►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mă gândeam ieri, privind predarea președinției SUA către Donald Trump, că echivalentul din România ar fi să ajungă Gigi Becali președinte. Par croiți din aceeași stofă, reiese cumva aceeași atitudine mârlănească, aceeași superioritate dată de parvenitism, același stil “smuls” de a da declarații, de a face politică, de a-i trata pe cei diferiți de niște norme strice pe care ei le consideră ideale.
Dar asta e, americanii l-au ales, acum le este președinte. Și oricât ați vrea să spuneți că măcar în România n-a ieșit președinte Gigi Becali – sau Vadim, de altfel -, sistemul nostru politic nu-i cu nimic mai bun, având în vedere toate mizeriile pe care le face Parlamentul. Măcar în SUA se tem de opinia publică și de votul oamenilor și măcar acolo fac alegeri pentru Camera Reprezentanților la fiecare doi ani, nu la patru.
Momentan Trump apare în știri mai degrabă ca o vedetă controversată prin declarații și nebunie, dar cred că este cazul să realizăm că ieri a devenit președintele Statelor Unite ale Americii, iar asta mă face să mă tem pentru viitorul nostru. Trump vorbește despre o politică de stabilizare internă, de micșorare a cheltuielilor prin țări partenere și de prioritizare a propriilor interese. Nimic în neregula aici, din punctul lor de vedere, dar mă tem pentru noi.
Mai exact, mă tem de o înțelegere cu Rusia prin care sferele de influență să se schimbe. N-ar fi prima oară când marile puteri fac astfel de înțelegeri secrete, amintiți-vă de Conferința de la Ialta, Pactul Ribbentrop-Molotov sau Acordul Sykes-Picot, ba chiar și retragerea rachetelor americane din Italia și Turcia după criza din Cuba. Acum, cu Trump la putere, americanii ar putea să se retragă de la Deveselu spre Polonia. Aici în mare parte puteți vedea o consecință a corupției din România, a celor 27 de ani de incompetență, nepăsare și furturi din cauza cărora străinii nu au investit la fel de mult în România precum au făcut-o în fostele țări iugoslave sau în Polonia, așa că acum nici nu au ce apăra pe aici.
Vorbim, însă, de situația actuală. Micșorarea rolului SUA în NATO este din nou problematică pentru noi, că vestul Europei trăiește bine și n-are chef să-și riște gâtul sau să cheltuie banii prin țările din zona noastră. Majoritatea demonstrațiilor de forță, a exercițiilor militare, a navelor sau escadrilelor sau trupelor venite “în vizită” pe aici au fost americane, deși nici măcar nu sunt de pe acest continent. Europa are o tradiție lungă de vorbă multă și puțină acțiune. Dacă nu mă credeți, citiți despre The Phoney War, perioada de aproape un an dintre 1939 și 1940 când Germania a invadat Polonia, iar Franța și Marea Britanie, ca buni aliați ai polonezilor, au declarat război Germaniei și apoi n-au făcut nimic altceva, mulțumindu-se să condamne acțiunile și să ceară retragerea nemților. Adevăratul al doilea război a început abia când Germania a invadat și Franța. Sună asemănător cu războiul declarativ dat pentru integritatea teritorială a Ucrainei? Sună!
Rusia, în schimb, pare în plină expansiune a sferei de influență. Rusia este ca un animal rănit și pus la colț, moment când devine foarte periculos. Dacă țările vestice au un nivel bun de trai și nu vor să sară rapid la bătaie, Rusia are o economie în pioneze, sărăcie și izolare, moment când ceva acțiuni ca-n vremea imperialismului sa a Războiului Rece fac bine pentru moral. Iar noi suntem chiar vizavi de lac de ei.
Nu vin ani ușori, ci unii de nesiguranță, de neîncredere în aliați, mai ales pe măsură ce diverse partide extremiste prind tot mai multă putere în Europa. Nu le plângeți americanilor de milă că vine Trump președinte, deși mă aștept ca președinția acestuia să fie una a scandalurilor politice și a deciziilor pripite, dar, vorba aceea, nu întrebați pentru cine bat clopotele, că s-ar putea să bată mai degrabă pentru noi.
Trump este atât de ușor de momit ca să sară la scandal. Recent a fost criticat de Robert de Niro și Trump a răspuns imediat pe Twitter că De Niro este un actor trecut, ignorat de producători, care a câștigat pe nedrept Oscarul pentru că s-a trișat atunci la vot. Și mă gândeam ce rost are să spună astfel de minciuni sau măcar de răspunsuri fanteziste, de parcă ar ști Trump cum s-a votat la Oscar, în loc să spună un simplu “o să le dovedesc tuturor că De Niro se înșală” sau un “mulțumesc lui De Niro pentru opinie, dar poporul mi-a acordat mie voturile” sau un mai acid “poate că după ce-a recitat diverse scenarii în diverse filme, De Niro are impresia că se și pricepe la politică, dar îi recomand să rămână la Hollywood și atât”, în loc să o dea pe baliverne.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
51 comentarii
21/01/2017 la 8:24 AM
Daca te uiti aici http://www.minddisorders.com/Flu-Inv/Hare-Psychopathy-Checklist.html vezi ca Trump bifeaza aproape toate simptomele prezentate de psihopatie. E bun de pus in manual. Ma rog, nu ar fi primul politician cu probleme psihice, Churchill era bipolar.
Mihai(Citează)
22/01/2017 la 10:15 AM
Și kennedy lua droguri, orice e posibil.
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 8:33 AM
Si totusi, noi avem un baiat original presedinte, profesor mediocru, fost primar intr-un oras cam cat o treime din sectorul 3 care are 5-6 case din…meditatii. Ghinion, le-am dat sah-mat la faza asta.
Stai liniștit, nu le plange nimeni de mila americanilor si nici nu le canta prohodul. Nu e primul președinte din State controversat si nici nu o sa fie ultimul.
zet(Citează)
21/01/2017 la 9:01 AM
Situatia de “razboi rece” aduce multe castiguri in industria de armament.
A mai fost un presedinte care la inceputul anilor 60 a incercat sa schimbe multe lucruri fata de predecesorul sau.
Se numea John Kennedy.
Nicu(Citează)
21/01/2017 la 1:46 PM
Nu e Johannis perfect dar a fost un profesor bun la un liceu foarte bun, a fost primar într-un oraș model care ca întindere e cât jumate din București dar cu populație normală nu sardine ca în Mărețul Sector 3 și are 4 imobile (case e mult zis) al cincilea l-a pierdut la tribunal. Vezi că ai uitat de trafic de copii (unde nu există nici o fărâmă de dovadă), binom(sunt convins că 90% din detractori habar n-au ce vrea să însemne), USL și că aruncă cu geaca câteodată.
Acum să-ți zic eu cum NU e Johannis:
-nu are conflicte de interese de miliarde
-nu vrea să apuce femei de “pisică”
-nu își bate joc de familia unui soldat mort la datorie
-nu zice că e contra băncilor și după aia îsi ia 6(șase) miniștri de la Goldman-Sachs
-nu o laudă pe Hillary înainte de alegeri, o scuipă în timpul alegerilor și după alegeri se face că uită
-nu face doi ani de zile circ cu certificatul de naștere și după se face că plouă când nu găsește dovezi
-nu a falimentat de 5 ori (faliment care înseamnă că subcontractorii lui au ieșit în pierdere, fix micii afaceriști pe care i-a lingușit în campanie)
-nu a deschis o universitate care era o păcăleală (spiru haret și maiorescu la noi sunt universități de elită în comparație cu mizeria aia)
-nu cataloghează miliarde de oameni ca terorișți și sau violatori
-nu zice că e în regulă că rusia invadează și dezmembrează o țară vecină
-în general nu e perfect dar nici nu e un penibil ca moșneagul ăła portocaliu
nea_caisă(Citează)
21/01/2017 la 2:13 PM
True story!
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 9:52 AM
Tocmai asta gandeam si eu ieri cu cineva la o discutie ca echivalentul la noi ar fi Gigi Becali sau poate chiar varul sau Giovanni :)). La americani , democratia are parghiile necesare de a se apara…la noi nu prea. Exceptand Parlamentul ce cheama populatia la referendum atunci cand nu le convine lor pe persoana fizica presedintele in rest ,nu prea avem. Sa fi fost Nastase presedinte sau Geoana ,de dimineata pana seara putea sa faca tampenii ca televiziunile tot in slavi il ridicau.
Nemo(Citează)
21/01/2017 la 10:40 AM
probabil ai uitat ca il avem pe asta fix pentru ca oamenii au preferat sa nu il aiba pe celalalt, unu’ fost procuror mediocru..
gabi(Citează)
21/01/2017 la 12:53 PM
Mereu am votat,ca popor, cu raul cel mai mic. Niciodata din convigerea ca cel votat este “cel ales”….noi ne-am multumit cu deviza ” lasa bah mai bine ca nu a iesit ala”
Laurentiu(Citează)
22/01/2017 la 10:17 AM
Dacă era doar un procuror mediocru era ok, dar aparent toți “prietenii” săi apropiați sunt cercetați penali sau fugari.
Păi dacă mereu am avut de ales între două rele, ce să faci altceva? Iau Iohannis nu-i rău în sensul acela, doar nu-i bun.
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 11:21 AM
N’are nici o treabă președintele nostru cu al lor.
Al lor este echivalent și cu primul ministru, în același timp, pt. că este șeful “cabinetului”. Puterea președintelui american este mult mai mare și mai completă decît a președintelui român.
alias(Citează)
23/01/2017 la 1:06 PM
si sefu armatei
animaloo(Citează)
21/01/2017 la 11:23 AM
vezi Radu tocmai de aia nu esti presedinte ;)
in alta ordine de idei fiecare in societate isi are locul pe care il merita!
eu zic sa il lasam pe Trump ca stie el ce are de facut si cum se face…vezi impactul asupra cursului pe care il are fiecare tweet, cand vrea sa creasca ori sa scada $ mai baga cate un tweet mic in functie de ce ordine de vanzare-cumpare are de facut Ivanca pe bursa.
Mihai Dobre(Citează)
22/01/2017 la 10:18 AM
Nu e că-l pot împiedica în vreun fel să facă ce vrea. Dar cum ziceam în articol, mă tem pentru consecințele asupra României, că-mi pasă mai mult despre acest aspect decât despre soarta americanului de rând.
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 11:43 AM
Sa nu ne temem, oare am uitat ca a fost Dragnea si a pus o vorba pentru noi la Trump? S-a ocupat personal! Dialogul a fost cald si deschis.
Una(Citează)
21/01/2017 la 11:52 AM
Asa arata o victima a campaniilor de demonizare a presenditelul Trump: https://www.youtube.com/watch?v=dG2QBeIRfvc
Mass-media capitalista are o eficienta in a spala creierele maselor cu mult peste propaganda comunista.
gigi(Citează)
23/01/2017 la 1:17 PM
Blogurile romanesti nu sunt departe de ce primesc de la mainstream media americana.
E greu sa gandesti pentru tine.
alin(Citează)
21/01/2017 la 1:06 PM
Da.Acu’ una din doua:fie dupa 4 ani Trump se va dovedi un presedinte tinut in frau,usor tampitel dar nu catastrofal-caz in care oamenii cu capul pe umeri(inclusiv eu) se vor simti idioti-ceea ce imi doresc din suflet.Sau vom asista la sfarsitul de facto al NATO si redivizarea europeana,cu rusi defiland si pe la noi-caz in care sustinatorii locali(si nu numai) ai ipochimenului se vor simti cretini-asta daca nu cumva le surade perspectiva.Asta,bineinteles,daca nu face misto vreun politician chinez de coafura lui intre timp…..
Peredhil(Citează)
22/01/2017 la 10:26 AM
Nici una dintre acestea, zic eu.
Trump nu poate fi ușor ținut în frâu. N-a câștigat alegerile prin sprijinul partidului, ba chiar din contră, deci nu datorează multe unor oameni din umbră. Are bani, are ceva carismă la public, nu poate fi strunit ușor.
Sfârșitul NATO nu va veni așa ușor. Dar orice imperiu cade treptat și de obicei după ce ajunge la un nivel unde nu mai trage în sus. Complacere în viață bună, birocrați incompetenți în locul unor specialiști, tocmai pentru că “familiile” cu bani vor să ajungă și la putere, relaxare pe principiul “suntem tari, hai să o lăsăm un pic mai moale” șamd. Istorie clasică, vizibilă în istorie de atâtea ori.
nwradu(Citează)
22/01/2017 la 1:18 PM
Ma refeream sa fie tinut in frau de militari,pentru a nu face praf tot ce a construit US in materie de aliante.Si-s total de acord cu ce zici tu legat de un imperiu-si asa se va duce UE daca continua trendul.Doar ca NATO e o alianta,construita in jurul articolului 5;daca joaca rusii kazaciocu’ prin baltice,de exemplu,iar hahalera de POTUS ignora,tragem cortina repejor.Trist e ca imi aduce aminte de cartile citite despre perioada interbelica:in jurul nostru situatia poate sari in aer,iar pe noi ne conduc niste jivine lacome si inepte.
Peredhil(Citează)
21/01/2017 la 2:25 PM
Ciudat, să-l condamni pe Trump pentru că pune interesul USA înaintea interesului altor țări. America investește disproporționat de multi bani in armată și duce greul NATO. În privința asta a cerut că celălalte tari să-și respecte angajamentul de a aloca 2% din PIB apărării. Dacă ești supărat, fii pe politicienii români care nu au acordat importanta apărării. Este și cazul țărilor din vest.
Imaginea ta că Trump iese in evidenta doar prin nebunie este data de sursele de informații pe care le urmărești. Cel mai probabil CNN sau emisiuni cu înclinație liberală ale lui Bill Maher, sau Jaimy Oliver.
Despre faptul că Trump reacționează la declarații ale vedetelor. Exista filme similare ale vedetelor ce își ara sprijinul necondiționat președintelui Obama în 2008 și 2012, pentru că este la moda să arăți cât ești de progresist. Vedete care trăiesc în comunități exclusiviste, dar militeaza pentru granite deschise. Exista filme cu Meryl Streep, Jack Nicholson, Martin Scorsese care nu se mai satura să-l aplaude pe Roman Polanski, in 2003, la oscaruri după ce acesta fusese condamnat pt pedofilie și era fugit din țară.
Sunt multe de spus, dar discuția asta este prea lunga. Vreau doar sa fie prezentat adevărul întreg, nu doar dintr-o perspectiva.
Valentin(Citează)
21/01/2017 la 6:19 PM
Corect. John Oliver, Jon Stewart etc nu sunt programe de stiri, ci doar entertainment.
http://thesixthirty.com/news/why-last-week-tonight-with-john-oliver-is-not-a-news-program/
V(Citează)
22/01/2017 la 10:30 AM
Poate ai citit alt articol decât ce-am scris eu, pentru că eu, vorbind despre ce vrea Trump să facă pentru americani, am spus “Nimic în neregula aici, din punctul lor de vedere, dar mă tem pentru noi.”
Așa că nu-l condamn pe Trump, ci mă tem pentru noi.
Și nu preiau opinia unor site-uri de știri, ci le folosesc pentru a vedea cu ochii mei declarațiile lui Trump și acțiunile acestuia.
De exemplu, nu pot înțelege cum poți spune la începutul campaniei:
“îi admit mult pe soții Clinton, am fost la nunta fiicei lui, suntem prieteni”
apoi în campania să spui
“dacă voi fi președinte, Hillary Clinton va fi la închisoare” și să mergi pe #CrookedHillary
apoi la finalul campaniei să spui
“îi admir mult pe soții Clinton, vă rog să vă ridicați pentru a-i aplauda din picioare”.
Ce-i acolo, se schimbă lucrurile după cum bate vântul? Și în aceste condiții, cum să nu mă tem pentru noi, care suntem la granița sferei de influență americane?
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 2:46 PM
L-au pus pe Camacho pt show..”America its not a country, America its a business”
vafanculo(Citează)
21/01/2017 la 3:15 PM
Oricum, incepe bine .Hai sa bagam gunoiu’ sub pres,urmasii ne vor fi recunoscatori.Nu m-as mira sa decida ca si evolutionismul e o idiotenie-in definitiv in cazul sau n-a prea functionat.De admirat metoda subtila,totusi.
Peredhil(Citează)
21/01/2017 la 4:07 PM
Stai calm, nu se întâmplă nimic. Problema e doar de percepție a pulimii care nu știe să vadă tranziții, gradiente și soluții hibride și văd lumea cu ochelari de cal în alb și negru. De aia a și câștigat trompeta. Le-a cântat în strună ălora care dacă zic că panourile solare nu merg noaptea noi ar trebui să ne întoarcem la încălzire exclusiv cu ulei de balenă.
Emisiile vor scădea indiferent ce zice urangutanul ăla și prieteniii lui. Cărbunele e mort, omorât de gaz nu de regenerabile și asta înseamnă emisii mai mici și flexibilitate mai mare. Flexibilitate mare care o să facă tot mai fezabile solar și vânt. Când intră șî bateriile atunci să vezi distracție. Chiar dacă nu le pasă de CO2, nimeni nu vrea NOx și ambele merg mână în mână, oricât adblue ai băga. Americanii n-au uitat de smogul din ’70. Tehnologia merge mai departe și combustia e depășită tehnologic. Nu o să dispară, dar va fi din ce în ce mai puțin relevantă.
nea_caisă(Citează)
23/01/2017 la 1:23 PM
Chiar si snopes, care sunt liberali nu sunt ca asta e real. Si ai explicatia mai jos.
WHAT’S TRUE: The terms “LGBT” and “climate change” were absent from WhiteHouse.gov immediately after Inauguration Day 2017.
WHAT’S FALSE: The majority of content on WhiteHouse.gov was transferred to ObamaWhiteHouse.gov on Inauguration Day, and the terms “LGBT” and “climate change” were not specifically removed by Donald Trump.
alin(Citează)
21/01/2017 la 3:38 PM
Lasă mă că nu uită Trump de România, a fost nento Dracnea să îi arate unde suntem pe hartă.
În altă ordine de idei, comparația cu Becali nu e cea mai bună. Becali a avut noroc că avea niște terenuri într-o zonă care urma să fie foarte scumpă. În timp ce Trump are o istorie de familie în domeniul afacerilor imobiliare.
Are un ego foarte nașpa, mi-am dat seama când am citit în urmă cu câțiva ani „Nu renunța niciodată” dar n-am putut să ignor toate proiectele pe care le-a dus până la capăt. E drept, cu tot cu scandalurile de rigoare.
Gabi Miron(Citează)
22/01/2017 la 10:32 AM
Știi că proiectele alea nu sunt cumva auditate, ca să știi că au fost duse la capăt. N-a dat detalii despre profitabilitate, avere șamd. A și închis o mulțime de proiecte și business-uri pentru că n-au mers, ceea ce nu-i ceva în neregulă, dar arată că nu tot ce atinge se transformă în aur.
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 4:51 PM
Ct de mult gresesti in ceea ce priveste noul presedinte al SUA TRUMP!!! Dupa parerea mea s-a ajuns intra-adevar ca politicienii (atat in SUA cat si la noi) sa-si urmareasca cinic NUMAI propriile interese. S-a ajuns la un grad de ipocrizie incredibil, se vorbeste mult, se promite mult, dar nici cel care promite ceva nu crede absolut deloc in cele spuse.
In sfarsit a venit cineva care vorbeste direct, sincer, avand o mare experienta de viata de numeroasele probleme ale prezentului si acesta este TRUMP.
Merita sa te uiti, macar in fuga pe materialul scris de ANDREI MARGA intuitulat Platforma lui Trump, material publicat in cotidianul de astazi 21 ianuarie. Materialul,, dupa parerea mea este o analiza corecta a realitatii
Andrei(Citează)
22/01/2017 la 10:33 AM
Nu-mi pasă așa tare de cetățeanul american, cât de faptul că strategia lui Trump ar putea presupune o renunțare la această zonă a Europei.
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 5:08 PM
unu la mana:
trump urmeaza o regula simpla: ma ataci, te atac. E buna, e proasta, nu stiu, dar si-a facut-o dupa o luunga cariera in mass-media.
doi la mana:
intr-o europa care se intoarce la nationalism, Romania are nevoie urgenta de aliati. Ca e Polonia, ca e Slovacia, ca sunt tarile baltice, indiferent, ce nu vrei e sa fii singur.
trei la mana:
acum se vede miopia de a nu vedea decat pe termen scurt (vai, dar costa! sunt saraci!) in relatia cu republica Moldova. In loc sa tragem tare si sa fim uniti la ora asta, s-ar putea sa mai avem un stat dusman la granite, care ar putea fi folosit ca portavion rusesc.
Daca am fi reusit Unirea, la ora asta aveam granita cu Ucraina, alta tara cu vederi anti-putin, si ne durea in cot.
mac gregor(Citează)
22/01/2017 la 10:47 AM
Mie mi se pare proastă sau, cel puțin, lipsită de un tact care-i obligatoriu în astfel de funcții. Dacă-l atacă în vreo declarație și președintele Filipinelor, ce face, îl bombardează direct?
N-ar fi mers niciodată. Noi zicem că vrem unire cu Moldova pentru că sunt români, dar Transnistria este rusă. Dacă noi luăm jumătate din Moldova pe logica “sunt de-ai noștri”, rușii ar trebui să ia cealaltă jumătate pe aceeași logică.
Aliați… nu prea avem. Majoritatea statelor vestice nu prea țin la români, îi asociază cu hoții și cerșetorii care-i deranjează prin orașe. Avem prea puține produse la export ca să conteze, iar uzina Dacia din Maroc deja produce mai mult decât cea de la Mioveni. Software, IT, testare, outsourcing? Astea se pot face oricum și de oriunde, inclusiv tot de aici, indiferent sub influența cui pică țara.
Ca să contăm ar fi trebuit să avem deja lucruri palpabile: infrastructură ca să fim un coridor important pentru comerț și să aducem investiții mari, greu de mutat, o administrație fără corupție, pentru a nu fi ușor susceptibilă “cadourilor” dinspre est și tot așa. A trecut vremea pentru a le mai construi.
Cum ar fi, intrăm în furtună cu un vapor nesigur și găurit, nu putem estima cum vom ieși.
nwradu(Citează)
22/01/2017 la 12:17 PM
Sigur ca nu il bombardeaza :) ii raspunde pe acelasi plan, cu vorbe.
Replica la fel
mac gregor(Citează)
22/01/2017 la 12:27 PM
Nu sunt de acord cu logica ta. E ca si cum ai zice ca nu putem lua Ardealul pentru ca la HarCov sunt unguri.
Ba ar fi foarte ok. Nu perfect, dar in viata reala nu exista chestii perfecte.
mac gregor(Citează)
21/01/2017 la 8:06 PM
Observ in Romania o mare adversitate fata de ascensiunea lui Trump (care a dus pana la castigarea alegerilor), aproape ca nu imi vine sa cred ca alegerile se desfasoara peste Ocean si nu aici, hahaha.
Trump a coborat la oamenii de rand si le-a spus pe fata: joburile voastre au plecat, produsele pe care voi le cumparati sunt manufacturate in alte tari (iar proiectarea lor tot in alte tari, probabil..), banii vostri intretin alte popoare si tot asa.
hillary nu este altceva decat un bugetar_de_o_viata, inalt functionar public avand dreptul de a participa la “concursul pentru ocuparea postului de” sef al statului.
Stimati romani, asa ati ales si voi, tot un “outsider”, chit ca a fost primar al unui oras important din Ardeal. Da, s-o lasam pe aia cu “raul cel mai mic”, “am ales pe x ca sa nu iasa y”.
Trump a venit cu avionul la cateva speech-uri, in Romania un astfel de om este considerat un megaloman, orgolios si mai stiu eu ce adjective. Nu, in US of A este considerat un lucru foarte bun si puterea atrage!
Cand un candidat spune despre sustinatorii celuilalt ca sunt niste deplorabili, mai ales ca respectiva persoana este platita din bani publici, chiar nu mai am alte cuvinte. Pe langa alte actiuni dezastruoase ale actualului ei sot.
Cat priveste investitiile mai mari in Polonia decat in Romania:
Romania nu reprezinta o piata atractiva si sustenabila pentru investitori exceptand costul redus al fortei de munca, mentalitatea de supunere al angajatului tipic (multi raman peste program, chiar si sambetele, uneori fara ore platite), necunoscator al codului muncii si al pietei fortei de munca (se stie ca este o criza de personal in Romania, chiar daca au firmele bani sa plateasca mai bine decat concurenta, tot nu gasesc acel angajat bine pus la punct profesional, ori, extrema cealalta: “este inca (?!) criza, nu ne permitem sa iti oferim bonuri de masa”, “dar de ce ne pleaca angajatii?? Lasa ca asteapta alti 100 la poarta”), autoritatile care nu isi indeplinesc sarcinile cum trebuie (aplicarea la sange a legii) si tot asa.
Eu unul, prefer sa cumpar masina Ford fabricata in Romania decat “romaneasca” Dacia Logan, care se fabrica in Maroc.
“Buy American and hire American” – Trump.
Cam ceea ce spunea si un fost realizator de emisiune economica la tvr 1 si digi24: cumparati romaneste si ne va merge mai bine la toti!
Ceea ce este sigur este agitatia aparatului de propaganda, care, desi se considera de dreapta, pare foarte panicat dupa aceste alegeri, aproape ca se simte mirosul de “mester” care vine sa schimbe clantele de la ambasade, daca se intelege aluzia. Just sayin’!
Poporul a votat, rezultatul e oficial si investitura a fost incheiata acum >12h, restul e gargara!
zuzu(Citează)
22/01/2017 la 10:48 AM
Ai pierdut din vedere subiectul articolului: mi-e teamă pentru România în contextul ieșirii lui Trump.
Discuția despre cum a fost ales, ce merite a avut, ce neajunsuri a avut Hilary deja nu mai contează. În mare parte sunt de acord cu tine și, chiar dacă n-aș fi, omul a fost ales, mult noroc în continuare, nu ne da la lupi!
nwradu(Citează)
23/01/2017 la 1:11 PM
logan made in maroc. Ce plm fumati ma?
Exceptand un singur model toate sunt facute in Mioveni.
animaloo(Citează)
21/01/2017 la 8:23 PM
O Rusie care are rubla la jumatate din valoarea din 2014 fata de euro/dolar. O Rusie care depinde de pretul la gaze si petrol ca sa supravietuiasca.
Nu vad o Rusie dornica de expansiune, dar vad o batalie intre americani care sa ne ajute sa exploatam extractia de petrol/gaze si rusi care sa ne vanda gaze naturale.
Nu suntem nici Israel ca sa primim in umatoarii 10 ani 30 miliarde cadou de la SUA.
Trump cu bani putini si orice declaratie care sa ajunga o stire a reusit sa castige alegerile, acum o sa vedem daca se va comporta la fel.
dw(Citează)
22/01/2017 la 10:57 AM
Nu or avea multe ruble, dar imaginea unui mare imperiu nu se uită ușor, iar avioane și soldați au în continuare mai mult decât toată Europa.
Ultima lor expansiune a avut loc în 2014, când au invadat un stat vecin și cu care aveau legături tradiționale, deci nu știu de ce nu-i vezi dornici de expansiune. Apropierea de Turcia și de Siria arată că vor să fie o forță și în Mediterană, iar mișcările din Kalinigrad nu sunt semnul unei țări liniștite, care-și vede de ale ei.
Epoca “Americanii vor petrol” a trecut. Americanii și-au redus importurile de petrol la mai mult de jumătate față de 2008. De fapt, dacă ții minte acum un an sau doi, extrăgeau la ei atât de mult petrol încât statele din Golf au redus puternic prețul barilului pentru ca americanii să-l cumpere mai ieftin de la ei decât să-l extragă chiar din SUA, unde forța de lucru e scumpă și e complicat cu mediul înconjurător.
Important este că americanii au arătat au arătat că se pot descurca și fără mulți alții. În plus, investesc în fotovoltaice, eoliene șamd, probabil sunt țara cu cele mai multe mașini electrice și panouri solare.
nwradu(Citează)
22/01/2017 la 11:46 PM
@Radu povestea cu Crimea e foarte complicata. Rusia daca cere tarilor care au facut parte din URSS sa fie conduse de un guvern federal de la Moscova cred ca multi si-ar dori incepand cu Armenia si tot ce e la est, cand multi oameni merg la munca in Rusia la fel cum merg romanii in Europa.
Americanii si-au dorit independenta energetica ca prea au depins de tarile din golf care inchideau si deschideau robinetul dupa voia lor.
Masinile electrice au aparut ca raspuns la 5$/galon benzina, dar acum e la jumatate si lumea cumpara iar camionete. Masinile electrice nu reprezinta nici 1% din volumul celor clasice vandute anual.
China investeste cel mai mult in fotovoltaice ca au vreo 70GW instalati si US are doar jumatate. Cauta Ivanpah Solar construit de faimoasa firma Bechtel, ca nu produce cat au estimat ei, macar nu e cu fotovoltaice.
Din 125 milioane de case in SUA doar 1 milion au panouri solare acum, sa vedem Trump stopeaza sau accelereaza instalarea de noi sisteme, cu toate ca multe orase cer ca noile case construite sa aiba panouri solare.
Gazul natural a trimis la cimitir exploatarea de carbune. Daca vrei sa devii un Bill Gates, Zuckerberg trebuie sa gasesti o solutie de transport si strocare a gazului natural ca technologia existenta de vreo 100 de ani nu e cea mai ieftina sau baterii ieftine.
Americanii au destul gaz natural si cu “fuell cell” pot face electricitate ieftina.
dw(Citează)
21/01/2017 la 9:52 PM
Trump nu a devenit presedinte intr-un mod democratic.
A avut cu aproape 3 milioane de voturi mai putine decat Clinton. El a castigat din cauza colegiului electoral care intr-o masura a fost pus pentru a opri ascensiunea la presedentie a unor persoane precum Trump.
Paul(Citează)
22/01/2017 la 10:59 AM
Ba da, e democratic dacă așa este sistemul lor. Dacă nu le-ar fi convenit, îl schimbau.
Vezi pe la știri la ei, n-au comentat prea mult faptul că votul popular a fost câștigat de Clinton, cum n-au comentat nici la Gore.
nwradu(Citează)
21/01/2017 la 9:54 PM
Cornel S(Citează)
22/01/2017 la 9:42 AM
Trump e motivul pentru care ma gandesc serios la emigratie pentru prima oara, de teama unui razboi.
Zicea cineva mai sus ce e rau ca Trump are interesele Americii ca prioritate. Pai problema e cum defineste el interesele Americii, ca si NATO a fost un interes al Americii la un moment dat.
Trump vad ca defineste interesele SUA in termeni de tranzactii comerciale cu restul lumii. “Vom indeplini obligatiile noastre daca tarile isi platesc partea lor”.
Cum e diferit asta de o schema de protectie practicata de mafie? In nici un fel.
NATO a fost creat pe o comuniune de idei si de idealuri (sa asigure pacea, ceea ce a si facut). Daca acum americanii pun banii pe primul loc, atunci dumnezeu cu mila.
Robo(Citează)
22/01/2017 la 10:59 AM
Unde? Australia? Că vestul Europei nu pare prea prietenos. Poate prin Austria sau Cehia sau pe acolo să mai fie locuri bune.
nwradu(Citează)
22/01/2017 la 12:36 PM
In lumea reala orice asociatie are un cost, altfel se dizolva. Nato a fost facuta cand europa era praf dupa razboi, asa ca usa ducea greul. Dar chiar si asa statele actuale nu isi achita obligatiile mici.
Chiar daca pibul lor pe cap de pers e mai mare ca in usa.
Pana si pe filelist trebuie sa respecti niste reguli, si is destul de stricte.
mac gregor(Citează)
23/01/2017 la 1:20 PM
HIllary voia razboi cu Rusia, Trump nu, si tie iti e frica de razboi.
alin(Citează)
22/01/2017 la 1:52 PM
da, exact la Australia ma gandeam.
ei inca mai accepta imigranti.
Robo(Citează)
22/01/2017 la 3:44 PM
Bine ca, la audierile in fata comisiilor din Senat, unii dintre cei pe care i-a ales ca membri ai cabinetului sau, au zis acolo tocmai contra la ceea ce tot sustinea portocaliul si inca sustine. Aici ma refer in principal la MadDog Mattis, care este printre putinii care au experienta in domeniul sau.
Cand am citit prin link-ul dintr-un articol cu stiri de-al tau, despre Secretarul Energiei, care habar nu a avut la ce se inhama, omul crezand ca va merge din tara in tara sustinand metoda petrolului si altor combustibili de genul, in schimb s-a ales cu stocul nuclear pe cap. Mai ales ca cei dinaintea lui au fost laureati ai premiului Nobel sau cumva experti in domeniul lor.
Bine macar ca il are pe Paul Ryan, al doilea om ca succesiune prezidentiala, care ei el declara inversul la ceea ce tot scoate pe gura Trump. Time will tell!
Coffeeman(Citează)
24/01/2017 la 6:02 PM
Acest aspect este adevarat dar la fel de adevarat este si ca in US of A afacerile si banii sunt la fel de importante. Iar faptul ca
nu este altceva decat consecinta faptului ca profitul este sfant in State. Sa parafrazez o zicala celebra americana: it’s nothing personal just business.
Chinezii nu au facut asta dinadins ci companiile americane si-au mutat in alte tari productia pentru a scadea costurile. Asta inseamna capitalismul. Nimic mai mult. It’s nothing personal just business.
Iar faptul ca joburile din industrie scad se datoreaza si tehnologiei in special automatizarii. Si Statele Unite nu sunt singurele tari din care productia s-a mutat.
Aurora australis(Citează)