►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
19 Dec 2016 ·
AUTO, TEHNOLOGIE ·
Bosch a inventat un sistem util aproape oricărui automobil, deci cel mai probabil îl vom vedea în curând pe foarte multe mașini noi deoarece avantajele sunt bunicele.
Pe scurt, în camera de ardere a motorului se va injecta apă, o cantitate mică sub formă de picături fine, iar această apă se va evapora practic instantaneu de acolo. Evaporarea aceasta înseamnă că apa preia căldură de la motor pentru a se transforma în vapori, iar camera de ardere pierde această căldură, deci îi scade temperatura. Ulterior acestui proces, se injectează benzina ca și până acum.
Răcirea camerei de ardere duce la un randament mult mai bun al arderii benzinei, controlându-se mult mai bine explozia ei exact la momentul oportun pentru a transmite energia maximă. Avantajele menționate de Bosch sunt următoarele:
Principalul scop al sistemului era reducerea poluării, dar creșterea puterii este o consecință avantajoasă. Motoarele cu mai mult de 107 CP per litru se pretează cel mai bine pentru această tehnologie, zice producătorul, probabil pentru că trebuie să ai deja un motor în anumiți parametri înainte de a fi avantajat suplimentar de injecția apei.
Singurul dezavantaj este că din când în când trebuie pusă și apă în mașină, nu doar benzină. Bosch spune că acest interval depinde de puterea motorului și de cât de tare îl forjezi, așa că intervalul poate fi la fiecare 5 plinuri sau la fiecare 5000 de km parcurși. Oricum, nu-i mare scofală să torni și niște apă din când în când.
Noul BMW M4 GTS deja utilizează acest sistem, a fost prima sa implementare. Bosch spune că va deschide sistemul oricărui producător și-l dorește, că doar asta fac ei, tot felul de tehnologii auto.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
19/12/2016 la 12:34 PM
Bosch a creat sistemul pe care îl vănd ei acum nu au inventat acest sistem.
Unul din motivele pentru care avioanele Spitfire au fost atât de puternice a fost că au folosit injecție cu apă.
Andrei
Andrei(Citează)
19/12/2016 la 12:40 PM
“Singurul dezavantaj este că din când în când trebuie pusă și apă în mașină, nu doar benzină. ”
Tu auzi ce vb? In Romania deja s-a inventat solutie la asta de muuuuulti ani: Apa vine cu benzina.
Sa vezi acum ce o sa se scumpeasca benzina, ca or sa ii zica benzina super sport eco, acum cu mai putini aditivi si mai multa apa, Efix H2O :))
SYAOnline(Citează)
19/12/2016 la 2:51 PM
Dacia 1300 avea sistemul asta din anii 80. Iar benzina de atunci avea adaos de ap din fabrică.
Adrian(Citează)
19/12/2016 la 1:03 PM
Credeam ca e un patent Samsung…
Giovani(Citează)
19/12/2016 la 1:24 PM
exista deja pe bmw m4
cristian Tudorache(Citează)
19/12/2016 la 1:25 PM
a. ai mentionat. acu am terminat de citit tot :)
cristian Tudorache(Citează)
19/12/2016 la 2:23 PM
ai uitat sa adaugi un alt avantaj al acestui sistem, poate mai mare decat cel legat de racire: cand apa se evapora, isi mareste volumul foarte mult si astfel forta de propulsie creste extrem de mult, adica in final puterea motorului va creste.
speedy.gonzales(Citează)
19/12/2016 la 3:00 PM
e veche inventia, e de pe vremea celui de-al 2-lea razboi mondial. Iar una din probleme e rugina. Ca apare.
Sabotor(Citează)
19/12/2016 la 3:38 PM
A, e ca si cum ai avea garnitura de chiulasa arsa si se duce apa in cilindri. Se verifica daca apare spuma pe joja.
ipo(Citează)
19/12/2016 la 5:00 PM
Nu chiar apă simplă. Că înghețată.
Trebuie să mai bage ceva.
Costi(Citează)
19/12/2016 la 10:52 PM
Bănuiesc că nu se aplică la cilindri alezati în otel,nu?
catalinx(Citează)
20/12/2016 la 1:01 AM
Costi are dreptate, cum se rezolvă problema înghețului ?
alias(Citează)
20/12/2016 la 11:54 AM
e simplu, se mai instaleaza o componenta: Bosh Ice Dispenser, ca la frigider doar ca are cuburile mai mici..
2Du(Citează)