►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am condus un weekend noul BMW 750Ld, o mașină cu atât de multă tehnologie la bord încât ai putea să o confunzi cu o navă spațială. Ținuta excelentă de drum, lucrurile pe care le poate face pentru a-ți asigura confortul, toată ingeniozitatea de care au dat dovadă constructorii ei bavarezi integrând atât de multe funcții într-un vehicul te fac să crezi că banalul cuvânt “mașină” este insuficient pentru a o descrie. Avem nevoie de noi termeni pentru astfel de autovehicule moderne.
Motorul ei diesel are patru turbine. Patru! Ca Bugatti Veyron, dar puse pe o configurație I6 de cilindri, capacitate 3 litri. Dar acestea sunt detalii de care vreau să trecem repede, pentru că am multe de povestit legat de cum te simți la bordul ei.
BMW 750Ld este una dintre cele mai rapide mașini de pe piață, cu 0-100 km/h în 4,7 secunde. Puterea de 400 CP și în special cuplul de 760 Nm te fac să nu simți viteza. Am vrut să depășesc o mașină ce mergea cu 80 și am ajuns la 147 km/h după o scurtă apăsare de pedală. Pe autostradă am ajuns la 190 km/h, iar BMW-ul nu părea cu nimic mai zgomotos sau mai puțin vioi decât la 130 km/h. Ar fi mers mult mai sus, dar nu ne jucăm cu amenzile și conducem în siguranță.
Mașina este deosebit de stabilă și s-a dovedit o plăcere la condus. În ciuda a ce mă așteptam, dimensiunile ei mari (aproximativ 5,238 metri lungime și 1,902 lățime) nu se simt sau nu deranjează în mers normal, indiferent că ești în trafic sau pe curbe. Gabaritul devine problemat doar pe străduțele înguste de cartier sau în alte locuri strâmte, unde noroc cu camerele 360 de grade și senzorii de ghidaj ce-ți indică foarte simplu la ce distanță ești de alte repere.
Poziția la volan este foarte plăcută, iar toate funcțiile de confort te țin activ indiferent de drum. Mi-a făcut mare plăcere să alternez opțiunile de încălzire, ventilație și masaj în scaun, iar pentru diminețile răcoroase are încălzire și în volan. Este genul de mașină pe care o conduci cu plăcere pe orice distanță.
Suspensia este cea mai bună din tot ce-am condus până acum. Pneumatică, ajustabilă automat inclusiv când camerele video sesizează denivelări pe drum, micile denivelări, trecerile la nivel cu calea ferată, micile gropi și limitatoare de viteză se simt la jumătate față de orice altă mașină condusă de mine.
Singurul reproș ar fi lag-ul sesizabil din modul Confort de condus, când apeși pedala și motorul răspunde în forță abia după vreo jumătate de secundă. Dacă o veți trece în modul Sport dispare și acest inconvenient, motorul răspunzând imediat la comenzi. Din ce-am înțeles, cele patru turbine sunt grupate câte două pentru câte trei cilindri și probabil că în modul Sport stau mereu turate pentru a oferi puterea maximă la o apăsare ușoară de pedală. Mai există un mod Eco, unde viteza este limitată la 130 km/h și mașina eficientizează și traseul pentru a micșora consumul.
Șocul tehnologic apare dinainte să te urci în autovehicul. Cheia sa are un ecran tactil din care poți vedea informații despre starea mașinii sau poți activa ventilația la o anumită oră. Faza tare este că poți și conduce BMW-ul din această cheie.
Condus este mult spus. Este un mod special de parcare a mașinii, când motorul se aprinde, roțile se îndreaptă și poți da mașina în față sau în spate din cheie, cu gesturi pe ecranul său. Ideea este că mașina este mai lată decât altele, iar spațiul generos din interior înseamnă și portiere de mari dimensiuni, așa că în unele garaje sau parcări subterane s-ar putea să fii nevoit să parchezi astfel.
Nu știu dacă ați văzut vreodată fețele oamenilor atunci când văd o mașină electrică plecând de lângă ei fără nici un zgomot care să trădeze această intenție, fără nici un zgomot de deplasare. Ei bine, să vedeți fețele celor din jur atunci când tu stai lângă mașină, iar aceasta pleacă singură în față, apoi oprește, tu te urci în ea și pleci mai departe.
Cheia, apropo, se încarcă wireless în interiorul mașinii, la fel și telefonul tău dacă-l pui în interiorul cotierei.
Asta este cea mai nouă găselniță în domeniul parcărilor automate. Acest BMW include, ca și multe alte modele inclusiv din generațiile anterioare, funcții de parcare automată, adică identifică locurile de parcare pe de stradă și poate intra în ele lateral sau cu spatele, tu doar controlând viteza mașinii în aceste manevre.
Și dacă vorbim de tehnologie, în exterior se poate observa grila activă a mașinii, care se închide și deschide automat în funcție de viteză și modul de rulare pentru a lăsa sau nu aerul spre radiator. Ajută la aerodinamică, la încălzirea motorului ș.a.
Farurile sunt duale, LED-uri și laser. Asta nu înseamnă că tragi în stânga și-n dreapta precum nava Enterprise, ci sursa de lumină pentru cele Laserlight este o diodă laser, nu una LED, iar lumina laserului este apoi preluată și direcționată de sistemul de oglinzi din interiorul farului. Avantajul lor este că bat la 600 de metri distanță, dublu față de unele normale, dar nu le poți controla tu, ci mașina le activează și dezactivează automat noaptea, când radarul nu detectează alte mașini în jur, cu alte cuvinte la drum întins și pustiu, ca să vezi la distanță mare. În rest, folosești faruri LED normale care oricum mie mi s-au părut mai puternice decât altele de pe piață.
Ah, tot la faruri, acestea includ mecanismele de autoreglare a felului în care lumina este proiectată în față, adaptându-se singură traficului pentru a nu orbi alți șoferi. Mai mult, un sistem de siguranță detectează obstacole laterale (animale, pietoni care sar în fața mașinii etc) și le iluminează puternic pentru a-ți semnala pericolul (sau pentru a-i orbi și astfel zăpăci, făcându-i mai ușor de călcat).
Modelul condus de mine avea pachetele M Sport și M Aerodynamics, adică elemente de design diferite, mai impozante, față de varianta de serie. Caroseria are tot felul de linii subtile încât mașina pare mai degrabă prelucrată ca un diamant, nu rotunjită în mod cât mai simplu.
Șasiul este întărit cu fibră de carbon, fiind astfel mai ușor și mai rezistent, plus cu un centru de greutate plasat mai jos.
Seara mașina proiectează un covor de lumină pentru tine. Seamănă cu două aripi ce ies din portierele față și se întind până la portbagaj, gândite pentru a-ți ilumina împrejurimile atunci când te dai jos din mașină. Este genul de chestie care atrage privirile tuturor celor din jur atunci când parchezi seara.
BMW a făcut în sfârșit trecerea la ecrane tactile, așa că cel principal, de pe centru, poate fi folosit și direct cu degetul, nu doar din rotița iDrive dintre scaune. Că veni vorba de ecrane, aș vrea să remarc atenția pentru detalii de care a dat dovadă BMW: culori foarte bine alese, gradient-uri subtile de culori, text citeț, culori diferite pentru modurile diferite de condus și în general totul este atent aranjat și bibilit.
Exemple bune ar fi felul în care cifrele din dreptul acului indicator al turației se măresc un pic în dimensiune atunci când acesta trece peste ele sau liniile fine cu care mașina îți semnalează diferența între viteza ta curentă, cea setată pentru pilotul automat și cea detectată automat de camerele de bord în indicatoarele rutiere de la marginea drumului.
Sistemul de control al climatizării se bazează tot pe un ecran tactil, ceea ce din nou permite tot felul de animații, rezoluție bună a indicatoarelor și mici animații. Acesta este unul dintre locurile de unde poți controla încălzirea și ventilația în scaune, iar climatizarea se face cu aer ionizat. Mai mult, în torpedou ai două locașuri pentru arome, un fel de odorizante direct de la BMW, pe care sistemul de climatizare le răspândește automat în mașină.
Rotița de control iDrive are un senzor tactil chiar pe ea, așa că poți scrie litere cu degetul și sistemul le recunoaște, asta dacă nu vrei să alegi literele rotind rotița, tastând direct pe ecranul tactil sau folosind comenzile vocale. Mașina are așa multe setări și meniuri încât de cele mai multe ori este mai ușor să apeși butonul de comenzi vocale și să spui ce vrei.
Ah da, iar pentru sistemul audio mașina recunoaște gesturile tale. Dacă învârți cu degetul în aer, controlezi volumul și te simți precum Harry Potter. Un gest cu două degete spre ecran oprește muzica. Recunoașterea de gesturi funcționează fără reproș, cred că am avut 95% succes cu ea.
Sistemul se bazează pe o micuță cameră din plafonul mașinii, care identifică aceste gesturi.
N-am văzut niciodată un scaun de mașină reglabil pe atâtea direcții. BMW-ul acesta era configurat asimetric, șoferul și pasagerii din spate aveau și masaj în scaune, pasagerul din față nu, scaunul acestuia fiind mai simplu în dotări (doar încălzire și ventilație) pentru că era parțial rabatabil astfel încât pasagerul din spate să se poată întinde.
Practic, cel mai confortabil loc din mașină este dreapta-spate, unde există un mod de somn asemănător fotoliilor din clasa business din avioanele de cursă lungă. Opțiunea se numește Executive Lounge și, la o simplă apăsare de buton, scaunul din față culisează la maxim spre bord și se rabate ușor, scaunul din spate trece într-o poziție mai întinsă și apare și un suport pentru picioare. Totul include și o măsuță rabatabilă, pe care o poți extrage din cotiera dintre scaunele din spate și pe care poți pune laptopul, fiind gândită ca un birou mobil.
Scaunul din stânga-spate are încălzire, ventilație și masaj, dar nu și mod Executive. Ambele beneficiază de câte un ecran prins de tetiera din față pe care se pot vedea inclusiv filme pe sistemul Blu-Ray al mașinii.
Ambele scaune sunt de fapt plasate independent în structura de susținere, că nu sunt o “canapea”, ci fotolii individuale integrate într-un fel de cochilie, de unde și capacitatea lor de a fi reglate individual inclusiv pe înălțime. Până și înălțimea tetierelor se controlează electronic.
Există multiple moduri de masaj, vreo 10, de la upper body exercise la whole body activation. La drum lung, funcția de masaj este extraordinară; am stat inclusiv într-o tradițională coloană prin zona stațiunilor de pe Valea Prahovei, dar timpul trece mult mai ușor cu masaj în scaune, sunet de calitate și o mașină care se conduce singură.
Ventilația în scaune este foarte plăcută, asigură o senzație de răcorire perfectă în caz că te încălzești pe pielea moale a scaunelor. Climatizarea este controlată independent pentru pasagerii din spate, desigur.
Poate ați văzut în animația de mai sus că între scaunele din spate ai o tabletă Samsung (apeși un buton și este eliberată din locașul ei) din care poți controla multe funcții ale mașinii, fiind integrată cu aceasta. De acolo poți activa și dezactiva climatizarea, masajul, încălzirea în scaune, le poți regla individual, controlând fiecare segment prin intermediul ecranului.
Dincolo de asta, poți controla și iluminarea în mașină. Cu o simplă apăsare pe ecran, poți trage și retrage jaluzelele de pe plafonul panoramic (numit Sky Lounge, are luminițe integrate, de culoare configurabilă) , de pe lunetă și de pe geamurile laterale. Inclusiv micile geamuri laterale au sistemul lor de acoperire.
Portierele au veioze ce pot fi aprinse și stinse cu un senzor tactil (bineînțeles). Apoi, există lumini “de poziție” în interiorul mașinii, o bandă discretă de LED-uri bicolore a căror culoare poate fi modificată. Difuzoarele sunt și ele iluminate cu un alb discret ce poate fi, la rândul său, stins.
Apropo de tableta de control, este o tabletă normală cu un soft BMW pus peste. Ai acces la toate funcțiile uzuale din Android, o poți conecta la un hotspot, poți instala jocuri pe ea.
Nu este vreo surpriză dacă vă spun că sunetul este de o calitate excelentă, cel mai bun pe care l-am auzit până acum. Sistemul este Bowers & Wilkins Diamond, include 14 difuzoare cu o putere totală de 1400 W, cu diverse tehnologii de compensare sau eliminare a sunetelor nedorite și tweetere din diamant sintetic.
În spate ai la dispoziție și o unitate Blu-Ray cu care poți rula filme pe ecranele de 10 inchi, care au o calitate foarte bună a panelurilor. Locurile pasagerilor sunt independente în sensul că unul poate folosi sistemul multimedia pentru a se uita la un film cu sunetul pe boxele mașinii, celălalt poate asculta radio sau mp3-uri de pe USB prin ieșirea de căști. Există chiar și o intrare HDMI și MHL, deci în teorie ai putea conecta acolo un telefon sau o tabletă sau un laptop sau o consolă de jocuri, dacă vii și cu un invertor; în practică, n-am încercat.
Pe lângă tableta de control dintre scaune (și butoanele de climatizare și butoanele de pe uși), cei din spate primesc și o telecomandă clasică, una cu butoane, pentru a controla mai bine sistemul multimedia.
În față, în ecranul central, mașina mi-a oferit o surpriză. Are receiver NFC și am conectat imediat telefonul la mașină, ba chiar poți integra anumite aplicații precum Deezer în sistemul multimedia. Dincolo de asta, suportă și screen sharing de pe telefon, așa că te poți uita acolo la filme sau fotografii, dar nu și când mașina este în mișcare, din motive de siguranță.
Sistemul multimedia este atât de mișto încât îți place să petreci timpul în BMW. Noi, de exemplu, am avut vreo 30 de minute de pierdut la munte, așa că am tras mașina la marginea drumului într-un sat, ne-am mutat din față în spate, am pus un Blu-Ray, am închis toate jaluzelele pentru a avea întuneric, am activat o ușoară încălzire în scaune și un masaj și ne-am uitat la câteva minute din film.
Faza tare a fost la final, când am coborât amândoi din spate și ne-am urcat la loc în față, cu vreo 10 oameni uitându-se la noi în timp ce așteptau autobuzul pe acolo. Probabil și-au închipuit că am făcut cine știe ce prostii înăuntru, mai ales cu toate jaluzelele trase deși nu era vreun soare puternic.
Mașina nu are un sistem de autopilot ca pe Tesla, ci doar sisteme active de securitate care, la o adică, ar putea conduce mașina, dar softul nu-i configurat pentru asta. Radarul de bord îți permite să păstrezi distanța constantă față de mașina din față, inclusiv oprirea completă dacă asta face cel din fața ta și inclusiv pornirea de pe loc atunci când coloana se mișcă.
Asta nu-i ceva nou, nu? Adăugați în ecuație un sistem inteligent de detectare a benzilor de circulație și controlul direcției (motorașele de mișcare a volanului erau acolo încă de la parcarea automată a altor generații) și BMW 750Ld poate lua singur curbe ușoare. Am folosit din plin această funcție pe DN1, în aglomerație, unde mașina pleca de pe loc, urma banda și oprea singură odată cu coloana.
Nu o face perfect, e bine să fii atent la ce se întâmplă, dar nici nu s-a dorit un “pilot automat”, ci un fel de asistent care te ajută în viraje, te alertează la părăsirea benzii și cotește ușor până când preiei tu controlul. Funcția este activă mai ales când ții mâna pe volan, chiar dacă nu foarte strâns.
Oricum, e clar că BMW are tehnologia necesară conducerii autonome, ar trebui doar activată.
Din nou, nu ceva nemaivăzut pe BMW și alte limuzine. Un ansamblu de camere din oglinzile laterale se adaugă celor față și spate și împreună generează o imagine “de sus” a mașinii, care și cum ai vedea-o din dronă, ajutându-te enorm să vezi ce-i în jur.
Sistemul atinge apogeul în generația actuală. Nu știu cum ar putea fi mai bun, poate doar o dronă reală care să te urmărească. În generația actuală, camerele sunt folosite și pentru a genera imagini din diverse unghiuri, inclusiv din față sau din spate. Da, vezi mașina din față sau din spate în ceea ce este editare video extraordinară, având în vedere că îmbină camere panoramice montate pe mașină.
Mai mult, același sistem care îți recunoaște gesturile în mașină pentru a da muzica mai tare poate fi folosit aici pentru a face drag and drop cu imaginea, rotindu-te în jurul mașinii de parcă ai trage cu mouse-ul de ea.
Întreg sistemul este o dovadă a puterii computerelor din interiorul BMW-ului, că să faci astfel de prelucrări și editări video în timp real nu-i ușor. În plus, software-ul este foarte bine făcut, de exemplu vezi de sus mașina în timpul unor manevre, dar când te apropii mult de un obstacol se face un zoom în acea zonă și-ți este astfel semnalată mult mai bine situația.
Pentru prima oară, conduc și eu o mașină echipată cu cameră în infraroșu. O activezi, bate la vreo sută de metri și-ți afișează pe ecranul central o imagine alb negru în care sursele de căldură sunt foarte bine evidențiate.
Această cameră, nu ceva nou pe mașini de lux, dar nouă pentru mine, este foarte utilă noaptea. Te poate avertiza din timp de căruțe sau animale sau oameni aflați pe drum, pe care altfel poate nu i-ai observa. Ar fi utilă și pe ceață. Nu zic că ar putea preveni accidente precum cel recent de pe autostrada A2, că vitezele acolo erau prea mari, dar îți dă o încredere suplimentară atunci când conduci în astfel de condiții.
Modelul condus de mine avea tracțiune integrală xDrive, dar cu un mic twist (la propriu): roțile din spate erau și ele directoare, dar cu un unghi foarte mic. Roțile se puteau orienta în două moduri, în funcție de viteză: în aceeași direcție cu cele din față sau în direcție opusă, ceea ce ajută la manevre precum parcarea laterală sau strecuratul prin zone mai înguste.
În plus, acest sistem cuplat și cu unul inteligent de control al stabilității. În mod normal, un sistem de tip ESP (BMW îi spune DSC – Dynamic Stability Control) reduce puterea în roată dacă simte că pierzi aderența pe acea parte. Cu xDrive și restul funcțiilor, BMW-ul 750Ld ia decizia în funcție de mai mulți factori, putând de exemplu să accelereze roata de pe cealaltă parte pentru a compensa pierderea aderenței. Altfel spus, ești și mai în siguranță fără să-ți bați capul prea mult cu metoda prin care se întâmplă asta.
Nu-s multe de zis aici. Mașina are multiple moduri de a configura funcțiile de confort interior, de exemplu pe lângă acea tabletă din care reglezi scaunele o poți face și din butoane tradiționale plasate pe acestea. Eh, la șofer butoanele fizice pentru încălzire, ventilație și masaj în scaun sunt pe portieră, undeva jos, nu prea se simt la deget și trebuie să duci ochii spre ele pentru a vedea ce apeși.
De asemenea, șoferul nu are posibilitatea de a regla anumite funcții pentru partea din spate, precum perdelele de soare, decât dacă se întoarce și ia tableta dintre scaunele din spate. Doar jaluzeaua pentru lunetă este controlabilă de la șofer.
Și nu musai un minus, dar o problemă: eu am stat cu teamă în nopțile cât mașina a fost la mine în parcare. Oglinzile nu erau inscripționate, iar oricine se uita în interior, în spate, vedea două ecrane color și o tabletă. Am rezolvat parțial asta trăgând mereu jaluzelele, dar nu înseamnă că devin invizibile. Chiar dacă ai garaj acasă, prin oraș nu poți ști niciodată ce pățești atunci când lași mașina pornită.
Prețul de bază pentru 750 Ld xDrive Sedan este de 119.940 euro. Varianta testată de mine avea diverse opțiuni suplimentare, ridicând prețul la 170.752 euro. Printre opționale:
Nu este cel mai scump BMW, apropo. Există și un model din seria 7 cu motor V12 pe benzină, modelul 760Li, are 6,6 litri și 610 CP. N-am întrebat prețul, dar cu aceleași dotări sigur ajunge mult mai sus. Aflați mai multe pe site-ul oficial BMW.
CE E BINE |
CE E RĂU |
|
|
Ce-aș putea spune despre vârful de gamă al unei mărci precum BMW? Te uiți la toată atenția pentru cele mai mici detalii, la toată tehnologia introdusă în mașină și realizezi, cum spuneam la început, că unele autoturisme trec de limitele unei mașini normale și ajung într-o altă clasă, fiind un fel de palate pe roți. Astfel de vehicule sunt capodopere ale industriei auto.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
46 comentarii
14/11/2016 la 7:27 AM
Bun review, nu-s in target dar l-am citit cu placere. Good job!
paul(Citează)
14/11/2016 la 8:02 AM
e interesant ca BMW Romania considera ca cei care citesc aici si-ar permite asa ceva…bine, eu ridic mult media, dar chiar si asa…
Giovani(Citează)
14/11/2016 la 8:11 AM
Păi ce, crezi că totul este pentru a cumpăra ceva? Uneori trebuie doar să știi ce-i în top, pentru comparație, și ce tehnologii au mai apărut.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 10:10 AM
Daca nu i-ar face pe #saraci sa baleasca, nici nu ar putea costa atat. :)
nashu_mare(Citează)
14/11/2016 la 8:31 AM
Sunt sigur ca pe aici se găsesc oameni de-un seria 3 sau chiar 5. Cam asta e scopul. Modele ca cele prezentate în articol îs de show off. Mereu au fost asa. Putini dau 3 apartamente pe o mașină.
230v(Citează)
14/11/2016 la 8:59 AM
imi imaginez ca mergi cu ea la service la reprezentanta pentru o problema minora, si aia dau din umeri: “nu stiu boss ce are, ia-ti alta…”
mormaila(Citează)
14/11/2016 la 9:03 AM
Depinde, sunt mașini pentru care service-ul se face de oameni cu mască pe față, să nu cadă vreun fir de păr în ulei.
Am fost la un service BMW cândva, zona de așteptare zici că e muzeu-cafenea.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 9:08 AM
nu inteleg de ce tot ai scris ca e excelenta. cred ca oricine de pe aici se asteapta ca masina asta sa fie excelenta.
Beb(Citează)
14/11/2016 la 9:13 AM
De asta m-am concentrat mai mult pe ce tehnologie găsești în ea, dincolo de câteva cuvinte despre cum se conduce.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 9:10 AM
M-ai facut sa imi doresc un BMW.
mac gregor(Citează)
14/11/2016 la 9:28 AM
Farurile inteligente ar trebui sa fie dotare standard la toate masinile pentru ca eu estimez ca undeva la 10% din masini au cel putin un far care bate aiurea de te orbeste, incat mai bine renunti la oglinda retrovizoare (sau o orientezi sa reflecte inapoi lumina pentru ca am observat ca unii se prind ca iti baga prea multa lumina in habitaclu si lasa farurile mai jos).
Greuceanu(Citează)
14/11/2016 la 10:16 AM
Noaptea e indicat sa ridici putin oglinda retrovizoare…are un al doilea unghi special pentru antiorbire ;)
Giovani(Citează)
14/11/2016 la 1:34 PM
Cred că problema este la cei care-și modifică farurile, că din fabrică ele vin reglate bine pentru a nu orbi alți șoferi.
Sistemul acela inteligent costă o grămadă de bani, că are nevoie de radare și de motorașe sau electromagneți pentru mișcarea farurilor.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 9:30 AM
Bate, troncăne ceva? Că nu ai specificat.
costin(Citează)
14/11/2016 la 1:36 PM
Un mic șuierat la turbina a treia, mi s-a părut mie.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 9:43 AM
E interesant de vazut pentru chestiile ce o sa ajunga pe seria 5 in cativa ani la preturi ceva mai rezonabile.
DTC-ul iarna e pure fun.
add(Citează)
14/11/2016 la 9:47 AM
E acceptabila masina, nici prea-prea, nici foarte-foarte. Imi iau doua.
Alex(Citează)
14/11/2016 la 10:12 AM
“Dar, daca iau 3, ce discount imi dati?”
nashu_mare(Citează)
14/11/2016 la 9:54 AM
Ar trebui sa primesti si un S-klass in teste, asa pentru dragul comparatiei :)
Alex(Citează)
14/11/2016 la 10:15 AM
Ai idee cum mai sta S-klasse fata de concurenta la vanzari? Stiu ca acum vreo 2-3 ani avea mai mult decat toti ceilalti cumulat (A8, 7-series, XJ, Lexus LS, Panamera, etc) dar nu am gasit ceva recent. Cred ca P85D a luat ceva cota de piata, cel putin in USA, daca il bagam in aceeasi categorie.
alexEAT(Citează)
14/11/2016 la 1:37 PM
N-aș zice nu, deși partea deranjantă la astfel de teste este că dorm cu teamă noaptea, să nu o găsesc fără oglinzi, plus ce mai cheltui dacă merg la munte.
Știi care e culmea? Eu aș vrea să testez noul Megane. Adică cred că foarte mulți oameni sunt interesați de noul Megane și cum este el, că a fost mereu o mașină populară la noi. Eh, BMW poate să-mi da o mașină de 170.000 de euro pe mână un weekend întreg, Renault nu, că se tem de bloggeri sau ceva.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 4:10 PM
pai Renault are de ce sa se teama la review, BMW nu.
add(Citează)
15/11/2016 la 11:00 PM
Cred ca sunt conștienți și ei de eventuale probleme ale mașinii și le-au arătat deja alții pe toate. Acum e vorba doar de prezentat mașina în cât mai multe locuri, eventual din alte puncte de vedere, cum am făcut eu insistând pe tehnologie la acest BMW.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 10:39 AM
mie mi se pare complet ridicola aceasta masina.
adica, it’s a fucking car, te urci in ea ca sa te duci sau ca sa te dai, n-ai nevoie de 100 de reglaje pentru scaun si 5000 de moduri de iluminare a habitaclului.
atatea reglaje la orice m-au plictisit groaznic si nu am putut citi tot articolul din cauza asta.
toate setarile alea nu o sa le foloseasca aproape nimeni, esti complet pierdut in multitudinea aia de meniuri, asa ca sper ca are si configurari presetate ca altfel o sa fie folosite doar primele setari din orice meniu, n-are nimeni nervi sa invete toate meniurile alea :))
va spun eu optiune necesara la masina: bluetooth – am luat pe asta noua si sunt super incantat ca se poate vorbi la telefon fara nici un stres si pot asculta si muzica tot din telefon.
Robo(Citează)
14/11/2016 la 10:53 AM
A, da, si senzori de parcare. Foarte folositori.
Robo(Citează)
14/11/2016 la 11:39 AM
Mie, pentru Romania, mi se pare musai Night vision cu detectarea persoanelor.
Giovani(Citează)
14/11/2016 la 1:40 PM
Sunt de acord că unele dotări sunt utile doar în anumite situații, de exemplu doar dacă mergi mult în afara orașului. Această mașină le avea pe toate că-i una de showroom, să-ți arate ce poate, dar tu alegi ce vrei când o configurezi.
Personal aș alege camerele video, sistemul audio, scaunele cu masaj și încălzire, plafonul panoramic, pilotul automat și încă vreo două. De faruri laser sau de recunoașterea gesturilor m-aș putea lipsi, la o adică.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 12:07 PM
Sa nu uitam si de portbagajul incapator.
BobbyR0(Citează)
14/11/2016 la 1:40 PM
Capacitate trei cadavre.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 1:46 PM
Salut,
Stii ca rotile spate bracheaza si ele? Din cauza dimensiunii masinii!
Daniel(Citează)
15/11/2016 la 11:01 PM
Da, dar doar câteva grade.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 3:25 PM
Nu mi-ai aprobat comentariul Radule insa am mai zis si ma repet. Butoanele de la climatizarea scaunelor sunt pe centrul consolei de climatizare. Doar butonul de masaj e la scaune.
M V P(Citează)
15/11/2016 la 11:01 PM
Așa este, dar mereu luam ochii de la drum ca să-l apăs.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 4:38 PM
night vision-ul pt mersul in Romania face toti banii, la fel si farurile acelea care compenseaza marcajul prost al drumurilor
mihai(Citează)
14/11/2016 la 8:51 PM
Boss da…. maneta de semnalizare are.? Sau e ca alea clasice…
Kingkull(Citează)
15/11/2016 la 10:34 PM
Are, pentru două zile probabil am fost singurul BMW din România care a semnalizat inclusiv pe autostradă, deși nu erau mașini în jur să mă vadă.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 9:02 PM
Cum e cu asigurarea ? mie mi-ar fi frică să iau “cu împrumut” o mașină din asta, care costă 170.000 de euro… nu e așa greu să o bușești un pic, vorba ceea, ai fost pînă la munte, ai avut N ocazii să intre unul “ușor” în tine… sau cum ai zis și tu, să o găsești spartă în parcare… Ai întrebat explicit cînd ai luat mașina ce se întîmplă dacă nu o aduci înapoi întreagă? ți-au dat scris că ești absolvit de răspundere ? nu de alta, dar îți zic că în principiu are asigurare și apoi te trezești că asigurarea nu acoperă… aia sau ailaltă… pt că evident șansele să o bușești din vina ta nu-s nule… mai ales cînd e așa puternică și tu nu ești experimentat în a merge cu 147 Km/h…
alias(Citează)
15/11/2016 la 11:03 PM
N-aș fi primul care aduce înapoi o mașină lovită. E un risc al prezentărilor de presă, probabil n-aș mai primi niciodată alta, că se duce vestea.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 11:25 PM
Bine ca au inventat astia lasere in faruri si conducere fara sofer dar un amarat de antifurt pt oglinzi si stergatoare n-ar scoate si ei. Cum vine asta?
zap(Citează)
15/11/2016 la 11:04 PM
Păi ce să le pună, gratii?
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 11:39 PM
Care-i scopul boxelor iluminate? Geez…
zap(Citează)
14/11/2016 la 11:47 PM
In anii 90 nu ai avut casetofon cu leduri în jurul difuzorului? Geez!
Nashu_mare(Citează)
15/11/2016 la 11:05 PM
Scopul e să arate bine noaptea, să fie un fel de lumină de veghe înăuntru. O poți dezactiva, dacă vrei.
nwradu(Citează)
14/11/2016 la 11:57 PM
Da nasule dar era o chinezarie, nu era cel mai avansat casetofon al momentului.
zap(Citează)
15/11/2016 la 11:06 PM
Ah nu, și marii producători le făceau la fel. Inclusiv casetofoane auto au fost mereu cu show-uri de lumină pe ele.
nwradu(Citează)
28/11/2016 la 4:38 PM
interesant review. nici nu stiam ca atata tehnologie poate fi intr-o masina..
Gabi(Citează)