►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu știu la ce se gândesc suedezii. În Băneasa, în parcare, am deschis o zonă numită Grillen unde servesc doar mâncare, ca o mică tonetă.
De ce fail? Pentru că nu au hot-dogs! Ceea ce-i logic, că se numește Grillen, nu Fiertten, așa că au numai preparate pe grătar, precum ceafă de porc cu cartofi. Dar vă închipuiți ce-ar fi fost dacă aveau și hot-dogi? S-ar fi întins coada de mașini până la Ploiești.
Sper că această lipsă majoră de cremwurști și pâine și muștar la un leu bucata se va remedia în curând. Poate va apărea și un mic IKEA drive-through, ar fi loc chiar aici la intrarea în Parcul Tineretului pentru așa ceva.
Anyway, au o ofertă bună în perioada asta: două becuri LED de 400 lumeni costă 15 lei. Sunt pentru soclurile E27, cele standard, și consumă 5 W. Oferta mi se pare excelentă, 7 lei pentru un bec LED nu-i ceva ce vezi toată ziua.
Am câteva becuri LED IKEA de 400 lm prin casă. Nu sunt foarte luminoase, dar sunt potrivite pentru situații uzuale. De exemplu pe hol am plafoniere cu câte un astfel de bec în ele; în bucătărie, unde am vrut lumină foarte multă, am o plafonieră cu trei astfel de becuri de 400 lm în ele. Dacă vreți lumină puternică, dar dintr-un singur bec, mergeți pe unul de minim 600 lm, chiar minim 800 lm.
Am vrut să iau și eu mai multe, dar coada la case arăta ca mai jos, de parcă întreg Bucureștiul venise acolo, așa că am ieșit fără cumpărături. N-am văzut așa ceva decât înainte de Crăciun, dar anul acesta parcă s-a dat startul de acum. De fapt, în ultimii 2-3 ani mereu am avut impresia că Black Friday parcă trezește ceva în oameni și-i bagă în modul shopping, că imediat după această zi se umplu mallurile și magazinele și rămân așa umplute până după Revelion. Așa că mergeți acolo în timpul săptămânii, că-n weekend este aglomerație ca la un concert Beyonce.
Am primit recent pe adresa redacției un set de becuri inteligente Philips Hue, care sunt mega-șmechere ca funcții. Abia aștept să le aprind. Cică le poți programa să se aprindă lent ca răsăritul de soare și în aceleași tonul de culoare ca să te trezească dimineața.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
21/11/2016 la 12:42 PM
Vezi, daca te duci in weekend la ikea…. Ia du-te in timpul saptamanii sa vezi ce liber e…
Iulian(Citează)
21/11/2016 la 1:37 PM
Eh, intrasem pentru altceva, să întreb dacă pot prinde un front de dulap de bucătărie pe o mașină de spălat vase luată de la alții. S-a întâmplat să văd becurile, că-i un morman înainte de ieșire.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 12:50 PM
Da, bun pret. Doar ca ptr astia de la tara cu un cost transport de 39 de lei, nu prea iesi pe plus daca iei si altceva
mihai(Citează)
21/11/2016 la 12:53 PM
Becurile cu LED contează de la 1.200 lm în sus (înlocuiesc cu succes becurile clasice de 100 W).
Becuri mai mici merg puse doar la plafoniere sau spoturi încastrate. Mai bine pui 3 mai mici decât unul singur de 3 ori mai puternic. Căldura produsă de cele 3 mai mici se disipă mai bine decât cea produsă de cel puternic. În rest, la aplice sau lustre nu sunt probleme cu disiparea căldurii și este mai bine să iei de la început unul mai mare.
Dan(Citează)
21/11/2016 la 1:39 PM
Da, dar majoritatea nu vor un soare în tavan.
Găsesc și online de 1200 lm? Că ultima oară când am căutat, se opreau pe la 1000 lm ofertele.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 1:57 PM
Macar de la 800 de lumeni ( vechiul 60W), dar 400 e chior rau. Sau ai spoturi,caz in care nu stiu de ce pui bec d-asta si nu special de spot, sau vezi IR si nu-ti trebuie oricum lumina.
Eu am luat de la hipermaket 2 de 9W / 820 lm acum un an si inca merg. Au costat 5 lei. Cred ca era dupa black friday-ul de atunci, sau ceva.Nu mai am garantie , dar daca e mai ieftin decat un bec incandescent nu te mai uiti. Ceva imi spune ca vor sta acolo 4-5 ani.
Daca mai vad asa oferta iau un brat, vorba aia , de-o suta de watti.
catalinx(Citează)
21/11/2016 la 2:51 PM
Nu stiu unde ai vazut tu ca se incalzesc becurile LED A, daca cineva isi imagineaza ca un bec de 7 lei face acelasi lucru ca unul de 50 de lei, ca are aceeasi durata de viata, aceeasi garantie etc, atunci da, l-ai gasit pe ala care face si cald de topeste lustrele ! Atentie, exista bec LED si de 100 de lei ! Chiar or fi tampiti aia care cer ? Sau aia care dau ?
Adi(Citează)
21/11/2016 la 4:00 PM
În general se încălzesc, cam asta e și problema lor, că se spune că electronica le este afectată de respectiva căldură.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 1:07 PM
Stai domne ca n-am inteles : intai dai cu mucii-n fasole si le critici politica de fast-food, de parca ai avea vreo cunostinta despre acest aspect, apoi ne recomanzi becuri ! Care-unde se vând ? La toneta de la grătar, care nu are hotdogi, dar vinde grătar.Și îm concluzie care e cel mai bun router de piață având in vedere faptul că Osciloccinum e apă de ploaie, iar la metrou e aglomerație zilnic ??
Stefan(Citează)
21/11/2016 la 1:46 PM
Ai descris corect ceea ce se întâmplă, deci nu știu ce n-ai înțeles. Pe bune, articolul are vreo 5 paragrafe scurte, ce este greu de înțeles din el?
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 1:52 PM
in concluzie, viata-i grea.
mac gregor(Citează)
21/11/2016 la 1:10 PM
gasesti in Auchan becuri LED de 15W, 1100-1200 lumeni la 9 ron/buc.
#doarzic
d.orin(Citează)
21/11/2016 la 1:38 PM
Da, dar astea au garanție lungă*.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 1:40 PM
*Dacă păstrezi bonul, desigur.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 2:26 PM
heh. i almost loled >:)
d.orin(Citează)
21/11/2016 la 1:31 PM
suedezii ca suedezii…dar ce-or avea in cap romanii care baga in ei hot dogi?
Giovani(Citează)
21/11/2016 la 1:38 PM
Amintiri din epoca de aur. Nu zic, probabil că vreo 5 pe an bag și eu, de poftă… dar numai când mi-e poftă.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 1:48 PM
Nu fii rau. Unora le e pofta mai des. Sa zicem pe fiecare zi in lipsa de altceva mai ieftin
catalinx(Citează)
21/11/2016 la 1:59 PM
depinde. De ex io stiu undeva unde se fac niste hotdogi cu felii de castravete murat, felii de rosii, cu ceapa prajita din aia sfarmicioasa. Basca ingredientele originale. Cat de cat delicios.
mac gregor(Citează)
21/11/2016 la 3:24 PM
eu am o prietena care a lucrat la o mare (poate cea mai mare) fabrica de carnuri, mezeluri si alte balarii din Romania si care imi povestea cum se fac hot dogii…toate resturile de la pasari, adica, ciocuri, ghiare, zgarciuri, pielite etc. se pun la un loc…nimic nu se pierde, dupa care se baga amelioratori, afanataori, arome, conservanti etc. din belsug + praful magic care sa ii dea culoarea aia roz, apetisanta, se da drumul la malaxor si gata delicatesa…enjoy!
Giovani(Citează)
21/11/2016 la 4:01 PM
UNDE?!?
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 4:06 PM
Ah, nu mă înțelege greșit, aș lua mai des. De obicei e coadă foarte mare și renunț, că nu stau 10 minute la coadă pentru un hot-dog. Iar mai mulți nu iau, că sunt de poftă.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 6:46 PM
din pacate nu in Bucuresti.
mac gregor(Citează)
21/11/2016 la 1:51 PM
Copyright infringement :P
Cris(Citează)
21/11/2016 la 2:39 PM
Sper că au pus grill-ul ăla cât mai departe de magazin. Deja e haos acolo.
Leo(Citează)
21/11/2016 la 4:03 PM
Cum te uiți la magazin, în stânga lui, unde se termină trotuarul IKEA. E ok.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 4:17 PM
Hai că s-au mai schimbat lucrurile și online:
3600 lm – http://www.emag.ro/bec-led-elvon-vectra-balon-40w-e27-20000-ore-lumina-naturala-24661/pd/DX0QD2BBM/
1900 lm – http://www.emag.ro/bec-led-limaled-e27-a80-4500k-24w-1146/pd/DJ5NF2BBM/
1500 lm – http://www.emag.ro/bec-led-philips-corepro-ledbulb-forma-clasica-e27-13-5w-15000h-lumina-calda-1bhgcorepr14701/pd/DZ05LMBBM/
Cu prima ocazie o să iau vreo două foarte puternice pentru lămpile foto.
Becurile astea de mare intensitate sunt bune și pentru lustrele cu un singur soclu.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 5:41 PM
Referința pt becuri este binecunoscutul bec cu filament, clasic, de 100W, care are aprox. 1500 lm, toată lumea știe cam cît luminează un bec din ăsta.
Deci 400 sau chiar 800 lm sînt chioare rău. Se găsesc și becuri led de 1500 lm.
În general IKEA sînt buni la cremvurști, chitele, unele piese de mobilier, chiar și lămpi, abajururi, dar la becuri nu mi se par cine știe ce. Găsești oferte mai bune inclusiv în supermarketuri.
Sigur, dacă te orientezi în special pe iluminat de ambient, de uitat la TV, etc, 400 lm e bine… dar nu pt lumina principală dintr-o cameră.
alias(Citează)
21/11/2016 la 10:05 PM
Da, dar nu toate becurile cu filament aveau 100 W, n-aș vrea să inducem ideea asta. Mulți aveau și becuri mai slabe.
Pentru iluminat principal într-o cameră nu poți pune bec de 400. Cum ziceam, am trei astfel de becuri în bucătărie. Dacă ai o lampă cu 3 socluri, însă, n-aș recomanda 3×1000 lm, ci 3×400 sau 3×600, că e suficient.
Pe hol am în total trei plafoniere cam la 2 metri una de alta. Un bec de 400 lm în fiecare este suficient.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 7:22 PM
Lumenii ca lumenii dar culoarea?! Vai de mama lor, bagi hepatita in casa…
Rd(Citează)
21/11/2016 la 10:02 PM
Am pus becuri cu lumină caldă în casă. Arată mult mai bine așa, aia rece seamănă a morgă.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 10:31 PM
Din pacate nici alea calde mu prea nimeresc, majoritatea au tenta verzuie, inclusiv cele de la ikea. D’aia am zis de hepatita. N-au legatura cu lumina calda a becului clasic.
Cele reci sunt morga clar, nu stiu ce psihic trebuie sa ai ca sa vietuiesti in lumina aia.
Dezamagit fiind de gama variata de culori a becurilor led ( practic au tenta galben galbenus, verde, mov, roz, etc numai cum trebuie nu) consider ca cea mai buna varianta in momentul de fata e becul cu halogen…
Rd(Citează)
21/11/2016 la 8:06 PM
Culoarea “caldă” de 2700K a fost aleasă să fie la fel ca becurile incandescente cu care sîntem toți obișnuiți.
Culoarea “rece” de 6400K pare extrem de rece, punînd un astfel de bec lîngă unul incandescent. Personal, nu-mi place de loc acasă, nu pun becuri reci. În fabrici și uzine, se folosesc mai mult becuri și tuburi “reci” pt că stimulează mai mult creierul și implicit munca, în timp ce culorile calde sînt mai relaxante.
În plus dpdv al eficienței, LED-urile reci sînt o idee mai eficiente energetic (mai multă lumină la aceași putere), întrucît conversia la culori calde consumă mai multă energie decît culorile reci care-s oricum generate mai ușor – un LED cald este de fapt un LED care emite în albastru/ultraviolet și un luminofor care convertește lumina în diferite componente spectrale a căror sumă dă alb.
Dar diferența de eficiență nu e mare deci, pt acasă, nu contează. Cînd ai de luminat o fabrică cu mii de becuri, și te uiți la fiecare cent pe care-l economisești, poate să conteze, dar acasă nu.
alias(Citează)
21/11/2016 la 10:03 PM
Eu deja nu suport led-urile cu lumină rece, parcă aș fi la spital sau la fabrică.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 8:10 PM
Total nepotrivit featured image…induce ideea de fail la becuri LED
horia(Citează)
21/11/2016 la 9:57 PM
Radu, se poate cumpara si la pachet mancarea?
andrew(Citează)
21/11/2016 la 10:03 PM
Bănuiesc că da, înăuntru au pungi și caserole, probabil și afară.
nwradu(Citează)
21/11/2016 la 10:49 PM
Astea sunt becurile alea care incep sa sclipeasca dupa 5 minute?
eu din EU(Citează)
21/11/2016 la 10:56 PM
Hai sa va zic un secret: eu am peste tot becuri clasice. Mafiot…
Giovani(Citează)
22/11/2016 la 10:15 AM
Bec economic PHILIPS 8718291698388, 20W, E27, Alb rece> vezi la altex 88W consum si 1200 lumeni !! Nu e led dar e ok, eu folosesc si sunt ok
Gabi(Citează)
22/11/2016 la 10:15 AM
Bec economic PHILIPS 8718291698388, 20W, E27, Alb rece> vezi la altex 88W consum si 1200 lumeni !! Nu e led dar e ok, eu folosesc si sunt ok
Gabi(Citează)