►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
14 Feb 2017 ·
AUTO ·
S-au strâns zilele acestea o mulțime de informații bune despre piața auto, așa că iată mai jos un conspect ca-n liceu.
În primul rând, noile date furnizate de Poliție (fac lunar niște rapoarte pe site-ul lor oficial) spun că în România există 5,47 milioane de autoturisme, din care doar 3% sunt mai noi de doi ani, iar 20% sunt mai vechi de 20 de ani. În total, 7.010.608 autovehicule sunt înmatriculate în România, diferența fiind dată de camioane, motociclete și o mulțime de alte clase utilitare.
Faptul că una din 5 mașini de pe drum este fabricată înainte de 1997 mă cam sperie, vă dați seama ce rable sunt, cât poluează și cum merg și ce sisteme de securitate (nu) au. Din păcate, părerea mea este că eliminarea taxei de mediu prin “legea Dragnea 102 taxe” doar va încuraja importul de mașini vechi, cu motoare poluante, doar pentru că străinii le vând foarte ieftin ca să scape de ele.
Am făcut un grafic pe baza cifrelor scoase de 0-100.ro, mă sperie. Practic 70% dintre mașinile din România au mai mult de 10 ani vechime. Puneți asta în balanță cu faptul că avem o poluare foarte ridicată și că autoritățile nu fac mai nimic pentru fluidizarea traficului auto pentru a micșora poluarea.
De curiozitate, am căutat câte mașini Tesla sunt înmatriculate în România. Avem așa:
Alte cifre: în București sunt înmatriculate 1.253.691 de autovehicule, din care 1.003.738 în categoria autoturism, în Ilfov alte 148.466 autovehicule, din care 115.482 autoturisme.
Vă întrebați cu cât a crescut parcul auto față de 2015? Cu 410.000 de autovehicule în plus, din care 320.000 de autoturisme. În București, numărul de autovehicule a crescut cu 60.000, din care autoturisme 47.000 de unități.
Bine. Acum să vorbim despre vânzările de mașini la nivel mondial în 2016, unde 28,8% sunt SUV-uri, în creștere cu 3,3% față de 2015 (Profit). Mă întreb dacă, peste vreo 20 de ani, vor fi doar două tipuri de mașini pe stradă, SUV-uri și sport.
Toyota este liderul mondial detașat, cu 7,2 milioane de unități vândute, urmați de Volkswagen cu 6,11 milioane și Ford, cu 5,85 milioane unități.
Iată cele mai vândute modele, în funcție de segment. Senzația mea este că piața americană influențează foarte mult aceste clasamente pentru că SUA este o țară mare și bogată. Observați că cea mai bine vândută mașină din lume este Ford seria F, care include acele camionete de mari dimensiuni. La ei, Ford Ranger este considerată o camionetă mai mică.
Ca vânzări, cele mai vândute SUV-uri au fost, în ordine, Nissan X-Trail, Honda HR-V și CR-V, Toyota RAV4, Ford Kuga, Hyundai Tucson, VW Tiguan, KIA Sportage.
Dacia se plasează pe locul 38 al celor mai vândute mărci, cu 465.035 unități vândute, mai mult decât Seat, Land Rover, Cadillac sau Chrysler, nume grele în industrie. Mazda este aproape de Renault, Subaru se apropie de un milion de unități vândute, Volvo doar la 525.000, deși modelele noi S și XC sunt la început de drum și cred că finalul lui 2017 îi va găsi mai sus în clasament.
Este interesant de studiat și cât de sus au urcat anumite mărci premium. De exemplu, s-au vândut mai multe Mercedes clasa C decât Ford-uri Fiesta. Mondeo a câștigat bătălia în fața Passat-ului, Mercedes clasa C în fața lui BMW seria 3. VW Golf a trecut peste Ford Focus cu în jur de 120.000 de unități, deși Toyota Corolla le-a întrecut pe amândouă, probabil datorită piețelor americane și asiatice.
Studiați voi datele pentru alte concluzii relevante.
Până acum, nu am contactat reprezentanții mărcilor auto pentru drivetest-uri cu anumite mașini, ci tot ce-am testat a fost la invitația lor (cu excepția Toyota Prius, în 2011). Dacă ar fi să-i contactez, despre ce mașini v-ar plăcea să citiți? Și sper să sugerați unele normale, că Lamborghini mi-ar plăcea și mie, dar nu cred că se va întâmpla prea curând.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
14/02/2017 la 9:38 AM
Ar fi interesant daca ai putea face un drive test la masinile Volvo. Personal as preferea S90. :) Pe langa ca arata foarte bine au 5***** la siguranta.
DTC(Citează)
14/02/2017 la 9:54 AM
Tesla :)))
alexEAT(Citează)
16/03/2017 la 12:44 PM
Am condus Tesla https://www.nwradu.ro/2015/04/am-condus-o-tesla-suta-in-31-secunde-si-alte-detalii/
nwradu(Citează)
14/02/2017 la 10:35 AM
@ Radu
Ai dreptate în privința vechimii automobilelor și a faptului că poluează.
Eu dețin un Astra G din 2002, luat recent din Germalanda.
Întrebarea pe care eu o pun este: de unde bani de o mașină nouă?
Care-i ponderea din populație, cu venituri suficiente, să achiziționeze un autoturism din 2016-2017?
Da, ideea că probabil nu ne permitem niște mașini este spusă de mulți, dar nevoile noastre sunt cam aceleași: navetă, deplasări, călătorii și ne descurcăm cu ce avem.
Nu vechimea mă sperie pe mine, ci starea lor tehnică. Faptul că-s bombe pe roți.
Frantz(Citează)
14/02/2017 la 12:39 PM
Nu stiu daca s-a facut asta sau nu in Romania dar te provoc (atat pe tine cat si pe un reprezentant auto care vinde masini electrice in Romania) la un test.
Bucuresti – Satu Mare (sau similar) dus-intors, pe trasee diferite, cu o masina electrica.
Cat dureaza, ce provocari sunt, unde “alimentezi” (hotel, “benzinarie”, acasa la un prieten, in curtea unui samaritean) etc?
Ce zici?
M Andrei D(Citează)
14/02/2017 la 3:25 PM
S-a facut pe Bucuresti – Timisoara.
http://stirileprotv.ro/stiri/auto/cum-parcurgi-drumul-intre-bucuresti-si-timisoara-cu-masina-electrica-cat-te-costa.html
Dan G(Citează)
14/02/2017 la 5:21 PM
S-a facut pe Frankfurt-Bucuresti si retur cu un P90DL. In Ro un plin a mers de la Buc pana la Sibiu iar acolo s-a incarcat peste noapte la hotel. Alte opriri cu incarcare au mai fost la Timisoara/Arad. Incarcare lenta a fost la Hotel, in schimb in TM la Kaufland aveau Quick Charge (4h plinul la Tesla, 1 ora la altele).
razorsbk(Citează)
14/02/2017 la 3:26 PM
Mi se pare enorm (si nereal) procentul masinilor de peste 20 de ani. Cel putin in Bucuresti, unde e concentrat 25% din numarul de masini din RO.
Dan G(Citează)
14/02/2017 la 5:25 PM
Radu daca poti as vrea sa faci test drive cu cat mai multe hibride/electrice. Am vazut ca au adus si la noi Ioniq electric si hibrid, iar cel electric e cam cea mai buna alegere dupa Tesla (dupa testele lui Bjorn Nyland).
Ar mai fi Golf GTE hibrid, 330e. De Renault nu mai pomenesc din cauza acelei chirii a bateriilor.
Momentan un hibrid cu autonomie de ~40-50km cum e GTE-ul sau 330e este ideal ca alternativa la un diesel.
razorsbk(Citează)
15/02/2017 la 7:46 AM
Hyundai Ioniq hibrid m-ar interesa si pe mine.
Si evident cele noi… baby leon, i30… d-astea, mai accesibile, daca se poate spune asa.
Vlad(Citează)
16/03/2017 la 12:46 PM
330e este rezolvat https://www.nwradu.ro/2016/06/drivetest-bmw-330e-hibrida-high-tech/
nwradu(Citează)
15/02/2017 la 9:20 AM
Dute ma si bateti cosa…eu am masina din 1997 si bate la fund una mai noua din multe puncte de vedere…electronica…sisteme simple care poti si tu sa mai schimbiceva la ele..nu numai senzori si alti draci..si de poluat ..nu scote gram de fum..sa sti ca sistemul cu adbluee ne e cam ceea ce se spune..asa ca ,,VRAJEALA”
Geo(Citează)
15/02/2017 la 1:38 PM
Ce e, un McLaren F1?
nwradu(Citează)
15/02/2017 la 10:08 AM
Eu stiu doar ca e o singura Tesla in Romania care e detinuta de o persoana care a aparut si la TV, nicidecum sunt 32. Tesla costa exagerat de mult dar nu ca asta a rfi problema ci persoanele nu doresc achizitionarea unei masini electrice. Nu exista prize de incarcare, de ce sa te legi la cap fara sa te doara.
Cineva(Citează)
15/02/2017 la 1:40 PM
Da, dar dacă te uiți pe stradă vei vedea că sunt mai multe înmatriculate aici. Inclusiv am condus eu una.
Prize? Cei care și le-au cumpărat au casă cu garaj, iar autonomia de 400 km te face să o încarci o dată la 2 săptămâni dacă mergi doar prin oraș. Pentru deplasările prin țară au altă mașină sau aleg hoteluri care le pot scoate o priză pe geam.
nwradu(Citează)
15/02/2017 la 10:54 AM
Hyundai i30 – ultimul model, skoda Octavia asta noua, Renault Megane.
marian(Citează)
15/02/2017 la 9:36 PM
As vrea sa testezi Duster cu 1,2 TCE 125 CP 4×4.
Peste 2 ani cand expira motorul meu 1.2 TSI as lua Duster, iar 1,2 TCE-ul il consider util in oras.
Costi(Citează)
16/03/2017 la 2:00 PM
e clar influentata piata de sua.
oricum, Dacia mi se pare incredibil de sus. Ce crestere pentru o marca invizibila inainte de 2004.
animaloo(Citează)