un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Testdrive: BMW 750Ld xDrive, limuzină high-tech fără cusur

14 Nov 2016  ·

AUTO  ·

46 comentarii

Am condus un weekend noul BMW 750Ld, o mașină cu atât de multă tehnologie la bord încât ai putea să o confunzi cu o navă spațială. Ținuta excelentă de drum, lucrurile pe care le poate face pentru a-ți asigura confortul, toată ingeniozitatea de care au dat dovadă constructorii ei bavarezi integrând atât de multe funcții într-un vehicul te fac să crezi că banalul cuvânt “mașină” este insuficient pentru a o descrie. Avem nevoie de noi termeni pentru astfel de autovehicule moderne.

Motorul ei diesel are patru turbine. Patru! Ca Bugatti Veyron, dar puse pe o configurație I6 de cilindri, capacitate 3 litri. Dar acestea sunt detalii de care vreau să trecem repede, pentru că am multe de povestit legat de cum te simți la bordul ei.

LA VOLAN

bmw_750ld_03
BMW 750Ld este una dintre cele mai rapide mașini de pe piață, cu 0-100 km/h în 4,7 secunde. Puterea de 400 CP și în special cuplul de 760 Nm te fac să nu simți viteza. Am vrut să depășesc o mașină ce mergea cu 80 și am ajuns la 147 km/h după o scurtă apăsare de pedală. Pe autostradă am ajuns la 190 km/h, iar BMW-ul nu părea cu nimic mai zgomotos sau mai puțin vioi decât la 130 km/h. Ar fi mers mult mai sus, dar nu ne jucăm cu amenzile și conducem în siguranță.

Mașina este deosebit de stabilă și s-a dovedit o plăcere la condus. În ciuda a ce mă așteptam, dimensiunile ei mari (aproximativ 5,238 metri lungime și 1,902 lățime) nu se simt sau nu deranjează în mers normal, indiferent că ești în trafic sau pe curbe. Gabaritul devine problemat doar pe străduțele înguste de cartier sau în alte locuri strâmte, unde noroc cu camerele 360 de grade și senzorii de ghidaj ce-ți indică foarte simplu la ce distanță ești de alte repere.

bmw_750ld_30

Poziția la volan este foarte plăcută, iar toate funcțiile de confort te țin activ indiferent de drum. Mi-a făcut mare plăcere să alternez opțiunile de încălzire, ventilație și masaj în scaun, iar pentru diminețile răcoroase are încălzire și în volan. Este genul de mașină pe care o conduci cu plăcere pe orice distanță.

Suspensia este cea mai bună din tot ce-am condus până acum. Pneumatică, ajustabilă automat inclusiv când camerele video sesizează denivelări pe drum, micile denivelări, trecerile la nivel cu calea ferată, micile gropi și limitatoare de viteză se simt la jumătate față de orice altă mașină condusă de mine.

Singurul reproș ar fi lag-ul sesizabil din modul Confort de condus, când apeși pedala și motorul răspunde în forță abia după vreo jumătate de secundă. Dacă o veți trece în modul Sport dispare și acest inconvenient, motorul răspunzând imediat la comenzi. Din ce-am înțeles, cele patru turbine sunt grupate câte două pentru câte trei cilindri și probabil că în modul Sport stau mereu turate pentru a oferi puterea maximă la o apăsare ușoară de pedală. Mai există un mod Eco, unde viteza este limitată la 130 km/h și mașina eficientizează și traseul pentru a micșora consumul.

bmw_oficial_6

TEHNOLOGIA

Șocul tehnologic apare dinainte să te urci în autovehicul. Cheia sa are un ecran tactil din care poți vedea informații despre starea mașinii sau poți activa ventilația la o anumită oră. Faza tare este că poți și conduce BMW-ul din această cheie.

Condus este mult spus. Este un mod special de parcare a mașinii, când motorul se aprinde, roțile se îndreaptă și poți da mașina în față sau în spate din cheie, cu gesturi pe ecranul său. Ideea este că mașina este mai lată decât altele, iar spațiul generos din interior înseamnă și portiere de mari dimensiuni, așa că în unele garaje sau parcări subterane s-ar putea să fii nevoit să parchezi astfel.

via GIPHY

Nu știu dacă ați văzut vreodată fețele oamenilor atunci când văd o mașină electrică plecând de lângă ei fără nici un zgomot care să trădeze această intenție, fără nici un zgomot de deplasare. Ei bine, să vedeți fețele celor din jur atunci când tu stai lângă mașină, iar aceasta pleacă singură în față, apoi oprește, tu te urci în ea și pleci mai departe.

Cheia, apropo, se încarcă wireless în interiorul mașinii, la fel și telefonul tău dacă-l pui în interiorul cotierei.

Asta este cea mai nouă găselniță în domeniul parcărilor automate. Acest BMW include, ca și multe alte modele inclusiv din generațiile anterioare, funcții de parcare automată, adică identifică locurile de parcare pe de stradă și poate intra în ele lateral sau cu spatele, tu doar controlând viteza mașinii în aceste manevre.

PE AFARĂ

bmw_750ld_18

Și dacă vorbim de tehnologie, în exterior se poate observa grila activă a mașinii, care se închide și deschide automat în funcție de viteză și modul de rulare pentru a lăsa sau nu aerul spre radiator. Ajută la aerodinamică, la încălzirea motorului ș.a.

Farurile sunt duale, LED-uri și laser. Asta nu înseamnă că tragi în stânga și-n dreapta precum nava Enterprise, ci sursa de lumină pentru cele Laserlight este o diodă laser, nu una LED, iar lumina laserului este apoi preluată și direcționată de sistemul de oglinzi din interiorul farului. Avantajul lor este că bat la 600 de metri distanță, dublu față de unele normale, dar nu le poți controla tu, ci mașina le activează și dezactivează automat noaptea, când radarul nu detectează alte mașini în jur, cu alte cuvinte la drum întins și pustiu, ca să vezi la distanță mare. În rest, folosești faruri LED normale care oricum mie mi s-au părut mai puternice decât altele de pe piață.

Ah, tot la faruri, acestea includ mecanismele de autoreglare a felului în care lumina este proiectată în față, adaptându-se singură traficului pentru a nu orbi alți șoferi. Mai mult, un sistem de siguranță detectează obstacole laterale (animale,  pietoni care sar în fața mașinii etc) și le iluminează puternic pentru a-ți semnala pericolul (sau pentru a-i orbi și astfel zăpăci, făcându-i mai ușor de călcat).

bmw_faruri_03

Modelul condus de mine avea pachetele M Sport și M Aerodynamics, adică elemente de design diferite, mai impozante, față de varianta de serie. Caroseria are tot felul de linii subtile încât mașina pare mai degrabă prelucrată ca un diamant, nu rotunjită în mod cât mai simplu.

Șasiul este întărit cu fibră de carbon, fiind astfel mai ușor și mai rezistent, plus cu un centru de greutate plasat mai jos.

Seara mașina proiectează un covor de lumină pentru tine. Seamănă cu două aripi ce ies din portierele față și se întind până la portbagaj, gândite pentru a-ți ilumina împrejurimile atunci când te dai jos din mașină. Este genul de chestie care atrage privirile tuturor celor din jur atunci când parchezi seara.

bmw_750ld_72

INTERIORUL

BMW a făcut în sfârșit trecerea la ecrane tactile, așa că cel principal, de pe centru, poate fi folosit și direct cu degetul, nu doar din rotița iDrive dintre scaune. Că veni vorba de ecrane, aș vrea să remarc atenția pentru detalii de care a dat dovadă BMW: culori foarte bine alese, gradient-uri subtile de culori, text citeț, culori diferite pentru modurile diferite de condus și în general totul este atent aranjat și bibilit.

bmw_750ld_09

bmw_750ld_66

 

Exemple bune ar fi felul în care cifrele din dreptul acului indicator al turației se măresc un pic în dimensiune atunci când acesta trece peste ele sau liniile fine cu care mașina îți semnalează diferența între viteza ta curentă, cea setată pentru pilotul automat și cea detectată automat de camerele de bord în indicatoarele rutiere de la marginea drumului.

Sistemul de control al climatizării se bazează tot pe un ecran tactil, ceea ce din nou permite tot felul de animații, rezoluție bună a indicatoarelor și mici animații. Acesta este unul dintre locurile de unde poți controla încălzirea și ventilația în scaune, iar climatizarea se face cu aer ionizat. Mai mult, în torpedou ai două locașuri pentru arome, un fel de odorizante direct de la BMW, pe care sistemul de climatizare le răspândește automat în mașină.

bmw_750ld_12

Rotița de control iDrive are un senzor tactil chiar pe ea, așa că poți scrie litere cu degetul și sistemul le recunoaște, asta dacă nu vrei să alegi literele rotind rotița, tastând direct pe ecranul tactil sau folosind comenzile vocale. Mașina are așa multe setări și meniuri încât de cele mai multe ori este mai ușor să apeși butonul de comenzi vocale și să spui ce vrei.

CONTROL DIN GESTURI

Ah da, iar pentru sistemul audio mașina recunoaște gesturile tale. Dacă învârți cu degetul în aer, controlezi volumul și te simți precum Harry Potter. Un gest cu două degete spre ecran oprește muzica. Recunoașterea de gesturi funcționează fără reproș, cred că am avut 95% succes cu ea.

Sistemul se bazează pe o micuță cameră din plafonul mașinii, care identifică aceste gesturi.

via GIPHY

SCAUNE INCREDIBILE

N-am văzut niciodată un scaun de mașină reglabil pe atâtea direcții. BMW-ul acesta era configurat asimetric, șoferul și pasagerii din spate aveau și masaj în scaune, pasagerul din față nu, scaunul acestuia fiind mai simplu în dotări (doar încălzire și ventilație) pentru că era parțial rabatabil astfel încât pasagerul din spate să se poată întinde.

bmw_750ld_32

Practic, cel mai confortabil loc din mașină este dreapta-spate, unde există un mod de somn asemănător fotoliilor din clasa business din avioanele de cursă lungă. Opțiunea se numește Executive Lounge și, la o simplă apăsare de buton, scaunul din față culisează la maxim spre bord și se rabate ușor, scaunul din spate trece într-o poziție mai întinsă și apare și un suport pentru picioare. Totul include și o măsuță rabatabilă, pe care o poți extrage din cotiera dintre scaunele din spate și pe care poți pune laptopul, fiind gândită ca un birou mobil.

bmw_oficial_1

via GIPHY

Scaunul din stânga-spate are încălzire, ventilație și masaj, dar nu și mod Executive. Ambele beneficiază de câte un ecran prins de tetiera din față pe care se pot vedea inclusiv filme pe sistemul Blu-Ray al mașinii.

Ambele scaune sunt de fapt plasate independent în structura de susținere, că nu sunt o “canapea”, ci fotolii individuale integrate într-un fel de cochilie, de unde și capacitatea lor de a fi reglate individual inclusiv pe înălțime. Până și înălțimea tetierelor se controlează electronic.

Citește alte testdrive-uri cu modele BMW:

BMW 330e hibrid BMW i8 hibrid BMW i3 electric

Există multiple moduri de masaj, vreo 10, de la upper body exercise la whole body activation. La drum lung, funcția de masaj este extraordinară; am stat inclusiv într-o tradițională coloană prin zona stațiunilor de pe Valea Prahovei, dar timpul trece mult mai ușor cu masaj în scaune, sunet de calitate și o mașină care se conduce singură.

Ventilația în scaune este foarte plăcută, asigură o senzație de răcorire perfectă în caz că te încălzești pe pielea moale a scaunelor. Climatizarea este controlată independent pentru pasagerii din spate, desigur.

via GIPHY

ILUMINARE INTELIGENTĂ

Poate ați văzut în animația de mai sus că între scaunele din spate ai o tabletă Samsung (apeși un buton și este eliberată din locașul ei) din care poți controla multe funcții ale mașinii, fiind integrată cu aceasta. De acolo poți activa și dezactiva climatizarea, masajul, încălzirea în scaune, le poți regla individual, controlând fiecare segment prin intermediul ecranului.

Dincolo de asta, poți controla și iluminarea în mașină. Cu o simplă apăsare pe ecran, poți trage și retrage jaluzelele de pe plafonul panoramic (numit Sky Lounge, are luminițe integrate, de culoare configurabilă) , de pe lunetă și de pe geamurile laterale. Inclusiv micile geamuri laterale au sistemul lor de acoperire.

via GIPHY

bmw_750ld_54bmw_750ld_55

Portierele au veioze ce pot fi aprinse și stinse cu un senzor tactil (bineînțeles). Apoi, există lumini “de poziție” în interiorul mașinii, o bandă discretă de LED-uri bicolore a căror culoare poate fi modificată. Difuzoarele sunt și ele iluminate cu un alb discret ce poate fi, la rândul său, stins.

bmw_750ld_53

Apropo de tableta de control, este o tabletă normală cu un soft BMW pus peste. Ai acces la toate funcțiile uzuale din Android, o poți conecta la un hotspot, poți instala jocuri pe ea.

SISTEMUL MULTIMEDIA

Nu este vreo surpriză dacă vă spun că sunetul este de o calitate excelentă, cel mai bun pe care l-am auzit până acum. Sistemul este Bowers & Wilkins Diamond, include 14 difuzoare cu o putere totală de 1400 W, cu diverse tehnologii de compensare sau eliminare a sunetelor nedorite și tweetere din diamant sintetic.

În spate ai la dispoziție și o unitate Blu-Ray cu care poți rula filme pe ecranele de 10 inchi, care au o calitate foarte bună a panelurilor. Locurile pasagerilor sunt independente în sensul că unul poate folosi sistemul multimedia pentru a se uita la un film cu sunetul pe boxele mașinii, celălalt poate asculta radio sau mp3-uri de pe USB prin ieșirea de căști. Există chiar și o intrare HDMI și MHL, deci în teorie ai putea conecta acolo un telefon sau o tabletă sau un laptop sau o consolă de jocuri, dacă vii și cu un invertor; în practică, n-am încercat.

bmw_750ld_52

Pe lângă tableta de control dintre scaune (și butoanele de climatizare și butoanele de pe uși), cei din spate primesc și o telecomandă clasică, una cu butoane, pentru a controla mai bine sistemul multimedia.

În față, în ecranul central, mașina mi-a oferit o surpriză. Are receiver NFC și am conectat imediat telefonul la mașină, ba chiar poți integra anumite aplicații precum Deezer în sistemul multimedia. Dincolo de asta, suportă și screen sharing de pe telefon, așa că te poți uita acolo la filme sau fotografii, dar nu și când mașina este în mișcare, din motive de siguranță.

Sistemul multimedia este atât de mișto încât îți place să petreci timpul în BMW. Noi, de exemplu, am avut vreo 30 de minute de pierdut la munte, așa că am tras mașina la marginea drumului într-un sat, ne-am mutat din față în spate, am pus un Blu-Ray, am închis toate jaluzelele pentru a avea întuneric, am activat o ușoară încălzire în scaune și un masaj și ne-am uitat la câteva minute din film.

Faza tare a fost la final, când am coborât amândoi din spate și ne-am urcat la loc în față, cu vreo 10 oameni uitându-se la noi în timp ce așteptau autobuzul pe acolo. Probabil și-au închipuit că am făcut cine știe ce prostii înăuntru, mai ales cu toate jaluzelele trase deși nu era vreun soare puternic.

CONDUCERE AUTONOMĂ

Mașina nu are un sistem de autopilot ca pe Tesla, ci doar sisteme active de securitate care, la o adică, ar putea conduce mașina, dar softul nu-i configurat pentru asta. Radarul de bord îți permite să păstrezi distanța constantă față de mașina din față, inclusiv oprirea completă dacă asta face cel din fața ta și inclusiv pornirea de pe loc atunci când coloana se mișcă.

Asta nu-i ceva nou, nu? Adăugați în ecuație un sistem inteligent de detectare a benzilor de circulație și controlul direcției (motorașele de mișcare a volanului erau acolo încă de la parcarea automată a altor generații) și BMW 750Ld poate lua singur curbe ușoare. Am folosit din plin această funcție pe DN1, în aglomerație, unde mașina pleca de pe loc, urma banda și oprea singură odată cu coloana.

Nu o face perfect, e bine să fii atent la ce se întâmplă, dar nici nu s-a dorit un “pilot automat”, ci un fel de asistent care te ajută în viraje, te alertează la părăsirea benzii și cotește ușor până când preiei tu controlul. Funcția este activă mai ales când ții mâna pe volan, chiar dacă nu foarte strâns.

Oricum, e clar că BMW are tehnologia necesară conducerii autonome, ar trebui doar activată.

CAMERE PANORAMICE

Din nou, nu ceva nemaivăzut pe BMW și alte limuzine. Un ansamblu de camere din oglinzile laterale se adaugă celor față și spate și împreună generează o imagine “de sus” a mașinii, care și cum ai vedea-o din dronă, ajutându-te enorm să vezi ce-i în jur.

Sistemul atinge apogeul în generația actuală. Nu știu cum ar putea fi mai bun, poate doar o dronă reală care să te urmărească. În generația actuală, camerele sunt folosite și pentru a genera imagini din diverse unghiuri, inclusiv din față sau din spate. Da, vezi mașina din față sau din spate în ceea ce este editare video extraordinară, având în vedere că îmbină camere panoramice montate pe mașină.

Mai mult, același sistem care îți recunoaște gesturile în mașină pentru a da muzica mai tare poate fi folosit aici pentru a face drag and drop cu imaginea, rotindu-te în jurul mașinii de parcă ai trage cu mouse-ul de ea.

Întreg sistemul este o dovadă a puterii computerelor din interiorul BMW-ului, că să faci astfel de prelucrări și editări video în timp real nu-i ușor. În plus, software-ul este foarte bine făcut, de exemplu vezi de sus mașina în timpul unor manevre, dar când te apropii mult de un obstacol se face un zoom în acea zonă și-ți este astfel semnalată mult mai bine situația.

NIGHT VISION

Pentru prima oară, conduc și eu o mașină echipată cu cameră în infraroșu. O activezi, bate la vreo sută de metri și-ți afișează pe ecranul central o imagine alb negru în care sursele de căldură sunt foarte bine evidențiate.

Această cameră, nu ceva nou pe mașini de lux, dar nouă pentru mine, este foarte utilă noaptea. Te poate avertiza din timp de căruțe sau animale sau oameni aflați pe drum, pe care altfel poate nu i-ai observa. Ar fi utilă și pe ceață. Nu zic că ar putea preveni accidente precum cel recent de pe autostrada A2, că vitezele acolo erau prea mari, dar îți dă o încredere suplimentară atunci când conduci în astfel de condiții.

bmw_750ld_16

xDRIVE AVANSAT

Modelul condus de mine avea tracțiune integrală xDrive, dar cu un mic twist (la propriu): roțile din spate erau și ele directoare, dar cu un unghi foarte mic. Roțile se puteau orienta în două moduri, în funcție de viteză: în aceeași direcție cu cele din față sau în direcție opusă, ceea ce ajută la manevre precum parcarea laterală sau strecuratul prin zone mai înguste.

În plus, acest sistem cuplat și cu unul inteligent de control al stabilității. În mod normal, un sistem de tip ESP (BMW îi spune DSC – Dynamic Stability Control) reduce puterea în roată dacă simte că pierzi aderența pe acea parte. Cu xDrive și restul funcțiilor, BMW-ul 750Ld ia decizia în funcție de mai mulți factori, putând de exemplu să accelereze roata de pe cealaltă parte pentru a compensa pierderea aderenței. Altfel spus, ești și mai în siguranță fără să-ți bați capul prea mult cu metoda prin care se întâmplă asta.

CEVA DE RĂU

Nu-s multe de zis aici. Mașina are multiple moduri de a configura funcțiile de confort interior, de exemplu pe lângă acea tabletă din care reglezi scaunele o poți face și din butoane tradiționale plasate pe acestea. Eh, la șofer butoanele fizice pentru încălzire, ventilație și masaj în scaun sunt pe portieră, undeva jos, nu prea se simt la deget și trebuie să duci ochii spre ele pentru a vedea ce apeși.

De asemenea, șoferul nu are posibilitatea de a regla anumite funcții pentru partea din spate, precum perdelele de soare, decât dacă se întoarce și ia tableta dintre scaunele din spate. Doar jaluzeaua pentru lunetă este controlabilă de la șofer.

Și nu musai un minus, dar o problemă: eu am stat cu teamă în nopțile cât mașina a fost la mine în parcare. Oglinzile nu erau inscripționate, iar oricine se uita în interior, în spate, vedea două ecrane color și o tabletă. Am rezolvat parțial asta trăgând mereu jaluzelele, dar nu înseamnă că devin invizibile. Chiar dacă ai garaj acasă, prin oraș nu poți ști niciodată ce pățești atunci când lași mașina pornită.

 

SPECIFICAȚII ȘI CONCLUZIE

DATE TEHNICE 750 Ld xDrive

  • dimensiuni 5238 x 1902 x 1479 mm, greutate 2055 kg
  • motor diesel 6 cilindri în linie, quad-turbo în două etape, 3 litri, 400 CP @ 4000 rpm și 760 Nm @ 2000-3000 rpm, consum combinat 5,9 litri/100 km
  • 0-100 km/h în 4,7 sec, viteză limitată la 250 km/h
  • tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte Steptronic

PREȚ

Prețul de bază pentru 750 Ld xDrive Sedan este de 119.940 euro. Varianta testată de mine avea diverse opțiuni suplimentare, ridicând prețul la 170.752 euro. Printre opționale:

  • piele Nappa: 1518 euro
  • pachet M Sport: 4.390 euro
  • plafon panoramic Sky Lounge: 2.139 euro
  • fotoliu Executive Lounge și consolă de comandă: 5.246 euro
  • faruri laser: 3.005 euro
  • night vision: 2.241 euro
  • audio Bowers & Wilkins Diamond: 5.754 euro
  • parcare din telecomandă: 560 euro
  • Blu-Ray și întreg sistemul entertainment spate: 2.648 euro

Nu este cel mai scump BMW, apropo. Există și un model din seria 7 cu motor V12 pe benzină, modelul 760Li, are 6,6 litri și 610 CP. N-am întrebat prețul, dar cu aceleași dotări sigur ajunge mult mai sus. Aflați mai multe pe site-ul oficial BMW.

CE E BINE

CE E RĂU

  • Excelentă la drum, puternică, stabilă.
  • High-tech, multe funcții integrate la bord.
  • Condiții superioare pentru pasagerul din spate prin Executive Lounge.
  • Dimensiunile mașinii pot fi problematice în anumite situații.
  • Butoanele fizice pentru masaj, încălzire și ventilare în scaunul șoferului sunt în partea de jos a portierei și greu de utilizat fără să te uiți la ele.

CONCLUZIE

Ce-aș putea spune despre vârful de gamă al unei mărci precum BMW? Te uiți la toată atenția pentru cele mai mici detalii, la toată tehnologia introdusă în mașină și realizezi, cum spuneam la început, că unele autoturisme trec de limitele unei mașini normale și ajung într-o altă clasă, fiind un fel de palate pe roți. Astfel de vehicule sunt capodopere ale industriei auto.

P90178449_highRes_the-new-bmw-7-series

asus s5507

    46 comentarii

  1. Bun review, nu-s in target dar l-am citit cu placere. Good job!

      (Citează)

  2. e interesant ca BMW Romania considera ca cei care citesc aici si-ar permite asa ceva…bine, eu ridic mult media, dar chiar si asa…

      (Citează)

  3. Giovani:
    e interesant ca BMW Romania considera ca cei care citesc aici si-ar permite asa ceva…bine, eu ridic mult media, dar chiar si asa…

    Sunt sigur ca pe aici se găsesc oameni de-un seria 3 sau chiar 5. Cam asta e scopul. Modele ca cele prezentate în articol îs de show off. Mereu au fost asa. Putini dau 3 apartamente pe o mașină.

      (Citează)

  4. imi imaginez ca mergi cu ea la service la reprezentanta pentru o problema minora, si aia dau din umeri: “nu stiu boss ce are, ia-ti alta…”

      (Citează)

    • Depinde, sunt mașini pentru care service-ul se face de oameni cu mască pe față, să nu cadă vreun fir de păr în ulei.

      Am fost la un service BMW cândva, zona de așteptare zici că e muzeu-cafenea.

        (Citează)

  5. nu inteleg de ce tot ai scris ca e excelenta. cred ca oricine de pe aici se asteapta ca masina asta sa fie excelenta.

      (Citează)

  6. M-ai facut sa imi doresc un BMW.

      (Citează)

  7. Farurile inteligente ar trebui sa fie dotare standard la toate masinile pentru ca eu estimez ca undeva la 10% din masini au cel putin un far care bate aiurea de te orbeste, incat mai bine renunti la oglinda retrovizoare (sau o orientezi sa reflecte inapoi lumina pentru ca am observat ca unii se prind ca iti baga prea multa lumina in habitaclu si lasa farurile mai jos).

      (Citează)

    • Noaptea e indicat sa ridici putin oglinda retrovizoare…are un al doilea unghi special pentru antiorbire ;)

        (Citează)

    • Cred că problema este la cei care-și modifică farurile, că din fabrică ele vin reglate bine pentru a nu orbi alți șoferi.

      Sistemul acela inteligent costă o grămadă de bani, că are nevoie de radare și de motorașe sau electromagneți pentru mișcarea farurilor.

        (Citează)

  8. Bate, troncăne ceva? Că nu ai specificat.

      (Citează)

  9. E interesant de vazut pentru chestiile ce o sa ajunga pe seria 5 in cativa ani la preturi ceva mai rezonabile.
    DTC-ul iarna e pure fun.

      (Citează)

  10. E acceptabila masina, nici prea-prea, nici foarte-foarte. Imi iau doua.

      (Citează)

  11. Ar trebui sa primesti si un S-klass in teste, asa pentru dragul comparatiei :)

      (Citează)

    • Ai idee cum mai sta S-klasse fata de concurenta la vanzari? Stiu ca acum vreo 2-3 ani avea mai mult decat toti ceilalti cumulat (A8, 7-series, XJ, Lexus LS, Panamera, etc) dar nu am gasit ceva recent. Cred ca P85D a luat ceva cota de piata, cel putin in USA, daca il bagam in aceeasi categorie.

        (Citează)

    • Alex:
      Ar trebui sa primesti si un S-klass in teste, asa pentru dragul comparatiei :)

      N-aș zice nu, deși partea deranjantă la astfel de teste este că dorm cu teamă noaptea, să nu o găsesc fără oglinzi, plus ce mai cheltui dacă merg la munte.

      Știi care e culmea? Eu aș vrea să testez noul Megane. Adică cred că foarte mulți oameni sunt interesați de noul Megane și cum este el, că a fost mereu o mașină populară la noi. Eh, BMW poate să-mi da o mașină de 170.000 de euro pe mână un weekend întreg, Renault nu, că se tem de bloggeri sau ceva.

        (Citează)

    • pai Renault are de ce sa se teama la review, BMW nu.

        (Citează)

    • add:
      pai Renault are de ce sa se teama la review, BMW nu.

      Cred ca sunt conștienți și ei de eventuale probleme ale mașinii și le-au arătat deja alții pe toate. Acum e vorba doar de prezentat mașina în cât mai multe locuri, eventual din alte puncte de vedere, cum am făcut eu insistând pe tehnologie la acest BMW.

        (Citează)

  12. mie mi se pare complet ridicola aceasta masina.

    adica, it’s a fucking car, te urci in ea ca sa te duci sau ca sa te dai, n-ai nevoie de 100 de reglaje pentru scaun si 5000 de moduri de iluminare a habitaclului.

    atatea reglaje la orice m-au plictisit groaznic si nu am putut citi tot articolul din cauza asta.

    toate setarile alea nu o sa le foloseasca aproape nimeni, esti complet pierdut in multitudinea aia de meniuri, asa ca sper ca are si configurari presetate ca altfel o sa fie folosite doar primele setari din orice meniu, n-are nimeni nervi sa invete toate meniurile alea :))

    va spun eu optiune necesara la masina: bluetooth – am luat pe asta noua si sunt super incantat ca se poate vorbi la telefon fara nici un stres si pot asculta si muzica tot din telefon.

      (Citează)

    • A, da, si senzori de parcare. Foarte folositori.

        (Citează)

    • Mie, pentru Romania, mi se pare musai Night vision cu detectarea persoanelor.

        (Citează)

    • Sunt de acord că unele dotări sunt utile doar în anumite situații, de exemplu doar dacă mergi mult în afara orașului. Această mașină le avea pe toate că-i una de showroom, să-ți arate ce poate, dar tu alegi ce vrei când o configurezi.

      Personal aș alege camerele video, sistemul audio, scaunele cu masaj și încălzire, plafonul panoramic, pilotul automat și încă vreo două. De faruri laser sau de recunoașterea gesturilor m-aș putea lipsi, la o adică.

        (Citează)

  13. Giovani:
    Mie, pentru Romania, mi se pare musai Night vision cu detectarea persoanelor.

    Sa nu uitam si de portbagajul incapator.

      (Citează)

  14. Salut,

    Stii ca rotile spate bracheaza si ele? Din cauza dimensiunii masinii!

      (Citează)

  15. Nu mi-ai aprobat comentariul Radule insa am mai zis si ma repet. Butoanele de la climatizarea scaunelor sunt pe centrul consolei de climatizare. Doar butonul de masaj e la scaune.

      (Citează)

  16. night vision-ul pt mersul in Romania face toti banii, la fel si farurile acelea care compenseaza marcajul prost al drumurilor

      (Citează)

  17. Boss da…. maneta de semnalizare are.? Sau e ca alea clasice…

      (Citează)

    • Are, pentru două zile probabil am fost singurul BMW din România care a semnalizat inclusiv pe autostradă, deși nu erau mașini în jur să mă vadă.

        (Citează)

  18. Cum e cu asigurarea ? mie mi-ar fi frică să iau “cu împrumut” o mașină din asta, care costă 170.000 de euro… nu e așa greu să o bușești un pic, vorba ceea, ai fost pînă la munte, ai avut N ocazii să intre unul “ușor” în tine… sau cum ai zis și tu, să o găsești spartă în parcare… Ai întrebat explicit cînd ai luat mașina ce se întîmplă dacă nu o aduci înapoi întreagă? ți-au dat scris că ești absolvit de răspundere ? nu de alta, dar îți zic că în principiu are asigurare și apoi te trezești că asigurarea nu acoperă… aia sau ailaltă… pt că evident șansele să o bușești din vina ta nu-s nule… mai ales cînd e așa puternică și tu nu ești experimentat în a merge cu 147 Km/h…

      (Citează)

    • N-aș fi primul care aduce înapoi o mașină lovită. E un risc al prezentărilor de presă, probabil n-aș mai primi niciodată alta, că se duce vestea.

        (Citează)

  19. Bine ca au inventat astia lasere in faruri si conducere fara sofer dar un amarat de antifurt pt oglinzi si stergatoare n-ar scoate si ei. Cum vine asta?

      (Citează)

  20. Care-i scopul boxelor iluminate? Geez…

      (Citează)

  21. Nashu_mare:
    In anii 90 nu aiavut casetofon cu leduri în jurul difuzorului? Geez!

    Da nasule dar era o chinezarie, nu era cel mai avansat casetofon al momentului.

      (Citează)

  22. interesant review. nici nu stiam ca atata tehnologie poate fi intr-o masina..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus