motive necunoscute (a se citi incompetenţă și nepăsare) trebuie să bagi cartela invers de cum indică săgeata. Căutaţi pe net clipul cu Boc la inaugurarea unor staţii noi unde are probleme cu cartela fix din cauza asta. Binenţeles că latrina3 l-au mușcat de cur o săptămână întreagă că vai ce prost e Boc, nu știe să folosească o cartelă de metrou când de fapt ăia de la metrou sunt așa de incompetenţi că nu pot comanda un cititor de cartele cum trebuie.
nea_caisă(Citează)
14/03/2017 la 2:35 PM
Bă, da’ și furnizorul (sau, de fapt, managerul de proiect de la furnizor) nu a vazut cum s-au produs? Ca doar nu au vandut niste chestii de pe raft fara sa stie unde se duc/monteaza.
nashu_mare(Citează)
14/03/2017 la 12:23 PM
Turnichetii aia cu usite sunt in multe statii. Daca asta e schimbarea nu pricep cum de nu le pot monta pe rand, asa cum le-au montat pana acum. Nu cred sa fie statie fara turnicheti cu usa.
KMean(Citează)
14/03/2017 la 1:45 PM
Asa e, trebuie sa bagi cartela cu fata in jos desi indicatiile spun altfel.
Eu nu inteleg de ce nu fac lucrarile după ora 20 când e mai liber si sa inlocuiasca turnichetii pe bucati sau la 2-3 metri de cei vechi, asa nu e nevoie sa se inchida o statie.
Toata balbaiala asta e dovada incompetentei șefilor Metrorex, ar trebui sa le postezi poza, CV-ul si declaratia de avere de pe site-ul metrorex sau ANI, sa știm pe cine injuram
george(Citează)
14/03/2017 la 3:08 PM
Pot ajusta printul cartelelor, sau daca nu macar sa puna un abtibild care sa arate ca trebuie bagata invers cartela.
KMean(Citează)
14/03/2017 la 2:31 PM
da, asta voiam sa spun si eu, iti sta mintea in loc.
exista un astfel de turnichet si la Aurel Vlaicu, in cea mai mare parte a timpului e deschis si trecerea e practic libera, iar cand e inchis, in 8 cazuri din 10 nu functioneaza.
daca asta e modelul pe care vor sa-l instaleze, o sa ne dsitram pe cinste: probabil nu o sa functioneze in 50% din timp si in restul de 50% o sa fie aglomeratia dubla pentru ca toata lumea o sa bage mai intai cartela asa cum e logic sa fie bagata, nu invers, asa cum vor acesti turnicheti.
Robo(Citează)
14/03/2017 la 2:52 PM
Va mirati atata de incompetenta unora. NU se vrea!!
Statia Mihai Bravu – aparat de cartele defect (mereu, nu doar de curand) daca nimeresti dupa terminarea programului casierei – te opreste gardianul ca nu ai cum sa treci – trebuie pe la intrarea cealalta sa-ti iei cartela.
Solutie viabila:
– repararea automatului
– porti de acces ca la stadion (d-alea de 2 m inaltime sa nu le poti sari) 2-3buc
– porti de evacuare 10-15 (asa nu mai comenteaza nici ISU)
– casiera ( nu mai e nevoie)
– gardian ( nu mai e nevoie ca n-ai cum “frauda” accesul)
COST lunar pt un acces : 220V pt aparat
Marius(Citează)
14/03/2017 la 7:37 PM
Daca sunt ca cele de la Bazilescu atunci e cam naspa. Cartelele se introduc invers fata de cum e deprinsa lumea si de fapt ia ceva mai mult timp sa intri.
Big(Citează)
15/03/2017 la 5:17 AM
Cred ca nu știi traficul din zona Dimitrie Pompeiu. Pe acei 1.5 km faci 20 min la 8 dimineață și 6 seara. Autobuz la 3 minute ar mai lipsi – ar pune capac de tot (nu ca ar exista vreo scuza pentru o săptămână de timp mort pentru o stație)
Stefan(Citează)
15/03/2017 la 8:42 AM
Pai nu e problema, in loc de autobuz or sa fie alte 50-100-200 de masini in plus.
Nu ti se pare mai simplu ca o saptamana sa lase cat mai multi masina acasa si sa ia un autobuz d-asta catre serviciu, in loc sa vina fiecare cu masina lui ?
mario(Citează)
15/03/2017 la 6:28 PM
Mie mi se pare incredibil ca e nevoie de o saptmana intreaga sa schimbe turnichetii pentru o statie. O saptamana!!! Serios, cat de greu poate sa fie? Vorba lui CTP, traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!
Petru(Citează)