►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Faraday Future, o companie ce se dorește un concurent direct pentru Tesla, a prezentat la CES 2017 viitoarea mașină electrică FF91 (se pronunță nine one). Vânzările încep în 2018, spun ei.
Vehiculul arată bine sau măcar foarte futurist. Principalul său selling-point este puterea de 1050 cai-putere dezvoltată de motoarele electrice, care-i asigură suta la oră în 2,39 secunde. Asta îi face pe cei de la Faraday să spună că este cea mai rapidă mașină electrică din lume, deși diferența față de Tesla P100D (care face 2,5 secunde) este infimă.
Interiorul va fi prezentat mai târziu în 2017. Exteriorul este de saloon mare, are 5,25 metri lungime față de 4,97 la Tesla. Include funcții de condus autonom și o autonomie de peste 700 km, în estimările lor. Printre alte tehnologii va fi și recunoașterea facială pentru deblocarea automată a mașinii, iar prin recunoașterea mutrei tale mașina va adapta automat temperatura, muzica și alte detalii la felul în care te simți. Poate că dacă ai o față acră, îți bagă direct “bitch better have my money” în difuzoare.
Sistemul autopilot este interesant deoarece include un lidar retractabil. Lidarul este un fel de radar ce folosește raze laser, vi l-am arătat aici. Pe lângă el, mașina are 10 camere, 13 radare și 12 senzori cu ultrasunete. Un software deștept îi permite mașinii să se parcheze singure: te dai jos în fața mallului, ea merge mai departe și caută o parcare.
Prețul final nu a fost comunicat. Faraday Future este o compania americană finanțată de chinezi, în principal de miliardarul Jia Yueting, fondator Le.com și LeEco.
Sunt două observații de făcut aici. 1 – câteva știri sar calul spunând că “Tesla și-a cunoscut cel mai mare competitor”. Nici pe departe, deoarece în domeniul start-up-urilor auto electrice Tesla are deja awareness, este un brand cool și, mai ales, are o experiență deja mare în domeniu, iar experiența contează mult aici, plus o rețea de superchargere, magazine și aftersales. Viitorul Tesla 3 va rupe piața; cum ar fi, Tesla joacă deja la alt nivel.
Cei mai mari competitori pentru Tesla nu sunt alți producători mici de mașini electrice, ci giganții tradiționali din industria auto. Aceștia au ignorat domeniul mașinilor electrice, au râs de Tesla, le-a cam înghețat râsul în gât după un timp și acum asistăm la o goană nebună spre mașini electrice, după ce primele generații au fost mai degrabă niște conversii grăbite ale unor mașini clasice. Tesla le-a dovedit că o mașină electrică trebuie proiectată de la zero, dar acum giganții auto și-au dat seama de acest lucru. Au atât de mulți bani în spate și o rețea mondială bine dezvoltată încât vor ajunge Tesla din urmă foarte rapid.
2 – e o întreagă poveste de dragoste cu fizicienii din domeniul electric ce dau nume mașinilor. Tesla, acum Faraday, avem și un Chevrolet Volt și un Opel Ampera. Michael Faraday a fost un titan al domeniului, descoperirile sale în domeniul electromagnetismului fiind la baza a ce utilizăm astăzi în orice dispozitiv. Culmea, n-a avut studii în domeniu, descoperindu-le mai degrabă prin experimente izvorâte din pasiune pentru domeniu, urmând ca un alt fizician, James Maxwell, să le transpună în ceea ce au devenit ecuațiile Maxwell de electromagnetism. Așa că poate următoarea companie se va numi Maxwell.
Dacă vă place să descoperiți geniile din spatele matematicii și fizicii, urmăriți câteva documentare pe Netflix. Cosmos, al lui Neil DeGrasse Tyson, discută despre Faraday în episodul 10. Altele interesante sunt cele ale lui Marcus Du Sautoy, un profesor de matematică de la Oxford ce vizitează lumea pentru a arăta cum s-a dezvoltat matematica. Începeți cu The Story of Maths. Toate acele nume pe care le-am urât în liceu, Leibniz, Gauss șamd, au aparținut unor oameni responsabili, în cele din urmă, de felul în care arată tehnologia astăzi.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
04/01/2017 la 4:50 PM
Frumoasa masina.
Un mic fail la prezentarea parcarii automate: http://jalopnik.com/watch-the-faraday-future-ff-91-s-embarrassing-self-park-1790736805
rdb(Citează)
04/01/2017 la 5:13 PM
nu-mi place deloc designul.
Mihai(Citează)
04/01/2017 la 5:57 PM
Diferența e că afacerea Tesla a fost pornită de niște ingineri și continuată de un afacerist foarte tehnic și el care face asta în timpul liber, ocupația de bază find rachete refolosibile. FF e o afacere a unui chinez care face chinezării care a crezut că dacă arunci cu bani într-un produs îți și iese.
nea_caisă(Citează)
04/01/2017 la 6:24 PM
Au mai fost si cei de la Coda care au facut masini electrice, dar au iesit repede din peisaj.
dw(Citează)
04/01/2017 la 8:10 PM
Sa nu uitam de cei de la Nikola care fac TIR-uri electrice. Toti au nume originale de nu mai pot.
Big(Citează)
05/01/2017 la 12:15 AM
Sa ramana in istorie:
Cum ar fi daca Tesla este noul Apple iar Mercedes, Audi, Lexus sunt vechii Nokia, HTC, LG si etc ?
Jimmy(Citează)
06/01/2017 la 2:57 PM
Intr-un univers paralel totul este posibil.
alexEAT(Citează)
05/01/2017 la 12:45 PM
Oare se poate converti pe GPL?
animaloo(Citează)
21/01/2017 la 12:06 AM
Conform cu ce zice aici https://youtu.be/HA18oyyG-xg
se pare ca proiectul e ratat pe toate planurile.
cristi d(Citează)