►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Cele mai bune oferte de la ziua eMAG
Cineva s-a gândit să pună mărul, simbolul păcatului, pe un calendar bisericesc »
A apărut un scurt trailer pentru viitorul Transformers: The Last Knight. Sătui de distrugerile orașelor americane, acum mai distrug și prin Londra.
« Cele mai bune oferte de la ziua eMAG
Cineva s-a gândit să pună mărul, simbolul păcatului, pe un calendar bisericesc »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
06/12/2016 la 10:55 AM
Sper sa faca odata un Transformers in care sa treaca si prin Bucuresti si sa distruga Casa Poporului.
mac gregor(Citează)
06/12/2016 la 12:41 PM
Nu, aia ar fi casa lor.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 11:00 AM
Poate pentru ca Android 7 a fost lansat oficial acum doua luni? Eu l-am avut de prin vara pentru ca am Nexus, dar restul? Google isi da interesul pana la un punct. Practic le pune producatorilor pe masa fiecare versiune noua de Android, insa acestia nu prea isi bat capul sa o costumizeze/integreze in ecosistemul lor. Chiar ma miram cand citeam o stire ca abia acum se lucreaza la Android 7 pentru Galaxy S7.
Mai este un procent de utilizatori care au Nougat pe Samsung, HTC, LG, etc. cu ajutorul a diferite custom rom-uri dar asta implica minime cunostinte in materie de instalat sisteme de operare pe telefon.
Poate te-ai referit la faptul ca Google nu face nimic pentru a-i “forta” pe producatori sa-si updateze produsele cat mai repede? Nu stiu cum ar fi posibil asta, poate printr-o metoda cruda: Cand noul Android este lansat, ei sa mai faca security patches inca 2-3 luni, apoi sa-l abandoneze de tot pe cel vechi, dar asta e prea brutal si nu se va intampla niciodata.
Intre timp nu stiu ce alternativa sa aleg cand va muri Nexusul meu..stiu sigur ca nu dau 3000 de lei pe iAndroid sau cum ii zice.
Raul Andrei(Citează)
06/12/2016 la 11:02 AM
Foarte jenant, da. E de vină Google că nu dezvoltă Samsung/LG/HTC/”name your phone producer here” ? E îngrozitor că după atâția ani încă sunt oameni tehnici care nu reușesc să înțeleagă cum funcționează Android la momentul curent. Daca producătorii de telefoane ar fi instalat Android vanila sau Google android (da, sunt doua entități diferite) pe telefoane, altfel ar fi stat treaba. Dar toți si-au dezvoltat un framework peste android si e complicat de întreținut (complicat însemnând si faptul ca nu-i mai interesează dpdv financiar pentru modelele mai vechi de telefoane).
Dacă vrei niște calcule cat mai exact uita-te pe rapoartele pentru Nexus/Pixel, pe alea le controlează Google.
ZuLu(Citează)
06/12/2016 la 12:46 PM
Da, e de vină. Google le-ar putea impune niște termene mai stricte pentru upgrade, nu 6 luni. E aiurea, cum zice Raul mai sus, să auzi mari producători spunând “poate prin primăvară lansăm și noi pentru flagship”.
Problema stă la arhitectură. Google trebuie să schimbe sistemul de operare astfel încât să-i poată face update periodic, iar tot ce pune un producător peste acesta să fie independent, ca o altă aplicație luată din magazin. Da, e nevoie de o reclădire de la zero a arhitecturii, dar au timp suficient să facă și asta.
În schimb, Google scoate acum Android 7.1 în condițiile în care versiunea 5 a început să nu mai fie majoritară pe piață. Practic Google lucrează acum la ceva ce va fi majoritar pe piață peste 3 ani, după care se vor mira de tot felul de știri despre malware sau nemulțumirea clienților.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 11:24 AM
Tocmai ce am fost cu iPhone 6-le meu la service tot din cauza bateriei. Mi-au dat altul nou :D. Sau dacă e refurbished, tot am garanție 2 ani la el.
Anamaria(Citează)
06/12/2016 la 12:14 PM
Asta cu update-ul e o marota pornita de la Apple care are ca pozitie de marketing ca face update tuturor telefoanelor la ultima generatie de OS. Daca ii iei insa la bani marunti, au grija sa faulteze versiunile dedicate telefoanelor mai vechi, care nu ar putea rula toate aplicatiile noi. S-a intamplat la Siri, la Maps…
In caz real insa, care este problema ca nu primesc toti update la ultima versiune? Ai mai putin telefon decat in momentul in care l-ai cumparat?
nashu_mare(Citează)
06/12/2016 la 12:49 PM
Cumperi telefon = cumperi hardware și software. Iar prin software, înțeleg în primul rând Android, că puțini zic “eu l-am luat special pentru EMUI sau TouchWiz”.
Mi se pare normal, după atâția ani, să găsești o metodă de a actualiza sistemul de operare sau măcar patchurile de securitate fără să depinzi de producător.
Lasă că și Android faultează versiunile vechi, că e nevoie de tot mai mult RAM sau dezvoltatorii fac programele doar pentru cele mai noi variante.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 12:52 PM
Asa… Si ai mai putin Android decat ai cumparat sau cum? Ce, la windows primesti Windows 10 daca tu ai cumparat un PC cu XP?
nashu_mare(Citează)
07/12/2016 la 10:36 AM
Tu spui “ai cumpărat ceva și rămâi cu aia, ce atâtea update-uri?!”
Eu spun “da, dar cu un mic efort s-ar fi putut îmbunătăți totul, că deja Android e de mulți ani pe piață și fragmentarea este o mare problemă pentru ei, una care duce la lipsă de securitate și nemulțumirea clienților”.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 1:26 PM
Nu, dar măcar poți cumpăra și instala Win10. Promovezi o fractură logică.
Archer(Citează)
06/12/2016 la 1:31 PM
De fapt, Windows 10 s-a dat gratuit celor care cumpăraseră în ultimul an laptop cu Windows 8.
Și aș plăti pentru Android mai bun, dacă Google vrea să-l treacă pe sistem per-pay. Nu asta contează, eu zic de arhitectură și cum au gândit sistemul.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 1:40 PM
De ce sa platiti? Android e gratis. Puteti sa il descarcati si sa il incarcati. Fix ca la trecerea de la Xp la 7 veti avea probleme cu unele “periferice” care nu au drivere.
Sau puteti descarca diverse distributii aduse la zi de altii pentru telefonul tau.
Sa revenim la PC-uri, nu e obligat HP sa iti asigure upgrade-ul la Windows 10. Daca ti-au dat PC cu XP, pe asta iti vor asigura garantie. Da, cateodata o fac, dar nu la nesfarsit pentru orice iteratie.
nashu_mare(Citează)
06/12/2016 la 2:20 PM
@Nasu
Ce faci cand whatsapp te notifica sa-ti updatezi IOS-ul sau Androidul ca sa-l poti utiliza in continuare? Sau chiar alte softuri platite? Mai ai acelasi telefon cumparat? Dupa ce l-ai updatat poti sa ti-l bagi fix in gaoaza si sa cumperi altul.
gandilosu(Citează)
06/12/2016 la 3:16 PM
@gadilosu
Conform linkului lui Radu si specificatiilor Whatsapp, versiunea actuala de Whatsapp functioneaza pe mai mult de 97% dintre telefoanele cu Android (necesita cel putin 4.1) Chiar trebuie sa luam in calcul acest procent?
nashu_mare(Citează)
06/12/2016 la 2:55 PM
Deci, nu e adevarat ce zici tu acum, sub nicio forma.
In momentul de fata producătorul poate sa-si pună, sub forma de add-on dacă vrea, toată interfața. Dar producătorul nu vine cu interfața, mai vine cu un triliard de cacaturi inutile pe care consumatorul de rând le folosește pentru ca nu stie care sunt cele default (gen aplicatile din pool-ul Google). Deci, nu trebuie sa porteze doar interfața ci toate aplicatile inutile de mai sus.
Au fost producători care si-au lasat telefoane in store-ul Google cu google android si telefoane pe celelalte piețe cu framework-ul lor. Puteai sa te duci sa-ti iei de pe site-ul lor firmware-ul in cazul in care voiai cu interfața lor (a facut asta atat HTC cat si Samsung).
In alta ordine de idei, exista AOSP, care este Andoid vanila, pe care producătorul poate sa-l pună ca atare pe telefoane si sa-si completeze cu driverele lor dacă e cazul. Dar pe producător il doare la bască dacă un telefon mai vechi de 1 an este adus la zi. Pe el îl interesează să-și vânda flag-ship-ul din anul curent.
Te-ai gândit de ce a apărut google play services? Prin google play services a fost singura metoda decenta prin care google a putut sa facă update la toate modulele lor prin toate iterațiile de android, fără sa mai depindă de producătorul de telefoane. Spre exemplu acum iese la pensie 2.x, fiind prima versiune de Android care nu mai este suportata de GPS.
Și nu prea înțeleg afirmația cu “update periodic”. La momentul curent poți sa faci update de la 4.x la 7.1 incremental fără nicio jena.
ZuLu(Citează)
06/12/2016 la 3:05 PM
Nu chiar așa. Marea piedică în calea update-urilor de OS făcut chiar de Google sunt driverele. Fiecare producător folosește alt chipset, alt ecran, alt modul GPS, Bluetooth șamd, iar driverele pentru acestea sunt apoi integrate de producător în firmware.
Inclusiv Androidul chior ar avea nevoie de aport de la producător ca să integreze driverele necesare fiecărui model în parte. Iar cum fiecare telefon are mai multe versiuni, în funcție de rețele, continente, dual-SIM șamd, situația chiar se complică mult.
Aplicațiile, bloatware sau nu, și interfața ar putea să fie instalate din Play. Alea merg, în principiu, pe mai multe versiuni de Android.
Ce trebuie să facă Google este să găsească o modalitate ca acele drivere sa poată fi actualizate ulterior. Ca și la Windows, unde poți instala OS-ul pe un laptop și merge prost, dar merge, iar apoi pui de pe site-ul producătorului driverele necesare pentru întreaga funcționalitate. Este vorba de o modularitate și o separare între OS și drivere care la PC-uri s-a făcut de mult. La telefoane și tablete acestea sunt încă bine fuzionate.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 3:32 PM
Sper ca-ti dai seama ca producătorul de hardware face driverul, da? El are specificațiile produsului si face prima versiune de driver. Acceptul îl da google cum face și microsoft cu whql, respectiv quality control, si asta doar pe nexus/pixel. Sunt o mana de procesoare, placi video și alte componente pe piață, pentru telefoanele bune, hai sa fim serioși. Pixel are Snapdragon 821, pe care il are și Xiaomi Mi 5s, de exemplu. Deci driver verificat de google pe 7.1.1 exista, crezi ca le-ar fi greu celor de la Xiaomi sa pună Google Android 7.1.1. Nu i-ar fi greu dar 50% ii doare la bașcheți și restul de 50% își promovează imaginea.
Evident că aplicatile le pot pune in store, multi o fac deja dar nu e o cutuma printre producători.
ZuLu(Citează)
07/12/2016 la 10:34 AM
Driverele există, așa le integrează și alții în ROM-uri făcute de ei. Problema stă la testare și QA pentru a te asigura că merg între ele, că sunt bine integrate, că nu rup memoria sau bateria, etape unde companiile mari pierd ceva timp, iar Google îi lasă să tragă de timp.
Inclusiv Apple, cu câteva modele de hardware, dovedește că nu-i treabă așa ușoară, vezi câte versiuni de iOS au retras după publicare din cauza unor bug-uri.
Pe același principiu, poate mai țineți minte de ce Windows-ul era așa mare: includea drivere pentru orice, ca să meargă din prima la un nivel decent.
nwradu(Citează)
06/12/2016 la 5:40 PM
Cred că erau ceva șmecherii să ajungi la 10, gratis, de la XP, dacă aveai licență.
Teniescu(Citează)