►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« IKEA caută să se extindă în țară, vinde 3 milioane de hot-dogs pe an
Black Friday: de ce nu trebuie să vă pese când este și cât durează »
Tocmai am primit unul dintre cele mai amuzante comunicate de presă din ultimii ani. O companie din Cluj acuză un operator telecom că folosește fără permisiune un slogan promovat deja de doi ani de clujeni, practic acuzându-i indirect de furt.
Partea amuzantă? Sloganul ambelor este “Home is where NUME COMPANIE is”, o variație a clasicului “Home is where your heart is”. Bănuiesc că acum compania clujeană va acuza și întreg Internetul că le-a furat sloganul atunci când a creat meme-uri cu “home is where your cat is” sau “home is where your phone automatically connects to the wifi” sau “home is where the bra isn’t”, plus pe toți cei care vând tablouașe motivaționale precum cel de mai jos:
Am dat o căutare pe net. “Home is where your hearts is” este un proverb de origine necunoscută, dar mulți îl atribuie lui Gaius Plinius Secundus, un domn care a trăit acum atât de multă vreme încât a murit în erupția vulcanului Vezuviu, la Pompei. Nu bag mâna în foc, dar cred că acea companie clujeană s-a înființat ulterior erupției vulcanului.
Și v-aș fi spus cu mare plăcere despre ce companii este vorba, că încă n-au apucat să mă plătească pentru a tăcea (e cu 30 de zile factura), dar nu pot. Vedeți, am primit acel comunicat de presă lung și frumos, o imagine comparativă cu cele două sloganuri, ba chiar și un timeline cu utilizarea lor, dar la finalul emailului este scris un text standard:
“Disclaimer: Informatiile din acest document apartin ***********. Ele sunt destinate numai persoanei/persoanelor carora li se adreseaza. Aceste date sau materiale pot fi confidentiale si nu pot fi copiate, retransmise sau folosite in alt scop decat cu aprobarea scrisa a proprietarului.”
Și, sincer să fiu, n-am avut chef să le cer aprobarea scrisă pentru a le face publice, așa că vorbim la modul misterios.
« IKEA caută să se extindă în țară, vinde 3 milioane de hot-dogs pe an
Black Friday: de ce nu trebuie să vă pese când este și cât durează »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
02/11/2016 la 6:28 PM
Au inregistrat-o la OSIM? :)
mac gregor(Citează)
02/11/2016 la 6:51 PM
cum poate fi confidențial un comunicat de presă ?
un muc(Citează)
02/11/2016 la 7:46 PM
una din semanturile mele pentru anumiti oameni e ceva de genul : if you reply to this, you understand and accept that i can do whatever i want with your email’s. post them online, mock them, whatever. your only guarantee is that i will not modify them in any way, so be careful of what you write.
user(Citează)
03/11/2016 la 6:24 AM
email’s what?
Mihai(Citează)
03/11/2016 la 2:57 PM
Email’s content, duuuh. Este un complement eliptic.
Flo(Citează)
02/11/2016 la 9:43 PM
Radu, nu are nicio valoare juridica mizeria aia scrisa la finalul mail-ului. Din moment ce au trimis mail-ul pe adrese in afara domeniului lor, nu le mai apartine si e publica. Juristi afoni.
Virgil(Citează)
02/11/2016 la 10:03 PM
Nici nu mi-am bătut capul, am vrut doar să sesizez ironia situației. Teoretic corespondența are un caracter secret, dar nu am investigat exact în ce condiții.
nwradu(Citează)
02/11/2016 la 11:33 PM
Sa vezi ce funny e cand primesti comunicate de presa cu acel disclaimer. Cele de la IPJ Constanta si ISU Dobrogea au textul ala.
Si uneori oamenii mai pun si in SUBJECT: Va rugam sa mediatizati. WTF, decide-te ce vrei :)
Adrian Boioglu(Citează)
02/11/2016 la 11:35 PM
Asta e textul standard de la institutiile care apartin de MAI. Si vine pe toate comunicatele de presa:
Prezentul mesaj este confidential si apartine Ministerului Afacerilor Interne. El se adreseaza numai persoanei mentionate ca destinatar, precum si altor persoane autorizate sa-l primeasca. In cazul in care nu sunteti destinatarul vizat, va aducem la cunostinta ca dezvaluirea, copierea, distribuirea sau initierea unor actiuni pe baza prezentei informatii sunt strict interzise si atrag raspunderea juridica. Daca ati primit acest mesaj dintr-o eroare, va rugam sa ne anuntati imediat, ca raspuns la mesajul de fata, si sa-l stergeti apoi din sistemul dumneavoastra. Apreciem si va multumim pentru cooperare.
Adrian Boioglu(Citează)
03/11/2016 la 5:44 PM
Sunt curios, cu acest disclaimer, dacă se pot suci ulterior spunând “nu, nu-ți era adresa ție mesajul”. Adică mai ales la mesajele date la mulți, care nu începe cu “Salut X”, ca să se vadă clar că-ți era adresat, expeditorul se poate suci oricând și să te acuze că ai dezvăluit ceva ce nu-ți era adresat.
Nu că ar avea vreo valoare juridică acuza, desigur.
nwradu(Citează)
03/11/2016 la 6:29 AM
Atata vreme cat nu ai un NDA semnat cu cine e la celalalt capat al conversatiei nu exista nimic ce se poate face juridic in Romania in privinta asta.
Legat de caracterul privat al corespondentei, legea se aplica doar daca intri prin metode ilegale in posesia mesajului (gen desfaci un plic care nu iti este adresat tie, “crackuiesti” mailbox-ul unuia etc.).
sin(Citează)
03/11/2016 la 5:43 PM
De acord, dacă ți-l trimit ei din greșeală este problema lor.
nwradu(Citează)
03/11/2016 la 7:59 AM
Firma aia din Cluj a incercat sa vada sa-si creeze putina vizibilitate cu ajutorul unui PR stunt, care insa nu a fost gandit pana la capat.
“Home is where … is” are 2 miliarde de rezultate pe Google(https://www.google.ro/#newwindow=1&q=home+is+where+*+is), nu e deloc ceva nou si original, ci o expresie chiar ultra-mega-folosita.
Ar fi avut probabil sanse mai mari de succes actiunea lor daca ar fi mers pe o varianta amuzanta, nu pe una fals razboinica. Home is where the fun is :)
Ionut Oprea(Citează)