►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Înainte de a vorbi despre cum a fost blogul în 2016 vreau să vă spun în linii mari planul pentru 2017, că trecutul este mai degrabă pentru amatorii de statistici.
Pe scurt, pentru 2017 eu îmi propun următoarele:
Cea mai mare problemă pe care sper să o pot rezolva: creșterea numărului de share-uri. Uneori scriu câteva ore la un articol, muncesc, cercetez, fotografiez, conduc, cheltuiesc – și face 4 share-uri. Și e păcat de toată munca aia dacă nu simt că ajunge la mulți oameni. Pe la 20 de share-uri apare o masă critică de unde popularizarea articolului se auto-amplifică binișor.
Iată cele mai accesate articole:
Cele mai accesate articole pe blog
|
Cele mai accesate articole care au fost scrise în 2016
|
Poate că vă miră topul, dar n-ar trebui. V-am mai spus anterior că articolele despre Therme au fost foarte bine indexate pe Google și shareuite de mii de ori la scriere, ajungând acum în total la vreo 570.000 de vizitatori unici și peste 3.000.000 de pageviews. Și lumea încă se miră de ce scriu în continuare despre asta.
Practic, topul este denaturat de ele, că sunt mult peste orice altceva scris în mod normal. Și articolul cu routere și aeroterme denaturează topul pentru că le promovez eu separat prin AdWords. De fapt, dacă ignor aceste articole și fac un top pe categorii al articolelor publicate în 2016, el arată așa:
Gânduri:
Tehnologie:
Turism:
Auto:
Food & Lifestyle:
Cel mai citit articol cu linkuri de duminică: cel din 25 decembrie. Cele mai citite știri despre tehnologie: 25 noiembrie.
Cele mai citite review-uri:
Multe Asus-uri în listă, semn că produsele normale atrag oamenii.
Cele mai citite testdrive-uri:
Aici este exact invers ca la review-uri, mașinile spectaculoase, inedite, atrag mai mult.
Iată traficul pe site în 2016:
Pagini/sesiune: 2,34. Timp mediu pe sesiune: 2 minute 42 secunde.
Și evoluția vizitatorilor unici pe zi. Spike-ul respectiv este primul articol despre Therme:
Am scris în 2016 un total de 1128 de articole, cu 11 mai puține decât în anul anterior. Cam toate sunt muncite, adică includ o opinie, niște gânduri despre ceva, niște cercetare în prealabil. Probabil că pot număra de degete articolele de genul “iată un clip video mișto”, care mie mi se par chestii de umplutură, nu blogging.
Dintre acestea, 61 au fost publicitare, cu 14 mai puțin decât anul trecut. În procente, asta înseamnă 5,4% (față de 6,5% anul trecut), adică fix în mijlocul procentului dorit de mine.
Vorbind pe categorii, repartiția este următoarea:
Ca și anul trecut, iată câți bani am câștigat din blog, defalcat pe fiecare lună.
Nu m-am putut abține. Ce pot să vă spun este că suma totală este aproximativ aceeași ca-n 2015, ceea ce are diverse explicații: bugete similare, dispariția unor clienți buni din anul anterior, dar am compensat prin unii noi șamd.
Un top al celor mai citite articole publicitare arată așa:
Top comentarii:
Au fost în total în jur de 20.160 de comentarii aprobate în acest an.
Statistici despre cititori:
Iată distribuția pe sexe, conform datelor deduse de Google Analytics și conform fanilor de Facebook ai blogului:
Și distribuția pe vârste, conform acelorași două surse:
Vă mulțumesc tuturor pentru că citiți blogul, pentru “contribuția” la aceste statistici, cum ar veni.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
39 comentarii
03/01/2017 la 6:53 AM
Tie chiar iti plac statisticile, graficele, topurile! :))
Petronel Dobre(Citează)
03/01/2017 la 10:50 AM
Yup!
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 7:45 AM
Felicitari pentru realizarile din 2016 si mult succes in indeplinirea dorintelor puse!
Iote(Citează)
03/01/2017 la 10:50 AM
Mulțumesc!
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 7:50 AM
Îți las CVu meu pentru un post de secretară? Pentru articolele alea ce nu apuci să le scrii post testare produse sau mâncat ici și colo? Aș face-o cu mare drag. :P
La un 2017 mai mare, cu mai multe comentarii și mai multe articole cu tentă personală.
Laura Paraschiv(Citează)
03/01/2017 la 10:51 AM
Întâi voi încerca să nu mai dorm noaptea pentru a scrie mai mult, apoi încerc și varianta cu extinderea echipei :P
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 8:25 AM
Ar mai trebui sa faci ceva legat de moderarea comentariilor. Cei care sunt vechi pe aici, să primească ok by default. Eu am un comentariu la moderare probabil doar pt ca e prea lung.
Motanes(Citează)
03/01/2017 la 9:29 AM
Ah, chiar, să detaliez sistemul:
– comentariile cu două linkuri intră automat în moderare
– cei care nu au nici un alt comentariu aprobat intră automat în moderare
– cei care folosesc cuvinte interzise intră automat în moderare. Din păcate, sistemul ia și cuvinte incluse, de exemplu va bloca “populație”, ceea ce duce în moderare diverse comentarii.
Până la urmă, moderarea lor ține tot de citirea lor mai rapidă.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 8:31 AM
Succes si in 2017 :)
Pyro(Citează)
03/01/2017 la 10:51 AM
Mulțumesc!
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 8:51 AM
Tot asa si la mai mare!
O sugestie de rubrica / categorie generala – Entertainment? Locuri prin care ai fost /auzit care ar merita bifate / incercate macar o data de pe aici sau pe afara , parcuri de distractii , muzee , expozitii , etc.
Silvanus(Citează)
03/01/2017 la 9:27 AM
Mulțumesc.
Cam ce zici tu se vrea categoria Food & Lifestyle. Nu m-am gândit să scriu despre muzee și expoziții, dar poate o voi face.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 9:11 AM
“Păstrez sistemul de 3 articole + știri tech pentru fiecare zi, dar vreau ceva mai multe articole personale legate de experiențe”
O sa-ti scada traficul pe termen lung.
Shack(Citează)
03/01/2017 la 9:33 AM
Deci 4 din 5 cele mai citite articole de pe blog sunt despre terme
Nashu_mare(Citează)
03/01/2017 la 10:57 AM
3 din 5, dar sunt cazuri speciale. Cel de pe primul loc are 60.000 de share-uri. Cel cu prețurile are vreo 10.000, dar apare foarte sus în Google.
Pentru mine este o demonstrație a faptului că lansările sunt importante, mai ales dacă scrii în momentul zero despre ele.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 10:59 AM
4 din 5, ca si aerotermele e terme.
nashu_mare(Citează)
03/01/2017 la 9:35 AM
nah ca am intrat in top spammeri… pardon, comentatori :D
pentru 2017 astept top-ul vinurilor romanesti si nepastilate din hypermarket-uri
(sau cum sa te imbeti “fancy” cu un salariu mediu pe economie)
nFo(Citează)
03/01/2017 la 10:58 AM
Alea DOC sunt nepastilate. Manevre se fac la vinurile foarte ieftine, cele la “PET”. Poți găsi destule vinuri bune în intervalul 20-40 lei.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 12:57 PM
Mai aduc aminte de Lacrima lui Ovidiu… made in Spania ?
Insa propunerea mea de “topul vinurilor romanesti”, din punctul tau de vedere (detinator de blog demisec…) ar putea fi ceva nou si ar merge cu unele retete culinare.
nFo(Citează)
03/01/2017 la 9:56 AM
Acel gigi din top comentatori o fi je? Daca da, imi propun ca pentru 2017 sa o las mai usor cu “troleala”…
Felicitari si la mai mare cu site-ul!
gigi(Citează)
03/01/2017 la 10:19 AM
aparent anul asta am muncit mai mult… sau au frecat-o altii mai mult. stateam mai bine in top in 2015.
add(Citează)
03/01/2017 la 11:00 AM
Poți mai bine. Ia exemplu de la @nashu_mare, care-i pe primul loc de câțiva ani.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 12:38 PM
He seems to have no life.
add(Citează)
03/01/2017 la 10:25 AM
Nu am vazut in top cel mai comentat articol, plus ca vad ca a disparut sectiunea de voturi comentarii, la inceput am crezut ca e din cauza Black Friday.
george(Citează)
03/01/2017 la 11:02 AM
Concursurile atrag cele mai multe comentarii. Cel când am dat un iPad Mini a avut vreo 700 de comentarii.
Cele mai multe comentarii în afara unui concurs au fost la fumat https://www.nwradu.ro/2016/09/parlamentarii-pregatesc-revenirea-la-fumatul-in-spatii-publice-iar-legea-a-trecut-deja-de-senat/
Cât despre votul la comentarii, nu cred că mai revine. Tabela din baza de date ce reținea alea a ajuns la vreo 80 MB, că pentru fiecare comentariu reține cine a votat, când și cum. Dacă nu găsesc o metodă de a o curăța complet în fiecare lună, nu o mai pun la loc. Plus că prefer ca lumea să comenteze cu “bine zis” sau “nu sunt de acord” decât să dea un click.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 10:26 AM
Revin cu un comentariu care s-a pierdut in neant:
1. Felicitari pentru munca si rezultate!
2. Eu am observat ca reclama pe Facebook este mai eficienta (costuri mai mici, posibilitati de targetare mai mari decat cu Google AdWords).
3. Apropo de treaba ca vrei SHARE mai mult pt articolele muncite. Corect sa vrei asta. Ma gandesc ca tot promovarea pe Facebook te ajuta cu asta. Obtii doua lucruri dintr-o lovitura: trafic direct si SHARE acolo unde utilizatorii sunt foarte incantat de ceea ce vad.
4. La chestia cu cititorii din Republica Moldova ma gandesc ca tot o campanie Facebook targetata pe aceasta zona te-ar putea ajuta.
Mult succes in continuare!
motanes(Citează)
03/01/2017 la 11:05 AM
Mulțumesc!
În principiu, Google AdWords și Facebook Ads sunt diferite: în primul caz servești reclame unor oameni care caută activ niște informații/produse, în al doilea caz le propui produsul tău unor oameni cărora crezi că li s-ar potrivi.
Promovarea blogului e destul de greoaie. Traficul direct e mic, share-ul la fel prin Facebook Ads, costul e mare. Mai bag câte 10 lei în articolele mari (review-uri, testdrive, chestiile importante), dar fără mare rezultate.
Oricum, eu vorbeam de creșterea organică, nu de cea plătită. Aia e altceva.
Pentru Moldova m-am gândit și eu la o campanie publicitară, mă mai gândesc.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 10:42 AM
Nu ştiu dacă e locul potrivit pentru discuţia asta, dar e o veste proastă cea legată de bani. Bănuiam asta, am simţit-o şi eu la un nivel mai mic, dar nu e foarte relevant pentru că eu nu mă concentrez pe asta.
46% creştere a traficului şi câştiguri similare în campanii înseamnă că ai avut rezultate mai bune pe aceiaşi bani. Ceea ce nu-i un semn tocmai bun.
Mă rog, era de aşteptat, ţinând cont că mai toate brandurile au testat apele pe vlogging în 2016.
hoinaru(Citează)
03/01/2017 la 10:49 AM
Da, o altă soluție este să cresc prețurile sau să accept doar acele campanii cu bugete mari, dar cu cerințe speciale, de exemplu articole ample, chestii complicate șamd. Rămâne de văzut ce aduce 2017.
nwradu(Citează)
03/01/2017 la 11:09 AM
Pai ce-ai facut, Bobita? Ti-a crescut ratingul si tu nu ai marit preturile?
nashu_mare(Citează)
03/01/2017 la 11:25 AM
Felicitari pentru 2016 si un an 2017 mult mai bun tuturor. La multi ani.
Bogdan P(Citează)
03/01/2017 la 12:30 PM
Bafta pentru 2017.
O sugestie: sunt abonat la feed-ul cu articolele noi si acolo imi vine continutul intreg al articolelor. Poate ar fi bine sa limitezi putin textul acolo, sa fie titlul si vreo 100 de caractere, nu are rost articolul complet.
Stiu, pot seta modalitatea de afisare in reader (inoreader) cu carduri (unde trunchiaza automat continutul), dar prefer lista, unde dau scroll si cand am trecut de articol il marcheaza automat ca si citit.
rdb(Citează)
03/01/2017 la 3:01 PM
Parca inainte faceai mai multe reviewuri la produse.. ar fi fain sa revii un pic la treaba asta :)
eBogdan(Citează)
03/01/2017 la 5:25 PM
Te citesc de multi ani chiar daca nu prea comentez. Pot spune ca ai evoluat frumos, blogul tau este printre primele siteuri pe care le accesez dimineata. Keep up the good work!
Sorin(Citează)
03/01/2017 la 6:15 PM
La mai mare. frumos articol (si mie imi plac statisticile)
rivi(Citează)
03/01/2017 la 11:25 PM
Anul trecut parca ai castigat mai mult in lunile de vara (iunie, iulie, august).
Or fi fost mai multi cititori plecati in concedii anul asta?
Felicitari pentru spike-ul ala din Ianuarie. In conditii dintr-astea m-as lasa si eu de job si m-as apuca de blog
C(Citează)
03/01/2017 la 11:38 PM
Bafta in continuare.
CB(Citează)
05/01/2017 la 12:23 AM
80 MB nu mi se pare mult. La cate inregistrari ajunsese? La cat de mult investesti in blog, cred ca 1GB cel putin alocat pentru baza de date ar fi decent.
alex_b(Citează)
05/01/2017 la 8:16 AM
Era a treia tabelă ca dimensiunea, după cea cu textul articolelor și după cea cu comentarii în sine. Spațiul e nelimitat, dar trebuie să mai eficientizăm încărcarea.
nwradu(Citează)