►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Vrei să devii controlor de trafic aerian? Eurocontrol face angajări
De ce Guvernul a luat decizia corectă cumpărând direct Cumințenia Pământului a lui Brăncuși »
Nu țin minte, în ultimii ani, o știre despre un animal sălbatic scăpat de sub control care să se fi încheiat cu “a fost tranchilizat și dus înapoi în mediul său natural”. Toate sfârșesc împușcate.
Iată puiul de urs din Sibiu. Vedeți cât de amenințător era, cum voia să atace oameni, cum punea în pericol întreg orașul și a fost nevoie să fie omorât:
(OK, nu merge embed-ul, dați click aici pentru a vedea filmul)
În secret, îi bănuiesc pe cei ce au puști cu tranchilizante că găsesc motive pentru a folosi puștile cu glonț, că n-au multe ocazii pentru asta. Altfel nu-mi explic ce naiba e așa de greu să tranchilizezi un animal speriat, nu foarte mare, în loc să-l omori.
OK, pușca cu tranchilizante e la veterinar, nu la vânător. Îi bănuiam oricum că se roagă unii de alții care să tragă în urs, dar acest articol arată altă situație. Chiar și așa, e stupid ca în orașe cu “urși” (Brașov, Sibiu, Bușteni, Sinaia șamd) să nu ai puști cu tranchilizante în cantități mai mari, inclusiv în dotarea Poliției. Cât costă 5 bucăți performante?
Scuza acum este că animalul era prea speriat și nu s-au putut apropia de el pentru a-l tranchiliza. Filmul de mai sus arată un urs pus la zid, încolțit, de care te puteai apropia și ca să-i dai leapșa. Dar poate cei din Sibiu trăgeau cu tranchilizante din țevi de cornete, precum triburile din Amazon cu săgețile lor otrăvite.
Acum uitați-vă la clipul de mai jos pentru a vedea metoda românească de a gestiona un animal speriat. În loc să-l urmărească doi vânători cu o pușcă cu tranchilizante și una normală, îl urmăreau 30 de oameni, unii filmându-l, unii aplaudându-l (că sigur așa se calmează), girofaruri aprinse, costume în culori țipătoare. Mă mir că polițistul din cadru nu-l fluieră, cerându-i să prezinte actele pentru control.
Clipul acesta mi se pare reprezentativ pentru cum se fac lucrurile la noi.
« Vrei să devii controlor de trafic aerian? Eurocontrol face angajări
De ce Guvernul a luat decizia corectă cumpărând direct Cumințenia Pământului a lui Brăncuși »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
12/10/2016 la 3:45 PM
Cred ca e vorba de acelasi oras, nu tot in Sibiu evadase tigrul de la zoo?
alex(Citează)
12/10/2016 la 3:51 PM
Eu am o cunostiinta care e vanator si inteleg de ce au ales sa omoare puiul de urs, pentru ca sunt retarzi.
Andrei Daniel(Citează)
12/10/2016 la 3:56 PM
Eu ma gandesc ca totusi nu exista o cantitate exacta de tranchilizant care sa functioneze. Poate nu e ca in filmele in care pica James Bond in 3 secunde de cand l-a lovit sageata.
Nu stiu, ma mai gandesc ca poate o conta greutatea animalului, locul unde il nimeresti, daca il nimeresti, distanta de tragere (ca nu are asa mare bataie) etc.
Ca sa nu zic ca poate operatorii pustii cu tranchilizante nu sunt chiar echipa SWAT sau Old Shaterhand sa isi dea parte in parte cu ursul ci mai degraba angajati la zoo care adorm animalele de la distanta unei custi.
În secret, îi bănuiesc pe cei ce au puști cu tranchilizante că găsesc motive pentru a folosi puștile cu glonț, că n-au multe ocazii pentru asta. Altfel nu-mi explic ce naiba e așa de greu să tranchilizezi un animal speriat, nu foarte mare, în loc să-l omori.
As putea sa pariez ca oportunitatile pentru utilizarea pustilor cu tranchilizant sunt mai mici decat cele pentru glont (desi cred ca e vorba de alice). Mai ales in libertate. Vanatori se organizeaza des, pe cand tranchilizari mai rar.
nashu_mare(Citează)
12/10/2016 la 4:42 PM
Fraza “Vedeți cât de amenințător era, cum voia să atace oameni” este iresponsabila, pentru ca induce ideea ca daca e un puiut speriat de urs, e ok sa ne apropiem de el.
Dar daca puiutul asta de ursulet speriat saracul dadea pe strada de un copil sau sarea gardul unei gradinite?
Cu ursul nu ne jucam si nici nu de dam cu parerea despre intentiile lui.
Acum, referitor la faptul ca a fost impuscat in loc sa fie tranchilizat, 2 lucruri:
1. nu-mi pasa ca fost impuscat (desi sunt de acord ca autoritatile au fost imbecile, ca peste tot in Romania – sa ne amintim ca acum 1 an un urs a umblat vreo 2 zile prin Suceava si politia zicea ca nu-l pot prinde ca e weekend, deci zi libera)
2. pana nu stim cum a ajuns ursul in oras, nu ne putem da cu parerea daca tranchilizarea era o idee mai buna decat impuscarea
de obicei ursii care invata ca unde sunt oameni este mancare nu mai uita chestia asta si exact acesta este motivul pentru care trebuie impuscati.
asta e.
Robo(Citează)
12/10/2016 la 4:45 PM
un corolar la punctul 2 este: nu hraniti animalele salbatice, you fucking idiots.
ma refer la cei 2 imbecili care in 2009 au oprit in Sinaia pe drum sa hraneasca ursul.
2 ore mai tarziu ursul acela a venit sa ne verifice pe noi de mancare (faceam picnic).
dar nu numai la ei ma refer, ci la orice idiot caruia i se pare ca trebuie sa hraneasca un animal salbatic sau fara stapan, ca ii e lui mila de el sau mai stiu eu din ce motiv cretin.
Robo(Citează)
12/10/2016 la 4:53 PM
“The drug causes the target to become sleepy and suddenly become unconscious within 45 minutes. ” – se refera la barbituratul care e folosit in sagetile tranchilizante normale.
– well, no shit, bine ca l-au impuscat. Ai fi in stare sa-ti asumi ce e mai rau pentru alea 45 de minute dupa ce l-ai impuscat cu tranchilizant?
Ce se putea face diferit?
Multe, preventive in principal: pastrarea habitatului natural, protejare zonelor de gunoi din oras, control activ al lor si monitorizare, etc.
E doar o situatie nefericita.
ratonbox(Citează)
12/10/2016 la 4:55 PM
Impuscat de la distanta mica cu o chestieascutita care nu il adoarme decat dupa 45 de minute? Oare ce ar putea merge prost cu acest plan?
nashu_mare(Citează)
12/10/2016 la 4:57 PM
Mi-e scarba de specia umana, scarba. Nu avem pic de responsabilitate, suntem pusi doar pe distrus.
Nu te descurci cu pusca cu tranchilizant? Ia o plasa si arunca pe animal. Ia o patura si punei in cap, e de ajuns ca sa il imobilizezi.
Nu mai zic ca la un pui de urs, e mic, e speriat, cu un borcan de miere sau de nutela il faci de intra singur in cusca.
Un urs adult este un pericol, da, dar un pui? Ce o sa faca, o sa te zgarie putin? Presupunand ca stie sa dea cu laba sau sa apuce cu dintii.
Gaelex(Citează)
12/10/2016 la 5:04 PM
sper ca nu mananci carne, pentru ca daca mananci, esti un ipocrit mare cat turnul eiffel.
e doar un alt animal omorat de oameni, alaturi de milioanele de animale omorate zilnic de oameni.
hai sa nu ne mai dam cu curul de pamant atata.
cat despre “e un puiut micut de ursulet”, habar nu ai ce vorbesti.
piutul asta de ursulet se putea intalni cu un puiut de omulet, si-atunci sa vezi distractie.
nu ca tu ai fi in stare sa te lupti cu un pui de urs, dar tu poti sa fugi mai repede sau sa strigi mai tare, asta e singura diferenta.
auzi, borcanel cu miere si paturica in cap.
gizas craist.
Robo(Citează)
12/10/2016 la 5:19 PM
Bune sfaturi și istețe! Arată că, la nevoie, când nu exista proceduri sau arme specifice gladiatorilor, se poate gândi în afara cutiei.
Problema e ca nu a existat un șef care sa spună “ia, Georgele, această paturica și prinde ursul! Ce s-ar putea întâmpla?”
Nashu_mare(Citează)
12/10/2016 la 7:18 PM
@Gaelex: Te-ai uitat prea mult la desene.
BeBe(Citează)
12/10/2016 la 7:34 PM
Vezi ca natura nu e ca Disney Channel.
mac gregor(Citează)
12/10/2016 la 4:59 PM
ar fi mai simplu sa ii antreneze pe soferii de autobuze sa intre in plin in animalele de pe strazi sau chiar de pe trotuare…
Giovani(Citează)
12/10/2016 la 5:03 PM
Cam acesta a fost traseul ursulețului, conform apelurilor către 112: https://goo.gl/nLQ8ks
Dacă a străbătut atât drum și nu a făcut nimic nimănui, ce ar fi putut face bietul animal?
Gabi Miron(Citează)
12/10/2016 la 7:06 PM
Cum ce ar fi putut face? Ar fi omorat jumatate din populatia Sibiului. KILL THE BEAST!!!
gigi(Citează)
12/10/2016 la 8:18 PM
OK, deci a trecut pe langa trei scoli si o cresa si a fost impuscat in curtea unui loc de joaca pentru copii (unde sigur nu erau copii la ora aia, dar numai zic). “Puiuletul” cred ca avea macar 80 kg, a incercat sa intre in cel putin o casa, a spart geamuri, s-a urcat in podul unei case si pe cateva acoperisuri. Nu cred ca va e OK daca va intalniti cu un maidanez un sfert cat “puiutul”, dar va dati eroi cu ursul. O fi el mic pentru un urs, dar relativ cu 90% din populatie era suficient de mare incat sa ii asigure o vizita la urgente.
Puteti vedea in poza asta http://imgur.com/a/Uex1F dimensiunea relativa a ursului fata de elementele inconjuratoare, mie mi-a dat cap-coada aproximativ 114 cm, ridicat in picioare trece de 150 cm. In varianta cu coama de 46 cm ajunge la 138 cm cap-coada, probabil 180 ridicat. Deci nu, mersi, nu vreau sa ma intalnesc cu asa ceva.
Sursa captura: https://youtu.be/W7QLxZoZ5sc?t=1m28s
alunelu(Citează)
14/10/2016 la 1:06 PM
Raportul oficial al Directiei Sanitar Veterninare vorbeste despre “un exemplar de urs brun carpatin în greutate de 176 de kilograme, lungime 160 cm, înălțimea la greabăn de 70 cm, cu vârsta aproximativă de 5-6 ani”.
E mai greu decat o motocicleta.
nashu_mare(Citează)
12/10/2016 la 5:05 PM
Chiar vorbeam cu o prietena despre subiectul asta.
Mie mi se pare ca in cazul de fata(si in alte cazuri asemanatoare) autoritatile romane se comporta mai rau decat in Evul Mediu.
E incredibil faptul ca in Romania anului 2016 autoritatile (in)competente nu pot sa tranchilizeze un animal salbatic scapat de sub control si apoi sa-l trimita la o gradina zoologica.
Ce s-a intamplat azi ma duce cu gandul la un filmulet vazut in urma cu ceva timp pe liveleak, un leopard a atacat un sat african si s-a format imediat o patrula cu bete si sabii care au ucis animalul. Dar si acolo e mai de inteles, animalul deja atacase oamenii, aici vorbim de un pui de urs…
Probabil daca se intampla chestia asta acum vreo 2000 de ani, intr-o lume mai civilizata pt. acele vremuri, sa zicem Grecia Antica sau Imperiul Roman, sunt convins ca ar fi reusit sa captureze animalul si sa il introduca intr-o cusca.
Poate se autosesizeaza organele specializate din alte tari… pentru barbaria romaneasca.
AlexCraiova(Citează)
12/10/2016 la 6:24 PM
Ni s-au prezentat de nu stiu cate ori la tv pompieri care coborau pisicute ramase in copaci, ridicau cai cazuti in gropi etc.
Am vazut acum ca totul este doar reclama, nimic facut din constiinta.
Sa incercam sa ne imaginam lista potentatilor urbei care se vor infrupta la loc de taina din carnea sarmanului urs?
Nicu(Citează)
12/10/2016 la 6:31 PM
Cred ca Robo asta e chiar cel care a impuscat ursu’.
GabrielG(Citează)
12/10/2016 la 6:34 PM
și ce dacă a fost împușcat un urs?
chuck(Citează)
12/10/2016 la 6:48 PM
Daca un biet animal a starnit atata panica, imaginati-va ce haos ar fi in Romania in contextul unui atentat terorist. Cred ca militienii ar trage in tot ce ar misca. Ar fi un haos mai ceva ca in decembrie 89.
gigi(Citează)
12/10/2016 la 6:51 PM
Pe mine ma intristeaza profund sa vad cati oameni isi lasa ratiunea umbrita de emotie in situatii ca asta.
Ok, sunt de acord ca ar trebui sa avem pusti si metodologii de interventie in situatii ca asta. Dar azi nu am avut. Si in cazul asta, s-a ajuns in punctul in care trebuia facuta o alegere: lasam ursul speriat sa colinde orasul in continuare (a trecut in traseul sau pe langa mai multe scoli si gradinite) sau il eliminam.
Pentru mine e cat se poate de simplu. Cand e in pericol viata oamenilor, nu e rost de discutie.
De asemenea, mi se pare foarte amuzant ca iti exprimi regretul pentru moartea ursului in articol, in timp pe partea dreapta ai rubrica Turul Burgerilor. GG.
Sol(Citează)
12/10/2016 la 8:56 PM
Si data viitoare va fi o chestiune de alegere – animalul sau omul, nu vor fi pusti cu tranchilizante si tu vei gandi la fel.
Sunt ani de cand situatia e acceasi – fara tranchiizante (considerate subtilitati), nu va fi ser antiviperinic (sunt putine cazuri, la ce ne trebuie?). Sper ca pana vei ajunge intr-o functie de decizie sa devii mai nuantat.
Nicu(Citează)
12/10/2016 la 7:26 PM
Inteleg ca nu l-au nimerit cu tranchilizante.
Pacat de animal.
Inteleg le-a fost teama sa nu omoare pe cineva.
KMean(Citează)
12/10/2016 la 7:35 PM
Acuma mie mi se pare ca politia incerca sa goneasca curiosii, dar nici o sansa.
mac gregor(Citează)
12/10/2016 la 8:25 PM
Bine era sa avem aici si opinia unui specialist. E simplu sa ii plangi de mila animalului dar din ce am vazut in clip se spune ca avea aproximativ 6 ani si 150 kg (un asemenea urs poate sa mutileze sau chiar sa ucida un om inainte ca altii sa mai poata interveni). De altfel, lumea se stransese “ca la urs”.. greu sa controlezi multimea curioasa iar animalul era destul de agil, avand in vedere cat de usor se urca pe cladiri. Un tranchilizant are nevoie de cateva minute bune sa isi faca efectul, timp in care ursul poate sa devina agresiv si sa atace..
gabi(Citează)
13/10/2016 la 5:33 AM
Urca pe la munte si vorbeste cu ciobanii despre ursi, ai sa afli ca nu mai e asa dragut si frumos cum e in poze sau video.
Acum vedem de fapt ca autoritatile nu stiu sa actioneze in situatii mai speciale, nici nu vreau sa ma gandesc daca e o chestie mai grava cum vor da din umeri.
dw(Citează)
13/10/2016 la 12:22 PM
În urmă cu vreo 2 săptămâni am văzut la TV cum nişte indonezieni tranchilizau un urangutan ca să-l mute în alt loc.
Tranchilizanul şi-a făcut efectul în max 10 min. timp în care animalul se mişca tot mai lent.
Locul unde a fost împuşcat – o curte închisă, fără oameni în jur – era de fapt perfect pentru tranchilizare.
Aşa că nu văd nici o scuză pentru împuşcare.
Marcel(Citează)
13/10/2016 la 1:34 PM
Pe Animal Planet sau pe National Geographic n-am vazut vreodata ca cei care tranchilizeaza sau omoara un animal sa fie atat de crizati:)
CB(Citează)
14/10/2016 la 3:14 AM
Spre deosebire de un ante-comentator eu constat că sunt atâția oameni care lasă frica să le întunece rațiunea. În psihologie este demonstrat că persoanele dominate de frică se comportă în general mult mai agresiv decât ceilalți semeni. O isterie intreagă: ”VAI, DACĂ INTÂLNEA UN COPIL?” pentru a-și ascunde propria frică.
Si un alt argument al taberei pro uciderii împotriva celor antiucidere: ”dacă nu esti vegetarian nu ai dreptul să iei apărarea ursului” Penibil.
Cum trebuia facut:
https://www.youtube.com/watch?v=uWbERhT-br0
vazut pe pagina de FB Marian Godina
EGO(Citează)