►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cineva probabil s-a crezut foarte deștept atunci când a mâzgălit prin metrou mesaje ce spun “nu te preocupa, ești frumoasă astăzi”. Mii de femei îndreaptă spatele și merg mândre mai departe, anterior nesigure de cum le vede lumea din jur, dar acum superioare în frumusețea lor pentru că așa le-a spus un text scris cu carioca pe perete.
Sigur, rămân celelalte probleme care le preocupă pe femei. Viața lor ar putea fi mult mai bună dacă cineva ar mâzgăli și “nu te preocupa, vei fi plătită la fel de bine precum bărbații”, “nu te preocupa, concediul de maternitate nu-ți va afecta cariera” și “nu te preocupa, gluma aia cam porcoasă a colegilor e doar o glumă, nu un apropo”. Toate ar dispărea.
Mai puțin la stația de metrou Tineretului, unde autorul acestui mesaj a avut un conflict interior.
Jos, la peron, stă scris “ești frumoasă astăzi”:
Scările rulante schimbă însă masiv orice femeie, transformând-o complet în cursul acelei urcări. Sus, mesajul este următorul:
Știți care e culmea? Că așa e situația de câteva luni, poate mai mult de un an. Nimeni din personalul Metrorex al stației n-a părut deranjat de faptul că pe pereți stă scris “ești doar o târfă”. La locul lor de muncă, pe pereții lor, pe zona care este în grija lor! În atâtea luni, nimeni de acolo n-a putut să ia o lavetă și niște spirt și să șteargă niște înjurături de pe perete.
Bonus: jos, în stație, sunt niște panouri albe foarte mari. Probabil nu s-a vândut publicitate pentru ele, așa că toate au fost mâzgălite de liceenii de la Șincai. De exemplu, deși au trecut aproape 20 de ani de atunci, un copil a descoperit sloganul FNI și l-a scris acolo, mândru de reușita lui.
Poate descoperă cândva și limba română, unde corect se scrie “veghează”, nu “vegează”.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
22/03/2017 la 7:16 AM
aproape 20 de ani te atunci
poate de atunci
Dragos(Citează)
23/03/2017 la 11:08 AM
Da, mulțumesc.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 7:35 AM
Femeile sunt platite mai putin pentru ca muncesc mai putin. Realist vorbind nu cred ca stiu vreo femeie pe care sa o respect profesional si sa o consider egala sau mai buna decat mine.
In liceu erau 2 fete care lua premiu 1 si 2, pana cand una din ele a descoperit baietii si am trecut eu pe locul 2. Deh, eu n-am descoperit baietii, ca sa am atentia distrasa.
Gaelex(Citează)
22/03/2017 la 9:34 AM
Geez ce misogin, sunt curios in ce domeniu lucrezi de ești asa o somitate.
Eu am întâlnit femei manager foarte bune in ceea ce fac, cu mult peste nivelul colegilor bărbați,
george(Citează)
22/03/2017 la 10:31 AM
Ciudat. După comentariile de aici (mai ales ăsta), mă așteptam să vorbești de liceu la prezent.
Flo(Citează)
22/03/2017 la 2:27 PM
Poate omul e inca in liceu, fetele alea nu mai sint, l-au terminat anul trecut… :)
mircea 2(Citează)
22/03/2017 la 2:37 PM
Care i-ai sters comentariul lui Robo?
nashu_mare(Citează)
23/03/2017 la 11:09 AM
Asta a sunat ciudat în prea multe moduri.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 9:51 AM
De cand am reluat mersul cu metroul am remarcat halul in care se afla. Se discuta numai despre salarii si beneficii acolo.
Iar cand vine vorba de calatorii, se discuta numai despre timpii trenurilor. Pentru mine conteaza la fel de mult statiile, accesul in si din ele, curatenia, siguranta ca nu imi cade ceva in cap cat timp astept metroul.
La intrarea de la Universitate, dinspre Coltea, dalele de andezit sunt sparte. La fel si luminile de ghidaj din lungul scarilor, grilele smulse, becuri lipsa si fire iesite. Acum doua zile erau doi angajati Metrorex sus, la iesire, vorbeau ceva sau fumau. I-am intrebat de ce nu se repara, de ce nu se acopera macar firele alea. Pur si simplu au ramas cu gura cascata. Am stat vreo zece secunde privindu-ne in tacere si nu au zis absolut nimic. Am plecat.
Iona(Citează)
23/03/2017 la 11:11 AM
Aici sunt mai multe aspecte. La noi încă nu se construiește cu ideea vandal proof în minte, de asta e totul ușor de smuls sau distrus.
Apoi, ce se construiește, se construiește prost. Dalele din întreg orașul zici că nu-s lipite, toate se clatină sub pașii noștri.
Eu nu cred că salariul are legătură cu a face curățenie. Sunt și oameni săraci care fac curățenie în casă, nu așteaptă un salariu mare ca să facă asta. Să stai, în fața casieriei, mai mult de un an cu un mesaj pe care scrie “ești doar o târfă” și să nu iei o cârpă cu alcool să-l speli spune ceva despre calitatea oamenilor de acolo, fără legătură cu remunerația.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 9:57 AM
Daca femeile ar fi platite mai prost decat barbatii cu aceleasi competente atunci un manager ar angaja numai femei si ar sparge piata. Si-ar baga in faliment toti competitorii.
Nu cred ca toti managerii sunt barbati si sunt prosti.
Radu(Citează)
22/03/2017 la 12:16 PM
da, am observat si eu ca nimeni nu curata mazgaliturile de la metrou cu anii.
probabil nu le curata pentru ca asta ar presupune 2-3 ani de licitatii contestate si re-contestate, si apoi, dupa ce se vor fi solutionat contestatiile, statiile de metrou ar trebui inchise macar cate o luna fiecare pentru varuire, deci ar dura 5 ani.
Robo(Citează)
23/03/2017 la 11:12 AM
Metrorex are echipe de curățenie, că prin metrouri fac asta. În stații se mulțumesc să măture pe jos, probabil și pentru că nimeni nu cere alcool, cârpe, șpaclu șamd.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 4:53 PM
n-are rost sa-i explici unui imbecil ca e imbecil de 2 ori si cu Gaelex parca deja m-am conversat.
n-are rost sa-i explici nici macar 1 data, dar eu de obicei cand ma conversez cu un imbecil nu scriu ca sa-l conving pe el de ceva, ci ca sa-i conving de ceva pe aceia dintre cei care citesc si care nu s-au hotarat inca ce parere au pe un anumit subiect.
iar azi mi-e lene.
dar interesant este urmatorul lucru: cand v-am spus ca suntem o tara de misogini la postul cu pesedista tzatzoasa, ati dat-o ca nu, de fapt nu e misoginism, ca erau motive intemeiate sa spui despre ea ca-i asa si pe dincolo, adica nu doar ca e femeie.
si uite cum vine un dobitoc din asta ca Gaelex si zice senin si ca femeile muncesc mai putin si de aia sunt platite mai putin.
acum, daca eu o sa zic ca in 15+ ani de lucrat prin corporatii pot sa spun ca din contra, in general femeile muncesc mai mult, sunt mai responsabile si mai constiincioase decat barbatii, el o sa replice ca da, e normal sa compenseze prin munca mai multa pentru ca sunt mai proaste decat barbatii si deci o femeie are nevoie de ceva gen 2 ore de munca ca sa obtina acelasi rezultat pe care il obtine un barbat intr-o singura ora.
Robo(Citează)
23/03/2017 la 11:14 AM
Din experiența mea, unele opinii nu trebuie contrazise. Sau cum zici tu, o faci odată, e destul. În cazul acesta, și-a zis omul părerea, asta e, au trecut toți mai departe, dar nu înseamnă că i-a și convins cu afirmația sa.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 5:19 PM
Din experienta mea de munca, de peste 12 ani, pot sa spun ca intr-adevar femeile muncesc mai putin decat barbatii. Sunt mai comode, lenese, plictisite de munca si dornice de barfa… Preparatul cafelei si bautul acesteia se pot lungi lejer la o ora, o ora si jumatate, ca deh, mai baga si ceva barfa in timp ce beau cafeaua, iar pana se apuca de munca se face 11… mai vorbesc la telefon si deja se face 12, se duc la masa si apoi isi gasesc cu totul alte treburi de facut.
Am intalnit si barbati extrem de puturosi, am intalnit si femei care muncesc la un nivel rezonabil, DAR NICIODATA nu am vazut o femeie care sa se omoare cu munca… in schimb am vazut destui barbati care munceau din greu si abia aveau timp sa se duca la masa.
Alexander(Citează)
23/03/2017 la 11:20 AM
Din experiența mea, femeile sunt mai ambițioase și mai tenace în a-și urmări obiectivele. Am lucrat sub femei manager și n-am avut ce să le reproșez, ba chiar am învățat multe de la ele și am lucrat întotdeauna cu plăcere în respectiva “echipă”.
Ca și la bărbați, unele-s mai leneșe, altele mai deștepte, altele mai proaste, că așa e omul ca specie… variat. N-am sesizat vreun trend pentru a spune “femeile sunt mai…”.
E posibil ca acel trend să fie dat de faptul că mulți interacționează cu femei în posturi low-level, unde nu se cer multe aptitudini, și atunci impresia lăsată de acea femeie este una slabă. Dacă ar fi angajat un bărbat, impresia ar fi fost la fel de slabă.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 5:44 PM
in romania faza cu wage gapul nu este prezenta.
orice concediu de maternitate iti va afecta cariera. Plm…is 2 ani in care nu mergi la munca.
animaloo(Citează)
22/03/2017 la 5:54 PM
eu sunt foarte curios pe ce te bazezi cand spui asta.
eu habar nu am daca exista sau nu wage gap, de asta sunt extrem de interesat cand cineva zice ca stie ori ca exista, ori ca nu exista.
deci lumineaza-ma si pe mine cu niste studii, niste cifre, date… ca din burta pot sa scot si eu aproape orice.
Robo(Citează)
23/03/2017 la 11:17 AM
@Robo: uite aici un studiu la nivel UE
http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/7896990/3-06032017-AP-EN.pdf/ba0b2ea3-f9ee-4561-8bb8-e6c803c24081
Printre rânduri, scrie că în România wage gap-ul este mic, iar ca top suntem a 8-a țară din UE ca proporție de femei în post de management, ceea ce e de bine.
nwradu(Citează)
23/03/2017 la 11:24 AM
merci, e interesant.
dar se refera doar la pozitii de management, deci acum stim ca pentru pozitiile de management nu prea exista wage gap la noi in tara.
e bine, dar as vrea sa stiu cum stam in general, nu doar pt pozitii de management.
Robo(Citează)
23/03/2017 la 11:26 AM
O să mă uit pe Institutul nostru de statistică, să vedem ce au pe acolo.
nwradu(Citează)
22/03/2017 la 5:56 PM
da pai experientele personale sunt diferite, pentru ca oamenii sunt diferiti si evolueaza in medii diferite.
tocmai de asta experientele personale sunt complet irelevante cand vine vorba sa tragi niste concluzii cat de cat valabile la nivel de societate.
Robo(Citează)
22/03/2017 la 6:45 PM
In ce domeniu lucrezi frate ? Pentru ca la mine toata lumea recunoaste ca femeile in pozitiile de conducere sunt o varza murata. Inclusiv tipele de HR:)
azorel(Citează)
23/03/2017 la 11:22 AM
@Robo: după cum vezi, degeaba înjuri și vorbești urât, că nu-i pasă nimănui de asta. Lumea caută o discuție pe un anumit subiect, nu să se înjure pe marginea lui. Pe viitor, dacă te abții și tu, e cu atât mai bine.
nwradu(Citează)
23/03/2017 la 11:32 AM
eu vad lucrurile altfel.
cand faci afirmatii generale despre femei, de genul ca muncesc mai putin decat barbatii sau ca sunt varza in pozitii de conducere, trebuie sa intelegi ca si altii pot face afirmatii generale despre femei, cum ar fi acelea ca femeile sunt tarfe.
stiti ca se zice asta, da, nu am inventat-o eu, la mine la bloc asa spuneau baietii.
ei, acum pasul urmator este sa intelegi ca atunci cand se fac afirmatii generale despre femei, ele se aplica si nevestei tale, mamei tale, fiicei tale, surorii tale.
pentru ca atunci cand un misogin zice ca femeile sunt asa si pe dincolo, el in capul lui le exclude pe femeile care ii sunt apropiate lui, fara sa inteleaga ca fiecare misogin face acelasi lucru, deci se ajunge la o situatie imposibila din punct de vedere logic, similara cu aia in care daca intrebi 100 de oameni cat de destepti se cred, o sa spuna toti ca sunt usor deasupra mediei.
asa ca nu a fost vorba de o injuratura, incercam sa-l fac pe nataraul asta de mai sus sa inteleaga de ce nu e bine sa faci afirmatii despre femei in general (sau despre orice alta parte a populatiei): pentru ca ele se aplica si femeilor din viata ta si s-ar putea sa nu-ti convina cand eu spun despre sotia ta ca e puturoasa la serviciu, de exemplu.
si iti spun ceva si tie: este aiurea sa tolerezi pe blog un misoginism de grota ca cel care reiese din posturile de mai sus (si din altele) dar sa nu tolerezi o injuratura sau un cuvant deoacheat.
grija asta a romanilor de a pastra aparentele discutiei in timp ce fondul discutiei este de 100 de ori mai vulgar decat forma ei mi se pare o mare dovada de ipocrizie.
adica, wtf, Radu.
Robo(Citează)
23/03/2017 la 11:39 AM
Sunt niveluri diferite de răspuns. Dacă unul îți împușcă un soldat, nu ataci cu bomba nucleară.
Tu vezi opinii misogine, dar eu am lăsat comentariul tocmai pentru că generase o întreagă discuție și arată cum gândesc o parte din oameni.
Faptul că apoi tu crezi că mă-sa cuiva e târfă nu se încadrează în același gen de idei.
Știu că sunt discuții pe net, fără nume și cu un avatar din desene animate. Încearcă totuși să le porți ca și cum ar fi discuții reale, față în față cu toți cei prezenți la aceeași masă, că eu cred că așa trebuie să facă oamenii după o anumită vârstă.
nwradu(Citează)
23/03/2017 la 11:54 AM
eu nu cred despre mama nimanui ca e tarfa, ce dracu, doar ii dadeam “a taste of his own medicine”, cum spune englezul.
sunt sigur ca intelegi asta.
cat priveste paralela cu discutiile reale, tu crezi ca masculii astia feroce de mai sus care spun despre femei ca muncesc mai putin decat barbatii sau ca sunt varza in functii de conducere ar avea curajul sa le spuna aceste lucruri colegelor lor de birou sau sefelor din firma in care lucreaza?
pe internet toata lumea spune lucruri pe care nu le-ar spune intr-o discutie directa, hai sa nu mai fim asa de anal-retentive.
Robo(Citează)