un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Trei sisteme deștepte pentru transport modern

6 Feb 2017  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

16 comentarii

Au fost acordate recent niște premii de design și câteva produse de acolo mi-au atras atenția pentru că aș vrea să le văd și pe piața noastră.

LUMOS

Nu doar o vrajă din Harry Potter, ci acum și o cască inteligentă pentru bicicliști. Lumos integrează LED-uri luminoase care le spun celorlalți din trafic ce intenționezi tu să faci: un accelerometru detectează automat atunci când pui frână și aprinde stopuri roșii din partea de spate a căștii, iar dintr-o mică telecomandă de pe ghidon o poți face să semnalizeze stânga sau dreapta. În față are câteva LED-uri de poziție, ca să fii vizibil.

Casca are o baterie reîncărcabilă prin USB, cu o autonomie totală de 3,5 ore. A câștigat premiul Design Museum la categoria Transport, a câștigat și alte premii anterior precum de la Eurobike sau Best Cycling Innovation. Costă 167 de euro, dar n-am verificat dacă poate fi comandată și de la noi.

BICICLETA ELECTRICĂ OKO

Bicicletele electrice sunt foarte mișto și cu siguranță mi-aș dori una. Te ajută foarte mult la plecarea de pe loc, la dealuri și la menținerea unei viteze de croazieră mult mai ridicate, iar faptul că depui mult mai puțin efort înseamnă că nu transpiri folosindu-le. Citiți aici aventura mea cu o bicicletă electrică Smart.

Problema lor este că sunt grele. Au motor, au baterii integrate în cadru, au vreo 26-30 de kilograme, ceea ce este descumpănitor atunci când trebuie să le cari în brațe prin scări sau pe la metrou.

OKO, făcută de danezii de la Biomega, are 18,6 kilograme, că au redus cât de mult au putut. Bicicleta folosește fibră de carbon, are baterii de 356 Wh ce-i dau o autonomie de 45-65 kilometri și folosește o curea din carbon în locul tradiționalului lanț, curea care este mai rezistentă și nici nu necesită vaselină.

SCUTERUL GOGORO SMARTSCOOTER

Acesta este genul de scuter ce ar putea revoluționa transportul urban, mai ales că foarte multe orașe au deja o tradiție bogată în utilizarea acestor vehicule. De ce nu-mi plac mie scuterele? Pentru că sunt foarte zgomotoase și pentru că poluează destul de mult. Smartscooter nu doar că rezolvă ambele chestiuni, dar introduce o mulțime de funcții smart ce-l fac foarte atrăgător pentru generația tânără.

Smartscooter este complet electric, funcționând cu baterii ce-i pot asigura o autonomie de 100 de kilometri. Și nu-i musai să-l încarci doar tu, acasă: sistemul presupune și existența în oraș a unor stații numite Go Station unde lași bateriile tale descărcate și iei altele încărcate. Schimbul de baterie durează doar câteva secunde, zic ei; bateriile au chiar și mâner incorporat, fiind gândite pentru asta.


Are suspensie pe față și pe spate, poate trece prin apă de până la 30 de centimetri, te poți apleca până la 45 de grade cu el în lateral, iar diverși senzori gestionează automat iluminatul și chiar și motorul pentru a mări autonomia.

Apoi, Smartscooter atinge 50 km/h în 4,2 secunde, mai rapid decât scuterele tradiționale, și o viteză maximă de 95 km/h. Nu doar că-i silențios și nepoluant, pleacă și primul de la semafor în fața altor scutere și chiar și mașini. Există și Gogoro S, o versiune specială care micșorează timpul de mai sus la 3,7 secunde și crește cuplul motor.

Revenind la Smartscooter, aplicația de telefon dezvoltată pentru acesta îți arată unde sunt stațiile de schimb a bateriilor și poți rezeva unele în timp ce te îndrepți în acea direcție, îți arată statistici despre călătoria ta, interoghează toți senzorii scuterului pentru a servi ca bord electronic și semnalizare de probleme și permite tot felul de particularizări precum jocuri de lumini și sunete pentru a-ți individualiza vehiculul. Smartscooter este destul de smart (haha) oricum, îi poți schimba culoarea și-l poți customiza în multe moduri.


asus s5507

    16 comentarii

  1. Crede-ma, nu vrei scutere electrice ca mijloc de transport in oras.

      (Citează)

  2. Nashu_mare:
    De ce? Care ar fi motivele?

    pentru ca toti idiotii care o sa le foloseasca o sa dea peste tine fara ca sa ai nici cea mai mica sansa sa ii auzi.
    am trait asta prima oara in Shanghai in 2009, era deja plin de scutere electrice, am ratat cel putin 3-4 accidente la mustata, nu le auzeai decat cand erau la 2-3 metri.

      (Citează)

    • Așa m-am săturat de psudo argumentul ăsta referitor la vehicule electrice. Să-ţi zic eu soluţie: Belești ochii. Dacă dau eu peste tine cu 30km/h cu biclă normală la 110kg în viu s-ar putea să te nenorocesc mai rău ca un asiatic pe scuter. Deci terminaţi cu prostiile. Sau ar trebui toată lumea să poarte clopoţei?

        (Citează)

    • @nea_caisa: cateva chestii:
      – chiar si ignorand masa scuterului, nu prea ai dreptate. Energia cinetica creste mai mult cu viteza decat cu masa. Scuterul merge cu 90.
      – in Olanda, astia merg pe pista de bicicleta si nu numai. Problema nu e doar ca nu te uiti tu, e ca dau ei peste tine.
      – nu e un argument impotriva vehiculelor electrice. Masinile nu au problema asta. Iar scuterele ar putea fi folosite, dar problema trebuie luata in considerare de la inceput.

        (Citează)

    • Oricine merge cu 90 o să meargă pe drumuri nu pe trotuar și acolo am mai zis există o soluţie clasică: belește ochii. Imaginează-ţi că ai căști.
      Oricum îmi place de voi vizionarilor. Mai bine pârţâitoarele alea ultra enervante și poluante pt că vreţi voi să o ardeţi autist pe mijlocul străzii.
      Vezi că a scris un bloggăr celebru despre problema asta. Creangă îl cheamă și articolul era “drobul de sare”.

        (Citează)

    • Stai nene ca nu am spus ca partaitoarele sunt mai bune. Si nici ca problema ar fi pe mijlocul strazii.
      Eu am privit situatia din punctul meu de vedere – scutere pe pista de biciclete. E posibil ca asta sa nu fie si situatia din Romania in viitor, dar eu la partea asta m-am referit. De acord, trebuia sa specific.
      Pe strada evident ca nu conteaza. Aia care traverseaza casca ochii oricum iar aia din masina nu aud nimic oricum.
      Dar asa ca si idee, imi vine greu sa gasesc justificare scuterelor prin oras, daca exista sistem bun de piste de biciclete.

        (Citează)

    • Un scuter care merge cu 90 la oră nu e perfect silențios oricât ar fi el de electric.

      Eu merg la muncă și înapoi cu bicicleta, pe piste de biciclete (Amsterdam) și cu earbuds înfipte în urechi și am văzut pe mulți alții făcând la fel. Nu aud neam de scuter indiferent de motorizare. Aplic cu succes soluția sugerată de nea_caisă.

        (Citează)

    • cand am plecat io din Romania, viteza maxima in oras era de 50. s-a schimbat ceva sau scuterele au aprobare speciala?

        (Citează)

  3. foarte faine bicicleta electrica si scuterul, dar pana una alta noua ne trebuie piste pentru biciclete.

    eu merg de ceva timp la munca cu bicicleta si pot sa va spun ca la inceput am fost surprins de cat de multi oameni vad dimineata la 8 cu bicicleta – aia clar nu sunt la plimbare.

    de aia cred ca daca am avea piste decente ca in orice oras decent, numarul de biciclisti ar creste mult si in 10 ani s-ar putea sa fie semnificativ numarul persoanele care merg cu bicicleta la munca, in loc de masina.

    de aia ma si enerveaza ca nu se fac piste – ar fi atat de simplu sa faci dracului niste piste calumea, ca nu cer de mancare.

      (Citează)

    • Da, avand in vedere distanta, nu cred ca ai nevoie de electrice ca sa ajungi de acasa la munca. Daca ai piste e suficient.
      Dar pentru asta trebuie sa le iei soferilor asfaltul de la gura.

        (Citează)

  4. Ai cam dat cu bata-n balta in legatura cu Gogoro. Scuterele “sunt foarte zgomotoase și poluează destul de mult”, comparativ cu ce anume ? Care sunt “scuterele traditionale” fata de care Gogoro este mai iute ? Nu de alta, dar in general pe afara majoritatea scuterelor de urban comuting sunt de 125 cc in 4 timpi.

    Gogoro are destule probleme legislative. Nu are evident cum se incadra la moped, deci trebuie sa faci scoala pentru el. Factorul cool, reprezentat de posibilitatea de a te juca cu luminile si sunetul este din pacate ilegal, oricat ti-ar placea tie nu ai dreptul sa semnalizezi stanga/dreapta cu verde sau albastru.

    Practicalitatea unui scuter a fost din pacate ciuntita la designul taiwanezilor. Locul de depozitare de sub sa este extrem de mic, nu iti intra o casca sau macar geaca cu protectii. Nu prea au cum sta 2 persoane pe saua aia, decat poate 2 gagici anorexice, caz care oricum nu ar fi deloc confortabil pentru ca nu ai gandit sistemul de sustinere.

    Scuterul l-am vazut pe viu anul trecut la EICMA. Pentru mine ar fi ok, dar persoanele de peste 1.85 arata destul de dubios pe el. Ideea a prins destul de bine in Taipei, nu prea am gasit informatii despre cum merge adoptia lui in Amsterdam, iar Berlinul este urmatorul pe lista.

      (Citează)

  5. Vreau si eu o casca ca aia! Iar despre scutere, noi inca nu avem infrastructura sa circule doua masini, in siguranta, una pe langa cealalta! Iar la traficul infernal din Bucuresti si la pietonii nostri sinucigasi asta mai lipseste.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus