►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Printr-un newsletter, Boeing îi invită pe cei ce călătoresc cu noile avioane tip 787 Dreamliner să folosească acest hashtag atunci când postează fotografii sau clipuri video pe net.
Personal nu înțeleg exact de ce pentru că avantajul pe care-l capătă ei prin acea publicitate – să-i zicem astfel – fiind la mână a cincea. OK, vezi pe net fotografii cu noul Dreamliner și știi că este un avion foarte mișto; data viitoare când vrei să zbori undeva, vei alege pachetul tot în funcție de destinație, preț, de perioada propice ție și linia aeriană preferată. Tipul avionului cu care vei zbura, pe lângă faptul că-i greu de aflat atunci când cumperi biletele, intervine mult prea târziu în ecuație. Pur pariu că majoritatea călătorilor habar n-au în ce model de avion se află.
Nu contează. Cei de la Boeing vor de fapt să arăți altora că te simți bine la bordul avioanelor lor, indiferent cum ai ajuns acolo.
La recepția unui hotel de prin Scoția stă scris “nu uitați să vă dați checkin pe Facebook, pagina noastră este…”. La bar, un alt îndemn, de data aceasta de a da tag și hotelului în fotografiile pe care poate că le pui pe Instagram.
În câteva baruri sau cafenele în care am fost, din mai multe țări, la final de meniu am găsit deseori un îndemn de a le da un like pe Facebook sau Instagram. Deja nu mai este ceva inedit atunci când văd asta prin alte țări. Există acum și routere care-ți dau acces la wifi-ul localului după ce dai check-in acolo, totul fiind automatizat.
Într-un restaurant, ospătarul ne roagă, dacă putem, să lăsăm și un review pe Tripadvisor. Îi spunem că de acolo am aflat de ei oricum, erau bine recomandați. Zice că da, au urcat 20 de poziții în două săptămâni și abia mai fac față la câți clienți au început să aibă acum, aduși de acea poziționare mai bună. “It just exploded”, sunt cuvintele folosite. Asta nu-l oprea să-și dorească și mai bine. Omul era conștient că o vorbă bună dată mai departe este în avantajul său.
Acum spuneți-mi de câte ori ați văzut așa ceva în România. De câte ori v-a cerut cineva să puneți un review pe Tripadvisor, deși străinii după asta se ghidează atunci când ajung prin București? De câte ori ați văzut pe undeva scris mare conturile de social media ale localurilor respective, ca să le dați și lor un tag?
Da, probabil cu toții avem câte un exemplu sau două de astfel de practici, dar în străinătate este o normalitate. Acolo localurile și-au dat seama că word of mouth, o fotografie pe Instagram, un articol pe blog sau un status pe Facebook valorează mult de tot. Am văzut un reportaj pe CNN despre cum anumite localuri organizează chiar evenimente speciale pentru bloggerii/instagrammerii de food, când le pun în față toate preparatele din meniu pentru a face câte fotografii vor ei.
La noi, în timp ce făceam câteva fotografii la niște gogoși de la Donuterie în mall, a venit șeful să-mi spună să nu mai fac fotografii, că de ce le fac. I-am spus că vreau să arăt și altora cum sunt. Mi-a spus ceva despre proprietate intelectuală și că, dacă vreau fotografii, au ei pe site; n-am înțeles exact sensul cuvintelor sale, chiar mă întreb dacă nu cumva se temea să nu-i fur design-ul lor. Cam așa înțelege la noi să vină în întâmpinarea interesului pentru ce vând ei.
Nu-i prima oară când mi se întâmplă. A mai ieșit scandal și cu alte ocazii, în alte magazine sau localuri. La noi majoritatea trăiesc într-o lume a conspirațiilor, toți consideră că ai văzut ceva rău în galantar de vrei să fotografiezi. Poate ești inspector sub acoperire! Poate îi vei raporta pentru cine știe ce abatere, li se va închide localul și vor fi împușcați în piața publică!
Uneori mă întreb ce or avea de ascuns, de sunt așa bănuitori. Prea se simt mulți cu musca pe căciulă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
22/12/2016 la 9:04 AM
Am cumpărat și eu gogoși de la Donuterie, sunt banale și foarte îmbibate in ulei, chiar nu înțeleg de ce îi tot lauda lumea atât.
Bogdan P(Citează)
22/12/2016 la 10:08 AM
Complet de acord…mai bune pana si gogosile de 3 lei de la mega image…chiar nu inteleg cum e coada mereu acolo
Ciprian(Citează)
24/12/2016 la 3:06 AM
Mai bune sunt și gogoșile de la LIDL.
Gabi Miron(Citează)
22/12/2016 la 9:26 AM
Oarecum legat de asta , eram in mall acum un an si vorbeam cu o prietena
( facetime – cu casti ) si intru la Zara intamplator , nu fac doi pasi ca bodyguard-ul vine la mine ca nu am voie sa filmez , i-am aratat ca nu filmez si a zis ca e ok atunci . De ce nu ai voie sa filmezi intr-un magazin de haine ? problema de securitate? le fur modelele ? chiar nu inteleg :D
Orkideea(Citează)
22/12/2016 la 10:11 AM
Pentru că:
– poți filma amplasamentul camerelor video;
– poți deranja alte persoane. Nu vor să-și asocieze imaginea cu un troll care face mișto de un tip care se uită după chiloți roz pentru gagică-sa (random example) în zara;
– poți filma angajații în timp ce fac lucruri pe care poate nu ar trebui să le facă (ex: se scarpină în nas)
Adrian C(Citează)
22/12/2016 la 10:47 AM
Exact, le e frica sa nu le furi modelele. Asta e modelul de businiess al Zara, asa copiaza si ei.
Emil C(Citează)
22/12/2016 la 9:33 AM
Am văzut baruri unde dădeau shoturi de băutură dacă dădeai check-in la ei. Câți oameni în post, atâtea shoturi.
Teniescu(Citează)
22/12/2016 la 10:13 AM
Pentru ca platesc oameni sa stea la coada, sa atraga lumea. Asa faceau si in Cluj.
mihai(Citează)
22/12/2016 la 10:15 AM
La o ceainărie pe lângă Eroilor am primit reducere pentru un check in.
Din păcate in Romania sunt multe restaurante care nu au locația trecuta pe Google Maps ce sa vorbim de Trip Advisor.
Eu personal am peste 300 de editari pe Google Maps, acum e si mai simplu de adăugat o locație: click dreapta pe harta si ‘Adaugati o locatie lipsa’, unde poți sa treci numele locatiei, numarul de telefon si orele de funcționare.
george(Citează)
22/12/2016 la 10:28 AM
Eu am vazut la o clinica stomatologica pentru copii bonus din asta, daca dai checkin pe FB ai reducere 5 sau 10%.
Legat de facut poze, de fiecare data am intrebat daca e voie sa pozez produsele si le-am spus de ce. Am primit acordul si am pozat ce ma interesa.
Tot legat de poze, nu mi se pare ok cum fac unii la Therme. Desi sunt panouri care interzic pozele, tot vezi cate o pitzi pe marginea piscinei incercand sa pozeze pe toata lumea.
Andrei B(Citează)
22/12/2016 la 10:56 AM
Partea cu amplasamentul camerelor pot sa inteleg ,mai degraba punctul doi mi se pare mai important desi nu stiu cata importanta acorda un magazin ( oricare ) vietii private /dreptul la intimitate :) iar 3 meh ….
Orkideea(Citează)
22/12/2016 la 10:31 PM
Chestia asta ajunge la ei să fie enervantă. Vezi episodul southpark cu Yelp, evident ficțional dar bazat pe fapte reale (cei care fac review pe Yelp și au multe posturi ajung să fie în poziția de a șantaja localul, inclusiv pt a obține o masă mai repede, sau o masă mai bună, sau chiar gratuități).
În Turcia nu mai scapi de ăia (chelneri, hotelieri etc) care îți spun cum îi cheamă și te roagă să le faci review bun pe Tripadvisor. Practic acum cînd citesc pe Tripadvisor că “recepționerul Cutare a fost de treabă’ mi-e absolut clar că el a insistat/rugat să fie menționat.
alias(Citează)
24/12/2016 la 11:54 PM
Dude, serios?
Mihai(Citează)