►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 31 ianuarie 2017
Samsung Galaxy S8 – ce știm până acum din zvonuri și fotografii »
Când e de laudă, laud: Primăria București a interzis toate spectacolele cu animale sălbatice la Circul Globus. Vestea aceasta s-a potrivit de minune cu un subiect pe care voiam să-l abordez de mult: este timpul ca spectacolele de circ cu animale, dar și grădinile zoologice, să fie interzise în totalitate.
Să privim logic lucrurile. Ambele sunt niște rămășite ale unor secole trecute, când oamenii nu călătoreau mult, nu aveau televizoare, nu existau fotografii și circulau niște legende despre ce-i un elefant, cât de mare e un tigru șamd. Așa că un spectacol de circ sau o grădină zoologică ambulantă erau singurele moduri prin care oamenii puteau vedea asemenea animale.
Skip to 2017. Orice animal din lume poate fi văzut pe YouTube, la televizor, în cărți, în puzzle-uri, pe tricouri și în multe alte moduri. Și da, e interesant să vezi animalul în carne și oase, să-l vezi cum umblă, cum rage, cum pute și cum doarme, dar nu cu prețul chinuirii animalelor pentru mica noastră plăcere. Ce se întâmplă la circurile și la grădinile zoologice din România este tortură.
Ca idee, animalele alea nu sunt super entuziasmate să sară prin foc și să meargă pe bicicletă prin arenă pentru a se hlizi copiii. Nu, ajung așa după luni întregi, chiar ani, de dresaj prin bătaie și înfometare, timp în care sunt ținute în niște cuști mici și hrănite prost.
Iată cum se dresează urșii pentru circ:
La asta vă duceți copiii? Nu mai bine le arătați aceleași animale într-o rezervație naturală sau într-o emisiune TV din care pot și învăța ceva despre cum cresc, cum trăiesc, cum vânează și cât de deștepte sunt (sau nu, că unele-s destul de proaste), ca să le arătați valoarea unei vieți și cât de variată și frumoasă este planeta noastră? Uitați-vă la rezervația de urși de la Zărnești, care poate fi vizitată și cu trenuleț sau mașina, sau la cea de zimbri.
Nu că trailerul de mai jos este mai frumos decât orice urs care merge pe bicicletă și orice maimuță care sare de pe o scaun pe altul, mai ales că-i natural și neregizat?
Așa că da, gata cu circurile cu animale! Am fost la Cirque de Soleil, care reușesc să facă un spectacol extraordinar fără nici un animal. Da, și acolo este vorba de antrenamente grele și dureri de mușchi, dar măcar oamenii respectivi au ales să facă asta, nu au fost ținuți în lanțuri și bătuți până le iese bine săritura la trapez (cel puțin așa cred).
Incendiul recent de la Circul Globus a pus capac. Și, din păcate, decizia de ieri a PMB de a interzice spectacolele cu animale la Globus este doar un început bun. În România sunt prezente multe alte circuri, unele ambulante; ar trebui interzise astfel de spectacole în toată țara.
Iată, în curând începe un festival internațional de circ (bănuiesc că începe, fiind internațional, nu doar cu animalele de la Globus). Sper să nu cumpere nimeni bilet!
Cât despre grădini zoologice, noi nu avem grădini zoologice. Avem niște cuști sinistre în care animalele sunt ținute ca la carceră, prost hrănite, prost îngrijite, prost gestionate. Am vizitat grădinile zoologice din Viena și Barcelona, sunt la cu totul alt nivel. E ca și cum am compara o barcă și un vapor de croazieră. Și inclusiv acolo spațiul era insuficient și animalele nu păreau foarte fericite, deși uneori viața le este salvată de astfel de grădini, fiind salvate de la braconieri sau mafioți, așa că ceva bun tot se întâmplă în ele.
Să nu mă înțelegeți greșit, am ceva împotriva grădinilor zoologice din România, nu a lor în general. Noi nu suntem capabili să avem zoo. Într-o țară în care nu suntem capabili să menținem spitalele astfel încât să nu circule viermii pe pacienți sau școlile încât elevii să nu moară căzând în toaleta din curte, nu avem dreptul să visăm la grădini zoologice.
Mergeți la o grădină zoologică românească, din asta nemodernizată, să vedeți cum stau câte un tigru sau o panteră într-o cușcă de 4 x 3 metri, betonată, și umblă în cerc cu privirea goală, probabil deja înnebuniți de ani de zile de carceră. Cum culcușul le este o grămadă de paie în care stau ascunși de vizitatorii care strigă după ei. Să vă aduc aminte de elefantul din București, ucis de câini, tranșat și aruncat la gunoi? De cangurii de la Ploiești, uciși de câini vagabonzi și de șobolani? De struțul de la Ploiești care, de frică, s-a dat cu capul de pereți până a murit? De toate animalele evadate de la zoo și ucise de oameni nepregătiți pentru a le tranchiliza prin oraș?
Apropo, zilele trecute un tigru a scăpat în Sicilia. A fost ademenit într-o cușcă și returnat la casa lui, nu ucis ca ursulețul din Sibiu.
E timpul să închidem grădinile zoologice. Nu poți ține anumite animale în 12 metri pătrați, nu le poți ține nici în 100 de metri pătrați, dacă ar fi loc de modernizare. E o cruzime inutilă, iar România are acum alte probleme de rezolvat. Întâi să trăim noi, oamenii, bine, și abia apoi avem dreptul moral de a deschide grădini zoologice, când ne vom permite costurile imense pentru a le construi cum trebuie.
« Știri despre tehnologie – 31 ianuarie 2017
Samsung Galaxy S8 – ce știm până acum din zvonuri și fotografii »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
31/01/2017 la 6:59 AM
De acord cu tine, cu observatia ca incurci cazurile de la Sibiu: ursul (nu mai ziceti ursulet, ca era adult – nu am de gand sa ma contrazic cu nimeni pe tema asta, a fact is a fact) era venit din padure, tigrul de acum cativa ani era de la zoo (logic).
alunelu(Citează)
31/01/2017 la 8:01 AM
Și acum să vedeți ce rezidențial mișto apare în locul circului. Ca de mult e vânată zona aia. Nu înseamnă că sunt pro circ ci doar că doamna Firea nu a devenit iubitoare de animale peste noapte.
La fel e și pentru gradina zoologică a cărei dezafectare s-a mai încercat în timpul boomului imobiliar. Și fie vorba, gradina zoologică din București chiar arată bine și animalele au loc. Nu e ca și cum pe leul ăla îl poți trimite înapoi în savana și se descurcă el.
Practic se vede clar piața imobiliară e în plină revenire ca reapar niște teme de acum 10 ani.
Iulian(Citează)
31/01/2017 la 8:13 AM
Grădina zoologică din București arată bine? Comparativ cu Jilava?
Mache(Citează)
31/01/2017 la 8:13 AM
Omorat muste cu ciocanul este solutia unei primarii populiste care n-a fost in stare sa faca adaposturi inchise pentru statiile de RATB. In Spania se omoara tauri in direct in fiecare corida, nu s-a interzis nimic. Dar noi suntem niste progresisti si interzicem spectacolele de circ cu animale.
Care sunt problemele? Conditiile nasoale in care se face ceva. De ce sa umblam la conditii, de ce sa supraveghem cum ar fi normal, cand putem interzice direct ca sa ne laude lumea?
Gaelex(Citează)
31/01/2017 la 8:40 AM
Si in tarile musulmane se omoara femeile cu pietre… sa aprobam si asta?
Radu din pacate are dreptate, ce avem noi in tara e o oroare de gradini zoo, sa vezi cum arata gradinile zoo din vest, am fost la Praga si Lisabona nici nu se compara cu ce avem noi pe aici… nu ca varietate de animale ci pentru spatiul pe care il au.
Dar puscariile aparent sunt facute pe acelasi tipar si pentru oameni si pentru animale… mici si insalubre…
SYAOnline(Citează)
31/01/2017 la 8:18 AM
Era evident ca animalele sunt chinuite, sper sa prinda curentul asta.
Pe langa asta eu sunt de acord si cu interzicerea paradelor militare. Pe langa cheltuielie mari, blocarea oraselor de ce ar trebui sa-mi duc eu copilul sa vada cum defileaza niste echipamente care sunt folosite la omorat oameni?
De sarbatorile nationale, statul ar putea sa ogranizeze accesul doritorilor la antrenamentele armatei, unde acestia ar putea tina si concerte de muzica militara, sa depuna juraminte etc.
Dar nu tancuri prin orase sa vada “ala micu’ “, ce educatie e aia? Sa vada tancuri si armate in muzeu, la lectiile de istorie.
Andrei(Citează)
31/01/2017 la 12:35 PM
Se organizează zile ale porților deschise în unitățile militare, am fost și eu la câteva.
Parada are o tradiție. Pe principiul acesta poate ar trebui interzise și meciurile, că nu vrei să vadă copilul galerii înjurându-se. POți merge la nesfârșit cu asta.
Subiectul momentan este despre chinuirea pe viață a unor animale pentru a le privi câteva minute prin zăbrele.Animale care n-au de ales.
nwradu(Citează)
31/01/2017 la 8:30 AM
Daca nu merge gratierea la oameni macar la animale.
Mai bine la animale ca alea nu au gresit cu nimic sa fie tinute inchise.
Mihai(Citează)
31/01/2017 la 8:35 AM
@nwradu cu circurile sunt de acord cu tine, însa cu grădinile zoologice nu. Când o să ai un copil ai sa vezi. De exemplu pe David l-am dus anul trecut din 2 în 2 săptămâni la zoo Din Timișoara. Ai să fii surprins câtă lume cu copii mici le frecventează. Faptul că au condiții mizere iar mediul și angajații în unele cazuri nu își fac treaba nu trebuie să ducă la închiderea lor. Prima dată trebuie schimbată mentalitatea oamenilor, trebuie schimbat sistemul, trebuie investit.
ionica(Citează)
31/01/2017 la 8:46 AM
@ionica, ce parere ai avea daca in loc de ce e acum in gradinile zoo, ai avea un muzeu cu realitate virtuala? Niste tuneluri cu zone unde ai blana de tigru sa simti textura si cu niste ochelari de VR ( astia chiar nu sunt scumpi ) si sa te plimbi prin acele tuneluri cu tigru langa tine, sa treci printre picioarele elefantului si sa dai o para girafei… ca sa nu mai zic de un tobogan care sa te plimbe prin vizuina unor suricate. Toate astea se pot face si nu cu extraordinar de multi bani, si sa ai niste experiente uimitoare pe care nu le poti avea tinand niste animale in niste cutii de fier insalubre…
Plus ca asa ai putea sa vezi cum aratau dinozaurii… http://vrscout.com/news/virtual-dinosaurs-google-cardboard-arts-culture/
SYAOnline(Citează)
31/01/2017 la 8:59 AM
cumparat din piata Obor un curcan viu, in drum spre casa doi copilasi din fata unui bloc striga unul catre celalalt…wow uite ce vultur duce nenea in mana…am ras dar nu era rasul meu :(
din pacate asta e efectul culturii generale facute la tv/youtube probabil a majoritatii copiilor de corporatisti nascuti&crescuti la bloc-cotet care au vazut animale doar pe tableta & farmville
Mihai Dobre(Citează)
31/01/2017 la 9:14 AM
Poti să îți duci tu copilul la realități virtuale să pipăie o gumă! Faptul ca tu ești addicted to vr sau alte forme e strict problema ta, însă eu nu vreau să îmi cresc copilul să mănânce almette virtual sau să se uite la oi sau porci în poze. Exact cum zice @Mihai
Nu îi mai vezi dezlipiți de tablete calculatoare sau telefoane. La 8 ani fac filme porni la 12 ani au copii și la 14 sunt dealeri că numai știu ce să fumeze.
ionica(Citează)
14/06/2017 la 2:10 PM
Sunt de acord cu SYAOnline. Traim in era tehnologiei, vremea barbariei ar trebui sa cada. Copilul meu imi doresc sa nu fie barbar, sa considere ca este ok sa tii animale in cusca pentru propria distractie. Animalele acelea indura suferinta o viata intreaga ca sa ma minunez eu cateva minute. Daca avem posibilitatea de a schimba aceasta situatie, de ce sa nu o facem?
Vrei sa vezi viata salbatica in realitate? Du-te in safari…simplu.
Referitor la faptul ca niste copii nu stiu cum arata un curcan, se uita la filme porno de mici sau fac alte nebunii, tine de educatia pe care o primesc de la parinti…asta este alta discutie.
Am fost de curand la gradina zoologica de la Chiajna…am plecat plangand. Cei doi lei au cea mai mica cusca de acolo si sunt pusi sa stea langa 2 lame, 2 capre si 2 berbeci, care culmea au un tarc deschis si se plimba nestingheriti in jurul custii leilor. Leoaica pur si simplu era turbata, era disperata sa ajunga la o lama care pastea nestingherita la cativa centimetri de cusca.
Noi ca parinti trebuie sa ne invatam copiii sa protejeze animalele, natura…planeta.
Numai bine!
Silvia(Citează)
31/01/2017 la 9:18 AM
bai, totusi sa vezi un animal live chiar e o chestie.
mac gregor(Citează)
31/01/2017 la 9:18 AM
Vezi ca acu’ cateva zile a picat un acrobat de la 8 metri la circ. Propun sa interzicem si oamenii la circ. Ne uitam la ceva animatie 3d si gata.
In primul rand masura lui madam firea este de o dobitocie crunta pentru ca nu gandeste mai departe de ziua de azi. Ce se intampla cu animalele pe care le are circul acum? O sa le de-a drumul in jungla sa se descurce singure? Sa dea o lege care sa interzica animalele peste x ani, ca sa aiba circul timp sa se adapteze si sa gaseasca solutii.
2. Dresura se face si cu caini. Interzicem si scolile de dresaj din tara? Cu caii ce facem? Sunt cam chinuti la hipism. Nu mai bine ii facem salam?
3. Tu (si restul) cu realiatea virtuala, youtube, etc. Ba baeti, voi va dati seama ca e ca si cum i-ai spune copilului ca decat sa isi ia nevasta mai bine se uita la youpron si da o mana de ajutor?
Boris(Citează)
31/01/2017 la 9:39 AM
1.Toate animalele se duc in rezervatii, nu sunt lasate libere in mediul natural din motive clare.
2. Daca un animal e chinuit, da, renuntam sa il mai chinuim si il ducem tot in rezervatie. Sau in cazul cainilor ii vindem in afara unde se poate face treaba in conditii decente. Nu pricep de ce ne place sa chinuim fiintele doare pentru ca asa e “traditia”…
3. Comparatia nu e corecta, decat daca tu iti bati nevasta cu biciul si o tii nemancata si o mai si electrocutezi din cand in cand ca sa fie fidela, frumoasa si devreme acasa.. Daca asa stau lucrurile, iti recomand si tie un cont de youporn…
Vreti gradini zoo, faceti “insula” pisicilor, a cainilor, tarcuri cu curcani si gainusi pitice care nu au nevoie de hectare, nu vad de ce crezi ca e ok sa tii un tigru de cateva sute de kg intr-o suprafata cat un aparatament cu 2 camere… Ca sa il vada copii? Good one!
SYAOnline(Citează)
31/01/2017 la 9:20 AM
Radu, presupun ca nu ai copii.
Pe mine Circul ma enerveaza si ma lasa complet rece, insa ala micu’ e abonat, pe el il fascineaza. Nu pot fi acuzat ca eu l-am educat in sensul asta, dimpotriva. Am mare noroc cu bunicii ca il duc din cand in cand si cu scoala ca mai organizeaza cate o iesire.
Gradina zoologica insa e alta poveste, eu o vad ca pe un mijloc de educatie care nu poate fi inlocuit de filmulete pe youtube si documentare de la BBC. Cum ar fi sa te uiti de-acum la poze cu Tenerife in loc sa te duci acolo?
Faptul ca la noi Gradina Zoologica nu ofera conditii de vis pentru animale, nu trebuie sa excluda folosirea ei ca instrument educational. De exemplu, se pot stabili prin lege niste conditii minime in care sa traiasca acele animale.
rumbu(Citează)
31/01/2017 la 9:33 AM
Gradina zoo din Targu Mures e chiar OK, merita o vizita daca nu ati fost.
alunelu(Citează)
31/01/2017 la 9:45 AM
Eu as vrea sa se interzica Romanii au talent, ca acolo a castigat un numar de dresaj de caini. Sa se inchida ProTV-ul!!!
nashu_mare(Citează)
31/01/2017 la 9:55 AM
Eu sunt complet de acord.Felicitari pt articol!
florin(Citează)
31/01/2017 la 9:56 AM
si gradina zoo din bv dupa ce au refacut-o e ok.
da, nu o sa avem noi vreodata ceva gen bioparc-ul din valencia sau zoo-ul din austria, dar decat deloc…
user(Citează)
31/01/2017 la 10:14 AM
o logica buna. poate ca UE ar trebui sa impuna si aici niste reguli stricte. Poti sa te conformezi, bine, nu poti, asta e, inchizi sandramaua.
rivi(Citează)
31/01/2017 la 10:21 AM
Noi nu am fost in stare sa strangem maidanezii de pe strada, nu vom fi in stare sa gestionam dezafectarea unui zoo.
florin(Citează)
31/01/2017 la 10:26 AM
Nu mai mânca ce mănâncă cei de la RTV și Antena3 și pretinde că ai umor. Au modernizat-o acum câțiva ani. Animalele nu stau deloc înghesuite și au spatii relativ mari. E tot grădină zoologică dar e una ok.
Iulian(Citează)
31/01/2017 la 10:33 AM
Pițigoi mic, ăsta e hal de argumentație? Dacă mi se pare că grădina zoologică din București arată infect sunt un ciutac?
Mache(Citează)
31/01/2017 la 10:31 AM
Radu, aici sunt in total dezacord cu tine.
Daca noi ca tara nu suntem in stare sa avem conditii bune pentru animalele de la zoo, nu inseamna ca solutia este sa inchidem gradinile zoologice. Asa nici in spitale conditiile nu sunt in regula, iar solutia nu cred ca gandesti a fi inchiderea si desfiintarea spitalelor.
Despre dresura de animale nu stiu ce sa zic. Si aici as putea veni cu acelasi argument. Daca se intampla o tragedie, cum ar fi un incendiu, sau animalele nu sunt tinute in conditii optime atunci ar trebuie sa se aplice legile pentru protectia animalelor. Amenzi mari si respectarea legilor cred ca ar fi solutia mai buna.
Mi se pare o decizie pripita sa renuntam la ce avem deja doar pentru ca nu suntem in stare sa facem lucrurile cum trebuie. Ar trebui sa imbunatatim in loc sa distrugem.
Bogdan(Citează)
14/06/2017 la 2:20 PM
Ba ar fi o solutie sa inchidem gradinile zoologice. Ca asa este moral si uman….si nu vorbim de distrugere aici, ci de schimbare, de progres.
Locul animalelor salbatice este in salbaticie!!!
Se pot face gradini zoologice cu animale domestice…mai ales ca sunt copii la oras care am inteles ca nu stiu cum arata un curcan…poate fi un inceput de educatie
Silvia(Citează)
31/01/2017 la 10:40 AM
nu ai argumente logice sa spui ca trebuie inchise gradinile zoo. vorba lui rumbu, de ce nu te uiti la poze cu tenerifele sau un documentar, practic e acelasi lucru cu a merge acolo. si se stie ca toata lumea poate sa mearga la o plimbare prin savana sau padurile tropicale daca vrea sa vada animale salbatice. ce ma omoara pe mine e grija asta fata de subiecte absolut ridicole. nu tresarim la probleme grave din viata de zi cu zi dar avem prioritati din astea. misto. minti odihnite.
Ender(Citează)
31/01/2017 la 11:21 AM
da, e usor aiurea.
Mai ales ca pana una alta, crestem milioane de animale pentru hrana. Pe de o parte am dezvoltat rase intregi ca sa aiba cat mai multa carne cand le luam capul, pe de alta parte ne dam disperati pentru cateva zeci de animale intr-un circ.
ar trebui sa ne revizuim prioritatile.
mac gregor(Citează)
31/01/2017 la 11:38 AM
well de aici vad o singura chestie, firea inca un mandat la primarie!!! comentariile mele vad ca nu le mai aprobi….
george(Citează)
31/01/2017 la 11:51 AM
Eu sînt de acord. Eu aș impune în legislație niște condiții stricte pt zoo-uri și aș închide fără discuție toate zoo-urile din românia care nu le satisfac – și asta ar însemna că le-aș închide pe toate.
Chestia cu copiii mici nu stă în picioare. Am învățat mult mai multe despre animale, ca copil, de la Teleenciclopedia (pe vremea lui Ceașcă), decît privind niște animale triste captive în cuști înghesuite.
De fapt, în primul și în primul rînd, este o imagine FALSĂ, să vezi animalul în cușcă de fier sau beton. Dacă-l scoți din mediul său natural, pur și simplu nu mai e același lucru, nu mai are același comportament, nu mai e același animal.
alias(Citează)
31/01/2017 la 11:58 AM
E o diferenta: de spitale, fie ele si proaste, avem nevoie oricum. Nu are nimeni nevoie de gradini zoologice. Ce poate invata un copil de la un animal care sta intr-o cusca oricum prea mica?
Problema nu e doar de modul in care sunt tinute animalele (nu prea ai cum sa tii animale mari intr-un loc OK pentru ele) , ci si de faptul ca dresura inseamna practic o tortura.
And(Citează)
31/01/2017 la 1:18 PM
Asa pot spune si eu ca nici de spitale nu avem nevoie. Ce beneficiu ai cand esti spitalizat intr-un salon infect, plin de bacterii si cu echipamente vechi si uzate.
Un copil poate invata foarte multe intr-o gradina zoologica. Si animalele nu trebuie sa stea in custi mici si nici sa fie chinuite. Pot sta in aer liber, despartite de oameni prin obstacole naturale. Ca noi nu suntem in stare sa facem asa ceva, este alta poveste.
Bogdan(Citează)
31/01/2017 la 2:59 PM
Grozav.acuma numai de pușcăriași și animale sălbatice avem noi nevoie să ne ocupăm.asa ceva…
Vlad(Citează)
31/01/2017 la 4:18 PM
Pana una-alta Andrei a ridicat o problema la fileu, mai in gluma, mai in serios, iar tu ai raspuns obraznic si autosuficient.
ipo(Citează)
31/01/2017 la 4:25 PM
Rolul principal al gradinilor zoologice moderne este de prezervare a speciilor de animale pe cale de disparitie, cel putin in unele parti de lume. Da, sunt animale in captivitate (si aici e de discutat, marea majoritate a lor fiind nascute in captivitate, deci oarecum adaptate la viata asta), animale care strang bani pentru prezervarea altora.
Daca gradinile zoologice nu ar fi existat, calul przewalski (care de unii este considerat ca specie) nu ar mai fi pe aici.
Sau altfel pusa problema, daca o gradina zoo ar fi fost acolo la momentul potrivit, poate ca astazi in excursia din Mauritius ne-am fi bucurat sa vedem pasarea dodo.
Bogdan(Citează)
31/01/2017 la 5:43 PM
Ma scuzi ca intervin, dar cine anume te obliga sa mergi sa vezi parada cu copilul? Poti sta linistit in casa 2 ore si gata, a scapat copilul de aceasta grozavie.
Mihai(Citează)
31/01/2017 la 7:36 PM
Sau poate părinții lor au fost dezinteresați de educatia lor, ce zici?
Am o fetita de 2 ani jumate și știe cum arata un curcan, știe chiar cum face curcanul. Și știe cum arata foarte multe animale și nu le-a văzut în realitate. Asa ca poți foarte ușor sa înveți și din cărți sau filme.
Liviu(Citează)
31/01/2017 la 10:25 PM
Eu nu stiu ce placere e sa-ti duci copilul sa vada niste animale chinuite la o gradina zoologica infecta si sa spui eh, macar a vazut niste animale vii (sau aproape vii) si oricum nu e vina mea ca sunt asa?
Nu am fost la o gradina zoologica din tara tocmai pentru ca ma interesam sa vad in ce conditii sunt tinute si am preferat sa nu, dar am fost la bioparcul din Roma care pana in ianuarie anul asta mi s-a parut cel mai misto, doar ca am fost acum la bioparcul din Valencia: http://www.bioparcvalencia.es/ si pot spune si eu la fel ca si alte mii de persoane ca e cea mai tare gardina zoologica sau bioparc. Totul e ingradit cat mai natural (rauri artificiale pline cu pesti sunt in fapt gratiile lor).
Si nu e scump sa iti duci copilul acolo intr-un week-end. Bilete de avion foarte ieftie din Craiova (30-40 euro/p dus-intors) + cazare 2 nopti gasesti la 60-70 de euro camera dubla + intrarea la bioparc 24 euro/adult si 18 euro/copil. O portie de mancare e 6-7 euro. Ai si tu parte de un city break relaxant si copilul, toate pe la 300-350 de euro pentru 2 adulti si un copil. Dar nu, noi mergem in Poiana, facem un gratar, bem ceva, ducem copilul intr-o fuga la Zoo si probabil cheltuim mai multi bani.
Dragos Bunea(Citează)
01/02/2017 la 12:06 PM
eu am fost la un zoo in Suedia. Animalele alea aveau custi pe hectare de pamant si suedezii tot ziceau ca au prea putin loc. Pasarile nici macar nu erau ingradite.
O experienta total diferita fata de ceea din Romania
animaloo(Citează)
01/02/2017 la 12:17 PM
cand eram copil am vizitat o gradina zoologica din Romania, nu mai tin minte care, dar nu am uitat nici pana acum un hipopotam slab care statea dupa niste gratii de fier. sunt de acord ca asa gradini zoologice sa fie inchise pentru animalele nu au un habitat al lor, toate, indiferent de specie, erau in custi, nu aveau verdeata in jur, stateau pe ciment. asta a fost prin anii `90, de atunci n`am mai fost in nici un zoo romanesc.
intre timp am vizitat zoo`ul din Viena si asa ar trebui sa fie orice zoo dupa parerea mea. acolo animale precum ursul panda sau urangutanul s`au reprodus in captivitate si asta spune tot despre conditiile de acolo si grija acordata animalelor. un asemenea zoo nu ar trebui inchis.
maddy(Citează)