un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Peste câțiva ani, în motorul mașinilor se va injecta și apă, nu doar carburant

19 Dec 2016  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

13 comentarii

Bosch a inventat un sistem util aproape oricărui automobil, deci cel mai probabil îl vom vedea în curând pe foarte multe mașini noi deoarece avantajele sunt bunicele.

Pe scurt, în camera de ardere a motorului se va injecta apă, o cantitate mică sub formă de picături fine, iar această apă se va evapora practic instantaneu de acolo. Evaporarea aceasta înseamnă că apa preia căldură de la motor pentru a se transforma în vapori, iar camera de ardere pierde această căldură, deci îi scade temperatura. Ulterior acestui proces, se injectează benzina ca și până acum.

Răcirea camerei de ardere duce la un randament mult mai bun al arderii benzinei, controlându-se mult mai bine explozia ei exact la momentul oportun pentru a transmite energia maximă. Avantajele menționate de Bosch sunt următoarele:

  • 13% creștere a eficienței combustibilului. Asta înseamnă că vei face 13% mai mulți kilometri cu fiecare litru de benzină, adică va scădea consumul pentru că mașina utilizează foarte bine fiecare mililitru de benzină.
  • 4% reducere a emisiilor de CO2. Probabil tot din cauza scăderii consumului, benzina este arsă complet șamd.
  • 5% mai multă putere a motorului.

Principalul scop al sistemului era reducerea poluării, dar creșterea puterii este o consecință avantajoasă. Motoarele cu mai mult de 107 CP per litru se pretează cel mai bine pentru această tehnologie, zice producătorul, probabil pentru că trebuie să ai deja un motor în anumiți parametri înainte de a fi avantajat suplimentar de injecția apei.

Singurul dezavantaj este că din când în când trebuie pusă și apă în mașină, nu doar benzină. Bosch spune că acest interval depinde de puterea motorului și de cât de tare îl forjezi, așa că intervalul poate fi la fiecare 5 plinuri sau la fiecare 5000 de km parcurși. Oricum, nu-i mare scofală să torni și niște apă din când în când.

Noul BMW M4 GTS deja utilizează acest sistem, a fost prima sa implementare. Bosch spune că va deschide sistemul oricărui producător și-l dorește, că doar asta fac ei, tot felul de tehnologii auto.

asus s5507

    13 comentarii

  1. Bosch a creat sistemul pe care îl vănd ei acum nu au inventat acest sistem.
    Unul din motivele pentru care avioanele Spitfire au fost atât de puternice a fost că au folosit injecție cu apă.

    Andrei

      (Citează)

  2. “Singurul dezavantaj este că din când în când trebuie pusă și apă în mașină, nu doar benzină. ”

    Tu auzi ce vb? In Romania deja s-a inventat solutie la asta de muuuuulti ani: Apa vine cu benzina.
    Sa vezi acum ce o sa se scumpeasca benzina, ca or sa ii zica benzina super sport eco, acum cu mai putini aditivi si mai multa apa, Efix H2O :))

      (Citează)

  3. Credeam ca e un patent Samsung…

      (Citează)

  4. cristian Tudorache

    19/12/2016 la 1:24 PM

    exista deja pe bmw m4

      (Citează)

  5. cristian Tudorache

    19/12/2016 la 1:25 PM

    cristian Tudorache:
    exista deja pe bmw m4

    a. ai mentionat. acu am terminat de citit tot :)

      (Citează)

  6. speedy.gonzales

    19/12/2016 la 2:23 PM

    ai uitat sa adaugi un alt avantaj al acestui sistem, poate mai mare decat cel legat de racire: cand apa se evapora, isi mareste volumul foarte mult si astfel forta de propulsie creste extrem de mult, adica in final puterea motorului va creste.

      (Citează)

  7. e veche inventia, e de pe vremea celui de-al 2-lea razboi mondial. Iar una din probleme e rugina. Ca apare.

      (Citează)

  8. A, e ca si cum ai avea garnitura de chiulasa arsa si se duce apa in cilindri. Se verifica daca apare spuma pe joja.

      (Citează)

  9. Nu chiar apă simplă. Că înghețată.
    Trebuie să mai bage ceva.

      (Citează)

  10. Sabotor:
    e veche inventia, e de pe vremea celui de-al 2-lea razboi mondial. Iar una din probleme e rugina. Ca apare.

    Bănuiesc că nu se aplică la cilindri alezati în otel,nu?

      (Citează)

  11. Costi are dreptate, cum se rezolvă problema înghețului ?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus