►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Pentru că mai mult de atât nu s-a făcut. Este însă inclusă în noul masterplan de transport, ceea ce mulÈ›i zic că înseamnă că sigur se va realiza la timp, că primim È™i fonduri nerambursabile pentru asta, dar eu zic să stăm liniÈ™tiÈ›i, orice proiect de infrastructură durează dublu în România. Cred că ne miÈ™căm cu viteza luminii sau ceva È™i apar efecte relativistice, se dilată timpul…
Poate că È™tiÈ›i că există deja o linie de cale ferată ce leagă Gara de Nord cu halta Otopeni, undeva în câmp la vreo 2 km mai la nord de aeroport. ÃŽn loc să prelungească de acolo până la aeroport, linia spre Henri Coandă se va ramifica din magistrală ceva mai devreme, va traversa DN1 pe sub È™osea È™i va ajunge în aeroport. Trenurile Gara de Nord – Henri Coandă vor face 18 minute. Sună bine.
Problema pe care o văd eu este la etapele construcÈ›iei. ÃŽn 2018, trenul va ajunge într-o gară temporară aflată înainte de sensul giratoriu din aeroport, de acolo È™i până la Sosiri urmând să fie făcut un trotuar rulant. Bine, È™i până la Plecări? Că în linie dreaptă sunt 350 de metri până acolo. O să cobori din tren în stradă la aeroport, iei un trotuar rulant până la Sosiri, mergi cumva între clădiri până la Plecări… durează alte 18 minute, pe puÈ›in. Și sper să meargă acel trotuar, că altfel, când nu mergi în linie dreaptă, ai cam un kilometru de mers pe jos.
Nu-i nimic, pentru că această cale ferată se va extinde apoi cu încă vreo 50 de metri È™i se va construi un terminal multimodal, în 2021, când È™i metroul Gara de Nord – Henri Coandă va ajunge acolo.
Asta e ridicol pe toate fronturile. Întâi pentru că presupune că metroul respectiv va fi gata în 2021, nu 2028, cum e mai realist.
Apoi, de ce e nevoie de 3 ani pentru o mică extindere? Sper că nu pentru că așteaptă să ajungă acolo și metroul, că acela va întârzia un pic (mai mult). Stația asta temporară probabil o vom folosi până la pensie.
Apoi, vom avea tren Gara de Nord – Aeroport, dar È™i metrou Gara de Nord – Aeroport. De ce?! Ar exista două soluÈ›ii mult mai logice:
Bine, nici în această a doua variantă nu văd un motiv bun de a avea tren și metrou între aceleași puncte terminale, dar ce contează? Fondurile vin de la Uniunea Europeană, niște băieți deștepți vor câștiga licitațiile pe bani mulți, apoi nu vor fi capabili să le execute la timp, dar toată lumea e fericită și/sau nepăsătoare.
Poate că nu înțeleg eu masterplanurile astea, dar o fi fost așa greu să sape în subteran de la DN1 până chiar sub aeroport și să facă o stație acolo, în subsol?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
23/12/2016 la 7:32 AM
Un masterplan se face de catre un mastercap. Ai tu mastercap? D’aia nu il intelegi
Catutzi(Citează)
23/12/2016 la 7:49 AM
E clar ca nu te pricepi la metrou, s-a dovedit în timp. Rămâi la reviewuri pentru routere și burgeri!
Nashu_mare(Citează)
23/12/2016 la 1:32 PM
Ai si argumente, sau doar iti place sa arunci cu noroi?
Leo(Citează)
23/12/2016 la 1:33 PM
Da
Nashu_mare(Citează)
23/12/2016 la 8:19 AM
Ca de obicei in Romania se aleg solutiile cele mai scumpe si mai proaste.
JFK are un monorail pana intre terminale pana la linia de metrou, autobuze, autogara.
Chicago O’Hare are un monorail intre terminale pana la metrou/tren cum vrei sa il numesti.
Oakland are un monorail intre aeroport si Bart.
Las Vegas au un monorail pe partea de est de strip de vreo 6-7 km care leaga mai multe casinouri si parcari. Pe partea de vest sunt vreo 2-3 care sunt intre 2-3 hoteluri.
Toate monorailurile de mai sus sunt complet automatizate, ai nevoie doar de o persoana care sa privesca niste camere.
dw(Citează)
23/12/2016 la 9:22 AM
Ofer 1000 euro pentru informatii despre avaria de azi-noapte de la RADET care afecteaza inca la aceasta ora sectoarele 3, 4, 5: fotografii din timpul lucrarilor, efectivul care lucreaza, daca d-na Gabi Firea a fost personal sa verifice modul cum se remediaza avaria.
Nicu(Citează)
23/12/2016 la 11:12 AM
E vorba de baia anuala dinainte de Craciun a majoritatii romanilor, o traditie ce dateaza de sute de ani.
cartus(Citează)
24/12/2016 la 12:10 PM
Meanwhile in France http://arstechnica.co.uk/cars/2016/12/worlds-first-solar-road-opens-in-france/
Nico(Citează)