►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
26 Mar 2017 ·
GÂNDURI ·
Apropo de natalitatea scăzută din România, nu avem nici condițiile necesare să-i îngrijim cum trebuie pe copiii ce se nasc cu probleme. 1000 de copii sunt tratați anual la Secția de Terapie Intensivă Nou-născuți a Spitalului Județean Constanța, care n-a mai fost renovată din 1968.
Puteți dona 2 euro pentru renovarea secției printr-un sms la numărul 8845, iar la final Fundația Vodafone va dubla valoarea donațiilor, așa că practic un mesaj le aduce 4 euro. Tocmai am trimis și eu unul. Toate informațiile, fotografii și alte metode de donare le puteți găsi pe NouNascutiConstanta.ro
Situația actuală este următoarea, lăsând la o parte nevoia de renovare:
Spitalul din Constanța acoperă nevoile a 4 județe: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași. Recent, spitalele din Tulcea și Medgidia au anunțat închiderea secțiilor de pediatrie și neonatologie și transferul tuturor copiilor cu afecțiuni medicale către spitalul din Constanța. 8 paturi de terapie intensivă nou-născuți sunt evident insuficiente pentru o secție care trebuie să ofere îngrijiri de înaltă specializare unui număr atât de mare de pacienți în situație critică.
Iar banii vor fi folosiți pentru renovarea secției și dotarea ei cu mult mai multe locuri pentru terapie intensivă și născuți prematur, inclusiv aparatură de ultimă oră.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
26/03/2017 la 2:42 PM
Nu donez nimic. Dupa ce ma caliceste statu cu taxe si impozite, sa mai dau o data bani pentru spitale. Imediat o sa faca o cheta pentru autostrazi, pentru pensii si salarii la securisti, etc.
Mihai(Citează)
26/03/2017 la 2:49 PM
#nudonez, se cheama impozite si taxe, si platesc deja destule din astea exact pentru scopurile de a face autostrazi, scoli spitale.
Nu avem de ce sa facem treaba statului roman, este cea mai mare greaseala sa mai dam noi inca o data banii. TOTI se vor invata prost:
– statul ca nu trebuie sa isi faca treaba pentru care exista
– sptalul ca nu cere de la cine trebuie si ca pune problema gresit
– cetatenii care nu vor invata nici ei ca trebuie sa ceara statului sa isi faca treaba, nu sa isi asume ei responsabilitatea in locul acestuia.
Frumos ca ai donat, este alegerea ta, este frumos din partea Vodafone ca se implica dar eu #nudonez.
Gaelex(Citează)
26/03/2017 la 3:12 PM
Cotizez lunar la stat o suma considerabila, iar Statul imi ofera o flegma si o palma dupa ceafa pentru toate contributiile mele. Asa ca nu, nu donez nimic. Sunt prea cinica si incrancenata incat sa ma mai las sensibilizata de astfel de campanii. Pana nu se va schimba nimic, ramane cum am stabilit.
Deea(Citează)
26/03/2017 la 7:13 PM
Să vezi cât cotizez eu! Și totuși, am donat, că nu mor de 2 euro. Alții chiar mor, la propriu.
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 3:34 PM
Eu as vrea sa stiu excat pe ce a cheltuit spitalul banii in ultimii 10 ani.
Asa frumos la liniuta. Si apoi sa luam o decizie.
Din pacate totusi, copiii nu au nicio vina.
Marius(Citează)
26/03/2017 la 5:49 PM
sa se fure mai putin si o sa vedeti dupa cata treaba se face in tara.
sa numai veniti cu vreajeala de asta de 2 lei
popi(Citează)
26/03/2017 la 7:14 PM
să numai?
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 7:27 PM
Din ce observ, multă lume încă trăiește cu impresia că bani ar fi destui în țară, dar cineva îi gestionează prost, nu-i scoate din cont șamd.
Sigur că o parte sunt gestionați prost, altă parte e furată, dar bani suficienți n-ar fi . România produce prea puțin pentru câtă “infrastructură” a moștenit din perioada comunistă. Bugetul țării, însă, este prea mic pentru a repara tot ce trebuie reparat.
E ca și cum unul dintre voi ar moșteni mâine un palat, dar în paragină. Cu toată bunăvoința și economia, n-ar fi bani să-l renovați.
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 11:16 PM
Aici tin sa te contrazic. Cate milioane au furat presedintele consiliului judetean Constanta si primarul Constantei? Cate spitale noi de la zero se puteau construi ? Eu iau ca referinta spitalul de cardiologie de langa Arena Nationala (privat) care a costat 40 milioane de euro cu totul (18.000 de mp,9 etaje, complet utilat). Acum primarul sectorului 3 da 175 milioane de euro pe inchirierea de mobilier in parcuri (caine cu os samd), de banii astia se ridicau 4 spitale. Legat de infrastructura iti amintesc ca prejudiciul facut la CFR de fostul director fugit in America a fost de 2 miliarde de euro, intins pe mai multi ani. Cate trenuri se cumparau de banii astia (Hyperion 3 costa 5 milioane de euro)? Ne-am obisnuit atat de mult cu furtul ca ni-se pare mic si amarat…
eddie(Citează)
27/03/2017 la 12:02 AM
Sunt sigur că foarte multe milioane, pare o mare mafie acolo în Constanța.
Dar nu văd de ce ar plăti cu sănătatea lor niște nou-născuți. Acum cineva vrea să facă ceva bine acolo, se strâng fonduri, se implică niște fundații cu istoric dovedit în domeniu (vezi Marie Curie din București).
Ce-o să-i zici unui nou-născut sau părinților său? Că trebuie să moară ca să învețe Nicușor Constantinescu sau cei care-l votează o lecție? Mi-e teamă că lecția respectivă nu va fi văzută de nimeni, de fapt.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 3:17 AM
Trebuie sa punem presiune mai mare pe conducere pentru a face ce trebuie: proteste, petitii, emisiuni televizate, articole, partide noi samd. Noi strangem bani dar nu putem sa reparam tot sistemul de sanatate. Dureaza un an pentru o sectie. Si in timpul asta apar alte si alte tragedii. Si stiu cum este pentru ca am fost nascut prematur si am cateva probleme de sanatate din cauza asta, tocmai din cauza “sistemului”. Daca factorul politic vede ca merge si asa atunci asa ramane. Greseala noastra a fost ca am inghitit, am tacut si am acceptat orice : spitale proaste , drumuri proaste , totul prost in timp ce oamenii care trebuiau sa le faca furau toti banii.
eddie(Citează)
27/03/2017 la 10:44 AM
Radu, placa nu sunt bani a mers pana acum 10 ani. In ultimii ani au venit o grămadă de bani la buget dar s-au cheltuit sume imense pe spagi, studii de fezabilitate, autostrazi care s-au surpat si alte prostii.
Famiglia care a mostenit palatul Romania cheltuie salariul si ajutoarele primite in fiecare lucrare luna pe băutură, țigări si pacanele.
alex_b(Citează)
27/03/2017 la 10:49 AM
Dar de ce crezi că există bani suficienți? Pentru că, atunci când se face bugetul țării, se vede cum ministerele nu primesc cât au nevoie, iar când te uiți pe bugetele locale, se vede cum banii nu ajung nici pe două surcele.
Abia apoi intervine partea de hoție și cheltuieli în ecuație.
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 9:01 PM
Radu, de ce nu sunt transferate resursele din județele unde s-au închis secțiile respective la Constanța? E chiar atât de greu, în loc sa lase incubatoare și paturi sa putrezească în subsoluri?
Mihai(Citează)
26/03/2017 la 9:04 PM
Probabil din cauza legilor. Fiecare primărie e cu bugetul ei șamd.
Astea sunt discuții filosofice. Între timp, dacă naști în județele alea și copilul are o problemă, are șanse mai mici de supraviețuire decât în alte județe.
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 9:05 PM
Dar nu înțeleg despre ce resurse ar fi vorba. Aparatură veche și pereți cu igrasie au toți, ce-ar fi de transferat?
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 9:20 PM
#nudonez la cersetori. I-aș scuipa. În schimb aici este vorba de copii.
eu din EU(Citează)
26/03/2017 la 9:24 PM
Ditamai discuția pentru o cheltuială mai mică decât prețul unei ape cu lămâie în oraș.
nwradu(Citează)
26/03/2017 la 11:48 PM
Discutia sau problema sta in 2 parti principale:
1.Statul sau mai bine zis administratia statului, este una ineficienta care stim cam toti cat de bine administreaza banii nostri, vedeti cazul de fata.
2.Spitalul Judetean din Constanta, cred ca se renoveaza si se face ceva in el de prin 2008-2009 de cand a fost luat sub administrare de CJ Constanta. Atat de bine a fost administrat ca vedem situatia.
Din Bucuresti sau de prin alte zone, lucrurile se vad altfel, in fond ce-i 2 euro, insa lumea se enerveaza cand vede acest lucru si multi se abtin sa nu fie cinici. Trecand de asta e laudabila initiativa, insa ceva si mai misto ar fi daca s-ar face o procedura foarte simpla de donare a impozitului tau de venit sau donezi suma si ti-o deduci la impozit whatever, catre aceste cauze. Nu de alta, dar mai trebuie si niste amarate de spitale, nu doar biserici si panselute in tara asta.
Asdad2005(Citează)
27/03/2017 la 3:26 AM
Procedura pentru a dona acei 2% este foarte simpla, se depune un formular (230) la ANAF si gata. Ce zici tu cu deducerea donatiilor din taxe are un pericol ascuns : sunt persoane care incearca prin acest fel sa beneficieze personal de acele taxe. Sa iti dau exemplu cu cei 2% din impozitul pe venit sau x% din impozitul pe profit in care se directioneaza catre : bursa propriului copil, propria asociatie de bloc, propriul ONG fictiv (facut de unii administratori de firme) samd. Acum inchipuieti ca procentul este mai mare si implicit si suma deturnata. Ideea este nobila dar apar multi care abuzeaza si strica tot sistemul.
eddie(Citează)
27/03/2017 la 12:48 AM
Laudabila intentia. Atat Radu cat si comentatorii au dreptate din pacate iar ca de obicei, nevinovatii vor plati.
Constanta a fost capusata si falimentata fara scrupule de catre Mazare & Co (aka PSD) timp de zeci de ani. Fiindca vorbim de sanatate, amintesc in treacat de fostul manager SUJ Danut Capatana care a luat mita (descoperita) vreo 500000 EUR si este condamnat la inchisoare si Marius Militaru , chirurg adus de Mazare special pentru apropiati, care cu 3 masini in dotare (printre care Porsche si Mercedes) a conditionat operatia unui batran care avea in grija un copil de 12 ani. Si asta pentru 3000 de lei (bani de benzina pentru sus-numitul).
Astea sunt doar cateva stiri versus marimea jafului care a fost facut (si este) in respectivul judet.
Eu sper sa se faca renovarea si sa se doneze aparatura. Dar mai ales ca doctorii si personalul medical, care NU are cum sa nu stie de cele de mai sus, sa faca munca pe care si-au ales-o si sa elimine ‘parazitii’ din sistem.
C(Citează)
27/03/2017 la 1:24 AM
Si inca o chestie: cu cine tot voteaza oamenii din judetele astea de 27 de ani?
Inseamna ca le e bine…
Marius(Citează)
27/03/2017 la 2:05 AM
Nu înțeleg acest tip de raționament.
După el, ar trebui să lăsăm țara să ardă și să ne sinucidem cu toții pentru că un număr de X ani a fost condusă de proști (și încă este). Știm deja că cei de la putere nu vor schimba nimic, că altfel nu ajungeam aici, așa că ce soluție propui? Dăm foc la tot și ne sinucidem în masă?
Sau cum propui să se schimbe ceva? Fără legătură cu acest spital. Cum propui să se schimbe ceva dacă, atunci când unii care pot face schimbarea spun “am nevoie și de ajutorul tău!”, răspunsul este “nu vreau, să ajute alții sau chiar deloc, pedeapsă pentru anii de vot”.
Poate apare un prinț pe un cal alb și ne salvează…
Între timp, sună a capra vecinului. “Ai votat cu ăla? Să-ți moară copilul!”.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 12:35 PM
Conceptul promovat este in esenta un hei-rup cu public. Ajuta doar azi. Maine ce facem, inca o cheta?
Situatia nu e o urgenta aparuta din senin. Nu e ca rezultat al vreunei catastrofe naturale imprevizibile. Este vorba de o reorganizare.
E dreptul oricui sa zica “Ba, eu nu bag bani intr-o gaura neagra”. Poti sa dai tot atatia bani unui cersetor pe strada. Il vei face sa se simta bine o noapte. Si il vei invata sa considere starea asta o normalitate.
Peste 5 -10 ani poate vei vrea sa faci un copil in Constanta, exact dupa ce paturile respective vor fi fost casate. Ti se va mai spune ca nu a mai donat nimeni. CSF NCSF?
nashu_mare(Citează)
27/03/2017 la 12:38 PM
Deci e de bine sau de rău?
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 12:41 PM
Sa dai bani la cersetori? Foarte buna intrebare!
nashu_mare(Citează)
27/03/2017 la 12:42 PM
Nu, la spitalul unde poate vei naște tu.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 12:49 PM
Mie mi-e cam greu sa nasc. Dar, daca as fi in stare sa nasc, mai degraba as da bani unui spital particular, adica as plati costurile unui sistem functional.
nashu_mare(Citează)
27/03/2017 la 12:52 PM
Da, dar nu toată lumea are 6.000 de lei.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 12:55 PM
Ah, deci daca donezi 4 EUR, te trece careva intr-un catastif la rubrica “astia nu vor trebui sa mai dea spaga la doctor, asistente si moaste in acest spital de stat si nu mai trebuie sa vina cu consumabile si medicamente de acasa”?
nashu_mare(Citează)
27/03/2017 la 12:59 PM
Da, devine all-inclusive, nu mai plătești nimic după aceea.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 1:04 PM
Din experienta, spagile se vor mari, pentru ca vor fi “conditii ca afară”.
Tot din experienta, daca doctorii dinozauri-manageri, aia din cauza carora situatia exista, afla ca esti vreun donator de top, te vor considera client VIP, dispus sa plateasca mai mult.
nashu_mare(Citează)
27/03/2017 la 1:19 PM
Păi asta e vina pacientului, așa îi trebuie dacă se duce îmbrăcat bine și nu pare sărac și mucalit.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 4:57 PM
Daca noi rezolvam problemele de care ar trebui sa se ocupe statul, de ce mai avem nevoie de stat, de guvern, de primarii, de parlament?
Gaelex(Citează)
27/03/2017 la 4:59 PM
Dacă ăia nu-și fac bine treaba, te mai bagi și tu.
Dar aici e dincolo de făcut treabă. Bani nu sunt chiar și dacă s-ar face bine treaba.
România are o economie aproape cât a Cehiei, dar populație de două ori mai mare, suprafață mai mare șamd. Motorul țării e prea mic pentru cât are de împins.
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 12:53 PM
Wow, ce de hate la un articol despre un spital. Eu sunt din Constanta si va spun ca spitalul este in renovare de mai multi ani, sunt mai multe sectii finalizate, chiar maternitatea este renovata, mai putin terapira intensiva probabil. Primul meu copil s-a nascut acolo, iar anul asta se va naste cel de-al 2-lea. Conditiile au fost decente, dar asta pentru ca nu au fost probleme cu copilul. Sper sa evit terapira intensiva si cu cel de-al doilea. Un spital de marimea asta nu se renoveaza de pe o zi pe alta. Cine a comparat spitalul de cardiologie din Bucuresti cu spitalul mare din Constanta, care are 9200mp, nu-si da seama ce vorbeste. Colosul ala trebuie sa inchida bucata cu bucata pentru renovare, pentru ca nu se poate sa-l goleasca pentru a lucra la el. El functioneaza mereu full, asa ca nu-si permit sa-l faca pe tot deodata. De asemenea, fiecare lucrare trebuie licitata, iar procesul e lung si anevoios, la fel ca toate lucrarile statului.
Cateva exemple:
– padiatrie – feb 2016
http://www.reporterntv.ro/stire/sectia-de-pediatrie-a-spitalului-judetean-constanta-a-fost-complet-renovata-video
– ortopedie, chirurgie cardiovasculara, oncologie, chirurgie si cardiologie
http://adevarul.ro/locale/constanta/foto-lux-mizerie-spitalul-judetean-constanta-sectiile-s-au-modernizat-prioritati-1_531ece110d133766a8cc9523/index.html
Empire(Citează)
27/03/2017 la 1:22 PM
Sa recapitulam : Spitalul din Constanta are 9.200 mp iar Spitalul privat de cardiologie are 18.000 mp, si tot cel din Constanta este colos ? Constructia spitalului de cardiologie a durat 2 ani de la zero, cost 40 de milioane de euro, dar la privat nu la stat. Oare nu se gasea un teren prin Constanta sa se faca un spital nou de la zero, dotat si utilat complet si cand era inaugurat erau mutati pacientii in noua cladire ? Nu mai bine terminam problema mai ieftin si mai rapid in 2-3 ani decat sa reabilitam 10 ani, creand un disconfort si celor din spital care stau cu santierul in cap.
eddie(Citează)
27/03/2017 la 1:27 PM
Spitalul Județean are 29.000 mp pe 9 etaje, 1075 paturi, 32 secții.
Se face spital nou. Se tot face din 2007. Cred că ideea că statul va face ceva într-un termen rezonabil, indiferent de domeniu, trebuie abandonată http://www.reporterntv.ro/stire/spitalul-regional-constanta-va-avea-770-de-paturi-si-va-fi-construit-in-zona-viile-noi
nwradu(Citează)
27/03/2017 la 1:25 PM
Sa nu ma inteleaga lumea gresit : Tot respectul pentru medicii care au ramas in tara si se lupta sa profeseze cistit si cat mai bine. Tot respectul pentru ce se incearca sa se faca si tot dispretul pentru autoritatile care ne-au adus in situatia asta. Ca fapt divers eu am donat pentru campania asta cand am vazut video-ul la Ariel (la el era si personalizat :) ).
eddie(Citează)
27/03/2017 la 2:36 PM
Nu ma intelege gresit. Chiar nu am nimic cu capra vecinului.
Atata timp cat avem astfel de conduceri la spitale si la sanatate (si peste tot de altfel), am impresia ca pompam niste bani intr-o gaura neagra.
Cum spun mai multi comentatori, ar trebui sa donam cate 2 euro pt fiecare proiect din tara asta…si unde ajungem?
In rest, e un subiect sensibil, fiecare parere poate fi contestata. As dona cu ochii inchisi cei 2 euro(poate o sa-i si donez), dar ce vreau sa subliniez este ca ar trebui sa ne punem intrebarea “de ce nu vin acesti bani de acolo de unde ar trebui sa vina?” .
Marius(Citează)