►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Update ora 13: TechCrunch, CNN și WSJ spun că Samsung a oprit permanent producția de Note7, renunțând de fapt la această generație a telefonului. Eu așa înțeleg din “permanently discontinued the production”.
Mă întreb cine despăgubește producătorii de accesorii pentru Note7, care aveau pregătite tot felul de huse, camere, tastaturi șamd. Valoarea companiei Samsung a scăzut deja cu 8% la burse, o pierdere de peste 17 miliarde de dolari.
Problema Samsung cu telefoane ce explodează a trecut de la mare la gravă. După ce primele Note7 au fost retrase din circulație pentru că luau foc și explodau, producând stricăciuni masive, după ce companiile aeriene te fac de râs spunând clar și răspicat că nu ai voie să utilizezi Note7 în avion, acum compania coreeană ajunge în ape și mai adânci.
Pe scurt, noile Note7, cele “sigure”, au aceleași probleme. Rata de explozie este aproximativ la fel, 7 cazuri într-o săptămână față de 35 într-o lună pentru prima ediție. Nu poți folosi un telefon pe care n-ai încredere să-l lași nesupravegheat la încărcat.
Un avion pe o cursă internă în SUA a fost evacuat după ce un Note7 a început să fumege deși era stins. Mă mir că nu l-a împușcat cineva, în panica ce-a urmat după ce probabil pasagerul s-a ridicat cu un telefon ce fumega, anunțând că trebuie oprit avionul.
În alt caz și mai amuzant, un reprezentant Samsung i-a trimis din greșeală chiar celui ce-i arsese telefonul un SMS în care spunea “voi încerca să-l întârzii” (să se plângă online), zice Gizmodo.
Just now got this. I can try and slow him down if we think it will matter, or we just let him do what he keeps threatening to do and see if he does it.
Samsung a oprit producția de Note7, zice CNET citând surse de-ale lor din cadrul companiei, că un anunț oficial nu a sosit și m-ar mira să sosească. Update: a sosit unul privind oprirea vânzărilor la nivel mondial, iar logica spune că au oprit deci și producția până la identificarea corectă a problemelor. Update 2: vezi primul paragraf de sus.
Situația tocmai a trecut la DEFCON 2, cum ar veni, pasul următor fiind anularea completă a acestui model Note (update: și chiar a fost anulat, deci eșec total). Dacă prima rechemare nu le-a afectat puternic reputația (telefonul abia era lansat, iar rata de defecte a fost totuși una foarte mică), ci doar a pornit glume și li s-a spus, pe ton atotștiutor, “vedeți, dacă vă grăbiți să scoateți telefoane înaintea Apple și nu testați suficient?”, acum problema va fi pusă în alte moduri:
Cea mai mare problemă mi se pare a fi primul punct, care este rușinos pentru o companie de inginerie. De ce le-au rechemat dacă nu știau cauza? Ce teste au fost efectuate înainte de a da pe piață versiunea “s”, cea safe? Nici SpaceX nu știe de ce le-a explodat recent o rachetă, dar măcar situația e alta, că nu poți testa accelerat sute de rachete simultan pentru a descoperi problema, pe când telefoane da, că ai destule pentru a le supune la tot felul de teste.
Samsung are două mari flagship-uri anuale, seria S și seria Note. Eșecul celui mai mare și mai performant telefon fabricat de ei nu este ceva ușor de ignorat. De exemplu, presupunând că la anul voi dori să-mi cumpăr Galaxy S8, probabil voi aștepta o luna ca să văd ce se aude despre el.
sursă linkuri: Computer Blog.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
11/10/2016 la 6:40 AM
Mda, foarte stranie povestea asta cu note 7, poate ii aduce cu picioarele pe pământ pe cei de la Samsung care au cam uitat de unde au plecat.
Deplictis(Citează)
11/10/2016 la 7:39 AM
De la barci de pescuit, de acolo au plecat. Niste pescari au ajuns sa faca televizoare, telefoane si aere conditionate.
Iar produsele Samsung sunt proaste, de ani de zile sunt proaste, iar firmele din romania gen Deck si Genco s-au ingrasat de pe urma lor. Au promovat gunoaie ca fiind produse de prima mana.
Telefoanele Samsung erau cele mai proaste, se blocau, se stricau si pana la Google nu au stiut sa faca un telefon aproximativ decent. Acum ca si-a luat mana de pe ei Google, Samsung le fac tot mai proaste ca sa scoata profit cat mai mare. Eu n-am auzit de Xiaomi sa explodeze sau de SONY sau Nokia.
Gaelex(Citează)
11/10/2016 la 9:38 AM
@Gaelex
uite ce zieceai acum cateva zile despre Sony
“Strategia lor este sa fie scumpi pentru ca sunt SONY si oamenii sunt prosti si nu se prind ca exista alternative mai bune la produsele lor.”
acum spui cam acelasi lucru despre Samsung.
cum eu am experiente bune si cu produse Sony si cu Samsung, te-as ruga sa ne spui si noua care marci de electronice sunt si ieftine si bune.
mercix
Robo(Citează)
11/10/2016 la 10:10 AM
Busted. :))
alexEAT(Citează)
11/10/2016 la 11:45 AM
Nu, nu spun deloc acelasi lucru despre Samsung. Samsung intotdeauna au fost, sunt si intotdeauna vor fi proaste. Cauta comentarii pe aici, vei gasi ca sunt constant in parerea mea proasta despre Sasmung.
Da, SONY sunt scumpi si exagerati in privinta pretului pentru ca isi stiu calitatea si valoarea brandului si isi permit asta. Pentru ca cea mai vanduta consola din lume este SONY, pentru ca cel mai bun TV din lume este SONY, pentru ca primul telefon cu adevarat waterproof a fost SONY, pentru ca primul walkman a fost walkman si era SONY si multe multe altele.
Da, exista alternative mai ieftin si bune la SONY, daca nu era preocupat sa te dai smecher si sa esuezi jenant ai fi vazut scris XIAOMI.
Gaelex(Citează)
11/10/2016 la 1:25 PM
Samsung face momentan cele mai bune telefoane cu Android. S6 a fost un pas mare în față, S7 la fel.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 7:41 AM
Parerea mea de vulpe care nu vrea sa ajunga la struguri este ca TOATE sunt supraevaluate.
Acum mai si explodeaza.
Lucruri care ne sunt inca utile si functioneaza in parametri le schimbam degeaba. Nu ar fi degeaba daca cele noi ar avea tehnologii mai noi; astfel companiile ar avea bani sa evolueze. Cumparam lucruri identice doar ca mai noi si cu cateva floricele in plus.
Mihai(Citează)
11/10/2016 la 8:08 AM
Niciodată nu am instalat un soft sau nu am cumpărat un produs imediat ce a fost lansat pe piață. Am preferat să văd ce spun primii utilizatori. Genul acesta de clienți nu sunt pierduți pt Samsung. Dar parcă tw face să te uiți și peste gard, la alte soluții.
Motanes(Citează)
11/10/2016 la 8:12 AM
https://androidcommunity.com/samsung-officially-stops-note-7-global-sales-and-exchanges-20161010/amp/
E oficial nu doar pe surse
Geo(Citează)
11/10/2016 la 8:40 AM
Stai ca nu inteleg! Ei inca produceau Note 7? Uau!
jules(Citează)
11/10/2016 la 8:51 AM
cum imi imaginez ca s-a desfasurat procesul de re-lansare: sefii “reparati asta ca va ia mama naibii. aveti 15 zile.” inginerii “ce facem, ca a. nu stim pb sau b. e mare si tre sa refacem telefonul masiv”. inginer 2 “esti nebun, ii spui asta lui sefu’ si ne da afara. daca peticim ici colo poate merge. si atunci avem 50 50 sanse sa ne dea afara”.
Oricum ar fi acolo nu te duci la sef sa ii spui ca nu stii sau nu poti in timpul dat.
Matilda(Citează)
11/10/2016 la 1:28 PM
Din păcate, nu cred că vom afla prea curând ce-a fost acolo. Ar fi interesant de văzut dacă i-a tras în jos cultura asiatică de a nu spune Nu șefului sau de a nu-ți depăși condiția arătând o greșeală făcută de alții mai bătrâni.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 9:20 AM
Problema este super interesanta din motive sociologice.
Oare neincrederea nascuta pentru telefonul respectiv se va extinde si la alte domenii (televizoare, alte electronice si electrocasnice) chiar daca la acestea nu apar probleme?
Cum consumatorii in marea lor majoritate sunt superficiali si aleg dupa brand (am un telefon Samsung, de ce sa nu iau si un aer conditionat Samsung) ma astept la o scadere a vanzarilor Samsung in toate domeniile de productie.
Nicu(Citează)
11/10/2016 la 1:27 PM
Mă îndoiesc că există loialitate de brand în așa categorii diferite.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 9:35 AM
in 2012 au facut acelasi tip de gafa cu condensatorii din tv-uri, asta e respectul samsung pentru clienti, dar clientii uita repede. Samsung nu stie de unde sa mai ciupeasca cativa centi si scade calitatea produselor pana la limita. Limita care uneori nu le iese la calcul.
Valentin Valeanu(Citează)
11/10/2016 la 10:59 AM
http://i.imgur.com/ZOANMrO.gif
gigi(Citează)
11/10/2016 la 11:01 AM
No one is safe: “iPhone 6 Plus catches fire in woman’s bedroom”
http://www.technobuffalo.com/2016/10/07/iphone-6-plus-fire-explosion/
gigi(Citează)
11/10/2016 la 11:11 AM
Bine bine. Huuoooo Samsung. Na, ati terminat? Putem discuta inginereste?
Probabil ce au testat ei in-house au fost engineering sample-uri. Cu baterii perfecte trimise de producător. Care producător, după ce s-a văzut cu acceptul pentru producția în masă, a umblat la calitate. E povestea clasică de diferența dintre engineering sample si production run.
De exemplu si Yamaha a mușcat-o masiv cu niste pompe de benzină care crăpau in săptămâni la niste motoare de 15k euro. Monstrele erau si la ei perfecte apoi in productie chinezul a schimbat.
Shit happens.
Btw – si ce se întâmplă dacă asta a fost doar un sabotaj industrial?
Atti(Citează)
11/10/2016 la 11:15 AM
si a doua oara tot sample-uri au testat?
deplictis(Citează)
11/10/2016 la 12:14 PM
“monstre”? Pe bune??? Si vrei sa discutam inginereste? C’mon…
boglous(Citează)
11/10/2016 la 1:33 PM
Se poate să fi fost și asta o problemă. Am auzit cazuri de S7 care nu mai erau la fel de bine îmbinate precum cele trimise inițial la teste, deși nu le-am văzut cu ochii mei ca să confirm.
E foarte posibil ca modificări ulterioare sau testare insuficientă să fi dus la problemele actuale ale bateriei.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 2:18 PM
Metoda asta se foloseste pana si la nunti. Mirii primesc meniuri engineering sample iar restul inviatiilor ….
Prodix(Citează)
11/10/2016 la 11:18 AM
Din toata povestea asta in care si-au furat-o urat de tot, eu personal vreau sa vad cum incearca ei sa reintre in gratii. Cu alte greseli oare?
Andrei D(Citează)
11/10/2016 la 11:23 AM
@Deplictis
Corect. Probabil deja era in damage control si si-au zis asa: ne pusca unul din o suta de mii, înlocuim tembelifonul pana ne prindem ce si cum. Ca intre aparitia problemelor si începerea de înlocuire nu au avut cum fizic si logistic sa producă altele corecte sau să le modifice pe cele deja existente.
Exemplu: Seagate, de mai multe ori. Stiau foarte bine ca modelul X de hard crapă într-o veselie din cauza unei probleme de producție dar ei inlocuiau cu fix acelasi model, cu fix aceleași probleme ?
Atti(Citează)
11/10/2016 la 1:36 PM
Păi le-au înlocuit pe toate, nu doar pe cele defecte, ca să aibă timp de cercetare.
Dar între primele probleme și recall au trecut vreo 35 de zile, e timp suficient să analizezi situația începând de la primele cazuri. Și poate că aveau de la început indicii că riscă supraîncălziri, dar cineva a luat decizia să le lanseze așa. Mai mult, dacă anulează complet producția înseamnă că e o greșeală fundamentală de design, nu ceva ce poate fi rapid schimbat, deci și mai probabil cineva a zis “lansăm așa și riscăm și sperăm că nu apar multe cazuri”.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 12:27 PM
Bravo, you get a cookie.
Tot nu schimba miezul problemei.
Atti(Citează)
11/10/2016 la 12:58 PM
Sunt bagati in rahat pana la brau, o sa le ia ceva timp sa iasa.
Andrei Daniel(Citează)
11/10/2016 la 1:56 PM
am zis ca ar trebui facut asta. si daca l-ar fi rezolvat mai repede, cine mai avea tupeu sa cumpere. si daca l-ai cumpara, cui i-l mai vinzi apoi? cu cat?
si sunt fan Samsung, dar prefer sa inchida asta, sa incerce sa se redreseze (pierderile sunt enorme) si sa se concentreze pe o noua generatie care sa rupa gura targului.
rivi(Citează)
11/10/2016 la 2:39 PM
sunt curios care sunt criteriile tale de a defeni cel mai bun telefon.
Valentin Valeanu(Citează)
18/10/2016 la 9:53 AM
Aspect, performanță, cameră foto. Am avut S6, este un telefon excelent în continuare, iar S7 mi s-a părut și mai bun, deși nu credeam că va fi o diferență sesizabilă.
N-am văzut un alt telefon mai bun, dacă nu băgăm costul în ecuație.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 3:45 PM
La un moment dat am facut parte dintr-o echipa care chiar trebuia sa decida ce si cum intr-o situatie asemanatoare. Treaba e din 2006, dar aplicabila si acum.
La modelul X de autoutilitara din marca Y, au inceput sa apara probleme la ax si suspensii. Era un model un pic mai altfel, comandat pentru niste aplicatii speciale. La putin timp dupa livrare si utilizare de catre clienti, au inceput sa apara reclamatiile – crapaturi, blocaje, te miri ce.
Acum, pune-te in locul echipei tehnice. Defectiunile respective pot sa apara din N+1 motive: utilizare necorespunzatoare (suprasarcina), user error, o gramada. Ce ma fac – opresc productia ? Sau stau un pic sa vad ce se intampla, e doar freak accident sau ceva care devine fenomen general? Pana una alta, le trimiteam tot ansamblul la schimb de pe stoc, in garantie. Dupa inca o luna si alte N defecte si accidente s-a oprit productia. S-a dovedit pana la urma ca producatorul a schimbat otelul dintr-o piesa si a pus ceva mai rezistent la uzura dar mai casant – desi in specificatii si in design era clar motivul folosirii variantei de otel initiala.
Cred ca asa o facut si Samsungi. A stat sa vada: bai, chiar am belit-o asa intr-un hal sau e doar freak accident? Ca fiecare telefon ars trebuie verificat – de ce a crapat? Cum a crapat? Singur? Ajutat? Toate astea cer timp.
Acum nu ma intelegeti gresit, nu fac apologia lui Samsung, mai ales ca nu am chiar nimic in casa care sa fie branduit de ei. Doar ca inteleg procesul prin care poti ajunge ca un produs flagship sa iasa cu dude maxime pe piata si cat timp te tine pana poti justifica full stop la productie. Ramane de vazut cum reactioneaza mai incolo.
Repet: dude din astea sunt comune in mai toate partea de productie tehnologica. Doar ca telefoanele sunt mai vizibile, mai trendy si punem mai mult suflet in ele. Dar se intampla peste tot – de la IT pana la auto-moto.
Atti(Citează)
11/10/2016 la 4:59 PM
anul care urmeaza as vrea sa-mi schimb televizorul.
Zici sa-mi iau un televizor Xiaomi?
a, nu fac televizoare?
ok, receiverul meu Denon are 7 ani si as vrea unul cu HDMi – zici sa-mi iau Xiaomi?
a, nu fac receivere?
ok, masina mea de spalat vase e prea mica si as vrea s-o inlocuiesc cu una mai mare – zici ca una Xiaomi e mai buna decat Bosch?
a, nu fac nici masini de spalat vase?
dar in afara de telefoane, Xiaomi astia mai fac altceva?
ca daca nu mai fac alte electronice in afara de telefoane, inseamna ca nu mi-ai raspuns la intrebarea initiala, anume: daca Sony si Samsung sunt de rahat, ce firma de electronice ieftina si buna recomanzi?
Robo(Citează)
11/10/2016 la 9:43 PM
… tu faci misto sau chiar nu stii ce diversitate de produse are xiaomi ?! … uite cateva : televizoare (daca vezi ce tv-uri scot si in ce bani iti dai palme ! … si net peste sony, samsung, lg), masini de spalat, purificatoare de aer, filtre de apa, biciclete electrice, routere, powerbank-uri, casti (hd,in-ear), ceasuri, bratari fitness, casti bt, boxe portabile, aparat de gatit, camere action, alarma, senzori smart home, perne, pixuri etc … au o super-diversitate de produse la o calitate ffff buna !
Ovidiu(Citează)
11/10/2016 la 10:40 PM
Daca te deranjai putin aflai ca xiaomi face si televizoare..inca unele foarte bune.
Alex(Citează)
11/10/2016 la 11:25 PM
da, de anul trecut.
si le vinde doar in China.
si te cred ca sunt super bune, mult mai bune decat ce face Samsung, pentru ca asa a zis some random dude on the internet
sa le cumparati voi :)
Robo(Citează)
11/10/2016 la 5:02 PM
Da, cele mai bune. De asta probleme de soft, de ecran spart spontan, blocari etc. etc. Pentru ca cele mai bune.
Sau poate tu definesti cele mai bune prin faptul nu explodeaza… inca?
Gaelex(Citează)
18/10/2016 la 9:55 AM
Probleme de soft? Cred că la oricare poți găsi câte un bug. Ecran spart spontan? La câte, 2 la milion? Singura problema mai mare a fost asta cu Note7, în rest nimic important.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 5:39 PM
Si uite asa, probabil decizia de a incapsula baterile in telefoane a facut problema iremediabila. Niciodata mi-a placut feature-ul asta.
Sol(Citează)
18/10/2016 la 9:56 AM
Da, dar dacă era greșit gândită răcirea telefonului și arhitectura internă, tot nu mai conta. Lua foc oricum, nu te ajuta cu nimic un capac. Mă rog, o scoteai de acolo, dar dacă te uiți la clipuri video vei vedea că bateriile Li-Pol ard în contact cu aerul, odată găurite.
nwradu(Citează)
11/10/2016 la 7:45 PM
Bă, și când te gândești că era o vreme când bateriile aveau loc separat în carcasă și le puteai scoate din telefon dacă aveai un dubiu…ntz ntz ntz
catalinx(Citează)
11/10/2016 la 8:03 PM
N-ai banii blocati. De la bun inceput puteai sa schimbi telefonul cu un S7 sau un S7 edge + primit inapoi diferenta, sau asteptai un Note 7 nou.
mice(Citează)
14/10/2016 la 12:58 PM
Păi să presupunem că ai zis că aștepți unul nou, cu gândul că se rezolvă. Nu s-a rezolvat. Acum primești banii înapoi, dar după cât timp în total?
nwradu(Citează)
12/10/2016 la 12:07 AM
Singura problema legata de respectivele telefoane o reprezinta BATERIA.
Nu explodeaza nimic din telefonul respectiv de la supraincalzire, presiune etc decat BATERIA.
Baterie care din cat stiu eu si din ce am citit, a fost facuta folosind o tehnologie mai noua ca sa o faca mai subtire si anume au folosit o folie mult mai subtire intre anod si catod. Orice baterie de Li-Ion Li-Pol, daca e strapunsa sau folia dintre anod si catod este fisurata incepe o reactie violenta cu final exploziv.
Ori din ce am inteles, folia respectiva, din cauza folosirii intense (caldura mare generata de telefon) + uzura fizica (presiune, indoire) in anumite situatii a cauzat ruptura ei si a rezultat in fum + explozii.
Tare imi e , ca Samsung a cerut un prototip de baterie cu capacitate cat mai mare pe dimensiunea X-Y, a primit, a testat a fost ok, si dupa pentru costuri fabrica sau o subsidiara a acesteia a umblat la materiale, sau chiar insasi tehnologia netestata la un nivel atat de mare a aratat ca totusi o folie de x microni nu este sustenabila pentru o asa o aplicatie.
Eu totusi nu pot sa cred ca o asa problema a trecut nevazuta de testeri. Eu zic ca problema a aparut cand s-a trecut la productia in masa. Daca ei au tras foarte mult in jos la materialul de izolatie intre anod si catod, orice eroare care a aparut dupa in minus la grosime de exemplu a contat. Ganditiva ca respectivul material desi a fost subtiat la limita coreta, la presiune, umiditate, stai pe telefon cu fundul etc, daca apare o eroare cat de mica in minus la respectivul material rezulta a explozie.
Inca astept si eu un review sanatos la bateria aia din telefon. sa o ia careva sa o disece si sa o compare cu s7 EDGE. Sa vedem si noi exact, eventual de la vreo 2-3 telfoane din mai multe tari. E ceva de invatat de aici.
Jimmy(Citează)
12/10/2016 la 12:16 AM
Sony Xperia Z1, 3 luni vechime, luat printre primii. Ecran spart din senin. Multumesc, Garantie OHA desi au recunoscut problema in sua, luat de la emag. FUK THEM!
Telefon superb, companie de cacat. Sa mai iau? JET. Xiaomi. 3 telefoane mi4 in familie, 0 probleme, un mi5, printre primii din tara, op2 la fel cu invitatie printre primii… probleme? Urmatorul telefon? Xiaomi. Am ajuns sa le fiu fan fooarte mare. Si sunt un fan boy la firme, am trecut printre toate flagshipurile. Parerea mea e ca chiar nu li s-a suit faima la creieri. Toti au facut telefoane exceptionale “la un moment dat”. dupa pa….zici ca sunt idioti. Pana acum astia inca trag tare…cand devin idioti ma mut :)) Eram fan maxim motorola. Motorola razr ala vechi, milestone, razr…dupa au dat-o in rahat si astia. si asa mai departe. Zici ca li se sterge mintea de la succes!
Jimmy(Citează)