►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Am fost ieri la conferința prin care cei de la eMAG au prezentat mai multe detalii despre programul Deschide România pe care l-au lansat public cu vreo două zile înainte.
Programul își propune să promoveze micii antreprenori români, vânzându-le produsele prin site-ul eMAG în niște condiții mult mai avantajoase decât pentru partenerii tradiționali din marketplace-ul eMAG și chiar cu ajutor suplimentar din partea magazinului pe partea de curierat și logistică.
Iată ideile principale:
Producători locali = cei cu coduri CAEN de producție, cei care creează aici ceva, made in România cum s-ar spune. Asta acoperă de la produse tradiționale de prin târguri meșteșugărești, gen ii sau vase de lut sau tablouri sau piese decorative din fier forjat și până la poșete moderne, biciclete sau, nu știu, un aparat care detectează temperatura din casă și pornește automat căldura, câtă vreme este produs în România. Adică ce vreau să zic este că nu trebuie să vă gândiți doar la produse tradiționale “de la țară”.
Producția trebuie să fie cât de cât de serie, nu cu produse unicat. Adică poți produce căni de lut vopsite manual, dar trebuie să aibă cam aceeași dimensiune și design, ca omul care o comandă online să primească ceea ce-a comandat. Nu vor fi incluse produse perisabile, deci nu sperați la dulceață de caise sau brânză tradițională din Cucuveaua Mare, Maramureș.
Deschide România se adresează producătorilor cu o cifră de afaceri mai mică de 500.000 de lei pe an. Dacă o depășesc, din anul următor devin parteneri clasici în marketplace-ul eMAG.
Cum îi ajută eMAG: le listează produsele pe magazinul online, promovând puternic și categoria Deschide România, le aranjează curieratul (eMAG gestionează relația cu curierul, producătorul doar pregătește cutia și așteaptă ridicarea ei), le spune cum să listeze produsele, cum să le descrie, să le fotografieze șamd. Există comisioane, bineînțeles, dar pentru cei din program sunt reduse cu 50% față de cele din marketplace-ul standard (care variază între 5% și 26%, funcție de categorie) sau chiar sunt 0% pentru ONG-uri (cum sunt acele fundații care vând produse create de copii cu handicap și folosesc banii încasați pentru a-i îngriji).
Proiectul are deja 32 de antreprenori înscriși. M-am uitat pe site, zona Fashion include produse precum tricouri cu broderie, genți de piele, tot felul de accesorii și bijuterii; categoria Home & Deco include mobilă, tablouri, șorțuri de bucătărie, covoare șamd; la Cosmetice sunt tot felul de creme și substanțe de femei, precum ulei de caise presat la rece sau săpun cu lapte de capră; la Jucării sunt rochițe, costumașe, dulapuri cu Iron Man și altele.
În mare, cam acesta este programul. Mi se pare excelentă posibilitatea ca orice meșteșugar din țară să primească spațiu de desfacere pe cel mai mare magazin online, pentru un comision de maxim 10-15%, și sper că oamenii vor profita de asta. Da, au nevoie de un computer, de niște fotografii și un text atrăgător, dar sper că diverse rude îi vor ajuta în acest scop. Dacă ajutați pe cineva să se înscrie, nu uitați că jumătate din vânzare o face povestea meșteșugarului, nu doar descrierea produsului. Dacă vei cumpăra o ie sau o față de masă tradițională, vrei și povestea ei, tradiția producției și de la ce mătușă care l-a prins pe Franz Ferdinand în viață a învățat respectivul meșteșugar să facă așa ceva.
A doua mea speranță este că programul va fi folosit și pentru produse moderne. Sunt destui oameni cu idei bune ce vor să realizeze cine știe ce gadget high-tech sau un nou joc de cărți sau o șa mai bună pentru biciclete. Câtă vreme le produc în România, le pot lista și vinde prin eMAG. Chiar nu văd o limită pentru anumite produse, de exemplu cred că ai putea vinde și cafea de specialitate, câtă vreme o prăjești în România.
Cu această ocazie, poate că următorul proiect eMAG va fi ceva gen Kickstarter pentru România. Există ceva, dar eMAG i-ar putea asigura tracțiunea necesară.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
27/01/2017 la 3:00 PM
oare daca aduc piesele/componente din Asia si le asamblez aici banuiesc ca te califici fara probleme, nu? ca la noi nu prea mai exista industrie de varf gen Mecanica Fina, IOR, FRB, Electroaparataj etc.
Mihai Dobre(Citează)
31/01/2017 la 10:55 AM
Cred că sunt niște reguli pe undeva privind cât la sută din muncă trebuie să fie făcută aici pentru a se considera că-i produs românesc. În principiu, da. Eu am întrebat despre biciclete (că Pegas asta face) și mi s-a spus că te-ai califica pentru program.
nwradu(Citează)
27/01/2017 la 4:58 PM
Buna idee! Chiar asa, cum spune Mihai, putem deveni toti mestesugari!
Aimee(Citează)
27/01/2017 la 5:34 PM
Faina initiativa. Poate fi o oportunitate pentru Emag sa descopere startupuri in care sa investeasca. Sper sa profite cat mai multi producatori locali.
Referitor la dulapul cu Iron Man, banuiesc ca Marvel si-a dat acordul si isi ia felua din drepurile de autor, nu? Daca as fi Emag nu as accepta produse de genul asta fara sa mi se demonstreze ca ai acordul titularului de IP.
alunelu(Citează)
27/01/2017 la 6:39 PM
Ma bucur ca cei de la Emag au astfel de initiative. Cumpar constant de pe site si am fost placut surprinsa de campanie, mai ales ca mereu caut sa cumpar produse romanesti de la micii producatori.
Diana(Citează)
27/01/2017 la 11:26 PM
Sper doar să nu facă ca și Auchan, să suțină produsele românesc, că au pus-o. Cartofi stricați, mere, pere, etc.
ionică(Citează)
28/01/2017 la 7:52 AM
exista deja ceva de genul acesta.
http://www.deprinromania.ro
Alin(Citează)
28/01/2017 la 3:47 PM
O inițiativă de lăudat, așa se vor mai relansa rapoartele in comerț.
Muncitorul(Citează)